وکیل برای کالای قاچاق

وکیل برای کالای قاچاق (1)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل برای کالای قاچاق

وکیل برای کالای قاچاق

وکیل برای کالای قاچاق را تا چه اندازه می شناسید؟ وکیل برای کالای قاچاق به چه کسی گفته می شود؟ وکیل برای کالای قاچاق دارای چه وظایفی است و چه کارهایی انجام می دهد؟ وکیل برای کالای قاچاق را از طریق چه راه هایی می توان پیدا کرد؟ وکیل برای کالای قاچاق دارای چه ویژگی ها و خصوصیاتی است؟ وکیل برای کالای قاچاق چگونه می تواند به ما کمک کند تا جریان پرونده و دعاوی که در دادگاه ها مطرح می شود را پیگیری کند؟ وکیل برای کالای قاچاق و شرایط قانونی پرونده های مختلف چگونه مورد پیگیری قرار می گیرند؟ وکیل برای کالای قاچاق را از کجا باید پیدا کرد و قرارداد وکالت را با او منعقد کرد؟ وکیل برای کالای قاچاق دقیقا دارای چه وظایفی است و به چه نحوی می تواند شرایط حقوقی و قانونی پرونده های مختلف را پیش ببرد؟

وکیل برای کالای قاچاق یکی از بهترین وکلای پایه یک دادگستری است که می تواند اقدامات مهمی را در حوزه تجارت و پرونده های اقتصادی که به قاچاق کالا مربوط می شوند، انجام دهد. وکیل برای کالای قاچاق به صورت تخصصی روند دادرسی پرونده های مختلف را پیگیری می کند و به صورت کاملا حرفه ای می تواند شرایط حقوقی و قانونی پرونده ها را به نحو احسن مورد بررسی قرار دهد تا راهی مناسب برای به نتیجه رساندن آنها پیدا کند.

وکیل برای کالای قاچاق بهترین و حرفه ای ترین کسی است که می تواند به صورت کامل جدی و حرفه ای جریان دادرسی پرونده های مختلف را با دید کاملا آگاهانه بررسی کند و راهی حقوقی را پیدا کند تا آنها را به بدون کوچکترین آسیبی پیگیری کند. وکیل برای کالای قاچاق شرایط نسبتا مختلف و گوناگونی را در شرایط متفاوت پرونده هایی که دارا پیچیدگی هستند پیدا ی کند تا این پرونده ها و دعاوی به بهترین نحو ممکن و در کوتاهترین زمان به نتیجه برسند. اگر شما جز کسانی هستید که می خواهید در مورد وکیل برای کالای قاچاق اطلاعات جامع و مفیدی بدست آورید به شما پیشنهاد می دهیم که در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا تمام نکات قانونی مهم و شرایط اساسی برای به نتیجه رساندن پرونده های حقوقی مربوط به حوه قاچاق را به شما معرفی کنیم.

وکیل برای کالای قاچاق (2)
وکیل برای کالای قاچاق (2)

وکیل برای کالای قاچاق به چه کسی گفته می شود؟

وکیل برای کالای قاچاق چه کارکردی مهمی دارد؟ چگونه می توانیم سراغ وکیل برای کالای قاچاق برویم؟ بهترین وکیل برای کالای قاچاق کیست؟ وکیل برای کالای قاچاق چه ویژگی های مهمی دارد؟ وکیل برای کالای قاچاق در چه حوزه ای فعالیت می کند؟ چرا وکیل برای کالای قاچاق از نظر اجتماعی و قانونی مهم است؟ بهترین وکیل برای کالای قاچاق چه ویژگی هایی دارد؟

هنگامی که در مورد وکیل برای قاچاق کالا صحبت می کنیم ممکن است سوالات بسیار زیادی در ذهن شما مطرح شوند و شرایط شما را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهند و ما در این مقاله سعی کرده ایم تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم. وکیل برای کالای قاچاق یک نوع وکیل پایه یک دادگستری به حساب می آید که می تواند فعالیت های مختلفی را در جهت پیشبرد جریان پرونده های مختلف ایفا کند. اگر شما جزو کسانی هستید که در مورد وکیل برای کالای قاچاق اطلاعات قانونی کاملی در دست ندارید بهتر است قبل از هرگونه اقدامی اطلاعات لازم را در این حوزه کسب کنید، چرا که بسیاری از افرادی که بدون داشتن اطلاعات و آگاهی حقوقی به سراغ وکیل برای کالای قاچاق میروند میتوانند نتایج نسبتا مساعدی را بدست آورند و همین موضوع باعث میشود تا آسیب ها و خسارات بسیار زیادی به آنها وارد شود. وکیل برای کالای قاچاق یک نوع وکیل متخصص و حرفه ای است که افراد باید بتوانند این وکیل تخصص را از میان دیگر وکلایی که رد حوزه های دیگر فعالیت می کنند تشخیص دهند تا بتوانند به صورت تخصصی جریان دادرسی پرونده های خود را به او واگذار کنند و از او کمک بگیرند.

وکیل برای کالای قاچاق (3)
وکیل برای کالای قاچاق (3)

وکیل برای کالای قاچاق چه میکند؟

وکیل برای کالای قاچاق از تمامی راه های قانونی مختلفی که باعث پیشبرد جریان پرونده های حقوقی می شوند اطلاع دارد و می تواند با تکیه بر تخصص و مهارت هایی که دارد از میزان آسیب های احتمالی کاهش دهد. افرادی که می خواهند به سراغ وکیل برای کالای قاچاق بروند باید در نظر داشته باشند که این وکیل حرفه ای تنها می تواند در حوزه قاچاق کالا خدمات تخصصی ارائه دهد، بنابراین بهتر است ریان پرونده های دیگری که مربوط به موارد متعدد حقوقی هستند را به او ارجاع ندهند. البته این موضوع بدان معنا نیست که وکیل برای کالای قاچاق نمی تواند جریان چنین پرونده هایی را پیگیری کند بلکه بدین معنا است که به صورت تخصصی نمیتواند این مسائل حقوقی را به سرعت و با کیفیت پرونده ها یقاچاق کالا مورد بررسی کند. مسلما اگر جریان پرونده ای در حیطه ملکی باشد یک وکیل ملکی بهتر از هر وکیل دیگری می تواند جریان آن را مورد بررسی قرار دهد و این قاعده در مورد پرونده های مختلف نیز صدق می کند.

مسلما یک وکیل برای کالای قاچاق با افراد دیگر متخصص حقوقی همانند وکیل تخلیه تفاوت دارد و دارای ویژگی های متفاوت تری نسب به دیگر وکلا است. حتی با وجود اینکه وکیل برای کالای قاچاق در حوزه مسائل و پرونده های تجاری فعالیت می کند و این جرم نوعی از مصادیق مسائل اقتصادی است اما باید بدانید که خدمات حقوقی ارائه شده توسط این وکیل مجرب دارای تفاوت های بسیار زیادی با وکلای حرفه ای دیگری که دارای ویژگی های مختلفی هستند و شرایط نسبتا گوناگونی مانند وکیل جرایم اقتصادی است.

امروزه همه پرونده ها از دیدگاه تخصصی می توانند دارای شرایط بهتری باشند، مسلما وکیلی که در جریان یک پرونده در گذشته فعالیت کرده است بهتر از دیگر وکلایی که در این حوزه هیچ اطلاعات قانونی دقیقی نداند می تواند فعالیت گسترده داشته باشد و از تجربیات متعدد خود در پرونده هایی که آنها را پیگیری کرده است استفاده کند. وکیل برای کالای قاچاق یک وکیل متخصص و با تجربه است و نباید این موضوع را فراموش کرد در عصری زندگی می کنیم که همه مشاغل به سمت تخصصی شدن می روند و باید برای افزایش میزان موفقیت پرونده های خود از افراد متخصصی همچون وکیل برای کالای قاچاق استفاده کرد.

وکیل برای کالای قاچاق (11)
وکیل برای کالای قاچاق (11)

وکیل برای کالای قاچاق باید دارای چه ویژگی ها و خصوصیاتی باشد؟

وکیل برای کالای قاچاق باید دارای ویژگی ها و خصوصیات مختلفی باشد تا بتوان از او کمک گرفت و جریان دادرسی پرونده های خود را به او واگذار کرد. اما اگر می خواهید اطلاعات کاملتری در مورد وکیل برای کالای قاچاق بدست آورید به موارد زیر در مورد خصوصیات وکیل برای کالای قاچاق توجه داشته باشید:

وکیل برای کالای قاچاق باید دارای توانایی مشاوره حقوقی باشد. وکیل برای کالای قاچاق به عنوان یک وکیل با تجربه بتواند جریان داردی پرونده هایی را که مورد پیگیری قرار می دهد را به صورت کاملا حرفه ای مورد بررسی قرار دهد و شرایط نسبتا خوبی را در این پرونده ها ایفا کند و در طی جلسات مشاوره حقوقی به پرسش ها و سوالات افراد مختلف به صورت دقیق  جدی پاسخ دهد تا افراد بتوانند با آگاهی کامل در دادرسی پرونده های خود شرکت کنند.

دقت داشته باشید که وکیل برای کالای قاچاق می تواند تمامی مدارک و اسناد لازم برای به نتیجه رساندن پرونده های این حوزه را به صورت جدی و کاملا تکمیلی جمع آوری کند و آنها را به صورت دقیق دسته بندی کند. چنین مدارک و اسنادی داریا چارچوب های حقوقی خاصی هستند که وکیل برای کالای قاچاق می تواند آنها را رعایت کند.

از دیگر ویژگی های وکیل برای کالای قاچاق آن است که می تواند رد تمامی جلسات دادگاه ها و مراجع قضایی با در دست داشتن وکالت از جانب موکل خود حضور یابد و آنها را به نحوی دقیق و کاملا حرفه ای پیگیری کند و با تکیه بر مهارت هایی همچون فن بیان قوی از حقوق موکل خود دفاع کند. مسلما دفاعیه ای که یک وکیل برای کالای قاچاق آماده می کند با دفاعیه دیگر وکلایی همچون وکیل شکایت از پزشک تفاوت دارد و همین موضوع باعث میشود تا روند کاری آنها نیز متفاوت باشد.

وکیل برای کالای قاچاق می تواند از صفر تا صد پرونده های حقوقی مختلف را پیگیری کند و آنها را به نحوی صحیح در جریان دادرسی پیگیری کند. بنابراین بهتر است از همان ابتدای آغاز دعوی به وکیل برای کالای قاچاق مراجعه کنید و شرایط حقوقی پرونده خود را با او در میان بگذارید تا احتمال آسیب ها و خسارات تا حد زیادی تقلیل یابد.

وکیل برای کالای قاچاق (5)
وکیل برای کالای قاچاق (5)

وکیل برای کالای قاچاق را جدی بگیرید.

وکیل برای کالای قاچاق از جمله وکلای پر کاربرد در قانون ایران محسوب می شود. در واقع برای درک این موضوع باید به این نکته توجه داشته باشیم که اساسا مسئله تامین کالا و خرید و فروش آن یک مسئله کاملا بنیادی و حیاتی برای جامعه محسوب می شود. از این رو نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت. در واقع قاچاق کالا یکی از مفاهیمی است که به صورت مستقیم با مسئله اقتصاد جامعه در ارتباط است. اقتصاد نیز جنبه بنیادی و مهمی از جامعه را به خود اختصاص داده است. از این رو می توان گفت که وکیل برای کالای قاچاق کارکرد مهمی در جامعه می تواند داشته باشد.

اما برای درک بهتر کارکرد وکیل برای کالای قاچاق باید به زبان اقتصاد و زبان قانون مسلط بود. در واقع اولا باید بدانیم که کالای قاچاق در کجای معادلات اقتصادی قرار می گیرد و سپس باید بدانیم که قانون چگونه این معادلات را نظم می دهد و برای ان ها چارچوب تعیین می کند.

بنابراین علاوه بر زبان اقتصاد باید با زبان قانون آشنا شویم. قانون نیز درست مانند هر زبان دیگر از یک سری الفبای خاص تشکیل شده است. بنابراین برای فهم دقیق کارکرد وکیل برای کالای قاچاق باید سعی کنیم این الفبا را به درستی درک کنیم. اما مسئله ای که وجود دارد این است که اساسا در این مقاله فرصت توان بررسی تمامی موارد و الفبای قانون را بشناسیم. از این رو در ادامه تنها به بخشی از این الفبا می پردازیم که به صورت مستقیم مربوط به وکیل برای کالای قاچاق و کارکرد اوست. توجه داشته باشید که توجه به این الفبا و مطالعه دقیق آن می تواند به بسیاری از پرسش های مطرح شده پاسخ دهد.

وکیل برای کالای قاچاق (4)
وکیل برای کالای قاچاق (4)

وکیل برای کالای قاچاق یک وکیل کیفری است.

وکیل برای کالای قاچاق را از نظر قانونی می توان یک وکیل کیفری دانست. در واقع می توانیم اینگونه بیان کنیم که کارکرد وکیل برای کالای قاچاق در بستر کیفری اتفاق می افتد. در واقع می خواهیم بدانیم که یک وکیل کیفری مانند وکیل برای کالای قاچاق چه کاربردهایی دارد و چه تفاوت هایی با یک وکیل حقوقی مانند وکیل خانواده دارد. شناخت این نکته می تواند بستر کاری وکیل برای کالای قاچاق را به ما به خوبی نشان دهد.

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که قانون ایران از دو بخش عمده حقوقی و کیفری تشکیل شده است. به بیان ساده تر هر چیزی که قانونگذار در قانون بیان کرده و هر چیزی که شما از قانون می شنوید و یا می بینید همه و همه تحت دو عنوان بزرگ قانونی حقوقی و کیفری است.

قانون در بخش حقوقی به این نکته می پردازد که هر فرد در جامعه از چه حقوقی برخوردار است و در هر موقعیتی چگونه می تواند به این حقوق برسد. در واقع قانون در بخش حقوقی سعی کرده است که بتواند برای هر بخش و هر عنصر از جامعه چارچوبی تعیین کند. رعایت این چارچوب در موقعیت های مشخص شده به عنوان یک الزام قانونی شناخته می شود. بنابراین هر فرد در جامعه بر اساس این بخش از قانون می داند که در موقعیت های مختلف چه رفتارهایی باید نشان دهد و چگونه می تواند به نیازهای خود در عین رعایت حقوق سایر عناصر اجتماعی پاسخ دهد.

اما قانون در بخش کیفری که بخش کارکرد وکیل برای کالای قاچاق است به مفهوم جرم می پردازد. در واقع قانون در این بخش مشخص می کند که کدام دسته از افعال جرم است. به بیان ساده تر قانون در این بخش به اثبات جرم می پردازد. در صورتی که جرم اثبات شود به تعیین مجازات و نحوه اجرایی شدن آن را مشخص می کند. از این رو می توان گفت که بخش کیفری به سبب این که به صورت مستقیم بر زندگی، جان یا مال افراد تاثیر می گذارد بسیار می تواند مهم و قابل توجه باشد. به طور مثال یک وکیل تصادفات می تواند به خوبی درک کند که در این بخش از قانون امکان تصمیم گیری برای زنده ماندن یا نماندن افراد وجود دارد. همین موضوع و همین مثال می تواند خود به خود اهمیت وکیل برای کالای قاچاق را به ما نشان دهد.

وکیل برای کالای قاچاق (6)
وکیل برای کالای قاچاق (6)

وکیل برای کالای قاچاق و مفهوم جرم

وکیل برای کالای قاچاق وکیلی است که در حوزه کیفری فعالیت می کند. این سخن بدین معنی است که اساسا وکیل برای کالای قاچاق با مفهوم جرم سر و کار دارد. از این رو باید بدانیم که جرم در قانون کیفری چگونه تعریف و اثبات می شود تا بر اساس آن بدانیم که یک وکیل برای کالای قاچاق با کدام دسته از افعال سر و کار دارد. از طرف دیگر شناخت اثبات جرم به نوعی یکی از مهمترین ابزارهای کاری وکیل برای کالای قاچاق را به ما نشان می دهد.

از دید بسیاری از عموم هر کار خلاف قانونی را می توان جرم تلقی کرد. اما این تعریف نه درست و نه غلط است. در واقع این تعریف را در بهترین حالت می توان تنها بخشی از ویژگی یک جرم دانست. در واقع قانون برای اثبات یک جرم از سه رکن مادی، معنوی و قانونی استفاده می کند.

در واقع قانون در رکن مادی به این سوال می خواهد پاسخ دهد که آیا فعل اثر منفی قابل اثباتی دارد یا خیر؟ به بیان ساده تر اگر ثابت شود فعل صورت گرفته یا ترک فعل انجام شده دارای اثرات منفی و آسیب زننده قابل رویت یا قابل اثباتی است رکن مادی جرم برای این فعل اثبات می شود. قانون در بخش معنوی به این سوال می پردازد که آیا فاعل این کار را به صورت عمدی انجام داده است یا به صورت عمدی از انجام آن کار سرباز زده است یا خیر؟ در واقع اگر اثبات شود که فاعل به صورت عمد و با آگاهی و نیت قبلی دست به چنین کاری زده است می توان گفت که رکن معنوی جرم اثبات شده است اما در صورتی که ثابت شود فاعل به صورت سهوی مرتکب چنین فعلی شده و یا آگاهی کامل نسبت به آن نداشته، عملا نمی توان فاعل را مجرم دانست.

همچنین قانون در رکن قانونی به این نکته می پردازد که آیا قانون مصداقی برای فعل دارد یا خیر. در واقع در این بخش از اثبات جرم به ظرف قانونی مرتبط با جرم نگاه می شود. بر اساس ماده دو قانون مجازات اسلامی در صورتی که قانون نسبت به یک فعل سکوت کرده باشد نمی توان آن فعل را جرم تلقی کرد. بر این اساس وکلایی مانند وکیل برای کالای قاچاق سعی می کنند فعل را در ظرف قانونی مناسب خود قرار دهند. این موضوع می تواند در تعیین مجازات جرم بسیار مهم باشد. با اثبات این سه رکن به صورت همزمان عمل می توان گفت که جرم اثبات شده است.

وکیل برای کالای قاچاق (12)
وکیل برای کالای قاچاق (12)

وکیل برای کالای قاچاق و انواع مجازات

وکیل برای کالای قاچاق بعد از اثبات جرم و بررسی آن در بخش دوم کارکرد خود سراغ مفهوم مجازات و تعیین آن می رود. در واقع از یک وکیل برای کالای قاچاق این انتظار می رود که در تعیین مجازات و نحوه اجرای آن بتواند به نفع موکل خود اثرگذار باشد. از این رو برای درک بهتر کارکرد وکیل برای کالای قاچاق بهتر است با مفهوم مجازات و انواع آن آشنا شویم.

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که مجازات به نوعی تاوان جرمی است که صورت گرفته است. یک وکیل کیفری با استفاده از ابزار سه گانه مادی، معنوی و قانونی که به اثبات جرم می انجامد باید بتواند در خصوص تعیین مجازات و نحوه اجرای آن نیز تاثیرگذار باشد. از این رو بیایید با انواع مجازات آشنا شویم.

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که مجازات در قانون ایران به دو بخش تعزیری و حدی تقسیم می شود. با توجه به این که قانون ایران عمدتا بر اساس اسلام و شرع تدوین شده کاملا طبیعی است که بخشی از جرایم آورده شده در قانون توسط شرع مشخص شده باشد. این دسته از جرایم و مجازات های تعیین شده برای آن به واسطه اسلام را مجازات حدی می گوییم. مجازات حدی یک ویژگی بسیار مهم دارد. در واقع این دسته از مجازات ها غیر قابل تغییر هستند. هیچ وکیل یا هیچ قاضی و یا هیچ شخصی در جامعه نمی تواند ذره ای به این مجازات اضافه یا مقداری از آن کم کند. بنابراین زمانی که گفته می شود مجازات فلان جرم حدی است، بدین معنی است که این مجازات بلاشک باید به صورت تمام و کمال اجرا شود.

اما همه جرایم و مجازات های آورده شده در قانون توسط اسلام و شرع مشخص نشده اند. به هر حال برخی از این مجازات توسط خود قانونگذار و بر اساس جرم و شرایط اجتماعی تعیین می شود. در واقع قانونگذار با توجه به کیفیت جرم، شدت جرم و سایر فاکتورها مانند شرایط اجتماعی و افکار عمومی سعی می کند مجازات متناسبی برای جرم در نظر بگیرد. این مجازات معمولا به صورت حدودی است. به طور مثال برای فلان جرم مجازات 3 تا 6 ماه حبس در نظر گرفته می شود. به این دسته از مجازات ها مجازات تعزیری گفته می شود. اما مسئله ای که وجود دارد این است که وکلایی مانند وکیل برای کالای قاچاق در این حوزه از مجازات ها امکان تغییر در مجازات مانند تخفیف یا تشدید آن را دارند. این مسئله بسیار مهمی است که می تواند در کارکرد وکیل برای کالای قاچاق تاثیرگذار باشد.

وکیل برای کالای قاچاق (9)
وکیل برای کالای قاچاق (9)

وکیل برای کالای قاچاق و نگاه از بعد اقتصادی

وکیل برای کالای قاچاق علاوه بر این که با یک مفهوم قانونی روبه روست، باید بتواند مفهوم اقتصادی این مسئله را درک کند. در واقع نگاه به جنبه اقتصادی این موضوع می تواند به شکل واضح تری کارکرد وکیل برای کالای قاچاق را به ما نشان دهد.

برای درک این موضوع و کارکرد وکیل برای کالای قاچاق از نظر اقتصادی بیایید از یک مدل ساده استفاده کنیم. در واقع بیایید فرض کنیم که اقتصاد در هر جامعه ای یک ماشین بزرگ متشکل از انواع چرخ دنده ریز و درشت است. هر کدام از این چرخ دنده ها نماد یک بنگاه اقتصادی است. هر بنگاه اقتصادی بر اساس بزرگی که دارد نظیر چرخ دنده آن نیز در این ماشین بزرگ یا کوچک در نظر گرفته می شود. به طور مثال یک سوپرمارکت محلی چرخ دنده ای بسیار کوچک و یک کارخانه خودروسازی می تواند یک چرخ دنده بسیار بزرگ و اساسی در این ماشین باشد.

در واقع مسئله ای که باعث می شود یک وکیل برای کالای قاچاق کارکردی بسیار متفاوت تر و مهم در نسبت به یک وکیل طلاق داشته باشد این است که این وکیل به صورت مستقیم با این سیستم اقتصادی سروکار دارد. در واقع کالای قاچاق به نوعی باعث می شود سرمایه ای که به عنوان محرک اصلی چرخ دنده های این ماشین اقتصادی محسوب می شود بدون علم دولت به عنوان اصلی ترین مدیر این مجموعه خارج شود.

در واقع قاچاق بدین معنی است که یک سرمایه بدون این که دولت بداند از چرخه اقتصاد داخلی خارج می شود و به اقتصاد دیگر کشورها وارد می شود. مسئله ای که باعث می شود ورود یک کالا قاچاق محسوب شود همین عدم اطلاع دولت به عنوان مدیر اصلی این مجموعه است. در واقع دولت زمانی می تواند به درستی این مجموعه را مدیریت کند که اشرافیت کاملی در آن داشته باشد تا بتواند سرمایه را به درستی از چرخ دنده ای به چرخ دنده ای دیگر هدایت کند. همچنین دولت بر اساس سیاست گذاری هایی که دارد ممکن است ورود برخی کالاها و خروج ارز برای آن را غیر قانونی بداند. این مسئله ممکن است مقطعی باشد. اما به هر حال این ها همه سیاست گذاری هایی در سطح کلان است که دولت برای حفظ و حمایت از سیستم اقتصادی آن ها را اتخاذ می کند. این موضوع می تواند اهمیت کارکرد وکیل برای کالای قاچاق را از این زاویه به خوبی نشان دهد.

وکیل برای کالای قاچاق چه سختی هایی دارد؟

وکیل برای کالای قاچاق کمی با سایر انواع وکلا مانند وکیل تغییر نام و … متفاوت است. در واقع این دسته از وکلا معمولا با دولت سر و کار دارند. به بیان ساده تر در دعوی های مربوط به کالای قاچاق این دولت است که معمولا به عنوان خواهان حضور دارد و یا دادستان کل به عنوان مدعی العموم این نقش را بر عهده می گیرد. بنابراین اولین و مهمترین سختی کار وکیل برای کالای قاچاق این است که با یک شخص حقیقی سروکار ندارد. این موضوع می تواند کار دفاع از موکلش را سخت تر کند. اما این تنها سختی کار وکیل برای کالای قاچاق محسوب نمی شود.

یکی از مهمترین سختی های کار وکیل برای کالای قاچاق این است که اساسا این بخش از قانون بسیار به سیاست گذاری های دولت وابسته است. در واقع در قانون یک سری از کالا به صورت کلی و عمومی ممنوع اعلام شده است. به طور مثال مواد مخدر و یا مشروبات الکلی.  بنابراین ورود این ها به خاک کشور به صورت غیر قانونی است و به عنوان کالای قاچاق محسوب می شود. اما دسته دیگر کالا ها برای ورود به کشور نیاز به مجوز رسمی دولتی و قانونی دارد. در این بین دولت بر اساس سیاست هایی که دارد نسبت به صدور این مجوزها اقدام می کند. به طور مثال ممکن است دولت نخواهد برای مواد آرایشی خرج کند. از این رو ورود این مواد را به کشور ممنوع اعلام می کند. یکی از مهمترین سختی های کار وکیل برای کالای قاچاق این است که باید بتواند بر اساس جدیدترین قوانین ابلاغ شده توسط دولت عمل کند.

از دیگر سختی های کار وکیل برای کالای قاچاق می توان به این موضوع اشاره کرد که اساسا این وکیل با یک ارگان یا با یک نهاد خاص سروکار ندارد. به طور مثال یک وکیل طلاق توافقی تنها در مسیر دادگاه حضور دارد و با ارگان دیگری سروکار ندارد. اما یک وکیل برای کالای قاچاق می تواند با دادگاه، دولت، گمرک و … درگیر شود. این موضوع عملا گستردگی کار وکیل برای کالای قاچاق را به خوبی نشان می دهد. این مسئله ای است که باید در خصوص کارکرد وکیل برای کالای قاچاق به آن توجه داشته باشیم.

وکیل برای کالای قاچاق (10)
وکیل برای کالای قاچاق (10)

وکیل برای کالای قاچاق و کارکردهایی که می تواند داشته باشد.

وکیل برای کالای قاچاق شاید از دید بسیاری تنها در مسیرهای قضایی و کیفری کاربرد دارد اما این دیدگاهی است که عموما در کشورهایی مانند ایران بسیار رواج دارد. در واقع استفاده از یک وکیل در مسیر قضایی تنها کاربردی است که در کشورهایی هم سطح با کشور ایران وجود دارد. اما این تنها بخشی از کاربردی است که می توانیم برای یک وکیل برای کالای قاچاق یا هر وکیل دیگری مانند وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری در نظر بگیریم.

بگذارید ساده تر بیان کنیم. قانون امروز یک مفهوم کاملا پیچیده و مبهم محسوب می شود. این پیچیدگی به اندازه ای است که عملا نمی توان انتظار داشت که تمامی افراد جامعه از عهده فهم آن بر بیایند. در واقع نمی توانیم این انتظار را داشته باشیم که هر فرد در جامعه بتواند به سادگی قانون را بخواند و آن را درک کند. اما ذات قانون این است که باید توسط همه افراد جامعه فهم و اجرا شود. این تناقض در خصوص قانون عملا باعث شده است که جوامع دچار تعارض های مختلف شود. به نوعی بسیاری از دعوا های ایجاد شده در جامعه به سبب عدم فهم کامل قانون و اشرافیت به آن است. این حجم بالا از دعاوی عملا باعث شده است که هزینه روانی و مادی بسیاری بر جامعه و سیستم قضایی وارد شود.

کشورهای اروپایی و سطح اول جهان این موضوع را به خوبی درک کرده اند. در واقع حاکمیت در این کشورها به این نکته رسیده اند که اگر به نحوی این بار مالی و روانی از روی جامعه و سیستم قضایی به نحوی کاشته شود تا چه اندازه جامعه می تواند راحت تر و سریع تر پیشرفت کند. از این رو در این جوامع وظیفه ای بسیار مهم برای وکلا به عنوان مترجمان قانون تعریف شده است. در این جوامع وکلا اصلی ترین کارکردی که دارند این است که بتوانند در هر حوزه ای قوانین مربوط به آن حوزه را تحت عنوان مشاوره به جامعه منتقل کند. این کارکردی است که ما برای وکیل برای کالای قاچاق می توانیم در نظر داشته باشیم.

در واقع یک فرد که قصد وارد کردن محصول یا کالایی را دارد به راحتی با یک مشاوره ساده با وکیل برای کالای قاچاق می تواند متوجه شود  که از چه مسیرهای قانونی و دولتی باید اقدام کند و سراغ چه کالاهایی نمی تواند برود. همچنین به خوبی می تواند درک کند که در این مسیر چه پیچ و خم هایی ممکن است وجود داشته باشد. این ها همه باعث می شود که این فرد دچار مشکلات و تعارض های قانونی در این مسیر نشود.

وکیل برای کالای قاچاق (7)
وکیل برای کالای قاچاق (7)

 وکیل برای کالای قاچاق و مراجع صالح رسیدگی به جرم قاچاق

وکیل برای کالای قاچاق از تمامی مراجع صالحی که به پرونده های مربوط به این حوزه رسیدگی  می کنند اطلاع دارد و میتواند آنها را به موکلان خود نیز اطلاع دهید و به صورت عملی در جریان پرونده های آنها حضور یابد. به قوانین مربوط به مراجع صالح رسیدگی به جرم قاچاق دقت کنید:

رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز سازمان یافته و حرفه‏ای، قاچاق کالاهای ممنوع و قاچاق کالا و ارز مستلزم حبس و یا انفصال از خدمات دولتی در صلاحیت دادسرا و دادگاه انقلاب است. سایر پرونده‏‌های قاچاق کالا و ارز، تخلف محسوب و رسیدگی به آن در صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی است. چنانچه پرونده‌ای، متهمان متعدد داشته و رسیدگی به اتهام یکی از آنان در صلاحیت مرجع قضائی باشد، به اتهامات سایر اشخاص نیز در این مراجع رسیدگی می‌شود. در صورتی که پس از ارجاع پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی و انجام تحقیقات محرز شود رسیدگی به جرم ارتکابی در صلاحیت مرجع قضائی است، شعبه مرجوعٌ‏‌الیه مکلف است بلافاصله قرار عدم صلاحیت خود را صادر نماید و پرونده را به مرجع قضائی ذیصلاح ارسال نماید.

هر کدام از شعب دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی، تعزیرات حکومتی و شعب تجدیدنظر آنها ظرف یک ماه از زمان تحویل پرونده باید رسیدگی و رأی نهائی را صادر کنند، مگر مواردی که حسب نوع جرم یا تخلف و علل دیگر، تکمیل شدن تحقیقات نیاز به زمان بیشتری داشته باشد که در این صورت حسب مورد مرجع رسیدگی‌کننده موظف است علت تاخیر را به صورت مکتوب به مقام مافوق گزارش دهد. عدم ارسال این گزارش موجب محکومیت انتظامی تا درجه سه می‌گردد. در کلیه مواردی که سازمان تعزیرات حکومتی صالح به رسیدگی است شعب تعزیرات حکومتی همان اختیار مراجع قضائی در رسیدگی به پرونده‏های مزبور را دارند جز در مواردی که در این قانون به ضرورتِ أخذ دستور مقام قضائی تصریح شده است.

 شعبه رسیدگی‌کننده مکلف است جهت اتخاذ تصمیم درباره احراز قاچاق و یا حمل، نگهداری، عرضه یا فروش کالا یا ارز قاچاق نسبت به استعلام نظر کارشناسی مشورتی حسب مورد از سازمان‌های مأمور وصول درآمدهای دولت نظیر گمرک و بانک مرکزی در مورد تعیین ارزش کالا یا ارز مکشوفه و بررسی اسناد ابرازی جهت انطباق و تعلق به کالای مکشوفه اقدام نماید. وقت رسیدگی به سازمان‌های مذکور و متهم ابلاغ می‌شود. سازمان مأمور وصول درآمدهای دولت موظف است ظرف ده روز از تاریخ دریافت استعلام پاسخ آن را ارسال و نماینده حقوقی خود را نیز برای حضور در جلسه رسیدگی معرفی نماید. درهرصورت تشکیل جلسه رسیدگی منوط به حضور نماینده مذکور نیست.

وکیل برای کالای قاچاق و چند نکته قانونی مهم دیگر که باید بدانید:

 وکیل برای کالای قاچاق دارای اهمیت بسیار زیادی برای جریان دادرسی پرونده های این جرم است. مرجع تشخیص ایرانی یا خارجی بودن کالای مکشوفه حسب مورد یکی از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا سازمان ملی استاندارد ایران است. این مراجع با درخواست شعبه رسیدگی‌کننده و بررسی مشخصات کالا مانند محل تولید و واحد تولیدکننده، نسبت به اعلام نظریه کارشناسی مشورتی، به نحو مستدل اقدام می‌نماید. مقام رسیدگی‌کننده در صورت عدم پذیرش نظریه‌های کارشناسی مشورتی مذکور در این قانون ، به طور مستدل آن را رد و تصمیم مقتضی اتخاذ می‌کند. آیین‌نامه مربوط به اجرای این قانون  و تعیین مصادیق کالای مربوط به دستگاه‌های فوق و نحوه پذیرش و اعتراض به نظرات موضوع این  قانون، یک ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون توسط ستاد تدوین و پس از تصویب هیئت‌وزیران، ابلاغ می‌گردد.

 قاچاق کالا و ارز از مصادیق جرائم اقتصادی محسوب می‌شود. در کلیه جرائم و تخلفات موضوع این قانون در خصوص کالا و ارز، در صورت موجود نبودن عین کالا و یا ارز قاچاق، مرتکب حسب مورد علاوه بر محکومیت به مجازات‌های مقرر، به پرداخت معادل ارزش کالا و ارز نیز محکوم می‌شود. موارد خارج از اراده مرتکب در تلف کالا و ارز مشمول این ماده نمی‌شود.

 درصورتی‌که کشف کالا و یا ارز قاچاق، همراه با درگیری مسلحانه مرتکبان قاچاق یا حمل کالا یا ارز قاچاق با انواع سلاح گرم و آتش‌زا با مأموران کاشف باشد و یا مرتکبان با استفاده از موانع فیزیکی و یا استفاده از وسایل دودزا مشکلاتی برای کشف قاچاق توسط ماموران ایجاد نمایند، پس از احراز قاچاق یا حمل کالا یا ارز قاچاق با حکم مرجع رسیدگی‌کننده، درصورتی‌که وسیله نقلیه متعلق به مرتکبان باشد و یا با استناد به قرائنی از قبیل سابقه مرتکب معلوم شود که مالک عامداً آن را جهت ارتکاب قاچاق در اختیار مرتکب قرار داده است، وسیله نقلیه به نفع دستگاه کاشف جهت استفاده در امر مبارزه با قاچاق ضبط می‌شود. در غیر این صورت وسیله نقلیه به مالک مسترد و معادل ارزش آن به جزای نقدی مرتکب یا مرتکبان افزوده می‌شود که بعد از وصول و واریز به خزانه، بر اساس قانون بودجه سنواتی در اختیار دستگاه کاشف جهت استفاده در امر مبارزه با قاچاق قرار گیرد.

در مورد احکام صادره از شعب تعزیرات حکومتی پرونده جهت صدور حکم مبنی بر تبدیل جزای نقدی به حبس به شعبه یا شعبی از دادگاه‌های حوزه قضائی مربوطه که توسط رئیس قوه قضائیه تعیین می‌شود ارجاع می‌گردد تا ظرف ده روز نسبت به مورد، اقدام مقتضی معمول نمایند. جزای نقدی مازاد بر حبس تبدیلی در صورت شناسایی اموالی از محکومٌ‌علیه، حتی پس از اتمام حبس وصول می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×