وکیل منابع طبیعی

وکیل منابع طبیعی (1)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل منابع طبیعی

وکیل منابع طبیعی

وکیل منابع طبیعی کیست؟ وکیل منابع طبیعی چه می کن؟ آیا از وظایف و اختیارات وکیل منابع طبیعی اطلاع دارید؟ چگونه می توان بهترین وکیل منابع طبیعی را پیدا کرد؟ آیا در مورد وکیل منابع طبیعی می توان اطلاعات دقیق بدست آورید؟ وکیل منابع طبیعی برای احقاق حقوق موکلان خود چه می کند؟ وکیل منابع طبیعی دارای چه ویژگی هایی است؟ وکیل منابع طبیعی را از کجا پیدا کنیم؟ وکیل منابع طبیعی تهران را از طریق چه موسسه ای پیدا کنیم؟ وکیل منابع طبیعی چگونه می تواند مشاوره حقوقی ارائه دهد؟ وکیل منابع طبیعی برای چه کسانی می تواند اقدامات قانونی انجام دهد؟چه زمان به سراغ وکیل منابع طبیعی برویم؟

وکیل منابع طبیعی به عنوان یک وکیل پایه یک دادگستری دارای توانایی های متعددی است و می تواند اقدامات مختلف قانونی مهمی را انجام دهد که برخی از افراد در مورد آنها اطلاعات دقیقی در دست دارند و همین موضوع باعث می شود تا بتوانند به راحتی جریان پرونده های حقوق را که با ان مواجه میشوند را به بهترین نحو ممکن حل کنند و در مسیر احقاق حقوق خود قدم بردارند. وکیل منابع طبیعی را می توان از راه های مختلفی پیدا کرد اما باید در مورد تمامی این موارد اطلاعات قانونی مهمی را در دست داشت تا بتوان شرایط این پرونده ها را در جریان دادرسی به نحوی دقیق مورد پیگیری قرار داد و آنها را تا حد زیادی پیگیری کرد. وکیل منابع طبیعی با وکیل ملکی یا دیگر وکلایی که رد زمینه های مختلف فعالیت می کند تفاوت دارد و نمی توان انتظار داشت که حوزه کاری این وکلا یکسان باشد بنابراین به شما توصیه می کنیم در ابتدا اطلاعات مهم و ضروری را رد مورد پرونده خود داشته باشید تا بتوانید برای پیدا کردن وکیل متخصص به بهترین و تخصصی ترین فرد در این حوزه مراجعه کنید.

وکیل منابع طبیعی یک وکیل با تجربه به حساب می آید و همین موضوع باعث می شود تا بتواند بر اساس تجربیات متعددی که رد پرونده های مختلف دارد شرایط نسبتا مساعدی را برای موکلان خود ایجاد کند. شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که هر وکیل متخصص که بتواند به صورت تجربی جریان پرونده های متعددی را به نحو احسن پشت سر بگذارد این توانایی را پیدا میکند تا در پرونده های بعدی نیز شرایط مساعدی را ایجاد می کند و این موضوع تنها در مورد پرونده های مربوط به حوزه منابع طبیعی نیست در مورد وکیل خانواده یا حتی وکلایی که در حوزه های دیگر حقوقی یا کیفری نیز فعالیت می کنند هم صادق است. برای آنکه بتوانید اطلاعات تکمیلی نسبتا خوبی در مورد وکیل منابع طبیعی پیدا کنید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

وکیل منابع طبیعی کیست؟

وکیل منابع طبیعی به فردی گفته می شود که در حالت کلی تحصیلات حقوقی خود را پشت سر گذاشته است و دارای تجربیات متعددی در جریان پرونده های مختلف است و در حوزه مربوط به منابع طبیعی نسر توانسته است شرایط نسبتا مساعدی را برای موکلان خود ایجاد کند. وکیل منابع طبیعی جز حرفه ای ترین کسانی است که داری پروانه پایه یک دادگستری است و می تواند با استفاده از پروانه وکالتی که دارد شرایط پرونده هایی را که بر عهده می گیرد در دادگاه های مختلف تا حد زیادی به طور کامل تخصصی مورد بررسی قرار دهد و انها را به نتیجه برساند. وکیل منابع طبیعی را میتوان از راه های نسبتا گوناگونی پیدا کرد اما مسئله ای که وجود دارد آن است که برخی از وکلا دارای دانش حقوقی و دانش عملی نیستند و همین موضوع در نهایت نحوه برد و باخت پرونده های قانونی را تا حد زیادی مشخص می کند.

برای مثال شما یک وکیل طلاق توافقی را در نظر بگیرید که سالهای زیادی در حوزه پرونده های مربوط به طلاق توافقی فعالیت کرده است مسلما چنین فردی بهتر از اشخاص دیگر می تواند برای جلوگیری از تضییع حقوق موکل خود در دادگاه حضور یابد و با تکیه بر مهارت هایی که به عنوان یک وکیل مجرب دارد، شرایط نسبتا مساعدی را برای موکلان و افرادی که وکالت پرونده های آنان را بر عهده گرفته است رقم بزند.

وکیل منابع طبیعی می تواند اط صفر تا صد پرونده هایی را که وکالت آنها را بر عهده می گیرد به صورت تخصص مورد پیگیری قرار دهد و با استفاده از مهارت هایی که دارد مجازات موکلان خود را تا حد زیادی تقلیل دهد. وکیل منابع طبیعی را باید موردشناسایی قرار داد تا بتوان از او کمک گرفت و  جریان پرونده هایی متعدد و مختلف را پیگیری کرد. وکیل منابع طبیعی می تواند بهترین و حرفه ای ترین شخصی باشد که رد حوزه پرونده ها و دعای مختلفی که در مورد حوزه منابع طبیعی مطرح می شود فعالیت کند و به افراد مختلف در این پرونده کمک کند تا جریان دادرسی پرونده ها ی خود را مدیریت کنند و کمتر دچار آسیب و خسارت شوند. از آنجا که جریان پرونده های مربوط به حوزه منابع طبیعی تا حد زیادی پیچیده هستند و دارای شرایط قانونی مختلفی هستند به همین دلیل لازم است تا فردی که جریان این پرونده ها را برعهده می گیرد بهترین و حرفه ای ترین اقدامات را انجام دهد تا حد میزان این مشکلات کاهش پیدا کنید و وکیل منابع طبیعی کسی است که می تواند این اقدامات را تا حد زیادی انجام دهد.

وکیل منابع طبیعی (8)
وکیل منابع طبیعی (8)

وکیل منابع طبیعی باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

وکیل منابع طبیعی باید دارای ویژگی ها و خصوصیات مختلفی باشد تا بتوان به او اعتنا نکرد. به چند مورد از ویژگی هایی کهب اید در مورد وکیل منابع طبیعی بدانید اشاره می کنیم. وکیل منابع طبیعی باید تمامی خصوصیات یر را داشته باشد:

اولین و مهم ترین ویژگی یک وکیل منابع طبیعی حرفه ای آن است که بتواند با صبر و حوصله جریان پرونده هایی را که در این حوزه مطرح می شوند را مطالعه کند تا بتواند اقدامات قانونی و حقوقی مورد نیاز برای پیشبرد پرونده و اهداف حقوقی مربوط به آن را انجام دهد. وکیل منابع طبیعی یکی از حرفه ای ترین کسانی است که می تواند به عموم مردم کمک کند تا شرایط پروانه های آنها مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد و راهی مناسب برای به نتیجه رساندن آنها پیدا شود. شما این موضوع را در نظر داشته باشید که هر وکیل متخصصی که رد جریان پرونده ها فعالیت ی کند حتی به عنوان وکیل شکایت از پزشک باید بتواند حرفه ای ترین و بهترین اقدامات قانونی را انجام دهد.

وکیل منابع طبیعی به عنوان یک فرد با تجربه می تواند به موکلان یا حتی کسانی که به او مراجعه می کنند مشاوره حقوقی ارائه دهد. هر فردی که بتواند به عنوان وکیل مجرب در جریان پرونده های متعدد شرکت کند می تواند شرایط پرونده را به نحوی پیش ببرد که برای جلوگیری از تضییع حقوق موکلان خود بهترین شرایط را بوجود آورد.

گروه وکلای پارسا سال های زیادی است که رد زمینه پرونده های متعدد فعالیت می کند. وکیل منابع طبیعی نیز جزیی از کادر حرفه ای و متخصص این گروه حقوقی است و شما میتوانید وکلای متعددی را در این مرکز حقوقی معتبر پیدا کنید. اما به شما توصیه مهمی می کنیم و بهتر است در ابتا حوزه پرونده خود را مشخص کنید و سپس به سراغ وکیل مورد نظر بورید.

 فرقی ندارد که بخواهید به سراغ چه وکیلی بروید برای مثال اگر شما در حوزه پرونده های مربوط به تصادفات درگیر شده اید، بهتر است به سراغ وکیل تصادفات بروید . اگر هم فکر می کنید جریان پرونده شما به موارد دیگری  دعاوی مختلف دیگری وابسته است بهتر است به سراغ موضوع پرونده بروید سپس وکیل را انتخاب کنید. پس اگر می خواهید جریان پرونده خود را در مورد کمیسیون ماده صد انتخاب کنید مسلما وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری بهترین گزینه برای شما است. امروزه تعداد زیادی از پرونده های حقوقی در حوزه تخلیه نیز مطرح می شوند و وکلای پارسا شرایط ویژه ای را برای افراد بوجود آورده است تا به راحتی بهترین وکیل تخلیه را پیدا کنند.

وکیل منابع طبیعی (3)
وکیل منابع طبیعی (3)

وکیل منابع طبیعی و کارکرد آن در جامعه

وکیل منابع طبیعی را از برخی جهات می توانیم در دسته مهمترین وکلا در جامعه بدانیم. در واقع از دید حاکمیت و از دید هر فرد در جامعه می توان کارکردهای مختلفی برای یک وکیل منابع طبیعی در نظر گرفت. در واقع برای درک اهمیت این کارکرد باید ببینیم که وکیل منابع طبیعی از دید اجتماعی و فردی چه کارکردی می تواند داشته باشد.

به طور کلی منابع طبیعی را می توان از ثروت های مهم هر کشور و هر جامعه ای تلقی کرد. به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که یی از پایه های قدرت هر جامعه را منابع طبیعی آن جامعه مشخص می کند. به طور مثال نفت به عنوان یک منبع طبیعی مهم برای ایران محسوب می شود. در واقع ایران به واسطه همین منبع طبیعی است که در جهان شناخته شده است و این منبع را می توان به عنوان یک محل درآمد قوی برای ایران بدانیم. اما آیا نفت تنها منبع طبیعی ایران محسوب می شود؟ مسلما خیر.

در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که برخی از جوامع مانند ایران بر اساس درآمدی که از منابع طبیعی دارند سطح حفاظتی از آن را تعیین و اجرا می کنند. امروز کسی در ایران نمی تواند بدون مجوزهای لازم از دولت و قانون قطره ای نفت استخراج کند. اما جنگل های مهم ایران روز به روز در حال نابودی است. در حالی که این جنگل ها خود به خود به عنوان یک منبع بزرگ طبیعی شناخته می شود. یکی از مهمترین کارکردهای وکیل منابع طبیعی از نظر اجتماعی این است که بتواند از حقوق این نوع منابع طبیعی در دادگاه ها دفاع کند و نشان دهد که این نوع منابع نیز می تواند در طولانی مدت فواید اقتصادی بسیاری برای جامعه داشته باشد.

اما از نظر فردی یک وکیل منابع طبیعی کار سخت تری دارد. در واقع تک تک افراد جامعه کاملا طبیعی است که به منافع شخصی خودشان فکر کنند. به طور مثال یک فرد به این نکته فکر می کند که دوست دارد دل دل جنگل ویلایی برای خود داشته باشد. اما این مسئله را نمی تواند درک کند که این کار می تواند خسارت جبران ناپذیری به طبیعت وارد کند. اینجاست که وکیل منابع طبیعی باید سعی کند که به این فرد نشان دهد که این کار چرا خلاف قانون است.

وکیل منابع طبیعی (2)
وکیل منابع طبیعی (2)

وکیل منابع طبیعی و اهمیت کاری او

وکیل منابع طبیعی با مفهوم منابع طبیعی به صورت اختصاصی سر و کار دارد. از این رو کاملا طبیعی است که اهمیت کاری او برابر با اهمیت مفهوم منابع طبیعی باشد. به نظر شما چرا منابع طبیعی دارای جنبه خاصی در قانون است؟ به بیان ساده تر چرا قانون به مفهوم منابع طبیعی پرداخته است و چارچوب های خاصی برای آن تعیین کرده است؟ پاسخ به این سوال می تواند به وضوح اهمیت کاری وکیل منابع طبیعی را برای ما مشخص کند.

همانطور که گفتیم منابع طبیعی برای هر کشور و هر جامعه ای به عنوان یک ثروت بسیار مهم شناخته می شود. اما این سخن به چه معنی است؟ هر جامعه بر اساس چند عنصر مهم تشکیل می شود. عنصر اول برای هر جامعه ای منابع انسانی آن جامعه است. در واقع مادامی که منابع انسانی مورد نیاز جامعه تامین شود این جامعه میتواند رو به رو جلو حرکت کند. عنصر دیگر برای تشکیل و حرکت جامعه، هدف آن جامعه است. در واقع هر جامعه بر اساس یک سری هدف تشکیل می شود و برای تحقق این اهداف تلاش می کند. معمولا هر جامعه ای اهداف را برای خود مقدس می داند و خودش را بر اساس این اهداف تعریف می کند. اما عنصر مهم دیگر، منابع طبیعی هر جامعه است. در واقع منابع طبیعی هر جامعه مشخص می کند که این جامعه بدون نیاز به هیچ جامعه دیگری کدام دسته از نیازهای خودش را می تواند تامین کند. هر قدر این منابع قدرت بالاتری داشته باشد همانقدر جامعه قدرتمند تر محسوب می شود.

کشوری مانند ایران که تقریبا یک کشور غنی از نظر منابع طبیعی محسوب می شود می تواند با اتکا به این منابع کارایی خوبی در جهان از خود نشان دهد. در واقع توجه به منابع طبیعی می تواند کاری کند که یک جامعه به رشد و بالندگی خوبی برسد. در واقع اگر بخواهیم اهمیت کاری وکیل منابع طبیعی به خوبی درک کنیم باید بگوییم که منابع طبیعی از ارکان مهم هر جامعه شناخته می شود. به زبان ساده تر وکیل منابع طبیعی با یکی از مهمترین ارکان پایه ای جامعه سر و کار دارد. اگر بخواهیم از این دید به این موضوع نگاه کنیم می توانیم بگوییم که عملا وکیل منابع طبیعی جزو معدود وکلای بسیار مهم قانونی در جامعه شناخته می شود. البته این دید در جوامع سطح اول دنیا وجود دارد. اما آیا در ایران نیز چنین دیدی وجود دارد؟

وکیل منابع طبیعی (4)
وکیل منابع طبیعی (4)

وکیل منابع طبیعی یک وکیل حقوقی و کیفری است.

وکیل منابع طبیعی را بر اساس کارکردی که دارد می توان یک وکیل حقوقی و کیفری دانست. در واقع اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم این وکیل هم می تواند در حوزه حقوقی و هم در حوزه کیفری فعالیت کند. اما برای این که بتوانیم بهتر با این مفهوم آشنا شویم باید بدانیم که اساسا یک وکیل حقوقی یا یک وکیل کیفری در قانون چه مفهومی دارد و چه کاربردهایی می تواند داشته باشد. در واقع حقوقی یا کیفری بودن وکلا چارچوب کاری و بستر کاری آن ها را مشخص می کند. از این رو باید با این دو مفهوم به طور دقیق تری آشنا شویم.

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که قانون ایران از دو بخش عمده حقوقی و کیفری ساخته شده است. در بیانی بهتر هر آن چیزی که شما در قانون می بینید و یا از قانون می شنوید تحت یکی از دو عنوان بزرگ قانونی حقوقی و کیفری معنی می شود. حقوقی به آن بخش از قانون گفته می شود که در آن قانونگذار قوانین و چارچوب های اجتماعی را بیان می کند. به عبارت ساده تر در این بخش از قانون مشخص می شود که هر فرد در جامعه چه قانون و قاعده هایی را باید رعایت کند و از چه چارچوب هایی باید پیروی نماید. در بخش حقوقی مشخص می شود که هر فرد چه حقوقی دارد و چگونه می تواند به این حقوق برسد. بنابراین تمامی چارچوب های مورد نیاز در اجتماع و مفاهیم اجتماعی همه و همه توسط قوانین حقوقی تعریف می شود. به طور مثال وکیل تغییر نام را در نظر داشته باشید که می تواند در حوزه های مختلفی فعالیت کند و شرایط مختلفی را بررسی کند  یا یک وکیل خانواده را می توان وکلایی در حوزه قوانین حقوقی دانست.

اما قانون در بخش کیفری به مفهوم مهم جرم می پردازد. در واقع در این بخش از قانون مشخص می شود که کدام دسته از افعال جرم است و چگونه این جرایم اثبات می شود. به عبارت بهتر در بخش کیفری به این سوال مهم پاسخ داده می شود که آیا فعل صورت گرفته و یا ترک فعل انجام شده را می توان جرم تلقی کرد؟ اگر این فعل جرم باشد چه مجازاتی باید برای آن در نظر گرفت؟ این مجازات با چه کیفیتی باید اجرا شود؟ آیا امکان تغییر مجازات وجود دارد؟ این ها همه مفاهیمی که است که وکلای گروه کیفری مانند وکیل جنایی و … به آن ها می پردازد. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

وکیل منابع طبیعی (7)
وکیل منابع طبیعی (7)

وکیل منابع طبیعی و مفهوم جرم

وکیل منابع طبیعی هم به عنوان یک وکیل کیفری و هم به عنوان یک وکیل حقوقی می تواند در دادگاه حاضر شود. اما از آن جایی که از نظر عمومی و اجتماعی گروه کیفری اهمیت بالاتری دارد می خواهیم کمی با مفاهیم مرتبط با این حوزه بیشتر آشنا شویم. در واقع قانون در بخش کیفری این قدرت و توانایی را دارد که به صورت مستقیم بر جان، مال و زندگی افراد تاثیر بگذارید. قانون در بخش کیفری حتی می تواند برای زنده ماندن یا نماندن افراد تصمیم بگیرد. این موضوعی است که یک وکیل کیفری به خوبی آن را درک می کند. از این رو بهتر است در ادامه به این بخش از کارکرد یک وکیل منابع طبیعی بپردازیم.

در بخش کیفری همه چیز بر اساس جرم تعریف می شود. بنابراین می خواهیم بدانیم از نظر قانون کدام دسته از افعال جرم تلقی می شود. به عبارت ساده تر می خواهیم بدانیم قانون چگونه می تواند یک فعل را جرم تلقی کند. بر اساس قانون سه رکن مادی، معنوی و قانونی برای فعل مربوطه به شکل همزمان اثبات شود تا بتوانیم آن فعل را جرم تلقی کنیم.

رکن مادی به این سوال پاسخ می دهد که آیا فعل صورت گرفته یا ترک فعل انجام شده اثرات منفی داشته است؟ آیا این اثرات منفی قابل اثبات است؟ در واقع اگر ثابت شود که یک فعل اثر آسیب زننده ای داشته و این اثر قابل رویت یا قابل اثبات است می توان گفت که رکن مادی جرم برای این فعل اثبات شده است. در رکن معنوی قانون به فاعل نگاه می کند. در واقع در این رکن به این سوال پاسخ داده می شود که آیا فاعل به صورت عمدی و با آگاهی و نیت قبلی این کار را انجام داده است و یا این اتفاق به صورت سهوی رخ داده است؟ اگر اثبات شود که فاعل عمدی در کار داشته و با نیت و هدف قبلی این کار را انجام داده است رکن معنوی برای جرم اثبات می شود. اقرار خود متهم و اعتراف او مهمترین عوامل برای اثبات این رکن محسوب می شود. اما در رکن قانونی وکلا و دادگاه به این نکته می پردازند که آیا قانونگذار در خصوص این فعل حرفی زده است یا خیر. به بیان ساده تر در رکن قانونی به مصادیق مربوط به فعل نگاه می شود. اگر قانون گذار در این خصوص صحبتی نکرده باشد عملا نمی توان آن فعل را جرم تلقی کرد. اما اگر مصادیقی برای فعل وجود داشته باشد عملا با اثبات رکن قانونی، جرم اثبات می شود و فاعل مجرم محسوب می شود.

وکیل منابع طبیعی با چه نوع مجازاتی سر و کار دارد؟

وکیل منابع طبیعی با مفهوم جرم می تواند سروکار داشته باشد. اما جرم اولین بخش از قوانین کیفری است. بعد از اثبات جرم نوبت به تعیین مجازات می رسد. بنابراین شناخت مجازات و انواع آن در قانون می تواند کمک خوبی به فهم کارکرد وکیل منابع طبیعی داشته باشد.

به طور کلی مجازات به معنی تاوان جرم است. اما با توجه به این که عمده قوانین ایران و پایه این قوانین بر اساس قوانین اسلامی تعریف شده است می توان حدس زد که بخشی از جرائم و مجازات های مربوط به آن توسط اسلام تعیین شده است. به این دسته از مجازات ها، مجازات حدی گفته می شود. مجازات حدی یک ویژگی بسیار مهم دارد و آن این است که اساسا این دسته از مجازات غیر قابل تغییر است. به بیان ساده تر مجازات حدی در صورتی که صادر شود باید اجرایی شود و هیچ کم و کاستی در آن امکان ندارد. در واقع هیچ دادگاهی و یا هیچ شخصی نمی توان این مجازات را کم یا زیاد کند.

اما آن دسته از مجازات هایی که توسط قانونگذار تعیین شده به مجازات های تعزیری شهرت دارد. مجازاتهای تعزیری بر اساس کیفیت جرم، افکار عمومی و … تعیین می شود. نکته مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که مجازات های تعزیری در بسیاری از موارد ( به جز در مواقعی که قانون خود مانع آن شده باشد ) قابل تغییر است. یعنی شما می توانید مجازات تعزیری را کم و زیاد کنید و این امکانی است که قانونگذار بر اساس قانون در اختیار دادگاه قرار داده است.

وکیل منابع طبیعی عمدتا با مجازات های تعزیری سر و کار دارد. بنابراین می توانیم انتظار داشته باشیم که وکیل منابع طبیعی بتواند بر اساس امکانی که قانونگذار در مجازات تعزیری قرار داده دفاع خوبی از موکل خود در این حوزه داشته باشد. اما با این حال قوانین خاصی در خصوص مجازات های منابع طبیعی وجود دارد. به طور مثال امکان تخفیف در برخی از مجازات های مربوط به این حوزه وجود ندارد. این ها نکات مهمی است که باید در خصوص کارکرد وکیل منابع طبیعی به آن توجه داشته باشیم.

وکیل منابع طبیعی (5)
وکیل منابع طبیعی (5)

وکیل منابع طبیعی و قانون

وکیل منابع طبیعی از تمامی مباحث قانونی مربوط به این حوزه پاشایی دارد. وکیل منابع طبیعی کسی است که می تواند این مباحث را به موکلان خود نیز انتقال دهد. به چند مورد از قوانین که می توانید به کمک وکیل منابع طبیعی از آنها اطلاع یابید دقت کنید:

 به منظور نظارت بر اجرای طرح‌های کشاورزی و دامپروری و سایر طرح‌های غیرکشاورزی موضوع قانون و تشخیص تعلل یا تخلف و عذر موجه مستأجر و تعیین درصد عملیات انجام شده طرح‌های یادشده در هر استان، هیات پنج نفره نظارت با حکم وزیر جهاد کشاورزی مرکب از رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر کل منابع طبیعی، مدیر امور اراضی استان، رییس مرجع صادرکننده موافقت اصولی و پروانه بهره‌برداری یا نماینده تام‌الاختیار وی (حسب مورد) و یک نفر کارشناس در رشته مرتبط با طرح تشکیل می‌گردد. کارشناس موضوع این ماده ظرف مدت یک ماه از تاریخ درخواست سازمان امور اراضی کشور توسط مرجع ذی‌ربط برای صدور حکم معرفی می‌گردد.

 دبیرخانه هیأت‌نظارت در سازمان جهاد کشاورزی استان مستقر و رییس سازمان یادشده به عنوان رییس هیأت‌نظارت و مدیر امور اراضی استان به عنوان عضو و دبیر هیأت‌نظارت می‌باشد. انجام کلیه امور مربوط به تشکیل جلسه، دعوت از اعضاء، ابلاغ آراء و سایر موارد مرتبط به عهده دبیر هیأت‌نظارت خواهد بود. دبیر هیأت‌نظارت موظف است کلیه گزارش‌های رسیده را ثبت و در کوتاهترین زمان ممکن پس از بررسی و تکمیل به ترتیب نوبت در دستور کار هیات قرار دهد. دفتر مرکزی هیأت‌های نظارت در سازمان امور اراضی کشور مستقر بوده و تعیین روش‌های کلی، تهیه و ابلاغ ضوابط، ایجاد وحدت رویه اجرایی، تدوین برنامه سالانه هیأت‌های نظارت و ارزیابی و بررسی حقوقی و نظارت بر عملکرد هیأت‌های نظارت استانی را با مسئولیت رییس سازمان مذکور بر عهده دارد.

هیأت‌نظارت موظف است توسط عوامل نظارتی به صورت مستمر از عرصه‌های واگذار شده بازدید و با بررسی سوابق و طرح مصوب و مفاد قرارداد، بر نحوه اجرای طرح و درصد عملیات انجام شده براساس زمان‌بندی و کیفیت اجرای طرح نظارت لازم را معمول نماید. در صورتی که گزارش عوامل نظارتی مورد تایید هیأت‌نظارت قرار نگیرد، هیأت مذکور می‌تواند رأساً و یا از طریق عوامل نظارتی هم عرض نسبت به اعمال نظارت مجدد و تهیه گزارش لازم براساس این آیین‌نامه اقدام نماید. گزارش پرونده‌های مربوط به واگذاری اراضی ملی و دولتی حسب مورد توسط مدیر امور اراضی یا مدیر کل منابع طبیعی هر استان به دبیرخانه هیأت‌نظارت ارایه می‌گردد. دستگاه اجرایی و واحد صادر کننده جواز تاسیس با موافقت اصولی موظف است پیوست زیست محیطی و برنامه مصرف بهینه انرژی در مرحله بهره‌برداری از طرح را به سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام و نظارت لازم بر اجرای طرح مصوب و برنامه و پیوست مذکور را تا مرحله بهره‌برداری طرح معمول و گزارش پیشرفت فیزیکی طرح‌ها را در مدت اجراء به طور سالانه دوبار به دبیرخانه هیأت‌نظارت منعکس نماید.

دبیر هیأت‌نظارت موظف است نسبت به صدور اخطاریه از طریق پست سفارشی دو قبضه یا الکترونیکی به نشانی مندرج در قرارداد اجاره یا اعلامی از سوی مستاجر مندرج در پرونده، در دو نوبت به فاصله پانزده روز اقدام و در صورت عدم توجه مستاجر به اخطاریه‌های صادر شده مراتب را در دستور کار هیأت‌نظارت قرار دهد. اختیارات هیأت‌نظارت نافی نظارت عمومی سازمان‌های جهاد کشاورزی و ادارات کل منابع طبیعی نمی‌باشد و مراجع یادشده حسب مورد موظفند در چارچوب قراردادهای منعقد شده با مستاجر نسبت به اعمال نظارت در قالب زمان‌بندی اجرای طرح‌ها، وظایف محول شده را پیگیری و اقدام نمایند.

وکیل منابع طبیعی و مراجع قانونی معتبر

وکیل منابع طبیعی  می تواند در مراجع قانونی معتبر حضور یابد. هیأت‌نظارت ضمن بررسی گزارش دبیرخانه و  در صورت لزوم بازدید از محل اجرای طرح، در موارد خلاف بین ظرف یک ماه رأی خود را طی صورت‌جلسه‌ای مبنی بر تمدید و تعیین مهلت یا فسخ قرارداد یا استرداد زمین اعلام می‌نماید. دعوت از طرف قرارداد و حضور وی در جلسات هیأت‌نظارت بلامانع است. دبیر هیأت‌نظارت موظف است پس از صدور رأی هیأت‌نظارت ظرف ده روز نسبت به ابلاغ کتبی رای مستاجر به نشانی او مندرج در قرارداد اجاره و یا آخرین نشانی اعلامی از سوی او مندرج در پرونده، به نحو مقتضی اقدام کند. چنانچه محکوم‌علیه ادله خود را دایر بر عدم ابلاغ صحیح رای تقدیم هیأت‌نظارت نماید، موضوع توسط هیأت‌نظارت بررسی و در صورت پذیرش ادعا، رای به‌وی ابلاغ و آثار قانونی ابلاغ از این تاریخ جاری می‌گردد.

پس از ابلاغ رای مبنی بر فسخ قرارداد یا استرداد زمین، مدیریت امور اراضی آستان ظرف مدت ده روز اقدام به تامین دلیل از طریق دادگاه محل می‌نماید.  آرای هیأت‌نظارت ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری می‌باشد. در صورت اعتراض در مهلت مقرر، مستاجر مکلف به ثبت رسید اعتراض خود در دبیرخانه هیأت‌نظارت استان ظرف مهلت مقرر می‌باشد و چنانچه در مهلت قانونی اعتراض صورت نگرفت، رأی صادر شده قطعی و لازم‌الاجراست. احکام قطعی صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری جهت اجرا به هیأت‌نظارت ابلاغ می‌گردد. پس از ابلاغ رای قطعی مبنی بر فسخ قرارداد یا استرداد زمین، مدیریت امور اراضی استان به شرح زیر اقدام می‌نماید:

چنانچه مستاجر وجهی را بابت خرید اراضی به حساب دولت واریز و یا هزینه‌هایی در راستای اجرای طرح مصوب نموده باشد، براساس تقدیم بهای روز پس از اخذ نظر کارشناس رسمی محاسبه و تامین و به مستاجر پرداخت و یا در صندوق ثبت تودیع می‌نماید اعیانی، ابنیه و مستحدثاتی که در راستای اجرای طرح مصوب احداث وتامین دلیل شده باشد، بر اساس قیمت کارشناسی روز بدون لحاظ ارزش افزوده ناشی از افزایش قیمت زمین توسط کارشناس رسمی دادگستری تقویم کرده و پس از کسر حقوق قانونی دولت و مطالبات بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری تسهیلات دهنده، مابقی را از محل ردیفی که در بودجه سالانه قابل پیش‌بینی است، به مستاجر پرداخت و یا در صندوق ثبت تودیع می‌نماید. چنانچه متقاضی واجد شرایط برای جایگزینی مستاجر وجود داشته باشد و آمادگی پرداخت هزینه‌های مستاجر قبلی را نیز داشته باشد، نسبت به واگذاری براساس مقررات مربوط اقدام می‌کند. در مورد آن دسته از مستاجران که از تسهیلات بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری با معرفی دستگاه اجرایی ذی‌ربط استفاده نموده‌اند، مطابق شروط مندرج در قرارداد عمل می‌گردد.

وکیل منابع طبیعی و دیگر مباحث قانونی:

وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور) موظف است درخواست قانـون را در قالب برگه‌های دادخواست به خواسته تعیین تکلیف اراضی واگذار شده از حیث اعلام فسخ قرارداد واگذاری و تبدیل آن به اجاره یا تمدید قرارداد و تعیین مهلت برای اجرای طرح یا دریافت بهای روز اراضی و واریز آن به حساب درآمد عمومی یا استرداد زمین در صورت توافق با مستأجر تقدیم نماید. وزارت جهاد کشاورزی (سازمان‌ جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور) ضمن تعیین دقیق خواسته و تقویم آن در دادخواست اولیه با توجه به جریان پرونده و مباحث طرح شده در جلسات رسیدگی از حیث اعلام آمادگی و یا عدم آمادگی مستاجر برای اجرای طرح و یا تمدید قرارداد اجاره و یا امکان استرداد زمین و یا عدم امکان آن به دلیل تعاقب ایادی، می‌تواند موضوع دادخواست خود را در قالب یکی دیگر از موارد مندرج در این ماده تا قبل از اعلام ختم دادرسی تغییر داده و به صورت کتبی به دادگاه اعلام نماید.

درخصوص آن دسته از زمین‌هایی که قبل از تصویب مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام دریافت‌کنندگان اولیه پس از انتقال سند مالکیت از سوی وزارت جهاد کشاورزی به نام آنها نسبت به فروش و نقل و انتقال رسمی آن به اشخاص ثالث اقدام نموده باشند، ارزش زمین به قیمت روز زمان انتقال محاسبه و از دریافت‌کننده اولیه دریافت خواهد شد. وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور) موظف است درخواست قانـون را در قالب برگه‌های دادخواست به خواسته تعیین تکلیف اراضی واگذار تقدیم نماید.

وزارت جهاد کشاورزی (سازمان‌ جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور) ضمن تعیین دقیق خواسته و تقویم آن در دادخواست اولیه با توجه به جریان پرونده و مباحث طرح شده در جلسات رسیدگی از حیث اعلام آمادگی و یا عدم آمادگی مستاجر برای اجرای طرح و یا تمدید قرارداد اجاره و یا امکان استرداد زمین و یا عدم امکان آن به دلیل تعاقب ایادی، می‌تواند موضوع دادخواست خود را در قالب یکی دیگر از موارد مندرج در این ماده تا قبل از اعلام ختم دادرسی تغییر داده و به صورت کتبی به دادگاه اعلام نماید. درخصوص آن دسته از زمین‌هایی که قبل از تصویب مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام دریافت‌کنندگان اولیه پس از انتقال سند مالکیت از سوی وزارت جهاد کشاورزی به نام آنها نسبت به فروش و نقل و انتقال رسمی آن به اشخاص ثالث اقدام نموده باشند، ارزش زمین به قیمت روز زمان انتقال محاسبه و از دریافت‌کننده اولیه دریافت خواهد شد.

وکیل منابع طبیعی و یک نکته مهم :

وکیل منابع طبیعی  می تواند تمام موضوعات قانونی را به شما اطلاع دهد. دستگاه اجرایی و واحد صادر کننده جواز تاسیس با موافقت اصولی موظف است پیوست زیست محیطی و برنامه مصرف بهینه انرژی در مرحله بهره‌برداری از طرح را به سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام و نظارت لازم بر اجرای طرح مصوب و برنامه و پیوست مذکور را تا مرحله بهره‌برداری طرح معمول و گزارش پیشرفت فیزیکی طرح‌ها را در مدت اجراء به طور سالانه دوبار به دبیرخانه هیأت‌نظارت منعکس نماید. تمدید جواز تاسیس و یا موافقت اصولی و صدور پروانه بهره‌برداری مستاجرین اراضی ملی و دولتی از سوی مرجع صادرکننده آنها، منوط به اخذ استعلام از هیأت‌نظارت خواهد بود و هیأت مذکور ظرف حداکثر یک ماه از تاریخ وصول استعلام، با رعایت مقررات و بررسی درصد عملیات انجام شده طرح اعلام نظر خواهد کرد. دبیر هیأت‌نظارت موظف است نسبت به صدور اخطاریه از طریق پست سفارشی دو قبضه یا الکترونیکی به نشانی مندرج در قرارداد اجاره یا اعلامی از سوی مستاجر مندرج در پرونده، در دو نوبت به فاصله پانزده روز اقدام و در صورت عدم توجه مستاجر به اخطاریه‌های صادر شده مراتب را در دستور کار هیأت‌نظارت قرار دهد.

اختیارات هیأت‌نظارت نافی نظارت عمومی سازمان‌های جهاد کشاورزی و ادارات کل منابع طبیعی نمی‌باشد و مراجع یادشده حسب مورد موظفند در چارچوب قراردادهای منعقد شده با مستاجر نسبت به اعمال نظارت در قالب زمان‌بندی اجرای طرح‌ها، وظایف محول شده را پیگیری و اقدام نمایند. هیأت‌نظارت ضمن بررسی گزارش دبیرخانه و  در صورت لزوم بازدید از محل اجرای طرح، در موارد خلاف بین ظرف یک ماه رأی خود را طی صورت‌جلسه‌ای مبنی بر تمدید و تعیین مهلت یا فسخ قرارداد یا استرداد زمین اعلام می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×