اعتراض به رای ماده 477

اعتراض به رای ماده 477 (3)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

اعتراض به رای ماده 477

اعتراض به رای ماده 477

رای ماده 477 در مورد چیست؟ اعتراض به رای ماده 477 چگونه است؟ آیا عموم مردم می توانند برای اعتراض به رای ماده 477 اقدام کنند؟ آیا تاکنون برای شما هم پیش آمده است که درگیر پرونده های مربوط به رای ماده 477 شوید؟ رای ماده 477 دارای چه ویژگی هایی است و در رویه قضایی چگونه مورد پیگیری قرار میگیرد؟ مرجع صالح رسیدگی کننده به اعتراض رای ماده 477 کجاست؟ رای ماده 477 در چه قانونی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است؟ یک وکیل پایه یک دادگستری چگونه می تواند به رای ماده 477، اعتراض کند و شرایط آن را مورد بررسی قرار دهد؟ موضوع اصلی رای ماده 477 به چه حوزه ای از حقوق مربوط می گردد؟ روند دادرسی رای ماده 477 با دیگر پرونده های اعتراضی متفاوت است؟

رای ماده 477 دارای تاثیرات بسیار زیادی در روند دادرسی بسیاری از پرونده هایی است که امروزه در دادگاه ها و دیگر محاکم قضایی که دارای موضوع کیفری هستند مطرح می گردند. شما قبل از آنکه بخواهید با رای ماده 477 آشنا شوید باید این نکته را بدانید که روند دادرسی پرونده هایی که در دادگاه های کیفری مطرح می شوند تا حد زیادی با روند پرونده هایی که در دادگاهها و محاکم حقوقی مطرح می شوند تفاوت دارد.

از همین رو به همه افرادی که می خواهند شرایط پرونده های خود را در روند دادرسی مورد تحلیل قرار دهند توصیه می شود که در ابتدا موضوع پرونده خود را بشناسند و از همان ابتدا به سراغ یک منبع اطلاعاتی مطمئن بر وند تا تمامی اگاهی های لازم را به آنها ارائه دهد. در مورد رای ماده 477 و جات کیفری این پرونده ما سعی کرده ایم در این مقاله تمامی اطلاعات لازم را به شما ارائه دهیم، پس در ادامه متن با ما همراه باشید.

رای ماده 477 در جریان پرونده های کیفری

رای ماده 477 یکی از اون دست آرای قضایی است که بسیار اهمیت دارد و جریان اعتراض بر این رای خود به تنهایی دارای روند قضایی خاصی است. رای ماده 477 شامل نکاتی است که علی الاصول باید در مورد آن شرایط حقوقی مختلفی را رعایت کرد. بر اساس رای ماده 477 که در قانون آیین دادرسی کیفری به ان اشاره شده است شما باید بدانید که اگر  رییس قوه قضاییه بر اساس استدلال های قانونی، استنادات حقوقی و دیگر مدارک ارائه شده تشخیص دهد که رای صادر شده از هر یک از مراجع قضایی بر اساس شرع و قانون نیست، به راحتی می تواند با موضوع اعاده دادرسی آن را به دیوان عالی کشور ارجاع بدهد تا مجددا مورد بازبینی قرار گیرد. در این حالت دیوان عالی پرونده را به شعبه ارسال می کند که برای رای ماده 477 در نظر گرفته شده اند و مجددا جریان قانونی و حقوقی آن را مورد بازبینی قرار می دهند تا رایی در راستای احقاق حقوق مردم صادر شود.

اعتراض به رای ماده 477 این امکان را ایجاد کرده است تا تمامی کسانی که در جریان دادرسی دچار شک شده اند و نسبت به شرعی بودن و رعایت موازین قانونی و اسلامی در مورد رای ماده 477 شک دارند از طریق مرجع قضایی موضوع را به صورت دقیق پیگیری کنند تا در صورت وجود هرگونه مشکلی رای مورد اصلاح و بازبینی قرار گیرد.  

رای ماده 477 و مشاوره حقوقی با وکیل متخصص

رای ماده 477 دارای نکات بسیار زیادی ات و هنگامی که در جریان دادرسی میخواهیم اعتراض به رای نهایی در پرونده های کیفری را ارائه دهیم باید چارچوب های قانونی را بشناسیم تا بتوانیم در مدت زمانی کوتاه بدون آنکه با اطاله دادرسی روبرو شویم پرونده را به بهترین نحو ممکن به نتیجه برسانیم.

دقت داشته باشید که پرونده های کیفری دارای حساسیت های نسبتا خاصی هستند و به همین خاطر هم لازم است تا با دقت بیشتری در مراحل پیگیری و ارائه مدارک و ادله استنباطی مورد پیگیری قرار گیرند و این کاری است که یک وکیل کیفری که سال ها در این زمینه تجربه دارد می تواند به بهترین شیوه انجام دهد.

یکی از مسائلی که باعث می شود تا افراد در جریان پرونده های مربوط به رای ماده 477 نتوانند تصمیمات خوبی اتخاذ کنند آن است که دقیقا نمی دانند باید چگونه اقدامات مربوط به اعتراض را انجام دهند و کسی را هم نمی شناسند تا به آنها کمک کند. یک وکیل پایه یک دادگستری بهتری کسی است که می تواند در جلسات مشاوره ای به سوالات افراد پاسخ دهد و در صورت توافق طرفین وکالت پرونده های آنان برای اعتراض به رای ماده 477 را بر عهده گیرد.

اعتراض به رای ماده 477 (2)
اعتراض به رای ماده 477 (2)

رای ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری چه میگوید؟

رای ماده 477  دارای نکات بسیار زیاد و بسیار مهمی است که باید با استناد به ماده قانونی آن را مورد بازبینی قرار دهیم. بر اساس متن رای ماده 477  شما باید این موضوع را بدانید که در صورتی که رئیس قوه قضائیه رای قطعی صادره از هر یک از مراجع قضائی را خلاف شرع بین تشخیص دهد، با تجویز اعاده دادرسی، پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال تا در عربی خاص که توسط رئیس قوه قضائیه برای این امر تخصیص می یابد رسیدگی و رای قطعی صادر نماید. شعب خاص مذکور مبنیاً بر خلاف شرع بین اعلام شده، رای قطعی قبلی را نقض و رسیدگی مجدد اعم از شکلی و ماهوی به عمل می آورند و رای مقتضی صادر می نمایند.

آراء قطعی مراجع قضائی (اعم از حقوقی و کیفری) شامل احکام و قرارهای دیوان عالی کشور، سازمان قضائی نیروهای مسلح، دادگاههای تجدید نظر و بدوی، دادسراها و شوراهای حل اختلاف می‌باشند.

آراء شعب دیوان عالی کشور در باب تجویز اعاده دادرسی و نیز دستورهای موقت دادگاهها، اگر توسط رئیس قوه قضائیه خلاف شرع بین تشخیص داده شود، مشمول احکام این ماده خواهد بود.

در صورتی که رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح و یا رئیس کل دادگستری استان در انجام وظایف قانونی خود، رای قطعی اعم از حقوقی یا کیفری را خلاف شرع بین تشخیص دهند، می‌توانند با ذکر مستندات از رئیس قوه قضائیه درخواست تجویز اعاده دادرسی نمایند و در این حالت موضوع در تاریخ و مهلت مقرر مورد پیگیری قرار می گیرد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×