وکیل با تجربه

وکیل با تجربه (1)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل با تجربه

وکیل با تجربه تهران

آیا شما نیز به دنبال وکیل با تجربه تهران هستید و میخواهید وکالت پرونده های خود را به چنین شخص حرفه ای بسپارید؟ وکیل با تجربه تهران یکی از بهترین گزینه های انتخابی برای کسانی است که به دنبال یک فرد متخصص در زمینه دعاوی حقوقی می گرددند. وکیل با تجربه تهران باید دارای چه ویژگی هایی باشد تا بتوان به او اعتماد کرد و د رجلسات مشاوره حقوقی شرکت کرد؟

اگر  شما جز آن دسته از کسانی هستید که به دنبال وکیل با تجربه تهران هستید و دقیقا نمی دانید که چگونه باید چنین شخصی را پیدا کنید و برای انعقاد قرارداد وکالت اقدام کنید به شما توصیه می کنیم که در ادامه مطلب با همراه باشید. تجربه این موضوع را اثبات کرده است که بیشتر کسانی که حقوق آنها در محاکم قضایی مورد تضییع واقع می گردد و به ان ها بی توجهی می شود، معمولا نتوانسته اند وکیل مناسبی را برای وکالت پرونده خود انتخاب کنند، همین موضوع باعث شده است تا ما تمامی مطالبی را که برای پیدا کردن وکیل با تجربه در تهران نیاز است را در ادامه مطلب به شما معرفی کنیم.

 وکیل با تجربه تهران در اصطلاح حقوقی به چه کسی گفته می شود؟

 وکیل با تجربه تهران باید دارای ویژگی های خاصی باشد تا بتوان به او مراجعه کرد و با اعتماد کامل وکالت پرونده خود را به او سپرد. برخی از افرادی که به دنبال وکیل با تجربه تهران می گردند به دلیل ناآگاهی و عدم شناختی که دارند دچار اشتباه میشوند و در نهایت پرونده های آنها با شکست مواجه می شود و به هیچ عنوان نتیجه دلخواهی که افراد انتظار آن را دارند، بدست نمی آید.

 وکیل با تجربه تهران دارای تحصیلات حقوقی است و سال های زیادی را در رشته حقوق گذرانده است و پروانه وکالت خود را نیز دریافت کرده است. همانطور که از نام وکیل با تجربه تهران مشخص است، چنین وکیلی معمولا وکالت پرونده های بسیار زیادی را در تهران بر عهده گرفته است و آنها را به نتیجه رسانده است؛ به همین دلیل نیز صفت با تجربه بودن برای این وکیل انتخاب شده است. فراموش نکنید که هر وکیلی که دارای پروانه وکالت باشد را نمی توان با تجربه نامید، تنها به وکلاییی می توان صفت با تجربه بودن را نسبت داد که پرونده های بسیار زیادی را به سرانجام رسانده باشند و موکلان انها از خدمات حقوقی آنها دارای رضایت کامل می باشند.

یکی از دلایلی که باعث شده است افراد تمایل داشته باشند تا پرونده خود را به وکیل با تجربه تهران بسپارند آن است که این وکیل علاوه بر آنکه مهارت بسیار زیادی در حل و فصل پرونده های حقوقی مختلف دارد، این توانایی را دارد که با تکیه بر تجربیات قبلی خود از روند دادرسی پرونده برای احقاق حقوق موکل خود استفاده کند. به بیانی بهتر باید گفت که وکیل با تجربه تهران از تمامی مراحل و شرایط پرونده های حقوقی و دعاوی که در محاکم قضایی مطرح می شوند، آگاهی کامل دارند و می توانند به راحتی موضوع را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند و اطلاعات جامع و کاملی را در مورد پرونده در اختیار موکل خود بگذارند.

شاید با خود فکر کنید که چه فرقی دارد وکیل از جریان دادرسی پرونده بر اساس تجربیات قبلی خود اطلاع داشته باشد یا نداشته باشد، در هر صورت رد ابتدا اینطور به نظر می آید که همه وکلا از مراحل دادرسی پرونده ها آگاهی دارند. اما حقیقت چیز دیگری است که بسیاری از مردم عادی از آن بی اطلاع هستند.

حقیقت آن است که همه وکلای دادگستری با وجود آنکه دارای تحصیلات حقوقی هستند تا زمانی که در جریان یک پرونده به صورت عملی و تجربی قرار نگیرند، نمی توانند از جزییات حقوقی مربوط به آن اطلاع داشته باشند. دوره تئوری که وکیل با تجربه تهران پشت سر می گذارد تا پرونده را به نتیجه برسانید از آنچه که محصلان رشته حقوق می آموزند، کاملا متفاوت است. پس کاملا طبیعی است که وکلای تازه کارو بی تجربه نتواند به خوبی در مراحل دادرسی پرونده از ضایع شدن حقوق موکل خود جلوگیری کنند.

 وکیل با تجربه تهران برای چه کسانی دارای اهمیت است؟

 وکیل با تجربه تهران برای عموم مردمی که با پرونده های مختلف حقوقی درگیر می شوند یا آنکه دچار مشکلات قانونی می شوند دارای اهمیت است. البته رد برخی از موارد نیز دیده می شود که برخی از افراد با مشکلات قانونی درگیر نمی شوند و حتی طرف هیچ دعوای حقوقی نیز نیستند اما به وکیل با تجربه تهران نیاز دارند. اگر بخواهیم این موضوع را به طور دقیق موشکافی کنیم باید بگوییم که افراد عاقل و باهوش معمولا قبل از انکه درگیر مشکلات قانونی شوند، سعی میکنند تا بهترین وکیل با تجربه تهران را پیدا کنند و تمامی سوالات خود را از او بپرسید، در چنین حالتی آنها یک اقدام پیشگیرانه انجام داده اند.

از قدیم گفته اند که “پیشگیری بهتر ازدرمان است.” پس افراد مختلف نیز برای پیشگیری از مشکلات حقوقی بهتر است برای تکمیل اطلاعات قانونی خود به سراغ مشاوره حقوقی با وکیل با تجربه تهران بروند. وکیل با تجربه تهران خدمات حقوقی گسترده ای را به تمامی مراجعان خود ارائه می دهد و فرقی ندارد که این مراجعان جز بموکلان او باشند یا نباشند.

 بهترین وکیل با تجربه تهران کسی است که بتواند مشکلات حقوقی و چالش های قانونی پرونده های مختلف را در کوتاه ترین زمان ممکن و با استفاده از ساده ترین روش های حل مسئله به اتمام برساند. معمولا راه های ساده قانونی و میانبر های حقوقی بر اساس تجربه افراد به دست می آیند و نمی توان انتظار داشت که هر کسی از این موارد آگاهی داشته باشد و بداند که باید از چه راه میانبر قانونی جریان پرونده را به نتیجه برسند.

 دستمزد وکیل با تجربه تهران

یکی از نگرانی های اساسی و مهمی که برای بسیاری از افراد معمولا بوجود می آید و چنینی نگرانی هایی باعث عدم مراجعه آنها به دفتر وکالت وکیل مجرب تهران می گردد آن است که دستمزد چنین وکیلی دقیقا قدر است؟ برخی به اشتباه با خود فکر می کنند که هزینه وکیل با تجربه تهران بسیار زیاد است و نمیتوان آن را پرداخت اما این تصور کاملا نادرست است.

 دستمزد وکیل با تجربه تهران بر اساس نوع پرونده، نوع مشکل حقوقی، میزان تجربیات وکیل، میزان تخصص و مهارت و…. سنجیده می شود. پس به طور خلاصه باید گفت که مبلغ دستمزد وکیل با تجربه تهران دقیقا مشخص نیست و نمی توان بدون مراجعه به وکیل با تجربه تهران از میزان مبلغ اطلاع حاصل کرد.

در حالت کلی باید گفت با توجه به خدمات ارزنده ای که وکیل با تجربه تهران به موکلان خود ارائه می دهد و از بوجود آمدن بسیاری از خسارات ه و آسیب ها و ضررهای مادی و معنوی جلوگیری می کند، میزان دستمزد او باید کاملا مقرون به صرفه باشد؛ چرا که خدمات حقوقی وکیل با تجربه تهران بسیار ارزنده هستند.

 وکیل با تجربه تهران و کارکردی که برای ما دارد.

به طور کلی وکیل با تجربه تهران می تواند در زمینه های مختلف حقوقی و قانونی کارایی بالایی داشته باشد. برای درک این مسئله ابتدا باید به ضرورت استفاده از وکیل در مسیرهای مختلف قانونی بپردازیم و سپس نقش تجربه در این مسیر را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر کمی به تاریخ بشریت علاقه داشته باشید به خوبی می دانید که شروع واقعی چیزی که امروز به آن تمدن می گوییم، از زمانی است که قانون نوشته و اجرا شده است. در واقع قانون توانست انسان ها را تحت چارچوب خاصی کنار یکدیگر قرار دهد. به بیان ساده تر این قانون بود که توانست جامعه های امروزی انسانی را پایه ریزی کند. از اولین روز اجرایی شدن قانون تا به امروز، این ابزار مهم بشری همواره تحت تغییرات مختلفی قرار گرفته است اما اساسا هیچگاه از بین نرفته است.

قانون بر اساس موقعیت های مکانی و زمانی و بر اساس شرایط مختلف اقتصادی، خانوادگی، فرهنگی یا سیاسی تغییر کرده است. این تغییرات گاه مثبت و گاه منفی بود. اما اگر بخواهیم با دید کلی تر به این موضوع نگاه کنیم می توانیم اینگونه بیان کنیم که اصولا قانون همواره در جهت ایجاد زندگی راحت برای انسان تغییر کرده است و این تغییرات در نهایت به شکل مثبت رقم خورده است.

اما در این بین یک مسئله بسیار مهم و اساسی وجود دارد. با گسترش جوامع انسانی و پیشرفت بشر، عملا قانون نیز سعی کرد خودش را با این پیشرفت هم تراز کند. از این رو می توان گفت که قانون نیز دقیقا مانند تمامی تکنولوژی هایی که امروز استفاده می شود تبدیل به یک مفهوم کاملا پیچیده شده است.

بگذارید ساده تر توضیح دهیم. امروز غالب ما از گوشی های هوشمند استفاده می کنیم. اما لزوما قرار نیست بدانیم که در دل این گوشی از چه تکنولوژی هایی و با چه جزئیاتی استفاده شده است. در واقع ما اصلا نمی توانیم این تکنولوژی را به خوبی درک کنیم. همین داستان نیز در مورد قانون وجود دارد. ما بر اساس قانون می توانیم کنار یکدیگر زندگی کنیم و نیازهای خودمان را در جامعه پاسخ دهیم. این که شما باید با استفاده از بلیط از حمل و نقل عمومی استفاده کنید یک قانون است و این که شهرداری موظف است به صورت شبانه روزی کوچه و خیابان را تمیز و پاکیزه نگه دارد نیز یک قانون است. بنابراین عملا ما هر روز از قانون های مختلف استفاده می کنیم اما این استفاده لزوما به معنی علم و دانش کامل بر قانون نیست. به طور مثال شاید ندانیم که اگر کسی بدون بلیط بخواهد از حمل و نقل عمومی استفاده کند چه عواقب قانونی دارد و یا این که اگر شهرداری یک منطقه به درستی به وظیفه خود عمل نکند چگونه می توانیم از او شکایت کنیم. بنابراین ما از قانون استفاده می کنیم اما با مکانیزم پیچیده آن هیچ آشنایی نداریم. همین مسئله کافی است تا لزوم استفاده از وکیل با تجربه تهران برای ما مشخص شود.

 وکیل با تجربه تهران و عملکرد قانونی او

بنابراین تا به اینجا متوجه شدیم که اساسا قانون یک مفهوم و مکانیزم نسبتا پیچیده در دنیای امروز محسوب می شود. حال بیایید کمی ملموس تر صحبت کنیم. درمثال گوشی هوشمند متوجه شدیم که استفاده از گوشی به منزله دانش کافی بر سخت افزار و مکانیزم آن نیست. حال سوال اصلی که مطرح می شود این است که اگر گوشی شما دچار مشکل شود چه کار می کنید؟ با توجه به این که اساسا شما تجربه  و دانش کافی در زمینه گوشی های هوشمند را ندارید نمی توانید به تنهایی از پس حل این مشکل بر بیایید. اینجاست که شما به یک تعمیرکار یا متخصص در این حوزه مراجعه می کنید.این متخصص به شما خواهد گفت که مشکل گوشی همراه شما چیست و چگونه می توان آن را برطرف کرد.

همین داستان عینا در مسئله قانون نیز وجود دارد. مادامی که قانون با شما و یا شما با قانون به تعارض نرسیده باشید عملا همه چیز به خوبی و خوشی است. اما زمانی که عاملی باعث شود قانون در برابر شما بایستد، شناخت مکانیزم قانون و نحوه اقدام آن ضروری می شود. اما همانطور که گفته شد اساسا قانون درست مانند گوشی هوشمند یک مکانیزم پیچیده و غیر قابل فهم برای عموم جامعه دارد. حال شما برای حل مشکل ایجاد شده دو راه حل دارید.

اول این که بخواهید خودتان با این مکانیزم آشنا شوید. درست مانند کسی است که برای حل مشکل گوشی خود بخواهد سراغ آموزش های مختلف در این زمینه برود. این راه می تواند برای برخی از افراد که به دنبال کسب مهارت و آموزش هستند مناسب باشد اما اساسا زمان بر است. یعنی شما برای حل مشکل خود ابتدا باید مشکل بزرگ تری به نامفهوم قانون را حل کنید و سپس به اصل داستان برسید. اما مسئله ای که وجود دارد این است که در برخی از مفاهیم مانند همین مفهوم قانون اساسا شما زمان کافی برای این چنین کارهایی نخواهید داشت.

اما راه دوم استفاده از یک وکیل یا مشاوره حقوقی در این زمینه است. در واقع وکیل کارایی شبیه به همان متخصص گوشی های هوشمند را دارد. این متخصص می تواند به شما بگوید که اساسا چه راه حلی برای برطرف کردن تعارض ایجاد شده وجود دارد شما چگونه می توانید از این مسیر عبور کنید.

بنابراین شما خواسته یا ناخواسته در مسیرهای قانونی باید از یک وکیل مانند وکیل با تجربه تهران یا مشاوره استفاده کنید. نکته مهمی که باید بدانید این است که اساسا افراد جامعه باید در هر قدم و هر موقعیت جدیدی که قرار می گیرند از یک وکیل قانونی استفاده کنند. به عبارت ساده تر در کشورهای جهان اول اساسا استفاده از وکیل مصداق بارز ” پیشگیری بهتر از درمان است ” را دارد. بر این اساس است که در بسیاری از این کشورها هر خانواده یا هر فرد از یک وکیل ثابت در تمامی مسائل اجتماعی خودشان استفاده می کنند تا بدین شکل احتمال تعارض با قانون از بین برود.

 وکیل با تجربه تهران و نقش تجربه در جریان وکالت

تا به اینجا دانستیم که نقش وکیل و لزوم استفاده از او در مسیرهای قانونی چیست. حال نوبت به بخش دوم این داستان یعنی تجربه رسیده است.

در واقع می خواهیم بدانیم چه تفاوتی میان کارکرد وکیل با تجربه تهران یا یک وکیل تازه کار وجود دارد. شاید از دید برخی از کاربران قانون یک مفهوم نسبتا متغیر باشد و هر چند سال یک بار دچار تغییرات مختلفی شود. از این رو وکیلی می تواند بهترین دفاعیه را داشته باشد که اساسا با جدیدترین تغییرات قانونی آشنا باشد. بنابراین یک وکیل تازه کار مسلما با جدیدترین قوانین آشنایی دارد اما یک وکیل با تجربه تهران اصولا دوست دارد بر همان دانش قبلی خود تکیه بزند و تاجایی که ممکن باشد از آن ها استفاده کند.

حال به نظر شما این نظریه می تواند درست باشد؟ در واقع این مسئله بر خلاف تصور چندان ساده نیست. برای حل این موضوع باید به نقش تجربه در امور قانونی و حقوقی نگاه کنیم. در واقع برای درک درست کارکرد وکیل با تجربه تهران باید اساسا بدانیم که تجربه در قانون چه نقشی می تواند داشته باشد.

هر شغل یا مهارتی در دنیا مخلوطی از دانش و تجربه است. در واقع هر مهارتی در دنیا بر اساس دانش شکل می گیرد و بر اساس تجربه انجام می شود. در برخی از این مهارت ها دانش کفه سنگین تری دارد و در برخی دیگر تجربه اهمیت بالایی به خود اختصاص می دهد.

حال سوال این است که در علم حقوق و وکالت کدام حالت وجود دارد؟ آیا تجربه در وکالت می تواند کارساز باشد یا دانش؟ این مهمترین سوالی است که باید به آن پاسخ دهیم.

برای پاسخ به این سوال باید سعی کنیم از شاخص ها و فاکتورهای مختلفی استفاده کنیم. اولین شاخص مورد استفاده ما نگاه دقیق تر به روندهای قانونی است که در جامعه وجود دارد. با توجه به این روند ها می توانیم اینگونه بیان کنیم که اساسا قانون یک چرخه ثابت و کلی – درست مانند یک ماشین – دارد. یک ماشین مدام در حال انجام یک کار است و این کاری است که دقیقا قانون انجام می دهد.

قانون بر اساس خط مشی های مختلفی که دارد تنها و تنها سعی می کند چارچوب اصلی در جامعه را حفظ کند. بگذارید ساده تر بیان کنیم قانون یک ماشین است که سعی می کند به هم ریختگی در جامعه را تبدیل به نظم کند. حال هر از گاهی ممکن است قطعه ای در دل این ماشین تغییر کند و یا برنامه ای جدیدی به آن داده شود اما کلیت این ماشین ثابت است. بنابراین برخلاف تصور برخی از کاربران قانون و علم حقوق می تواند تغییر کند اما این تغییرات هیچگاه کلیت آن را تغییر نمی دهد و همواره همان سبک و سیاق همیشگی خودش را حفظ می کند. از این رو می توان به این نتیجه رسید که در علم حقوق تجربه می تواند وزنه سنگین ترین نسبت به دانش و تخصص داشته باشد.

اما این سنگینی بدین معنی نیست که دانش از رتبه پایین تری برخوردار است. در واقع ما تفاوت بین یک وکیل با تجربه تهران یا یک وکیل کم تجربه را بیان می کنیم و نمی خواهیم مقایسه ای بین تجربه و دانش داشته باشیم. بنابراین بر اساس چیزی که گفتیم اساسا وکیل با تجربه تهران می تواند کارایی بسیار بالاتری نسبت به انواع وکلای تازه کار داشته باشد. اما بهتر است این کارایی را به صورت عملی تر بیان کنیم. با ما همراه باشید.

 وکیل با تجربه تهران و روند یک دادرسی

همیشه بین علم و عمل در هر زمانی و در هر مکانی فاصله محسوسی وجود داشته و دارد. این مسئله ای است که نه تنها در ایران بلکه در همه جای کره خاکی وجود دارد. در برخی از کشورها این فاصله بسیار زیاد اما در برخی دیگر تلاش شده است که علم با فاصله کمی از عمل حرکت کند.

همین فاصله نیز در علم حقوق و عمل وکالت وجود دارد. دانشجویان علم حقوق همواره با قوانین مختلفی در حوزه های مختلف سر و کار دارند. در دوران تحصیل دانشجویان برخی از قوانینی را مطالعه می کنند که اساسا در جامعه چیزی خلاف آن را مشاهده می کنند. در واقع می توان اینگونه گفت که قانون نیز در علم و عمل یکسان نیست و این شاید از بدیهی ترین اتفاقاتی است که در جهان هستی رخ می دهد.

همین فاصله بین علم و عمل باعث شده است که دانش آموخته حقوق در ابتدای دوران وکالت خود با مشکلات متعددی روبرو شود. در واقع و در دانشگاه مسیر دادرسی یا دفاع از متهم و واکنش هایی که قضات و دادستانی باید داشته باشد مطالب بسیاری مطالعه کرده است اما در عمل همواره چیزهای دیگری وجود دارد.

همین مسئله به خوبی لزوم استفاده از وکیل با تجربه تهران نشان می دهد. در واقع یک وکیل با تجربه تهران مسیر دادرسی و انواع مسیرهای قانونی را بارها و بارها رفته و برگشته است و به خوبی می داند که در هر موقعیتی چه کاری باید انجام داد. از طرف دیگر همواره در این مسیر ها میانبرهایی وجود دارد که به جز تجربه از هیچ طریق دیگری قابل دسترسی نیست. این راه های کوتاه می تواند زمان یک پرونده قضایی را از چند ماه به چند هفته کاهش دهد.

اما این تمام ماجرا نیست. در واقع معجزه اصلی وکیل با تجربه تهران چیز دیگری است. یک وکیل با تجربه تهران به کرات با قضات و وکلا و دادستان های مختلف برخورد داشته است و بسیاری از آن ها را می شناسد و یا به طور کلی می تواند رفتار آن ها را حدس بزند. این روابط عمومی بالا و توانایی شناخت انسان ها – به خصوص قضات و دادستان ها – می تواند سنگ های بزرگی را از جلوی پای یک پرونده بردارد. در واقع این ها چیزهایی است که تنها و تنها به واسطه تجربه ایجاد می شود. در واقع دادگاه، مجتمع قضایی و …. به نوعی محل کار وکیل با تجربه تهران محسوب می شود. همانطور که در اداره ها و … همکاران بعد از مدتی یک دیگر را می شناسند و برای یک دیگر ارزش و احترام قائل هستند در این جا نیز وکیل با تجربه تهران می تواند به سادگی با بسیاری از افراد رابطه خوبی داشته باشد و بر اساس آن نیازهای خود و پرونده مورد نظر را برطرف کند. بنابراین کاملا مشخص است که چرا عده ای همواره به دنبال استفاده از وکیل با تجربه تهران هستند.

وکیل با تجربه تهران را بشناسید.

نکته مهمی که باید در مورد وکیل با تجربه تهران بدانید این است که اساسا در ایران یا در بسیاری از کشورهای جهان سومی، وکلا تنها با دادگاه ها و مجامع قضایی شناخته می شوند. از طرف دیگر به لطف برخی از فیلم ها  اینگونه تصور می شود که داشتن یک وکیل به عنوان مشاوره حقوقی تنها از عهده عده ای ثروتمند امکان پذیر است.

اما واقعیت در جامعه چیز دیگری است. همانطور که میدانید امروزه در قانون سعی شده است تمامی جنبه های زندگی بشری تحت پوشش قرار بگیرد. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم این گونه می توان گفت که امروز برای هر قدم در جامعه سعی شده است قانونی ایجاد شود. شما هر کاری که بخواهید در جامعه انجام دهید خواسته یا ناخواسته باید مسیر قانونی آن را بدانید و بر اساس آن اقدام کنید.

همین مسئله به خوبی نشان می دهد که هر فردی در جامعه در موقعیت های مختلفی باید از یک وکیل با تجربه تهران به عنوان مشاوره حقوقی یا وکیل قانونی در مسیر مشخص شده استفاده کند.

فارغ از هزینه مالی که ممکن است یک دعوی حقوقی به بار بیاورد، عملا مهمترین چیزی که شما در مسیرهای قانونی و دادگاهی از دست میدهید زمان است. شما ناچارا زمان زیادی را در این مسیر از دست خواهید داد و در این مورد بهترین وکلا و با با تجربه ترین آن ها نیز نمی توانند چندان کمکی به شما بکنند. در واقع در برخی از موارد اساسا رسیدگی به آن ها چندین ماه زمان می برد.

این در حالی است که شما با یک مشاوره ساده یک ساعته می توانستید این مدت زمان را برای خود بخرید! به عبارت ساده تر شما با یک ساعت مشاوره حقوقی ده ها روز و ماه را برای خود پس انداز می کنید!

این مسئله وقتی در کنار تمام نکات گفته شده در بالا قرار می گیرد اما نشان می دهد که وکیل با تجربه تهران تا چه اندازه می تواند کارایی داشته باشد. به هر حال این وکلا سال ها در زمینه های مختلف تخصصی فعالیت کرده اند و به سادگی می دانند که هر پرونده یا هر دعوی باید از چه مسیر حرکت کند و چگونه باید به مقصد برسد.  حال خودتان می توانید قضاوت کنید.

وکالت در دعاوی  توسط وکیل با تجربه تهران

برای انتخاب وکیل با تجربه تهران و سردن وکالت پرونده های مختلف به او، شما باید در ابتدا با قانون ایین دادرسیی مدنی در رابطه با این مبحث اشنا شوید و سپس اقدامات لازم را انجام دهید. بر اساس مفاد 31 الی 39 قانون آیین دادرسی به چند نکته مهم در مورد وکالت وکیل با تجربه تهران اشاره می کنیم:

هریک از متداعیین می‌توانند برای خود حداکثر تا دو نفر وکیل انتخاب و معرفی نمایند. وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی و وابسته به دولت، شرکتهای دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و موسسات عمومی غیر دولتی،‌شهرداریها و بانکها می‌توانند علاوه بر استفاده از وکلای دادگستری برای طرح هرگونه دعوا یا دفاع و تعقیب دعاوی مربوط از اداره حقوقی خود یا‌کارمندان رسمی خود با داشتن یکی از شرایط زیر بعنوان نماینده حقوقی استفاده نمایند:دارا بودن لیسانس در رشته حقوق با دو سال سابقه کار آموزی در دفاتر حقوقی

دستگاههای مربوطه دوسال سابقه کار قضایی یا وکالت به‌شرط عدم محرومیت از اشتغال به‌مشاغل قضاوت یا وکالت، تشخیص احراز شرایط یادشده به‌عهده بالاترین مقام اجرایی سازمان یا قائم‌مقام قانونی وی خواهد بود.ارائه معرفی‌نامه نمایندگی حقوقی به مراجع قضایی الزامی است.

‌وکلای متداعیین باید دارای شرایطی باشند که به‌موجب قوانین راجع به وکالت در دادگاهها برای آنان مقرر گردیده است. وکالت ممکن است به موجب سند رسمی یا غیر رسمی باشد. در صورت اخیر، در مورد وکالت‌نامه‌های تنظیمی در ایران، وکیل می‌تواند‌ذیل وکالت‌نامه تأیید کند که وکالت‌نامه را موکل شخصاً در حضور او امضا یا مهر کرده یا انگشت زده است. در صورتی که وکالت در خارج از ایران داده شده باشد باید به گواهی یکی از مامورین سیاسی یا کنسولی جمهوری اسلامی ایران برسد.

 مرجع  گواهی‌وکالت‌نامه اشخاص مقیم در کشورهای فاقد مأمور سیاسی یا کنسولی ایران به موجب آئین‌نامه‌ای خواهد بود که توسط وزارت دادگستری با همکاری‌وزارت امور خارجه، ظرف مدت سه ماه، تهیه و به‌تصویب رئیس قوه قضائیه خواهد رسید. اگر وکالت در جلسه دادرسی داده شود، مراتب در‌صورتجلسه قید و به امضای موکل می‌رسد و چنانچه موکل در زندان باشد، رئیس زندان یا معاون وی باید امضا یا اثر انگشت او را تصدیق نمایند.

در صورتی که موکل امضا، مهر یا اثر انگشت خود را انکار نماید، دادگاه به این موضوع نیز رسیدگی خواهد نمود. وکالت در دادگاهها شامل تمام اختیارات راجع به امر دادرسی است جز آنچه را که موکل استثناء کرده یا توکیل در آن خلاف شرع باشد،‌لیکن در امور زیر باید اختیارات وکیل در وکالت‌نامه تصریح شود:وکالت راجع به اعتراض به رای، تجدیدنظر، فرجام‌خواهی و اعاده دادرسی، وکالت در مصالحه و سازش، وکالت در ادعای جعل یا انکار و تردید نسبت به سند طرف و استرداد سند، وکالت در تعیین جاعل، وکالت در ارجاع دعوا به‌داوری و تعیین داور، وکالت در توکیل، وکالت در تعیین مصدق و کارشناس، وکالت در دعوای خسارت، وکالت در استرداد دادخواست یا دعوا، وکالت در جلب شخص ثالث و دفاع از دعوای ثالث، وکالت در ورود شخص ثالث و دفاع از دعوای ورود ثالث، وکالت در دعوای متقابل و دفاع در قبال آن، وکالت در ادعای اعسار، وکالت در قبول یا رد سوگند.

نکات دیگری که باید در مورد وکیل با تجربه تهران بدانید:

سوگند ، شهادت ، اقرار ، لعان و ایلاء قابل توکیل نمی‌باشد. وکیل با تجربه تهران در جریان دادرسی، در صورتی حق درخواست صدور برگ اجرایی و تعقیب عملیات آن و اخذ محکوم به و وجوه ایداعی به‌نام موکل را‌خواهد داشت که در وکالت‌نامه تصریح شده باشد.

اگر موکل وکیل خود را عزل نماید، مراتب را باید به‌دادگاه و وکیل معزول اطلاع دهد. عزل وکیل مانع از جریان دادرسی نخواهد بود. اظهار شفاهی عزل وکیل باید در صورت‌جلسه قید و به امضای موکل برسد. تا زمانی که عزل وکیل به‌اطلاع او نرسیده است اقدامات وی در حدود وکالت، همچنین ابلاغ هایی که از طرف دادگاه به وکیل می‌شود‌مؤثر در حق موکل خواهد بود، ولی پس از اطلاع دادگاه از عزل وکیل، دیگر او را در امور راجع به دادرسی، وکیل نخواهد شناخت.

در صورتی که وکیل استعفای خود را به‌دادگاه اطلاع دهد، دادگاه به‌موکل اخطار می‌کند که شخصا یا توسط وکیل جدید، دادرسی را تعقیب‌نماید و دادرسی تا مراجعه موکل یا معرفی وکیل جدید حداکثر به مدت یک ماه متوقف می‌گردد. وکیلی که دادخواست تقدیم کرده در صورت استعفاء، مکلف است آن را به اطلاع موکل خود برساند و پس از آن موضوع استعفای وکیل و اخطار رفع‌نقص توسط دادگاه به موکل ابلاغ می‌شود، رفع نقص به عهده موکل است.

در صورت فوت وکیل یا استعفا یا عزل یا ممنوع شدن یا تعلیق از وکالت یا بازداشت وی چنانچه اخذ توضیحی لازم نباشد، دادرسی‌به‌تأخیر نمی‌افتد و در صورت نیاز به توضیح، دادگاه مراتب را در صورت‌مجلس قید می‌کند و با ذکر موارد توضیح به موکل اطلاع می‌دهد که شخصا یا‌توسط وکیل جدید در موعد مقرر برای ادای توضیح حاضرشود.

وکلا مکلفند در هنگام محاکمه حضور داشته باشند مگر اینکه دارای عذر موجهی باشند. جهات زیر عذر موجه محسوب می‌شود: فوت یکی از بستگان نسبی یا سببی تا درجه اول از طبقه دوم. ابتلاء به مرضی که مانع از حرکت بوده یا حرکت، مضر تشخیص داده شود. حوادث قهری از قبیل سیل و زلزله که مانع از حضور در دادگاه باشد. وقایع خارج از اختیار وکیل که مانع از حضور وی در دادگاه شود.

‌وکیل معذور موظف است عذر خود را به طور کتبی با دلایل آن برای جلسه محاکمه به‌دادگاه ارسال دارد.‌دادگاه در صورتی به‌آن ترتیب اثر می‌دهد که عذر‌او را موجه بداند، در غیر این‌صورت جریان محاکمه را ادامه داده و مراتب را به‌مرجع صلاحیتدار برای تعقیب انتظامی وکیل اطلاع خواهد داد. درصورتی‌که جلسه دادگاه به‌علت عذر وکیل تجدید شود، دادگاه باید علت آن و وقت رسیدگی بعدی را به‌موکل اطلاع دهد. دراین‌صورت، جلسه بعدی دادگاه به‌علت عدم حضور وکیل، تجدید نخواهد شد.

در صورتی که وکیل همزمان دردویا چند دادگاه دعوت شود و جمع بین آنها ممکن نباشد، لازم است در دادگاهی که حضور او برابر قانون‌آیین دادرسی کیفری یا سایر قوانین الزامی باشد، حاضر شود و به دادگاههای دیگر لایحه بفرستد و یا در صورت داشتن حق توکیل، وکیل دیگری معرفی‌نماید.

عزل یا استعفاء وکیل یا تعیین وکیل جدید باید در زمانی انجام شود که موجب تجدید جلسه دادگاه نگردد، در غیر این‌صورت دادگاه به این‌علت جلسه را تجدید نخواهد کرد.

موارد قانونی زیر در مورد وکیل با تجربه تهران را فراموش نکید:

در صورتی که یکی از اصحاب دعوا در دادرسی دو نفر وکیل معرفی کرده و به هیچیک از آنها به‌طور منفرد حق اقدام نداده باشد، ارسال‌لایحه توسط هر دو یا حضور یکی از آنان با وصول لایحه از وکیل دیگر برای رسیدگی دادگاه کافی است و در صورت عدم وصول لایحه از وکیل غایب،‌دادگاه بدون توجه به اظهارات وکیل حاضر، رسیدگی را ادامه خواهد داد. چنانچه هر دو وکیل یا یکی از آنان عذر موجهی برای عدم حضور اعلام نموده‌باشد، در صورت ضرورت، جلسه دادرسی تجدید و علت تجدید جلسه و وقت رسیدگی به موکل نیز اطلاع داده می‌شود. دراین‌صورت جلسه بعدی‌دادگاه به علت عدم حضور وکیل تجدید نخواهد شد.

وکیلی که در وکالت‌نامه حق اقدام یا حق تعیین وکیل مجاز در دادگاه تجدیدنظر و دیوان‌عالی کشور را داشته باشد، هرگاه پس از صدور‌رأی یا در موقع ابلاغ آن استعفاء و از رویت رای امتناع نماید، باید دادگاه رای را به‌موکل ابلاغ نماید در این صورت ابتدای مدت تجدیدنظر و فرجام، روز‌ابلاغ به وکیل یاد شده محسوب است مگر اینکه موکل ثابت نماید از استعفاء وکیل بی‌اطلاع بوده در این صورت ابتدای مدت از روز اطلاع وی محسوب‌خواهد شد و چنانچه از جهت اقدام وکیل ضرر و زیانی به موکل وارد شود، وکیل مسؤول می‌باشد. درخصوص این ماده، دادخواست تجدیدنظر و‌فرجام وکیل مستعفی قبول می‌شود و مدیر دفتر دادگاه مکلف است به‌طور کتبی به‌موکل اخطار نماید که شخصاً اقدام کرده یا وکیل جدید معرفی کند و یا‌اگر دادخواست ناقص باشد، نقص آن را برطرف نماید.

ابلاغ دادنامه به‌وکیلی که حق دادرسی در دادگاه بالاتر را ندارد یا برای وکالت در آن دادگاه مجاز نباشد و وکیل در توکیل نیز نباشد، معتبر‌نخواهد بود. اگر وکیل بعد از ابلاغ رأی و قبل از انقضای مهلت تجدیدنظر و فرجام‌خواهی فوت کند یا ممنوع از وکالت شود یا به واسطه قوه قهریه قادر‌به انجام وظیفه وکالت نباشد، ابتدای مهلت اعتراض از تاریخ ابلاغ به موکل محسوب خواهد شد.

درمواردی که طرح دعوا یا دفاع به‌وسیله وکیل جریان یافته و وکیل یادشده حق وکالت در مرحله بالاتر را دارد کلیه آرای صادره باید به‌او‌ابلاغ شود و مبداء مهلت‌ها و مواعد از تاریخ ابلاغ به‌وکیل محسوب می‌گردد.

وکیل با تجربه تهران را چگونه پیدا کنیم؟

این موضوع کاملا درست است که پیدا کردن وکیل با تجربه تهران کار سختی است و هر کسی نمی تواند چنین وکیلی را پیدا کند. پیدا کردن بهترین وکیل با تجربه تهران نیاز به فرصت و هزینه بسیار زیادی دارد. گروه وکلای پارسا با در نظر گرفتن این موضوع این امکان را برای افراد بوجود آورده است تا به راحتی وکیل با تجربه تهران را بشناسند و با او ارتباط برقرار کنند تا بتوانند وکالت پرونده خود را به این وکیل حرفه ای بسپارند.

مقالات حقوقی:

وکیل کیفری

وکیل ملکی

وکیل حقوقی

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل طلاق

وکیل مهریه

وکیل طلاق توافقی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×