وکیل برای سند تک برگ

وکیل برای سند تک برگ (2)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل برای سند تک برگ

وکیل برای سند تک برگ

وکیل برای سند تک برگ چه کارکردی دارد؟ وکیل برای سند تک برگ در چه حوزه ای کار می کند؟ چگونه می توانیم یک وکیل برای سند تک برگ را انتخاب کنیم؟ وکیل برای سند تک برگ چه کمکی به ما می کند؟ بهترین وکیل برای سند تک برگ چه ویژگی هایی دارد؟ چه خصوصیاتی برای یک وکیل برای سند تک برگ می توانیم در نظر بگیریم؟ آیا تاکنون به دفتر وکالت وکیل برای سند تک برگ مراجعه کرده اید؟ بهترین وکیل برای سند تک برگ را از کجا پیدا کنیم؟

وکیل برای سند تک برگ یکی از انواع وکلای حقوقی و کیفری در قانون محسوب می شود. در واقع حوزه کاری وکیل برای سند تک برگ بر اساس نوع دعوی و نوع کاربری که دارد می تواند در حوزه کیفری یا در حوزه حقوقی باشد. به طور کلی می توان اینگونه گفت که وکیل برای سند تک برگ با مفهومی سروکار دارد که هم از آن می توان به عنوان حقوقی و هم به عنوان کیفری استفاده کرد.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم این است که سند در مفهوم کلی آن یکی از مهمترین عناصر قانونی در جامعه محسوب می شود. از این رو می توان حدس زد که تا چه اندازه کارکرد وکیل برای سند تک برگ می تواند مهم باشد. اما برای درک بهتر این کارکرد و مفهوم وکیل برای سند تک برگ باید با زبان قانون و برخی عناصر آن آشنا شویم. در واقع ما باید بدانیم سند چیست؟ حقوقی یا کیفری بودن قوانین به چه معنی است؟ از بعد کیفری چه مفاهیمی در خصوص سند وجود دارد؟ و ده ها سوال دیگر را باید پاسخ دهیم. از این رو لازم است با زبان قانون و الفبای آن آشنا شویم. اما مسئله ای که وجود دارد این است که اساسا ما در این مقاله این فرصت و توان را نداریم که بتوانیم به صورت تمام و کمال سراغ همه این الفبا برویم. از این رو تنها به آن بخش از الفبای قانون می پردازیم که به صورت مستقیم با مفهوم وکیل برای سند تک برگ و عملکرد آن ارتباط دارد. پیشنهاد ما این است که تا جایی که می توانید این الفبا را به درستی یاد بگیرید. هر قدر که این الفبا را بهتر درک کنید هم آن اندازه می توانید زبان مشترکی با قانون و مفاهیم آن پیدا کنید. اینجاست که به بسیاری از پرسش های طرح شده در بالا پاسخ داده می شود.

 وکیل برای سند تک برگ را بشناسید.

وکیل برای سند تک برگ یکی از بهترین متخصص ترین وکلایی است که می تواند اقدامات بسیار ارزشمندی را در جهت اسناد انجام دهد و به افراد کمک کند تا نتایج نسبتا خوبی را در جریان پرونده هایی که با آنها درگیر شده اند بدست آورند. وکیل برای سند تک برگ یک نوع وکیل پایه یک دادگستری است که با دیگر انواع آنها تفاوت دارد. برای مثال وکیل ملکی نیز یک وکیل پایه یک دادگستری به حساب می آید اما این وکیل دارای تجربه کاری در حوزه پرونده های ملکی اسنت با وکیل برای سند تک برگ تفاوت بسیار زیادی دارد و نمی توان انتظار داشت که حوزه کاری این وکل با یکدیگر یکسان باشد و بتوانند جریان پرونده های مختلف را در یک جهت پیش ببرند.

اگر شما جز کسانی هستید که به وکیل برای سند تک برگ احتیاج دارید و می خواهید جریان پرونده خود را به چندین فرد متخصص و حرفه ای واگذار کنید به شما توصیه می کنیم که در ابتدا اطلاعات لازم رارد مورد این وکیل حرفه ای و متخصص بدست آورید و در مورد حوزه کاری او اطلاعات لازم را جمع اوری کنید تا بتوانید به راحتی جریان دادرسی پرونده خود را با اطمینان کامل به یک وکیل مجرب بسپارید.

همه افرادی که به وکیل برای سند تک برگ احتیاج دارند ترجیح می دهند که جریان پرونده خود را به فردی متخصص و با تجربه بسپارند که بتواند جریان پرونده ها را در کورتاه ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار دهد، شما باید این موضوع را بدانید که هیچ وقت یک وکیل تغییر نام نمیتواند کاری که معمولا یک فرد متخصص و با تجربه در حوزه سند تک برگ انجام می دهد را به صورت حرفه ای انجام دهد. وکیل برای سند تک برگ را باید از طریق راه های مختلف حقوقی پیدا کرد و با دقت کامل جریان پرونده خود را به او واگذار کرد. وکیل برای سند تک برگ یکی از ان دسته افراد متخصصی است که شاید در نظر بسیاری از مردم نا شناخته باشد اما شما باید دقت داشته باشید که یک وکیل با تجربه کسی نیست که تبلیغات گسترده ای در جهت حفظ منافع حقوقی خود انجام دهد بلکه یک فرد متخصص کسی است که دارای رزومه کاری نسبتا خوبی باشد و در مورد مسائل مختلف حقوقی اطلاعات جامع وکاملی را در دست داشته باشد و بتواند پرونده های مختلف را به بهترین نحو ممکن مدیریت کند.

وکیل برای سند تک برگ (3)
وکیل بروکیل برای سند تک برگ (3)

وکیل برای سند تک برگ باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

وکیل برای سند تک برگ باید دارای ویژگی های متمایزی در مقایسه با دیگر وکلا باشد تا بتوان از تخصص ها و مهارت های او اطلاع پیدا کرد و با دانش حقوقی نسبتا کاملی به سراغ او رفت. حقیقت آن است که تخصص های این وکیل در حالت کلی دارای وجه تمایزهای متعددی با دیگر وکلایی همانند وکیل طلاق است. اکنون ممکن است این سوال برای بسیاری از افراد پیش اید که وکیل برای سند تک برگ باید دارای چه تخصص ها و ویژگی های مختلفی باشد تا بتوان از میزان تخصص های او اطمینان پیدا کرد؟ به چند مورد از تخصص هایی که وکیل برای سند تک برگ باید داشته باشد اشاره می کنیم:

وکیل برای سند تک برگ باید دارای حداقل ترین اطلاعات قانونی و دانش تخصصی  در مورد تمامی اسناد قانونی باشد و زا چارچوب های حقوقی مربوط به این پرونده ها اطلاع داشته باشد تا بتواند حرفه ای ترین و تخصصی ترین اقدامات قانونی را در جهت پیشبرد منافع موکلان خود ایفا کند. وکیل برای سند تک برگ باید سال های زیادی را رد رشته حقوق تحصیل کرده باشد و موفق به اخذ پروانه وکالت نیز شده باشد تا بتواند به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای اقدامات متعددی را برای جلوگیرری از تضییع موکلان خود انجام دهد.

البته شما باید بدانید هر وکیلی حتی یک وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری نیز باید پروانه وکالتش دارای اعتبار باشد. پروانه وکالت نیز مانند هر پروانه قانونی مجوز کسب و کارهای دیگر نیاز به تمدید دارد وو در صورتی که  به این موضوع بی توجه باشد نمی تواند برای دفاع از موکل خود در دادگاه حضور یابد و جریان دادرسی را به صورت تخصصی و حرفه ای بررسی کند.

وکیل برای سند تک برگ باید دارای رزومه کاری نسبتا موفقی باد و چندید پرونده قانونی و حقوقی را در این حوزه به نتیجه رسانده باشد تا بتواند با تسلط کامل بر حوزه اخذ سند تک برگ فعالیت کند. بنابارین افراد وظیفه دارند تا برای پیشببرد جریان داردی پرونده هود به بهترین نحو ممکن در ابتدا رزومه کاری وکیل برای سند تک برگ را بررسی کنند یا انکه به سراغ یک موسسه حقوقی معتبر حرفه ای بروند تا جریان پرونده های مربوطه را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد و انها را به نتیجه برساند. وکیل برای سند تک برگ به عنوان یک فرد متخصص و حرفه ای می تواند به عموم کسانی که به او احتیاج دارند به ارائه خدمات حقوقی بپردازد.

وکیل برای سند تک برگ (4)
وکیل برای سند تک برگ (4)

وکیل برای سند تک برگ و توانایی های دیگر او:

وکیل برای سند تک برگ می تواند از صفر تا صد پرونده های قانونی مربوط به این حوزه را در اختیار گیرد و آنها را در مدت زمانی کوتاه به نتایج مطلوب برساند. در چنین حالتی دیگر نیازی به حضور موکل در جریان پرونده و حتی جلسات حضوری دادگاه نیست و وکیل برای سند تک برگ می تواند خود به تنهایی در این جلسات حضور یابد و موضوع را به موکل خود نیز اطلاع دهد.

وکیل برای سند تک برگ این توانایی را دارد تا تمامی مدارک لازم و  اسناد حقوقی که در طول جریان پرونده های مختلف به اها نیاز است را آماده و تهیه کند و در اختیار موکلان خود قرار دهد مسلما شما این موضوع را می دانید که برای هر مرحله از دادرسی پرونده های قانونی نیاز است تا مدارک و اسناد قانونی خاصی همانند انواع لوایح و شکواییه ها تهیه شود و این مسئله چیزی است که همه وکلا بر اساس تخصص خود باید آن را رعایت کنند. پس کاملا طبیعی است که یک وکیل طلاق توافقی نیز بتواند انواع لوایح و اسناد حقوقی لازم در جریان پرونده های مربوط به طلاق توافقی را رد کوتاه ترین زمان ممکن تهیه کند.

وکیل برای سند تک برگ دارای تخصص های مختلفی است اما یکی از اساسی ترین و اصلی ترین تخصص های او آن است که می تواند به موکلان خود مشاوره حقوقی ارائه دهد و تمامی سوالات آنها را در جلسات مشاوره حقوقی به نحو احسن پاسخ دهد تا راه حلی مناسب برای آنها پیدا کند.

وکیل برای سند تک برگ (8)
وکیل برای سند تک برگ (8)

وکیل برای سند تک برگ را جدی بگیریم.

وکیل برای سند تک برگ نیز باید همانند بسیاری از افراد دارای دانش حقوقی مختلفی باشد. شاید در حالت عرفی هنگامی که در مورد وکلای متخصص و با تجربه و جریان پرونده های ان ها صحبت می کنیم، بسیاری از افراد به صورت ناخواسته به یاد افراد حقوقی مانند وکیل خانواده بیفتند اما شماباید دقت داشته باشید که در تمامی حوزه های حقوقی مختلف وکلای متخصص حضور دارند و این موضوع تنها مشمول بخش خانواده نمی گردد.

وکیل برای سند تک برگ می تواند با تکیه بر تجربیات مختلف خود در حوزه های مختلف قانونی فعالیت های گسترده ای انجام دهد و شرایط بسیاری از پرونده ها را به صورت کاملا تخصصی مورد تحلیل قرار دهد تا با تکیه بر دانش قانونی که دارد و با استفاده از تجربیات گذشته خود یک راه مناسب برای حل و فصل این پرونده ها پیدا کند. وکیل برای سند تک برگ می تواند به تمامی افرادی که نیاز به مشاوره حقوقی دارند کمک کند تا بهترین و تخصصی ترین نکات قانونی را در مدت زمانی کوتاه بدست آورند و بتوانند جریان دادرسی پرونده های خود را با استفاده از آگاهی ها و اطلاعات قانونی متعددی که در دست دارند پیش ببرند. وکیل برای سند تک برگ از توانایی  ها و تخصص هایی بهره مند است که می تواند با استفاده از آنها رد جهت حفظ منافع موکل خود و جلوگیری از تضییع حقوق او قدم بردارد. شما باید این موضوع را بدانید که در حوزه اسناد حقوقی وکلای مختلفی مشغول کار هستند که بیاری از آنها دارای تخصص ها و حرفه های مختلفی هستند، برای مثال وکیل ابطال سند کسی است که تنها ر حوزه کاری باطل کردن اسناد مختلف فعالیت می کند و جریان این پرونده ها را به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای مورد بررسی قرار می دهد تا به نتیجه برساند.

کسانی که در مورد وکیل برای سند تک برگ اطلاعات قانونی لازم را می خواهند بدست آورند بهتر است به سراغ مراجع سمی بروند و با کمک این مراجع قانونی جریان پرونده های مختلف را به نحو دقیق بررسی کنند. وکیل الزام به تنظیم سند رسمی نیز یکی از آن دسته وکلایی است که حوزه کاری او در زمینه اسناد رسمی است  و می تواند جریان پرونده های حقوقی مختلف را تا حد بسیار زیادی مورد پیگیری قرار دهد تا بتواند راه حل قانونی مناسب برای رفع چالش ها و مشکلات پرونده های مربوط به الزام تنظیم سند رسمی پیدا کند. شما باید با توجه به موضوع پرونده ای که با ان درگیر شده اید وکیل مورد نظرتان را انتخاب کنید و از او کمک بگیرید.

وکیل برای سند تک برگ (5)
وکیل برای سنوکیل برای سند تک برگ (5)

وکیل برای سند تک برگ در کدام دسته از گروه وکلا قرار می گیرد؟

وکیل برای سند تک برگ را بر اساس نوع دعوی و کاربری که دارد می توان در دسته گروه وکلای حقوقی یا کیفری در نظر گرفت. در بیان ساده تر یک وکیل برای سند تک برگ می تواند به عنوان یک وکیل حقوقی یا کیفری به دعوی مربوطه بپردازد. در واقع حقوقی یا کیفری بودن یک دعوی چارچوب کارکرد این وکیل را مشخص  می کند. بنابراین بهتر است با مفهوم حقوقی و کیفری در قانون آشنا شویم.

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که قانون ایران از دو بخش بسیار مهم کیفری و حقوقی ساخته شده است. در بیان ساده تر قانونگذار هر چیزی که در قانون بیان کرده و شما هر چیزی که در قانون می بینید و یا می شنوید همه و همه بر اساس دو زیرساخت حقوقی و کیفری تعریف شده است.

حقوقی به آن بخش از قانون گفته می شود که در آن قانون گذار چارچوب روابط را می سازد. در بیان ساده تر در این بخش از قانون مشخص می شود که هر فرد در جامعه روابط خود با سایر مفاهیم اجتماعی را چگونه باید بسازد. در واقع این بخش از قانون حقوق هر فرد در جامعه و نحوه رسیدن به آن بدون تعرض به حقوقی دیگری را مشخص کرده است. این مهم ترین کارکرد وکلایی مانند وکیل تصادفات است. در واقع از یک وکیل برای سند تک برگ در این حوزه انتظار می رود که چارچوب های مربوط به سند از جمله تدوین یا ابطال آن را بداند.

اما قانون در بخش کیفری به مفهوم مهم جرم می پردازد. در واقع در این بخش از قانون مشخص می شود که کدام دسته از افعال را می توان جرم تلقی کرد، برای آن ها مجازات تعیین و این مجازات ها را اجرا کرد. این مهمترین کارکردی است که در بخش کیفری وجود دارد. در واقع یک وکیل کیفری باید بر اساس ارکان جرم بتواند ثابت کند که جرمی اتفاق افتاده است یا خیر. اگر جرم اتفاق افتاده چه مجازاتی برای آن باید در نظر گرفت. این کاری است که از وکلایی مانند وکیل شکایت از پزشک انتظار می رود.

نکته ای که وجود دارد این است که با توجه به مفهوم سند در قانون می توان گفت که عمده کارکرد وکیل برای سند تک برگ در حوزه حقوقی است. با این حال در بخش کیفری نیز می تواند کارایی خوبی داشته باشد. این نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

وکیل برای سند تک برگ (3)
وکیل برای سند تک برگ (3)

وکیل برای سند تک برگ و مفهوم سند

وکیل برای سند تک برگ از دید حقوقی وکیلی است که با قوانین و چارچوب های مربوط به سند کار می کند. در واقع می توانیم اینگونه بیان کنیم کارکرد یک وکیل برای سند تک برگ در حوزه کیفری نیز وابسته به مفهوم سند در حوزه حقوقی دارد. از این رو بهتر است در اینجا کمی هم از مفهوم سند صحبت کنیم و بدانیم که از دید قانون سند چیست و یک وکیل برای سند تک برگ بر اساس چه نوع سندی کار می کند.

به طور کلی می توان اینگونه بیان کرد که سند عنصری است که بر اساس آن امکان اثبات یک واقعیت یا حقیقت ایجاد می شود. در واقع به واسطه سند می توان نقش ها را در جامعه تعیین کرد. شناسنامه یا کارت ملی یک سند است که بر اساس آن نقش شهروندی برای افراد جامعه در نظر گرفته می شود و سند مالکیت نقش مالکیت را به فرد می دهد. بنابراین در ساده ترین تعریفی که می توانیم از سند داشته باشیم می توانیم اینگونه بیان کنیم که سند یک عنصر اساسی قانون محسوب می شود که به واسطه آن امکان تعیین نقش افراد در جامعه و یا اثبات یک اتفاق یا واقعیت ایجاد می شود. از این رو در قانون برای سند ارزش و اعتبار بسیاری در نظر گرفته شده است. همین مسئله می تواند اهمیت کاری وکیل برای سند تک برگ را به خوبی نشان دهد.

اما نکته ای که وجود دارد این است که در قانون ایران دو نوع سند در نظر گرفته شده است. به طور کلی می توان گفت که اسناد در قانون ایران به دو بخش رسمی و غیر رسمی یا ساده تقسیم می شود. سند رسمی سندی است که در حضور نماینده قانون تدوین و ثبت شود. قانون لیستی از اشخاص حقیقی یا حقوقی را مشخص کرده است که تدوین و ثبت سند توسط آن ها باعث می شود این سند یک سند رسمی در نظر گرفته شود. سند تک برگ به عنوان یک سند رسمی در قانون شناخته می شود. نکته ای که وجود دارد این است که اسناد رسمی چه در مسیر قضایی و چه در مسیر دولتی و … بسیار کاربردی است و اعتبار بسیار بالایی دارد.

اما اسناد غیر رسمی یا ساده به هر سندی گفته می شود که رسمی نباشد. در واقع یک قولنامه، یک سند خطی و یا هر نوع سند دیگر که رسمی نباشد به عنوان یک سند غیر رسمی در قانون شناخته میشود. این اسناد نیز دارای اعتبار قانونی هستند. اما اعتبار آن ها بسیار کمتر از یک سند رسمی است.

وکیل برای سند تک برگ (2)
وکیل برای سند تک برگ (2)

وکیل برای سند تک برگ و مفهوم جرم

وکیل برای سند تک برگ اگر بخواهد در حوزه کیفری فعالیت کند با مفهوم مهم جرم سر و کله خواهد زد. از این رو ما باید بدانیم که اساسا جرم چیست و در قانون چگونه یک فعل را جرم تلقی می کنند. در واقع ما می خواهیم بدانیم که اساسا وکیل برای سند تک برگ به عنوان یک وکیل کیفری چگونه می تواند فعل صورت گرفت در خصوص سند تک برگ  را به عنوان جرم اثبات کند.

به طور کلی از دید عمومی جرم به هر فعل خلاف قانون گفته می شود. اما این نکته و این تعریف چندان کامل و صحیح نیست. به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که برای اثبات جرم در قانون سه رکن اساسی وجود دارد. زمانی که این سه رکن ( مادی، معنوی و قانونی ) به صورت هم زمان اثبات شود عملا می توان گفت که جرم صورت گرفته است.

رکن مادی به این نکته می پردازد که آیا فعل صورت گرفته یا ترک فعل انجام شده آثار منفی و آسیب زننده قابل اثبات یا قابل رویتی داشته است یا خیر. در صورتی که این موضوع ثابت شود عملا می توان گفت که رکن مادی جرم اثبات می شود. اما قانون در رکن معنوی به فاعل نگاه می کند. در واقع قانون در این بخش به دنبال این است که مشخص کند آیا فاعل بر اساس دانش و آگاهی قبلی این کار را کرده است؟ آیا قصد و نیتی پشت این کار وجود داشته یا خیر؟ در واقع اگر اثبات شود که فعل صورت گرفته به صورت عمدی بوده و نیت و هدف قبلی برای آن وجود داشته، می توان گفت که رکن معنوی جرم اثبات می شود. اما اگر این موضوع اثبات نشود و یا دادگاه به این نتیجه برسد که سهوی در کار بوده، نمی توان متهم را مجرم تلقی کرد. برای اثبات این رکن عملا اقرار با اعتراف متهم مهمترین فاکتور محسوب می شود. در صورتی که این اعتراف وجود نداشته باشد مدارک ضمنی که در پرونده وجود دارد این کار را انجام می دهد.

اما در رکن قانونی به این سوال پاسخ داده می شود که آیا قانون برای فعل صورت گرفته ماده قانونی مشخصی دارد یا خیر. در واقع آیا قانون مصداقی برای این موضوع دارد. اگر ظرف قانونی مناسبی برای فعل وجود داشته باشد این رکن نیز اثبات می شود و در نهایت می توان گفت که جرم صورت گرفته است. این سه رکن مهمترین ابزار کاری وکیل برای سند تک برگ و سایر وکلا در این حوزه محسوب می شود.

وکیل برای سند تک برگ (9)
وکیل برای سند تک برگ (9)

وکیل برای سند تک برگ و اهمیت کاری او در جامعه

وکیل برای سند تک برگ از نظر اجتماعی اهمیت بالایی می تواند داشته باشد. در واقع در خصوص دعوی ها و پرونده هایی که در مورد اسناد تک برگ وجود دارد می توان اینگونه گفت که عملا این اسناد اعتبار بسیار بالایی در قانون دارد. بنابراین دارنده آن به راحتی می تواند برخی از امورات را انجام دهد. اما نکته اینجاست اگر فردی بخواهد این سند را باطل کند و یا ثابت کند که در خصوص تدوین سند اشتباهاتی ایجاد شده چه کار باید بکند؟

در واقع مسئله ای که وجود دارد نشان می دهد که اهمیت کاری وکیل برای سند تک برگ مربوط به اهمیت و اعتبار سند تک برگ در قانون است. به واقع باید اینگونه بیان کنیم که قانون به سختی این اجازه را صادر می کند که یک سند رسمی مانند سند تک برگ باطل شود و یا به سختی قبول می کند که این سند دارای مشکل قانونی است. این ها مهمترین مواردی است که یک وکیل برای سند تک برگ به آن ها می پردازد.

اما بگذارید با یک مثال این مفهوم را بیان کنیم. فرض کنیم که فردی بر اساس قراردادی ملک خود را به فروش برساند. بر اساس این قرارداد سند تک برگ به نام خریدار صادر می شود. اما اگر در این بین ثابت شود که فروشنده صلاحیت فروش ملک را نداشته است و یا این فروش بر اساس فرار از دین صورت گرفته، دادگاه حکم به ابطال سند می دهد. نکته اساسی که وجود دارد این است که مهمترین کارکرد وکیل برای سند تک برگ اثبات این موارد است.

از نظر فردی نیز وکیل برای سند تک برگ می تواند برای افراد جامعه نیز اهمیت بالایی داشته باشد. در واقع این وکیل خواسته یا ناخواسته با مفهوم مالکیت سر و کار دارد. همین موضوع کافی است که تا این وکیل برای افراد حکم منجی را داشته باشد. فرض کنید که همه دارایی شما وابسته به یک سند باشد. حال اگر برای این سند مشکل قانونی ایجاد شود شما چه کار می کنید؟ چه کار می توانید بکنید؟ اینجاست که وکیل برای سند تک برگ می تواند به عنوان منجی وارد کار شود و بر اساس مفاهیم قانونی شما را نجات دهد.

وکیل برای سند تک برگ (6)
وکیل برای سند تک برگ (6)

وکیل برای سند تک برگ و نقش مشاوره ای او در جامعه

وکیل برای سند تک برگ  را می توان به عنوان یک مشاوره حقوقی در جامعه نیز استفاده کرد. به طور کلی باید گفت که اساسا از یک وکیل برای سند تک برگ به جز در مسیرهای حقوقی و کیفری می توان به عنوان مشاوره نیز بهره برد. در واقع یک وکیل برای سند تک برگ این دانش و آگاهی را دارد که به شما نشان دهد برای ثبت یک سند و یا برای ابطال آن و یا شرایط دیگر مربوط به سند چه کاری باید انجام دهید. در واقع اگر بخواهیم بر اساس دید یک فرد جهان اولی به این موضوع نگاه کنیم می توانیم اینگونه بیان کنیم که مهمترین کارکردی که برای یک وکیل برای سند تک برگ می توانیم در نظر بگیریم این است که به عنوان مشاوره حقوقی و به عنوان مترجم قانون در جامعه حضور داشته باشد.

با توجه به درصد بالای تعارضاتی که در حوزه اسناد به خصوص سند تک برگ وجود دارد به نظر می رسد حضور این چنین عناصری در جامعه می تواند بار روانی و مالی حاصل از این تعارضات را کاهش دهد و این مفهومی است که می تواند به نفع همه باشد. در واقع هر دعوی یا هر پرونده هزینه ای برای دولت و سیستم قضایی محسوب می شود و از طرف دیگر بار روانی و مالی بسیاری به جامعه وارد می کند. حال تصور کنید که درصد بالایی از این بار روانی و مالی کاسته شود. اینجاست که گفته می شود مهمترین کارکرد وکیل برای سند تک برگ می تواند همان نقش مشاوره ای وکیل در جامعه باشد.

وکیل برای سند تک برگ (10)
وکیل برای سند تک برگ (10)

وکیل برای سند تک برگ و شیوه نامه اجرایی صدور سند مالکیت جدید

وکیل برای سند تک برگ  از تمامی مفاد آیین نامه آگاهی دارد و می تواند آنها را به موکلان خود نیز اطلاع دهد. به چند مورد از اساسی ترین نکات قانونی که به کمک وکیل سند تک برگ باید بدانید دقت کنید:

به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، برابر اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شیوه نامه اجرایی صدور سند مالکیت جدید (تک برگی) اعلام شد. نظر به اینکه در راستای ارتقاء ضریب امنیت اطلاعات املاک، تکمیل بانک جامع املاک، بروز رسانی اطلاعات و پیشگیری از ایراد خدشه به اسناد مالکیت صادره و جعل آن و نیز در جهت جلب نظر مراجعین و ارائه خدمت بهینه توام با سرعت، دقت و کیفیت به شهروندان، پس از اخذ مجوز های لازم نمونه سند مالکیت جدید (تک برگی) با رعایت موارد امنیتی چاپ و در اختیار استانها قرار گرفته تا جایگزین اسناد مالکیت قدیمی گردد و در جهت اجرای بهینه امور فوق با پیگیری موضوع ضمن اینکه بهاء اسناد مالکیت جدید در قانون بودجه سال  به دویست هزار ریال افزایش یافته، در جهت ارتقاء انگیزه کارکنان مقرر گردیده بخش قابل توجهی از وجوه حاصل از فروش اسناد مالکیت، صرف امور رفاهی و معیشتی همکاران و مابقی آن جهت توسعه و تجهیز واحدهای ثبتی تخصیص داده شود، ضمن اینکه یکی از محورهای ارزشیابی سالانه مدیران کل و روسا و کارکنان واحدهای ثبتی، راه اندازی و توسعه امور مکانیزه در واحدهای ثبتی خواهد بود.

اسناد مذکور بنحوی طراحی گردیده که علاوه بر ضرورت تحریر اولیه مندرجات بصورت مکانیزه، تکمیل قسمت محدودیت و انتقالات صرفا به صورت ماشینی امکان پذیر می باشد، بنابراین با التفات به اینکه استفاده از اسناد فوق مستلزم تجهیز سخت افزاری واحدهای ثبتی می باشد لذا به منظور پاسخگویی بهینه به شهروندان، مراحل تدریجی برای صدور سند مالکیت جدید بشرح ذیل پیش بینی گردیده تا با ایجاد بستر لازم مقدمات صدور سند تک برگ برای کلیه فرآیندها و در همه واحدهای ثبتی فراهم گردد.

وکیل برای سند تک برگ (7)
وکیل برای سند تک برگ (7)

وکیل برای سند تک برگ و نحوه صدور سند المثنی

وکیل برای سند تک برگ به راحتی می تواند تمامی اقدامات  لازم برای اخذ سند المثنی را ایفا کند. در صورتی که سند تک برگ بعد از صدور و تسلیم به مالک، مفقود گردد و یا اینکه بدلیل ریختن جوهر یا سوختگی و یا پارگی و یا جهات دیگر، قابل استفاده نباشد، واحد ثبتی با درخواست مالک و یا نماینده حقوقی وی در اجرای مقررات ماده 120 آیین نامه قانون ثبت پس از دریافت هزینه های متعلقه و طی تشریفات قانونی مبادرت به صدور سند المثنی می نماید و علاوه بر تصریح موضوع در قسمت شماره سریال بایستی سند جدید به مهر المثنی ممهور گردد. در راستای اجرای بهینه موارد مذکور توجه همکاران را به نکات ذیل معطوف میدارد:

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، ضرورت دارد دقت لازم در تحریر اسناد صورت گیرد و پس از تکمیل اقلام اطلاعاتی در سیستم و  پیش سند و اخذ گواهی های لازم از بایگانی ، دفتر املاک و نیز واریز بهاء سند و تایید نهایی پیش سند و حصول اطمینان از صحت کلیه مندرجات مبادرت به صادر کردن سند مالکیت گردد. درج شماره اصلی و فرعی ملک در سطر سوم مشخصات ملک به صورت حروفی الزامی است. شماره سریال سند مالکیت بایستی در هر مرحله به نحوی در سیستم منعکس گردد که در صورت تعویض سند، جستجوی سریال اسناد مالکیت صادره قبلی امکان پذیر باشد.

در قسمت آدرس، نشانی ملک بایستی منطبق با وضعیت ملک در قسمت مربوطه تکمیل گردد. در صورتیکه وکیل و یا نماینده قانونی مالک درخواست صدور سند نموده و نیز چنانچه مالک، شخص حقوقی باشد، قید مشخصات وکیل و یا نماینده قانونی مالک و نیز مشخصات نماینده شخصیت حقوقی در ذیل حدود و مشخصات الزامی می باشد ضمن اینکه در هنگام ارسال سند از طریق پست چنانچه اذن دریافت سند به وکیل و یا نماینده قانونی وی داده نشده باشد بایستی دقت لازم صورت گیرد که به آدرس درخواست کننده ارسال گردد. انعکاس نقشه دقیق ملک و یا قطعه تفکیکی و درج موقعیت قطعه مذکور، بمنزله مطابقت آن با نقشه کاداستر است و در مواردی که احیانا به دلیل اختلاف بین نقشه ثبتی و نقشه کاداستر، انطباق نقشه ثبتی با نقشه کاداستر در مرحله صدور سند امکان پذیر نباشد تا مرحله تکمیل نقشه کاداستر، نقشه تفکیکی ملک با خط مشکوک در نقشه کاداستر منعکس و همزمان با ادامه عملیات و در ذیل حدود و مشخصات قید می گردد ” نقشه ثبتی با کاداستر متعاقبا تطبیق داده خواهد شد .

در مورد وکیل برای سند تک برگ و مراحل صدور المثنی توجه داشته باشید:

وکیل برای درخواست سند تک برگ دارای تخصص های نسبتا زیادی است. در صورتیکه مورد درخواست آپارتمان بوده و دارای منضمات مفروزی منجمله پارکینگ و انباری باشد بایستی مشخصات دقیق و موقعیت مکانی آن توام با مساحت و حدود ذیل حدود آپارتمان اضافه گردد. در رابطه با آپارتمانهای قدیمی که دارای پارکینگ مشاعی می باشند، چنانچه قبلا در کلیه اسناد مالکیت آپارتمانها حق استقرار خودرو قید شده باشد تحریر مجدد آن به همان نحو بلا اشکال می باشد. با توجه به اینکه حدود ملک و مساحت مشاعات در صورتجلسه تفکیکی و بنچاق دفترخانه منعکس می گردد، بنابراین بجز موارد مندرج ، بمنظور ایجاد رویه واحد، از ذکر مشاعات در سند خودداری گردد. بعد از قید حدود و مشخصات و نیز حدود منضمات ملک و حقوق ارتفاقی سایر خصوصیات و توضیحات و نیز جزییات مرتبط به ملک اضافه خواهد شد، ضمن اینکه در رابطه با اسناد آپارتمانها ذکر حقوق ارتفاقی به صورت دقیق الزامیست.

در هر یک از واحد های ثبتی که عملیات تفکیکی با برنامه واسط اجرا می شود روسای واحدها مکلفند ترتیبی اتخاذ نمایند که برای قطعات تفکیکی سند با فرمت جدید تنظیم گردد و از صدور سند دفترچه ای خودداری شود، همچنین اقدامات مربوط به تفکیک تجمیع افراز نیز الزاما بایستی به صورت سیستمی انجام شود.  در صورتیکه قبل یا بعد از تسلیم سند مشخص شود در تکمیل مندرجات سند اشتباهی رخ داده پس از بررسی و حصول اطمینان از وقوع اشتباه، با رعایت تشریفات قانونی نسبت به تعویض سند اقدام خواهد شد. چنانچه سند به صورت ناقص و یا ناخوانا پرینت شود به نحوی که قابل استفاده نباشد پس از بررسی دقیق، ضمن تنظیم صورت سند مذکور پس از پانچ و درج مهر، ابطال و سپس لاشه سند به مهر ابطال ممهور و لیست اسناد ابطال شده هر سه ماه یکبار با ذکر شماره سریال سند از طریق استان به اداره کل امور املاک جهت بررسی و ارسال آن به کارپردازی به منظور امحاء فرستاد خواهد شد.

پس از تنظیم مندرجات سند مالکیت و تکمیل آن از جهت امضاء، مهر و هولوگرام، توسط مسئول مربوطه، به اداره پست مستقر در واحد ثبتی تحویل خواهد شد و چنانچه در واحد ثبتی تاکنون پست بانک مستقر نشده است، پس از اخذ رسید مطابق مقررات به مالک و یا نماینده قانونی تسلیم خواهد شد. در فضای پیش بینی شده پس از درج نام و نام خانوادگی رئیس اداره ثبت اسناد و املاک، سند توسط وی امضاء و به مهر اداره ممهور می شود و چنانچه سند توسط معاون و یا مسئول دفتر املاک، امضاء می گردد بایستی مشخصات دقیق رییس ثبت و مشخصات امضاء کننده و سمت وی به وضوح قید گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×