سند برای وثیقه دادگاه

سند برای وثیقه دادگاه (6)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

سند برای وثیقه دادگاه

سند برای وثیقه دادگاه

سند برای وثیقه دادگاه را تا چه اندازه می شناسید و در مورد آن اطلاع دارید؟ سند برای وثیقه دادگاه معمولا برای چه افرادی مورد استفاده قرار می گیرد؟ آیا شما نیز تاکنون از سند برای وثیقه دادگاه استفاده کرده اید؟ شرایط و مراحل سند برای وثیقه دادگاه به چه مواردی تقسیم می شود و چگونه می توان در مورد ان ها اطلاع پیدا کرد؟  چه افرادی می توانند برای گذاشتن سند برای وثیقه دادگاه اقدام کنند؟ سند برای وثیقه دادگاه را چگونه باید تهیه کرد؟ آیا برای سند برای وثیقه دادگاه باید حتما سند ملکی داشته باشیم؟ در مورد سند برای وثیقه دادگاه باید از چه طریقی اطلاعات لازم را جمع آوری کنیم؟ سند برای وثیقه دادگاه باید دارای چه نکات قانونی باشد؟ سند برای وثیقه دادگاه و قوانین آن به چه مواردی تقسیم می شوند؟

سند برای وثیقه دادگاه یکی از اساسی ترین و مهم ترین موضوعاتی است که بسیاری افراد نیاز دارند تا در مورد آن اطلاعات لازم را بدست آورند. اگر فکر می کنید که به اطلاعات کافی در مورد سند برای وثیقه دادگاه نیاز دارید و می خواهید در مورد موارد مربوط به این حوزه اطلاعات لازم را کسب کنید به شما توصیه می کنیم که به صحبت های افراد غیر حرفه یا و کسانی که در این حوزه هیچ تخصص حقوقی ندارند توجه نکنید و سعی کنید جریان پرونده خود را به دست افراد یبسپارید که دارای تجربه کاری و تخصص و مهارت های لازم برای به نتیجه رساندن این پرونده ها می باشند. آمار و ارقام بدست آمده در سال های اخیر این موضوع را ثابت کرده است که بسیاری از افرادی که در مورد سند برای وثیقه دادگاه اطلاعات قانونی نداشته اند دچار آسیب ها و خساراتی شده اند که به شدت شرایط حقوقی انها را دستخوش تغییر کرده است و باعث تضییع حقوق قانونی آنها شده است.

سند برای وثیقه دادگاه دارای مزایای بسیار زیادی است که عموم مردم می توانند به راحتی با کسب اطلاعات کافی از آنها بهره مند شوند. ما در این مطلب سعی کرده ایم تا تمامی نکات قانونی که به آنها نیاز دارید تا در مسیر درست سند برای وثیقه دادگاه حرکت کنید را به شما ارائه دهیم و راه های مختلف احقاق حقوق شما را به طور دقیق موشکافی کنیم تا بتوانید در این حوزه بهترین شرایط را تجربه کنید و کمتر با مشکلات و مسائل مختلف روبرو شوید. برای کسب اطلاعات کامل در مورد سند برای وثیقه دادگاه در این من با گروه پارسا همراه باشید.

سند برای وثیقه دادگاه چیست؟

سند برای وثیقه دادگاه دارای کاربرد های مختلفی است و در جریان پرونده های متعددی می توان از آن استفاده کرد. پرونده های متعددی وجود دارند که شرایط نسبتا نامناسبی ممکن است در آنها ایجاد شده باشد و افراد متهم و محکوم مجبور شوند که برای به نتیجه رسیدن جریان دادرسی دوره ای را در زندان بگذرانند اما حقیقت آن است که محیط دادگاه در بسیاری از موارد ممکن است باعث ایجاد آسیب های روح و حتی در برخی از موارد هم آسیب های جسمانی و انواع درگیری ها را درپی دارد در چنین شرایطی قانون این امکان را داده است تا با بررسی پرونده و گذاشتن سند برای وثیقه دادگاه، اجازه خروج فرد از زندان تا مدت زمان معین و تحت شروط قانونی خاصی را بدهد. برای انکه بتوان از سند برای وثیقه دادگاه استفاده کرد حتما لازم نیست تا افراد مجبور شوند که سند ملکی خود را مورد استفاده قرار دهند، آنان به راحتی می توانند از طریق یک موسسه حقوقی معتبر و مشهور برای اجاره سند برای وثیقه دادگاه اقدام کنند. افرادی که از سند برای وثیقه دادگاه اطلاع ندارند نمی توانند در این زمینه عملکرد خوبی از خود نشان دهد و شرایط نسبتا خوبی را برای خود و فردی که رد موقعیت زدان قرار گرفته است ایجاد کنند.

اگر می خواهید در مورد سند برای وثیقه دادگاه اطلاعات کافی بدست آورید و می خواهید در مورد تحقیقات گسترده یا انجام دهید به شما توصیه می کنیم که جریان پرونده خود را از همان ابتدا به یک وکیل پایه یک دادگستری داریا تجربه بسپارید. یک وکیل مجرب بهترین کسی است که می تواند تمامی اطلاعات قانونی لازم در این حوزه را به شما ارائه دهد و شرایط چنین پرونده هایی را به طور جزیی و کاملا دقیق برای شما تشریح کند. درسال های اخیر افراد بسیار زیادی بوده اند که به قصد آزادی متهمان اقدامات بسیار مهمی را در جهت سند برای وثیقه دادگاه انجام داده اند اما حقیقتا به دلایل مختلف و شرایط قانونی خاص نتوانسته اند نتیجه مطلوب بدست اورن. از آنجایی که عموم مردم از جامعه از شرایط قانونی سند برای وثیقه دادگاه اطلاعی ندارند، بهتر است از یک وکیل با تجربه و حرفه ای در این حوزه کمک گرفت تا جریان پرونده خود را به خوبی پیش برد. جلسات مشاوره حقوقی با وکیل کیفری در مورد سند برای وثیقه دادگاه می تواند گزینه مناسبی برای متقاضیان باشد.

سند برای وثیقه دادگاه (10)
سند برای وثیقه دادگاه (10)

سند برای وثیقه دادگاه و مشورت با وکیل

سند برای وثیقه دادگاه برای افرادی که در این حوزه اطلاعات لازم را داشته باشند یا کمک افراد متخصص می تواند بسیار کارام باشد و به آنها کمک کند تا نتایج نسبتا خوبی را بدست آورند. اما یکی از مهم ترین چالش های ذهی هر فردی آن است که چگونه می توان با یک فرد حرفه ای در حوزه سند برای وثیقه دادگاه مشورت کرد؟ در پاسخ به چنین سوالاتی به شما پیشنهاد می دهیم که در جلسات مشاوره با سند برای وثیقه دادگاه شرکت کنید تا تمامی اطلاعات لازم را در مورد قوانین مختلف بدست آورید و به کمک افراد متخصص در این زمینه شرایط پرونده خود را به بهترین نحو ممکن پیش ببرید.

سند برای وثیقه دادگاه دارای قوانینی است که قانونگذار آنها را مشخص کرده است اما به دلیل آنکه این قوانین در چارچوب های قانونی تدوین شده اند و با زبان حقوقی به رشته تحریر درآمده اند، ممکن است توانایی ادراک آنها برای همه افراد ممکن نباشد و انا نیاز داشته باشند تا یک فرد متخصص وحرفه ای در این حوزه به آنها کمک کند تا بهترین و تخصصی ترین اطلاعات لازم را کسب کنند و شرایط پرونده خود را بدون انکه کوچکترین اسیبی به انها وارد شود به صورت تخصصی پیش ببرند. اگر شما جز افرادی هستید که تاکنون در مورد سند برای وثیقه دادگاه اطلاعات قانونی خوبی داشته اید و در مورد قوانین مربوط به این حوزه نیز اطلاعات جامع و کاملی ندارید به شما پیشنهاد می کنیم که در جلسات مشاوره ای سند برای وثیقه دادگاه با وکیل حقوقی شرکت کنید تا تمامی مسائل قانونی مهمی را که باید بدانید در مدت زمانی کوتاه بدست آورید.

جالب است بدانید که مشورت با وکیل در حوزه پرونده های مختلف می تواند بسیار کارآمد باشد و تا حد زیادی کاربردی باشد. امروزه برخی از وکلای متخصص همانند وکیل تغییر نام، وکیل طلاق، وکیل خانواده یا حتی وکیل تصادفات و وکیل تخلیه می توانند به تمامی افراد یکه نیزا به شماوره دارند کمک کنند تا شرایط نسبتا خوبی را تجربه کنند و د پرونده هایی که با ان درگیر هستند کمتر دچار مشکل شوند و آسیب های نسبتا زیادی به آنها وارد نگردد. سند برای وثیقه دادگاه نیز جزء آن دسته از موضوعاتی است که وکیل جنایی یا حتی وکیل ملکی می توانند، بهترین و حرفه ای ترین توصیه ها را در مورد آن ارائه دهند و به افراد کمک کنند تا میزان آسیب ها و خسارات احتمالی را که ممکن است به آنها وارد شود به حداقل برسد.

سند برای وثیقه دادگاه (2)
سند برای وثیقه دادگاه (2)

سند برای وثیقه دادگاه و وکیل تلفنی

سند برای وثیقه دادگاه را می توان به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی مورد پیگیری قرار داد و از طریق وکلای متخصص وحرفه ای آنها را به نتیجه برساند. اما موضع مهمی که باعث شده است امروزه بسیاری از افراد نتوانند به راحتی در مورد سند برای وثیقه دادگاه اطلاعات قانونی لازم را بدست آورند و در جلسات مشاوره شرکت کنند آن است که شرایط شغلی یا حتی شرایط زندگی بسیاری از افراد به گونه ای است که دارای دغدغه های بسیار زیادی هستند و همین موضوع باعث میشود تا نتوانند به راحتی به دفتر وکالت وکیل مورد نظر خود مراجعه کنند و سوالات خود را در مورد سند برای وثیقه دادگاه از او بپرسند. در چنین شرایطی تکلیف چیست و چگونه می توان موضوع را مورد بررسی قرار داد؟ در پاسخ به چنین سوالی باید بگوییم که امروزه برخی از موسسات حقوقی شرایطی را بوجود آورده اند تا افراد بتوانند سوالت قانونی و مهم خود را از طریق وکیل تلفنی و وکیل آنلاین در مورد سند برای وثیقه دادگاه بپرسند و بهترین وکوتاه ترین راه حل های قانونی ممکن را برای آن پیدا کنند.

مشاوره غیر حضوری سند برای وثیقه دادگاه بسیار راحت است و هیچ گونه محدودیت زمانی و مکانی ندارد و افراد می توانند به راحتی در هر موقعیت و شرایطی که هستند سوالات خود را بیان کنند و با وکیل مورد نظر خود در میان بگذارند و ای  سوالات معمولا از طریق تلفن همراه یا اینترنت مطرح می گردند تا راه حل های قانونی مناسب پیدا کنند و شرایط حقوقی سند برای وثیقه دادگاه را متوجه شوند. دقت داشته باشید که با ورود سودجویان و افراد غیر حرفه ای به حوزه های مختلف امروزه شرایط نسبتا نا مساعدی ایجاد شده است و همین موضع باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی شده است. بنابراین باید به شما توصیه می کنیم برای آنکه بتوانید در مورد سند برای وثیقه دادگاه از روش های حقوقی معتبر استفاده کنید و درگیر دام افراد متقلب نشوید به سراغ موسسات حقوقی معتبر و قانونی بروید تا شما را رد مینه سند برای وثیقه دادگاه و دیگر پرونده های مختلفی که با ان درگیر هستید کمک کنند.

سند برای وثیقه دادگاه (1)
سند برای وثیقه دادگاه (1)

سند برای وثیقه دادگاه حقوقی است یا کیفری؟

سند برای وثیقه دادگاه را می توان از جنبه ای یک مفهوم حقوقی بدانیم و از جنبه ای دیگر یک مفهوم کیفری. در واقع اگر بخواهیم به مفهوم سند نگاه کنیم این موضوع جنبه حقوقی پیدا می کند و اگر بخواهیم به کارکرد و کاربرد سند برای وثیقه دادگاه نگاه کنیم می توانیم آن را یک مفهوم کیفری بدانیم. پیش از آن که بخواهیم در این خصوص تصمیم گیری کنیم بهتر است ابتدا با حقوقی یا کیفری بودن قوانین آشنا شویم. در واقع ما می خواهیم بدانیم که کدام بخش از قوانین حقوقی و کدام بخش از قوانین کیفری است.

به طور کلی قانون ایران از دو بخش عمده و مهم حقوقی و کیفری تشکیل شده است. به بیان ساده تر قانون ایران از دو زیرساخت عمده حقوقی و کیفری ساخته شده است. بنابراین هر چیزی که قانون گذار بیان کرده و یا هر چیزی که شما تحت عنوان قانون می شناسید و یا می بینید همه و همه زیر مجموعه  یکی از این دو گروه بزرگ قانونی است.

حقوقی به آن بخش از قانون می پردازد که نشان می دهد حقوق هر فرد در جامعه چیست و هر فرد در جامعه از چه حقوقی برخوردار است. در واقع هر جامعه ای بر اساس اهداف و سایر فاکتورهای دخیل حقوقی را برای شهروندان خود مشخص می کند و بر اساس این قوانین راه رسیدن به این حقوق را در موقعیت های مختلف بیان می کند. قانون در این بخش سعی می کند روابط انسان با سایر مفاهیم اجتماعی را به نحوی تنظیم کند که اساسا هیچ حقی ضایع نشود و کمترین تعارض ممکن در این بین ایجاد شود. بنابراین قانون در بخش حقوقی چارچوب روابط انسانی را مشخص می کند. این نکته بسیار مهمی است که باید در خصوص قوانین حقوقی به آن توجه داشته باشیم.

اما قانون در بخش کیفری به دنبال مفهوم جرم است. در واقع در این بخش از قانون مشخص می شود که چه افعالی جرم است، چگونه این جرم اثبات می شود، چه مجازاتی باید برای آن در نظر گرفت و همچنین این مجازات به چه نحوی باید اجرا شود. هر کدام از این موارد پروسه خاص خودش را دارد که قانون در بخش کیفری به این موارد می پردازد. قانون در بخش کیفری این توانایی را دارد که بر جان، مال یا زندگی افراد تاثیر بگذارد. حال به نظر شما سند برای وثیقه دادگاه را می توان در کدام دسته قرار داد؟

سند برای وثیقه دادگاه (12)
سند برای وثیقه دادگاه (12)

سند برای وثیقه دادگاه و مفهوم جرم

سند برای وثیقه دادگاه از آن جایی که در دادگاه های کیفری مورد بررسی قرار می گیرد و کمتر از این مفهوم در دادگاه های حقوقی استفاده می شود می توان یک مفهوم کیفری تلقی کرد. در واقع سند برای وثیقه دادگاه یک نوع ابزار قانونی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اما از آن جایی که این مفهوم را به نوعی یک مفهوم کیفری در نظر گرفتیم بنابراین بهتر است با مهمترین عنصر مفهوم کیفری یعنی جرم آشنا شویم. به نوعی می خواهیم بدانیم در چه حالت یا حالت هایی امکان استفاده از سند برای وثیقه دادگاه وجود دارد.

در واقع می توانیم اینگونه بیان کنیم که جرم در قانون بر اساس سه رکن مادی، معنوی و قانونی تعریف و اثبات می شود. به نوعی می توانیم اینگونه بیان کنیم که اساسا زمانی قانون یک فعل را جرم تلقی می کند که این سه رکن به صورت همزمان اثبات شود. در صورتی که این اتفاق رخ دهد فعل صورت گرفته یا ترک فعل مربوطه را می توان جرم دانست و برای آن مجازات متناسبی در نظر گرفت.

رکن مادی به اثرات منفی فعل می پردازد. در واقع اولین گام از اثبات جرم به این نکته می پردازد که آیا فعل صورت گرفته و یا ترک فعل مربوطه اثرات منفی داشته؟ آیا این اثرات منفی قابل اثبات است؟ اگر پاسخ این دو سوال مثبت باشد می توان گفت که رکن مادی جرم اثبات می شود.

در رکن معنوی قانون به این سوال پاسخ می دهد که آیا فاعل این فعل را بر اساس دانش و آگاهی قبلی انجام داده است؟ آیا می دانسته این فعل جرم است؟ آیا از اثرات آن مطلع بوده؟ آیا به صورت عمدی این فعل را انجام داده یا به صورت عمدی دست به ترک فعلی خاص زده است؟ اگر پاسخ این سوالات مثبت باشد می توان گفت که رکن معنوی جرم نیز اثبات شده است. برای اثبات این بخش بهترین و سریع ترین و قطعی ترین راه اعتراف یا اقرار متهم است. در صورتی که این اقرار وجود نداشته باشد مدارک و شواهد این کار را انجام می دهند.

رکن قانونی نیز به عنوان رکن آخر اثبات جرم به این سوال می پردازد که آیا قانون در خصوص فعل صورت گرفته حرفی گفته است یا خیر. در واقع اگر قانون در مورد فعلی سکوت کرده باشد نمی توان آن فعل را جرم تلقی کرد. یکی از کارکردهای مهم وکلا این است که نشان دهند که این فعل بر اساس کدام ظرف قانونی باید مورد بررسی قرار بگیرد.

سند برای وثیقه دادگاه (3)
سند برای وثیقه دادگاه (3)

سند برای وثیقه دادگاه و نگاه به انواع مجازات

سند برای وثیقه دادگاه به فاکتورهای مهم نوع جرم و نوع مجازات وابسته است. در بالا دانستیم که جرم چیست و چگونه در یک دادگاه کیفری اثبات می شود. حال نوبت این است که بدانیم اساسا در قانون ایران چند نوع مجازات وجود دارد و برای چه مجازات هایی امکان استفاده از ابزار سند برای وثیقه دادگاه وجود دارد.

پایه و اساس قانون ایران بر اساس اسلام و شرع تدوین شده است. در واقع بخش مهمی از قوانین ایران را اسلام تعیین کرده است. از این رو کاملا طبیعی است که برخی از جرایم و مجازات ها را اسلام مشخص کرده باشد. این دسته از مجازات ها را مجازات حدی می دانیم. مجازات حدی مجازاتی است که توسط اسلام تعیین شده است و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی نمی تواند ذره ای آن را تغییر دهد. در واقع خود قانون هم نمی تواند این دسته از جرایم را تغییر دهد. بنابراین هیچ تخفیف یا تقلیل در مجازاتی برای این مفهوم وجود دارد. از این رو می توان حدس زد که در مجازات های حدی عملا مفهوم سند برای وثیقه دادگاه کارگر نیست و نمی توان از این ابزار قانونی در چنین مجازات هایی استفاده کرد. این نکته بسیار مهمی است که باید در خصوص سند برای وثیقه دادگاه به آن توجه داشته باشید.

اما مجازات های تعزیری مجازات هایی هستند که توسط قانون گذار و بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند شدت جرم، افکار عمومی و … تعیین می شود. این دسته از مجازات ها معمولا قابل تغییر هستند و به صورت بازه ای بیان می شوند. مثلا گفته می شود که در خصوص فلان جرم حبس سه تا شش ماه در نظر گرفته شده است. در این دسته از مجازات ها امکان استفاده از ابزارهای مختلفی مانند تخفیف در مجازات و سند برای وثیقه دادگاه وجود دارد. این نکته بسیار مهمی است که باید در خصوص این مفهوم به آن اشاره می کردیم.

بنابراین اگر بخواهیم به صورت خلاصه و سریع بیان کنیم اینگونه باید بگوییم که اساسا سند برای وثیقه دادگاه در خصوص برخی از مجازات های تعزیری کارایی دارد و شما نمی توانید در خصوص هر نوع جرم و هر نوع زندانی از این مفهوم استفاده کنید. این موضوع را به خاطر داشته باشید تا در وقت و هزینه خودتان صرفه جویی کنید.

سند برای وثیقه دادگاه (4)
سند برای وثیقه دادگاه (4)

سند برای وثیقه دادگاه و فرق میان متهم و مجرم

سند برای وثیقه دادگاه هم برای متهم و هم برای مجرم قابل استفاده است. در واقع شما می توانید از این ابزار قانونی برای آزادی مشروط مجرم و یا مرخصی زندانی استفاده کنید و هم از آن به عنوان مانعی برای بازداشت متهم بهره بگیرید. برای این که بتوانیم این کارکرد سند برای وثیقه دادگاه را به خوبی درک کنیم باید بدانیم که از نظر قانون متهم و مجرم چه تفاوت هایی با یک دیگر دارند.

به طور کلی زمانی که سه رکن جرم ( توضیح داده شده در بالا ) به صورت همزمان اثبات شود، می توان فاعل را مجرم دانست. برای مجرم مجازات مشخصی در نظر گرفته می شود که باید این فرد آن را طی کند. به بیان ساده تر مجرم کسی است که جرم او اثبات شود و این مهمترین تعریفی است که می توان برای مجرم دانست.

اما متهم فردی است که جرمی برای او اثبات نشده است و او تنها در این مسیر قرار دارد. یعنی یک فرد به عنوان مظنون یا متهم سه رکن جرم برای او بررسی می شود. زمانی که فرد در جریان دادرسی قرار داشته باشد و برای او ارکان جرم اثبات یا رد نشود نمی توان او را مجرم و یا بی گناه دانست. این فرد تحت عنوان متهم در دادگاه حضور دارد تا رای نهایی دادگاه مشخص کند که آیا این فرد مجرم است یا خیر. در صورتی که ثابت شود فرد مجرم است مجازات متناسبی برای او در نظر گرفته می شود.

اما نکته اساسی و بسیار مهم این است که متهم یعنی فردی که احتمالا مجرم است! بنابراین دادگاه نمی تواند این احتمال را در نظر نگیرد. بنابراین متناسب با نوع پرونده و جرم صورت گرفته و بنا بر درخواست خواهان دادگاه می تواند برای متهم قرار تامین صادر کند. قرار تامین انواع مختلفی دارد. بازداشت موقت متهم و تودیع وثیقه از دو نوع مهم انواع قرار تامین است. در واقع بر اساس قرار تامین دادگاه می تواند مطمئن شود که متهم در جلسه آتی دادگاه حضور دارد و قرار نیست فرار کند. یکی از مهمترین کارکردهای سند برای وثیقه دادگاه دقیقا اینجا رقم می خورد. در واقع در دادگاه با تعیین وثیقه به ارزش پرونده در حال جریان امکان آزاد بودن متهم را فراهم می کند. در این حالت شما می توانید با تودیع سندی به ارزش وثیقه تعیین شده به عنوان متهم آزاد باشید. این یکی از کاربردی ترین کارکرد های سند برای وثیقه دادگاه محسوب می شود.

سند برای وثیقه دادگاه (9)
سند برای وثیقه دادگاه (9)

سند برای وثیقه دادگاه و مفهوم سند

سند برای وثیقه دادگاه مفهوم مهم دیگری همراه خود دارد. این مفهوم همان سند است. در واقع می خواهیم بدانیم که سند چیست و چرا می توان از آن به عنوان وثیقه در دادگاه استفاده کرد. به بیان ساده تر می خواهیم بدانیم که سند چه اعتباری از دید قانونی دارد و چگونه می توانیم از آن به عنوان یک وثیقه بهره بگیریم.

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که سند یکی از مهمترین و اساسی ترین ابزارهای قانونی شناخته می شود. در بیان ساده تر سند این وظیفه را بر عهده دارد که نشان دهد چه اتفاقی رخ داده است. به بیان ساده تر قانون بر اساس سند متوجه می شود که انسان ها چه شرایطی دارند و در چه نقشی باید داشته باشند. به طور مثال بر اساس سند مالکیت می توان فرد را به عنوان مالک شناخت و بر اساس سند ازدواج می توان فرد را به عنوان همسر شناسایی کرد. بنابراین سند یکی از ابزارهایی است که می تواند نقش ها را در جامعه مشخص کند. از این رو اسناد از دید قانونی می تواند بسیار مهم و معتبر باشد.

اما نکته ای که وجود دارد این است که در قانون ایران دو نوع سند وجود دارد. این اسناد عبارتند از سند عادی و سند رسمی. سند رسمی سندی است که در حضور نماینده تعیین شده قانون تدوین و ثبت شود. این اسناد اعتبار قانونی بسیار بالایی دارند. به بیان ساده تر اسناد رسمی به اندازه ای اعتبار دارند که نه تنها در مسیرهای قضایی بلکه در انواع مسیرهای دولتی نیز می توان از آن بهره برد. احتمالا بتوانید حدس بزنید که در خصوص سند برای وثیقه دادگاه این اسناد رسمی است که مورد قبول دادگاه است.

اسناد غیر رسمی یا اسناد ساده به اسنادی گفته می شود که رسمی نباشد! یعنی همان شرایط گفته شده برای اسناد رسمی را نتواند ایجاد کند. بنابراین هر نوع سندی که در حضور نماینده رسمی و تعیین شده قانون تدوین یا ثبت نشود به عنوان یک سند عادی شناخته می شود. به طور مثال یک سند خطی، یک قولنامه یا هر مورد دیگر به عنوان سند عادی شناخته می شود. نکته ای که باید بدانید این است که سند رسمی با وجود این که وجاهت و اعتبار قانونی دارد اما همچنان می توان گفت که این سند رسمی مانند سند مالکیت است که می تواند کارایی خودش را در جامعه و البته در مسیرهای قانونی مانند مفهوم سند برای وثیقه دادگاه نشان دهد.

سند برای وثیقه دادگاه (5)
سند براسند برای وثیقه دادگاه (5)

سند برای وثیقه دادگاه چه اهمیتی در جامعه دارد

سند برای وثیقه دادگاه از دیدگاه قانون را تا حدودی بررسی کردیم و به طور کلی دانستیم که نظر قانون در خصوص سند برای وثیقه دادگاه چیست. اما مسئله ای که وجود دارد این است که اساسا سند برای وثیقه دادگاه از نظر اجتماعی چه تاثیری دارد؟ به بیان ساده تر چرا یک فرد در جامعه باید به سند برای وثیقه دادگاه نیاز داشته باشد؟

احتمالا پاسخ به این سوال کار چندان سختی نباشد. بگذارید به کارکردهای سند برای وثیقه دادگاه نگاه کنیم تا بتوانیم به این سوال بهتر و دقیق تر نگاه کنیم. وثیقه مفهومی است که اساسا دادگاه بر اساس آن این امکان را پیدا می کند که بتواند نسبت به حرف یا قول و یا عمل فردی اطمینان پیدا کرد.

مسئله ای که وجود دارد این است که قانون کاملا به صورت منطقی طراحی شده است. بنابراین شما باید با منطق با قانون صحبت کنید و تنها از طریق منطق می توانید آن را قانع کنید. از این رو شما نمی توان با التماس و خواهش و … آزادی خودتان را به دست بیاورید. در واقع شما باید به نوعی اعتماد قانون را در این خصوص به دست بیاورید. وثیقه این اجازه و راه را به شما می دهد که بتوانید این کار را انجام دهید. دادگاه با تعیین وثیقه به اندازه ای مشخص و برابر با ارزش پرونده مورد بحث این امکان را به فرد می دهد که در صورت تودیع وثیقه برابر با ارزش مشخص شده آزاد شود و یا از کشور خارج شود.

 در واقع سند مفهومی است که در اختیار عموم مردم قرار دارد. سند یک مفهوم است که ارزش ملک یا … را می تواند حفظ کند و این ارزش قابل بهره برداری است. از این رو افراد می توانند با تودیع سند به عنوان وثیقه برابر با ارزش تعیین شده دادگاه اقدام کنند. این نکته بسیار مهمی است که باید در خصوص سند برای وثیقه دادگاه به آن اشاره می شد.

سند برای وثیقه دادگاه (8)
سند برای وثیقه دادگاه (8)

سند برای وثیقه دادگاه را از کجا پیدا کنیم؟

سند برای وثیقه دادگاه  را می توان از راه های قانونی مختلفی بدست آورد اما باید بدانید که به مه این راه های قانونی نمی توان اطمینان کرد.  مسلما همه ما نیز دارای سند ملکی نیستیم و تنها افراد محدودی از این امتیاز برخوردار می باشند. بنابراین برای اجاره سند برای وثیقه دادگاه نیاز به یک موسسه حقوقی معتبر داریم.

اگر یک زندانی بخواهد به مرخصی برود و یا یک زندانی که می خواهد از امکان آزادی مشروط بهره مند شود احتمالا باید با مفهوم سند برای وثیقه دادگاه آشنا باشد. نکته دیگری که وجود دارد این است که دادگاه به جز سند موارد دیگر مانند پول، طلا یا غیره را به عنوان وثیقه قبول می کند. اما چرا سند برای وثیقه دادگاه در جامعه کاربرد بیشتری دارد؟ در واقع این کاربرد به اندازه ای است که بسیاری مفهوم وثیقه را برابر با سند رسمی می دانند.

یکی از موسسات حقوقی بسیار حرفه ای که در سال های اخیر فعالیت های بسیار زیادی انجام داده است و کاملا معتبر و قانونی است، گروه وکلای پارسا است. گروه وکلای پارسا دارای کادری حرفه ای است که می توانند پاسخ سوالات افراد را در مدت زمانی کوتاه از طریق روش های غیر حضوری یا حضوری پاسخ دهند. شما می توانید وکلای متخصصی همچون وکیل شکایت از پزشک ، وکیل طلاق توافقی ، وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری وکیل تجدید نظر خواهی و…. را در گروه پارسا پیدا کنید و جریان پرونده های خود را به با اطمینان و آرامش خاطر به آنان بسپارید.

سند برای وثیقه دادگاه (7)

سند برای وثیقه دادگاه و حقوق زندانیان، اقدام‌های حمایتی و ارفاق های قانونی

 سند برای وثیقه دادگاه نیز جز یکی از مهم ترین حقوق زندانیان و ارفاق های خاصی است که قانونگذار برای امان در نظر گرفته است. به چند مورد از اساسی ترین و مهم ترین مسائل مربوط به سند برای وثیقه دادگاه  و دیگر ارفاق های قانونی با استناد به آیین نامه زندان ها اشاره می کنیم:

ارتکاب رفتارهای سوء، از قبیل تندخویی، رفتار و گفتار موهن و هرگونه آزار و شکنجه روانی و جسمی توسط کارکنان مؤسسه نسبت به زندانیان و همچنین برقراری هرگونه ارتباط غیر متعارف و خلاف شئون شغلی و روابط مالی تحت هر عنوان با زندانیان یا خانواده آنان مطلقاً ممنوع است و حسب مورد می‌تواند منجر به پیگرد انضباطی، انتظامی یا کیفری فرد متخلف شود. به‌منظور آموزش، ترویج و رعایت حقوق متهمان بازداشتی و زندانیان، معاونت سلامت اصلاح و تربیت در پایان هر فصل گزارشی جامع در خصوص وضعیت حقوق زندانیان و بازداشت‌شدگان در مؤسسه‌های تابعه، تهیه و برای رئیس سازمان ارسال می‌کند. این گزارش حاوی موارد زیر است:

کشف موارد نقض حقوق متهمان و زندانیان در مؤسسه‌های کیفری و بررسی و پیگیری آن و اعلام نتیجه به رییس سازمان؛همکاری با هیات نظارت بر اجرای قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی و همچنین همکاری با معاونت امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضاییه و دیگر نهادهای حقوق بشری پس از هماهنگی با رئیس سازمان؛ نظارت بر حسن اجرای این آیین‌نامه در موارد مربوط به حقوق شهروندی و انجام دیگر امور محول شده به این دفتر، مطابق قوانین و مقررات حاکم؛ تهیه کتابچه راهنما متضمن حقوق و تکالیف قانونی زندانی و قراردادن آن در اختیار زندانی؛ راه اندازی سامانه ارتباطی و پاسخگویی سیستمی و پیگیری موارد اعلامی از سوی بازداشت‌شدگان، زندانیان، خانواده و یا وکلای آنان.

مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و سازمان به‌منظور تضمین رعایت حقوق زندانیان و متهمان بازداشت شده، سامانه‌های سجازا، مدیریت پرونده قضایی (سمپ) و دیگر سامانه‌های مرتبط را به نحوی طراحی و اصلاح می‌نمایند که به‌صورت برخط و با کمترین مداخله سلیقه انسانی قابلیت اعمال آخرین نسخه قوانین و مقررات را برای هر یک از زندانیان و بازداشت‌شدگان، در مواردی نظیر محل و شرایط نگهداری، بهداشت، امنیت، اشتغال، اجرای صحیح و به‌موقع آرای قضایی، دسترسی به خدمات قضایی و برخورداری از مرخصی و دیگر نهادهای ارفاقی داشته باشند به‌نحوی‌که این سامانه‌ها دارای قابلیت گزارش‌گیری و آمارگیری هوشمند و دسترسی سلسله‌مراتبی برای عوامل اجرایی، مسئولین سازمانی و دیگر مراجع قضایی و نظارتی مربوط و همچنین امکان اطلاع‌رسانی به زندانی، وکیل وی و کلیه اشخاص ذی‌صلاح در خصوص موضوعات مطرح‌شده باشند.

سند برای وثیقه دادگاه (11)
سند برای وثیقه دادگاه (11)

به چند نکته قانونی دیگر در مورد سند برای وثیقه دادگاه و حقوق زندانیان دقت کنید:

سند برای وثیقه دادگاه جز رفیت های قانونی است که برای زندانیان در نظر گرفته شده است. سازمان با همکاری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، نسبت به راه اندازی و ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و همچنین ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و خدمات الکترونیکی زندانیان، در داخل مؤسسه‌ها اقدام می‌نماید به‌گونه‌ای که امکان ثبت‌نام در سامانه ثنا، مشاهده وضعیت قضایی (مشتمل بر اطلاعات پرونده و ابلاغ‌های موجود در سامانه ابلاغ)، ثبت انواع درخواست، دادخواست، شکوائیه، لوایح حقوقی خطاب به مراجع قضایی و همچنین امکان ثبت و پیگیری انواع درخواست‌های مربوط به حقوق زندانی و امور رفاهی و ارفاق‌های قانونی مرتبط با حبس، برای زندانی و متهم بازداشتی، از داخل مؤسسه فراهم باشد.

سازمان با همکاری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، به‌منظور رعایت و تضمین حقوق زندانیان و توسعه نظارت‌های غیرمتمرکز عمومی و تسهیل در گزارش‌دهی تخلفات درون و مرتبط با مؤسسه‌های تابعه، سامانه گزارش‌دهی مردمی را با امکان دسترسی برای همه زندانیان و خانواده آنان، کارکنان موسسه، وکلا و عموم مردم، برای ارسال اعتراضات و گزارش‌های محرمانه با قابلیت حفظ محرمانگی و مخفی بودن هویت گزارش دهنده و امکان پیگیری و اطلاع از فرایند رسیدگی و نتیجه گزارش، راه اندازی می‌کند. در این سامانه باید امکان ارجاع گزارش به هر یک از نهادها و اشخاص مربوط ازجمله قاضی اجرای احکام، اداره کل زندان‌های استان مربوط، دفاتر حفاظت‌واطلاعات، صیانت از حقوق زندانیان و بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان و همچنین به بخش‌های نظارتی قوه قضاییه نظیر مرکز حفاظت‌واطلاعات، دفتر بازرسی ویژه و حمایت از حقوق شهروندی، سازمان بازرسی کل کشور و دیگر مراجع نظارتی مربوط وجود داشته باشد. دستورالعمل مربوط، با رعایت مواردی مانند تمهید نظام انگیزشی و انواع حمایت‌های مادی، معنوی و قضایی از گزارش دهندگان، حفظ محرمانگی هویت آنان را ظرف شش‌ماه پس از تصویب این آیین‌نامه، توسط سازمان تهیه می‌گردد.

علاوه بر موارد مندرج در ماده فوق، نماینده واحد بازرسی اداره کل زندان‌های استان مکلف است، به تعداد لازم صندوق پیشنهادها، انتقادات، شکایات و اعتراض‌های زندانیان را در تمامی اندرزگاه‌ها و سالن‌ها نصب و حداقل هفته‌ای یک‌بار شکایات و نامه‌های واصل شده را صورت‌مجلس کند و تحویل رئیس مؤسسه دهد. درخواست زندانی و نتیجه اقدام‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در سامانه‌ای که به‌این‌منظور راه‌اندازی می‌گردد، ثبت و ضبط می‌شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×