وکیل مشروبات الکلی

وکیل مشروبات الکلی (8)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل مشروبات الکلی

وکیل مشروبات الکلی

وکیل مشروبات الکلی کیست؟ مهمترین کارکرد وکیل مشروبات الکلی چیست؟ وکیل مشروبات الکلی در چه حوزه ای فعالیت می کند؟ چه انتظاراتی می توانیم از وکیل مشروبات الکلی داشته باشیم؟ مهمترین ویژگی یک وکیل مشروبات الکلی چیست؟ وکیل مشروبات الکلی با چه مسائلی سروکار دارد؟ بهترین وکیل مشروبات الکلی کیست؟ از کجا می توانیم وکیل مشروبات الکلی را پیدا کنیم؟ بهترین وکیل مشروبات الکلی چه خصوصیاتی دارد؟ وکیل مشروبات الکلی چه کارکردی برای ما می تواند داشته باشد؟ وکیل مشروبات الکلی را چگونه باید پیدا کنیم؟ آیا وکیل مشروبات الکلی می تواند به عموم کسانی که رد جریان این پرونده ها متضرر شده اند کمک کند؟ وکیل مشروبات الکلی برای حفظ منافع موکل خود چه می کند؟ وکیل مشروبات الکلی در چه شرایطی می تواند جزییات پرونده های مربوط به این حوزه را پیگیری کند و آنها را به نتیجه برساند؟ وکیل مشروبات الکلی با تجربه و متخصص چه توانایی هایی دارد؟

وکیل مشروبات الکلی یکی از کاربردی ترین وکلا در گروه کیفری محسوب می شود. به نوعی می توان گفت با توجه به اهمیت جرایم مربوط به مشروبات الکلی و مجازات هایی که برای این جرایم در نظر گرفته شده به نظر می رسد وکیل مشروبات الکلی می تواند کارکرد مهمی برای ما داشته باشد. بگذارید ساده تر بیان کنیم مشروبات الکلی و هر مفهوم وابسته به آن از جمله ساخت مشروبات الکلی، نگهداری و فروش مشروبات الکلی و البته مصرف مشروبات الکلی به عنوان جرم در قانون کیفری ایران شناخته شده اند و جرایم نسبتا سنگینی نیز برای آن ها در نظر گرفته شده است. از این رو می توان گفت که وکیل مشروبات الکلی می تواند یک وکیل مهم برای کسانی باشد که گرفتار چنین پرونده هایی شده اند.

اما در این مقاله به دنبال این هستیم که بدانیم دقیقا وکیل مشروبات الکلی چه کارکردی دارد و چگونه می تواند به ما کمک کند. به نوعی ما می خواهیم بیشتر و دقیق تر با اهمیت کاری وکیل مشروبات الکلی آشنا شویم و بدانیم این وکیل به عنوان یک وکیل کیفری از چه ابزارهایی استفاده می کند. برای این کار لازم است با برخی از مفاهیم قانونی آشنا شویم.

بگذارید ساده تر بیان کنیم وکیل مشروبات الکلی یک مفهوم قانونی است از این رو برای درک آن باید بدانیم قانون از چه زبانی استفاده می کند. زبان قانون درست مانند هر زبان دیگری از الفبای مخصوص خودش ساخته شده است. بنابراین با شناخت این الفبا می توان به زبانی مشترک با قانون رسید و از این طریق مفاهیم و کاربردهایی مانند وکیل مشروبات الکلی بهتر درک کنیم. از این رو در ادامه ما نیز به برخی از این الفبا پرداختیم تا بتوانیم از طریق آن به ویژگی های مختلف وکیل مشروبات الکلی برسیم. توجه داشته باشید که در این مقاله فرصت و توان بررسی تمامی الفباهای قانون وجود ندارد. از این رو تنها به آن بخشی از این الفبا می پردازیم که به صورت مستقیم با این مفهوم درگیر است.

وکیل مشروبات الکلی دارای چه ویژگی ها و تخصص هایی است؟

وکیل مشروبات الکلی دارای ویژگی ها و تخصص هایی است که رد صورتی که افراد بتوانند در مورد آنها اطلاع پیدا کنند به راحتی می توانند جریان داردی پرونده های خود را با موفقیت های بیشتری مواجه کنند. شاید شما نیز جز کسانی باشید که در مورد وکیل مشروبات الکلی اطلاعات کاملی نداشته باشید و نمی دانید که باید چگونه از این فرد متخصص در حوزه های مختلف کمک گرفت. البته به شما توصیه می کنیم در مورد هر وکیلی که قصد دارید جریان پرونده خود را به او واگذار کنید رد ابتدا اطلاعات دقیقی بدست آورید، حتی اگر بخواهید به وکیل تخلیه نیز مراجعه کنید لازم است تا در مورد این وکیل اطلاعات کاملی در دست داشته باشید. ویژگی های وکیل مشروبات الکلی را در دسته بندی های زیر طبقه بندی کرده ایم:

وکیل مشروبات الکلی باید دارای دانش حقوقی باشد و بداند که باید چگونه از این دانش حقوقی که دار در جهت احقاق حقوق موکلان خود استفاده کند. برخی از وکلا با وجود آن که ادعا دارند دانش حوققی کاملی دارند و حتی سال های زیادی در زمینه پرونده های مختلفی فعالیت کرده اند اما به هیچ عنوان توانایی بررسی پرونده های مختلف در راستای به نتیجه رساندن آنها را ندارند و نمیتوانند اقدامات تخصصی و تکمیلی را در جریان دادرسی آنها انجام دهند. در چنین شرایطی به افراد توصیه می کنیم که در ابتدا رزومه کاری وکیل مشروبات الکلی تا حد زیادی به صورت دقیق بررسی کنند تا بتوانند در مورد آن اطلاعات تکمیلی خوبی را کسب کنند.

وکیل مشروبات الکلی در جریان دادرسی پرونده های مختلفی که وکالت آنها را بر عهده می گیرد می تواند به راحتی مسائل مختلف را به نحوی دقیق مورد پیگیری قرار دهد و حتی به گونه ای در دادگاه حضور می یابد که دیگر نیازی به حضور موکل نیست. بنابراین افراد می توانند با استفاده از وکیل مشروبات الکلی جریان دادرسی پرونده های خود را به یک فرد متخصص ارجاع دهند و در چنین شرایطی دیگر نیازی نیست تا خود نیز در جلسات علنی دادگاه حضور یابند، چرا که وکیل مشروبات الکلی تمامی اقدامات قانونی لازم را در جهت جلوگیری از تضییع حقوق موکلان انجام می دهد و به آنها کمک می کند تا بهترین نتایج ممکن را بدست آورند.

وکیل مشروبات الکلی علاوه بر آنکه خدمات وکالت به موکلان خود ارائه می دهد این توانایی را دارد تا خدمات مشاوره ای نیز ارائه دهد. برای استفاده از خدمات مشاوره وکیل مشروبات الکلی افراد می تواننند به راحتی به دفتر وکالت او مراجعه کنند یا انکه از خدمات وکیل تلفنی بهره مند شوند.

وکیل مشروبات الکلی (7)
وکیل مشروبات الکلی (7)

وکیل مشروبات الکلی به چه کسی گفته می شود؟

وکیل مشروبات الکلی دارای تخصص و مهارت بسیار زیادی در زمینه انواع پرونده های حقوقی است و می تواند بهترین و اساسی ترین خدمات قانونی را به عموم افرادی که به او نیاز دارند ارائه کند. همه ما به خوبی می دانیم که خوردن مشروبات الکلی بر اساس قانون کشور ماذ جرم است و افرادی که اقدام به چنین کاری می کنند دچار مشکلات بسیار زیادی می شوند و شرایط نامطلوبی را تجربه می کنند. وکیل مشروبات الکلی برای انکه بتواند میزان این مشکلات را کاهش دهد و شرایط نسبتا مساعد تری را برای موکلان خود بوجود آورد جریان دادرسی پرونده را در مدت زمانی کوتاه و به بهترین نحو ممکن مورد بررسی قرار می دهد تا راه حلی مناسب برای حل مشکلات و چالش های این پرونده ها پیدا کند.

وکیل مشروبات الکلی یک نوع وکیل پایه یک دادگستری است. وکیل مشروبات الکلی می تواند انواع پرونده ها یحقوقی و قانونی را که رد این حوزه مطرح می شوند  را رد سریعترین زمان ممکن به نتیجه برساند و بهترین شرایط را برای کسانی که در این پرونده ها درگیر هستند بوجود آورد. اگر شما جز افرادی هستید که فکر می کنید وکیل مشروبات الکلی را نمی شناسد و نمی دانید که توانایی های او به چه مواردی تقسیم می شوند به شما توصیه میکنیم که رد ادامه مطلب با ما همراه باشید تا تمامی نکات لازم در مورد این وکیل متخصص و متبحر را به شما توضیح دهیم.

وکیل مشروبات الکلی به عنوان کسی که پرونده های بسیار زیادی را مورد بررسی قرار داده است تا آنها را به نتیجه برسانید دارای تخصص و مهارت های بسیار زیادی است و نمی توان اقدامات حقوقی وحرفه ای او را نادیده گرفت. اگر شما نیز جز افرادی هستید که به وکیل مشروبات الکلی نیاز دارید بهتر است از همان ابتدای جریان پرونده مسائل حقوقی را به او واگذار کنید. اگر وکیل مشروبات الکلی از همان ابتدای پرونده بتواند جریان دادرسی آن را برعهده گیرد می تواند بهترین و تخصصی ترین اقدامات را انجام دهد و از میزان آسیب ها و خساراتی که ممکن است به موکل او وارد شود تا حد زیادی بکاهد. البته این موضوع تنها در مورد وکیل مشروبات الکلی نیست و شما باید در مورد هر پرونده حقوقی تخصصی سعی کنید که جریان پرونده را از همان ابتدا به افراد متخصص واگذار کنید، برای مثال برای جلوگیری از به هدر رفتن زمان و هزینه افراد به آنها توصیه می شود که جریان پرونده های طلاق و جدایی های خانوادگی را از همان ابتدا به وکیل طلاق توافقی ارجاع دهند تا در سریعترین زمان ممکن به نتیجه برسند.

وکیل مشروبات الکلی (1)
وکیل مشروبات الکلی (1)

وکیل مشروبات الکلی با دیگر وکلای پایه یک دادگستری چه تفاوتی دارد؟

وکیل مشروبات الکلی بهترین وکیل در حوزه پرونده های شرب خمر است. شاید برخی از افراد با خود فکر کنند که تمامی وکلای پایه یک دادگستری دارای توانایی های کسانی هستند و همه آنان می توانند جریان دادرسی پرونده های مختلف را به نحوی مناسب مورد بررسی و پیگیری قرار دهند اما حقیقت آن است که امروزه همه مشاغل و حرفه ها به سمت تخصصی شدن قدم برداشته اند و همه افراد دارای تخصص های مختلفی در زمینه های پرونده های گوناگون هستند و همین موضوع باعث شده است تا آنها بتوانند جریان مسائلی را که با ان مواجه می شوند را در مدت زمانی کوتاه به نتیجه برسانید و دیگر هیچ گونه نگرانی بابت دیگر مسائل مطرح شده در این حوزه نداشته باشند.

 در مورد انواع وکلا مختلف نیز این موضوع صدق می کند. پس کاملا طبیعی است که در مورد حوزه پرونده های مربوط به ملک و املاک به افراد پیشنهاد شود که به سراغ وکیل ملکی با تجربه بروند. از چنین موضوعی به خوبی می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که همه افراد باید در ابتدا جریان پرونده هایی را که با ان مواجه هستند را با دقت مورد بررسی قرار دهند و سپس اقدامات لازم در جهت پیشبرد اهداف و منافع پرونده را انجام دهند و به سراغ وکیلی بروند که دارای تخصص و تجربه باشد حال بستگی به موضوع پرونده دارد، حتی ساده ترین پرونده ها مانند پرونده های مربوط به تغییر نام نیز بهتر است به وکیل تغییر نام سپرده شوند تا نتجیه مناسبی را در مدت زمانی کوتاه بدست آورید.

وکیل مشروبات الکلی دارای فن بیان بسیار خوبی است که باعث می شود تا بتواند در دادگاه حضور یابد و با تکیه بر این توانایی گفتاری که دارد از حقوق موکلان خود دفاع کند. وکیل مشروبات الکلی علاوه بر آنکه دارای توانایی گفتاری است می تواند در مدت زمانی کوتاه بهترین و تخصصی ترین ادله اثبات را برای پیشبرد جریان پرونده جمع آوری کند و آنها را به محضر دادگاه ارائه دهد.

وکیل مشروبات الکلی (9)
وکیل مشروبات الکلی (9)

چرا وکیل مشروبات الکلی؟

وکیل مشروبات الکلی سال های زیادی از دوره وکالت خود را در جریان پرونده های مربوط به مشروبات الکلی فعالیت کرده است به همین خاطر نیز به خوبی می داند مسائل مربوط به این پرونده ها چگونه و از چه طریقی مورد بحث واقع می گردند و مراحل ارائه دفاعیه برای کاهش جرم موکل چیست. همین موضوع باعث شده است تا افرادی که جریان پرونده خود را به وکیل مشروبات الکلی ارجاع می دهند کمتر از دیگر اشخاص دچار مشکل شوند و شرایط مطلوب تری را تجربه کنند و میزان مجازات آنها تا حد زیادی تقلیل یابد. وکیل مشروبات الکلی بهترین و متخصص ترین فردی است که می تواند در جریان دادرسی پرونده های مختلف با تکیه بر توانایی ها و اطلاعات قانونی که دارد مراحل دادرسی را به بهترین نحو ممکن پیش ببرد تا جریان دادرسی پرونده دچار اطاله و اطناب نشود. برخی از افراد با خود فکر می کنند که جریان دادرسی پرونده هایی که دچار اطاله دادرسی می شوند به مراجع قضایی مرتبط است اما حقیقت آن است که اگر افراد بتوانند در هنگام انتخاب وکیل، یک وکیل مجرب و متخصص را برای جریان دادرسی پرونده خود انتخاب کنند دیگر جریان دعاوی با اطناب روبرو نخواهد شد. البته این موضوع بسیار رایج و طبیعی است حتی در مورد پرونده هایی مانند کمیسیون ماده صد که رد ظاهر بسیار پیچیده هستند نیز صدق می کند، به همین خاطر امروزه بیشتر افراد ترجیح می دهند که به سراغ وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری بروند و از توانایی ها و تخصص های او بهترین استفاده را کنند.

برای آنکه بتوانید بهترین وکیل مشروبات الکلی پیدا کنید به شما توصیه می کنیم که در ابتدا تحقیقات لازم در مورد این وکیل متخصص و حرفه ای را انجام دهید. شاید در ظاهر تعداد تبلیغاتی که در زمینه های مختلف انجام می شود تا حد بسیار زیادی در جامعه ما افزایش پیدا کرده باشد و همین موضوع باعث شده باشد تا بسیاری از افراد نتوانند به خوبی وکیل مورد نظر خود را تشخیص دهند و بتوانند جریان پرونده خود را به وکیل شرب خمر بسپارند. در چنین شرایطی برخی از موسسات حقوقی معتبر و با سابقه می توانند نقش اساسی و مهمی را ایفا کنند و به افراد کمک کنند تا در چنین مواقعی بهترین وکیل با تجربه را پیدا کنند از او کمک بگیرند.

یکی از موسسات حقوقی و با تجربه ای که سالهای زیادی است در جریان چنین پرونده هایی فعالیت می کند و توانسته است شرایط نسبتا خوبی را برای موکلان خود ایجاد کند و دارای کادری حرفه ای و با استعداد است، گروه وکلای پارسا است. گروه وکلای پارسا دارای سال ها سابقه کاری در زمینه پرونده های مختلف است و توانسته است بهترین شرایط را برای افرادی بوجود آورد که در مورد مشروبات الکلی اطلاعات خاصی ندارند و نمی توانند وکیل مشروبات الکلی به راحتی پیدا کنند.

وکیل مشروبات الکلی (4)
وکیل مشروبات الکلی (4)

وکیل مشروبات الکلی یک وکیل کیفری است.

وکیل مشروبات الکلی را از نظر قانونی می توان وکیلی در حوزه کیفری بدانیم. در زبان ساده تر این وکیل در دسته وکلایی کار می کند که بر اساس چارچوب و قوانین کیفری فعالیت خودش را انجام می دهد. از این رو می توان گفت اولین گام برای درک کارکرد این وکیل شناخت چارچوب و بستر کاری اوست. به نوعی ما می خواهیم بدانیم وکیل مشروبات الکلی به عنوان وکیلی در حوزه کیفری مانند وکیل شکایت از پزشک چه تفاوت هایی از نظر کارکرد با انواع وکلای حقوقی دارد؟

به طور کلی می توان گفت که قانون ایران بر اساس دو ساختار کلی حقوقی و کیفری تعریف می شود. در زبان ساده تر هر چیزی که در قانون عنوان شده تحت یکی از این دو قالب بزرگ است. بنابراین اگر شما چیزی از قانون می شنوید و یا چیزی در آن می بینید همه و همه زیر مجموعه ای از قوانین کیفری یا حقوقی است.

قانون در بخش حقوقی به مفهوم مهم حقوق هر فرد در جامعه می پردازد. در واقع قانون در این بخش مشخص می کند هر فرد در جامعه از چه حقوقی برخوردار است و برای پاسخ نیازهای خود باید چه حقوق یا چارچوب هایی را رعایت کند. بنابراین می توان گفت که قانون در این بخش به ایجاد چارچوب های مختلفی برای برقراری روابط میان انسان ها و انسان با سایر مفاهیم اجتماعی می پردازد. این کاری است که یک وکیل در حوزه حقوقی مانند وکیل خانواده انجام می دهد.

اما قانون در بخش کیفری به مفهوم بسیار مهم جرم می پردازد. در واقع قانون در این بخش مشخص می کند که کدام دسته از افعال جرم است، این جرایم چگونه اثبات می شود و در صورت اثبات چه مجازاتی باید برای آن در نظر گرفت. همچنین در این بخش از قانون در خصوص نحوه اجرای مجازات ها نیز صحبت می شود. مسئله مهمی که باعث شده است اهمیت کارکرد این بخش از قانون بسیار بیشتر باشد این است که قانون در بخش کیفری امکان تاثیرگذاری به صورت مستقیم در زندگی، جان یا مال افراد را دارد. وکلا در حوزه کیفری مانند وکیل تصادفات می داند که در این بخش از قانون حتی می توان برای زنده ماندن یا نماندن افراد تصمیم گیری کرد. همین مسئله می تواند به تنهایی کارکرد وکیل مشروبات الکلی را برای ما مهم تر کند. در واقع نکته ای که باید از این عنوان به یاد داشته باشید این است که وکیل مشروبات الکلی با مفاهیم جرم و مجازات سر و کار دارد.

وکیل مشروبات الکلی (2)
وکیل مشروبات الکلی (2)

وکیل مشروبات الکلی و مفهوم جرم

وکیل مشروبات الکلی از جمله وکلای گروه کیفری محسوب می شود و همانطور که گفتیم این دسته از وکلا با مفهوم مهم جرم سر و کار دارند. در واقع یکی از عمده ترین تفاوت های وکیل مشروبات الکلی با یک وکیل حقوقی دقیقا در همین مفهوم جرم است. از این رو برای این که بتوانیم ساده و دقیق با کارکرد وکیل مشروبات الکلی آشنا شویم باید بدانیم جرم در قانون چیست و چگونه اثبات می شود. شناخت این مفهوم می تواند ابزار کار مهم وکیل مشروبات الکلی را به ما معرفی کند.

یک وکیل مشروبات الکلی به خوبی می داند که جرم در قانون بر خلاف تصور عموم یک تعریف خطی و ساده نیست. در واقع بسیاری اینگونه تصور می کنند که جرم به هر فعل خلاف قانون گفته می شود. اما این تعریف هم بسیار کلی و هم بسیار ناقص است. همانطور که گفتیم بر اساس همین مفهوم است که قانون این قدرت را پیدا می کند تا در زندگی و جان و مال افراد تاثیرگذار شود. بنابراین لازم است که قانون با دقت بیشتری نسبت به تعیین و اثبات جرم اقدام کند.

به طور کلی قانون برای اثبات جرم از سه رکن مادی، معنوی و قانونی استفاده می کند. زمانی یک جرم اثبات می شود که این سه رکن به صورت همزمان و بدون فاصله اثبات شود. رکن مادی به این سوال سعی می کند پاسخ دهد که آیا جرم اثر منفی و قابل رویت یا قابل اثباتی دارد یا خیر؟ در صورتی که پاسخ این سوال مثبت باشد رکن مادی اثبات می شود.

در رکن معنوی قانون می خواهد بداند که فاعل به عمد و با آگاهی و نیت قبلی این کار را انجام داده است یا خیر؟ در واقع اگر سهوی در کار باشد و یا فرد آگاهی کاملی نسبت به آن را نداشته باشد عملا نمی توان این فرد را مجرم دانست. یکی از مهمترین ابزارهای اثبات این رکن اقرار و اعتراف متهم است.

همچنین قانون در رکن قانونی به این نکته توجه می کند که آیا مصداق قانونی برای این فعل وجود دارد یا خیر. در واقع بر اساس ماده دو قانون مجازات اسلامی اگر قانون گذار نسبت به فعلی سکوت کرده باشد اساسا نمی توان آن فعل را جرم تلقی کرد. بنابراین وکلای کیفری و قاضی در این رکن به دنبال ظرف مناسب قانونی برای فعل صورت گرفته هستند. در صورتی که این رکن نیز اثبات شود و این ظرف قانونی پیدا شود عملا می توان گفت که جرم اثبات شده و باید برای مجرم مجازاتی تعیین شود.

وکیل مشروبات الکلی (5)
وکیل مشروبات الکلی (5)

وکیل مشروبات الکلی و نگاه به عنوان مجازات

وکیل مشروبات الکلی با استفاده از سه رکن اثبات جرم به عنوان سه ابزار مهم می تواند در مسیر اثبات جرم و یا رد آن به موکل خود کمک کند. اما بعد از اثبات جرم نوبت به تعیین مجازات و اجرای آن است. در واقع بخش دیگر کارکرد وکیل مشروبات الکلی را می توان در حوزه تعیین و اجرای مجازات دانست. از این رو در اینجا می خواهیم بدانیم مجازات چیست و چگونه اجرا می شود.

به طور کلی مجازات همانطور که در تفکر و تصور بسیاری از ما وجود دارد به معنوی تاوان گناه و جرم است. این تعریف کاملا درست و منطقی است. اما در قانون ایران دو نوع مجازات در نظر گرفته شده است. به نوعی می توان گفت که مجازات حدی و مجازات تعزیری دو نوع مهم مجازاتی است که در قانون ایران وجود دارد.

به طور کلی عمده قوانین ایران و پایه این قوانین بر اساس اسلام و شرع تدوین شده است. همین مسئله برای ایجاد دو ساختار مجازاتی می تواند کافی باشد. در واقع برخی از این جرایم و مجازات ها توسط اسلام و برخی دیگر توسط قانونگذار تعیین شده است. همین موضوع دو ساختار مختلف برای مجازات ها ایجاد کرده است.

مجازات حدی مجازاتی است که بر اساس قوانین شرعی و اسلامی تعیین شده است. در واقع برخی از جرایم توسط اسلام مشخص شده و اسلام برای آنها مجازات هایی را نیز مشخص کرده است. این مجازات ها در قانون ایران تحت عنوان مجازات حدی شناخته می شود. نکته بسیار مهمی که در خصوص مجازات حدی وجود دارد این است که اساسا این دسته از مجازات ها غیر قابل تغییر هستند. در واقع وکیل مشروبات الکلی به خوبی می داند که کسی نمی تواند ذره ای به مجازات حدی اضافه کند و یا ذره ای از آن بکاهد. این مهمترین ویژگی است که باید در خصوص مجازات حدی بدانید.

اما مجازات تعزیری آن دسته از مجازات هایی است که توسط قانونگذار تعیین می شود. قانون گذار بر اساس شرایط اجتماعی و کیفیت جرم و ده ها فاکتور دیگر این مجازات ها را تعیین کرده است. این مجازات ها قابل تخفیف، تشدید و تغییر است. نکته بسیار مهمی که باید در خصوص کارکرد وکیل مشروبات الکلی بدانید این است که این وکیل هم در حوزه مجازات های تعزیری و هم در حوزه مجازات حدی فعالیت دارد. همین مسئله احتمالا می تواند نشان دهد که تا چه اندازه کارکرد وکیل مشروبات الکلی نسبت به یک وکیل طلاق مهم تر باشد.

وکیل مشروبات الکلی و نگاه به جرایم مشروبات الکلی

وکیل مشروبات الکلی با جرایم مرتبط با مشروبات الکلی سر و کار دارد. از این رو مسلما برای شناخت کارکرد وکیل مشروبات الکلی باید بدانیم این جرایم شامل چه مواردی می شود. به نوعی می خواهیم جرایم مربوط به مشروبات الکلی را بشناسیم و آن ها را از دید قانون مورد بررسی قرار دهیم.

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که جرایم مشروبات الکلی شامل موارد مصرف مشروبات الکلی، تولید و تهیه مشروبات الکلی، واردات مشروبات الکلی، نگهداری مشروبات الکلی، همچنین فروش مشروبات الکلی است. به نوعی هر چیزی که به مشروبات الکلی مرتبط باشد می تواند جرم محسوب شود.

اما اولین نکته مهمی که در خصوص کارکرد وکیل مشروبات الکلی نیز بسیار مهم می تواند باشد این است که اساسا تنها مصرف مشروبات الکلی است که به عنوان جرم حدی شناخته می شود. یعنی تنها برای مصرف مشروبات الکلی جزای حدی در نظر گرفته می شود و برای سایر جرایم جزای تعزیری پیش بینی شده است. بنابراین اگر اثبات شود که فردی به عمد و با آگاهی و نیت قبلی مشروبات الکلی مصرف کرده، این فرد به جزای حدی 80 ضربه شلاق محکوم می شود. همانطور که گفتیم جزای حدی غیر قابل تغییر است. یعنی هیچ کسی نمی تواند ضربه ای به این شلاق اضافه کند و یا ضربه ای از این شلاق کم کند. بنابراین تمام آن باید اجرا شود. همین مسئله است که می تواند تا حدودی کارکرد وکیل مشروبات الکلی و اهمیت آن را به ما نشان دهد.

سایر جرایم مربوط به مشروبات الکلی بجز واردات آن تحت عنوان ماده 702 قانون مجازات اسلامی جرم انگاری شده است. بر اساس این ماده قانون تهیه، نگهداری و توزیع مشروبات الکلی دارای جزای شش ماه تا یک سال حبس، 74 ضربه شلاق و همچنین پرداخت جریمه پنج برابری ارزش کالای کشف شده است.

در خصوص وارد کردن مشروبات الکلی نیز قانون گذار آن را در ماده 22 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت کلی بررسی کرده است. در واقع در این ماده قانون ورود هر نوع کالای قاچاق از جمله کالاهای ممنوعه مانند مشروبات الکلی جرم تلقی شده و بسته به میزان ارزش کالای وارد شده جزای نقدی و حبس برای مجرم تعیین می شود.

بنابراین در خصوص کارکرد وکیل مشروبات الکلی سه نوع قانون کارگر است. قانون اول در خصوص مصرف مشروبات الکلی است، قانون دوم در خصوص وارد کردن مشروبات الکلی و قانون سوم در خصوص سایر جرایم مربوط به این موضوع از جمله تهیه و توزیع و نگهداری این مواد است.

وکیل مشروبات الکلی (3)
وکیل مشروبات الکلی (3)

وکیل مشروبات الکلی چه اهمیتی در جامعه دارد؟

وکیل مشروبات الکلی به خوبی می داند که از جمله وکلایی محسوب می شود که عمدتا در کشورهایی مانند ایران و سایر کشورهای اسلامی کارایی دارد. در واقع در بسیاری از کشورهای جهان مشروبات الکلی به عنوان نوشیدنی عادی محسوب می شود و مجازاتی برای آن تعیین نشده است. همین مسئله سوال مهمی در ذهن ها ایجاد می کند. آیا وجود چنین قانونی لازم است؟ پاسخ به این سوال می تواند اهمیت کارکرد وکیل مشروبات الکلی را به ما بیشتر نشان دهد.

بهتر است برای پاسخ به این سوال به رکن اول اثبات جرم یعنی رکن مادی بازگردیم. برای اثبات یک جرم در اولین گام لازم است که ثابت شود این جرم اثرات منفی بر فرد، افراد یا جامعه دارد. حال به نظر شما مشروبات الکلی این اثر را دارد؟ پاسخ به این سوال بر خلاف تصور چندان ساده نیست. در واقع در کشورهای اروپایی و آمریکا این نظر و عقیده وجود دارد که مادامی که فرد آسیب جسمی یا روانی به جامعه وارد کند نسبت به رفتارهای خود آزاد است و هیچ قانون محدود کننده ای برای آن وجود ندارد. این موضوع در خصوص مشروبات الکلی نیز صدق می کند. بنابراین تا جایی که فردی که مشروب مصرف می کند آسیبی به جامعه نزند نمی توان رفتار او را جرم انگاری کرد.

اما قانون ایران بر اساس و پایه اسلامی این نظر را نقض می کند. در واقع در قانون ایران این ایده وجود دارد که اساسا این آسیب حتی اگر به افراد جامعه به صورت مستقیم وارد نشده باشد، به خود فرد و خانواده ی او وارد شده است. به نوعی بر اساس این نظر آسیب فیزیکی یا روانی قابل اثبات فرد به خودش نیز باعث اثبات رکن مادی می شود. بنابراین زمانی که شما اقدام به مصرف مشروبات الکلی می کنید به بدن خودتان آسیب می زنید و اگر خانواده ای داشته باشید خانواده شما نیز تحت تاثیر این مسئله قرار می گیرد. بنابراین عملا این رکن اثبات می شود. بر این اساس است که اسلام و قانون مشروبات الکلی و هر فعل مربوط به آن را جرم تلقی کرده اند. این مسئله احتمالا بتواند تا حدودی مشخص کند چرا در ایران چنین قوانینی وجود دارد و یا چرا اسلام این مسئله را گناه و جرم بیان کرده است. زمانی که همه این اطلاعات و دانش را کنار یکدیگر بگذاریم می توانیم ساده تر کارکرد وکیل مشروبات الکلی را درک کنیم.

وکیل مشروبات الکلی و رای وحدت رویه  شماره ۷۷۸

وکیل مشروبات الکلی در تمامی جلسات دادگاه حضور می یابد و موضوع پرونده را بررسی می کند. برای مثال جریان پرونده های مربوط به دیوان عالی کشور و صدور رای وحدت رویه نیز با حضور وکیل مشروبات الکلی است. به یک نمونه از آرای وحدت رویه با حضور وکیل مشروبات الکلی برای مثال اشاره می کنیم:

بر اساس اعلام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بن از توابع استان چهارمحال و بختیاری، از شعب دوم و سوم دادگاه‌های تجدیدنظر این استان با استنباط متفاوت از قوانین، آراء مختلف صادر شده است که خلاصه جریان امر به شرح ذیل منعکس می‌گردد:

طبق محتویات پرونده شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان مرقوم، آقای حسین.س به موجب دادنامه دادگاه کیفری دو شهرستان بن علاوه بر محکومیت به پرداخت دیه و ارش به علت ارتکاب ایراد صدمه عمدی نسبت به آقای حسین.ع از حیث نگهداری نیم لیتر مشروب الکلی دست‌ساز از نوع عرق نیز به‌تحمل شش ماه حبس و ده ضربه شلاق تعزیری و پرداخت یک میلیون و یکصد و بیست و پنج هزار ریال جزای نقدی معادل پنج برابر ارزش تجاری آن محکوم شده است، النهایه با توجه به فقد سابقه محکومیت مؤثر کیفری و موجود بودن جهات پیش‌بینی اصلاح مرتکب و اظهار ندامت وی، دادگاه اجرای مجازات حبس را به حال وی مناسب ندانسته و قرار تعلیق آن را با شرایطی که مقرر کرده برای مدت یک‌سال صادر کرده است.

در خصوص تجدیدنظرخواهی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بن نسبت به دادنامه صادره از شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان بن که حساب آن آقای حسین.س به اتهام نگهداری نیم لیتر مشروب الکلی دست‌ساز به حبس تعلیقی و شلاق و جزای نقدی تعزیری محکوم گردیده است، نظر به اینکه تبصره ۳ ماده ۷۰۳ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ به موجب ماده ۴۷ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ نسخ ضمنی گردیده است و تجدیدنظرخوانده با تعهد به عدم تکرار جرم تقاضای تعلیق مجازات را نموده است لذا دادگاه مستندا به بند الف ماده ۴۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری ضمن رد تجدیدنظرخواهی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بن دادنامه تجدیدنظرخواسته را تأیید و استوار می‌دارد.

وکیل مشروبات الکلی و صدور رای نهایی

وکیل مشروبات الکلی در هنگام صدور رای نهایی نیز در کنار موکل خود حضور دارد تا از منافع او دفاع کند. به دلالت پرونده شعبه سوم دادگاه تجدیدنظر استان چهارمحال و بختیاری آقای آرش … به موجب دادگاه کیفری ۲ شهرستان بن به علت ارتکاب حمل بیست و دو لیتر مشروب الکلی دست‌ساز از نوع عرق با یک دستگاه خودرو با استناد به ماده ۷۰۲ اصلاحی ۱۳۸۷ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ به تحمل شش ماه حبس و سی ضربه شلاق و پرداخت چهل و نُه میلیون و پانصد هزار ریال جزای نقدی معادل پنج برابر ارزش تجاری مشروب الکلی مرقوم، همچنین به پرداخت معادل قیمت خودرو حامل مواد کشف شده به‌مبلغ ۰۰۰/۵۰۰/۱۵۵ ریال محکوم شده و دادگاه مذکور قرار تعلیق اجرای مجازات‌های مقرر را همانند آنچه در دادنامه این شعبه به شرح مذکور در بند الف این گزارش ذکر شده است برای مدت یک سال صادر کرده است که آقای دادستان عمومی و انقلاب حوزه قضایی با استدلال سابق به این حکم هم اعتراض کرده است اما شعبه سوم دادگاه تجدیدنظر استان قرار تعلیق اجرای مجازات را به شرح ذیل نقض کرده است:

در خصوص تجدیدنظرخواهی دادستان محترم شهرستان بن نسبت به دادنامه دادگاه کیفری ۲ شهرستان بن که به موجب آن تجدیدنظرخواه نسبت به اتهام آقای آرش… که مجازات حبس را دادگاه محترم تعلیق نموده است، نظر به اوراق و مندرجات پرونده و ملاحظه بند ۳ ماده ۷۰۳ قانون مجازات اسلامی که مجازات اتهام مطروحه قابل تعلیق نیست مع‌هذا اعتراض دادستان محترم نسبت به دادنامه وارد است و در اجرای ماده ۴۵۵ قانون آیین دادرسی تعلیق دادنامه مذکور نقض می‌گردد و با عنایت به مواد قانونی فوق‌الاشعار مجازات‌های معینه در دادنامه مذکور تعزیری و قابل اجرا می‌باشد. رای صادره قطعی است.

نظر به این که حسب مستفاد از بند الف ماده ۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جرایم مذکور در ماده ۷۰۲ اصلاحی قانون مجازات اسلامی داخل در عنوان قاچاق نیست، بنابراین از شمول بند ت ماده ۴۷ قانون مجازات اسلامی (قابل تعلیق‌نبودن قاچاق عمده مشروبات الکلی) خارج است. از این‌رو اجرای مجازات این جرائم با رعایت شرایط ماده ۴۶ قانون اخیر قابل تعلیق است.بر این اساس، رای شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان چهارمحال و بختیاری در حدی که با این نظر مطابقت دارد به اکثریت آراء صحیح و قانونی تشخیص می‌گردد. این رای طبق ماده ۴۷۱ قانون آیین دادرسی کیفری برای شعب دیوان عالی کشور و دادگاه‌ها و سایر مراجع اعم از قضایی و غیر آن لازم‌الاتباع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×