وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (14)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان کیست؟ وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان به چه کسانی می تواند کمک کند؟ وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان دارای چه تخصص ها و ویژگی هایی است؟ وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان را از طریق چه راهی پیدا کنیم؟ وکالت پرونده های خود را چگونه باید به وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان بسپاریم؟ آیا شما نیز تاکنون به وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان مراجعه کرده اید؟ وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان به چه کسانی می تواند کمک کند و جریان پرونده های انها را بر عهده گیرد؟

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان یک وکیل پایه یک دادگستری به حساب می آید که می تواند به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی جریان دادرسی پرونده های مختلف را بر عهده گیرد و شرایط دادرسی این پرونده ها را به بهترین نحو ممکن پیش ببرد. معمولا وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان دارای تجربیات متعددی در جهت پرونده های مربوط به پیمانکاری ساختمان های مختلف است و می تواند شرایط نسبتا خوبی را در این پرونده ها ایجاد کند. کسانی که با وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان آشنایی ندارند و نمی دانند که این فرد حرفه ای چه توانایی ها و تخصص هایی دارند ممکن است نتوانند به راحتی از مهندس ناظر ساختمان شکایت کنند و برای احقاق حقوق خود در مسیر قضایی قدم بردارند، به همین دلیل نیز به افراد مختلفی که دچار مشکل در جریان چنین پرونده هایی می شوند توصیه می کنیم که از همان ابتدا جریان دادرسی پرونده های خود را به وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان ارجاع دهند تا با خیال راحت از شرایط پرونده های خود به راحتی مسیر قانونی را طی کنند.

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان این توانایی را دارد تا به عموم مردم کمک کند مشکلات حقوقی خود را در مدت زمانی کوتاه مورد حل و فصل قرار دهند. اگر شما تاکنون درگیر پرونده های پیمانکاری شده باشید این موضوع را متوجه میشوید که معمولا چندین پرونده هایی دارای آسیب ها و خسارات بسیار زیادی هستند برای آنکه بتوان از بوجود آمدن مشکلات مالی و حتی معنوی در جریان این پرونده ها جلوگیری کرد نیاز است تا وکیل دعاوی پیمانکاری را در کنار خود داشته باشید.

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان و اهمیت او در جامعه

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان دارای اهمیت بسیار زیادی برای مردم هر جامعه ای است و می تواند کمک کند تا حد زیادی پرونده های مربوط به این حوزه تا حد زیادی با موفقیت روبرو شوند. وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان به عنوان بهترین و متخصص ترین فرد در جریان پرونده های مختلف می تواند شرایط نسبتا خوبی را برای موکلان خود ایجاد کند و به آنها کمک کند تا در مدت زمانی کوتاه مسیر قضایی چنین پرونده هایی را طی کنند.

همه ما به خوبی می دانیم که یک فرد متخصص و با تجربه بهتر از هر شخص دیگری می تواند مسائل قانونی تخصصی را مورد پیگرد قرار دهد و انها را به نتیجه برساند. یک وکیل مجرب کسی است که علاوه بر داشتن دانش حقوقی و مهارت های قانونی در مورد تمامی قواعد حقوقی مربوط به حوزه تخصصی خود تجربه کرای داشته باشد تا بتواند به نحوی صحیح شرایط پرونده های مختلف را مورد مدیریت قرار دهد و انها را به نتیجه برساند. وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان سال های زیادی از دوره وکالت خود را در زمینه پرونده های پیمانکاری فعالیت کرده است و از تمامی جزئیات حقوقی و راه های فرعی به نتیجه رساندن این پرونده ها اطلاع دارد، پس کاملا طبیعی است که بتواند بهتر از هر شخص دیگری در جریان چنین پرونده هایی فعالیت کند و آنها را با تخصص و مهارت خود با نتایج موفقیت آمیزی روبرو کند.

تجربه این موضوع را ثابت کرده است که پرونده های حقوقی مربوط به پیمانکاری نیاز به یک وکیل با تجربه دارد تا شرایط قضایی خوبی در طول این پرونده ها ایجاد شود. به تمامی افرادی که میخواهند برای طرح شکواییه علیه مهندس ناظر ساختمان خود اقدام کنند توصیه می شود در ابتدا در جلسات مشاوره حقوقی با وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان شرکت کنند تا تمامی جزییات قانونی و حقوقی  را بشناسند و بتوانند بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند. کسانی که در مورد وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان اطلاعی ندارند ممکن است به هر دلیلی نتوانند وکلای متخصص و با تجربه را پیدا کنند و جریان دادرسی پرونده های خود را به او واگذار کنند و همین موضوع باعث می شود تا به مرور زمان هم هزینه و زمان آنها از دست برود و هم حقوق آنان تا حد زیادی مورد تضییع قرار گیرد.

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (8)
وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (8)

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان و ویژگی های او

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان باید دارای تخصصها و ویژگی هایی باشد که بسیاری از افراد با انها اشنایی ندارند و نمی دانند که این فرد متخصص چه تفاوتی با دیگر وکلا دارد. برای مثال شما باید این موضوع را بدانید که یک وکیل تغییر نام دارای ویژگی های بسیار متعددی است و دارای توانایی ها و تخصص های مختلفی است که تفاوت بسیار زیادی با دیگر وکلا دارد. پس کاملا طبیعی است که توانایی های وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان تفاوت بسیار زیادی با دیگر افراد حقوقی داشته باشد. برای آنکه بتوانید با این موارد آشنایی پیدا کنید و بدانید که وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان دارای چه تخصص هایی است به موارد زیر توجه داشته باشید:

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان باید از تمامی مفاد قانونی و رای وحدت رویه مختلف اطلاع داشته باشد تا بتواند به صورت تخصصی و حرفه ای جریان دادرسی پرونده های گوناگون را مورد بررسی قرار دهد و آنها را در مدت زمانی کوتاه به نتیجه برساند. اگر شما جز کسانی هستید که می خواهید جریان دادرسی پرونده خود را به وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان ارجاع دهید بهتر است در مورد میزان تسلط او بر مفاد قانونی و مهارت هایی که در این زمینه دارد اطلاع کسب کنید.

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان باید دارای توانایی تحلیل و استنباط باشد. همه ما به خوبی می دانیم که علم حقوق یک دانش کاملا استنباطی است و کسی میتواند در زمینه جریان دادرسی پرونده ها عملکرد خوبی داشته باشد که دارای مهارت های استدلالی باشد. جالب است بدانید که حتی یک وکیل خانواده باید دارای توانایی های استدلالی باشد تا بتواند در زمینه پرونده هایی که آنها را قبول میکند عملکرد خوبی داشته باشد و بهترین شرایط را بوجود آورد تا میزان آسیب و ضرر و زیان تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند. وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان می تواند برای پیشبرد اهداف موکلان خود بهترین و تخصصی ترین خدمات حقوقی را ارائه دهد.

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان باید علاوه بر آنکه با زبان قانون آشنایی داشته باشد با زبان عرفی جامعه نیز آشنا باشد تا بتواند مباحث قانونی و حقوقی را به راحتی برای موکلان خود توضیح دهد و شرایط نسبتا خوبی را برای آنها بوجود اورد تا بتوانند مسائل حقوقی پیچیده را به راحتی متوجه شوند. از انجایی که آمار و ارقام نشان دهنده آن است که در اکثر موارد بی اطلاعی افراد باعث ایجاد آسیب و خسارت به آنها می گردد به همین دلیل نیز لازم است تا وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان این اطلاعات را به آنها انتقال دهد.

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (5)
وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (5)

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان و تخصص های حقوقی او

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان دارای تخصص های مختلفی است که باعث می شود تا بتواند میزان موفقیت و احتمال احقاق حقوق موکلان خود را در جریان دادرسی افزایش دهد. وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان دارای تخصص های مختلفی است که شاید دروکلای دیگری همچون وکیل طلاق نتوانید این تخصص ها را پیدا کنید. به تخصص های اصلی وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان دقت کنید:

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان باید بتواند به موکلان خود مشاوره حقوقی ارائه دهد. جلساتی که توسط وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان تنظیم می گردند معمولا به صورت حضوری یا حتی غیر حضوری هستند و به همین علت هم کاملا طبیعی است که افراد بتوانند به صورت دقیق و تخصصی سوالات خود را در این جلسات از وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان بپرسند.

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان می تواند تمامی اسناد قانونی مانند شکوائیه و دادخواست ها را در مدت زمانی کوتاه تهیه و ماده کند و در اختیار موکلان خود قرار دهد تا آنها بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند و جریان دادرسی پرونده های خود را به نحو احسن پیش ببرند.

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان از هان ابتدا تا پایان پرونده های حقوقی مختلف را در کنار موکلان خود است و به آنها کمک میکند تا به سرعت جریان دادرسی را پیش ببرند و کمتر دچار مشکلاتی همچون اطاله دادرسی شوند. اطاله دادرسی یکی از اساسی ترین آفت هایی است که در هر پرونده ای افراد را درگیر می کند.

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (2)
وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (2)

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان به عنوان یک وکیل کیفری

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان از دیدگاه قانون یک وکیل کیفری محسوب می شود. به طور کلی وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان بر اساس قوانینی که در حوزه کیفری وجود دارد می تواند از موکل خود در این حوزه دفاع کند. مسئله ای که وجود دارد این است که حوزه کیفری ساختار خاصی دارد و وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان باید بر اساس این ساختار و چارچوب کلی بتواند پرونده مربوطه را مورد بررسی قرار دهد. بنابراین شناخت ساختار کیفری می تواند کمک بزرگی به فهم کارکرد وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان به ما بکند. در واقع ما می خواهیم بدانیم که وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان به عنوان وکیلی که در حوزه کیفری فعالیت می کند با یک وکیل حقوقی چه تفاوت های کارکردی دارد؟

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که قانون ایران از دو گروه بزرگ کیفری و حقوقی تشکیل شده است. به نوعی قوانین ایران بر اساس دو ساختار کلی حقوقی و کیفری بیان می شود. بنابراین هر چیزی که شما در قانون میبینید و یا از قانون می شنوید همه و همه بر اساس این دو ساختار بزرگ قانونی است.

قانون در بخش حقوقی به این نکته می پردازد که هر فرد در جامعه در موقعیت های مختلف از چه حقوقی برخوردار است و چه حقوقی را باید رعایت کند. به نوعی قانون در این بخش چارچوب های رفتاری و گفتاری را در روابط انسان با سایر انسان ها و دیگر مفاهیم اجتماعی بیان می کند. یک وکیل در حوزه حقوقی مانند وکیل ملکی می داند که بر اساس چه حدود قوانینی باید از موکل خود در مسیر قضایی و غیر قضایی دفاع کند و چه کارکردی می تواند داشته باشد.

اما قانون در بخش کیفری به مفهوم بسیار مهم جرم می پردازد. در واقع قانون در این بخش مشخص می کند که چه فعلی را می توان جرم دانست؟ راه اثبات جرم چیست؟ چه مجازاتی برای جرم باید در نظر گرفت؟ چگونه این مجازات باید اجرایی شود؟ این ها مهمترین سوالاتی است که وکلای کیفری مانند وکیل شکایت از پزشک باید به آن ها بر اساس قوانین کیفری پاسخ دهند. بنابراین وقتی گفته می شود وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان یک وکیل در حوزه کیفری است بدین معنی است که این وکیل حق شکایت و اعلام جرم علیه خوانده یا همان مهندس ناظر ساختمان را دارد.

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (1)
وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (1)

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان و مفهوم  جرم

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان به عنوان وکیلی که در حوزه کیفری فعالیت می کند با مفهوم بسیار مهم جرم سر و کار دارد. در واقع می توانیم اینگونه بیان کنیم مهمترین ابزاری که در اختیار وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان قرار دارد مفهوم جرم است. شاید برای بسیاری از ما جرم مفهوم بسیار ساده ای محسوب شود. در واقع بسیاری از ما اینگونه تصور می کنیم که جرم به هر فعل خلاف قانون گفته می شود. اما این تعریف نه کامل است و نه درست.

مسئله ای که وجود دارد این است که قانون در بخش کیفری این قدرت را پیدا می کند که بتواند در زندگی، جان یا مال افراد تاثیرگذار باشد. به نوعی قانون در این بخش حتی می تواند برای زنده ماندن یا نماندن افراد ( اعدام ) تصمیم گیری کند. همه این توانایی قانون زمانی ایجاد می شود که جرمی واقع شده باشد. این مفهوم بسیار مهمی است که وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان به خوبی به آن آگاه است.

قانون برای اثبات جرم از سه رکن اساسی مادی، معنوی و قانونی استفاده می کند. این سه رکن برای وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان و سایر وکلای گروه کیفری چیزی شبیه به سه ابزار بسیار مهم برای دفاع از موکل محسوب می شود. قانون در رکن مادی به این مسئله می پردازد که آیا فعل مربوطه دارای اثر مخرب و منفی قابل اثبات و روئیتی بوده است یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت باشد رکن مادی اثبات می شود. همچنین قانون در رکن معنوی به این نکته می پردازد که آیا فاعل بر اساس دانش و آگاهی قبلی و با توجه به هدفی که داشته این کار را انجام داده است و یا این امر به صورت سهوی رخ داده است؟ اگر ثابت شود که فاعل به صورت عمدی دست به چنین کاری زده باشد عمل می توان گفت که رکن معنوی اثبات می شود. رکن بعدی که توسط وکلای کیفری و دادگاه مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد رکن قانونی است. رکن قانونی به این نکته توجه می کند آیا اساسا قانون صحبتی در خصوص فعل داشته است یا خیر. در واقع بر اساس ماده دو قانون مجازات اسلامی اگر قانون در خصوص فعلی سکوت کرده باشد نمی توان آن فعل را جرم تلقی کرد. بر این اساس زمانی جرم اثبات می شود که مصداق قانونی وجود داشته باشد. زمانی که این سه رکن به صورت همزمان اثبات شود می توان گفت که جرم واقع شده است.

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (3)
وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (3)

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان و نگاه به انواع مجازات

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان بر اساس سه رکن اثبات جرم می تواند در خصوص اثبات جرم کارایی خودش را نشان دهد. در واقع اولین گام یک وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان استفاده از سه رکن اثبات جرم محسوب می شود. اما در گام بعدی ( بعد از اثبات جرم ) نوبت به تعیین و اجرای مجازات می رسد. در واقع باید مشخص شود که بر اساس جرم حادث شده چه مجازاتی باید در نظر گرفت.

عمدتا تعیین جرم بر اساس همان رکن قانونی است. در واقع وکلا و دادگاه بر اساس رکن قانونی و مواد قانونی که در این خصوص صحبت شده سعی می کنند مجازات مجرم را تعیین کنند. مجازات در کل مفهوم بسیار ساده ای است. مجازات به نوعی تاوان جرمی است که اتفاق افتاده. اما مسئله اینجاست که در قانون ایران دو نوع مجازات در نظر گرفته شده است. در واقع با وجود این که خود مفهوم مجازات مفهوم ساده ای است اما به دو نوع در قانون ایران تعریف شده است.

علت اصلی این موضوع این است که عمده قوانین ایران بر اساس قوانین اسلامی طرح شده است. در واقع قوانین اسلامی و شرعی بخش مهمی از قوانین ایران را به خود اختصاص داده است. از این رو کاملا طبیعی است که برخی از جرایم و مجازات های تعیین شده برای آن ها توسط اسلام و قوانین شرعی مشخص شده باشد. به این دست از مجازات ها، مجازات های حدی گفته می شود. مهمترین ویژگی که برای مجازات های حدی وجود دارد این است که این دست از مجازات ها غیر قابل تغییر هستند. یعنی هیچ کدام از وکلا و هیچ کدام یک از افراد دخیل در قانون در هیچ سمتی توانایی تغییر این مجازات ها را ندارند.

اما آن دسته از جرایمی که توسط خود قانونگذار بر اساس کیفیت جرم، شدت جرم، شرایط جرم، شرایط اجتماعی و … تعیین می شود مجازات تعزیری گفته می شود. ویژگی بسیار مهم این دسته از مجازات ها این است که قانون در شرایطی اجازه تغییر در مجازات های تعزیری صادر شده را داده است. به نوعی وکلا در این حوزه می توانند بر اساس قانون درخواست تشدید مجازات، تخفیف در مجازات یا … را داشته باشند. از این رو وکلایی مانند وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان در این خصوص کارایی بیشتری می توانند داشته باشند. این نکته بسیار مهمی است که می تواند در کارکرد وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان تاثیر گذار باشد.

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (4)
وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (4)

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان و نگاه به مفهوم مهندس ناظر

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان یکی از انواع وکلایی محسوب می شود که در دید اول چندان کارایی خاصی ندارند. به نوعی کاربری عمومی زیادی را نمی توان برای کارکرد وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان متصور بود. اما زمانی که دقیق تر به این موضوع نگاه می کنیم با واقعیت های مختلفی از ماجرا آشنا می شویم. بگذارید کمی ساده تر اما دقیق تر به این مسئله نگاه کنیم.

مسئله ای که وجود دارد این است که مهندس ناظر ساختمان به عنوان یک نماینده قانونی و فنی از سوی یک نهاد ناظر بر ساخت ساختمانی انتخاب می شود. به نوعی می توانیم اینگونه بیان کنیم که مهندس ناظر ساختمان موظف است که تمام اصول و قوانین لازم الاجرا در طراحی، اجرا و ساخت یک ساختمان را بررسی کند. بنابراین مهندس ناظر ساختمان یک شخصیت حقوقی از نظر قانون محسوب می شود و به عنوان یک نماینده و مجری قانون شناخته می شود. بنابراین هر آن چیزی که تحت عنوان قوانین ساخت ساختمانی وجود دارد و تمام اصول معماری و ساختمانی وجود دارد باید توسط مهندس ناظر مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت بروز مشکل یا اشتباه در اجرای این قوانین تخلفات گوشزد شود. کارکرد اصلی مهندس ناظر برای بسیاری از افراد این است که امضای این فرد در انتهای کار برای دریافت پایان کار لازم است. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که مادامی که مهندس ناظر ساختمان را از نظر اجرایی و ساخت تایید نکند به این ساختمان پایان کار داده نمی شود و بر اساس آن این ساختمان صاحب سند نخواهد شد.

بنابراین وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان با فردی سر و کار دارد که به صورت مستقیم با یک شخصیت حقوقی سروکار دارد. این شخصیت به عنوان یک نماینده قانون شناخته می شود و مسئولیت هایی را بر عهده گرفته است. حال وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان بر اساس این مسئولیت ها و بر اساس شخصیت های حقوقی که یک مهندس ناظر دارد می تواند از او شکایت کند. در واقع در صورت قصور مهندس ناظر و یا نشان دادن رفتاری خارج از آن چیزی که باید باشد وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان میتواند اقدام به شکایت کند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که مهندسان ناظر دارای یک شماره شناسایی از سوی سازمان نظام مهندسی هستند. این شناسه به صورت یکتا صادر می شود. درست مانند همان شماره نظام پزشکی که پزشکان دارند. بر این اساس این افراد بر اساس مسئولیتی که دارند باید پاسخگوی سازمان نظام مهندسی و در نهایت قانون باشند.

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (6)
وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (6)

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان چه کارکردی می تواند داشته باشد؟

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان در چه حیطه ای می تواند به ما کمک کند؟ این شاید یکی از مهمترین سوالاتی باشد که در اینجا مطرح می شود. برای پاسخ به این سوال بهتر است به یک نکته بسیار مهم اشاره کنیم. همانطور که گفتیم مهندس ناظر کسی است که صلاحیت فنی ساختمان از جنبه های مختلف آن را مورد بررسی قرار می دهد و در نهایت با تایید اوست که امکان گرفتن پایان کار برای ساختمان ایجاد می شود.

نکته پنهان اما بسیار مهمی که در این بین وجود دارد این است که مهندس ناظر با امضا و مهر تایید بر صلاحیت ساختمان از نظر فنی در واقع تمام مسئولیت فنی این ساختمان را طی چند سال بر عهده می گیرد. به نوعی باید گفت که هر نوع اتفاقی که برای ساختمان رخ بدهد و مشخص شود که این اتفاق بر اساس اشتباه فنی یا مهندسی در ساخت، اجرا یا طراحی بوده است این مهندس ناظر ساختمان است که باید در خصوص ضعف در این موارد پاسخگو باشد. در واقع این نوع تعریف مسئولیت است که کارکرد وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان را با وکلایی مانند وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری متفاوت می کند.

بگذارید کمی واضح تر توضیح دهیم. همانطور که بارها در کشور ما رخ داده ساختمانی چند طبقه بعد از افتتاح یا حتی پیش از شروع به کار ویران می شود. درست مانند همان اتفاقی که برای یکی از ساختمان های مطرح در جنوب کشور رخ داد. حال اینجا مقصر اصلی کیست؟ اینجا شاید به نظر سازنده به عنوان اصلی ترین مقصر شناخته شود. اما زمانی که در برگه پایان کار مهر و امضای مهندس ناظر وجود داشته باشد بدین معنی است که مهندس ناظر کار سازنده را تایید کرده است و این مهندس ناظر است که باید پاسخ دهد که چرا و چگونه دست به چنین کاری زده است. این مهمترین سوالی است که وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان می پرسد. در واقع مهندس ناظر باید پاسخ دهد زمانی که برخی از مهمترین اصول ساختمانی رعایت نشده اجازه ادامه ساخت و یا حتی پایان کار را داده است. این مسئله می تواند یکی از مهمترین دعاوی باشد که وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان وارد آن می شود.

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (11)
وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (11)

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان از دید یک شخصیت حقیقی

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان در تعریفی که داشتیم می تواند از مهندس ناظر به سبب عدم نظارت درست و قانونی او شکایت کند. در واقع همانطور که گفتیم یکی از مهمترین تخلفات و جرم هایی که از سمت مهندس ناظر رخ می دهد این است که مهندس ناظر به هر دلیل ساختمانی را تایید می کند که از نظر فنی و مهندسی دارای ایرادات مختلفی است و بر اساس اصول مشخص شده سازمان نظام مهندسی ساخته نشده است. در اینجا می تواند پای رشوه یا سهل انگاری در کار باشد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که معمولا این اتفاق چیزی است که خود سازنده نیز مایل به آن است.

در واقع سازنده یک ساختمان معمولا دوست دارد طرح و نقشه خود را فارغ از قوانین و اصولی که تایید شده اجرایی کند. این مسئله در خصوص طراحی و اجرا صدق می کند. از این رو به نحوی این فرد دوست دارد که مهندس ناظر نسبت به اصولی که باید رعایت کند سهل انگار باشد و یا به نحوی دیگر در مسئولیت خود کوتاهی کند. بنابراین در این خصوص عمدتا شکایتی از سمت یک شخصیت حقیقی ایجاد نمی شود.

دعوی بین مهندس ناظر و سازنده زمانی بالا می گیرد که مهندس ناظر نخواهد با توجه به رعایت تمام اصول و قواعد مشخص شده مجوز دریافت پایان کار را از دید فنی صادر کند. دعوی دیگری که در حوزه کاری وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان بسیار رایج است این این موضوع است که اساسا مهندس ناظر باید طی مدت زمان طراحی و ساخت ساختمان حضور داشته باشد. در واقع مهندس ناظر باید نسبت به اجرایی شدن کار ساختمان و جزئیات مهندسی آن در فواصل زمانی کوتاه نظارت داشته باشد تا در صورت بروز مشکل بتواند در سریع ترین زمان ممکن این مسئله را به سازنده منتقل کند و سازنده بدون تلف شدن هزینه و زمان زیادی آن را تغییر دهد. اما اگر مهندس ناظر نسبت به بررسی به موقع در فواصل زمانی کوتاه اقدام نکند. ممکن است مشکلات مهندسی و فنی در اجرا یا طراحی پیش بیاید. حال با طولانی شدن زمان بازدید و نظارت وی امکان جبران این مشکلات ممکن است برای سازنده بسیار پر هزینه و زمان بر باشد. از این رو سازنده می تواند نسبت به عدم تعهد کامل مهندس ناظر و عدم حضور به موقع او شکایت کند و خسارت وارد شده را از وی مطالبه کند.

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (10)
وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (10)

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان را چگونه انتخاب کنیم؟

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان از نظر دریافت خسارت و اعلام جرم علیه مهندس ناظر بسیار اهمیت بالایی دارد. بنابراین انتخاب یک وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان مناسب می تواند بسیار مهم باشد. اما سوال اینجاست که چگونه می توانیم بهترین وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان را پیدا کنیم؟ اولین گام برای پاسخ به این سوال شناخت نیاز خودتان است. در واقع اول شما باید بدانید که دقیقا درگیر چه پرونده و دعوی شده اید. به نوعی شما باید بدانید که نیاز قانونی شما چیست و از چه طریقی می توانید برای حل آن اقدام کنید. از این رو پیشنهاد ما این است که پیش از هر اقدامی با یک مشاور حقوقی صحبت کنید. شما می توانید به کمک کارشناسان حقوقی وکلای پارسا نیاز واقعی خودتان را کشف کنید. بر اساس این نیاز است که شما می توانید بهترین انتخاب را در حیطه وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان داشته باشید. شناخت نیاز در خصوص انتخاب هر وکیلی مانند وکیل تخلیه موثر باشد.

اولین ویژگی که یک وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان درست مانند هر وکیلی دیگر مانند وکیل تصادفات باید داشته باشد تخصص و دانش بالاست. انتظار می رود یک وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان در حوزه قوانین مدنی، قوانین کیفری و البته قوانین مربوط به سازمان نظام مهندسی و البته قوانین آیین دادرسی کیفری و همچنین قانون مجازات اسلامی وارد باشد. مجموعه این قوانین است که به وکیل نشان می دهد که در خصوص هر مشکلی بهترین راه حل کدام است. هر قدر وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان نسبت به این قوانین تخصص بالاتری داشته باشد می تواند راه حل بهتر و منطقی تر پیدا کند.

اما تجربه دیگر ویژگی است که یک وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان باید آن را دارا باشد. در واقع قانون به خودی خود به اندازه ای پیچیده و مبهم است که می تواند هر فردی را سر در گم کند. این تجربه است که به وکلایی مانند یک وکیل طلاق توافقی نشان می دهد که در هر موقعیتی چگونه باید رفتار کند. این مسئله در خصوص کارکرد وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان نیز اهمیت بالاتری پیدا می کند. زیرا در این بین به جز قوانین قضایی قوانین مربوط به حوزه نظام مهندسی نیز دخیل می شود و اینجاست که تجربه اهمیت بالاتری پیدا می کند. در واقع دانش بهترین راه را نشان می دهد و تجربه کاری می کند که این راه سریع و ساده طی شود.

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (9)
وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (9)

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان و نکات قانونی که باید بدانید.

 وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان  در مورد تمامی قوانین مربوط به این حوزه اطلاع دارد تا بتواند از هرگونه مشکل جلوگیری کند. به چند مورد از اساسی ترین موارد قانونی که می توانید به کمک وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان  از آنها اطلاع کسب کنید دقت کنید:

در مورد شركتهاي دولتي و وابسته به دولت، مؤسسات و نهادهاي عمومي غيردولتي به استثناي شهرداريها كه به طور قانوني وظيفه تهيه و يا تاييد نقشه و انجام كارهاي اجرايي ساختماني به عهده آنها مي باشد و اقدام به تأسيس واحدهاي سازماني فني خاص، چه در مركز و چه در هر يك از نقاط مختلف كشور براي انجام اين قبيل امور نموده باشند، مشروط بر اينكه تشكيلات سازماني آنها به تصويب مراجع صلاحيتدار رسيده و مسئول واحد فني آنها داراي پروانه اشتغال شخص حقیقی باشد، با ارائه مدارک و مجوزها و مصوبات مراجع صلاحيتدار براي هر يك از واحدهاي سازماني فني تابع آنها به ترتیب مقرر در اين آيين نامه پروانه اشتغال شخص حقوقي صادر خواهد شد.

امضاي مجاز اشخاص حقيقي و حقوقي ذيل نقشه ها و اسناد تعهد آور همراه با مهري خواهد بود كه در آن نام كامل شماره پروانه اشتغال و شماره عضويت نظام مهندسي، رشته و كد اقتصادي درج شده باشد. براي متقاضياني كه در بيش از يك رشته داراي شرايط اخذ پروانه اشتغال مي باشند يا بعداً صلاحيت جديد كسب نمايند فقط يك پروانه اشتغال صادر مي شود و در پروانه اشتغال مذكور رشته ها و تخصص هايي كه دارنده پروانه اشتغال در آن تعيين صلاحيت شده است با قيد تاريخ احراز و ظرفيت اشتغال آنها درج خواهد شد. وزارت مسكن و شهرسازي مي تواند، در مورد تمام يا بعضي از رشته ها و تخصص ها صدور يا تجديد يا تمديد پروانه و همچنين ارتقاي پايه مهندسي را موكول به گذراندن آزمونهاي عمراني و تخصصي نمايد.

مرجع و نحوه رسيدگي به تخلفات حرفه اي و انضباطي دارندگان پروانه اشتغال به كار كارداني و تجربه نيز مانند دارندگان پروانه اشتغال به كار مهندسي است، لكن پس از تأسيس تشكيلات حرفه اي مربوط، شوراي انتظامي استان و مرجع تجديدنظر با همكاري و هماهنگي تشكيلات مذكور اقدام خواهند.

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (7)
وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (7)

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان و نظارت و كنترل ساختمان بر اساس قانون

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان  بهترین کسی است که از قانون مربوط به این حوزه اطلاع دارد. مسئوليت نظارت عاليه بر اجراي ضوابط و مقررات ملي ساختمان در طراحي و اجراي تمامي ساختمانها و طرحهاي شهرسازي و شهرك سازي و عمران شهري كه اجراي ضوابط و مقررات مزبور در مورد آنها الزامي است، بر عهده وزارت مسكن و شهرسازي است و وزارت مذكور با انتشار اعلاميه و اطلاعيه ها، آگاهي هاي لازم را به افراد جامعه خواهد داد. شهرداریها موظفند در متن تاييديه نقشه هاي تفكيك زمين و متن پروانه هاي ساختماني و متن پاسخ به هر گونه استعلام درباره كاربري و تراكم اراضي، مشخصات مصوبات طرحهاي جامع، تفصيلي و هادي را كه شامل نام مرجع تصويب كننده، تاريخ تصويب و شماره و تاريخ ابلاغيه قانوني است ذكر نمايند.

مالكان و كارفرماياني كه اقدام به احداث ساختمان مي كنند موظفند از نخستين روز شروع عمليات اجرايي، يك نسخه از نقشه ساختمان ممهور شده به مهر شهرداري و يك نسخه از پروانه ساختمان را در تمام مدت اجراي ساختمان در محل كارگاه نگهداري نمايند تا در صورت مراجعه ماموران كنترل ساختمان در اختیار آنها گذاشته شود. كليه اشخاص حقيقي و حقوقي و سازمانها و دستگاههاي دولتي و غيردولتي مي توانند در هر موردي كه با تخلف مواجه شده يا احتمال تخلف از ضوابط و مقررات شهرسازي و مقررات ملي ساختمان مي دهند، شكايت يا اطلاعات خود را به وزارت مسكن و شهرسازي در تهران و سازمان مسكن و شهرسازي در استان ارسال يا تسليم نمايند. عضويت اشخاص حقوقي شاغل به كار مهندسي در رشته هاي اصلي و اشخاص حقيقي در رشته هاي مرتبط در نظام مهندسي استان بلامانع است ولي در مجامع عمومي فقط اشخاص حقيقي عضو، حق رأي دارند. احراز شرايط و مدارك عضويت در نظام مهندسي استان به عهده هيئت مديره است. 

وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (12)
وکیل شکایت از مهندس ناظر ساختمان (12)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×