وکیل برای بازگشت به کار

وکیل برای بازگشت به کار (9)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل برای بازگشت به کار

وکیل برای بازگشت به کار

وکیل برای بازگشت به کار کیست؟ وکیل برای بازگشت به کار چه کارکردی می تواند برای ما داشته باشد؟ در چه موقعیت هایی می توانیم از یک وکیل برای بازگشت به کار استفاده کنیم؟ وکیل برای بازگشت به کار در چه حوزه قانونی فعالیت می کند؟ چه انتظاراتی از یک وکیل برای بازگشت به کار می توانیم داشته باشیم؟ مهمترین ویژگی های یک وکیل برای بازگشت به کار چیست؟ وکیل برای بازگشت به کار چه ویژگی هایی دارد؟ وکیل برای بازگشت به کار چه ویژگی هایی دارد؟ بهترین وکیل برای بازگشت به کار کیست؟ بهترین وکیل برای بازگشت به کار چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ وکیل برای بازگشت به کار به چه کسانی می تواند کمک کند؟ وکیل برای بازگشت به کار چه اقداماتی را برای احقاق حقوق موکلان خود انجام می دهد؟ وکیل برای بازگشت به کار دارای چه توانایی ها و تخصص هایی است؟ وکیل برای بازگشت به کار را باید چگونه پیدا کنیم؟

وکیل برای بازگشت به کار از جمله وکلای گروه حقوقی محسوب می شود. این دسته از وکلا بر اساس قانون کار سعی می کنند از حقوق کارگر در برابر کارفرما دفاع کنند. نکته ای که وجود دارد این است که یک وکیل برای بازگشت به کار ابتدا باید ثابت کند که اخراج کارگر غیر قانونی بوده و سپس بر اساس این موضوع درخواست بازگشت به کار کارگر و پرداخت حقوق و مطالبات وی در دوره اخراج را پیگیری می کند. این کلیت کارکرد و چارچوبی است که وکیل برای بازگشت به کار انجام می دهد.

اما برای درک بهتر کارکرد وکیل برای بازگشت به کار و اهمیت کاری او باید به این نکته توجه داشته باشیم که این وکیل بر اساس مفاهیم قانونی کار می کند. به نوعی باید گفت که وکیل برای بازگشت به کار خود یک مفهوم قانونی محسوب می شود از این رو برای این که بتوانیم کارکرد این وکیل را بهتر و بیشتر درک کنیم باید به این موضوع توجه داشته باشیم که باید زبان قانون را بهتر بشناسیم. در واقع برای این که یک مفهوم قانونی را مورد بررسی قرار دهیم لازم است که زبان قانون را بدانیم. برای فهم زبان قانون نیز لازم است با الفبای آن آشنا شویم. از این رو کاملا طبیعی است که در این مقاله به بررسی این الفبا برای ایجاد یک زبان مشترک با قانون بپردازیم. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اساسا در اینجا فرصت و توان کافی برای بررسی تمامی این الفبا وجود ندارد. از این رو در ادامه تنها به آن بخش از این الفبا می پردازیم که به صورت مستقیم با مفهوم کاری وکیل برای بازگشت به کار در ارتباط است. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

 وکیل برای بازگشت به کار  را بشناسید.

 وکیل برای بازگشت به کار  یکی از انواع وکیل پایه یک دادگستری است که شاید بسیاری از افراد با آن به خوبی آشنایی نداشته باشند و در مورد توانایی ها و تخصص های او اطلاعات لازم را در دست نداشته باشند. وکیل برای بازگشت به کار دارای تجربه و مهارت های متعددی است که بسیاری از افرادی که بخواهند به او مراجعه کنند باید در مورد آنها اطلاع پیدا کنند تا بتوانند جریان دادرسی پرونده های خود را به خوبی پیش ببرند و کمتر دچار آسیب و مشکل شوند. همه ما به خوبی می دانیم که مسئله کار و اشتغال در جامعه ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و این موضوع تا جایی اهمیت دارد که حتی بسیاری از افراد سال ها دچار درگیری ها و مشکلاتی می گردند تا بتوانند بهترین وکیل و متخصص ترین فرد را در این حوزه پیدا کنند و جریان دادرسی پرونده های خود را به او واگذار کنند. اگر شما نیز جز افرادی هستید که نیاز دارید تا از توانایی ها و تخصص های وکیل برای بازگشت به کار استفاده کنید به شما توصیه می کنیم که در ادامه این متن با ما همراه باشید تا تمامی نکات حقوقی و جزئیات مربوط به وکیل برای بازگشت به کار را به شما معرفی کنیم و به طور کامل در مورد آنها صحبت کنیم تا بتوانید اقداممات مناسبی در هنگام مواجه با چنین مسائلی انجام دهید و میزان آسیب ها و خساراتی را که ممکن است به شما وارد شود تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند.

 وکیل برای بازگشت به کار  به دلیل انکه سال های زیادی از عمر وکالت خود را به پرونده های مختلف مربوط به این حوزه پرداخته است بهتر از هرکس دیگری در مورد جزییات قانونی و مسائل حقوقی پرونده های مربوط به بازگشت به کار اطلاع دارد و میتواند اطلاعات حقوقی که در دست دارد را نیز به دیگر افراد ارجاع دهد تا آنان نیز بتوانند از جریان دادرسی پرونده هایی که با ان مواجه  شده اند استفاده کنند. دقت داشته باشید مسائل مربوط به پرونده های مختلف در صورتی که توسط افراد متخصص بررسی شود باعث بوجود آمدن شرایط مطلوبی برای موکلان می گردد و این موضوع تنها راجع به وکیل برای بازگشت به کار صدق نمی کند و حتی در مورد پرونده های دیگری همچون تغییر نام که به نظر ساده می آید نیز مهم است و بهتر است این پرونده ها را به وکیل تغییر نام ارجاع داد.

وکیل برای بازگشت به کار (10)
وکیل برای بازگشت به کار (10)

 وکیل برای بازگشت به کار  و ویژگی ها و تخصص های حرفه ای او

 وکیل برای بازگشت به کار  به عنوان یک وکیل متخصص باید توانایی ها و تخصص های مختلفی داشته باشد تا بتوان جریان پرونده های خود را به او واگذار کرد و از توانایی ها و تخصص های او استفاده کرد. به چند مورد از ویژگی ها و خصوصیات وکیل برای بازگشت به کار اشاره می کنیم تا با انها اشنا شوید:

 وکیل برای بازگشت به کار  باید در مورد تمامی مسائل حقوقی و قوانین مربوط به کار اطلاعات کافی در دست داشته باشد تا بتواند با استفاده از این اطلاعات قانونی جریان پرونده های مختلف را در مدت زمانی کوتاه به بهترین نحو ممکن پیش ببرد و به موکلان خود کمک کندتا شرایط نسبتا مطلوبی را رد جریان پرونده هایی که با آن روبرو هستند و باعث ایجاد چالش  مشکل برای آنها شده است، تجربه کنند.

 وکیل برای بازگشت به کار  باید بتواند تمامی اسند قانونی و حقوقی را که رد جریان پرونده های مربوط به این حوزه لازم است تهیه و تالیف شوند را آماده کند تا افراد بتوانند با استفاده از این اسناد حقوقی در دادگاه و دیگر محاکم قضایی از حقوق خود دفاع کنند و کمتر دچار تضییع حقوق شوند. وکیل برای بازگشت به کار بهترین کسی است که می تواند در مدت زمانی کوتاه بهترین و تخصصی ترین اسناد قانونی را تهیه کند و آنها را در اختیار موکلان خود قرار دهد تا انان برای دفاع از حقوق خود این اسناد را مورد بهره داری قرار دهند.

 وکیل برای بازگشت به کار  می تواند از صفر تا صد پرونده های مختلف حقوقی را حتی بدون حضور موکل خود مدیریت کند و در جریان آنها حضور یابد. وکیل برای بازگشت به کار می تواند با داشتن وکالتنامه از جانب موکل خود حتی بدون حضور او نیز جریان داردی پرونده های مختلف را مورد بررسی قرار دهد و آنها را به بهترین نحو ممکن به نتیجه برساند و تمامی مسائل و جزییات پرونده را به اطلاع موکل خود نیز برساند. این موضوع را فراموش نکنید که وکیل برای بازگشت به کار دارای فن مذاکره است و همین موضوع باعث می شود تا بتواند به بهترین نحو ممکن از حقوق موکلان خود دفاع کند.

وکیل برای بازگشت به کار (1)
وکیل برای بازگشت به کار (1)

وکیل برای بازگشت به کار یک وکیل حقوقی است.

وکیل برای بازگشت به کار را می توان یک وکیل حقوقی تمام عیار بدانیم. تمام عیار از این جهت که وکیل برای بازگشت به کار درست مانند یک وکیل خانواده بر اساس ساختار حقوقی می تواند از موکل خود دفاع کند. بنابراین اولین گام برای درک بهتر کارکرد وکیل برای بازگشت به کار این است که بدانیم اساسا این وکیل از چه چارچوب کلی پیروی می کند. در بیان ساده تر می خواهیم بدانیم وکیل برای بازگشت به کار به عنوان یک وکیل در حوزه حقوقی چه تفاوت هایی از نظر کارکرد با یک وکیل در حوزه کیفری دارد.

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که قانون ایران از دو بخش عمده حقوقی و کیفری ساخته شده است. در زبان ساده تر قانونگذار هر چیزی که تدوین کرده را تحت دو قالب حقوقی و کیفری بیان می کند. بنابراین هر چیزی که شما از قانون میشنوید و یا در قانون میبینید همه و همه زیر مجموعه ای از این دو گروه بزرگ قانونی است.

قانون در بخش حقوقی به حقوق هر شهروند می پردازد. در واقع در این بخش از قانون مشخص می شود که هر فرد در جامعه از چه حقوقی برخوردار است و چگونه می تواند به این حقوق پاسخ دهد. در واقع قانون در بخش حقوقی مشخص می کند که هر فردی چه حقوقی دارد و چه حقوقی را باید رعایت کند. در زبان ساده تر در این بخش از قانون چارچوب های اصلی روابط انسان با سایر مفاهیم اجتماعی بیان می شود. بنابراین بر اساس این بخش از قانون است که مشخص می شود در هر موقعیتی هر فرد چه قوانینی را باید رعایت کند و برای پاسخ به نیازهای خود از چه مسیرهای قانونی می تواند استفاده کند.

اما قانون در بخش کیفری به این سوال مهم پاسخ می دهد که کدام دسته از افعال جرم است و چگونه می توان این جرایم را اثبات کرد. بعد از اثبات جرم نوبت به تعیین مجازات می رسد. همچنین در این بخش از قانون است که یک وکیل کیفری می تواند در روند اجرای مجازات قرار بگیرد. نکته مهمی که در خصوص کارکرد قانون در گروه کیفری باید به آن توجه داشته باشید این است که در این بخش از قانون این قدرت و اختیار به دادگاه کیفری داده شده است که بتواند بر زندگی، جان یا مال افراد اثر بگذارد. این مسئله می تواند اهمیت کاری وکلایی مانند وکیل شکایت از پزشک را به خوبی نشان دهد.

وکیل برای بازگشت به کار (6)
وکیل برای بازگشت به کار (6)

وکیل برای بازگشت به کار و مفهوم قرارداد

وکیل برای بازگشت به کار بر اساس قوانین کار و چارچوب قوانین حقوقی موظف است که بتواند از موکل خود دفاع کند و کاری کند که موکل او به عنوان یک کارگر اخراج شده به کار بازگردد و حقوق خود را از کارفرما مطالبه کند. اما وکیل برای بازگشت به کار برای این که بتواند دست به چنین کاری بزند باید از ابزارهای مختلفی استفاده کند. یکی از مهمترین این ابزارها مفهوم قرارداد است. در واقع در ابتدای کار کارگر باید ثابت کند که رابطه کاری و قانونی با کارفرما دارد تا بر اساس این رابطه کاری نسبت به اخراج خود شاکی باشد و درخواست بازگشت به کار را ارائه دهد.

بنابراین وکیل برای بازگشت به کار به خوبی می داند که در همان ابتدای کار با مفهوم قرارداد سر و کار دارد. از این رو در اینجا بهتر است کمی به این مفهوم بپردازیم و سعی کنیم آن را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم. شناخت درست این مفهوم می تواند کمک بزرگی به فهم کارکرد وکیل برای بازگشت به کار به ما بدهد.

به طور کلی می توان اینگونه گفت که قرارداد از مهمترین ابزارهای قانون محسوب می شود. به نوعی می توان گفت که هر جایی که رابطه ای میان انسان ها وجود دارد می توان ردپایی از قرارداد را پیدا کرد. این قرارداد می توان پنهان یا آشکار باشد. به طور مثال وقتی شما از یک سوپر مارکت محلی خرید می کنید در حال عمل به یک قرارداد پنهان هستید. بر اساس این قرارداد پنهان شما موظف هستید در قابل محصولی که دریافت میکنید هزینه ای مشخص پرداخت کنید. اما در خرید خانه شما بر اساس یک قرارداد مشخص و آشکار عمل می کنید.

در واقع قرارداد مشخص می کند که طرفین بر اساس موضوعی مشخص چه تعهداتی نسبت به یکدیگر دارند. قرارداد برای رسیدن به یک هدف مشترک میان طرفین تدوین می شود. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که قرارداد وجه قانونی دارد و در مسیرهای قضایی و غیر قضایی می توان از آن استفاده کرد. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که بر اساس قرارداد است و کلایی مانند وکیل الزام به تنظیم سند رسمی کارایی خودشان را نشان می دهد. همین موضوع در خصوص کارکرد وکیل برای بازگشت به کار نیز وجود دارد. در واقع یک وکیل برای بازگشت به کار زمانی می تواند کارایی خودش را نشان دهد که عملا چنین قراردادی وجود داشته باشد. در ادامه بیشتر در این خصوص توضیح خواهیم داد.

وکیل برای بازگشت به کار (8)
وکیل برای بازگشت به کار (8)

وکیل برای بازگشت به کار و نگاه به انحلال قراردادها

وکیل برای بازگشت به کار با مفهوم قراردادها سر و کار دارد. در واقع یک وکیل برای بازگشت به کار با توجه به قرارداد منحل شده در پی این است که این قرارداد را زنده کند و باعث شود رابطه میان کارگر و کارفرما از سر گرفته شود و یا امکان خسارت گرفتن کارگر از کارفرما بر اساس انحلال این قرارداد ایجاد شود. از این رو باید بدانیم که یک قرارداد کاری چگونه منحل می شود.

پیش آن توجه داشته باشید که در قانون دو نوع قرارداد وجود دارد. قرارداد لازم و قرارداد جایز. قرارداد لازم قراردادی است که اساسا انعقاد و انحلال آن تحت شرایط خاص قانونی امکان پذیر است. به نوعی می توان گفت که این قرارداد از قدرت قانونی بالاتری برخوردار است. به طور مثال یک ازدواج یک نوع قرارداد لازم است و وکیل طلاق به خوبی می داند که نمی توان به سادگی آن را منحل کرد. اما قرارداد جیز یک قرارداد ساده در قانون محسوب می شود. در واقع طرفین قرارداد جایز این امکان را دارند که بدون مانع قانونی نسبت به انحلال قرارداد در هر شرایط زمانی و مکانی اقدام کنند و این نکته بسیار مهمی بود که باید به  آن توجه می کردید.

به طور کلی قرارداد کاری یک نوع قرارداد لازم در قانون محسوب  می شود. یک قرارداد لازم تنها زمانی منحل می شود که یکی از حالت های چهارگانه ابطال قرارداد، انفساخ قرارداد، فسخ قرارداد و اقاله ایجاد شود. ابطال قرارداد بدین معنی است که قرارداد از ابتدا مشکل قانونی یا شرعی داشته باشد که باعث شود قرارداد منحل اعلام شود. به طور مثال اگر یکی از طرفین اهلیت کافی را نداشته باشد بدین معنی است که قرارداد باطل است.

انفساخ قرارداد بدین معنی است که شرایطی ایجاد شود که در اختیار طرفین نباشد، به طور مثال یکی از طرفین دچار جنون شود. بدین ترتیب قرارداد منحل می شود. اقاله نیز به نوعی رضایت دو طرف برای انحلال قرارداد است. فسخ نیز بدین معنی است که طرفین بر اساس اختیاراتی که در خود قرارداد به آن ها داده می شود امکان انحلال یک طرفه آن را پیدا می کنند. در واقع باید اینگونه گفت که اقاله یک نوع قرارداد لازم است که در آن شرایط انحلال قرارداد مادر یا بخشی از آن با توافق طرفین مشخص می شود. قانون نیز به این توافق احترام می گذارد و به نوعی اجازه انحلال قرارداد را می دهد.

وکیل برای بازگشت به کار (3)
وکیل برای بازگشت به کار (3)

وکیل برای بازگشت به کار چه کارکردی می تواند داشته باشد؟

وکیل برای بازگشت به کار در کدام حوزه می تواند به ما کمک کند؟ در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که یک کارگر و یک کارفرما بر اساس یک قرارداد کاری باید دیگر وارد رابطه می شوند. در واقع کارفرما بر اساس نیازی که دارد از کارگر بر اساس قرارداد می خواهد چه کارهایی برای او انجام دهد. در واقع این قرارداد مشخص می کند که کارگر دقیقا باید چه کارکردی داشته باشد و با چه کیفیتی این کار را انجام دهد. همچنین کارفرما نیز متعهد می شود در ازای این کار هزینه متناسبی را تحت عنوان حقوق و مزایا به کارگر پرداخت کند.

در انعقاد قراردادها قانون شرایط عمومی و اختصاصی را در نظر می گیرد. به طور مثال در تدوین و امضای هر نوع قراردادی باید طرفین اهلیت داشته باشند. اما هر قرارداد بر اساس شرایط و اهدافی که دنبال می کند شرایط خاص خودش را دارد. یکی از این قراردادها را می توان همان قرارداد کاری دانست. به طور مثال این قرارداد باید دارای زمان مشخصی باشد. معمولا قراردادهای کاری به صورت پروژه ای، ماهانه، فصلی یا سالانه منعقد می شود. همچنین یک قرارداد کاری زمانی کارایی خوبی دارد که در آن شرایط به وضوح مشخص شده باشد. در بیان ساده تر یک قرارداد کاری باید مشخص کند که کار به چه صورتی باید صورت بگیرد. در چه شرایطی امکان فسخ قرارداد وجود دارد و در چه بازه های زمانی باید هزینه های مربوطه پرداخت شود. هرقدر شرایط دقیق تر در قرارداد ها ذکر شود عملا این قرارداد قدرت بهتری پیدا می کند و کمتر احتمال فسخ یا انحلال آن ایجاد می شود.

مسئله ای که وجود دارد این است که وکیل برای بازگشت به کار بر اساس این قرارداد و شرایط ذکر شده در آن است که می تواند کارایی خودش را نشان دهد. در واقع فرض کنیم کارگر به صورت غیر قانونی اخراج شده باشد وکیل برای بازگشت به کار بر اساس این قرارداد است که می تواند ثابت کند که این اتفاق رخ داده است. در بیان ساده تر وکیل برای بازگشت به کار تنها با اتکا به قرارداد فی مابین طرفین است که می تواند موضوع بازگشت به کار کارگر را پیگیری کند. بنابراین توجه داشته باشید که تنها بر اساس قرارداد کتبی است که امکان پیگیری این موضوع برای وکیل برای بازگشت به کار ایجاد می شود. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

وکیل برای بازگشت به کار (7)
وکیل برای بازگشت به کار (7)

وکیل برای بازگشت به کار و مفهوم اخراج غیر قانونی

وکیل برای بازگشت به کار به عنوان یک وکیل مجرب در حوزه قانون کار به خوبی می داند که زمانی می تواند وارد عمل شود که اولا قراردادی بین کارگر و کارفرما وجود داشته باشد. بنابراین وجود یک قرارداد قانونی میان کارگر و کارفرما اولین الزام کارکرد وکیل برای بازگشت به کار محسوب می شود. اما پیش نیاز دوم برای کارکرد وکیل برای بازگشت به کار را می توان مفهوم اخراج غیر قانونی کارگر دانست.

در واقع زمانی یک وکیل برای بازگشت به کار می تواند برای بازگشت موکل خود به کار اقدام کند که عملا ثابت شود این فرد به شکل غیر قانونی و غیر منصفانه از کار کنار گذاشته شده است. اما غیر قانونی بودن اخراج به چه معنی است؟ این سوال مهمی است که پاسخ آن می تواند در نوع کارکرد وکیل برای بازگشت به کار تاثیر گذار باشد.

مفهوم اخراج در یک قرارداد کاری از نظر قانون بدین معنی است که این قرارداد به صورت یک طرفه توسط کارفرما منحل شده است. بنابراین اگر می خواهیم ببینیم آیا کارگر به صورت غیر قانونی اخراج شده است یا نه باید دید که آیا کارفرما می توانست به صورت یک طرفه اقدام به انحلال یک طرفه این قرارداد کند یا خیر.

در واقع اگر کمی از دید قانونی به این موضوع نگاه کنیم می توانیم بگوییم که مفهوم اخراج در قانون همان فسخ قرارداد کار محسوب می شود. به نوعی کارفرما بر اساس اختیاراتی که در قرارداد دارد می تواند نسبت به فسخ ( انحلال یک طرفه ) قرارداد کاری اقدام کند و این به معنی اخراج کارگر و تمام شدن رابطه کاری آن ها محسوب می شود. زمانی اخراج یک کارگر غیر قانونی محسوب می شود که عملا کارفرما بر اساس شرایط مشخص شده فسخ در قرارداد این کار را نکرده باشد. بنابراین وکیل برای بازگشت به کار می تواند با استناد به این که فسخ این قرارداد عملا غیر قانونی بوده، این قرارداد را زنده می داند و اجرایی شدن مفاد آن از جمله حقوق و مزایای کارگر را از دادگاه می خواهد. بنابراین همانطور که بارها تکرار کردیم مهمترین عنصری که یک وکیل برای بازگشت به کار بر اساس آن دست به کار می شود همین قرارداد کاری است. این مهمترین ابزار کاری وکیل محسوب می شود. بنابراین اگر بخواهیم به صورت خلاصه تر بیان کنیم وکیل برای بازگشت به کار به این نکته توجه می کند که آیا فسخ قرارداد کاری به عنوان یک قرارداد لازم بر اساس قانون بوده است یا خیر. اگر پاسخ منفی باشد این وکیل می تواند کارهای زیادی انجام دهد.

وکیل برای بازگشت به کار (1)
وکیل برای بازگشت به کار (1)

وکیل برای بازگشت به کار را چگونه انتخاب کنیم؟

وکیل برای بازگشت به کار از جمله وکلای مهم در حوزه اقتصادی محسوب می شود. در واقع یک وکیل برای بازگشت به کار می تواند حکم ناجی را برای کارگر داشته باشد. بگذارید کمی ساده تر بیان کنیم. یک کارگر احساس می کند که به ناحق اخراج شده است و بدون در نظر گرفتن شرایط قانونی این قرارداد نادیده گرفته شده است. از این رو این فرد به کمک وکیل برای بازگشت به کار سعی می کند به کار خود باز می گردد و می تواند حقوق معوقه خود را در طول مدت پیگیری و بازگشت به کار از کارفرما مطالبه کند. اما مسئله اینجاست که وکیل برای بازگشت به کار باید این قدرت و توانایی را داشته باشد که بتواند دست به چنین کار بزرگی بزند. بنابراین انتخاب یک وکیل برای بازگشت به کار مناسب می تواند بسیار مهم باشد. اما برای انتخاب این وکیل باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکته ای که وجود دارد این است که یک وکیل برای بازگشت به کار علاوه بر قوانین حقوقی و مدنی باید به قوانین وزارت کار نیز آگاه باشد. در واقع بخش عمده ای از قرارداد میان کارگر و کارفرما بر اساس قانون کار تدوین می شود. حال زمانی وکیل برای بازگشت به کار میتواند نشان دهد که این قرارداد به شکل قانونی اجرا شده یا خیر که بر این دست از قوانین اشرافیت کامل داشته باشد. بنابراین اولین و مهمترین ویژگی وکیل برای بازگشت به کار این است که دانش و تخصص بالایی در حوزه قوانین داشته باشد.

اما مسئله مهم دیگر این است که وکیل برای بازگشت به کار تنها با اتکا به دانش و تخصص خود نمی تواند کارایی خوبی داشته باشد. در واقع این تجربه است که می تواند این دانش و تجربه را در مسیر درستی قرار دهد. بنابراین شما علاوه بر یک وکیل متخصص به یک فرد با تجربه در این حوزه نیاز دارید. بدین ترتیب می توان گفت که عملا وکیل برای بازگشت به کار زمانی می تواند کارایی خوبی داشته باشد که علاوه بر دانش و تخصص از تجربه خوبی هم برخوردار باشد. این تجربه است که می تواند نشان دهد این وکیل در هر موقعیتی باید چه رفتاری داشته باشد. بنابراین اگر می خواهید بهترین نتیجه را داشته باشید سراغ یک وکیل با تجربه و البته متخصص بروید.

وکیل برای بازگشت به کار (11)
وکیل برای بازگشت به کار (11)

 وکیل برای بازگشت به کار  و مرجع حل اختلاف

 وکیل برای بازگشت به کار از تمامی قواعد و قوانین دادرسی اطلاع دارد و به خوبی می داند که جریان پرونده های مربوط به کار را به کدام مرجع ذی صلاح ارجاع دهد تا مورد پیگیری دقیق قرار گیرد. هر وکیل متخصصی حتی وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری باید به خوبی با جریانات مختلف مربوط به قوانین پرونده ای که وکالت آن را بر عهده می گیرند آشنا باشند و بدانند جریان دادرسی پرونده را به کدام مرجع قانونی ذیصلاح ارجاع دهند. به چند مورد از قوانین در مورد وکیل برای بازگشت به کار و مرجع حل اختلاف مربوطه دقت کنید تا در مورد آن اطلاعات کافی را بدست آورید:

هرگونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای این قانون و سایر مقررات کار، قرارداد کارآموزی، موافقتنامه های کارگاهی یا پیمانهای دسته جمعی کار باشد، در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا کارآموز ویا نمایندگان آنها در شورای اسلامی کار و در صورتی که شورای اسلامی کار در واحدی نباشد، از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی و کارگران و کارفرما حل و فصل خواهد شد و در صورت عدم سازش از طریق هیاتهای تشخیص و حل اختلاف به ترتیب آتی رسیدگی و حل و فصل خواهد شد.

هیأت تشخیص مذکور در این قانون از افراد ذیل تشکیل می‌شود: یک نفر نماینده وزارت کار و امور اجتماعی،  یک نفر نماینده کارگران به انتخاب کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان، یک نفر نماینده مدیران صنایع به انتخاب کانون انجمنهای صنفی کارفرمایان استان. در صورت لزوم و با توجه به میزان کار هیاتها،وزارت کار و امور اجتماعی می‌تواند نسبت به تشکیل چند هیئت در سطح هر استان اقدام نماید.

هیات حل اختلاف استان از سه نفر نماینده کارگران به انتخاب کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان یا کانون انجمنهای صنفی کارگران و یا مجمع نمایندگان کارگران واحدهای منطقه وسه نفر نماینده کارفرمایان به انتخاب مدیران واحدهای منطقه وسه نفر نماینده دولت ( مدیرکل کار و امور اجتماعی، فرماندار و رییس دادگستری محل ویا نمایندگان آنها ) برای مدت ۲سال تشکیل می گردد.

وکیل برای بازگشت به کار (5)
وکیل برای بازگشت به کار (5)

 وکیل برای بازگشت به کار و چند نکته قانونی دیگری که در مورد مرجع قانونی رسیدگی کننده باید بدانید:

هیاتهای حل اختلاف از طرفین اختلاف برای حضور در جلسه رسیدگی،کتاب دعوت می کنند. عدم حضور هر یک از طرفین و نماینده تام الاختیار آنها مانع رسیدگی و صدور رای توسط هیات نیست، مگر آنکه هیات حضور طرفین را ضروری تشخیص دهد.

در این صورت فقط یک نوبت تجدید دعوت می نماید. در هرحال هیات حتی الامکان ظرف مدت یک ماه پس از وصول پرونده، رسیدگی و رای لازم را صادر می نماید. در صورت لزوم با توجه به میزان کار هیاتها، وزارت کار و امور اجتماعی می تواند نسبت به تشکیل چند هیات حل اختلاف در سطح استان اقدام نماید. هیاتهای حل اختلاف با توجه به حجم کار و ضرورت به تعداد لازم در محل واحدهای کار و امور اجتماعی و حتی الامکان خارج از وقت اداری تشکیل خواهد شد.

هیاتهای حل اختلاف می توانند در صورت لزوم از مسئولین و کارشناسان، انجمنها و شوراهای اسلامی واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی دعوت به عمل آورند نظرات و اطلاعات آنان را در خصوص موضوع، استماع نمایند. مقررات مربوط به انتخاب اعضای هیاتهای تشخیص و حل اختلاف و چگونگی تشکیل جلسات آنها توسط شورای عالی کار تهیه و به تصویب وزیر کار وامور اجتماعی خواهد رسید.

در صورتی که هیات حل اختلاف، اخراج کارگر را غیر موجه تشخیص داد، حکم بازگشت کارگر اخراجی وپرداخت حق السعی او را از تاریخ اخراج صادر می کند و در غیر این صورت ( موجه بودن اخراج ) کارگر، مشمول اخذ حق سنوات به میزان مندرج این قانون خواهدبود. چنانچه کارگر نخواهد به واحد مربوط باز گردد، کارفرما مکلف است که براساس سابقه خدمت کارگر به نسبت به هرسال ۴۵ روز مزد و حقوق به وی بپردازد. آرای قطعی صادره از طرف مراجع حل اختلاف کار، لازم الاجرا بوده و به وسیله اجرای احکام دادگستری به مورد اجرا گذارده خواهد شد. ضوابط مربوط به آن به موجب آیین نامه ای خواهد بود که به پیشنهاد وزارت کار وامور اجتماعی و دادگستری به تصویب هیات وزیران می رسد.

وکیل برای بازگشت به کار (2)

 وکیل برای بازگشت به کار  و ارجاع جریان پرونده به شورای عالی کار

 وکیل برای بازگشت به کار  به دلیل تجربیاتی که دارد به خوبی می داند که در شورای عالی کار باید رد چه مواقعی حضور یافت و جریان پرونده را به مراجع رسیدگی کننده در این شورا ارجاع داد. همانطور که یک وکیل تخلیه موضوع پرونده را به شورای رسیدگی کننده ارجاع می دهد، وکیل برای بازگشت به کار نیز به خوبی با این موضوع آشنایی دارد. به قوانین مربوط به شرایط کار دقت فرمایید:

در وزارت کار و امور اجتماعی شورایی به نام شورای عالی کار تشکیل می شود. وظیفه شورا انجام کلیه تکالیفی است که به موجب این قانون و سایر قوانین مربوطه به عهده آن واگذار شده است . اعضای شورا عبارتند از: وزیرکارواموراجتماعی، که ریاست شورا را به عهده خواهد داشت .

شورای عالی کار از افراد فوق تشکیل که به استثنای وزیر کار و امور اجتماعی بقیه اعضای آن برای مدت دوسال تعیین و انتخاب می گردند و انتخاب مجدد آنان بلامانع است . هریک از اعضای شرکت کننده در جلسه دارای یک رای خواهند بود. شورای عالی کار هر ماه حداقل یک بار تشکیل جلسه می دهد. در صورت ضرورت، جلسات فوق العاده به دعوت رئیس ایاتقاضای سه نفر از اعضای شورا تشکیل می شود. جلسات شورا با حضور هفت نفر از اعضا رسمیت می یابد و تصمیمات آن با اکثریت آرای معتبر خواهد بود.

شورای عالی کار دارای یک دبیرخانه دائمی است. کارشناسان مسائل کارگری و اقتصادی و اجتماعی فنی دبیرخانه، مطالعات مربوط به روابط و شرایط کار و دیگر اطلاعات مورد نیاز را تهیه و در اختیار شورای عالی کار قرار می دهند. محل دبیرخانه شورای عالی کار در وزارت کار و امور اجتماعی است . مسئول دبیرخانه به پیشنهاد وزیر کار و امور اجتماعی و تصویب شورای عالی کار انتخاب می شود که به عنوان دبیر شورا، بدون حق رای در جلسات شورای عالی کار شرکت خواهد کرد.

وکیل برای بازگشت به کار (4)
وکیل برای بازگشت به کار (4)

وکیل برای بازگشت به کار و چند نکته حقوقی مهم دیگری که باید بدانید:

 وکیل برای بازگشت به کار به خوبی از نکات قانونی مختلف آشنایی دارد و آنها را به موکلان خود نیز اطلاع می دهد. البته به این نکته دقت کنید که هر وکیلی وظیفه دارد تا به سوالات موکلان خود پاسخ دهد، برای مثال یک وکیل طلاق توافقی باید بتواند به تمامی سوالاتی که ذهن موکل او را به خود مشغول کرده است پاسخ دهد. به چند مورد از نکات قانونی که باید به کمک وکیل برای بازگشت به کار بدانید دقت کنید:

کارفرمایان مکلفند پس از پایان قرارداد کار بنا به درخواست کارگر، گواهی انجام کار با قید مدت، زمان شروع و پایان و نوع کار انجام شده را به وی تسلیم نمایند. اشخاص مشمول قانون استخدام کشوری یا سایر قوانین و مقررات خاص استخدامی ونیز کارگران کارگاههای خانوادگی که انجام کار آنها منحصرا توسط صاحب کار و همسر و خویشاوندان نسبی درجه یک از طبقه اول وی انجام می شود، مشمول مقررات این قانون نخواهند بود.

مدت کار، تعطیلات ومرخصیها، مزد یا حقوق صیادان کارکنان حمل و نقل ( هوایی، زمینی و دریایی ) خدمه و مستخدمین منازل، معلولین ونیز کارگرانی که طرز کارشان به نحوی است که تمام یا قسمتی از مزد و درآمد آنها به وسیله مشتریان یا مراجعین تامین می شود و همچنین کارگرانی که کار آنها نوعا در ساعات متناوب انجام می گیرد، در آئین نامه هایی که توسط شورای عالی کار تدوین و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید تعیین می گردد. 

کارفرمایان موظفند در مهلت مقرر، آمار و اطلاعات مورد نیاز وزارت کار و امور اجتماعی را طبق آیین نامه ای که به تصویب وزیرکارواموراجتماعی می رسد تهیه و تسلیم نمایند. وزارت کار و امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی حسب مورد به منظورتامین کادر متخصص سرپرستی در صورت لزوم به افرادی که در واحدها به عنوان سرپرست تعیین شده اند، آموزشهای لازم را در زمینه مسائل ناظر به روابط انسانی، روابط کار و ایمنی و بهداشت کار خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×