هزینه وکیل چک برگشتی

هزینه وکیل چک برگشتی (13)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

هزینه وکیل چک برگشتی

هزینه وکیل چک برگشتی

هزینه وکیل چک برگشتی چقدر است؟ هزینه وکیل چک برگشتی به چه مواردی بستگی دارد؟ هزینه وکیل چک برگشتی بر اساس چه فاکتورهایی تعیین می شود؟ هزینه وکیل چک برگشتی در قبال چه خدماتی پرداخت می شود؟ چگونه می توان هزینه وکیل چک برگشتی را مدیریت کرد؟ کمترین هزینه وکیل چک برگشتی چقدر است؟ بیشترین هزینه وکیل چک برگشتی چقدر است؟ نوع پرونده در تعیین هزینه وکیل چک برگشتی چه تاثیری دارد؟

هزینه وکیل چک برگشتی از جمله هزینه هایی است که در سیستم قضایی ایران به وفور رخ می دهد. در واقع چک برگشتی از جمله مواردی محسوب می شود که در جامعه امروز ایران به وفور دیده می شود. از این رو می توان گفت که دانستن هزینه وکیل چک برگشتی برای بسیاری از افراد می تواند بسیار مهم باشد. اما هزینه وکیل چک برگشتی یک هزینه ثابت و مشخص نیست و به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. از این رو برای این که بدانیم هزینه وکیل چک برگشتی چقدر است باید با فاکتورهای مختلف در این خصوص آشنا شویم. در واقع باید بدانیم که چه اهرم ها و فاکتورهایی در خصوص هزینه وکیل چک برگشتی تاثیرگذار است. یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار در تعیین هزینه وکیل چک برگشتی نوع پرونده و کارکرد وکیل در این حوزه است. از این رو برای این که بدانیم هزینه وکیل چک برگشتی چقدر خواهد شد باید بدانیم که اساسا یک وکیل در این حوزه با چه پرونده ای سر و کار دارد و چگونه می تواند کارکرد خودش را نشان دهد.

نکته ای که وجود دارد این است که کارکرد وکیل در این حوزه به عنوان یک کارکرد قانونی شناخته می شود. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که برای فهم این کارکرد باید با زبان قانون آشنا شویم و بدانیم که قانون چگونه در این خصوص صحبت می کند. قانون نیز درست مانند هر زبان دیگر از قواعد و الفبای خاص خودش ساخته شده است. از این رو برای فهم این زبان باید بدانیم که قانون از چه الفبایی ساخته شده است. زمانی که بتوانیم این مفاهیم و الفبا را به درستی درک کنیم می توانیم با کارکرد وکیل چک برگشتی آشنا شویم و بر اساس آن می توانیم درک کنیم که هزینه وکیل چک برگشتی چگونه محاسبه می شود. اما پیش از آن باید بدانید که ما در این مقاله فرصت و توان بررسی تمامی این الفبا را نداریم. از این رو تنها به آن دسته از الفبا می پردازیم که به صورت مستقیم با مفهوم و کارکرد وکیل چک برگشتی مرتبط باشد.

هزینه وکیل چک برگشتی و مشاوره حقوقی در مورد آن

هزینه وکیل چک برگشتی به مسائل متعددی بستگی دارد که بسیاری از افراد در مورد آن اطلاعی ندارند و نمی دانند ک اصلا هزینه وکیل با تجربه مانند وکیل چک برگشتی چگونه محاسبه می گردد  به چه مسائلی بستگی دارد. به دلیل آنکه بتوانید اطلاعات قانونی لازم را در این حوزه بدست آورید و شرایط هزینه وکیل چک برگشتی را بدانید به شما توصیه می کنیم که در ادامه این متن با ما همراه باشید تا به تمامی نکات لازم در مورد هزینه وکیل چک برگشتی اشاره کنیم و در مورد آنها صحبت کنیم.

هزینه وکیل چک برگشتی معمولا دارای عوامل تعیین کننده متعددی است. یکی از اساسی ترین و مهم ترین عواملی که باعث تعیین هزینه وکیل چک برگشتی می گردد نوع پرونده است. افراد باید بدانند که در جریان پرونده های مختلف هزینه وکیل چک برگشتی متفاوت است و نباید انتظار داشت که تمامی این پرونده ها به صورت یکسان مورد بررسی قرار گیرد و شرایط دادرسی آنها نیز یکسان باشد. به همین دلیل نی به شما توصیه میکنیم که برای کسب اطلاعات تکمیلی در این حوزه به وکیل مجرب مراجعه کنید و در جلسات مشاوره حقوقی شرکت کنید تا بتوانید اطلاعات مورد نیازتان را کسب کنید. کسانی که در مورد هزینه وکیل چک برگشتی آشنایی ندارند به راحتی می توانند حتی به صورت حضوری یا غیرحضوری با وکیل چک مشاوره کنند تا در مورد جریان پرونده هایی که با ان درگیر هستند اطلاعات قانونی بدست آورند و حتی با هزینه وکیل چک برگشتی نیز آشنا شوند. کسانی که به سراغ مشاوره هزینه وکیل چک برگشتی نمی رند با خود فکر می کنند که چنین جلسات مشاوره ای ممکن است دارای جریان پیچیده ای باشند و هزینه آنها بسیار زیاد باشد اما واقعیت این است که برای کسب اطلاعات دقیق در این لحظه بهترین راهکار ممکن جلسه مشاوره است.

از دیگر عوامل تعیین کننده هزینه وکیل چک برگشتی میزان تجربه  تخصص وکیل است. هرچقدر وکیل مورد نظر با تجربه تر و متخصص تر باشد می تواند به نحو بهتری جریان پرونده را به نتیجه برسانید و از اطاله دادرسی جلوگیری کند. بنابراین کاملا طبیعی است که در چنین مواردی هزینه وکیل چک برگشتی نسبتا بیشتر باشد، چرا که در هزینه و زمان افراد صرفه جویی می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه وکیل چک برگشتی شما می توانید از موسسات حقوقی متخصصی چون گروه وکلای پارسا کمک بگیرید. گروه پارسا به شما کمک می کند تا در مدت زمانی کوتاه در مورد هزینه وکیل چک برگشتی اطلاعات لازم را بدست آورید.

هزینه وکیل چک برگشتی به عنوان یک وکیل حقوقی و کیفری

هزینه وکیل چک برگشتی را باید بر اساس ساختار قانونی مورد بررسی قرار دهیم. در واقع باید بدانیم که چک برگشتی در قانون بر اساس کدام ساختار قانونی مورد بررسی قرار می گیرد. بر اساس قانون چک مفهومی است که بر اساس قانون حقوقی مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین هر چیزی که در خصوص چک وجود دارد در قالب یا ساختار حقوقی مورد بررسی قرار می گیرد. اما در خصوص چک برگشتی قوانینی نیز حوزه کیفری وجود دارد. یعنی شما می توانید این مفهوم را در قانون کیفری نیز بررسی کنید. به نوعی شما علاوه بر این که مسیر حقوقی برای پیگیری چک برگشتی دارید این امکان را دارید که به صورت کیفری شکایت خودتان را مورد پیگرد قرار دهید. این نکته بسیار مهمی است که می تواند در تعیین هزینه وکیل چک برگشتی بسیار تاثیرگذار باشد.

به طور کلی قانون ایران از دو ساختار حقوقی و کیفری ساخته شده است. در زبان ساده تر هر چیزی که شما در قانون می بینید و یا از قانون می شنوید همه و همه تحت عنوان این دو ساختار بزرگ قانونی بیان می شود. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که ما به جز وکلایی که در حوزه حقوقی فعالیت می کنند انواع وکیل کیفری نیز داریم.

قانون در بخش حقوقی به این نکته بسیار مهم می پردازد که هر فرد در جامعه چه حقوقی دارد. در واقع یک وکیل در این حوزه مانند وکیل خانواده به خوبی می داند که هر فرد در هر موقعیتی چه حقوقی دارد و چگونه می تواند به این حقوق برسد. همچنین در این بخش از قانون مشخص می شود که هر فرد در جامعه باید چه حقوقی را رعایت کند. بنابراین قانون در این بخش چارچوب روابط را مشخص می کند. چیزی که انتظار می رود یک وکیل در این حوزه مانند وکیل ملکی به آن آگاه باشد.

اما قانون در بخش کیفری به مفهوم بسیار مهم جرم می پردازد. در واقع در این بخش مشخص می شود که چه افعالی جرم است و چگونه این جرایم باید اثبات شود. درواقع مسئله بسیار مهمی که وجود دارد این است که این بخش از قانون این قدرت را دارد که بتواند بر جان و مال افراد تاثیرگذار باشد. همین موضوع است که هزینه وکیل چک برگشتی را کمی بیشتر می کند و کارکرد وکلایی مانند وکیل شکایت از پزشک را مهم تر نشان می دهد.

هزینه وکیل چک برگشتی از منظر کیفری

هزینه وکیل چک برگشتی زمانی که قرار است شکایت کیفری صورت بگیرد می تواند کمی بالاتر از حالت عادی باشد. در واقع مسیری که دادگاه های کیفری برای اثبات جرم دارند به اندازه ای سخت است که می تواند کار هر وکیلی را سخت تر کند. از این رو طبیعی است که هزینه وکیل چک برگشتی از منظر کیفری کمی بالاتر از حالت عادی باشد. اما چرا؟

در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که قانون با اثبات جرم این قدرت را پیدا می کند که برای سرنوشت مالی یا جانی یا زندگی افراد تصمیم گیری کند. در واقع قانون در این بخش حتی این قدرت را دارد که برای زنده ماندن یا نماندن افراد ( اعدام ) تصمیم گیری نماید. این نکته بسیار مهمی است که باعث شده است که قانون کیفری در خصوص اثبات جرم کمی سختگیرانه تر عمل کند. در واقع یکی از مهمترین تفاوت های وکلای گروه کیفری با دیگر انواع وکلا مانند وکیل طلاق در همین موضوع است.

از این رو مهمترین مفهومی که می توانیم در خصوص هزینه وکیل چک برگشتی از منظر کیفری بیان کنیم، مفهوم جرم است. در واقع زمانی یک وکیل برای چک برگشتی از منظر کیفری می تواند اقدام کند که پیش آن بتواند ثابت کند که جرمی اتفاق افتاده است. در واقع بر خلاف تعریفی که بسیاری از ما از جرم داریم، قانونگذار هر کار خلاف قانون را جرم تلقی نکرده است. به بیان ساده تر ما تصور می کنیم که هر کاری که خلاف قانون اتفاق بیفتد لزوما جرم است. اما این تعریف چندان درست نیست. در واقع قانون برای اثبات جرم شرایط مهم دیگری را نیز در نظر گرفته است. شرایطی که در کنار یکدیگر باعث می شود جرم اثبات شود و بر اساس همین اثبات جرم است که مجازات تعیین می شود. یادتان باشد قانون در بخش کیفری به اجرای مجازات نیز پرداخته است. از این روست که بسیاری قانون کیفری را مهمتر از قانون حقوقی می دانند. همین مسیر سخت و همین پیچیدگی هایی که وجود دارد عملا باعث شده است کار وکلای چک برگشتی از منظر کیفری سخت باشد و همین موضوع یکی از عوامل مهم در تعیین هزینه وکیل چک برگشتی محسوب می شود. اما سوال اصلی هنوز پا برجاست. اگر جرم از دید قانون آن چیزی نیست که ما تصور می کردیم، پس قانون آن را چگونه تعریف می کند؟

هزینه وکیل چک برگشتی و اثبات جرم

هزینه وکیل چک برگشتی به صورت مستقیم با مفهوم جرم سر و کار دارد. در واقع از اولین اقداماتی که یک وکیل چک برگشتی باید انجام دهد این است که بتواند ثابت کند که جرمی صورت گرفته است تا بر اساس آن امکان شکایت کیفری و اعلام جرم را داشته باشد. از این رو باید بدانیم که قانون جرم را چگونه تعریف می کند و از چه ابزارهایی برای اثبات آن بهره می گیرد.

نکته ای که وجود دارد این است که قانون برای اثبات جرم از سه رکن مادی، معنوی و قانونی استفاده می کند. زمانی که این سه رکن به صورت همزمان اثبات شود از نظر قانونی می توان گفت که جرم اثبات شده است و این مهمترین نکته ای است که باید به آن توجه داشته باشیم. در واقع یک وکیل در حوزه کیفری بر خلاف وکلای گروه حقوقی مانند وکیل تغییر نام از ابزارهای متعددی برخوردار هستند. مهمترین این ابزارها همین سه رکن اثبات جرم است.

در واقع قانون در رکن مادی به این نکته می پردازد که آیا فعل صورت گرفته یا ترک فعل انجام شده دارای آثار منفی و مخربی بوده است یا خیر. در واقع اگر فعل دارای آسیب به فرد یا جامعه به صورت قابل اثبات باشد می توان گفت که رکن معنوی جرم برای ان اثبات می شود. در خصوص چک برگشتی این رکن همان ضرر و زیان مالی است که ایجاد می شود. اما قانون در رکن معنوی به فاعل نگاه می کند. در واقع می خواهد بداند که آیا  فاعل این کار را به صورت عمدی و با هدف قبلی انجام داده است و یا سهوی در کار بوده است. به نوعی اگر ثابت شود که فرد با هدف و نیت قبلی این کار را کرده و نسبت به کار خود آگاهی داشته است عملا رکن معنوی برای او اثبات می شود. اما اگر سهوی بودن فعل مشخص شود نمی توان فرد را مجرم خواند. در خصوص چک برگشتی بی محل بودن چک و یا عدم قید ضمانت و … می تواند این رکن را اثبات کند. اما قانون در رکن قانونی به این نکته می پردازد که قانونگذار در خصوص فعل صورت گرفته چه ماده و مصداقی دارد. در واقع بر اساس ماده دو قانون مجازات اسلامی اگر قانون در خصوص فعلی سکوت کرده باشد نمی توان آن فعل را جرمم تلقی کرد. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. با اثبات این سه رکن به صورت همزمان می توان گفت که جرم اثبات می شود. این سه رکن در تعیین هزینه وکیل چک برگشتی می تواند تاثیر مستقیم داشته باشند.

هزینه وکیل چک برگشتی و انتخاب بهترین وکیل

هزینه وکیل چک برگشتی فارغ از نوع پرونده و مسائل حقوقی یا کیفری آن به فاکتور بسیار مهم وکیل نیز بستگی دارد. در واقع اگر شما بخواهیم سراغ بهترین وکیل در این حوزه بروید مسلما باید هزینه وکیل چک برگشتی بیشتری نیز پرداخت کنید. اما سوال اینجاست که بهترین وکیل چک برگشتی کیست؟ یا لزوما پرداخت هزینه وکیل چک برگشتی بالاتر به منزله استفاده از بهترین وکیل در این حوزه است؟

به طور کلی همانطور که گفته شده مهمترین عاملی که میتواند شما را در حیطه هزینه وکیل چک برگشتی کمک کند، مسئله ای به نام شناخت نیاز است. در واقع شما به واسطه شناخت نیاز قانونی خودتان می توانید متوجه شوید که بهترین وکیل برای شما چه کسی می تواند باشد. از این رو باید گفت که بهترین برای هر فردی بر اساس دعوی و نیاز قانونی که دارد می تواند کاملا متفاوت باشد. اما با این حال بهترین وکلا در هر حوزه مانند یک وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری خصوصیاتی مشترک و بارز دارند.  این خصوصیات می تواند شما را در انتخاب بهترین وکیل چک برگشتی نیز یاری کند.

به طور کلی دانش و تخصص اولین و مهمترین ویژگی است که هر وکیلی باید داشته باشد. اما چیزی که باعث می شود یک وکیل در رده های بالاتر قرار بگیرد نوع تسلط او بر این دانش است. به طور مثال بهترین وکیل چک برگشتی باید بر قوانین مدنی، قوانین حوزه تجارت، قوانین قانون چک ( قدیم و جدید ) از نظر حقوقی آشنا باشد. اما این کافی نیست. این وکیل باید تخصص کافی در حوزه قوانین کیفری و جرایم مربوط به این حوزه نیز داشته باشد. همانطور که گفتیم این وکیل با جرم و مجازات سر و کار دارد. از این رو شناخت این مفاهیم و دانستن قوانین آن ها می تواند بسیار کارساز باشد.

اما این تمام ویژگی های بهترین وکیل چک برگشتی نیست. در واقع در کنار دانش و تخصص این تجربه است که کارایی خودش را نشان می دهد. در واقع اگر بخواهیم صادقانه تر بیان کنیم تجربه است که باعث می شود وکیل بداند در هر موقعیتی از  چه قانونی باید استفاده کند. آن چیزی که اهمیت دارد دقیقا همین است. در زبان ساده تر قانون به اندازه ای پیچیده است که تنها تجربه است می تواند فرد را از کوره راه های قانونی عبور دهد. بنابراین شما اگر به دنبال بهترین وکیل هستید، باید با تجربه ترین آن ها را پیدا کنید.

هزینه وکیل چک برگشتی و فاکتورهایی که در آن تاثیر گذار است.

هزینه وکیل چک برگشتی به فاکتورها و شاخص های متعددی بستگی دارد. به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که هر چیزی که به قانون و کار این وکیل مربوط باشد می تواند در تعیین هزینه وکیل چک برگشتی تاثیرگذار باشد. از این رو ما در این مقاله نمی توانیم به صورت کاملا دقیق و یا حتی تقریبی به شما بیان کنیم که هزینه وکیل چک برگشتی چه قدر خواهد شد. آن چیزی که مشخص است این است که نیاز شما و کارکرد وکیل مهمترین عوامل در تعیین این هزینه ها هستند.

اما فارغ از این دو فاکتور بسیار مهم، شاخص های دیگری را نیز می توانیم برای تعیین هزینه وکیل چک برگشتی نام ببریم. به طور مثال محل دعوی و دادگاه برگزاری آن می توان یک شاخص بسیار مهم باشد. در واقع آن چیزی که همه ما میدانیم این است که اساسا برگزاری دعوی در شهرهای بزرگ مانند تهران هزینه بر است و مسلما هزینه وکیل چک برگشتی در این شهرها نیز بیشتر خواهد بود. یکی از علت های این موضوع دقیقا همان پیچیدگی هایی است که در این مسیر وجود دارد. در واقع در یک شهرستان همه چیز در دسترس است و وکیل می تواند طی چند ساعت تمام مدارک مورد نیاز را از ادارات مختلف به دست بیاورد اما این موضوع در تهران ممکن است تا هفته ها به طول بیانجامد. از این رو کاملا طبیعی است که هزینه وکیل چک برگشتی در شهری مانند تهران کمی بیشتر از سایر شهرها باشد. عامل دیگری که در این مقاله بسیار به آن تاکید کردیم کیفری یا حقوقی بودن دعوی است. یادتان باشد که نام کیفری به اندازه ای سنگین است که باعث شود هزینه وکیل چک برگشتی را کمی بیشتر کند. این ها مهمترین فاکتورهایی است که در تعیین این هزینه می تواند نقش مهمی داشته باشد.

هزینه وکیل چک برگشتی و مفهوم مجازات

هزینه وکیل چک برگشتی بعد از فاکتور جرم و اثبات آن در دادگاه به مفهوم مجازات نیز مرتبط است. از این رو بهترین کار ممکن این می تواند باشد که ما مجازات را مورد بررسی قرار دهیم و اساسا مشخص کنیم که در قانون ایران مجازات به چه مفهومی گفته می شود و چند نوع دارد.

آن چیزی که کاملا ساده و مشخص است این موضوع است که مجازات به نوعی تاوان جرم شناخته می شود. مجازات باید به نوعی تعیین شود که دو هدف اصلی را در بر داشته باشد. اول این که مجازات  باید بتواند تا جایی که امکان پذیر باشد ضرر و زیان خواهان را جبران کند. هدف دوم این است که این مجازات باید به نحوی تدوین شود که حالت بازدارنده داشته باشد. یعنی هر کس با دیدن مجازات جرم از انجام آن جرم صرف نظر کند. به طور مثال مجازات مربوط به حمل و نگهداری مواد مخدر در غالب موارد اعدام است. این مجازات از این نظر تعیین شده است که درصد این اتفاق را با توجه به زیان های غیر قابل جبران مواد مخدر در جامعه کم کند. همین موضوع در خصوص تعیین هزینه وکیل چک برگشتی و کارکرد این وکیل نیز بسیار تاثیرگذار است.

اما آن چیزی که برای ما به صورت عملی اهمیت دارد و می تواند در تعیین هزینه وکیل چک برگشتی تاثیرگذار باشد، انواع مجازات است. در واقع یک وکیل پایه یک دادگستری به خوبی می داند که قانون ایران دارای دو نوع مجازات است. مجازات حدی و مجازات تعزیری این دو مجازات را تشکیل می دهند.

مجازات حدی به مجازاتی گفته می شود که توسط اسلام تعیین شده است. در واقع مسئله اصلی که وجود دارد این است که عمده قوانین ایران بر اساس اسلام تدوین شده است. این موضوعی است که یک وکیل طلاق به خوبی نسبت به آن آگاه است. بنابراین کاملا طبیعی است که تعدادی از جرایم و مجازات های مربوط به آن توسط اسلام تعیین شده باشد. به این دست از مجازات ها مجازات های حدی گفته می شود. اما نوع دیگری از مجازات ها وجود دارد که توسط قانونگذار تعیین می شود. این دست از مجازات ها بر اساس کیفیت جرم و دیگر فاکتورها تعیین می شود. در قانون به این دسته مجازات تعزیری گفته می شود. حال به نظر شما هزینه وکیل چک برگشتی بر اساس کدام یک از این دو نوع خواهد بود؟

هزینه وکیل چک برگشتی و تاثیر مجازات در آن

هزینه وکیل چک برگشتی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد اما شاید بتوان مهمترین این فاکتورها را نوع مجازاتی دانست که در پرونده می تواند صادر شود. در واقع همانطور که گفتیم مجازات باید به نوعی تعیین شود که در وهله اول بتواند زیان خواهان را جبران کند. آن چیزی که در خصوص چک برگشتی وجود دارد این است که اساسا برای بازپس گیری این زیان همان دعوی حقوقی نیز کافی است و نیازی به دعوی کیفری نیست. در واقع در دعوی حقوقی زیان مال باخته مورد بررسی قرار می گیرد و به نحوی سعی می شود این زیان پرداخت شود. اما مسئله ای که وجود دارد این است که اساسا ابزارهایی که در اختیار دادگاه های حقوقی است محدود است. این موضوعی است که یک وکیل تخلیه به خوبی آن را درک می کند.

از این رو با طرح دعوی در دادگاه کیفری خواهان این هدف را دنبال می کند که از ابزارهای قانونی قوی تری از جمله حبس برای بازپس گیری مال خود اقدام کند. از طرف دیگر جنبه تنبیهی مجازات نیز باعث شده است که مجازات های تبعی دیگری مانند ممنوعیت داشتن دست چک و … برای مجرم در نظر گرفته شود.

نکته ای که باید در خصوص مجازات های مربوط به این دعوی ها بدانید این است که این مجازات ها تعزیری هستند. در واقع مجازات های حدی امکان تغییر به هیچ عنوان ندارند. یعنی حتی خود قاضی نیز نمی تواند مجازات حدی را تشدید کند یا به آن تخفیف دهد. اما این همان چیزی که در مجازات تعزیری وجود دارد. در واقع در مجازات تعزیری وکیل این امکان را دارد که برای موکل خود به عنوان مجرم درخواست تخفیف در مجازات داشته باشد و یا این که وکیل برای دفاع از خواهان خواستار تشدید مجازات بر اساس شرایط قانونی است. همین موضوع می تواند تاثیر مهمی در تعیین هزینه وکیل چک برگشتی داشته باشد.

هزینه وکیل چک برگشتی و مفهوم چک در قانون

هزینه وکیل چک برگشتی زمانی می تواند به طور کامل برای ما روشن شود که اساسا مفهوم حقوقی چک را بتوانیم به طور کامل درک کنیم. در واقع ما باید بتوانیم بفهمیم که قانون در خصوص چک چه نظری دارد و بر اساس چه چارچوب هایی این مفهوم در جامعه جریان دارد. این کاری است که  هر وکیلی مانند یک وکیل طلاق توافقی به خوبی می داند که شناخت چارچوب های اصلی در قانون مهمترین قدم محسوب می شود. در بسیاری از موارد نیز شناخت این قدم است که می تواند در تعیین هزینه های مختلف از جمله هزینه وکیل چک برگشتی تاثیرگذار باشد.

به طور کلی چک در قانون تجارت ایران بسیار مفهوم مهمی محسوب می شود. در واقع از دید قانون چک یک سند قانونی و کاملا معتبر است که بر اساس آن امکان برداشت پولی مشخص در زمانی مشخص از حسابی مشخص فراهم می شود. به نوعی فرد صادر کننده چک با این چک به بانک اجازه را می دهد که به نیابت از او مبلغ مشخص شده را به فرد تحویل دهد. در قانون، چک به عنوان یک سند شناسایی شده است. بنابراین در دادگاه قابل استناد است و فرد می تواند با آن موارد مختلفی را ثابت کند. نکته ای که وجود دارد این است که تا سال های گذشته قانون چک به نحوی بود که امکان سوء استفاده های مختلفی را به صادر کننده چک یا صاحب چک می داد. در واقع در این قانون از مفاهیمی مانند حامل استفاده می شد. اما در قانون جدید چک عملا تاجایی که ممکن بود قانون سعی کرده است جلوی این اتفاقات را بگیرد. در واقع قانون با حذف مفاهیمی مانند حامل و الزام به ثبت چک در سامانه صیاد باعث شده است که بسیاری از تعارض های قانونی برطرف شود. نکته ای که وجود دارد این است که اساسا در قانون جدید چک به سادگی برای هر فردی چک صادر نمی شود و تا جایی که قانون مطمئن نشود این فرد دارای حسابی با گردش مالی خوب باشد، برای او چک صادر نمی کنند. همه این موارد باعث شده است که اساسا تعارض های قانونی در حوزه چک کمی کمتر شود اما تعارض های جدیدی ایجاد شده است. این تعارض ها باعث می شود که کمی در هزینه وکیل چک برگشتی تغییراتی ایجاد شود.

هزینه وکیل چک برگشتی و نیازی که باید بشناسید.

هزینه وکیل چک برگشتی با وجود این که به فاکتورها و شاخص های مختلفی وابسته است. اما از همه این شاخص ها و فاکتورها مهم تر نیاز قانونی شماست. در واقع نیاز شماست که تعیین می کند از وکیل مورد نظر چه می خواهید و چه کارکردی از او انتظار دارید. بنابراین اگر می خواهید هزینه وکیل چک برگشتی را به شکل اقتصادی تری انجام دهید و نتیجه بهتری بگیرید باید سعی کنید نیاز خودتان را تشخیص دهید. این تشخیص نیاز می تواند کمک بزرگی به کاهش هزینه وکیل چک برگشتی و هدفمندتر کردن آن بکند.

برای تشخیص نیاز قانونی خود می توانید از انواع مشاوران قانونی کمک بگیرید. مشاورانی مانند مشاوران گروه وکلای پارسا با شنیدن دعوی و تعارضی که درگیر آن شده اید می توانند شما را برای انتخاب بهترین مسیر و بهترین وکیل با هزینه هایی مشخص راهنمایی کنند. این موضوعی است که در خصوص انتخاب انواع وکلا مانند یک وکیل تصادفات نیز صدق می کند. شما باید دقیقا بدانید که از نظر قانونی در چه وضعیتی قرار دارید. بنابراین آن چیزی که ارزش و اهمیت دارد نیاز قانونی شماست. چرا که برخی ها تصور می کنند که شناخت نیاز کار چندان سختی نیست. شاید این چنین باشد اما یادتان باشد که بیان این نیاز به زبان قانون و شناخت موقعیت قانونی آن می تواند کمی سخت باشد. از این روست که پیشنهاد ما این است که از کارشناسان متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

هزینه وکیل چک برگشتی و رای وحدت رویه شماره 31

هزینه وکیل چک برگشتی  به آرای وحدت رویه نیز ارتباط دارد و باعث ایجاد شرایط نسبتا خوبی می گردد. برای آنکه بتوانید با جریان رای وحدت رویه و هزینه وکیل چک برگشتی آشنا شوید به ما توصیه می کنیم که در ادامه این متن و آرای وحدت رویه در مورد انواع چک های برگشتی با ما همراه باشید تا بتوانید اطلاعات نسبتا کاملی در مورد جریان چنین پرونده هایی پیدا کنید.

طبق مندرجات حكم شعبه دو‌م دادگاه استان خراسان و رأي بدو‌ي مربوطه آقاي حسين اكملي به اتهام اصدار دو فقره چك بي‌محل تعقيب و دادگاه جنحه بجنورد با استدلال به اينكه طبق ماده (10) قانون چك فقط دارنده چك حق شكايت كيفري دارد و دارنده چك كسي است كه براي او‌لين بار به بانك مراجعه كرده و بانك بايد گواهي به نام او صادر كند و اگر كسي بخواهد به نمايندگي دارنده چك و‌جه آن را و‌صول كند بايد هويت و نشاني خود را با تصريح در نمايندگي در ظهر چك مزبور قيد نماييد، در حالي كه با مراجعه به فتوكپي ظهر چك‌هاي موضوع اتهام چنين حالتي ملحوظ نيست و اين چك‌ها از بانك ايرانشهر بوده در حالي كه از طرف بانك صادرات برگشت خورده و بنابراين مسأله جنبه كيفري نخواهد داشت حكم به برائت متهم صادر می نماید.

حسب مندرجات دادنامه شعبه پنجم دادگاه استان خراسان و رأي نخستين مربوط به آقاي مرتضي كرو‌كي به اتهام اصدار يك فقره چك بي‌محل تعقيب و دادگاه جنحه بجنورد با استدلال به اينكه دارنده چك فقط حق شكايت كيفري دارد و دارنده چك كسي است كه چك به نام او برگشت خورده و در برگ عدم پرداخت صراحتاً نام او قيده شده و اگر هم كسي به نمايندگي اقدام نموده بايد اين مطلب تصريح و با ذكر مشخصات باشد و در اين پرو‌نده چك به نام بانك ملي برگشت خورده و چندين امضا در ظهر چك منعكس است كه معلوم نيست چندبار دست به دست گشته و دارنده آن كيست و بالاخره چك به نام شاكي برگشت نشده و ‌در مدارك استنادي هم تصريح در نمايندگي ملاحظه نمي‌گردد و چك در و‌جه حامل است با استناد به مادتين (10 و 11) قانون صدو‌ر چك مورد را فاقد جنبه كيفري تشخيص و حكم به برائت متهم صادر مي‌نمايد و براثر پرو‌هشخواهي دادسراي شهرستان بجنورد شعبه پنجم دادگاه استان خراسان با استدلال به اينكه به موجب ماده (10) قانون صدو‌ر چك چنانچه كسي به عنوان نمايندگي براي و‌صول چك مراجعه نمايد حق شكايت براي دارنده چك محفوظ است و در مورد اين چك و اصولاً در موارد مشابه و نظاير آن با توجه به و‌ظايف بانكي دراينكه بانك به عنوان نمايندگي به بانك محال‌عليه (بانك سپه شعبه قوچان) مراجعه كرده ترديدي نيست.

هزینه وکیل چک برگشتی و رای نهایی صادره از دیوان عالی کشور

هزینه وکیل چک برگشتی در رای نهایی دیوان عالی کشور با شرایط دیگر متفاوت است و نمی توان این ارای قانونی را مانند یکدیگر تشخیص داد. با توجه به رو‌نوشت چك و گواهي عدم پرداخت و اين كه متهم اصدار آن را اعتراف داشته و دفاعيات او مبني براينكه مبلغ چك كمتر بوده است مستند به دليل نيست حكم پژو‌هش‌خواسته را مخدو‌ش تشخيص و آن را فسخ و عمل متهم را منطبق با ماده (6) قانون صدو‌ر چك دانسته و با رعايت تخفيف او را به شصت و پنج رو‌ز حبس جنحه‌اي و پرداخت مبلغ يك هزار ريال جزاي نقدي محكوم نموده است.

جلسه هيأت عمومي ديوان‌عالي كشور به رياست قائم‌مقام رياست كل ديوان‌عالي كشور و با حضور معاو‌ن او‌ل دادستان كل كشور و جنابان آقايان روسا و مستشاران شعب كيفري و حقوقي ديوان‌عالي كشور تشكيل گرديد.

پس از طرح موضوع و قرائت گزارش و بررسي او‌راق پرو‌نده و استماع عقيده دادستان كل كشور كه: «اظهارنظر به تأييد رأي شعبه پنجم دادگاه استان خراسان، مبني بر نمايندگي داشتن بانك نمودند» مشاو‌ره نموده و بدين شرح رأي داده‌اند:

نظر به اينكه به صراحت  ماده منظور از دارنده چك در آن ماده شخصي است كه براي او‌لين بار چك را به بانك ارائه داده است لذا چنانچه بانك مرجوع‌اليه پس از دريافت چك از مشتري آن را براي و‌صول به بانك ديگري ارسال نمايد و بانك اخير الذكر گواهي برگشت را به نام بانك او‌ل صادر كند اين امر نمي‌تواند موجب سلب حق شكايت كيفري از كسي كه براي نخستين‌بار چك را به بانك ارائه داده است گردد. مضافاً به اينكه با توجه به نحوه فعاليت بانك‌ها و رو‌يه معمول آن مؤسسات و و‌ظايف آنها، ترديدي نيست كه بانك‌ها معمولاً به عنوان نمايندگي از ابراز كننده چك نسبت به و‌صول و‌جه آن از بانك ديگري اقدام مي‌نمايند و در مواردي هم كه چك متعلق به خود بانك بوده و اصالتاً نسبت به و‌صول و‌جه آن اقدام مي‌نمايند هيچ‌گاه گواهي برگشت و چك متعلق به خود را به اشخاص ديگر تسليم نمي‌نمايند.

بنا به مراتب مزبور در مواردي كه بانك‌ها از طرف دارنده چك مأمور و‌صول و ايصال و‌جه چك‌ها مي‌باشند اين نمايندگي نياز به تصريح ندارد و اذا رأي شعبه پنجم دادگاه استان خراسان صحيح است. اين رأي به موجب ماده سوم قانون الحاقي به قانون آيين‌دادرسي كيفري در جلسه هيأت عمومي ديوان‌عالي كشور صادر شده و در موارد مشابه براي كليه دادگاه‌ها لازم‌الاتباع مي‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×