وکیل برای نوشتن لایحه

وکیل برای نوشتن لایحه (13)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل برای نوشتن لایحه

وکیل برای تنظیم لایحه

وکیل برای نوشتن لایحه

وکیل برای نوشتن لایحه کیست؟ وکیل برای نوشتن لایحه چه کارکردی دارد؟ چه انتظاراتی می توانیم از وکیل برای نوشتن لایحه داشته باشیم؟ مهمترین وظیفه وکیل برای نوشتن لایحه چیست؟ وکیل برای نوشتن لایحه چه کمکی به ما می کند؟ اهمیت استفاده از وکیل برای نوشتن لایحه در چیست؟ چگونه می توانیم بهترین کارایی را از وکیل برای نوشتن لایحه داشته باشیم؟ مهمترین عنصر تاثیرگذار در کارکرد وکیل برای نوشتن لایحه چیست؟ بهترین وکیل برای نوشتن لایحه کیست؟ یک وکیل برای نوشتن لایحه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ چگونه می توانیم بهترین وکیل برای نوشتن لایحه را پیدا کنیم؟ مهمترین خصوصیات یک وکیل برای نوشتن لایحه چیست؟ وکیل برای نوشتن لایحه چه مزایایی برای افراد جامعه ما دارد؟ چه کسانی می توانند به وکیل برای نوشتن لایحه مراجعه کنند؟ خدمات مختلف وکیل برای نوشتن لایحه به چه مواردی تقسیم می شود؟ آیا شما یا اطرافیانتان تاکنون به وکیل برای نوشتن لایحه مراجعه کرده اید؟ توانایی ها و تخصص های وکیل برای نوشتن لایحه را تا چه اندازه می شناسید؟ وکیل برای نوشتن لایحه با دیگر وکلا چه تفاوتی دارد؟

وکیل برای نوشتن لایحه یکی از مهمترین وکلا در قانون محسوب می شود. علت این مسئله این است که لایحه خود به عنوان یک ابزار بسیار مهم قانونی شناخته می شود. در واقع لایحه زبان گفت و گوی میان طرفین دعوی و دادگاه محسوب می شود. از این رو مهم است که بدانیم یک لایحه چیست و چگونه نوشته می شود. این مفهوم می تواند ما را به کارکرد وکیل برای نوشتن لایحه برساند. در واقع هدف اصلی ما این است که بتوانیم بهتر و بیشتر با کارایی وکیل برای نوشتن لایحه آشنا شویم. در واقع زمانی که بتوانیم این موضوع را درک کنیم که یک وکیل برای نوشتن لایحه چه کارکردهایی مهمی می تواند برای ما داشته باشد در آن صورت است که می توانیم دست به انتخاب بهترین وکیل برای نوشتن لایحه بزنیم. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

اما مسئله ای که وجود دارد این است که اساسا وکیل برای نوشتن لایحه و مفاهیم وابسته به آن مفاهیم قانونی محسوب می شود. بنابراین برای درک این مسائل باید با زبان قانون آشنا شد. اما قانون زبانی است که چندان ساده نیست. در واقع برخلاف تصور بسیاری زبان قانون می تواند زبانی بسیار سخت و حتی مبهم باشد. از این رو برای این که بتوانیم دقیق تر با کارکرد وکیل برای نوشتن لایحه آشنا شویم باید سعی کنیم زبانی مشترک با قانون پیدا کنیم. از این رو بررسی الفبای مربوط  به زبان قانون می تواند راهکار بسیار مناسبی برای ایجاد این زبان مشترک باشد. تنها توجه داشته باشید که در این مقاله فرصت و توان بررسی تمامی این الفباها وجود ندارد. از این رو تنها به آن دسته از الفبای قانونی می پردازیم که به صورت مستقیم با مفهوم و کارکرد وکیل برای نوشتن لایحه در ارتباط باشد.

وکیل برای نوشتن لایحه و ضرورت حضور او در جامعه

وکیل برای نوشتن لایحه یکی از بهترین و متخصص ترین افرادی است که باید جریان داردی پرونده های خود را به او واگذار کرد. همه ما به خوبی می دانیم که یکی از عمده ترین مشکلاتی که بسیاری از افراد در جریان قضایی پرونده های مختلف با ان روبرو می شوند و جریان حقوقی پرونده های آنها را به خطر می اندازد آن است که نمی دانند باید چگونه لایحه مورد نظر خود را تنظیم کنند و آن را به چه کسی واگذار کنند تا بتواند به خوبی و به بهترین شیوه ممکن این سند قانونی را تنظیم کند. وکیل برای نوشتن لایحه یکی از بهترین کسانی است که می تواند با تسلط به مباحث قانونی مختلف این سند حقوقی را در چارچوب های قانونی تنظیم کند و به نتیجه برساند. برخی از افراد با وکیل برای نوشتن لایحه آشنایی ندارند و اصلا در مورد ویژگی های این فرد حرفه ای هیچ اطلاعی در دست ندارند. در چنین شرایطی بهترین راهکار ممکن آن است که از همان ابتدای جریان پرونده به وکیل برای نوشتن لایحه مراجعه کنید. وکیل برای نوشتن لایحه در هر جامعه ای می تواند حضور موثری داشته باشد و عملکرد های خوبی را از خود نشان دهد. وکیل برای نوشتن لایحه به عموم مراجعان خود می تواند کمک کند تا نتایج خوبی را بدست آورند و هیچ محدودیتی د راین زمینه وجود ندارد.

وکیل برای نوشتن لایحه یکی از متخصص ترین و حرفه ای ترین کسانی است که امروزه به صورت تخصصی به ارائه خدمات حقوقی می پردازد می تواند شرایط نسبتا خوبی را در جریان پرونده های مختلف برای افراد ایجاد کند تا آنان نیز بتوانند در مسیر احقاق حقوق خود قدم بردارند. شما بای این موضوع را در نظر داشته باشید که رد هر جریان حقوقی بهتر است به فردی متخصص  با تجربه ردان زمینه مراجعه کنید تا بتوانید شرایط نسبتا خوبی را در جریان چنین پرونده هایی ایجاد کنید و بهترین راهکار های ممکن را برای خود بدست آورید تا حقوقتان مورد تضییع قرار نگیرد. بیشتر کسانی که امروزه دچار مشکلات قانونی و حقوقی می شوند معمولا اطلاعات قانونی دقیقی در مورد مسائل حقوقی مختلف ندارند و نمی دانند که چگونه باید از حقوق خود دفاع کنند تا در جریان پرونده های مختلف شرایط مساعدی برای آنها ایجاد شود. برای مثال حتی اگر درگیر پرونده هایی همچون کمیسیون ماده صد شدید نیز بهتر است به وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مراجعه کنید.

وکیل برای نوشتن لایحه (12)
وکیل برای نوشتن لایحه (12)

وکیل برای نوشتن لایحه و مزایای مراجعه به او

وکیل برای نوشتن لایحه می تواند مزیت های متعددی برای افراد جامعه داشته باشد. اگر شما جزو کسانی هستید که می خواهید به وکیل برای نوشتن لایحه مراجعه کنید و در مورد خدمات قانونی و حقوقی او اطلاعی ندارید به شما تصفیه می کنیم که رد ادامه متن با ما همراه باشید تا در مورد مزیت های وکیل برای نوشتن لایحه به شما توضیح دهیم و اطلاعات جامع و دقیقی را ارائه دهیم.

نوشتن لایحه حقوقی برای عده کسانی که نمی توانند به تنهایی انواع اسناد حقوقی لازم در جریان دادرسی را تهیه و آماده کنند می تواند بسیار موثر باشد و از اطاله دادرسی پرونده های آنها جلوگیری کند. برخی از افراد با خود فکر میکنند که می توانند به تنهایی جریان پرونده های مختلف را مورد بررسی قرار دهند و انواع لوایح را آماده کنند اما حقیقت آن است که نوشتن لایحه حقوقی دارای نکات بسیار زیادی است که افراد متعددی از آنها اطلاع دارند و نمی داند که نکات قانونی و جزیی آن به چه مواردی تقسیم می شود و همین موضوع باعث می شود تا پرونده های آنها دچار اطاله شود و اطاله نیز باعث به هدر رفتن زمان و هزینه مردم یم ود. برای جلوگیری از بوجود آمدن چنین مشکلاتی بهتر است جریان دارسی و نوشتن لایحه و انواع اسناد حقوقی را به افراد متخصصی همچون وکیل برای نوشتن لایحه واگذار کرد.

البته دقت داشته باشید که رد هر مسئله مراجعه به افراد متخصص می تواند بسیار کار آمد باشد. برای مثال یکی از پرونده هایی که گاهی با مشکلات بسیار متعددی روبرو میشود و با وجود آنکه در ظاهر ساده می آید، پرونده های مربوط به طلاق توافقی است. در چنین حالتی وکیل طلاق توافقی می تواند بهترین راهکار های قانونی را پیشنهاد دهد که در زمان و هزینه افراد صرفه جویی شود.

وکیل برای نوشتن لایحه به راحتی می تواند خدمات حضوری و غیر حضوری را به عموم کسانی که به او احتیاج دارند ارائه دهد. برای مثال کسانی که با خود فکر می کنند که به دلیل مسافت طولانی نمی توانند به دفتر وکیل برای نوشتن لایحه مراجعه کنند به راحتی می توانند به سراغ استفاده از خدمات غیر حضوری وکیل برای نوشتن لایحه بروند.

وکیل برای نوشتن لایحه (9)
وکیل برای نوشتن لایحه (9)

وکیل برای نوشتن لایحه، وکیلی در حوزه کیفری و حقوقی

وکیل برای نوشتن لایحه را می توان وکیلی دانست که هم در حوزه حقوقی و هم در حوزه کیفری فعالیت می کند. در واقع وکیل برای نوشتن لایحه را می توان به عنوان یک وکیل حقوقی و کیفری در قانون ایران شناخت. اصلی ترین علت این موضوع این است که لایحه ابزاری است که هم در قانون حقوقی و هم در قانون کیفری از آن استفاده می شود. اما مسئله ای که وجود دارد این است که اهمیت استفاده از این ابزار قانونی در هر کدام از ساختارهای حقوقی و کیفری می تواند متفاوت باشد. از این رو در ادامه بهتر است کمی با این ساختار ها آشنا شویم. این شناخت به ما کمک می کند که بتوانید ساده تر و بهتر با اهمیت یک لایحه در قانون آشنا شویم.

به طور کلی قانون ایران بر اساس دو ساختار کلی کیفری و حقوقی ساخته شده است. به نوعی می توان گفت که هر چیزی که در قانون ایران وجود دارد و شما آن را در قانون میبینید همه و همه بر اساس قوانین کیفری یا حقوقی تعریف می شود. بنابراین در کنار وکلایی که در حوزه حقوقی کار می کنند می توانیم وکیل کیفری نیز داشته باشیم. نکته ای که وجود دارد این است که اساسا هر کدام از این ساخت های قانونی چارچوب های خاص خودش را دارد و هر وکیلی مانند وکیل ملکی بر اساس قوانین ساختاری که وجود دارد دست به  کار می شود.

قانون در بخش حقوقی به این نکته می پردازد که هر فرد در جامعه از چه حقوقی برخوردار است. یعنی مشخص می کند که هر فرد در موقعیت های مختلف چه حقوقی دارد و چگونه می تواند به این حقوق برسد. همچنین در این بخش از قانون مشخص می شود که هر فرد باید چه حقوقی را رعایت کند. اما یک وکیل در حوزه کیفری مانند وکیل شکایت از پزشک به خوبی می داند که قانون در بخش کیفری به مفهوم جرم می پردازد. در واقع در این بخش مشخص می شود که جرم چیست؟ چگونه اثبات می شود؟ چه مجازاتی برای جرم باید در نظر گرفت؟ چگونه این مجازات باید اجرایی شود؟ این ها مهمترین نکاتی بود که در خصوص دو ساختار مهم قانونی ایران باید به آن ها اشاره می شد. حال بر اساس این ساختارهاست که ابزارهایی مانند لایحه و وکلایی مانند وکیل برای نوشتن لایحه است که کارایی خودش را نشان می دهد.

وکیل برای نوشتن لایحه (6)
وکیل برای نوشتن لایحه (6)

وکیل برای نوشتن لایحه و مفهوم لایحه

وکیل برای نوشتن لایحه به صورت مستقیم با مفهوم و کارکرد لایحه سر و کار دارد. در واقع ما از وکیل برای نوشتن لایحه تنها این انتظار را داریم که بتواند برای ما لایحه ای مناسب تنظیم کند. از این رو برای این که بدانیم وکیل برای نوشتن لایحه چه کارکردی دارد و انتظار ما در چه حد و حدودی است باید بدانیم که لایحه در قانون چیست و چه کارکردی دارد. به نوعی ما باید بدانیم که اساسا قانون لایحه را چگونه تعریف می کند و چه کارکردهایی برای آن در نظر گرفته است. اهمیت لایحه است که به ما نشان می دهد وکیل برای نوشتن لایحه چه کارکردهایی مهمی می تواند برای ما داشته باشد.

لایحه یک نوشته مکتوب و رسمی در قانون محسوب می شود. در زبان بهتر هر نوع درخواستی که شما می خواهید در جریان دادرسی به دادگاه ارائه دهید توسط لایحه انجام می شود. به طور مثال شما می خواهید مدرکی در جریان دادرسی ارائه دهید و یا می خواهید از قرار تامین در دادگاه استفاده کنید همه این ها توسط لایحه باید ارائه شود.

مسئله ای که وجود دارد این است که لایحه یک نوشته مکتوب و کاملا رسمی و قانونی محسوب می شود. شما به واسطه لایحه دقیقا مشخص می کنید که چه درخواست قانونی دارید و از چه طریقی و بر اساس چه ماده قانونی می خواهید به این خواسته برسید. مسئله ای که وجود دارد این است که خواسته های شفاهی در دادگاه اعتبار دارد و دادگاه نیز به آن ها اعتنا می کند اما لایحه به این خواسته ها اعتبار قانونی بالاتری می بخشد و باعث می شود که پیگیری آن ساده تر و راحت تر باشد.

نکته مهم دیگری که در کارکرد وکیل برای نوشتن لایحه تاثیرگذار است این موضوع است که لایحه در جریان دادرسی و در خصوص دعوی طرح شده اتفاق می افتد اما دادخواست به عنوان شروع یک دادرسی و شروع پرونده محسوب می شود. به نوعی شما با ارائه دادخواست دعوی جدیدی را در مسیر قضایی شروع می کنید. در دادخواست مشخص می شود که خوانده و خواهان چه کسی است. اما لایحه درخواستی است که در جریان دادرسی و رسیدگی به یک پرونده شکل می گیرد. بر اساس لایحه مشخص می شود که طرفین چه درخواستی دارند و به دنبال چه چیزی در دادگاه هستند. بنابراین لایحه در جریان دادرسی و بر اساس موضوع دعوی کیفری یا حقوقی شکل می گیرد. این مهمترین مفهومی است که باید در خصوص کارکرد وکیل برای نوشتن لایحه و مفهوم لایحه باید به آن توجه داشته باشیم.

وکیل برای نوشتن لایحه (8)
وکیل برای نوشتن لایحه (8)

وکیل برای نوشتن لایحه و اهمیت آن

وکیل برای نوشتن لایحه چه کارکرد مهمی برای ما دارد؟ در واقع سوال اصلی این است که آیا ما برای نوشتن لایحه لزوما باید از یک وکیل استفاده کنیم؟ پاسخ این سوال مهم می تواند بخشی از کارایی وکیل برای نوشتن لایحه را به ما نشان دهد.

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که لایحه یک ابزار قانونی است. در زبان ساده تر لایحه ابزاری است که بر اساس زبان قانون بیان می شود. از این رو کسی می تواند این لایحه را تنظیم و تدوین کند که با زبان قانون آشنا باشد. شاید در دید اول نوشتن لایحه کار چندان ساده ای نباشد. به طور مثال در لایحه ای فرد می خواهد مدارکی به دادگاه ارائه دهد. حال چرا باید در این حالت از وکیل برای نوشتن لایحه استفاده شود؟

مسئله ای که وجود دارد این است که تنها ارائه دادن مدرک و یا بیان ساده این موضوع در لایحه کافی است. مسئله و نکته اصلی زبان قانون است. در واقع شما باید با زبان قانون این کار را انجام دهید. این دقیقا همان چیزی است که باعث می شود شما به وکیل برای نوشتن لایحه نیازمند باشید. هر وکیلی مانند یک وکیل طلاق به زبان قانون مسلط است. در واقع می داند که قانون چیست و از چه مفاهیم ساخته شده است. بر اساس چه زبانی صحبت می کند و برای هر موقعیتی باید از چه مواد قانونی استفاده کرد. از این رو زمانی که قرار است یک مدرک به دادگاه توسط لایحه ارائه شود کارکرد وکیل برای نوشتن لایحه این است که سعی کند لایحه را بر اساس زبان قانون تنظیم کند. یعنی نشان دهد که این مدرک بر اساس چه ماده قانونی به دادگاه ارائه می شود و بر اساس کدام ماده قانونی می تواند کارایی داشته باشد. حال اگر وکیل برای نوشتن لایحه این کار را نکند و یا خودتان دست به کار شوید و یک لایحه بدون توجه به این مسائل تدوین کنید چه اتفاقی می افتد؟ دادگاه ممکن است نسبت به مدرک ارائه شده بی تفاوت باشد. چرا که دادگاه تنها زبان قانون را می فهمد. زمانی که مفهوم قانونی پشت لایحه نباشد و قانون زبان آن را درک نکند عملا می توان گفت که این لایحه کارکرد خود را از دست داده است. این نکته بسیار مهمی بود که باید در خصوص اهمیت و کارکرد وکیل برای نوشتن لایحه به آن اشاره می شد.

وکیل برای نوشتن لایحه (7)
وکیل برای نوشتن لایحه (7)

انتخاب وکیل برای نوشتن لایحه

وکیل برای نوشتن لایحه می تواند کارکرد بسیار مهمی برای همه ما در مسیر دادرسی دادگاه های کیفری و یا حقوقی داشته باشد. در واقع تفاوت مهم وکیل برای نوشتن لایحه با وکلایی مانند یک وکیل خانواده در این است که اولا این وکیل در هر نوع دعوی می تواند حضور داشته باشد. در واقع وکیل برای نوشتن لایحه هم در دعاوی کیفری و هم در دعاوی حقوقی می تواند کارایی خودش را نشان دهد. بنابراین مانند یک وکیل تغییر نام در یک حوزه خاص فعالیت نمی کند. این مسئله باعث می شود که کار برای انتخاب یک وکیل برای نوشتن لایحه که بتواند کارایی خوبی برای ما داشته باشد را سخت تر کند.

در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که یک وکیل برای نوشتن لایحه باید اشرافیت خوبی در کلیت قانون های کیفری و حقوقی داشته باشد. در واقع این وکیل باید به طور کامل بر قوانین تسلط داشته باشد و به نوعی زبان قانون را متوجه باشد. بگذارید ساده تر بیان کنیم یک وکیل تخلیه تنها در حوزه امور ملکی و قوانین مربوط به این حوزه تسلط دارد. اما یک وکیل برای نوشتن لایحه زمانی می تواند لایحه ای درست و دقیق تنظیم کند که در تمامی موارد قانونی وارد باشد. برخی از وکلا به صورت تخصصی در حوزه های مختلف اقدام به نوشتن لایحه می کنند و برخی دیگر در تمامی دعاوی این کار را انجام می دهند. عمدتا نیاز قانونی شماست که مشخص می کند یا به تخصص بالایی در این حوزه نیاز دارید و یا خیر. به طور مثال در یک دعوی کیفری مهم مانند دعوی قتل بهتر است از یک وکیل متخصص در این حوزه کمک بگیرید اما در خصوص موارد حقوقی وکیل برای نوشتن لایحه که اطلاعات کلی و عمومی در خصوص قوانین داشته باشد می تواند کارکرد خوبی برای شما داشته باشد. از این رو می توان گفت که این نیاز شماست که مشخص می کند کدام وکیل برای نوشتن لایحه می تواند برای شما مناسب باشد.

اما نکته ای که نباید در این بین فراموش کنید این است که اساسا بهتر است نوشتن لایحه را حتما به  یک وکیل بسپارید. در واقع  یک وکیل به خوبی بر قوانین آگاه است و می داند که قانون با چه زبانی صحبت می کند. در این حالت است که لایحه شما می تواند کارایی لازم را داشته باشد.

وکیل برای نوشتن لایحه (1)
وکیل برای نوشتن لایحه (1)

وکیل برای نوشتن لایحه و نقش تجربه در آن

وکیل برای نوشتن لایحه به عنوان یک وکیل پایه یک دادگستری می داند که بر اساس چه قوانینی باید یک لایحه نوشته شده نوشتن لایحه و تنظیم آن از یک شرایط عمومی و اختصاصی پیروی می کند. در واقع وکلا در این حوزه به خوبی می دانند برای این که بتوانند یک لایحه قانونی مناسب تنظیم کنند باید از چه اصولی پیروی کنند. این اصول بر اساس همان دانشی است که یک وکیل بر آن آگاه است.

اما مسئله بسیار مهمی که در خصوص نوشتن و تدوین یک لایحه وجود دارد این است که لایحه به عنوان درخواست طرفین در دادگاه شناخته می شود. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم لایحه به عنوان زبان اصلی طرفین دعوی در دادگاه شناخته می شود. نکته اینجاست که در یک دادرسی همه چیز بر اساس دادخواست ابتدایی پیش نمی رود. در روند دادرسی همواره اتفاقاتی رخ می دهد که باعث می شود طرفین شروع به مذاکره و بیان مطلب کنند و یا درخواست های خودشان را به دادگاه ارائه دهند. این ها مواردی است که می تواند در تعیین نتیجه دادگاه بسیار تاثیرگذار باشد. همانطور که بیان کردیم این اتفاقات می تواند به صورت شفاهی در دادگاه رخ بدهد. اما این اتفاق چند عیب بزرگ دارد. اولا این که درخواست های شفاهی در جایی غالبا ثبت نمی شود، بدین ترتیب پیگیری آن کار چندان ساده ای محسوب نمی شود. از طرف دیگر بیان درخواست به صورت شفاهی کار چندان ساده ای نیست و احتمال اشتباه لفظی و نداشتن تسلط کافی بر این موضوع بسیار زیاد است. همه این ها نشان می دهد که لایحه به عنوان یک نوشته مکتوب تا چه اندازه میتواند کارایی خوب و البته مهمی داشته باشد. لایحه اگر به درستی تدوین شده باشد می تواند عاملی مهم برای گرفتن رای دادگاه محسوب شود.

اما این مسئله زمانی اتفاق می افتد که عملا وکیل برای نوشتن لایحه از تجربه کافی برای نوشتن لایحه برخوردار باشد. در واقع یک وکیل با تجربه می داند که در هر موقعیتی باید چگونه لایحه تدوین کند و در این لایحه باید از چه مواد قانونی استفاده نماید. در واقع زمان استفاده از لایحه، نحوه بیان و همچنین استفاده از مواد درست قانونی مواردی است که فارغ از دانش به تجربه بالایی نیاز دارد. این تجربه است که می تواند به وکیل برای نوشتن لایحه کمک کند تا بهترین و معتبرترین لایحه را برای موکل خود تنظیم کند.

وکیل برای نوشتن لایحه (3)
وکیل برای نوشتن لایحه (3)

وکیل برای نوشتن لایحه و نکات مهم در خصوص لایحه

وکیل برای نوشتن لایحه در واقع همان وکیلی است که یک لایحه دفاعیه یا لایحه قضایی برای ما تنظیم می کند. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که احتمالا شما عنوان لایحه را بار ها در موقعیت های مختلف شنیده باشید. آن چیزی که با عنوان لایحه در جامعه شناخته می شود همان پیشنهادات قانونی است که دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه می دهد. در واقع اگر بخواهیم از نظر بنیادی به این مسئله نگاه کنیم این پیشنهادات قانونی نیز به نوعی بر اساس همان تعریفی که از لایحه در قانون ارائه دادیم صورت می گیرد. اما چیزی که ما به دنبال آن هستیم و از یک وکیل برای نوشتن لایحه می خواهیم برای ما انجام دهد مسلما لایحه نیست که دولت می نویسد.

در واقع این وکیل باید بتواند برای ما یک لایحه قضایی مناسب تنظیم کند. مسئله ای که وجود دارد این است که بسیاری مفهوم لایحه قضایی را برابر با لایحه دفاعیه می دانند. علت این موضوع این است که خوانده در اولین اقدام برای دفاع از خود باید لایحه ای آماده کند که در آن مشخص کند که بنابر چه مواد قانونی رفتار خود را توجیه می کند و یا چه توضیحی در برابر دادخواست ارائه شده دارد. از این رو بسیاری لایحه را همان دفاعیه می دانند. اما فارغ از این مسئله خواهان نیز خود می تواند در جواب دفاعیه خوانده دلایل خود را ارائه دهد و یا مدرکی جدید به دادخواست خود اضافه کند.

نکته مهمی که وکیل برای نوشتن لایحه نیز به خوبی به آن آگاه است این است که اساسا لایحه باید در خصوص دعوی باشد و خارج از موضوع دعوی مطلبی را بیان نکرده باشد. در صورتی که طرفین بخواهند دعوی جدیدی را آغاز کنند و یا وارد موضوع جدیدی شوند باید دادخواست جدیدی ارائه شود. بنابراین یکی از مهمترین تفاوت هایی که میان دادخواست و لایحه وجود دارد این است که دادخواست یک دعوی جدید را بر اساس مشخص کردن طرفین خوانده و خواهان ایجاد می کند و لایحه ابزار قانونی است که در دل همان دادرسی شکل می گیرد و در خصوص همان دعوی در حال جریان ارائه می شود. این نکته مهمی است که می تواند در خصوص کارکرد وکیل برای نوشتن لایحه نیز بسیار تاثیر گذار باشد.

وکیل برای نوشتن لایحه (4)
وکیل برای نوشتن لایحه (4)

وکیل برای نوشتن لایحه می تواند شما را نجات دهد!

وکیل برای نوشتن لایحه به خوبی می داند که لایحه یک سند مکتوب و قانونی محسوب می شود. به نوعی مسئله مهمی که در خصوص لایحه وجود دارد این است که لایحه یک سند مکتوب و قابل استناد در دادگاه است. از این رو هر چیزی که در این سند ذکر شده باشد می تواند بارها و بارها مورد استفاده قرار بگیرد. حتی در صورت بسته شدن یک پرونده می توان از لوایح آن استفاده کرد و مشخص کرد که هر کدام از طرفین چه رفتاری داشته و چه مدارکی و یا دفاعیه هایی به دادگاه ارائه داده اند.

این مسئله یک نکته پنهان و مهم در خصوص کارکرد وکیل برای نوشتن لایحه در دل خود دارد. مسئله ای که وجود دارد این است که لایحه می تواند در جایی به ضرر خود فرد عمل کند. در واقع لایحه سندی مکتوب و غیر قابل انکار است. از این رو اگر شما در این سند به کسی توهین کرده باشید و یا تهمتی به کسی زده باشید عملا باید در برابر قانون پاسخگو باشید. در دادگاه ها بسیار دیده شده است که فرد بر اساس عصبانیت و یا به هر دلیل دیگری در لایحه ارائه شده خوانده را دزد یا … می خواند. اما مسئله اینجاست که خوانده بر اساس همین کلمه و عبارت می تواند از خواهان شکایت کند. در واقع فرد در لایحه خود اتهام به خوانده زده است و در صورتی که نتواند این اتهام را ثابت کند عملا به عنوان تهمت شناخته می شود و اینجاست که خوانده می تواند از طریق قانون شکایت کند. اینجاست که کارکرد وکیل برای نوشتن لایحه بار دیگر اهمیت خودش را نشان می دهد. در واقع وکیل برای نوشتن لایحه به خوبی می داند که در نوشتن لایحه هر کلمه می تواند تاثیرگذار باشد و باید دانست که هر عبارت چه اثراتی می تواند داشته باشد. بنابراین بهترین کار ممکن این است که نوشتن لایحه را به یک وکیل مجرب بسپارید. زیرا زمانی که شما قرار است مدرکی مکتوب به دادگاه ارائه دهید باید این مدرک به اندازه ای دقیق و حرفه ای باشد که امکان سوء استفاده از آن برای فرد مقابل وجود نداشته باشد.

وکیل برای نوشتن لایحه (2)
وکیل برای نوشتن لایحه (2)

وکیل برای نوشتن لایحه و خدمات الکترونیک قضایی

 وکیل برای نوشتن لایحه از تمامی مراحل و مسائل مربوط به جریانات الکترونیک قضایی اطلاع دارد و به خوبی می داند که در پرونده های مربوط به این حوزه چگونه باید اقدام کند. امروزه دیگر مسائل مربوط به لایحه نویسی به مراجع الکترونیک قضایی ارجاع داده شده است و افراد به یک فرد متخصص نیاز دارند تا در این زمینه اطلاعات لازم را به آنها ارائه دهد و راهنمایی های مربوطه را به افراد توضیح دهد. وکیل برای نوشتن لایحه به دلیل تجربیات متعددی که در این حوزه دارد به خوبی می تواند استناد قانونی لازم را تهیه کند و آنها را آماده ارائه به مراجع الکترونیک قضایی کند. به چند مورد از نکات قانونی در مورد وکیل برای نوشتن لایحه  و مرجع الکترونیک قضایی دقت کنید:

به منظور ساماندهی پرونده‌ها و اسناد قضائی و ارائه بهتر خدمات قضائی و دستیابی روزآمد به آمار و گردش کار قضائی در سراسر کشور و همچنین ارائه آمار و اطلاعات دقیق و تفصیلی در خصوص جرایم، متهمان، بزه‌دیدگان و مجرمان و سایر اطلاعات قضائی، «مرکز ملی داده‌های قوه قضائیه» در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با استفاده از افراد موثق راه‌اندازی می‌شود.

کلیه دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه، نظیر دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان پزشکی قانونی، سازمان قضائی نیروهای مسلح و مراجع ذی‌ربط در عفو و بخشودگی و سجل کیفری، و روزنامه رسمی جمهوری اسلامی، موظفند کلیه اطلاعات خود را در مرکز ملی داده‌های قوه قضائیه قرار دهند و آنها را روزآمد نگه دارند. مراجع انتظامی و سایر ضابطان و دستگاه‌ها، هیئت ها و کمیسیون ‌ های ذیربط موظفند اطلاعات مرتبط با امور قضایی خود را در مرکز ملی داده‌های قوه قضائیه قرار دهند و آنها را روزآمد نگه دارند. قوه قضائیه موظف است به منظور ساماندهی ارتباطات الکترونیکی بین محاکم، ضابطان و دستگاه‌های تابعه خود و نیز سایر اشخاص حقیقی و حقوقی که در جریان دادرسی به اطلاعات آنها نیاز است، «شبکه ملی عدالت» را با به‌کارگیری تمهیدات امنیتی مطمئن از قبیل امضای الکترونیکی راه‌اندازی کند.

در هر مورد که به موجب قوانین آیین دادرسی و سایر قوانین و مقررات موضوعه اعم از حقوقی و کیفری، سند، مدرک، نوشته، برگه اجرائیه، اوراق رای، امضاء، اثر انگشت، ابلاغ اوراق قضائی، نشانی و مانند آن لازم باشد صورت الکترونیکی یا محتوای الکترونیکی آن حسب مورد با رعایت سازوکارهای امنیتی مذکور در مواد این قانون و تبصره‌های آن کافی و معتبر است. در کلیه مراحل تحقیق و رسیدگی حقوقی و کیفری و ارائه خدمات الکترونیک قضائی، نمی‌توان صرفاً به لحاظ شکل یا نحوه تبادل اطلاعات الکترونیکی از اعتبار بخشیدن به محتوا و آثار قانونی آن خودداری نمود. قوه قضائیه موظف است سامانه‌های امنیتی لازم را جهت تبادل امن اطلاعات و ارتباطات بین اصحاب دعوی، کارشناسان، دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، ضابطان و مراجع قضائی و سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه ایجاد نماید.

وکیل برای نوشتن لایحه (5)
وکیل برای نوشتن لایحه (5)

وکیل برای نوشتن لایحه و چند نکته مهم در مورد رای غیابی کیفری

وکیل برای نوشتن لایحه علاوه بر آنکه میتواند تمامی اسناد مربوط به مراجعان خود را در مدت زمانی کوتاه آماده کند، این توانایی را هم دارد که با توجه به نوع پرونده شرایط دادری را به نحو مناسب مورد بررسی و پیگیری قرار دهد. برای مثال در مورد رای غیابی در حوزه پرونده های کیفری وکیل برای نوشتن لایحه عملکرد اختصاصی دارد. نوشتن لایحه توسط وکیل یک کار کاملا حرفه ای است که افراد باید به آن دقت داشته باشند تا بتوانند نتایج نسبتا مناسبی را در جریان پرونده های خود بدست آورند. بر اساس قانون به موارد زیر در مورد وکیل برای نوشتن لایحه و رای غیابی کیفری دقت کنید:

 در تمام جرایم، به استثنای جرایمی که فقط جنبه حق‌اللهی دارند، هرگاه متهم یا وکیل او در هیچ‌یک از جلسات دادگاه حاضر نشود یا لایحه دفاعیه نفرستاده باشد، دادگاه پس از رسیدگی، رأی غیابی صادر می‌کند. در این‌صورت، چنانچه رای دادگاه مبنی بر محکومیت متهم باشد، ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ واقعی، قابل واخواهی در همان دادگاه است و پس از انقضای مهلت واخواهی برابر مقررات حسب مورد قابل تجدیدنظر یا فرجام است. مهلت واخواهی برای اشخاص مقیم خارج از کشور، دو ماه است.

هرگاه متهم در جلسه رسیدگی حاضر و در فاصله تنفس یا هنگام دادرسی بدون عذر‌موجه غایب شود، دادگاه رسیدگی را ادامه می‌دهد. در این‌صورت حکمی که صادر می‌شود، حضوری است. حکم غیابی که ظرف مهلت مقرر از آن واخواهی نشود، پس از انقضای مهلتهای واخواهی و تجدیدنظر یا فرجام به اجراء گذاشته می‌شود. هرگاه حکم دادگاه ابلاغ واقعی نشده باشد، محکومٌ علیه می‌تواند ظرف بیست روز از تاریخ اطلاع، واخواهی کند که در این صورت، اجرای رأی، متوقف و متهم تحت الحفظ به همراه پرونده به دادگاه صادرکننده حکم اعزام می‌شود. این دادگاه در صورت اقتضاء نسبت به اخذ تأمین یا تجدیدنظر در تأمین قبلی اقدام می‌کند.

در جرایمی که فقط جنبه حق‌اللهی دارند، هرگاه محتویات پرونده، مجرمیت متهم را اثبات نکند و تحقیق از متهم ضروری نباشد، دادگاه می‌تواند بدون حضور متهم، رای بر برائت او صادر کند. دادگاه پس از واخواهی، با تعیین وقت رسیدگی طرفین را دعوت می­کند و پس از بررسی ادله و دفاعیات واخواه، تصمیم مقتضی اتخاذ می‌نماید. عدم حضور طرفین یا هر یک از آنان مانع رسیدگی نیست. هرگاه از رأی صادره درخواست تجدید نظر شود و از متهم تامین اخذ شده باشد یا قرار تامین با جرم و ضرر و زیان مدعی خصوصی متناسب نباشد، دادگاه تجدید نظر استان در صورت اقتضاء رأساً یا به درخواست دادستان، شاکی یا مدعی خصوصی و یا متهم، تأمین متناسب أخذ می‌کند و این تصمیم قطعی است. اگر رای تجدیدنظرخواسته از نظر تعیین مشخصات طرفین یا تعیین نوع و میزان مجازات، تطبیق عمل با قانون، احتساب محکومٌ‌به یا خسارت و یا مواردی نظیر آن، متضمن اشتباهی باشد که به اساس رای، لطمه وارد نسازد، دادگاه تجدیدنظر استان، رأی را اصلاح و آن را تأیید می‌کند و تذکر لازم را به دادگاه نخستین می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×