وکیل برای خرید خانه

وکیل برای خرید خانه (13)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل برای خرید خانه

وکیل برای خرید خانه در تهران

وکیل برای خرید خانه

وکیل برای خرید خانه چه کارکردی دارد؟ چگونه می توانیم بهترین وکیل برای خرید خانه را پیدا کنیم؟ وکیل برای خرید خانه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ بهترین وکیل برای خرید خانه کیست؟ چگونه بهترین وکیل برای خرید خانه را پیدا کنیم؟ بهترین وکیل برای خرید خانه چه خصوصیاتی دارد؟ وکیل برای خرید خانه در چه حوزه ای کار می کند؟ وکیل برای خرید خانه برای چه کسانی اهمیت دارد؟ وکیل برای خرید خانه باید از کجا پیدا کنیم؟ ایا عموم مردم یم توانند به وکیل برای خرید خانه مراجعه کنند؟

وکیل برای خرید خانه یکی از انواع وکلایی که شاید بسیاری از افراد جامعه لزوم آن را درک نکنند. در واقع می توان اینگونه گفت که این وکیل بیشتر نقش مشاوره ای می تواند داشته باشد. از این رو بسیاری از افراد جامعه نمی توانند این نقش را به عنوان یک نقش اصلی در جامعه بپذیرد. اما آیا واقعیت همین است؟ برای پاسخ به این سوال باید به سعی کنیم خرید خانه را از بعد حقوقی و قانونی نگاه کنیم. در واقع باید بدانیم خرید خانه چه بار حقوقی دارد؟ پاسخ به این سوال می تواند اهمیت و کارکرد وکیل برای خرید خانه را به ما نشان دهد.

اما برای این که بتوانیم به این سوال و سوالات دیگر در این حوزه پاسخ دهیم، باید با زبان قانون آشنا شویم. در واقع وکیل برای خرید خانه به عنوان یک مفهوم قانونی شناخته می شود.  پس برای درک این مفهوم قانونی باید بدانیم قانون از چه زبانی استفاده می کند. برای فهم این موضوع باید با الفبای قانونی آشنا شویم. در واقع قانون مانند هر زبان دیگر از یک سری الفبا ساخته شده است. بنابراین برای درک این زبان باید سعی کنیم الفبای آن را بشناسیم و درک کنیم.

از این رو در ادامه به بررسی برخی از این الفبا ها می پردازیم. اما نکته ای که وجود دارد این است که در این مقاله فرصت و توان بررسی تمامی این الفباها وجود ندارد. بنابراین تنها به آن دسته از الفبای قانونی می پردازیم که به صورت مستقیم با مفهوم و کارکرد وکیل برای خرید خانه در ارتباط است. این مسئله می تواند کمک بزرگی به درک این مفهوم به ما کند. از این رو پیشنهاد ما این است که حتما این الفبا را به درستی بخوانید و درک کنید. این الفبا و مفاهیم وابسته به آن می تواند به بسیاری از پرسش های طرح شده پاسخ دهد. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

وکیل برای خرید خانه باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

وکیل برای خرید خانه باید دارای ویژگی های مختلفی باشد که بسیاری از افراد در مورد آنها اطلاعات خاصی در دست ندارند و نمی دانند که این فرد حرفه ای به عنوان بهترین و متخصص ترین فرد در زمینه خرید ملک چگونه می تواند به افراد کمک کند. در مورد وکیل برای خرید خانه به راحتی می توانیم به مسائل و موضوعات مختلفی اشاره کنیم تا بتوانید ابهامات ذهنی خود را برطرف کنید و شرایط پرونده های خود را به او بسپارید. مسلما مسئله مهمی که همه ما باید بدانیم آن است که وکیل برای خرید خانه دارای تفاوت های نسبتا زیادی با دیگر وکلایی همچون وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری است و نباید این موارد را نادیده گرفت. به طور کلی به چند مورد از اساسی ترین و مهم ترین ویژگی های وکیل برای خرید خانه اشاره می کنیم تا رد و رد آنها اطلاعات دقیقی پیدا کنید و بخوانید جریان پرونده های خود را در مدت زمانی کوتاه به او ارجاع دهید:

 اولین و  مهم ترین مسئله ای که باید در مورد وکیل برای خرید خانه بدانید و اطلاعات دقیقی در مورد آن داشته باشید آن است که این فرد متخصص و حرفه ای باید در رشته حقوق تحصیلات تکمیلی خود را گذرانده باشد و دارای مجوز وکالت و پروانه پایه یک دادگستری باشد. برخی از وکلایی که خود را به عنوان وکیل برای خرید خانه معرفی میکنند، اطلاعات دقیقی در مورد شرایط و ویژگی های این وکیل متخصص ندارند و نمی دانند که این فرد حرفه ای تا چه اندازه دارای دانش حقوقی است. بنابراین به افراد مختلف توصیه می شود که قبل از انعقاد قرارداد وکالت در مورد توانایی ها و تخصص های وکیل برای خرید خانه اطلاعات قانونی را جمع آوری کنند تا بتوانند با خیال راحت جریان پرونده خود را به یک وکیل با تجربه بسپارند.

وکیل برای خرید خانه (10)
وکیل برای خرید خانه (10)

وکیل برای خرید خانه و دیگر توانایی های تخصصی او

وکیل برای خرید خانه باید دارای توانایی ها و تخصص هایی باشد که بیاری از وکلا ممکن است آنها را نداشته باشند. یکی از مهم ترین تخصص ها و توانایی های وکیل برای خرید خانه آن است که می تواند تمامی اسناد حقوقی و مدارکی را که برای پیشبرد جریان پرونده لازم است را در مدت زمانی کتاه تهیه و آماده کند و آنها را به مراجع قضایی تحویل دهد. همه ما به خوبی می دانیم که جریان پرونده های حقوقی مختلف نیاز به پیگیری دقیق دارند و لازم است تا اسناد قانونی مختلفی همچون لوایح، دفاعیه ها برای پیشبرد منافع موکل آماده شوند و وکیل برای خرید خانه کسی است که می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن تمامی این اسناد و مدارک را تهیه کندو در اختیار موکل خود قرار دهد تا میزان آسیب ها و خسارات احتمالی تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

وکیل برای خرید خانه باید دارای فن مذاکره باشد تا بتواند در دادگاه و مراجع مختلف قضای حضور پیدا کند و با استفاده از ادله استنباطی از حقوق موکل خود به نحو احسن دفاع کند. شاید شما نیز بسیاری از وکلا و متخصصان حقوقی را دیده باشید که با وجود داشتن اطلاعات قانونی و حقوقی کافی اما نمی توانند به خوبی در دفاعیه ها شفاهی در مسیر احقاق حقوق موکل خود قدم بردارد و  این موضوع  به دلیل آن است که این افراد دارای فن مذاکره نیستند. فن مذاکره یکی از بهترین ویژگی هایی است که وکیل برای خرید خانه می تواند با استفاده از آن شرایط پرونده های حقوقی خود را به بهترین نحو ممکن پیگیری کند.

وکیل برای خرید خانه می تواند در جلسات مشاوره حقوقی به تمامی پرسش های موکلان خود پاسخ دهد و سوالات آنها را تا حد زیادی مورد بررسی قرار دهید تا پاسخ مناسبی برای آنها پیدا کند. کسانی که در مورد وکیل برای خرید خانه اطلاع ندارند نمی دانند که چگونه باید در جلسات حقوقی حضور پیدا کنند.

وکیل برای خرید خانه (1)
وکیل برای خرید خانه (1)

وکیل برای خرید خانه را جدی بگیرید.

وکیل برای خرید خانه دارای نقش اساسی و بسیار مهمی در جامعه  ما است. جالب است بدانید که برخی از افراد حتی به اشتباه با خود فکر می کنند که برای حضور در جلسات مشاوره حقوقی با وکیل برای خرید خانه لازم است تا حتما برای انعقاد قرارداد وکالت اقدام کنند اما این موضوع صحیح نیست و تمامی کسانی که نیاز به مشاوره حقوقی و راهنمایی های وکیل برای خرید خانه دارند به راحتی میتوانند در این جلسات به صورت حضوری و غیر حضوری شرکت کنندو سوالات خود را بپرسند..

وکیل برای خرید خانه می تواند از صفر از صد جریان پرونده او را همراهی کند و به او کمک کند تا کمترین آسیب ها و مشکلات ب وارد شود. یکی از بهترین مزایای مراجعه به وکیل برای خرید خانه آن است که دیگر لازم نیست تا افراد به صورت حضوری در جلسات دادگاه حضور پیدا کنند و وکیل برای خرید خانه میتواند با داشتن وکالتنامه از جانب موکل خود در دادگاه حضور یابد.

وکیل برای خرید خانه جز آن دسته از افرادی است که سالهای زیادی در زمینه پرونده هایی که مربوط به خرید خانه هستند فعالیت کرده است و به خوبی می داند که چگونه باید جریان این پرونده ها را تا حد زیادی دیریت کند تا آنها را در مدت زمانی کوتاه به نتیجه برساند. برخی از وکلایی که دارای دانش حقوقی و تخصصی نیستند به هیچ عنوان نمی دانند که وکیل برای خرید خانه باید دارای چه ویژگی هایی باشد و در نهایت هم پرونده آنها با اطاله و اطناب روبرو می گردد و هزینه و زمان آنها تا حد زیادی اسز دست می رود. وکیل برای خرید خانه باید بر تمامی مباحث قانونی و مسائل حقوقی تسلط داشته باشد و بداند که از چه راهکارهایی برای پیشبرد جریان پرونده های خود استفاده کند تا حقوق موکلش مورد تضییع واقع نگردد.

وکیل برای خرید خانه (2)
وکیل برای خرید خانه (2)

وکیل برای خرید خانه به عنوان یک وکیل حقوقی چه می کند؟

وکیل برای خرید خانه را می تواند اساسا یک وکیل حقوقی دانست. در واقع باید اینگونه گفت که وکیل برای خرید خانه بر اساس قوانین حقوقی می تواند از موکل خود در جریان خرید یک خانه دفاع کند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ما می خواهیم بدانیم که یک وکیل برای خرید خانه به عنوان یک وکیل حقوقی چه کارکردی دارد و چه تفاوتی از نظر کارکردی با یک وکیل کیفری دارد.

به طور کلی قانون ایران از دو بخش حقوقی و کیفری ساخته شده است. در واقع می توانیم اینگونه بیان کنیم که هر آن چیزی که شما در قانون می بینید و یا از قانون می شنوید تحت دو عنوان قانونی حقوقی و کیفری بیان می شود. به طور کلی می توان گفت که قانونگذار دو ساختار حقوقی و کیفری را برای بیان قوانین ایجاد کرده است.

حقوقی به آن بخش از قانون گفته می شود که در آن قانون گذار سعی می کند چارچوب های خاصی برای روابط هر فرد در جامعه ایجاد کند. به طور کلی می توان گفت که قانون گذار در بخش حقوقی به این نکته توجه می کند که هر فرد در جامعه از چه حقوقی برخوردار است و چگونه می تواند به این حقوق برسد. این نکته بسیار مهمی است که در خصوص کارکرد وکیل برای خرید خانه باید به آن توجه داشته باشید. در واقع باید به این نکته توجه کنیم که قانون در حقوقی مشخص می کند که هر فرد چگونه باید بر اساس حقوق خود در موقعیت های مختلف رفتار کند بدون این که بر حقوق دیگری تعرض شود.

اما نکته مهم دیگر در مورد وکیل برای خرید خانه این است که قانون در بخش کیفری به مفهوم مهم جرم می پردازد. در واقع در این بخش از قانون مشخص می شود که چه افعالی جرم است و چه مجازاتی باید برای آن در نظر گرفت. در این بخش از قانون جرم اثبات می شود و بر اساس آن قانون مجازات متناسبی را در نظر می گیرد. نکته مهم در خصوص این بخش از قانون این است که قانون در بخش کیفری این قدرت را دارد که بر زندگی و جان و مال افراد تاثیر بگذارد. این موضوع را می توان مهمترین مفهوم در خصوص قانون کیفری دانست. همین موضوع اهمیت کارکرد وکلایی مانند وکیل جنایی را نشان دهد.

وکیل برای خرید خانه (11)
وکیل برای خرید خانه (11)

وکیل برای خرید خانه و مفهوم قرارداد

وکیل برای خرید خانه را همانطور که گفتیم یک وکیل حقوقی است. بنابراین ساختار کلی کارکرد وکیل برای خرید خانه در حوزه تعیین حقوق و روش های قانونی برای رسیدن به مقصود است. یکی از مهمترین ابزارهایی که قانون در ساختار حقوقی از آن برای تعیین حقوق انسان ها نسبت به یک دیگر استفاده می کند، مفهوم قرارداد است. در واقع اگر قانون بخواهد تک تک روابط انسان ها با یک دیگر را مورد به صورت کلی تعریف کند، آن ها را تحت عنوان قرارداد بیان می کند. بنابراین قرارداد به نوعی روابط انسان ها را تعیین می کند. اگر به اطراف خودمان با دقت بیشتری نگاه کنیم متوجه می شویم که قرارداد ها تمام ذات روابط انسانی در جامعه را در برگرفته است. به هر طرف که نگاه کنیم و هر رابطه ای را که بررسی کنیم به صورت آشکار یا پنهان از قرارداد استفاده شده است.

به طور مثال زمانی که شما از یک سوپرمارکت خریداری می کنید در واقع در حال عمل به یک قرارداد پنهان هستید. شما بر اساس این قرارداد موظف هستید که در قبال محصولی که دریافت میکنید، هزینه ای پرداخت نمایید. برخی دیگر از قراردادها کاملا آشکار است. به طور مثال در مفهوم ازدواج طرفین بر اساس قرارداد عقد یا همان ازدواج زندگی مشترک خودشان را شروع می کنند. بنابراین یک وکیل خانواده بر اساس مفهوم قرارداد ازدواج است که در قانون عملکرد خودش را نشان می دهد.

بر اساس این مثال ها اگر بخواهیم مفهوم قرارداد در قانون را توضیح دهیم می توانیم اینگونه بیان کنیم که بر اساس قرارداد طرفین تعهداتی را نسبت به یک دیگر عهده دار می شوند. این تعهدات بعد از امضای قرارداد لازم الاجراست و از نظر قانون باید اجرایی شود. این نکته بسیار مهمی است که در خصوص قرارداد باید به خاطر داشته باشید.

مسئله دیگری که در خصوص قراردادها وجود دارد و می تواند در حوزه کاری وکیل برای خرید خانه به عنوان یک وکیل پایه یک دادگستری بسیار تاثیرگذار باشد این مسئله است که اساسا قراردادها در قانون به دو دسته مهم جایز و لازم تقسیم می شود. قرارداد جایز قراردادی است که در آن طرفین می توانند نسبت به انحلال قرارداد بدون پیگرد قانونی اقدام کنند. اما قرارداد لازم این اجازه را به طرفین قرارداد نمی دهد. در واقع قرارداد لازم غیر قبل انحلال است مگر این که یکی از چهار حالت خاص پیش بینی شده در قانون ایجاد شود.

وکیل برای خرید خانه (3)
وکیل برای خرید خانه (3)

وکیل برای خرید خانه و نگاه به قرارداد لازم در قانون

وکیل برای خرید خانه از جمله وکلایی مانند وکیل طلاق در قانون محسوب می شود. در واقع این دسته از وکلا بر اساس مفهوم قرارداد عملکرد خودشان را نشان می دهد. یک قرارداد مانند قرارداد ازدواج یا قرارداد خرید خانه از جمله قرارداد های لازم در قانون محسوب می شود.

همانطور که دربالاتر در مورد وکیل برای خرید خانه بیان کردیم قرارداد لازم قراردادی است که انعقاد و انحلال آن بر اساس شرایط خاص قانونی امکان پذیر است. بنابراین هر کدام از طرفین نمی تواند به خواست خود و بدون در نظر گرفتن شرایط قانونی نسبت به انحلال یک قرارداد لازم اقدام کنند. در صورتی که یک قرارداد لازم به صورت یک طرفه منحل شود عملا این امکان برای طرف دیگر ایجاد می شود که بتواند حقوق خودش را از طریق قانون پیگیری کند و این مهمترین کارکرد قراردادهای لازم در قانون است.

اما سوال مهمی که ممکن است بپرسید این است که یک قرارداد لازم تحت چه شرایطی ممکن است منحل شود. این یکی از مهمترین کاربردهایی است که می توانید برای وکیل برای خرید خانه در نظر بگیرید. در واقع یک وکیل برای خرید خانه می داند که یک قرارداد لازم از جمله قرارداد خرید خانه مانند مبایعه نامه در چه شرایطی می تواند منحل شود و چگونه می توان قراردادی تنظیم کرد که امکان انحلال آن کمتر باشد.

به طور کلی یک قرارداد لازم تحت یکی از چهار حالت ابطال قرارداد، فسخ قرارداد، انفساخ قرارداد و اقاله ممکن است منحل شود. بنابراین خارج از این چهار حالت امکان انحلال قرارداد وجود ندارد. این چهار حالت را می توان یکی از مهمترین ابزار وکلای مربوط به این حوزه مانند وکیل برای خرید خانه و وکیل ملکی دانست. اما پیش از آن که بخواهیم به این مفاهیم بپردازیم و تک تک این حالت ها را مورد بررسی قرار دهیم بهتر است به یک نکته بسیار مهم توجه کنیم.

مسئله بسیار مهمی که در خصوص قراردادها وجود دارد این است که قراردادها در انعقاد و انحلال از شرایط عمومی و اختصاصی پیروی می کنند. در واقع همه قراردادها باید یک سری شرایط عمومی قانونی را رعایت کنند تا وجه قانونی داشته باشند اما بر اساس این که قرارداد چه نوعی است و به چه منظوری در حال تدوین و انعقاد است قانون شرایط خاصی را علاوه بر این شرایط عمومی ممکن است برای آن در نظر بگیرد. در حالت انحلال قرارداد نیز تقریبا چنین شرایطی وجود دارد. در واقع وکلای این حوزه مانند وکیل طلاق توافقی به خوبی می داند که قرارداد ازدواج غیر قابل اقاله کردن است.

وکیل برای خرید خانه (9)

وکیل برای خرید خانه و بررسی شناخت انواع حالت های انحلال قرارداد

وکیل برای خرید خانه با یکی از مهمترین دعاوی که سر و کار دارد دعاوی مربوط به انحلال قرارداد است. به طور مثال ممکن است در طی خرید و فروش یک ملک، یکی از طرفین به هر دلیل خواستار انحلال قرارداد باشد. حال اینجاست که وکیل برای خرید خانه می تواند به این فرد یا طرف مقابل در این خصوص کمک کند. اما چگونه؟

بگذارید با یک مثال این موضوع را بررسی کنیم. فرض کنید که در یک معامله فروشنده و خریدار نسبت به انتقال ملک به توافق رسیدند. حال اگر تا زمان انتقال سند قیمت ملک افزایش قابل توجهی داشته باشد ممکن است فروشنده از معامله خود پشیمان شود و خواستار بازگشت ملک و انحلال قرارداد باشد. در این حالت آیا امکان انحلال این قرارداد وجود دارد؟ وکیل برای خرید خانه به خوبی پاسخ این سوال را می داند.

به طور کلی برای انحلال یک قرارداد تنها چهار حالت ابطال، فسخ، انفساخ و اقاله وجود دارد. در واقع تنها در صورتی یک قرارداد لازم منحل می شود که یکی از این چهار حالت اتفاق بیفتد. وکیل تخلیه نیز این موضوع را به خوبی می داند.  ابطال یک قرارداد بدین معنی است که ثابت شود قرارداد از همان ابتدا شرایط صحت کامل را نداشته است و به نوعی به شکل غیر قانونی منعقد شده است. در صورتی که ثابت شود قرارداد انتقال ملک بر اساس قانون و بر اساس شرع تنظیم نشده قانون حکم به ابطال قرارداد می دهد.

در حالت انفساخ قانون بیان می کند که اگر شرایطی ایجاد شود که خارج از اختیار طرفین قرارداد باشد و به اجبار آن ها را مجبور به انحلال قرارداد کند، انفساخ گفته می شود. به طور مثال فوت یکی از طرفین در قراردادهایی مانند وکالت بلاعزل باعث انحلال قرارداد می شود. در فسخ قرارداد نیز طرفین قرارداد بر اساس اختیاراتی که ممکن است در قرارداد برای آن ها ایجاد شده باشد می تواند نسبت به انحلال قرارداد اقدام کند. مثلا فروشنده این قدرت را در قرارداد فروش می تواند داشته باشد که در صورت آماده نشدن هزینه انتقال این قرارداد را منحل کند. در اقاله نیز طرفین با یک دیگر در قراردادی جدید توافق می کنند که بخشی از قرارداد مادر یا تمام آن را منحل کنند. مهمترین ویژگی اقاله رضایت طرفین بر انحلال قرارداد است. وکیل برای خرید خانه به خوبی می داند که تنها در صورتی که یک قرارداد معامله ملک منحل می شود که یکی از این چهار حالت ایجاد شود.

وکیل برای خرید خانه (7)
وکیل برای خرید خانه (7)

وکیل برای خرید خانه و بررسی شرایط انحلال یک قرارداد معامله

وکیل برای خرید خانه عمدتا با مفهوم ابطال و فسخ معامله سر و کار دارد. در واقع اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم نوع معامله ملکی به شکلی است که اساسا انفساخ در آن کاربردی ندارد. چرا که این معامله به شکلی است که با امضای این قرارداد انجام شده محسوب می شود و مدت زمانی برای آن تعیین می شود.

در واقع اگر بخواهیم با یک مثال بیان کنیم فرض کنیم که فروشنده بعد از عقد قولنامه فوت شود. در این حالت آیا قولنامه بر اساس انفساخ باید منحل شود؟ مسلما خیر. در این حالت این ملک بر اساس قرارداد قولنامه و مبایعه نامه بنام فروشنده است. فروشنده به کمک یک وکیل الزام به تنظیم سند رسمی می تواند نسبت به تنظیم سند رسمی و تک برگ ملک یا زمین اقدام کند.

بنابراین عملا در خصوص انحلال قرارداد معامله ملکی تنها از سه طریق ابطال، فسخ و اقاله امکان پذیر است. این ابزاری است که وکیل برای خرید خانه در این خصوص استفاده می کند. در خصوص ابطال قرارداد در ادامه توضیح خواهیم داد. در اینجا بهتر است به شکل مختصر کمی از دو حالت فسخ و اقاله صحبت کنیم.

یکی از مهمترین کارکردهایی وکیل برای خرید خانه دارد تعیین بندها و تعهداتی است که در قرارداد معامله میتواند دخیل باشد. بر اساس این بندها است که طرفین می توانند در شرایط خاص از حق فسخ خود استفاده کند. در واقع این بندها به نوعی باعث ایجاد اعتماد میان طرفین قرارداد می شود. در برخی از مواقع این احتمال وجود دارد که یکی از طرفین قرارداد بر اساس عدم آگاهی و دانشی که طرف مقابل بر قانون دارد، از بندها و تعهداتی استفاده می کند که دسترسی خود را در قرارداد بیشتر و یا دسترسی طرف مقابل را کاهش دهد. اینجاست که تعارض های مهم قانونی ایجاد می شود.

اقاله نیز تنها در شرایطی صحیح است که قراردادی جدید تنظیم شود و بر اساس این قرارداد جدید که خود یک قرارداد لازم محسوب می شود شرایط انحلال قرارداد به توافق طرفین رسیده باشد. در این صورت امکان انحلال قرارداد معامله به وجود می آید. توجه داشته باشید که رضایت طرفین مهمترین فاکتور در اقاله محسوب می شود. البته اقاله شرایط مختلف دیگری نیز دارد که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از یک وکیل برای خرید خانه بخواهید برای شما این موضوع را توضیح دهد. در ادامه به مفهوم ابطال قرارداد خواهیم پرداخت.

وکیل برای خرید خانه (6)
وکیل برای خرید خانه (6)

وکیل برای خرید خانه و نگاه به ابطال قرارداد

وکیل برای خرید خانه به خوبی می داند که ابطال قرارداد یکی از مهمترین حالت های انحلال معامله محسوب می شود. در واقع بر اساس ابطال قرارداد امکان ابطال سند نیز ایجاد می شود. در واقع اگر سندی بر اساس قراردادی صادر شود و این قرارداد باطل اعلام شود آن سند نیز خود به خود باطل خواهد شد. این موضوعی است که یک وکیل ابطال سند به خوبی آن را می داند و بر اساس آن کارکرد خودش را نشان می دهد.

اما در چه شرایطی ابطال معامله صورت می گیرد. یک وکیل برای خرید خانه به عنوان یک وکیل مجرب به خوبی می داند که ابطال قرارداد معامله زمانی اتفاق می افتد که شرایط صحت در معامله زیر سوال برود. همانطور که گفتیم این شرایط صحت به دو دسته عمومی و اختصاصی ( بر اساس نوع قرارداد ) تقسیم می شود.

یکی از مهمترین شرایط صحت قرارداد، اهلیت داشتن طرفین قرارداد است. در واقع زمانی طرفین می توانند نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند که از نظر قانون اهلیت داشته باشند. این مسئله بسیار مهمی است که وکیل برای خرید خانه به خوبی به آن واقف است. اما اهلیت در قانون به چه معنی است؟

به طور کلی باید گفت که اهلیت از سه فاکتور بلوغ، رشد و عقل تشکیل شده است. بلوغ بدین معنی است که فرد به عنوان پسر سنی برابر یا بیشتر از 15 سال و فرد به عنوان دختر سنی برابر یا بیشتر از 9 سال داشته باشد. بنابراین یک فرد کمتر از این سن مشخص شده در قانون به عنوان سن بلوغ امکان انعقاد قرارداد را ندارد. رشد نیز بدین معنی است که مشخص شود که فرد به توانایی فکری کامل رسیده و توانایی تشخیص خوب و بد را به شکل منطقی دارد و می تواند برای زندگی خود تصمیم گیری کند. در قانون به شکل عمومی سن 18 سال به عنوان سن رشد در نظر گرفته شده است. اما اگر فردی مابین سن رشد و سن بلوغ بخواهد دست به انعقاد قرارداد بزند باید حکم رشد خود را از دادگاه گرفته باشد. در غیر این صورت قرارداد باطل است. در خصوص عقل نیز باید گفت که عملا فرد تنها در شرایطی امکان انعقاد قرارداد را دارد که از حت عقلی برخوردار باشد. در کلام ساده تر این فرد نباید مجنون یا سفیه باشد. کسی که از نظر قانونی اهلیت نداشته باشد را مهجور می نامند.

وکیل برای خرید خانه (5)
وکیل برای خرید خانه (5)

وکیل برای خرید خانه و یک مثال عملی از ابطال قرارداد

وکیل برای خرید خانه با تجربه به خوبی می داند که ابطال قرارداد مسئله ای بسیار مهم در قانون محسوب می شود. زیرا این ابطال می تواند به ابطال سند بیانجامد. همچنین شرایط غیر قابل پیش بینی شده ای نیز ندارد و این احتمال همواره وجود دارد که یک قرارداد به نحوی باطل شود. برای درک این موضوع بهتر است از یک مثال عملی استفاده کنیم.

فرض کنید که فردی تصمیم می گیرد تمام مال و اموال خود را و خانه ای که در آن زندگی می کند را به فروش برساند. این فرد بر اساس قانون این اختیار را دارد که ملک خود را به شکل قانونی بر اساس قراردادی به فروش برساند. خریدار نیز بر اساس قرارداد فروش منعقد شد این حق را دارد که نسبت به تنظیم سند رسمی اقدام کند. از دید کلی به نظر نمی رسد که این قرارداد مشکل قانونی داشته باشد و یا حتی بتوان نسبت به ابطال یا انحلال آن اقدام کرد. اما وکیل برای خرید خانه بر اساس دانشی که در اختیار دارد به خوبی می داند که این احتمال حتی برای این قرارداد وجود دارد.

در این مثال در مورد وکیل برای خرید خانه، اگر یکی از اعضای خانواده و یا هر فرد دیگری نسبت به این معامله احساس نارضایتی داشته باشد و یا فکر کند که فروشنده به شکل غیر منطقی دست به چنین کاری زده می تواند پرونده ای را شروع کند که در نهایت منجر به ابطال قرارداد می شود. در این پرونده ابتدا باید ثابت شود که فرد فروشنده محجور است. یعنی این فرد اهلیت لازم برای انعقاد قرارداد را ندارد. همانطور که گفتیم محجور کسی است که یکی از سه شرایط رشد، بلوغ یا عقل را نداشته باشد. این فروشنده از رشد و بلوغ قانونی برخوردار است. بنابراین تنها راهی که می توان اهلیت این فرد را زیر سوال برد عقل اوست. این فرد یا در حال جنون چنین کاری کرده و یا سیفه بوده است. سیفه کسی است که توانایی تصمیم گیری درست اقتصادی ندارد و نمی تواند به درستی مفاهیم اقتصادی را برای زندگی خود درک کند. معمولا این پزشکی قانونی است که در این خصوص نظر می دهد. حال اگر ثابت شود فرد محجور است باید مشخص شود که از چه تاریخی این فرد را می توان محجور دانست. اگر این تاریخ پیش از تاریخ انعقاد قرارداد باشد، بر اساس قانون این فرد امکان انعقاد قرارداد را نداشته و بدین ترتیب قرارداد و سند آن باطل می شود.

وکیل برای خرید خانه (12)
وکیل برای خرید خانه (12)

وکیل برای خرید خانه و کارکردی که دارد.

وکیل برای خرید خانه فردی است که به صورت مستقیم با قرارداد معامله سر و کار دارد. از این رو مهمترین کارکردی که می توانیم برای این وکیل در نظر داشته باشیم این است که از این وکیل در حوزه تنظیم و امضای قرارداد استفاده کنیم.

بگذارید کمی ساده تر بیان کنیم. زمانی که از عنوان وکیل استفاده می شود عمده تصورات به سمت دادگاه و مسیرهای قضایی می رود. اما این تنها بخشی از کارکرد وکلا در قانون محسوب می شود. متاسفانه در کشورهایی مانند ایران کارکرد دیگری در ذهن مردم برای وکیل وجود ندارد. اما واقعیت چیز دیگری است.

فردی که در یک جامعه سطح اول زندگی می کند از وکیل در تمامی مراحل زندگی خود و در تمامی تصمیماتی که می گیرد استفاده می کند. در واقع وکیل در این چنین کشورهایی بیشتر از آن که حکم مدافع موکل خود باشد به عنوان مشاور در کنار او حضور دارد. بگذارید کمی ساده تر بیان کنیم. قانون مهمترین عنصر در هر جامعه شناخته می شود. هر فرد باید قوانین مربوط به خود را بداند و به این درک برسد که در هر موقعیتی باید چه رفتاری از نظر قانونی داشته باشد. اما پیچیدگی ها و سختی های قانون باعث شده است که عملا امکان درک قانون برای همه افراد جامعه به سادگی وجود نداشته باشد. بنابراین قانون باید درک شود اما سختی آن مانع از این اتفاق می شود.

شاید برای شما جالب باشد بدانید که عمده تعارضات ایجاد شده و پرونده های تشکیل شده ناشی از عدم دانش و آگاهی کامل بر قوانین بوده است. بنابراین جامعه و سیستم قضایی در حال تحمل باری است که می توانست با فهم درست قانون حذف شود. یک جامعه سطح اول این موضوع را درک کرده و از وکیل به عنوان مشاور و مترجم قانون استفاده می کند. این کار توانسته تا حدود زیادی بار مالی و روانی جامعه و سیستم قضایی را کاهش دهد.

بنابراین به این موضوع باید توجه داشته باشید که شما به واسطه وکیل برای خرید خانه به عنوان مشاور و کسی که در انعقاد قرارداد در کنار شما می تواند حضور داشته باشد، احتمال ورود به مسیرهای قضایی را برای خود کاهش می دهید و این یک نوع پیشگیری محسوب می شود. از این رو می توانیم بگوییم که نقش مشاوره برای انواع وکلا از جمله وکیل برای خرید خانه یا وکیل تصادفات و … می تواند مهمترین نقش در جامعه باشد.

وکیل برای خرید خانه (4)

وکیل برای خرید خانه چه زمانی برای ما کاربرد دارد؟

وکیل برای خرید خانه را می توان به عنوان یک وکیل مشاور در کنار خود داشته باشیم و یا از آن در مسیرهای مختلف قضایی که در خصوص قرارداد معامله ملک ایجاد می شود استفاده کنیم. اما بیایید کمی دقیق تر در این خصوص صحبت کنیم. بگذارید با مثال عملی این موضوع را تشریح کنیم.

امروز خانه در ایران نه تنها به عنوان یک امکان بلکه به عنوان یک سرمایه بسیار مهم شناخته می شود. خرید خانه در ایران تبدیل به امری شده است که می توان آن را یک حرکت بزرگ اقتصادی برای فرد تلقی کرد. در واقع هزینه ای که شما برای خرید خانه باید بپردازید هزینه ای نیست که بتوان آن را دست کم گرفت و یا به سادگی از کنار آن گذشت. همین توضیح کوچک نشان می دهد که تا چه اندازه وکیل برای خرید خانه می تواند برای ما کارایی داشته باشد. بیایید برای درک این موضوع از یک شیوه کلاهبرداری جدید در خصوص خرید و فروش ملک صحبت کنیم.

در این شیوه جدید، فرد به عنوان خریدار وارد معامله می شود. شما معامله را منعقد می کنید و بر اساس توافق خانه خود را به این فرد می فروشید. تا اینجا همه چیز درست است. شما از وی چک به عنوان هزینه ای برابر با ارزش خانه را دریافت می کنید و فرد بر اساس قولنامه می تواند خود را مالک خانه تلقی کند. اما داستان از اینجا شروع می شود که بعد از چند روز فرد خریدار با شما تماس می گیرد. در این تماس تلفنی بیان می کند که امکان پرداخت چک را بنا به دلایلی ندارد و با کلی بهانه خواستار انحلال قرارداد می شود. این فرد به شما مراجعه می کند و در جلوی چشمان شما قرارداد یا قولنامه را پاره می کند و شما نیز چک های این فرد را به او باز می گردانید. به ظاهر این قرارداد منحل شده است. اما این تازه شروع ماجراست. آن چیزی که جلوی روی شما پاره شد، تنها کپی رنگی از قولنامه است و این فرد همچنان آن قولنامه را در اختیار دارد. بنابراین این فرد با مراجعه به دادگاه و با در دست داشتن اصل قولنامه و چک هایی شما به او بازگردانید این ادعا را دارد که ملک به نام اوست و اینجا شما هستید که همه چیز را از دست می دهید. حال می فهمید که چرا باید در خرید و فروش ملک از وکلایی مانند وکیل برای خرید خانه استفاده کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×