هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه (12)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه چقدر است؟ هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه را چگونه محاسبه می کنند؟ هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه به چه مواردی بستگی دارد؟ چگونه می توان هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه را کاهش داد؟ چرا باید هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه را پرداخت کرد؟ هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه در قبال چه کارکردهایی خواهد بود؟ فاکتورهای موثر در هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه چه خواهد بود؟

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه یکی از مهمترین سوالاتی است که بسیاری از ما درگیر آن هستیم. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که برخی از دادرسی ها نیاز به بررسی در مدت زمان طولانی ندارد و عموما تحت یک جلسه دادگاه قابل بررسی خواهد بود. از طرف دیگر در بسیاری از دادرسی ها اولین دادگاه مهمترین تاثیر را دارد. در واقع اولین دادگاه مشخص می کند که وضعیت قانونی فرد چگونه است و چه مسیری را باید پیش ببرد. از این رو حضور یک وکیل در اولین جلسه این دادگاه می تواند تاثیر بسیاری داشته باشد. همین موضوع چرایی پرداخت هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه را به خوبی نشان می دهد. اما این هزینه چگونه تعیین می شود؟ هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه چقدر است؟ به طور کلی ما در این جا نمی توانیم به صورت مشخص هزینه ای برای این مسئله مشخص کنیم. در واقع به طور مشخص و قاطعانه نمی توان گفت که هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه چقدر خواهد شد. اما می توان بر اساس فاکتورهایی به صورت تقریبی این هزینه را حدس زد. در واقع هدف ما این است که بتوانیم نشان دهیم شما بر اساس نیازی که دارید چه هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه باید پرداخت کنید.

اما نکته ای که وجود دارد این است که این هزینه عملا به مفاهیمی وابسته است که از خواستگاه قانون است. از این رو پیش از هر چیزی ما باید قانون را بشناسیم و بدانیم که قانون بر اساس چه فاکتورها و خصوصیت هایی صحبت می کند. در واقع ما باید قانون را مانند یک زبان مستقل بدانیم و سعی کنیم بر اساس شناخت این زبان هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه را پیدا کنیم. از این رو در ادامه با سعی کردیم کمی از زبان قانون صحبت کنیم. برای این کار لازم است که الفبای زبان قانون را بدانیم اما باید توجه داشته باشید که همه الفبا را بشناسیم. بنابراین تنها به آن دسته از الفبای قانونی می پردازیم که به صورت مستقیم در تعیین هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه کارایی دارد.

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه بر اساس لزوم استفاده از وکیل

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. یکی از مهمترین فاکتورهایی که می تواند هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه را تعیین کند نیاز ما به وکیل است. در واقع در گام اول ما باید بدانیم که چرا به یک وکیل در جلسه رسیدگی دادگاه نیاز داریم و این وکیل چه کارکردهایی می تواند برای ما داشته باشد. این مهمترین سوالی است که می تواند بخش عمده ای از هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه را برای ما مشخص کند.

به طور کلی همه چیز به قانون باز می گردد. در واقع این قانون است که مشخص می کند چرا ما به یک وکیل نیاز داریم. از دید قانون به جز مواردی خاص در حوزه کیفری الزامی برای استفاده از وکیل وجود ندارد. اما عدم الزام قانونی به معنی عدم نیاز ما به وکیل نیست. همه این موارد را سختی و ابهامی که در قانون وجود دارد مشخص می کند. در واقع مسئله ای که باید به آن بپردازیم ابهامی است که قانون دارد.

به طور کلی قانون بر اساس روابط میان انسان ها با یکدیگر و انسان با جامعه ایجاد شده است. قانون ذاتا سعی می کند این روابط را مدیریت کند. بنابراین با گسترش روابط در جوامع و دوران های مختلف می توان حدس زد که قانون نیز گستردگی بالایی داشته باشد و همین موضوع اصلی ترین دلیل سختی و پیچیدگی قوانین است. در روزگاری جوامع به روابط انسان های کمتری محدود و در حد چند قبلیه تعریف می شود. اما در دنیای امروز همه انسان های روی کره زمین می توانند با یک دیگر وارد رابطه شوند و این موضوع به خوبی نشان می دهد که قانون تا چه اندازه می تواند سخت و مبهم باشد. این ابهام امروز به اندازه ای است که عملا باعث شده است بسیاری از افراد از مفاد قانون مطلع نباشند و حتی نتواند آن را به درستی بخوانند. اینجاست که ما به فردی نیاز داریم که بتواند برای ما قانون را ترجمه کند و نشان دهد که ما باید در هر موقعیت قانونی چه رفتاری از خودمان نشان دهیم. نکته ای که می تواند هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه را برای ما مقرون به صرفه تر کند این است که اساسا قانون این قدرت را دارد که در زندگی و جان و مال افراد تاثیرگذار باشد. استفاده از یک وکیل در جلسه های دادگاه می تواند مانع از این شود که زندگی شما بی جهت متاثر قانون شود و به نوعی از این مسئله زیان ببینید.

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه (9)
هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه (9)

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه های حقوقی و کیفری

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه به فاکتورهای مهم دیگری نیز بستگی دارد. یکی از مهمترین این فاکتورهایی که در تعیین هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه می تواند بسیار تاثیرگذار باشد ساختار دادگاه بررسی دعوی است. در واقع این که وکیل در کدام دادگاه حضور داشته باشد می تواند هزینه های مربوط به او را تحت تاثیر قرار دهد. به طور کلی قانون ایران از دو ساختار کلی حقوقی و کیفری ساخته شده است. به نوعی می توانیم اینگونه بیان کنیم که هر چیزی که در قانون ایران وجود دارد جز بر اساس قوانین حقوقی یا کیفری عنوان نمی شود. بنابراین وکلا به دو دسته وکیل حقوقی و کیفری تقسیم می شود.

قانون در بخش حقوقی به این نکته می پردازد که هر فرد در جامعه چه حقوقی دارد و چگونه می تواند به این حقوق برسد. در واقع بر اساس قانون حقوقی مشخص می شود که چارچوب روابط چگونه باید تنظیم شود و هر فرد در هر موقعیتی از چه حقوق و قوانینی باید پیروی کند. قانون در این بخش تلاش می کند که بتواند نظم را در جامعه ایجاد کند. بنابراین کارکرد یک وکیل در این حوزه مانند یک وکیل خانواده در این حدود است. از این رو هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه نیز بر اساس این قوانین و چارچوب تعیین می شود.

اما قانون در بخش کیفری به مفهوم مهم جرم می پردازد. در واقع در این بخش از قانون مشخص می شود که چه فعلی جرم است و چگونه این جرم قرار است اثبات شود. همچنین قانون کیفری مشخص می کند که برای جرم مذکور باید چه مجازاتی تعیین شود و این مجازات به چه شکلی باید اجرایی شود. نکته ای که باید در خصوص اهمیت کاری یک وکیل در حوزه کیفری بدانید این است که قانون در این بخش این توانایی و قدرت را دارد که بتواند برای جان و مال افراد تصمیم گیری کند. در واقع قانون با اثبات جرم عملا می تواند زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو قانون نسبت به اثبات جرم حساس است و این مسیر سختی های خاصی می تواند داشته باشد. از این رو اساسا قانون کیفری حساسیت های خاصی دارد و همین موضوع می تواند در تعیین هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه مهم باشد. بنابراین کارکرد وکلای کیفری مانند یک وکیل شکایت از پزشک در عمل کارکرد بسیار مهمتری می تواند داشته باشد.

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه (1)
هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه (1)

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه و نگاه به مفهوم جرم

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه وابسته به مفاهیم مختلف قانونی است. یکی از مهمترین این مفاهیم مربوط به وکیل کیفری است. در واقع تعریف جرم از دید قانون می تواند به ما نشان دهد که چرا باید هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه پرداخت شود. این هزینه شاید در دادگاه های کیفری کمی بالاتر باشد. مفهوم جرم و البته مجازات می تواند به ما نشان دهد که چرا این هزینه کمی بیشتر است. مسئله ای که وجود دارد این است که قانون در بخش کیفری حتی این توانایی را دارد که برای زنده ماندن و نماندن افراد تصمیم گیری کند. در واقع قانون می تواند با یک حکم ( اعدام ) این کار را انجام دهد. از این رو عملا بخش کیفری بسیار مهم است و عمده این اهمیت مربوط به مفهوم جرم است. بنابراین شناخت مفهوم جرم می تواند تا حد زیادی تاثیرگذار باشد و ما نشان دهد که چرا هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه باید پرداخت شود.

جرم برای بسیاری از ما عبارت است از هر کار خلاف قانون اما این تعریف تا حدود زیادی درست نیست. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که قانون به واسطه اثبات جرم است که توانایی دخالت در زندگی و جان و مال افراد را پیدا می کند. بنابراین به سادگی قبول نمی کند که جرمی اتفاق افتاده باشد. بنابراین قانون برای اثبات جرم شرایط خاصی دارد. در واقع شرط اصلی قانون این است سه رکن مادی، معنوی و قانونی به صورت همزمان اثبات شود. در واقع زمانی جرم از دید قانون اثبات شده است که این سه رکن به صورت همزمان برای دادگاه قابل اثبات باشد. بنابراین اولین و مهمترین قدم هر وکیل در حوزه کیفری می تواند همین موضوع باشد. دقیقا همین موضوع است که یکی از تفاوت های وکلای کیفری با یک وکیل در حوزه حقوقی مانند وکیل ملکی را مشخص می کند.

در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که اساسا جرم نشان می دهد که یک دادگاه کیفری باید ادامه داشته باشد یا خیر. به نوعی می توان گفت که همه چیز در قانون کیفری به جرم بستگی دارد. بنابراین اولین و مهمترین کارکردی که دادگاه های کیفری دارند این است که جرم را برای خوانده اثبات کند. این نکته ای است که در اولین دادگاه رسیدگی به جرایم کیفری مورد بررسی قرار می گیرد. همین موضوع به خوبی علت هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه را تعیین می کند.

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه (10)
هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه (10)

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه و اثبات جرم

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه به موارد مهمی بستگی دارد. یکی از این موارد در دادگاه ای کیفری اثبات جرم است. در واقع زمانی شما می توانید بدانید که هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه چقدر است باید بدانید که یک وکیل در حوزه کیفری با چه ابزارهایی سروکار دارد و چه کارکردهایی می تواند داشته باشد. نکته ای که باید بدانید این است که بر اساس همین مفهوم اثبات جرم است که قانون کیفری قدرت تاثیرگذاری بالایی پیدا می کند. از این رو اثبات جرم می تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.

در واقع قانون بر اساس سه رکن مادی، معنوی و قانونی می تواند جرم را اثبات کند. در واقع زمانی که این سه رکن به صورت همزمان اثبات شود می توان گفت که جرمی اتفاق افتاده و باید مجازاتی برای مجرم در نظر گرفته شود. قانون در رکن مادی به این نکته می پردازد که اساسا آیا فعل دارای آثار منفی قابل اثباتی است یا خیر؟ در صورتی که ثابت شود فعل دارای اثرات منفی و مخرب برای فرد یا جامعه بوده می توان گفت که رکن مادی برای آن اثبات می شود.

قانون در رکن معنوی به فاعل نگاه می کند. در واقع سوال اصلی که یک وکیل در این حوزه باید پاسخ دهد این است که آیا متهم با نیت و آگاهی قبلی این کار را انجام داده است یا خیر؟ در صورتی که عمدی بودن فعل ثابت شود می توان گفت که رکن معنوی اثبات شده است. نکته مهمی که وکلای کیفری با آن درگیر هستند این است که مهمترین ابزار برای اثبات این رکن اعتراف خود متهم است. در غیر این صورت این مدارک ضمنی پرونده است که می تواند این موضوع را ثابت کند.

همچنین قانون در رکن قانونی به این نکته می پردازد آیا قانون در خصوص فعل صحبتی داشته است یا خیر. در واقع بر اساس ماده دو قانون مجازات اسلامی زمانی که قانون در خصوص فعل صحبتی نکرده باشد نمی توان آن را جرم تلقی کرد. بنابراین یکی از کارکردهای مهم وکلا به خصوص در جلسه اول دادرسی این است که آیا چنین ظرف قانونی برای فعل وجود دارد یا خیر. در صورتی که چنین قانون و مصادیق وجود داشته باشد بر اساس اثبات دو رکن قبلی می توان گفت  که جرم اثبات می شود. نکته ای که باید بدانید این است که بر اساس همین رکن است که مجازات جرم مشخص می شود. این ها کارهایی است که از یک وکیل در حوزه حقوقی مانند وکیل طلاق نمی توان انتظار داشت.

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه (6)
هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه (6)

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه و انواع مجازات

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه بر اساس کارکرد این وکیل در دادگاه تعیین می شود. در واقع شما می توانید از یک وکیل در جلسات مهم دادگاهتان استفاده کنید. یکی از مهمترین جلسات هر دادگاه کیفری دادگاه رسیدگی به جرم و تعیین مجازات است. در واقع بر اساس نوع جرم و مجازاتی که ممکن است صادر شود هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه می تواند تعیین شود. توجه داشته باشید که این مسئله مخصوص وکلای کیفری است و در خصوص وکیلی مانند یک وکیل طلاق توافقی صدق نمی کند.

به طور کلی می توان گفت که مجازات همان تاوان جرمی است که صورت گرفته است. تا به این جا مشکلی وجود ندارد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که در قانون ایران دو نوع مجازات در نظر گرفته شده است. از این رو بر اساس نوع مجازات صادر شده توسط دادگاه می توان گفت که هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه می تواند تعیین شود.

در قانون ایران دو نوع مجازات وجود دارد. مجازات حدی و مجازات تعزیری این دو نوع مجازات را تشکیل داده است. مجازات حدی مجازاتی است که توسط اسلام مشخص می شود. در واقع با توجه به این که پایه و عمده قوانین ایران بر اساس اسلام تدوین شده است کاملا طبیعی است که برخی از جرایم و مجازات ها توسط اسلام تعیین شده باشد. این مجازات ها تحت عنوان مجازات حدی شناخته می شود. نکته ای که در خصوص این دست از مجازات ها وجود دارد این است که اساسا نه شما و نه هیچ کس دیگری قادر به تغییر این مجازات ها نیستند. در واقع این مجازات ها باید عینا اجرا شود و هیچ تغییری در آن امکان پذیر نمی باشد.

اما قانون در مجازات تعزیری این امکان را فراهم کرده است. در واقع آن دسته از مجازات هایی که توسط قانونگذار تعیین می شود را مجازات تعزیری گفته می شود. این دسته از مجازات ها بر اساس نوع جرم و کیفیت آن و همچنین شرایط اجتماعی تعین می شود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اساسا این جرایم قابل تغییر هستند. یعنی وکیل می تواند بر اساس شرایط قانونی درخواست تشدید یا تخفیف در مجازات را داشته باشد. همه این ها نشان می دهد که هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه در خصوص جرایم تعزیری و حدی می تواند متفاوت باشد. بنابراین نوع مجازات می تواند در تعیین این هزینه بسیار تاثیرگذار باشد.

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه (7)
هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه (7)

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه در یک قرارداد تعیین می شود

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه یکی از فاکتورهایی است که توسط قرارداد فی مابین مشخص می شود. در واقع مهمترین عامل و اصلی ترین شاخص تعیین کننده هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه قراردادی است که میان وکیل و موکل امضا می شود. معمولا در این قرارداد مشخص می شود که وکیل در ازای حضور در دادگاه چه هزینه ای باید دریافت کند. این قرارداد مهمترین عامل تعیین کننده هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه محسوب می شود. اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که قرارداد چیست و چرا قانون به آن تا به این اندازه اعتنا می کند. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که هر مبلغ مشخص شده در این قرارداد از نظر قانون باید پرداخت شود و شما نمی توانید نسبت به آن بی اعتنا باشید. از این رو باید بدانید که قراردادی که امضا می کنید چیست و تبعاتی برای شما دارد.

به طور کلی قرارداد یک مفهوم بسیار مهم در قانون محسوب می شود. این مسئله ای است که هر وکیل پایه یک دادگستری نیز آن را به خوبی می داند. در واقع هر رابطه ای که قانون بخواهد آن را بررسی کند خواسته یا ناخواسته آن را در قالب یک قرارداد قرار می دهد. بنابراین قرارداد یکی از مهمترین و پایه ای ترین عناصر قانون محسوب می شود. برخی از قراردادها آشکار است و برخی دیگر پنهان. به طور مثال در خرید از یک سوپرمارکت شما در حال عمل به قراردادی هستید که وجود خارجی ندارد و به صورت پنهان تدوین شده است. اما در خرید و فروش یک ملک شما باید بر اساس یک قرارداد مشخص این کار را انجام دهید. همین موضوع در خصوص تعیین هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه نیز بسیار تاثیرگذار است.

نکته ای که وجود دارد و باید بدانید این است که اساسا در قانون ایران دو نوع قرارداد وجود دارد. این قراردادها به انواع جایز و لازم تقسیم می شود. مسئله ای که وجود دارد این است که شما در قرارداد جایز این قدرت را دارید که بتوانید قرارداد را بدون در نظر گرفتن هیچ فاکتور قانونی و پیگرد قانونی منحل کنید، اما در قرارداد لازم این قدرت و اجازه به شما داده نمی شود. در واقع قرارداد لازم شرایط خاص خودش را دارد و به شما اجازه نمی دهد که بتوانید به سادگی دست به انحلال این قرارداد بزنید. حال به نظر شما قراردادی که با یک وکیل تدوین می کنید تا این وکیل برای شما کاری انجام دهد و جلسه ای در دادگاه حاضر شود در کدام دسته قرار می گیرد؟

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه (2)
هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه (2)

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه بر اساس کدام قرارداد تعیین می شود؟

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه همانطور که بیان کردیم به قراردادی که بین طرفین امضا می شود بستگی دارد. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که در این قرارداد مشخص می شود که طرفین در خصوص چه مقدار مبلغی به توافق رسیده اند. ذات اصلی قرارداد نیز همین است. در واقع در قرارداد مشخص می کند که طرفین نسبت به یک دیگر چه تعهداتی دارند. بگذارید ساده تر این مسئله را تعریف کنیم.

قرارداد برای رسیدن طرفین به یک هدف مشخص تدوین می شود. بنابراین قرارداد بر اساس یک هدف ثابت و مشخص تعریف می شود. اما نکته اصلی وجود دارد که طرفین برای رسیدن به این هدف توافقاتی با یک دیگر می کنند و تعهداتی را نسبت به یک دیگر عهده دار می شوند. این توافقات و تعهدات بعد از امضای قرارداد از نظر قانونی لازم الاجرا محسوب می شود. بنابراین زمانی که هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه را در قرارداد عنوان کرده باشید باید آن را از نظر قانونی پرداخت کنید. زیرا این هزینه در قبال کاری است که وکیل برای شما انجام می دهد.

نکته مهم دیگری که باید بدانیم این است که اساسا قرارداد بین وکیل و موکل به عنوان یک قرارداد جایز در قانون شناخته می شود. یعنی طرفین می توانند بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی و زمانی و بدون هیچ پیش شرطی اقدام به فسخ قرارداد کنند. اما نکته ای که وجود دارد این است که اساسا این قرارداد وکالت که به عنوان یک قرارداد جایز شناخته می شود قراردادی است که در آن تنها فردی به عنوان وکیل فرد دیگر معرفی شده است. بنابراین قرارداد کاری فی مابین وکیل و موکل به عنوان یک قرارداد جایز شناخته نمی شود، بلکه یک قرارداد لازم است. از این رو این قرارداد تحت شرایط خاصی قابلیت انحلال دارد و شما نمی توانید به هر دلیل اقدام به انحلال این قرارداد کنید.

اما مسئله ای که باید به آن توجه کنید این است که عملا هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه در قبال کاری است که این وکیل برای شما انجام می دهد. بنابراین شما برای تعیین این هزینه باید بدانید که دقیقا چه کاری از یک وکیل می خواهید و یا این وکیل چه کارکردی برای شما می تواند داشته باشد. در واقع شما باید توانایی ارزش گذاری بر کارکرد وکیل را داشته باشید تا بتوانید بر اساس آن قراردادی منطقی تنظیم کنید.

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه (5)
هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه (5)

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه و شناخت نیاز

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه چیزی است که بر اساس نیاز شما اتفاق می افتد. در واقع شما باید بدانید که اساسا چه نیاز قانونی دارید و وکیل چه کمکی به شما می تواند بکند. در واقع همانطور که گفتیم یکی از عوامل مهم تعیین هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه ارزش گذاری شما بر کارکرد وکیل است. زمانی شما می توانید هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه را به شکل درست در قرارداد تعیین کنید که اساسا بدانید که برای چه کارکردی قرار است چه هزینه ای بدهید. این موضوع در خصوص کارکرد هر وکیلی از جمله وکیل تصادفات صادق است. بنابراین اولین گام واقعی برای تعیین هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه تشخیص نیاز واقعیتان است.

شاید با خود فکر می کنید که شناخت نیاز کار چندان سختی محسوب نمی شود. در واقع همه ما زمانی که درگیر یک دعوی حقوقی یا کیفری می شویم به طور کلی می دانیم که نیاز واقعی ما چیست. به طور مثال اگر درگیر یک مسئله ملکی شده باشید می دانیم که ما می خواهیم این ملک را تصاحب کنیم. اما این دانش برای تعیین هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه و تعیین کارکردهای وکیل کافی نیست.

در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که شما باید نیاز واقعی قانونی خودتان را بدانید. به نوعی می توانیم بگوییم که شما باید بدانید که از نظر قانونی چه نیازی دارید و در چه موقعیتی قرار گرفته اید. باید اینگونه بیان کنیم که مسئله ای که شما از دید خود نگاه می کنید و نیازی که بیان می کنید اساسا با نیازی که از دید قانون بیان می شود کاملا متفاوت است. نکته اینجاست که یک وکیل بر اساس دید قانون است که کارکرد خودش را عرضه می کند. بنابراین مهمترین نکته این است که شما باید نیاز واقعی و قانونی خودتان را بشناسید. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. حال سوال مهم تر این است که این نیاز چگونه شناخته می شود؟

یکی از مهمترین کارکرد وکلا و مشاورین این است که بتوانند نیاز واقعی و قانونی شما را مشخص کنند. شما با مراجعه به این دست از افراد می توانید مهم ترین نکات مربوط به نیاز قانونی خودتان را کشف کنید. در واقع این افراد به شما نشان می دهند که دقیقا دنبال چه چیزی هستید و کدام وکیل با چه کارکردی می تواند به شما در این حوزه کمک کند. مشاوران گروه وکلای پارسا می تواند برای شروع انتخاب خوبی باشد.

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه (3)
هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه (3)

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه و انتخاب وکیل

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه بعد از هر چیزی به انتخاب وکیل شما بستگی دارد. در واقع این که شما سراغ کدام وکیل بروید می تواند در خصوص تعیین هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه بسیار تعیین کننده باشد. آن چیزی که مشخص است این است که هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه برای یک وکیل تازه کار می تواند بسیار کمتر از یک وکیل با تجربه باشد. بنابراین اساسا برای این که بتوانیم هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه را به درستی مشخص کنیم باید بدانیم که سراغ چه وکیلی می رویم. وکلا در هر دسته و حوزه ای که فعالیت می کنند شاخصه های مختلفی دارند. در واقع هر وکیل کارکرد متفاوتی می تواند برای شما داشته باشد. شما بعد از شناخت نیاز واقعی و قانونی خود زمانی که دست به انتخاب وکیل می زنید مسلما با گزینه های بسیاری روبرو هستید. هر کدام از این گزینه ها فاکتورهای خاصی دارند و مسلما هزینه های متفاوتی نیز دریافت می کنند. اما اگر شما بخواهید سراغ بهترین وکیل ممکن بروید و برایتان هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه مهم نباشد، کدام وکیل را انتخاب می کنید؟ در واقع سوال بهتر این است که یک وکیل مجرب چه وکیلی است؟

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که بهترین وکیل برای هر دعوی و هر فردی می تواند متفاوت باشد. اما چیزی که وجود دارد بهترین وکلا نیز از ویژگی های خاص و مشخصی برخوردار هستند. در واقع بر اساس برخی ویژگی ها می توانیم بهترین وکیل را پیدا کنیم. اما باید توجه داشته باشید که هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه در این حالت بالاتر خواهد بود.

دانش و تخصص اولین ویژگی مهمی است که بهترین وکیل باید داشته باشد. در واقع زمانی یک وکیل تخلیه را رد بالا قلمداد می کنیم که در حیطه تخصصی خود از دانش بالایی برخوردار باشد. تسلط کامل بر قوانین و استفاده از آن ها فاکتوری است که بسیار می تواند در گرفتن رای مناسب از دادگاه تاثیرگذار باشد. همچنین با توجه به این که عمده قوانین ایران بر اساس اسلام تدوین شده می توان گفت که بهتر است وکلا در حوزه قوانین شرعی و قوانین مربوط به این حوزه نیز تسلط داشته باشند. گاهی یک قانون فقهی می تواند نظر قاضی را به خود جلب کند. اما این تنها ویژگی نیست که برای یک وکیل می توانیم در نظر بگیریم. همچنان خصوصیات دیگری نیز برای یک وکیل می توان در نظر گرفت.

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه (4)
هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه (4)

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه و شناخت بهترین وکیل

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه به نوع وکیل بسیار بستگی دارد. همانطور که گفتیم اولین وِیژگی بسیار مهم و تاثیرگذار در شناخت یک وکیل خوب و مناسب، دانش و تخصص اوست. اما مسئله ای که وجود دارد این است که این دانش و تخصص تنها ویژگی یک وکیل برتر نیست. در واقع فاکتوری بسیار مهم تر در انتخاب وکیل تاثیرگذار است. فاکتوری که می تواند نقش مهمی در تعیین هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه بازی کند.

مسئله ای که وجود دارد این است که این دانش و تخصص زمانی کارایی خوبی پیدا می کند که فرد از تجربه خوبی برخوردار باشد. بگذارید ساده تر بیان کنیم. دانش و تخصص ابزارهایی هستند که هر چقدر قوی تر و به روز تر باشند استفاده بهتری می توان از آن ها داشت. اما فردی می تواند بهترین استفاده را از این ابزار داشته باشد که تجربه بسیار خوبی اندوخته باشد. اگر بخواهیم واقع بینانه تر به این موضوع نگاه کنیم می توانیم اینگونه بیان کنیم که این تجربه است که اهمیت و کارایی بسیار بالایی دارد.

در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که مسیرهای قانونی و دادگاهی به اندازه ای سخت و پیچیده است که هر فردی را از جمله وکلا را می تواند سر در گم کند. این تنها تجربه است که می تواند کاری کند که فرد بتواند بهترین مسیر را پیش برود. در واقع تجربه نشان می دهد که در هر موقعیت باید چه رفتاری داشت و از چه ابزاری به چه شکلی استفاده کرد. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم دانش و تخصص می توانند بهترین مسیر برای رسیدن به اهداف را مشخص کنند و این تجربه است که نشان می دهد شما باید چگونه از این مسیر عبور کنید. این تجربه است که به وکیلی مانند یک وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری نشان می دهد در هر موقعیت باید چه کار کند و چه رفتاری از خود نشان دهد. به کجا برود و در هر موقعیتی از چه ماده قانونی می تواند استفاده کند. در واقع تجربه می تواند مسیر را ساده تر و کوتاه تر کند. بنابراین اگر به دنبال حصول نتیجه ای مناسب در زمانی کوتاه هستید بهتر است از یک وکیل با تجربه در این حوزه استفاده کنید. از این روست که هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه برای یک وکیل با تجربه نسبتا بالاست. زیرا احتمال برد شما را در دادگاه بیشتر می کند.این نکته مهمی بود که باید به آن توجه می کردید.

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه (8)
هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه (8)

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه و فاکتورهای تاثیرگذار در آن

هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه یک مفهوم نسبتا مبهم و پیچیده است. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که همه چیز می تواند در تعیین هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه تاثیر گذار باشد. در این مقاله سراغ فاکتورهایی رفتیم که شاید کمتر کسی به آن ها فکر می کرد اما واقعیت این است که این فاکتورها هر کدام به نوبه خود می تواند تاثیر بسیار مهمی در این موضوع داشته باشد.

اما به جز این فاکتورها مسائل دیگری نیز در تعیین این هزینه می تواند تاثیرگذار باشد. یکی از این فاکتورهای مهم عرف جامعه است. در واقع وکلا بر اساس کارکردی که دارند و بر اساس عرف جامعه ( درست مانند هر صنف دیگری ) هزینه مورد نظر را تعیین می کنند. بنابراین شما باید ببینید که برای یک دعوی کیفری به صورت عرفی چه هزینه هایی وجود دارد. معمولا در بسیاری از موارد هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه نزدیک به این عرف می شود.

اما در کنار همه این ها هزینه های اعلام شده توسط مراجع ذی صلاح به عنوان مرجع اصلی برای تعیین هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه می تواند محسوب شود. در واقع وکلات تحت یک صنف شغلی است و این صنف نیز برای خود درست مانند هر صنف دیگری از یک سری درصدها و نرخ هایی بهره می برد. استناد به این نرخ ها می تواند شما را برای پیدا کردن هزینه ای مناسب یاری کند. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اساسا قرارداد شما با وکیل عامل تعیین کننده تری است. در واقع شاید صنف هزینه ای مشخص برای وکالت در نظر گرفته باشد اما در نهایت این وکیل است که می تواند تعیین کند بر اساس کار شما چه هزینه ای باید پرداخت کنید. اما اگر در قرارداد فی مابین حرفی از هزینه ها زده نشده باشد شما می توانید بر اساس نرخ های اعلام شده دست به کار شوید و بر اساس آن هزینه وکیل را پرداخت کنید. البته این نرخ ها نیز به صورت بازه ای هستند و در خصوص دعوی های مالی به صورت درصدی بیان می شود. همین موضوع خود باعث شده است که دوباره همه چیز به توافق شما و وکیلتان باز گردد. در نهایت می توان اینگونه بیان کرد که هزینه وکیل برای یک جلسه دادگاه به هر چیزی که فکرش را می کنید می تواند بستگی داشته باشد. اما اگر دوست دارید هدفمندانه تر این هزینه ها را انجام دهید بهتر است از یک مشاوره حقوقی در این خصوص کمک بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×