وکیل شرکت های تجاری

وکیل شرکت های تجاری (15)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل شرکت های تجاری

وکیل شرکت های تجاری تهران

وکیل شرکت های تجاری

وکیل شرکت های تجاری کیست؟ وکیل شرکت های تجاری چه کارکردی می تواند داشته باشد؟ مهمترین کاری که وکیل شرکت های تجاری برای ما انجام می دهد چیست؟ وکیل شرکت های تجاری با چه مواردی سر و کار دارد؟ وکیل شرکت های تجاری از چه قوانینی استفاده می کند؟ حیطه کاری وکیل شرکت های تجاری چیست؟ مهمترین ویژگی های وکیل شرکت های تجاری چیست؟ بهترین وکیل شرکت های تجاری کیست؟ بهترین وکیل شرکت های تجاری چه خصوصیاتی دارد؟ از کجا می توانیم وکیل شرکت های تجاری را پیدا کنیم؟ وکیل شرکت های تجاری چگونه می تواند به ما کمک کند تا جریان پرونده های خود را به نحوی صحیح پیش ببریم؟ آیا تاکنون برای شما هم پیش آمده به وکیل شرکت های تجاری نیاز پیدا کرده باشید؟ وکیل شرکت های تجاری دارای چه وظایفی در مقابل موکل خود است؟ وکیل شرکت های تجاری چه تفاوتی با دیگر وکلا دارد؟

وکیل شرکت های تجاری یکی از انواع وکلای گروه حقوقی و تجاری محسوب می شود. در واقع وکیل شرکت های تجاری با یکی از مهمترین عناصر اجتماعی و اقتصادی سروکار دارد. در واقع می توانیم اینگونه بیان کنیم که وکیل شرکت های تجاری می تواند از همان ابتدای تاسیس و ثبت شرکت تا تعیین سهام، تخصیص سهام و سایر موارد مربوط به یک شرکت تجاری کاربرد خودش را نشان دهد. معمولا شرکت های تجاری به صورت دائم و یا موقت از وکیل شرکت های تجاری استفاده می کنند. این کلیت و قالب اصلی کارکرد وکیل شرکت های تجاری را تشکیل می دهد.

وکیل شرکت های تجاری و انتظاراتی که می توانیم از او داشته باشیم.

وکیل شرکت های تجاری از انواع وکلای مهم حقوقی محسوب می شود. اما می خواهیم با جزئیات بیشتری با کارکرد وکیل شرکت های تجاری آشنا شویم. در واقع ما می خواهیم بدانیم که چه انتظاراتی از یک وکیل شرکت های تجاری می توانیم داشته باشیم  و در چه حوزه هایی می توانیم از آن استفاده کنیم. همچنین می خواهیم به این سوال مهم پاسخ دهیم که آیا یک وکیل شرکت های تجاری تنها در مسیر قضایی کاربرد دارد یا خیر؟ این نکته سوال مهمی است که می خواهیم از زوایای مختلف به آن نگاه کنیم.

مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید که وکیل شرکت های تجاری یک مفهوم اقتصادی و قانونی محسوب می شود از این رو برای درک بهتر کارکرد این دست از وکلا باید سعی کنیم مفهوم قانون و زبان آن را به درستی درک کنیم. بنابراین در این مقاله ابتدا سعی می کنیم زبان قانون را به درستی درک کنیم. برای این کار نیاز است که با الفبای زبان قانون آشنا شویم تا بتوانیم زبانی مشترک با آن پیدا کنیم. اما مسلما در این مقاله امکان فرصت و توان بررسی تمامی این الفبا وجود ندارد. بنابراین در ادامه تنها به آن بخش از این مفاهیم ابتدایی می پردازیم که به صورت مستقیم با کارکرد وکیل شرکت های تجاری ارتباط دارد. توجه به این مفاهیم ابتدایی می تواند باعث شود راحت تر به پاسخ پرسش های طرح شده برسیم.

وکیل شرکت های تجاری (9)
وکیل شرکت های تجاری (9)

وکیل شرکت های تجاری در اصطلاح حقوقی به چه کسی گفته می شود؟

وکیل شرکت های تجاری یک وکیل پایه یک دادگستری است که بر اساس تجربیات و خصوصیاتی که دارد می تواند بهترین و اساسی ترین اقدامات را برای رفع مشکلات قانونی و چالش های حقوقی موکلان خود انجام دهد. وکیل شرکت های تجاری بهترین کسی است که می تواند به عنوان یک وکیل با تجربه به تمامی افرادی که با پرونده های مختلف حقوقی روبرو هستند از همان ابتدا تا پایان جریان پرونده کمک کند تا در مسیر احقاق حقوق خود پیش بروند و میزان آسیب ها و خسارات احتمالی به انها تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

 امروزه تمامی مشاغل و حرفه ها در جوامع مختلف رو به تخصصی شدن دارند و هیچ تعجبی ندارد که رد هر حوزه ای با چندین متخصص متفاوت روبرو شوید. به همین علت هم برای پیدا کردن بهترین فرد متخصص در جریان پرونده ای که با ان روبرو هستید بهتر است در ابتدا مشخص کنید که نوع پرونده ای که با آن سروکار دارید چیست و سپس به سراغ یک وکیل متخصص بروید برای مثال اگر نوع پرونده شما به موضوع تغییر نام وابسته است به شما توصیه می کنیم که به سراغ وکیل تغییر نام بروید که دارای تجربه کافی در این حوزه است.

وکیل شرکت های تجاری به دلیل انکه سال های زیادی در جریان پرونده های حقوقی مختلف فعالیت کرده است و در مورد تمامی مسائل مختلف مربوط به این پرونده ها و جزییات آنها را می شناسد به راحتی می تواند کوتاه ترین راه های قانونی را برای به نتیجه رساندن پرونده های مختلف پیدا کند و به تمامی افرادی که با جریان داردسی این پرونده ها روبرو هستند کمک کند تا شرایط نسبتا خوبی را تجربه کنند. عموم مردم می توانند به وکیل شرکت های تجاری مراجعه کنند و هیچ محدودیتی در این زمینه برای آنها وجود ندارد. وکیل شرکت های تجاری یک وکیل مجرب به حساب می آید که به واسطه سابقه کاری درخشانی که دارد می تواند به بهترین نحو ممکن جریان قضایی پرونده های مربوطه را بررسی کند و راه حل های حقوقی نسبتا خوبی برای آنها پیدا کند.

وکیل شرکت های تجاری (1)
وکیل شرکت های تجاری (1)

وکیل شرکت های تجاری و مشاوره حقوقی با او

وکیل شرکت های تجاری می تواند از طریق راه های مختلفی به عموم مردم کمک کند تا بتوانند اگاهی های لازم را در مورد جریان پرونده های مختلف یا حتی مباحث عمومی مربوط به شرکت های تجاری بدست آورند. وکیل شرکت های تجاری می تواند با تکیه بر دانشی که دارد با زبانی ساده و گیرا موضوعات و مسائل حقوقی مختلف ر برای موکلان خود توضیح دهد و به آن ها کمک کنند تا به صورت دقیق در مورد جزییات قانون پرونده های مختلف اطلاعات نسبی پیدا کنند و تمامی مسائل حقوقی را با زبانی ساده و گیرا برای آنها توضیح می دهد تا کمتر دچار آسیب و خسارت شوند. وکیل شرکت های تجاری این توانایی را دارد تا بر اساس نیاز هر فردی و شرایطی که دارند اطلاعات و مشاوره حقوقی به آنها ارائه دهد و به صورت کاملا تحلیلی جریان پرونده هایی که با آنها درگیر شده اند را برایشان موشکافی و واکاوی کند.

وکیل شرکت های تجاری به تمامی مراجعان خود مشاوره حقوقی ارائه می دهد و فرقی نداد که این افراد برای انعقاد قرارداد وکالت با وکیل شرکت های تجاری اقدام کرده باشند یا خیر. حتی کسانی که نمی توانند به صورت حضوری نیز به دفتر وکالت وکیل شرکت های تجاری مراجعه کنند هم می توانند از مشاوره ها و راهنمایی ها او بهترین بهره را ببرند و شرایط پرونده های خود را تا حد یادی پیش ببرند. همه ما می دانیم که گاهی نیاز به مشاوره فوری داریم و نمی توانیم به صورت حضوری به دفتر وکالت وکیل شرکت های تجاری مراجعه کنیم، در چنین حالتی مشاوره غیر حضوری از طریق تلفن و اینترنت می تواند گزینه بسیار مناسبی برای تمامی افرادی که دارای محدودیت زمانی و مکانی هستند باشد.

اما به این موضوع نیز دقت داشته باشید در برخی از موارد دیده می شود که شرایط پرونده بسیار پیچیده است و مشاوره غیر حضوری نمی تواند به تنهایی برای رسیدن به نتیجه ای صحیح کافی باشد، در چنین مواقعی انتخاب عاقلانه ای که به افراد پیشنهاد می دهیم برای جلوگیری از تضییع حقوق خود انجام دهند آن است که به صورت حضوری به دفتر وکیل شرکت های تجاری مراجعه کنند. وکیل شرکت های تجاری در جلسات حضوی می تواند به صورت کاملا تفصیلی تر به جریان پرونده بپردازد و پاسخ تمامی سوالات افراد را به آنها ارائه دهد.

وکیل شرکت های تجاری (4)
وکیل شرکت های تجاری (4)

وکیل شرکت های تجاری را یک وکیل حقوقی می دانیم.

وکیل شرکت های تجاری را می توان از نظر قانونی یک وکیل حقوقی بدانیم. در زبان ساده تر ساختار و چارچوب اصلی کارکرد وکیل شرکت های تجاری را می توان در حوزه حقوقی جست و جو کرد. از این رو برای درک بهتر کارکرد وکیل شرکت های تجاری باید بدانیم حقوقی بودن قانون به چه معنی است و اساسا چه ساختاری دارد. در زبان ساده تر می خواهیم بدانیم یک وکیل شرکت های تجاری چه تفاوت های کارکردی با وکلایی مانند وکیل شکایت از پزشک به عنوان یک وکیل در حوزه کیفری دارد.

به طور کلی می توان گفت که قانون ایران از دو بخش عمده حقوقی و کیفری تشکیل شده است. در زبان ساده تر قانونگذار هر چیزی که در متن قانون بیان کرده تنها و تنها تحت یکی از این دو عنوان بزرگ قانونی یعنی همان حقوقی و کیفری است. پس هر چیزی که شما در قانون می بینید و یا می شنوید باید آن را تحت یکی از چارچوب ها و ساختار حقوقی و کیفری مورد بررسی قرار دهید.

قانون در بخش حقوقی به ساخت چارچوب روابط و تعیین حقوق هر فرد در جامعه می پردازد. در واقع قانون در بخش حقوقی مشخص می کند که هر فرد در جامعه به عنوان یک شهروند از چه حقوقی در چه موقعیت هایی برخوردار است و باید برای پاسخ به نیازهای خودش باید چه حقوقی را رعایت کند. این مهمترین کارکردی است که در قانون حقوقی وجود دارد. وکلای حقوقی مانند یک وکیل شرکت های تجاری و یا وکیل خانواده بر اساس همین مفهوم اصلی کارکرد خودشان را نشان می دهند. در واقع این دسته از وکلا بر اساس چارچوب های مشخص شده از موکل خود در مسیرهای قضایی و غیر قضایی دفاع می کنند.

اما قانون در بخش کیفری به این نکته مهم می پردازد که کدام دسته از افعال جرم است، چگونه می توان این جرم را اثبات کرد  و چه مجازاتی باید برای آن تعیین شود. همچنین نحوه اجرای مجازات نیز در این بخش از قانون مشخص می شود. مسئله و اهمیت اصلی که این بخش قانون که می تواند کارکرد یک وکیل کیفری را تحت تاثیر قرار می دهد این است که در این بخش از قانون امکان تاثیرگذاری بر زندگی، جان یا مال افراد وجود دارد. همین مسئله اهمیت کارکرد وکلایی مانند وکیل تصادفات را بیشتر می کند. نکته مهمی که باید توجه داشته باشید این است که یک وکیل در حوزه حقوقی مانند وکیل شرکت های تجاری امکان طرح شکایت کیفری و اعلام جرم را نخواهد داشت.

وکیل شرکت های تجاری (11)
وکیل شرکت های تجاری (11)

وکیل شرکت های تجاری و مفهوم اقتصادی آن

وکیل شرکت های تجاری نه تنها از منظر قانونی بلکه از منظر اقتصادی نیز بسیار مهم و کاربردی محسوب می شود. در واقع یک وکیل شرکت های تجاری می تواند کارکرد شرکت را در دنیای اقتصاد هدفمند تر و دقیق تر کند. به نوعی اگر به قانون تجاری نگاه کنیم متوجه می شویم که این قانون دید کلی و حاکمیتی به این مسئله دارد. در بیان ساده تر این قانون بیشتر به نحوی تدوین شده است که امکان مدیریت مفاهیم اقتصادی برای دولت و یا حاکمیت ایجاد شود. بنابراین برای این که بدانیم قانون دقیقا چه ابزاری در خصوص شرکت های تجاری ایجاد کرده و یک وکیل شرکت های تجاری چگونه می تواند از نظر قانونی به اقتصاد یک شرکت تجاری و به طور کلی به اقتصاد جامعه کمک کند باید با مفهوم و کارکرد شرکت تجاری در اقتصاد آشنا شویم.

به طور کلی اقتصاد درست مانند یک ماشین پر از چرخ دنده است. در واقع اگر بخواهیم مدلی برای اقتصاد پیش بینی کنیم میتوانیم آن را مانند یک ماشین بسیار بزرگ بدانیم که در آن هر بنگاه اقتصادی مانند یک کارخانه، یک تولیدی و یا یک فروشگاه محلی به عنوان چرخ دنده در آن فعالیت می کنند. این چرخ دنده ها کنار یکدیگر قرار دارند و با چرخش یکی از آن ها به واسطه عنصری به نام سرمایه چرخ دنده ای دیگر شروع به حرکت می کند. اقتصادی سالم است که بتواند سرمایه را در بین تمامی عناصر خود بچرخاند. در یک اقتصاد سالم بخشی از سرمایه همواره به صورت غیر مستقیم به خریدار باز می گردد، چرا که هر فرد در جامعه به نوعی به یکی از چرخ دنده های این اقتصاد وابسته است.

در این مدل اقتصادی شرکت های تجاری نیز درست مانند هر بنگاه اقتصادی دیگر به عنوان یک چرخ دنده در این مدل حضور دارد. بنابراین ورود و خروج سرمایه در خصوص این شرکت باید مدیریت شود و به نحوی انجام شود که در جهت هدف گذاری های دولت به عنوان مدیر اصلی این سیستم باشد. اینجاست که قانون وارد می شود. در واقع قانون با در اختیار گذشتن ابزارهای مختلف قانونی برای دولت این امکان را ایجاد کرده است که بتواند این سیستم و گردش سرمایه در آن را مدیریت کند. بنابراین قوانین طرح شده برای شرکت های تجاری در همین راستا می باشد. این مهمترین مفهوم اقتصادی بود که باید در خصوص کارکرد وکیل شرکت های تجاری به آن توجه می کردیم.

وکیل شرکت های تجاری (10)
وکیل شرکت های تجاری (10)

وکیل شرکت های تجاری و تفاوت آن با یک شرکت غیر تجاری

وکیل شرکت های تجاری کسی است که به صورت مستقیم با مفهوم شرکت تجاری سر و کار دارد. از این رو برای این که بدانیم این وکیل به صورت عملی با چه موضوعی سر و کار دارد و چگونه می تواند این مفهوم را بر اساس قانون بررسی کند باید دقیقا بدانیم که یک شرکت تجاری در قانون چگونه تعریف می شود.

اگر بخواهیم ساده بیان کنیم، یک شرکت تجاری شرکتی است که هدفی بازرگانی و تجاری دارد. در واقع در این شرکت باید مفهومی به نام معامله وجود داشته باشد. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که قانون در خصوص تعریف یک شرکت تجاری سکوت کرده است و تنها به معرفی انواع شرکت های تجاری پرداخته است.

اما به صورت کلی بر اساس این انواع و بر اساس مفهومی که شرکت تجاری در قانون و اقتصاد پیدا کرده می توان گفت که یک شرکت تجاری به شرکتی گفته می شود که هدفی بازرگانی دارد و بر اساس کسب سود تشکیل شده باشد. بنابراین شرکت هایی که این چنین اهدافی ندارند. مثلا یک شرکت خیریه نمی تواند هدفی تجاری و اقتصادی داشته باشد و این یعنی این شرکت را نمی توان بر اساس قانون شرکت تجاری دانست. همچنین از ویژگی های مهم تشخیص تجاری بودن یک شرکت مفهومی به نام سرمایه است. در واقع یک شرکت تجاری باید از سرمایه ای معین برخوردار باشد. این سرمایه معمولا به عنوان یک سرمایه اولیه برای تاسیس شرکت در نظر گرفته می شود. این ها همه مواردی است که در ثبت یک شرکت اهمیت پیدا می کند. در واقع زمانی وکیل شرکت های تجاری می تواند نسبت به ثبت شرکت تجاری اقدام کند که مواردی مانند تعیین سرمایه انجام شده باشد.

یکی از مهمترین کارکردی که می توانیم برای وکیل شرکت های تجاری در نظر داشته باشیم این است که اساسا این وکیل باید بتواند بر اساس قوانین تجاری ثابت کند که شرکت مذکور تجاری است یا خیر. در صورتی که وکیل شرکت های تجاری بتواند ثبات کند شرکت مذکور تجاری است، قانون بر اساس قوانین تجاری برای این شرکت مورد بررسی قرار می گیرد و همچنین مسئله ای به نام مالیات نیز می تواند وارد کار شود. این ها همه از مهمترین نکاتی است که در خصوص مفهوم شرکت های تجاری وجود دارد. بر این اساس می توان تفاوت وکیل شرکت های تجاری با انواع دیگر شرکت ها را متوجه شد.

وکیل شرکت های تجاری (2)
وکیل شرکت های تجاری (2)

وکیل شرکت های تجاری و سختی کاری که دارد.

 وکیل شرکت های تجاری از جمله وکلای بسیاری کاربردی در جامعه محسوب می شود. اما نوع کاری این دسته از وکلا می تواند تفاوت آن نسبت به وکیلی مانند وکیل طلاق را به خوبی نشان دهد. در واقع وکیل شرکت های تجاری در حوزه ای فعالیت می کند که تفاوت های ساختاری و بنیادی خاصی با کارکرد سایر وکلا دارد. بگذارید در این خصوص بیشتر صحبت کنیم.

یک وکیل شرکت های تجاری با مفهوم شرکت های تجاری سر و کار دارد. بنابراین علاوه بر قانون باید با مفهوم اقتصاد و کارکرد شرکت های تجاری در اقتصاد آشنا باشد. این اولین و مهمتری چالشی است که وکیل شرکت های تجاری با آن سر و کار دارد. در حالی که سایر وکلا مانند وکیل ملکی تنها در حوزه قانون عملکرد خودشان را نشان می دهند.

مسئله دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که بر خلاف بسیاری از وکلا عمده کارکرد وکیل شرکت های تجاری معمولا در خارج از مسیرهای قضایی و دادگاهی است. در واقع وکیل شرکت های تجاری بیشتر از آن که بخواهد با مراجع قضایی و قانونی سروکار داشته باشد، عمدتا در مسیرهای دولتی از موکل خود دفاع می کند. به طور مثال این دولت است که باید در خصوص ثبت شرکت و مفاهیم مربوط به آن تصمیم گیری کند. این موضوع نیز می تواند به خودی خود به عنوان یکی از چالش های مهم کاری وکیل شرکت های تجاری محسوب شود.

چالش مهم البته سخت دیگر یک وکیل شرکت های تجاری این است که باید بداند قوانین تجاری به خصوص قوانین مربوط به مفاهیمی مانند شرکت های تجاری از جمله قوانینی محسوب می شود که متغیر است و هر چند سال یک بار ( به خصوص  با تغییر دولت ) تغییر می کند. بنابراین لازم است که وکیل شرکت های تجاری بتواند خودش را این مسئله سازگار کند. در واقع وکیل شرکت های تجاری بر خلاف وکیلی مانند وکیل تخلیه با یک سری قوانین آماده و مشخص سروکار ندارند. این نیز باعث شده است سختی کار وکیل شرکت های تجاری چند برابر شود.

بنابراین به طور کلی می توان گفت که وکیل شرکت های تجاری از چند جهت نسبت به یک وکیلی عادی کارکردی کاملا متفاوت دارد. همین تفاوت های کارکردی کار این دسته از وکلا را سخت تر کرده است و به نوعی باعث شده است که پیدا کردن بهترین وکیل شرکت های تجاری کار چندان ساده ای نباشد. اما نگران نباشید کارشناسان گروه وکلای پارسا می تواند شما را راهنمایی کنند.

وکیل شرکت های تجاری (12)
وکیل شرکت های تجاری (12)

وکیل شرکت های تجاری و انواع کاربردهایی که دارد

وکیل شرکت های تجاری شاید برای بسیاری از ما درست مانند هر وکیلی دیگری مانند وکیل طلاق توافقی تنها در دادگاه معنی پیدا کند. به نوعی در کشورها و جوامعی مانند ایران عنوان وکیل برابر با عنوان دادگاه در نظر گرفته شده است. بنابراین هر زمانی که نامی از یک وکیل برده می شود اینگونه تصور می شود که این وکیل تنها زمانی کارایی خودش را نشان می دهد که دعوی و یا پرونده ای وجود داشته باشد و این وکیل بخواهد از موکل خود در این مسیر دفاع کند.

این نوع کارکرد مسلما از مهمترین کاربرد هایی است که می توان برای انواع وکلا از جمله وکیل شرکت های تجاری در نظر گرفت. اما مسئله ای که وجود دارد این است که این تنها کاربرد وکلا محسوب نمی شود. به طور کلی در کشورها و جوامع سطح اول دنیا وکیل نقش مهمترین تحت عنوان مترجم قانون در جامعه یا همان مشاوره را بر عهده دارد.

در واقع در کشورهای سطح اول به این نتیجه رسیده اند که قانون به اندازه ای پیچیده است که نمی توان انتظار داشت که تمام افراد جامعه بر آن تسلط کافی داشته باشند و از طرف دیگر برای زندگی در یک جامعه بدون مشکل زمانی اتفاق می افتد که افراد نسبت به قوانین آن جامعه در موقعیت های مختلف آگاهی کاملی داشته باشند. عدم این آگاهی می تواند باعث بروز تعارض قانونی شود. این تعارض ها و دعوی های ناشی از عدم آگاهی به اندازه ای است که بار مالی و روانی بالایی بر جامعه، حاکمیت و سیستم قضایی کشور و جامعه وارد می کند.

زمانی که وکیل شرکت های تجاری یا هر نوع وکیل دیگر به عنوان مترجم قانون در جامعه حضور فعال داشته باشند این امکان برای اقشار مختلف جامعه ایجاد می شود که بتوانند بر اساس نیاز خود بهترین مسیر قانونی را انتخاب کنند. این اتفاق عملا باعث می شود درصد بالایی از بار کاری قوه قضایی کاسته شود. این مسئله به خودی خود می تواند باعث شود که بار مالی وارد بر جامعه کاسته شود و جامعه رو به جلو حرکت کند. از این رو می توان گفت که این مسئله یکی از مهمترین کارکرد های این وکیل را به ما نشان می دهد.

وکیل شرکت های تجاری (8)
وکیل شرکت های تجاری (8)

وکیل شرکت های تجاری و طرح اعلامیه پذیره‌نویسی

وکیل شرکت های تجاری می تواند در جریان پذیره نویسی شرکت های مختلف شرکت داشته باشد و به افراد کمک کند تا به نحوی صحیح جریان پذیره نویسی را پشت سر بگذارند. وکیل شرکت های تجاری بر تمامی مفاد قانونی مربوط به اعلامیه پذیره نویسی آگاهی دارد و می تواند آنها را به نحوی دقیق انجام دهد. بر اساس قانون کشور ما  پذیره نویسی که وکیل تجاری آن را تنظیم می کند باید مشتمل بر نکات زیر باشد:

نام شرکت، موضوع شرکت و نوع فعالیت هایی که شرکت به منظور آن تشکیل میشود. مرکز اصلی شرکت و شعب آن در صورتی که تاسیس شعبه مورد نظر باشد. مدت شرکت. هویت کامل و اقامتگاه و شغل مؤسسین ، در صورتی که تمام یا بعضی از موسسین در امور مربوط به موضوع شرکت یا امور مشابه با آن سوابق ‌یا اطلاعات یا تجاربی داشته باشند ذکر آن به اختصار.  مبلغ سرمایه شرکت و تعیین مقدار نقد و غیرنقد آن به تفکیک و تعداد و نوع سهام در مورد سرمایه غیر نقد شرکت تعیین مقدار و مشخصات ‌و اوصاف و ارزش آن به نحوی که بتوان از کم و کیف سرمایه غیر نقد اطلاع حاصل نمود. در صورتی که مؤسسین مزایائی برای خود در نظر گرفته‌اند تعیین چگونگی و موجبات آن مزایا به تفصیل. تعیین مقداری از سرمایه که مؤسسین تعهد کرده و مبلغی که پرداخت کرده‌اند. ذکر هزینه‌هائی که موسسین تا آن موقع جهت تدارک مقدمات تشکیل شرکت و مطالعاتی که انجام گرفته است پرداخت کرده‌اند و برآورد‌هزینه‌های لازم تا شروع فعالیتهای شرکت.

در صورتی که انجام موضوع شرکت قانوناً مستلزم موافقت مراجع خاصی باشد ذکر مشخصات اجازه‌نامه یا موافقت اصولی آن مراجع.  ذکر حداقل تعداد سهامی که هنگام پذیره‌نویسی باید توسط پذیره‌نویس تعهد شود و تعیین مبلغی از آن که باید مقارن پذیره‌نویسی نقداً‌ پرداخت گردد.

 ذکر شماره و مشخصات حساب بانکی که مبلغ نقدی سهام مورد تعهد باید به آن حساب پرداخت شود و تعیین مهلتی که طی آن اشخاص‌ذیعلاقه میتوانند برای پذیره‌نویسی و پرداخت مبلغ نقدی به بانک مراجعه کنند. تصریح به اینکه اظهارنامه مؤسسین بانضمام طرح اساسنامه برای مراجعه علاقمندان به مرجع ثبت شرکتها تسلیم شده است.  ذکر نام روزنامه کثیرالانتشار که هر گونه دعوت و اطلاعیه بعدی تا تشکیل مجمع عمومی مؤسس منحصراً در آن منتشر خواهد شد.  چگونگی تخصیص سهام به پذیره‌نویسان. مرجع ثبت شرکتها پس از مطالعه اظهارنامه و ضمائم آن و تطبیق مندرجات آنها با قانون اجازه انتشار اعلامیه پذیره‌نویسی را صادر‌خواهد نمود. اعلامیه پذیره‌نویسی باید توسط موسسین در جراید آگهی گردیده و نیز در بانکی که تعهد سهام نزد آن صورت میگیرد.

وکیل شرکت های تجاری (7)
وکیل شرکت های تجاری (7)

وکیل شرکت های تجاری در جریان پرونده های شرکت های سهامی

با وجود اینکه وکیل شرکت های تجاری می تواند در انواع و اقسام پرونده های حقوقی حضور داشته باشد اما آمار نشان می دهد که حضور وکیل شرکت های تجاری در جریان پرونده های شرکت های سهامی بسیار بیشتر است. شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است. شرکت سهامی شرکت بازرگانی محسوب میشود ولو اینکه موضوع عملیات آن امور بازرگانی نباشد. در شرکت سهامی تعداد شرکاء نباید از سه نفر کمتر باشد. شرکت سهامی بدو نوع تقسیم میشود: شرکتهائی که مؤسسین آنها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین میکنند. اینگونه شرکتها شرکت سهامی عام ‌نامیده میشوند. شرکتهائی که تمام سرمایه آنها در موقع تأسیس منحصراً توسط موسسین تامین گردیده است. اینگونه شرکت‌ها شرکت سهامی خاص ‌نامیده می‌شوند.

در موقع تاسیس سرمایه شرکتهای سهامی عام از پنج میلیون ریال و سرمایه شرکتهای سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر‌باشد. در صورتیکه سرمایه شرکت بعد از تأسیس بهر علت از حداقل مذکور در این ماده کمتر شود باید ظرف یکسال نسبت به افزایش سرمایه تا میزان‌حداقل مقرر اقدام بعمل آید یا شرکت به نوع دیگری از انواع شرکتهای مذکور در قانون تجارت تغییر شکل یابد وگرنه هر ذینفع می تواند انحلال آن را ‌از دادگاه صلاحیتدار درخواست کند. هرگاه قبل از صدور رأی قطعی موجب درخواست انحلال منتفی گردد دادگاه رسیدگی را موقوف خواهد نمود.

وکیل شرکت های تجاری (6)
وکیل شرکت های تجاری (6)

وکیل شرکت های تجاری و مفهم سهام

وکیل شرکت های تجاری با مفهوم سهم و انواع نیز سر و کار دارد. در واقع سهم قسمتی است از سرمایه شرکت سهامی که مشخص میزان مشارکت و تعهدات و منافع صاحب آن در شرکت سهامی می باشد ورقه ‌سهم سند قابل معامله‌ایست که نماینده تعداد سهامی است که صاحب آن در شرکت سهامی دارد. سهم ممکن است با نام و یا بی‌نام باشد. در صورتیکه برای بعضی از سهام شرکت با رعایت مقررات این قانون مزایایی قائل شوند اینگونه سهام سهام ممتاز نامیده میشود. اوراق سهام باید متحدالشکل و چاپی و دارای شماره ترتیب بوده و بامضای لااقل دو نفر که به موجب مقررات اساسنامه تعیین میشوند ‌برسد.

در ورقه سهم نکات زیر باید قید شود:  نام شرکت و شماره ثبت آن در دفتر ثبت شرکتها.  مبلغ سرمایه ثبت شده و مقدار پرداخت شده آن.  تعیین نوع سهم.  مبلغ اسمی سهم و مقدار پرداخت شده آن به حروف و بااعداد.  تعداد سهامی که هر ورقه نماینده آنست.

تا زمانی که اوراق سهام صادر نشده است شرکت باید به صاحبان سهام گواهینامه موقت سهم بدهد که معرف تعداد و نوع سهام و مبلغ ‌پرداخت شده آن باشد. این گواهینامه در حکم سهم است ولی در هر حال ظرف مدت یکسال پس از پرداخت تمامی مبلغ اسمی سهم باید ورقه سهم ‌صادر و بصاحب سهم تسلیم و گواهی موقت سهم مسترد و ابطال گردد. تا وقتی که شرکت به ثبت نرسیده صدور ورقه سهم یا گواهینامه موقت سهم ممنوع است. در صورت تخلف امضا کنندگان مسئول جبران‌ خسارات اشخاص ثالث خواهند بود.

وکیل شرکت های تجاری (5)
وکیل شرکت های تجاری (5)

وکیل شرکت تجاری و نحوه طرح اساسنامه

وکیل شرکت تجاری وظیفه دارد تا تمامی مسائلی را که مربوط به یک شرکت تجاری و فعالیت های مربوط به آن است را بر عهده گیرد و آن را به نحوی صحیح مورد بررسی قرار دهد از آنجایی که اساسنامه شرکت های تجاری داری چارچوب قانونی خاصی است به سما پیشنهاد می کنیم که طرح اساسنامه را حتما به کمک وکیل شرکت تجاری انجام دهید. به چند مورد از مسائل مربوط به طرح اساسنامه توسط وکیل شرکت تجاری و مواردی که باید در آن ذکر شود دقت کنید:

طرح اساسنامه باید با قید تاریخ به امضاء مؤسسین رسیده و مشتمل بر مطالب زیر باشد: نام شرکت،  موضوع شرکت بطور صریح و منجز،  مدت شرکت، مرکز اصلی شرکت و محل شعب آن اگر تاسیس شعبه مورد نظر باشد. نحوه انتقال سهام بانام. طریقه تبدیل سهام بانام به سهام بی‌نام و بالعکس.  در صورت پیش‌بینی امکان صدور اوراق قرضه، ذکر شرایط و ترتیب آن.  شرایط و ترتیب افزایش و کاهش سرمایه شرکت.  مواقع و ترتیب دعوت مجامع عمومی.

تعداد مدیران و طرز انتخاب و مدت ماموریت آنها و نحوه تعیین جانشین برای مدیرانی که فوت یا استعفا میکنند یا محجور یا معزول یا بجهات قانونی ممنوع می گردند.  تعیین وظایف و حدود اختیارات مدیران.  تعداد سهام تضمینی که مدیران باید به صندوق شرکت بسپارند. قید اینکه شرکت یک بازرس خواهد داشت یا بیشتر و نحوه انتخاب و مدت ماموریت بازرس.  تعیین آغاز و پایان سال مالی شرکت و موعد تنظیم ترازنامه و حساب سود و زیان و تسلیم آن به بازرسان و به مجمع عمومی سالانه.  نحوه انحلال اختیاری شرکت و ترتیب تصفیه امور آن.  نحوه تغییر اساسنامه.

برای تاسیس شرکتهای سهامی عام موسسین باید اقلا بیست درصد سرمایه شرکت را خود تعهد کرده و لااقل سی و پنج درصد مبلغ تعهد ‌شده را در حسابی بنام شرکت در شرف تأسیس نزد یکی از بانکها سپرده سپس اظهارنامه‌ای به ضمیمه طرح اساسنامه شرکت و طرح اعلامیه ‌پذیره‌نویسی سهام که به امضاء کلیه مؤسسین رسیده باشد در تهران به اداره ثبت شرکتها و در شهرستانها به دایره ثبت شرکتها و در نقاطی که دایره‌ثبت شرکتها وجود ندارد به اداره ثبت اسناد و املاک محل تسلیم و رسید دریافت کنند. وکیل شرکت های تجاری می تواند تمامی نکات لازم در این حوزه را به شما ارائه دهد. در شرکتهای سهامی عام عبارت ‌شرکت سهامی عام و در شرکتهای سهامی خاص عبارت ‌ شرکت سهامی خاص باید قبل از نام‌شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت در کلیه اوراق و اطلاعیه‌ها و آگهی‌ها[آگهی‌های] شرکت بطور روشن و خوانا قید شود.

وکیل شرکت های تجاری (3)
وکیل شرکت های تجاری (3)

وکیل شرکت های تجاری و طرح اعلامیه پذیره نویسی

وکیل شرکت های تجاری کسی است که از صفر تا صد پرونده های مربوط به تجارت ااشنایی دارد و می تواند از همان آغاز جریان پذیره نویسی در کنار موکلان خود باشد. همانطور که یک وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری می تواند از صفر تا صد جریان پرونده های حقوقی را بر عهده گیر، وکیل شرکت های تجاری نیز می تواند تمامی مسائل مربوط به این حوزه را مدیریت کند. به چد مورد از قوانین پذیره نویسی اشاره می کنیم تا با انها اشنا شوید:

طرح اعلامیه پذیره‌نویسی مذکور باید مشتمل بر نکات زیر باشد: نام شرکت، موضوع شرکت و نوع فعالیت هایی که شرکت به منظور آن تشکیل میشود.  مرکز اصلی شرکت و شعب آن در صورتی که تاسیس شعبه مورد نظر باشد. مدت شرکت. هویت کامل و اقامتگاه و شغل مؤسسین ، در صورتی که تمام یا بعضی از موسسین در امور مربوط به موضوع شرکت یا امور مشابه با آن سوابق ‌یا اطلاعات یا تجاربی داشته باشند ذکر آن به اختصار. مبلغ سرمایه شرکت و تعیین مقدار نقد و غیرنقد آن به تفکیک و تعداد و نوع سهام در مورد سرمایه غیر نقد شرکت تعیین مقدار و مشخصات ‌و اوصاف و ارزش آن به نحوی که بتوان از کم و کیف سرمایه غیر نقد اطلاع حاصل نمود. در صورتی که مؤسسین مزایائی برای خود در نظر گرفته‌اند تعیین چگونگی و موجبات آن مزایا به تفصیل.  تعیین مقداری از سرمایه که مؤسسین تعهد کرده و مبلغی که پرداخت کرده‌اند.  ذکر هزینه‌هائی که موسسین تا آن موقع جهت تدارک مقدمات تشکیل شرکت و مطالعاتی که انجام گرفته است پرداخت کرده‌اند و برآورد‌هزینه‌های لازم تا شروع فعالیتهای شرکت.  در صورتی که انجام موضوع شرکت قانوناً مستلزم موافقت مراجع خاصی باشد ذکر مشخصات اجازه‌نامه یا موافقت اصولی آن مراجع.

وکیل شرکت های تجاری (13)
وکیل شرکت های تجاری (13)

وکیل شرکت های تجاری و چند نکته در خصوص پذیره نویسی

وکیل شرکت های تجاری با قوانین مختلفی در خصوص پذیره نویسی رو به رو است. ذکر حداقل تعداد سهامی که هنگام پذیره‌نویسی باید توسط پذیره‌نویس تعهد شود و تعیین مبلغی از آن که باید مقارن پذیره‌نویسی نقداً‌ پرداخت گردد.  ذکر شماره و مشخصات حساب بانکی که مبلغ نقدی سهام مورد تعهد باید به آن حساب پرداخت شود و تعیین مهلتی که طی آن اشخاص‌ذیعلاقه میتوانندبرای پذیره‌نویسی و پرداخت مبلغ نقدی به بانک مراجعه کنند.  تصریح به اینکه اظهارنامه مؤسسین بانضمام طرح اساسنامه برای مراجعه علاقمندان به مرجع ثبت شرکتها تسلیم شده است. ذکر نام روزنامه کثیرالانتشار که هر گونه دعوت و اطلاعیه بعدی تا تشکیل مجمع عمومی مؤسس منحصراً در آن منتشر خواهد شد.  چگونگی تخصیص سهام به پذیره‌نویسان.

مرجع ثبت شرکتها پس از مطالعه اظهارنامه و ضمائم آن و تطبیق مندرجات آنها با قانون اجازه انتشار اعلامیه پذیره‌نویسی را صادر‌خواهد نمود. اعلامیه پذیره‌نویسی باید توسط موسسین در جراید آگهی گردیده و نیز در بانکی که تعهد سهام نزد آن صورت میگیرد در معرض دید‌علاقمندان قرار داده شود. ظرف مهلتی که در اعلامیه پذیره‌نویسی معین شده است علاقمندان به بانک مراجعه و ورقه تعهد سهام را امضاء و مبلغی را که نقداً باید ‌پرداخت شود تأدیه و رسید دریافت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×