وکیل ابطال مبایعه نامه

وکیل ابطال مبایعه نامه (3)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل ابطال مبایعه نامه

 وکیل ابطال مبایعه نامه

وکیل ابطال مبایعه نامه کیست؟ وکیل ابطال مبایعه نامه را تا چه اندازه می شناسید؟ آیا تاکنون جریان دادرسی پرونده های خود را به وکیل ابطال مبایعه نامه ارجاع داده اید؟ آیا می دانید که بهترین وکیل ابطال مبایعه نامه باید از کجا پیدا کنیم و جریان دارسی پرونده های خود را به او بسپاریم؟ وکیل ابطال مبایعه نامه می تواند جریان دادرسی کدام پرونده ها را بر عهده گیرد و آنها را مورد بررسی قرار دهد؟ چگونه باید وکیل ابطال مبایعه نامه را پیدا کنیم؟ آیا می دانید که بهترین راه حل پیدا کردن وکیل ابطال مبایعه نامه چیست؟ وکیل ابطال مبایعه نامه در چه شرایطی می تواند جریان دادرسی پرونده های مختلف را بر عهده گیرد و آنها را به نحوی دقیق مورد بررسی قرار دهد و برای دفاع از حقوق موکل خود اقدام کند؟ وکیل ابطال مبایعه نامه ب دیگر وکلای پایه یک دادگستری چه تفاوتی دارد؟ جلسات مشاوره حقوقی با وکیل ابطال مبایعه نامه چگونه تشکیل میشوند و دارای چه شرایطی هستند؟

وکیل ابطال مبایعه نامه یکی از بهترین و متخصص ترین وکلایی است که بسیاری از افراد شناخت دقیقی در مورد آن ندارند و نمی دانند که این فرد حرفه ای چگونه میتواند به آنها کمک کند تا در مسیر احقاق حقوق خود قدم بردارند. از آنجایی که در جامعه قانون مداری زندگی می کنیم و قانونگذار کشور ما حد و حدود قوانین مختلف را به درستی برای عموم مردم مشخص کرده است پس کاملا طبیعی است که افراد معمولی در مورد این مفاد قانونی که با زبان نسبتا تخصصی بیان می شوند اطلاعات خاصی نداشته باشند و نیاز داشته باشند تا یک فرد متخصص در این زمینه اطلاعات لازم را ارائه دهد.

همانطور که یک وکیل ملکی وظیفه دارد تا موضوع جریان پرونده های ملکی را به دقت مورد بررسی قرار دهد و در جلسات مشاوره ای که تشکیل می دهد به سوالات افراد پاسخ دهد، کاملا طبیعی است که یک وکیل ابطال مبایعه نامه نیز وظیفه داشته باشد تا پرونده های مربوط به مبایعه نامه را با دقت مورد بررسی قرار دهید تا آنها را با نتایج نسبتا مناسبی روبرو کند.

وکیل ابطال مبایعه نامه به چه کسی می گویند؟

وکیل ابطال مبایعه نامه یک وکیل پایه یک دادگستری است که سال های زیادی را در زمینه پرونده های حقوقی مختلف فعالیت کرده است اما اگر بخواهیم رزومه کاری دقیقی در مورد وکیل ابطال مبایعه نامه ارائه دهیم باید بگوییم که این وکیل متخصص از جمله کسانی است که توانسته است با نگاهی دقیق و تحلیلی به موضوع پرونده های  بیع بپردازد و آنها را به نحوی مناسب مورد بررسی و پیگیری قرار دهد تا با نتایج مثبت مواجه سازد. وکیل ابطال مبایعه نامه امروزه تخصصی ترین و حرفه ای ترین اقدامات قانونی را در مدت زمانی کوتاه انجام می دهد تا زمان و هزینه افراد از دست برود و شرایط پرونده آنها دچار آسیب و خسارت نگردد. وکیل ابطال مبایعه نامه به صورت تخصصی و حرفه ای می تواند پرونده های مختلف را مورد بررسی قرار دهد و آنها را در جریان دادرسی با ارائه اسناد و مدارک کاملا قانونی و حقوقی به نتایج مثبت برساند.

داشتن تخصص و مهارت در هر شغلی می تواند باعث پیشرفت باشد و در رابطه با مشاغل حرفه ای مربوط به ابطال مبایعه نامه اتین موضوع بیشتر صدق می کند. به تمامی افرادی که قصد دارند جریان دادرسی پرونده های حقوقی مختلف خود را به انواع وکلای پایه یک دادگستری بسپارند توصیه می شود که در ابتدا حوزه پرونده حقوقی را که با ان درگیر هستند را مشخص کنند تا سپس بتوانند به سراغ یک فرد حرفه ای در آن حوزه بروند و از او برای به نتیجه رساندن پرونده استفاده کنند. وکیل خانواده کسی است که معمولا در جریان پرونده های مربوط به خانواده می تواند فعالیت تخصصی داشته باشد و اقدامات مفیدی انجام دهد و این در صورتی است که وکلای دیگری مانند وکیل طلاق تنها می توانند رد جریان پرونده های طلاق به صورت حرفه ای  تخصصی فعالیت کنند و شرایط نسبتا مناسبی را برای موکلان خود و افراد ذینفع در جریان پرونده بوجود آورند.

با توجه به توضیحاتی که ارائه دادیم به شما توصیه می کنیم که برای پیدا کردن وکیل ابطال مبایعه نامه بهتر است در ابتدا تحقیقات تخصصی و حرفه ای را در زمینه بررسی تخصص ها و توانایی های وکیل ابطال مبایعه نامه انجام دهید و سپس برای انتخاب این وکیل اقدام کنید. هنگامی که رزومه کاری وکیل ابطال مبایعه نامه را بررسی می کنید مسلما متوجه این موضوع خواهید شد که میزان توانایی های او چقدر است و در زمینه چه پرونده هایی می تواند به صورت دقیق و حرفه ای فعالیت کند و شرایط مناسبی را ایجاد کند. وکیل ابطال مبایعه نامه باید دارای تجربه باشد و بتواند بر تخصص و مهارت هایی که دارد تکیه کند تا جریان دادرسی پرونده های مختلف را پیش ببرد و این دقیقا همان چیزی است که ممکن است برخی از وکلای دیگر همچون وکیل تخلیه نتوانند آن را به درستی انجام دادند و به نتیجه برسند.

وکیل ابطال مبایعه نامه (9)
وکیل ابطال مبایعه نامه (9)

وکیل ابطال مبایعه نامه و ویژگی ها و تخصص های او

وکیل ابطال مبایعه نامه باید دارای ویژگی ها و تخصص های مختلفی باشد تا بتوان به او اطمینان کرد و جریان دادرسی پرونده های خود را به او واگذار کرد و از او کمک گرفت تا بتوان شرایط نسبتا مساعدی را رد جریان دادرسی این پرونده های قانونی بوجود آورد. اگر شما هم می خواهید به وکیل ابطال مبایعه نامه مراجعه کنید و از میزان تخصص های او اطلاع یابید به شما توصیه می کنیم که رد ابتدا در مورد ویژگی ها و تخصص های او تحقیق کنید؛ چرا که کاملا طبیعی است که توانایی های وکیل ابطال مبایعه نامه با دیگر وکلایی همچون وکیل شکایت از پزشک تفاوت داشته باشد. برای آنکه بتوانید این موضوع را در مورد وکیل ابطال مبایعه نامه بهتر درک کنید و کمتر دچار خسارت شوید به صورت کاملا تخصصی و خلاصه به ویژگی های وکیل ابطال مبایعه نامه اشاره می کنیم:

وکیل ابطال مبایعه نامه باید در ابتدا دارای دانش حقوقی باشد و سال های زیادی را در زمینه چنین پرونده هایی فعالیت کرده باشد تا بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. شاید به ظاهر اینطور به نظر آید که تعداد زیادی از وکلا در جامعه ما حضور دارند که میتوانند جریان پرونده های مختلف را بر عهده گیرند اما حقیقت آن است که همه  آنها نمی توانند جریان دادرسی پرونده های مربوط به ابطال مبایعه نامه را برعهده گیرند. بنابراین بهترین راهکار آن است که از وکیلی کمک بگیریم که در این حوزه دارای تجربه کافی است و می تواند شرایط نسبتا مناسبی را رد جریان این پرونده ها ایجاد کند.

وکیل ابطال مبایعه نامه باید دارای قدرت تحلیل و تجزیه انواع پرونده های حقوقی در این حوزه باشد. وکیلی که بتواند به صورت دقیق جریان پرونده های مختلف را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد به راحتی می تواند بهترین راه های حقوقیی را برای جریان ابطال پیدا کند. شما باید این موضوع را بدانید که برای تحلیل پرونده های مختلف در حوزه بیع لازم است تا افراد متخصص و حرفه ای مدارک و استنادات کافی را ارائه دهند. در صورتی که وکیل ابطال مبایعه نامه نتواند با تکیه بر تخصص هایی که دارد این مدارک را تهیه و آماده کند احتمال بوجود آمدن مشکلات بسیار زیادی وجود دارد و شرایط افراد تا حد زیادی نامتعادل می گردد.

وکیل ابطال مبایعه نامه از همان ابتدای پرونده که در اصطلاح قانون به آن صفر تا صد پرونده می گوییم در کنار موکلان خود حضور دارد و به آنها کمک میکند تا شرایط نسبتا مساعدی را تجربه کنند و کمتر دچار مشکل شوند. وکیل ابطال مبایعه نامه می تواند انواع دادخواست ها و مدارک قانونی را در مدت زمانی کوتاه تهیه کند و آماده ارائه به مراجع قضایی کند.

وکیل ابطال مبایعه نامه (4)
وکیل ابطال مبایعه نامه (4)

وکیل ابطال مبایعه نامه و دیگر توانایی هایی که باید داشته باشد:

وکیل ابطال مبایعه نامه باید بتواند با تکیه بر فن مذاکره ای که دارد از حقوق موکلان خود در دادگاه دفاع کند و شرایط مساعدی را برای آنها ایجاد کند تا آنان کمتر دچار آسیب و خسارت شوند. وکیل ابطال مبایعه نامه حتی می تواند با در دست داشتن وکالتنامه موکل خود به تنهایی در دادگاه حضور یابد و از حقوق او دفاع کند. در صورتی که شرایط پرونده دچار بحران باشد وکیل ابطال مبایعه نامه می تواند  به بهترین نحو ممکن از موکل خود دفاع کند تا آسیب کمتری به او وارد شود.

وکیل ابطال مبایعه نامه به عنوان یک وکیل حقوقی می تواند در دادگاه حضور یابد و تمامی اطلاعات قانونی که در طول جریان پرونده به آنها نیاز است را تهیه کند و آنها را در اختیار موکلان خود قرار دهد. وکیل ابطال مبایعه نامه بر اساس توانایی هایی که دارد و تجربیات متعددی که در جریان پرونده های مختلف بدست آورده است به راحتی می تواند ادله اثبات دعوی را ارائه دهد. دقت داشته باشید از آنجایی شرایط کاری وکیل ابطال مبایعه نامه در مقایسه با دیگر وکلایی که در جریان پرونده هایی دیگری مانند وکیل تغییر نام کار میکنند بسیار سخت تر و پیچیده تر است به همین دلیل نیاز است تا وکیلی که رد ساین حوزه انتخاب می کنید سال های زیادی را رد جریان پرونده های ابطال مبایعه نامه فعالیت کرده باشد تا بتواند به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای موضوع را رد مدت زمانی کوتاه مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.

وکیل ابطال مبایعه نامه می تواند به راحتی از اطاله دادرسی جلوگیری کند. اطاله دادرسی یکی از اساسی ترین مشکلاتی است که امروزه در جریان پرونده های مختلفی ممکن است بوجود آید. بنابراین کاملا طبیعی است که حتی یک وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری نیز با مشکل اطاله دادرسی روبرو شود اما دقت داشته باشید کمه یک وکیلی که سالهای زیادی در جریان پرونده مربوطه فعالیت کرده باشد به راحتی می تواند از بوجود آمدن این مشکل جلوگیری کند و شرایط نسبتا مساعدی را برای موکلان خود ایجاد کند تا آنان کمتر دچار مشکل و آسیب شوند. پس کاملا طبیعی است که یک وکیل مجرب بهترین کسی باشد که بتواند از ایجاد  آسیب و خسارت جلوگیری کند.

وکیل ابطال مبایعه نامه به دلیل آنکه از تمامی راههای فرعی به نتیجه رساندن پرونده اطلاع دارد به بهترین نحو ممکن می تواند شرایط مساعدی را رد جریان چنین پرونده هایی ایجاد کند. وکیل ابطال مبایعه نامه این موضوع را به خوبی می داند که با ایجاد وقفه و هدر رفت زمان در جریان دادرسی پرونده های مختلف این امکان وجود دارد که هزینه و زمان افراد از دست برود، پس با تکیه بر توانایی ها و تخصص هایی که دارد تا حد ممکن از بوجود آمدن این مشکل جلوگیری می کند.

وکیل ابطال مبایعه نامه (1)
وکیل ابطال مبایعه نامه (1)

وکیل ابطال مبایعه نامه و مشاوره حقوقی با او

وکیل ابطال مبایعه نامه خدمات مختلف حقوقی به موکلان خود ارائه می دهد اما یکی از اساسی ترین و اصلی ترین حرف هایی که اصلی ترین حرف هایی به موکلان خود ارائه می دهد تا آنها بتوانند شرایط نسبتا مساعدی را تجربه کنند آن است که در جلسات مشاوره حقوقی به تمامی سوالات متقاضیان پاسخ می دهد سعی می کند تا شبهات آنها را تا حد زیادی برطرف کند. امروزه همه وکلا تا حد زیادی سعی می کنند تا پاسخ موکلان خود را ارائه دهند و به آنها کمک کنند تا شرایط نسبتا مساعدی را رد جریان پرونده های خود تجربه کنند. برای مثال یک وکیل کیفری میتواند به صورت تخصصی و کاملا حرفه ای پاسخ موکلان خود در زمینه پرونده های مختلف را به آنها ارائه دهد و شرایط مساعدی را بوجود آورد تا آنها بتوانند به راحتی در مسیر احقاق حقوق خود قدم بردارند.

یکی از راه های مشاوره حقوقی با وکیل ابطال مبایعه نامه که همه افراد با آن آشنایی دارند و تا حد زیادی در مورد آن شنیده اند، مشاوره حضوری است. مشاوره حقوقی حضوری با وکیل ابطال مبایعه نامه به نحوی است که افراد باید به دفتر وکالت وکیل ابطال مبایعه نامه مراجعه کنند تا در حضور وکیل ابطال مبایعه نامه تمامی جریانات پرونده به صورت دقیق و جزیی مورد بررسی قرار گیرد و راه حل های مناسبی برای ان ارائه گردد. اما مهمترین چالشی که در مورد مشاوره حقوقی حضوری وکیل ابطال مبایعه نامه وجود دارد آن است که این وکیل متخصص و حرفه ای در جلسات حضوری معمولا جریان پرونده هایی را که دارای پیچیدگی بیار هستند را مورد بررسی قرار می دهد و برای شرکت در این جلسات لازم است تا افراد از مدت زمانی قبل، تاریخ جلسه حضوری خود را معین کنند تا با مشکل کمتری مواجه شوند و شرایط نسبتا مساعدی را تجربه کنند. البته دقت داشته باشید هزینه های رفت و آمد به دفتر وکالت وکیل ابطال مبایعه نامه گاهی بسیار فراتر از انتظار ممکن است و گاهی شرایط نسبتا سختی را بوجود می اورد. به همین خاطر نیز محدودیت های زمانی و مکانی باعث بوجود آمدن مشکلات عدیده ای می گردند.

برای انکه بتوان چنین مشکلاتی را تا حد بسیار زیادی مورد حل و فصل قرارداد و شرایط نامساعد تری را بوجود آورد، امروزه تعداد زیادی از وکلا به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای مشاوره حقوقی غیر حضوری نیز به موکلان خود ارائه میدهند و شرایط نسبتا مساعدی را برای آنها ایجاد می کنند تا درگیری کمتری برای آنها ایجاد شود. وکیل ابطال مبایعه نامه بهترین کسی است که می تواند اطلاعات لازم در مورد مبایعه نامه را به صورت تخصصی و کاملا حرفه ای در مدت زمانی کوتاه به صورت تلفنی و حتی مشاوره آنلاین به افراد مختلف ارائه دهد. وکیل تلفنی بهترین کسی است که می تواند بدون محدودیت زمانی و مکانی به ارائه خدمات بپردازد.

وکیل ابطال مبایعه نامه (2)
وکیل ابطال مبایعه نامه (2)

وکیل ابطال مبایعه نامه و مشاوره غیر حضوری

وکیل ابطال مبایعه نامه بهترین و حرفه ای ترین کسی است که می تواند شرایط مساعدی را برای موکلان خود ایجاد کند. وکیل تلفنی ممکن است در حوزه های مختلفی خدمات مشاوره ای ارائه دهد و تواناتیی های این وکیل حرفه ای و متخصص تنها محدود به شرایط خاصی نیست و حتی ممکن است یک وکیل تصادفات نیز به صورت تخصصی و تلفنی سوالات افراد را پاسخ دهد و به صورت سطحی جریان دادرسی پرونده های آنها را مورد بررسی و تحلیل جزیی قرار دهد تا راه حل های قانونی مناسبی را به آنها ارائه دهد.

دقت داشته باشید برای آنکه بتوانید از تخصص ها و توانایی های وکیل ابطال مبایعه نامه استفاده کنید لازم نیست تا حتما برای انعقاد قرارداد وکالت با این فرد حرفه ای اقدام کنید. وکیل ابطال مبایعه نامه وظیفه دارد تا به صورت غیر حضوری یا حتی حضوری به تمامی کسانی که نیاز به مشاوره حقوقی و راهنمایی دارند کمک کند تا بتوانند نتایج نسبتتا خوبی را در جریان پرونده های خود بدست آورند. وکیل آنلاین به صورت تخصصی و حرفه ای به صورت مجازی در برنامه های چت آنلاین می تواند به سوالات افراد مختلف در هر سن و سالی و با هر جنسیتی پاسخ دهد. در چنین شرایطی فرقی ندارد که فرد دارای چه ویژگی هایی باشد و حتی کسانی که به هر دلیلی تمایل به شرکت در جلسات حضوری وکیل ابطال مبایعه نامه را ندارند به راحتی می توانند از خدمات غیر حضوری بهره مند شوند.

با استفاده از خدمات غیر حضوری وکیل ابطال مبایعه نامه می توانید زا میزان توانایی و تخصص های وکیل ابطال مبایعه نامه اطلاع کسب کنید و بدانید که این وکیل حرفه ای و متخصص چگونه می تواند در پی پرونده های مختلف شرایط نسبتا خوبی را برای موکلان خود ایجاد کند و پس از کسب اطلاعات در مورد خدمات او با اطمینان کامل می توانید برای انعقاد قرارداد  وکالت با وکیل ابطال مبایعه نامه اقدام کنید.

وکیل ابطال مبایعه نامه و قانون مدنی

وکیل ابطال مبایعه نامه از تمامی مباحث قانون مدنی اطلاع دارد و میتواند جریان دادرسی این پرونده ها را در مدت زمانی کوتاه با استناد به مفاد قانهونی مختلف به نتیجه برساند. با استناد به قانون مدنی به چند مورد از مهم ترین و اساسی ترین مسائل در مورد مبایعه نامه اشاره می کنیم که ر می تواند اطلاعات لازم در مورد آن را به صورت دقیق و تحلیل به شما توضیح دهد:

س از توافق بایع و مشتری در مبیع و قیمت آن عقد بیع به ایجاب و قبول واقع می‌شود. ممکن است به داد و ستد نیز واقع گردد. در ایجاب و قبول الفاظ و عبارات باید صریح در معنی بیع باشد.

بیع ممکن است مطلق باشد یا مشروط و نیز ممکن است که برای تسلیم تمام یا قسمتی از مبیع یا برای تأدیه تمام یا قسمتی از ثمن ‌اجلی قرار داده شود. مقدار و جنس و وصف و مبیع باید معلوم باشد و تعیین مقدار آن به وزن یا کیل یا عدد یا ذرع یا مساحت یا مشاهده تابع عرف بلد است. اگر مبیع به شرط مقدار معین فروخته شود بیع واقع می‌شود اگرچه هنوز مبیع شمرده نشده یا کیل با ذرع نشده باشد. اگر در عقد بیع شرطی ذکر نشده یا برای تسلیم مبیع با تأدیه قیمت موعدی معین نگشته باشد بیع قطعی و ثمن حال محسوب است مگر‌ اینکه بر حسب عرف و عادت محل یا عرف و عادت تجارت در معاملات تجارتی وجود شرطی یا موعدی معهود باشد اگرچه در قرارداد بیع ذکری‌ نشده باشد. هر یک از بایع و مشتری باید علاوه بر اهلیت قانونی برای معامله اهلیت برای تصرف در مبیع یا ثمن را نیز داشته باشد.

عقد بیع باید مقرون به رضای طرفین باشد و عقد مکره نافذ نیست. شخص کور می تواند خرید و فروش نماید مشروط بر اینکه شخصا به طریقی غیر از معاینه یا بوسیله کس دیگر ولو طرف معامله جهل خود را مرتفع نماید. بیع چیزی که خرید و فروش آن قانوناً ممنوع است و یا چیزی که مالیت و یا منفعت عقلائی ندارد یا چیزی که  بایع قدرت بر تسلیم آن‌ ندارد باطل است مگر این که مشتری خود قادر بر تسلیم باشد. بیع مال وقف صحیح نیست مگر در موردی که بین موقوف‌ علیهم تولید اختلاف شود به نحوی که بیم سفک دماء رود یا منجر به خرابی ‌مال موقوفه گردد و هم‌چنین در مواردی که در مبحث راجع به وقت مقرر است.

مبیع ممکن است مفروز باشد یا مشاع یا مقدار معین به طور کلی از شیء متساوی‌الاجزاء و هم‌چنین ممکن است کلی فی‌الذمه باشد. بیع فضولی نافذ نیست مگر بعد از اجازه مالک به طوری که در معاملات فضولی مذکور است. اگر ملکی به شرط داشتن مساحت معین فروخته شده باشد و بعد معلوم شود که کمتر از آن مقدار است و مشتری حق فسخ معامله را‌ خواهد داشت و اگر معلوم شود که بیشتر است بایع می‌تواند آن را فسخ کند مگر این که در هر دو صورت طرفین به محاسبه زیاده با نقیصه تراضی‌ نمایند.

وکیل ابطال مبایعه نامه (7)
وکیل ابطال مبایعه نامه (7)

وکیل ابطال مبایعه نامه و چند نکته قانونی دیگری که باید بدانید:

وکیل ابطال مبایعه نامه  به تمامی افراد یکه نیاز به راهنمایی دارند کمک می کند تا پاسخ سوالات خود را پیدا کنند. هر چیزی که فروش آن مستقلاً جایز است استثناء آن از مبیع نیز جایز است. اگر در بیع عین معین معلوم شود که مبیع وجود نداشته بیع باطل است. آثار بیعی که صحیحاً واقع شده باشد از قرار ذیل است: به مجرد وقوع بیع مشتری مالک مبیع و بایع مالک ثمن می‌شود. عقد بیع بایع را ضامن درک مبیع و مشتری را ضامن درک ثمن قرار میدهد. ‌عقد بیع بایع را به تسلیم مبیع ملزم می‌نماید. عقد بیع مشتری را به تادیه ثمن ملزم می‌کند.

در عقد بیع وجود خیار فسخ برای متبایعین با وجود اجلی برای تسلیم مبیع با تأدیه ثمن مانع انتقال نمی‌شود بنابراین اگرثمن یا مبیع‌ عین معین بوده و قبل از تسلیم آن احد متعاملین مفلس شود طرف دیگر حق مطالبه آن عین را خواهد داشت. در بیع خیاری مالکیت از حین عقد بیع است نه از تاریخ انقضاء خیار و در بیعی که قبض شرط صحت است مثل بیع صرف انتقال از حین‌ حصول شرط است نه از حین وقوع بیع. بیع فاسد اثری در تملک ندارد.

هرگاه کسی به بیع فاسد مالی را قبض کند باید آن را به صاحبش رد نماید و اگر تلف یا ناقص شود ضامن عین و منافع آن خواهد بود.

تسلیم عبارت است از دادن مبیع به تصرف مشتری به نحوی که متمکن از انحاء تصرفات و انتفاعات باشد و قبض عبارت است از‌استیلاء مشتری بر مبیع. تسلیم وقتی حاصل می‌شود که مبیع تحت اختیار مشتری گذاشته شده باشد اگرچه مشتری آن را هنوز عملاً تصرف نکرده باشد. در بیعی که موقوف به اجازه مالک است قدرت بر تسلیم در زمان اجازه معتبر است. اگر نسبت به بعض مبیع بایع قدرت بر تسلیم داشته و نسبت به بعض دیگر نداشته باشد بیع نسبت به بعض که قدرت بر تسلیم داشته‌ صحیح است و نسبت به بعض دیگر باطل است. اگر مبیع قبلا در تصرف مشتری بوده باشد محتاج به قبض جدید نیست و هم‌چنین است در ثمن.

در حصول قبض اذن بایع شرط نیست و مشتری می‌تواند مبیع را بدون اذن قبض کند. مبیع باید در محلی تسلیم شود که عقد بیع در آنجا واقع شده است مگر این که عرف و عادت مقتضی تسلیم در محل دیگر باشد و یا در ‌ضمن بیع محل مخصوصی برای تسلیم معین شده باشد. در صورت تاخیر در تسلیم مبیع یا ثمن ممتنع اجبار به تسلیم می‌شود.

هر یک از بایع و مشتری حق دارد از تسلیم مبیع یا ثمن خودداری کند تا طرف دیگر حاضر به تسلیم شود مگر این که مبیع یا ثمن ‌مؤجل باشد در این صورت هر کدام از مبیع یا ثمن که حال باشد باید تسلیم شود. اگر بایع قبل از اخذ ثمن مبیع را به میل خود تسلیم مشتری نماید حق استرداد آن را نخواهد داشت مگر به موجب فسخ در مورد خیار. اگر مشتری ملتزم شده باشد که برای ثمن ضامن یا رهن بدهد و عمل به شرط نکند بایع حق فسخ خواهد داشت.و اگر بایع ملتزم شده‌ باشد که برای درک مبیع ضامن بدهد و عمل به شرط کند مشتری حق فسخ دارد. در در صورتی که مشتری مفلس شود و عین مبیع نزد او موجود باشد بایع حق استرداد آن را دارد و اگر مبیع هنوز تسلیم نشده باشد‌ می‌تواند از تسلیم آن امتناع کند.

وکیل ابطال مبایعه نامه (6)
وکیل ابطال مبایعه نامه (6)

وکیل ابطال مبایعه نامه و تادیه ثمن

وکیل ابطال مبایعه نامه و جریان تادیه ثمن به موارد متعددی بستگی دارد. به چند مورد از مباح بسیار مهمی را که باید با کمک وکیل ابطال مبایعه نامه در مورد آن اطلاع کسب کنید به طور کامل توضیح می دهیم:

مخارج تسلیم مبیع از قبیل اجرت نقل آن به محل تسلیم، اجرت شمردن و وزن کردن و غیره به عهده بایع است مخارج تسلیم ثمن بر‌عهده مشتری است. هرگاه عرف عادت از بابت مخارج معامله یا محل تسلیم بر خلاف ترتیبی باشد که ذکر شده و یا در عقد بر خلاف آن شرط شده باشد ‌باید بر طبق متعارف یا مشروط در عقد رفتار شود و هم‌چنین متبایعین می‌توانند آن را به تراضی تغییر دهند. تسلیم باید شامل آن چیزی هم باشد که اجزاء و توابع مبیع شمرده می‌شود.

هرگاه در حال معامله مبیع از حیث مقدار معین بوده و در وقت تسلیم کمتر از آن مقدار در آید مشتری حق دارد که بیع را فسخ کند یا‌ قیمت موجود را با تادیه حصه‌ای از ثمن به نسبت موجود قبول نماید و اگر مبیع زیاده از مقدار معین باشد زیاده مال بایع است.

اگر مبیع از قبیل خانه یا فرش باشد که تجزیه آن بدون ضرر ممکن نمی‌شود و بشرط بودن مقدار معین فروخته شده ولی در حین تسلیم‌ کمتر یا بیشتر در آید در صورت اولی مشتری و در صورت دوم بایع حق فسخ خواهد داشت. اگر در مورد دو ماده قبل معامله فسخ شود بایع باید علاوه بر ثمن مخارج معامله و مصارف متعارف را که مشتری نموده است بدهد. اگر مبیع قبل از تسلیم بدون تقصیر و اهمال از طرف بایع تلف شود بیع منفسخ و ثمن باید به مشتری مسترد گردد مگر اینکه بایع برای‌ تسلیم بحاکم یا قائم مقام او رجوع نموده باشد که در اینصورت تلف از مال مشتری خواهد بود.

اگر قبل از تسلیم در مبیع نقصی حاصل شود مشتری حق خواهد داشت که معامله را فسخ نماید. اگر در مورد دو ماده فوق تلف شدن مبیع یا نقص آن ناشی از عمل مشتری باشد مشتری حقی بر بایع ندارد و باید ثمن را تأدیه کند. اگر بعد از قبض ثمن مبیع کلاً یا جزائاً مستحق‌للغیر در آید بایع ضامن است اگرچه تصریح به ضمان نشده باشد. در صورت مستحق‌للغیر بر آمدن کل یا بعض از مبیع بایع باید ثمن مبیع را مسترد دارد و در صورت جهل مشتری به وجود فساد بیع باید‌ از عهده غرامات وارده بر مشتری نیز برآید. در مورد ماده قبل بایع باید از عهده تمام ثمنی که اخذ نموده است نسبت به کل یا بعض برآید اگرچه بعد از عقد بیع علتی از علل در‌مبیع کسر قیمتی حاصل شده باشد.

وکیل ابطال مبایعه نامه (5)
وکیل ابطال مبایعه نامه (5)

وکیل ابطال مبایعه نامه و رأی وحدت رویه شماره ٨١٠ هیأت عمومی دیوان عالی کشور

وکیل ابطال مبایعه نامه در جریان تمامی پرونده های مربوط به ابطال مبایعه نامه حضور دارد و میتواند بهترین اقدامات را در چنین شرایطی انجام دهد. به یک رای وحدت رویه آسای در این حوزه اشاره می کنیم. در خصوص پرونده وحدت رویه قضایی ردیف ٩٩/٧٣ هیأت عمومی دیوان عالی کشور به شرح آتی اظهار عقیده می نمایم:

ھر چند عقد بیع از زمرة عقود تملیکی بوده و به مجرد انعقاد آن فی مابین متعاقدین، مالکیت فروشنده نسبت به مورد معامله زائل و علاقة مالکیت مشتری بر مورد معامله مستقر می گردد و این حق مالکیت نیز کامل ترین حق عینی بوده که به مالک اجازه هرگونه انتفاع از مالکیت خود را می دهد و هیچ کس نمیتواند این حق را محدود نماید و یا مانع از اعمال حق مالکانه شود، لیکن در مواردی نی ز متعاقدین این انتقال مالکیت را منوط به تحقق شرطی نموده و برای تخلّف از این شرط، حق فسخ را پیش بینی می نمایند و این حق زمانی برای صاحب شرط قابلیت اعمال را دارد که مراتب تخلّف طرف مقابل را به اثبات رسانیده باشد و این موضوع در قالب خیار تخلّف از شرط قابل اعمال است. چون در خیار تخلّف از شرط، فرض این است که ّ متعهد به التزام خود وفا نمی کند و اجبار او نیز ّ میسر نمی شود و به وسیله دیگران هم نتیجه مطلوب به دست نمی آید، لذا در اینگونه موارد شخصی که شرط به سود اوست و راھی برای از تراضی و امتناع اجرای تعهد ناشی از دفع ضرر ندارد، حق فسخ عقد را پیدا می کند. به تعبیر دیگر، خیار تخلّف از شرط، نتیجه تخلّ آن است.

.به عنوان قاعده باید گفت وجود خیار برای فروشنده، مانع انتقال توسط خریدار نیست و این موضوع در مادة ٣۶٣ قانون مدنی آمده است: «در عقد بیع وجود خیار فسخ برای متبایعین با وجود اجلی… مانع انتقال نمی شود»، اما در مورد اینکه آیا تمامی انتقالات بدون توجه به مبنای آن درست است یا خیر، باید قائل به تفصیل شد؛ با این توضیح که در خیار شرط، خریدار حق انتقال عین به غیر را به صورت مطلق ندارد، زیرا مالکیت خریدار بر مبیع کاملاً استقرار پیدا نکرده و متزلزل است و به بیان دیگر، رابطه فروشنده با مبیع به طور کامل قطع نشده است، پس در صورت انتقال، ِ انتقال واقع شده، غیر نافذ خواهد بود و این بدان جهت است که در بیع شرط، ظاهر بر این است که فروشنده با فسخ معامله قصد دارد عین مبیع را مسترد نماید اما در مواردی که عقد بیع منعقد و متعاقدین شرطی را مورد لحوق توافق قرار می دهند، وضع متفاوت است. الف) خریدار مورد معامله را با اطلاع فروشندة اول به دیگری منتقل می نماید.

وکیل ابطال مبایعه نامه (10)
وکیل ابطال مبایعه نامه (10)

در ادامه این رای وحدت رویه با حضور وکیل ابطال مبایعه نامه آمده است که:

اینجا معامله صحیح بوده و موجبی برای ابطال معامله نیست و فروشندة اول نمی تواند ابطال معامله را خواستار شود. مشتری به طور مطلق عین معامله را به غیر انتقال می دهد که چنین معامله ای به جهت تجاوز به حق بیع، غیر نافذ خواهد بود. بدیهی است اگر بایع از حق فسخ خود در مهلت مقرر استفاده نکند، معامله صحیح خواهد بود، اما اگر فروشنده عقد را فسخ کند، ّ صحت عمل مشتری منوط به اجازة بایع است که در اینگونه موارد، عقد واقع شدة دوم محکوم به ابطال است. وکیل ابطال مبایعه نامه می تواند تمامی توضیحات لازم در این حوزه را به شما ارائه دهد.

تصرّفات خریدار در جایی که خیار بایع ناشی از توافق طرفین باشد (شرط مندرج در قرارداد اوّلیه با ھمان خیار تخلّف از شرط) چون بنا بر استرداد عین در صورت وقوع تخلّف است، تصرّف مشتری، تصرّفی متزلزل است و فسخ بایع می تواند به ّ صحت عقد واقع شده توسط خریدار خلل وارد آورد، ولی تصرّفات خریدار در جایی که خیار بایع ناشی از حکم قانونی باشد، تصرّفی نافذ شمرده می شود ومورد معامله در حکم تلف محسوب می شود و فروشنده باید بدل را مطالبه نماید، اما در ما نحن فیه، آنچه مبنای فسخ بوده، شرط مورد تراضی در ضمن قرارداد بوده است که خریدار با عدم پاس نمودن چک مرتکب تخلّف از قرارداد شده و قرارداد منتھی به فسخ ٌ می بایست عوضین مسترد شود و چون خریدار اول با علم به وجود شرط در قرارداد، اقدام به معامله نموده، معاملة دوم شده و لزوماوی با خریدار دوم با عدم تنفیذ فروشنده، غیرنافذ و نتیجة عدم نفوذ، بطلان قرارداد است؛ لذا با عنایت به مراتب مارّالذکر و توجه به نظریه حضرت آیت الله خوئی(ره) مبنی بر اینکه در خصوص مورد، خریدار حق انتقال عین را به طور مطلق ندارد، چون مالکیت وی برمبیع کاملاً مستقر نشده و متزلزل است و با توجه به نظریة صاحب مکاسب مبنی بر اینکه غرض بایع از جعل خیار شرط، استرداد عین مال خویش است و استرداد عین مال، ّ محقق نخواھد شد، مگر اینکه مشتری ملتزم به حفاظت از مال برای بایع باشد و با در نظرگرفتن اینکه حق بایع تا زمان ّ محقق نشدن مقتضای شرط فسخ و یا احراز اِعمال یا اسقاط حق، باقی است و چون عین موجود است،تحت ھیچ عنوان تلف حکمی محسوب نمی شود، لذا در نتیجه، رأی صادره از شعبه ١۶ دادگاه تجدید نظر صحیح و مطابق با موازین قانونی است.

چنانچه در ضمن عقد بیع، شرط شود در صورت عدم پرداخت اقساط ثمن در مواعد تعیین شده، فروشنده حق فسخ و استرداد مبیع را دارد، با تحقق شرط و اعمال حق فسخ ولو اینکه خریدار بدون در نظرگرفتن حق فسخ، مبیع را به شخص دیگری فروخته باشد، مبیع باید به بایع مسترد شود و عدم اطلاع خریدار بعدی از شرط مذکور با توجه به درج آن در متن قرارداد، به اقتضای رفتار متعارف اشخاص و حق تقدم مالک، موجب بی اثر شدن شرط و زوال حق مالک اولیه نسبت به عین مال نخواهد بود. بنا به مراتب، رای شعبه پانزدهم دادگاه تجدیدنظر استان مازندران تا حدی که با این نظر انطباق دارد به اکثریت آراء صحیح و قانونی تشخیص داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×