وثیقه برای زندانی

وثیقه برای زندانی (4)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وثیقه برای زندانی

گذاشتن وثیقه برای زندانی

وثیقه برای زندانی

وثیقه برای زندانی چیست؟ وثیقه برای زندانی را چگونه تهیه کنیم؟ چه کسانی می توانند برای اخذ وثیقه برای زندانی اقدام کنند؟ آیا شما نیز تاکنون برای وثیقه برای زندانی اقدام کرده اید؟ وثیقه برای زندانی را چگونه باید تهیه کرد ؟ وثیقه برای زندانی برای چه کسانی کاربرد دارد؟ ایا با کمک یک موسسه حقوقی معتبر می توان برای گرفتن وثیقه برای زندانی اقدام کرد؟ وثیقه برای زندانی در چه مواردی کاربرد دارد؟ وثیقه برای زندانی دارای چه شرایط و مراحلی است؟

وثیقه برای زندانی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که از گذشته تاکنون برای افراد بسیار زیادی اهمیت داشته است و هنوز هم دارای اهمیت بسیار زیادی برای افراد مختلف است. کسانی که به وثیقه برای زندانی نیاز دارند باید این موضوع را در نظر داشته باشند که با کمک مراکز قانونی معتبر نیز می توانند برای اجاره این نوع وثیقه فوری اقدام کنند.

وثیقه برای زندانی می تواند کاربرد های بسیار زیادی برای افراد داشته باشد و شرایط زندگی افرادی که درگیر پرونده های دعاوی مختلف را تا حد زیادی تغییر دهد. اگر شما در مورد وثیقه برای زندانی، اطلاعات کاملی ندارید و نمی دانید چگونه باید مباحث مختلف مربوط به این پرونده ها را مدیریت کنید به شما توصیه می کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

وثیقه برای زندانی دارای شرایط و مراحل قانونی مختلفی است که برخی از مردم عادی به صورت عرفی از آنها اطلاع ندارند و برای آن که بتوان در مورد این مباحث اطلاعات کاملی بدست آورد بهتر است از افراد متخصص و با تجربه کمک گرفت. یک وکیل پایه یک دادگستری بهتر از هرکس دیگری می تواند اقدامات قانونی و حقوقی حرفه ای را در زمینه پرونده های مربوط به این حوزه انجام دهد  به افراد کمک کند تا نتایج نسبتا خوبی را در پرونده های خود بدست آورند. آمار و ارقام بدست آمده در سال های اخیر نشان دهنده این موضوع است که بسیاری از افرادی که به وثیقه برای زندانی احتیاج دارند اطلاعات کلی در مورد آن ندارند و چنین مسائلی باعث تضییع حقوق آنها می گردد.

وثیقه برای زندانی (11)
وثیقه برای زندانی (11)

وثیقه برای زندانی و اهمیت آن در جامعه ما

وثیقه برای زندانی برای تمامی افرادی که در پرونده ها یحقوقی و کیفری ممکن است درگیر شوند و شرایط سخت حقوقی برای آنها پیش آید کارآمد است. وثیقه برای زندانی را می توان در موارد مختلف استفاده کرد. وثیقه برای زندانی می تواند برای تمامی افرادی که در جامعه ما به کمک احتیاج دارند کاربردی باشد و به آنها این امکان را بدهد تا در موارد مختلف از شرایط قانونی و ظرفیت های حقوقی که قانونگذار برای آنها مشخص کرده است استفاده کنند. وثیقه برای زندانی در سال های اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و شرایط بسیاری از زندانیان را بهبود بخشیده است. وثیقه برای زندانی می تواند دارای تاثیرات بسیار مثبتی در جامعه ما باشد و جریان پرونده های مختلف را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشد. اگر شما جز آن دسته از کسانی هستید که می خواهید از طریق یک منبع حقوقی معتبر در مورد وثیقه برای زندانی اطلاعات کافی بدست آورید به شما توصیه میکنیم که در ادامه متن امروز با گروه وکلای پارسا همراه باشید.

گروه وکلای پارسا بهترین و با تجربه ترین گروه حقوقی است که می تواند به شما کمک کند تا در مورد مسائل قانونی مختلف اطلاعات جامع و تکمیلی بدست آورید و شرایط خوبی را در پرونده های مختلفی که با آنها درگیر می شوید تجربه کنید.

وثیقه برای زندانی و کارکرد های آن در جامعه

وثیقه برای زندانی می تواند کارکرد های مختلفی داشته باشد. اگر شما تاکنون به وکیل خانواده یاحتی برخی از افراد متخصص دیگر مانند وکیل تصادفات و وکیل تخلیه مراجعه کرده باشید به وضوح می توانید انواع مصادیق گذاشتن وثیقه برای زندانی را درک کنید و درمورد آنها اطلاعات کاملی بدست آورید. کسانی که در مورد وثیقه برای زندانی اطلاعات کافی ندارند نمی توانند از مزایای آن به خوبی بهره مند شوند و هنگامی که پرونده آنها در روند قضایی قرار می گیرد ممکن است مشکلات متعدد و چالش های قانونی بسیار زیادی برای آنها پیش آید. وثیقه برای زندانی می تواند باعث نجات جان بسیاری از افراد شود و باعث بازگرداندن آنها به زندگی دوباره شود، پس بهتر است این موضوع حقوقی را به خوبی مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم تا در مورد آن اطلاعات دقیقی بدست آوریم.

بسیاری از افرادی که در مورد وثیقه برای زندانی اطلاعات کاملی در دست ندارند با خود فکر می کنند که از آنجایی که دارای سند ملکی نیستند پس نمی توانند برای وثیقه برای زندانی اقدام کنند اما حقیقت آن است که امروزه حتی کسانی که دارای سند ملکی نیستند هم می توانند برای اجاره سند برای زندانی اقدام کنند اما باید بدانند که چگونه باید این کار را انجام دهند و از یک مرکز مطمئن در این حوزه کمک بگیرند تا بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند و شرایط نسبتا مساعدی را تجربه کنند. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا تمامی آن چیزی را که برای کسب اطلاعات کامل در مورد وثیقه برای زندانی به آن احتیاج دارید را در اختیار شما قرار دهیم و توضیحات کاملی را به شما ارائه دهیم.

وثیقه برای زندانی (12)
وثیقه برای زندانی (12)

وثیقه برای زندانی و مشاوره حقوقی

وثیقه برای زندانی معمولا در جریان قضایی پروندهای مختلف دارای شرایط و مراحل نسبتا پیچیده ای است که بسیاری از افراد در مورد آن اطلاع ندارند و نمی دانند چگونه باید برای مشاوره حقوقی در این زمینه اقدامات مناسب را انجام دهند. کسانی که می خواهند در مورد وثیقه برای زندانی اطلاعات کافی بدست آورند باید این موضوع را در نظر داشته باشند که امروزه تعداد سودجویان و کلاهبرداران در این حوزه بسیار زیاد است و همین موضوع باعث می شود تا افراد نتوانند به راحتی به افراد متخصص اطمینان کنند و جریان پرونده های خود را به آنها بسپارند. برای اینکه بتوانید در مورد وثیقه برای زندانی اطلاعات کافی بدست اورید و بتوانید به راحتی جریا پرونده های خود  را به او بسپارید به شما توصیه می کنیم که از گروه های حقوقی معتبر در این حوزه کمک بگیرید.

شما می توانید با کمک افراد متخصص و باتجربه در حوزه وثیقه برای زندانی به راحتی از تمامی جزییات قانونی و مباحث حقوقی اطلاع کسب کنید و به راحتی جریان پرونده های خود را به این افراد ارجاع دهید. در سال های اخیر تعداد کسانی که به دلایل مختلف مالی و غیر مالی به ناحق درگیر پرونده های مختلف شده اند بسیار زیاد شده است و این افراد به دلایل مختلفی نتوانسته اند از امکان گذاشتن وثیقه برای زندانی استفاد کنند و یکی از مباحثی که باعث عدم استفاده آنها از این ظرفیت قانونی شده است آن است که خانواده ها و افراد درجه یک وابسته به آنها هیچ اطلاعاتی در این حوزه نداشتند و هیچ کس نبوده است که به درستی آنها را راهنمایی کند. امروزه بسیاری از وکلا با تشکیل جلسات حقوقی این مشکلات را تا حد زیادی حل کرده اند  با تکیه بر دانش و تخصص هایی که دارند شرایط نسبتا خوبی را برای وثیقه برای زندانی بوجود آورده اند.

وثیقه برای زندانی (1)
وثیقه برای زندانی (1)

وثیقه برای زندانی و شرایط مربوط به آن

وثیقه برای زندانی شرایط و ویژگی های مختلفی دارد. راه های بسیار زیادی برای آشنایی با شرایط و مراحل گذاشتن وثیقه برای زندانی وجود دارد، یکی از راه های رایجی که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند، جلسات مشاوره حضوری و غیر حضوری است. افراد می توانند با شرکت در جلسات حضوری وکلای متخصص و حرفه ای تمامی سوالات خود را در مورد وثیقه برای زندانی بپرسند اما نباید این مسئله را فراموش کرد که گاهی مراجعه حضوری به دفتر وکالت سخت است و در چنین حالتی بهتر است به دنبال راه بهتر دیگری برای مراجعه به وکلای متخصص و حرفه ای برای مشاوره وثیقه برای زندانی پیدا کرد.

یکی از بهترین راه هایی که برای مشاوره وثیقه برای زندانی بسیار مناسب است و افراد می توانند بدون هیچگونه محدودیت زمانی ومکانی از آن استفاده کنند و به راحتی سوالات خود را بپرسند، جلسات مشاوره غیر حضوری است. در جلسات مشاوره غیر حضوری شرایط برای ارائه مشاوره بسیار اسان است و افراد می توانند در مدت زمان کوتاهی تمامی اطلاعات لازم را بدست آورند. جلسات مشاوره حقوقی غیر حضوری در مورد وثیقه برای زندانی معمولا به صورت تلفنی و آنلاین است و شما می توانید در هر شرایط و موقعیتی به راحتی با وکیل متخصصی که انتخاب کرده اید ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را از او بپرسید.

وثیقه برای زندانی (8)
وثیقه برای زندانی (8)

وثیقه برای زندانی و کمک گرفتن از افراد متخصص

وثیقه برای زندانی یک از موضوعات اساسی است که افراد می توانند در مورد آن اطلاعات خوبی بدست آورند و تحقیقات لازم را در این حوزه انجام دهند. مسلما برای کسب اطلاعات کافی در مورد وثیقه برای زندانی نیاز است تا از یک مرکز مطمئن و مرجع قانونی مناسب کمک گرفت. مراکز قانونی و تخصصی مختلفی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند که در مورد وثیقه برای زندانی اطلاعات دقیقی بدست آورید اما حقیقت آن است که همه این مراکز قابل اطمینان نیستند و نیم توانند مشاوره حقوقی تخصصی و حرفه ای را ارائه دهند.

وکیل تغییر نام یا برخی از وکلای دیگر همچون وکیل طلاق توافقی ، وکیل کمیسیون ماده صد و….. می توانند به صورت تخصصی در حوزه ای که به وکالت مشغول هستند به افراد خدمات حقوقی ارائه دهند و برای آن که بتوان در مورد وثیقه برای زندانی اطلاعات لازم را کسب کرد نیز باید به سراغ وکیلی برویم که در این زمینه تجربه دارد و سال های زیادی از عمر خود را در این زمینه وکالت کرده است و اطلاعات و دانش حقوقی خود را می تواند به افراد دیگر نیز انتقال دهد.

اگر شما به دنبال چنین وکلایی هستید و می خواهید از یک فرد متخصص در این حوزه کمک بگیرید به شما توصیه می کنیم که به سراغ گروه متخصص پارسا بروید. گروه متخصص و حرفه ای وکلای پارسا سال های زیادی است که رد زمینه پرونده های مختلف به فعالیت می پردازد و می تواند به عموم کیانی که به آنها مراجعه می کنند کمک کند تا در مدت زمان کوتاهی در مورد مسائل مختلف مربوط به چنین پرونده هایی اطلاعات کافی کسب کنند.

وثیقه برای زندانی (1)
وثیقه برای زندانی (1)

وثیقه برای زندانی می تواند راهی به سوی آزادی باشد.

وثیقه برای زندانی یکی از بهترین راه هایی است که می توان با استفاده از آن به راحتی شرایط آزادی و پیشرفت کسانی که به صورت ناخواسته وارد زندان و دیگر مراکز مربوط به سلب آزادی شده اند را به دست آورد. وثیقه برای زندانی در گروه وکلای پارسا سال های زیادی است که مورد بررسی قرار گرفته است و شرایط نسبتا خوب برای آن در نظر گرفته شده است و از آنجایی که وکلایی که در این حوزه فعالیت می کنند دارای شرایط بسیار مناسبی برای رسیدگی به این پرونده ها ایجاد شرایط احقاق حقوق هستند به همین دلیل نیز به افراد توصیه می شود برای سپردن پرونده های خود به این وکلا سریعا به گروه پاسا مراجعه کنند.

گروه پارسا دارای کادری حرفه ای و آموزش دیده از بهترین و متخصص ترین وکلایی همچون وکیل طاق، وکیل ملکی ، وکیل مهریه ، وکیل تجدید نظر خواهی ، وکیل کمیسیون ماده صد و… است. شما با توجه به موضوع پرونده و دعوای حقوقی که درگیر آن شده اید به راحتی می توانید وکیل مورد نظر خود را در گروه پارسا پیدا کنید و از او کمک بگیرید از شرایط پرونده شما به خوبی پیش رود و کمتر دچار خسارت و آسیب های روحی و معنوی شوید.

وثیقه برای زندانی (7)
وثیقه برای زندانی (7)

وثیقه برای زندانی و نگاه به مفهوم وثیقه

وثیقه برای زندانی یکی از مهمترین ابزارهای قانونی است که در اختیار متهم یا مجرم قرار گرفته است. در واقع قانون این اجازه را به متهم یا مجرم می دهد تا با قرار دادن وثیقه امکان آزادی داشته باشد. بگذارید ساده تر بیان کنیم. فرض کنیم در یک مسئله کیفری فردی متهم به انجام جرم است. اما مدارک کافی برای اثبات این جرم وجود ندارد. از طرف دیگر به طور قاطعانه نیز نمی توان این فرد را بی گناه خطاب کرد. بنابراین دادگاه عملا نه می تواند مجازاتی برای او تعیین کند و نه می تواند او را آزاد و رها کند. چرا که مجازات تنها زمانی تعیین می شود که جرم وی اثبات شود و از طرف دیگر اگر این فرد مجرم باشد آزاد گذاشتن وی به نوعی ریسک فرار او را افزایش می دهد.

بنابراین در این بین قرار وثیقه برای این فرد صادر می شود. در واقع قانون با استفاده از ابزاری به نام وثیقه این امکان را در اختیار متهم یا مجرم قرار می دهد تا با تودیع مقدار مشخص وثیقه آزاد باشد. در زبان ساده تر این وثیقه می تواند همان گرو در زبان عمومی باشد. بنابراین فرد با گرو قرار دادن مقدار تعیین شده توسط دادگاه می تواند آزاد باشد. همچنین در صورتی که فرد نتواند یا نخواهد از قرار وثیقه استفاده کند باید به زندان برود. به طور مثال در خصوص مثالی که زدیم اگر این فرد اقدام به تودیع وثیقه نکند، عملا تا زمان تشکیل دادگاه های بعدی و اعلام نظر نهایی دادگاه باید در زندان بماند.

پس وثیقه به عنوان یک گروه در قانون محسوب می شود که به واسطه آن امکان آزادی فرد در موارد مختلف ایجاد می شود. در خصوص وثیقه برای زندانی می توانیم به این نکته بسیار مهم اشاره کنیم که اساسا این موضوع در حوزه قانون کیفری اتفاق می افتد. به بیان ساده تر می توان اینگونه گفت که یک وکیل کیفری است که می تواند بر اساس قوانین مشخص درخواست قرار وثیقه داشته باشد و یا نسبت به تعیین قرار وثیقه اعتراض کند و یا سعی کند این قرار را تامین کند. به هر حال ما باید در حوزه وکیل کیفری به دنبال کارکرد وثیقه برای زندانی باشیم. همین موضوع اما کیفری بودن یک مفهوم یا یک مسئله به چه معنی است؟ در ادامه بیشتر از این موضوع صحبت خواهیم کرد.

وثیقه برای زندانی (10)
وثیقه برای زندانی (10)

وثیقه برای زندانی یک مفهوم کیفری است

وثیقه برای زندانی و به طور کلی وثیقه را می توان یک مفهوم کیفری قلمداد کرد. در واقع می توانیم اینگونه بیان کنیم که وثیقه برای زندانی توسط یک وکیل کیفری قابلیت طرح و اجرا دارد. بنابراین یک وکیل حقوقی اساسا با چنین مفهومی سروکار ندارد. اما برای این که بدانیم وثیقه برای زندانی چه کارکردی می تواند داشته باشد باید با چارچوب کلی این مفهوم یعنی کیفری بودن آن بیشتر آشنا شویم. اما زمانی می توانیم این بستر را به درستی درک کنیم که بدانیم بخش حقوقی قانون از چه مواردی صحبت می کند.

به طور کلی قانون ایران از دو بخش بسیار مهم حقوقی و کیفری تشکیل شده است. به نوعی می توانیم اینگونه بیان کنیم قانونگذار هر چیزی که در قانون بیان کرده و هر آن چیزی که شما در قانون می بینید و یا می شنوید تحت یکی از گروه های بزرگ حقوقی یا کیفری عنوان شده است. بنابراین از نظر قانونی وکلای پایه یک دادگستری یا به عنوان وکیل کیفری فعالیت می کنند و یا آن ها را به عنوان وکیل حقوقی می شناسیم.

حقوقی به آن بخش از قانون اطلاق می شود که اساسا در آن قانونگذار چارچوب های مشخصی برای هر فرد در جامعه تعیین می کند. در زبان ساده تر در این بخش از قانون مشخص می شود که هر فرد از چه حقوقی برخوردار است، چگونه می تواند به این حقوق برسد و در جامعه چه حقوقی را باید رعایت کند. بنابراین در این بخش از قانون مسئله چارچوب های اجتماعی و حقوق افراد نسبت به یک دیگر مورد بررسی قرار می گیرد.

اما قانون در بخش کیفری به مفهوم دیگری به نام جرم می پردازد. در واقع قانون در بخش کیفری مشخص می کند چه افعالی جرم است. قانون در این بخش در خصوص این مباحث صحبت می کند که اساسا چه مجازاتی باید برای مجرم در نظر گرفت، شرایط اجرای مجازات چگونه باید باشد، دادگاه کیفری به چه نحوی تشکیل می شود. به طور خلاصه اگر بخواهیم بیان کنیم، هر شرایطی در خصوص جرم در این بخش از قانون مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که تنها یک وکیل کیفری است که امکان طرح شکایت کیفری، دفاع از موکل خود در یک مسیر کیفری و همچنین بررسی شرایط هایی مانند وثیقه برای زندانی را دارد. این نکته مهمی است که در خصوص مفهوم وثیقه برای زندانی باید به آن توجه می شد.

وثیقه برای زندانی (9)
وثیقه برای زندانی (9)

وثیقه برای زندانی و مفهوم قرار در قانون

وثیقه برای زندانی در واقع یک نوع قرار محسوب می شود. به بیان ساده تر دادگاه کیفری قرار وثیقه را برای زندانی صادر می کند. بنابراین یک زندانی برای این که بتواند بر اساس وثیقه آزاد شود باید دادگاه قرار مربوطه را صادر کند. اما مسئله ای که وجود دارد این است که قرار چیست و چه تفاوتی با حکم دارد؟

به بیان ساده تر می توانیم اینگونه بیان کنیم که حکم و قرار هر دو رای صادر شده توسط دادگاه هستند. اما حکم به صورت قاطع و در خصوص ماهیت دعوی صادر می شود  اما قرار چنین ویژگی را ندارد. این ویژگی و تفاوتی است که در ماده 299 قانون آیین دادرسی مدنی به آن اشاره شده است.

بنابراین اگر بخواهیم به صورت ساده تر بیان کنیم اینگونه باید بگوییم که برای این که رای دادگاه به عنوان حکم در نظر گرفته شود باید دو شرط قاطعیت و در ماهیت دعوا را داشته باشد. اما اگر یکی از این دو شرط وجود نداشته باشد رای دادگاه به عنوان قرار در نظر گرفته می شود. مثلا اگر رای صادر شده قاطع باشد اما در ماهیت دعوی نباشد به آن قرار گفته می شود. همچنین در صورتی که رای صادر شده در ماهیت دعوی باشد اما قاطع نباشد نیز به آن قرار می گویند. بر این اساس انواع قرار در قانون تعریف شده است.

قرار اعدادی یا مقدماتی به قرارهایی گفته می شود که دعوی یا پرونده را برای صدور رای قطعی و حکم قانونی آماده می کند. در واقع این نوع قرار در جریان دادرسی و پیش از ختم آن صادر می شود. به طور مثال قرار تحقیق و معاینه محلی و … از جمله این قرارها محسوب می شود. قرارهای قاطع دعوی از دیگر انواع قرارها محسوب می شود. این دسته از قرار به حکم بسیار شبیه است و به نوعی کارکردی برابر با حکم دارد. با صدور این قرار عملا دعوی از مرجع رسیدگی کننده به آن خارج می شود. به طور مثال قرار رد دعوی از مهمترین این نوع قرارها محسوب می شود. قرار های شبه قاطع نیز به نوعی شبیه به قرار قاطع دعوی است. با این تفاوت که از قدرت عملکرد پایین تری برخوردار است. بر اساس این قرار پرونده از دور رسیدگی خارج می شود و یا این پرونده به دادگاه یا مرجعی دیگر واگذار می شود. قرار عدم اهلیت طرفین از مهمترین این قرارها محسوب می شود.

وثیقه برای زندانی (5)
وثیقه برای زندانی (5)

انتخاب وکیل برای استفاده از وثیقه برای زندانی

وثیقه برای زندانی یک مفهوم کیفری و قانونی است و نمی توان به سادگی با آن سر و کله زد. در واقع مفهوم وثیقه برای زندانی برای خود زندانی و خانواده او می تواند بسیار مهم باشد. به واسط یک وثیقه فرد می تواند آزاد شود و به آغوش خانواده باز گردد. مهمترین مسئله ای که وجود دارد این نظر دادگاه و قاضی است که آیا قرار وثیقه برای زندانی صادر کند یا خیر. همچنین این دادگاه و قاضی است که مشخص می کند که بر اساس جرم صورت گرفته و بر اساس وضعیت و شرایط کنونی چه میزان وثیقه برای زندانی باید تعیین کند. بنابراین همه چیز به دادگاه باز می گردد.

از این روست که گفته می شود که برای این که بتوانید ساده تر از امکان وثیقه برای زندانی استفاده کنید بهتر است از یک وکیل در این حوزه استفاده می کنید. وکیلی که انتخاب می کنید باید تخصص کافی در حوزه قوانین آیین دادرسی مدنی داشته باشد. همچنین این وکیل باید نسبت به جرم صورت گرفته و قوانین مربوط به آن حوزه تخصص و دانش کافی را داشته باشد. بر اساس این موارد است که این وکیل می تواند ساده تر و بهتر با قاضی صحبت کند. اما برای قانع کردن قاضی نیاز است که این وکیل از تجربه خوبی برخوردار باشد. در واقع این وکیل باید به اندازه ای با تجربه باشد که بتواند در هر موقعیتی باید از چه فاکتورهایی استفاده کند. بدین ترتیب می توانیم اینگونه بگوییم که شما زمانی می توانید بهترین نتیجه برای وثیقه برای زندانی داشته باشید که از یک وکیل با تجربه و متخصص در این حوزه استفاده کنید. یادتان باشد این که جرم زندانی چیست و در چه حوزه ای قرار دارد می تواند در انتخاب وکیل مورد نظر تاثیر گذار باشد.

وثیقه برای زندانی (6)
وثیقه برای زندانی (6)

وثیقه برای زندانی و قرارهای تأمین و نظارت قضایی

وثیقه برای زندانی جزیی از مهمترین و اساسی ترین قوانین مربوط به قرارهای تامین و نظارت قضایی است. اگر می خواهید در مورد شرایط گذاشتن وثیقه برای زندانی اطلاعات لازم را بدست آورید و در مورد این مبحث قانونی به صورت تحلیلی دیدگاه لازم را بدست آورید به قانون آیین دادرسی در مورد این نوع از قرارهای تامینی دقت کنید:

به ‌منظور دسترسی به متهم و حضور به موقع وی، جلوگیری از فرار یا مخفی شدن او و تضمین حقوق بزه‌دیده برای جبران ضرر و زیان وی، باز‌پرس پس از تفهیم اتهام و تحقیق لازم، در ‌صورت وجود دلیل کافی، یکی از قرارهای تأمین زیر را صادر می‌کند: الف- التزام به حضور با قول شرف ب- التزام به حضور با تعیین وجه التزام پ- التزام به عدم خروج از حوزه قضایی با قول شرف ت- التزام به عدم خروج از حوزه قضایی با تعیین وجه التزام ث- التزام به معرفی نوبه ‏ای خود به‌صورت هفتگی یا ماهانه به مرجع قضایی یا انتظامی با تعیین وجه التزام ج- التزام مستخدمان رسمی کشوری یا نیروهای مسلح به حضور با تعیین وجه‌التزام، با موافقت متهم و پس از أخذ تعهد پرداخت از محل حقوق آنان از سوی سازمان مربوط چ- التزام به عدم خروج از منزل یا محل اقامت تعیین شده با موافقت متهم با تعیین وجه‌التزام از طریق نظارت با تجهیزات الکترونیکی یا بدون نظارت با این تجهیزات ح- أخذ کفیل با تعیین وجه‌الکفاله خ- أخذ وثیقه اعم از وجه نقد، ضمانت‏نامه بانکی، مال منقول یا غیرمنقول د- بازداشت موقت.

در جرایم غیرعمدی در صورتی که به تشخیص مقام قضایی تضمین حقوق بزه ‏دیده به طریق دیگر امکان‏پذیر باشد، صدور قرار کفالت و وثیقه جایز نیست. برای اتهامات متعدد متهم، قرار تأمین واحد صادر می‌شود، مگر آنکه رسیدگی به جرایم ارتکابی در صلاحیت ذاتی دادگاه‌های مختلف باشد که در این صورت برای اتهامات موضوع صلاحیت هر دادگاه، قرار تامین متناسب و مستقل صادر می‌شود. مبلغ وجه التزام، وجه ‏الکفاله و وثیقه نباید در هر حال از خسارت وارد به بزه ‏دیده کمتر باشد. در مواردی که دیه یا خسارت زیاندیده از طریق بیمه قابل جبران است، بازپرس با لحاظ مبلغ قابل پرداخت از سوی بیمه قرار تأمین متناسب صادر می‌کند. درصورتی‌که متهم بخواهد به جای معرفی کفیل، وثیقه بسپارد، بازپرس مکلف به قبول آن و تبدیل قرار است. در این صورت متهم می‌تواند در هر زمان با معرفی کفیل، آزادی وثیقه را تقاضا کند.

وثیقه برای زندانی (3)
وثیقه برای زندانی (3)

وثیقه برای زندانی و افراد وثیقه گذار

وثیقه برای زندانی  دارای شرایطی است که قانون انها را تعیین می کند و هر کسی که بخواهید برای گذاشتن وثیقه برای زندانی  اقدام کند  باید شرایط قانونی خاصی داشته باشد که به ترتیب به آنها اشاره می کنیم:

کفالت شخصی پذیرفته می‌شود که ملائت او به تشخیص بازپرس برای پرداخت وجه‌الکفاله محل تردید نباشد. چنانچه بازپرس ملائت کفیل را احراز نکند، مراتب را فوری به‌ نظر دادستان می‌رساند. دادستان موظف است در همان روز، رسیدگی و در این باره اظهارنظر کند. تشخیص دادستان برای بازپرس الزامی است. در‌صورت تایید نظر بازپرس توسط دادستان مراتب در پرونده درج می‌شود. پذیرش کفالت اشخاص حقوقی با رعایت مقررات این ماده بلامانع است. در صورت عدم پذیرش تقاضای کتبی وثیقه‌گذار توسط بازپرس، مراتب با ذکر علت در پرونده منعکس می‌شود.

قرار تأمین باید فوری به متهم ابلاغ و تصویر آن به وی تحویل شود. در صورتی که قرار تأمین منتهی به بازداشت گردد، مفاد قرار در برگه اعزام درج می‌شود. متهمی که در مورد او قرار کفالت یا وثیقه صادر می‌شود تا معرفی کفیل یا سپردن وثیقه به بازداشتگاه معرفی می‌گردد؛ اما در صورت بازداشت، متهم می‌تواند تا مدت ده روز از تاریخ ابلاغ قرار بازپرس، نسبت به اصل قرار منتهی به بازداشت یا عدم پذیرش کفیل یا وثیقه اعتراض کند. مرجع صادرکننده قرار و رییس یا معاون زندان مکلفند تمهیدات لازم را به‌منظور دسترسی متهم به افرادی که وی برای یافتن کفیل یا وثیقه‌گذار معرفی می‌کند، فراهم کنند و هر زمان متهم، کفیل یا وثیقه معرفی نماید هرچند خارج از وقت اداری باشد، در صورت وجود شرایط قانونی، مرجع صادرکننده قرار یا قاضی کشیک مکلف به پذیرش آن هستند. مراتب تحویل متهم توسط مامور رسمی در سوابق بازداشتگاه ثبت و تحویل‌دهنده، رسیدی حاوی تاریخ و ساعت تحویل متهم أخذ و به بازپرس تسلیم می‌کند.

کفیل یا وثیقه‏ گذار در هر مرحله از تحقیقات و دادرسی با معرفی و تحویل متهم می‌تواند، حسب مورد، رفع مسؤولیت یا آزادی وثیقه خود را از مرجعی که پرونده در آنجا مطرح است درخواست کند. مرجع مزبور مکلف است بلافاصله مراتب رفع مسؤولیت یا آزادی وثیقه را فراهم نماید. در مواردی که متهم به علت دیگری از سوی سایر مراجع بازداشت باشد نیز، کفیل یا وثیقه‏ گذار می‏تواند اعزام وی را درخواست نماید. در این صورت پس از حضور متهم مطابق این ماده اقدام می‌شود. خواستن متهم از کفیل یا وثیقه‏ گذار جز در موردی که حضور متهم برای تحقیقات، دادرسی و یا اجرای حکم ضرورت دارد، ممنوع است. تخلف از مقررات این ماده موجب محکومیت انتظامی تا درجه چهار است.

وثیقه برای زندانی (2)
وثیقه برای زندانی (2)

وثیقه برای زندانی و چند نکته مهم قانونی

وثیقه برای زندانی در مورد جرایم مختلف دارای نکات قانونی مختلفی است. به چند مورد از مهم ترین نکات قانونی در این حوزه با استناد به قانون اشاره می کنیم:

متهمی که برای او قرار تأمین صادر و خود ملتزم شده یا وثیقه گذاشته است، در صورتی که حضورش لازم باشد، احضار می‌شود و هرگاه ثابت شود بدون عذر موجه حاضر نشده است، در صورت ابلاغ واقعی اخطاریه، وجه التزام تعیین شده به دستور دادستان أخذ و یا از وثیقه سپرده شده معادل وجه قرار ضبط می‌شود. چنانچه متهم، کفیل معرفی کرده یا شخص دیگری برای او وثیقه سپرده باشد به کفیل یا وثیقه‏ گذار اخطار می‌شود که ظرف یک ماه متهم را تحویل دهد. در صورت ابلاغ واقعی اخطاریه و عدم تحویل متهم، به دستور دادستان، حسب مورد، وجه‌الکفاله أخذ و یا از وثیقه، معادل وجه قرار، ضبط می‌شود. دستور دادستان پس از قطعیت، بدون صدور اجرائیه در اجرای احکام کیفری و مطابق مقررات اجرای احکام مدنی اجراء می‌شود.

وثیقه برای زندانی (13)
وثیقه برای زندانی (13)

وثیقه برای زندانی و تعیین وجه قرار وثیقه

 مبلغ مازاد بر وجه قرار وثیقه، پس از کسر هزینه‏ های ضروری مربوط به اجرای دستور، به وثیقه‏ گذار مسترد می‌شود. هرگاه ثابت شود که متهم، کفیل یا وثیقه‏ گذار به‌منظور عدم امکان ابلاغ واقعی اخطاریه، نشانی محل اقامت واقعی یا تغییر آن را به مرجع قبول ‏کننده کفالت یا وثیقه اعلام نکرده یا به این منظور از محل خارج شده یا به هر نحو دیگر به این منظور امکان ابلاغ واقعی را دشوار کرده است و این امر از نظر بازپرس محرز شود، ابلاغ قانونی اخطاریه برای ضبط وثیقه، اخذ وجه ‏الکفاله و یا وجه التزام کافی است. دیه با رعایت مقررات مربوط و ضرر و زیان محکومٌ‏ له، در صورتی از مبلغ وثیقه یا وجه ‏الکفاله کسر می‌شود که امکان وصول آن از بیمه میسر نباشد و محکومٌ‏ علیه حاضر نشود و وثیقه‏ گذار یا کفیل هم، وی را طبق مقررات حاضر ننموده و عذر موجهی هم نداشته باشد.

چنانچه قرار تامین صادر شده، متضمن تأدیه وجه التزام باشد یا متهم خود ایداع وثیقه کرده باشد، در صورت عدم حضور محکومٌ‏ علیه و عدم امکان وصول آن از بیمه، علاوه بر اخذ دیه و ضرر و زیان محکومٌ ‏له از محل تأمین، جزای نقدی نیز در صورت محکومیت وصول می‌شود و در مورد قرار وثیقه، در صورت حضور و عجز از پرداخت، محکومیت‌های فوق، با لحاظ مستثنیات دین از محل تأمین أخذ می‌شود. در صورت فوت کفیل یا وثیقه‏ گذار، قرار قبولی کفالت یا وثیقه منتفی است و متهم حسب مورد، باید نسبت به معرفی کفیل یا ایداع وثیقه جدید اقدام کند، مگر آنکه دستور اخذ وجه‏ الکفاله یا ضبط وثیقه صادر شده باشد. متهم، کفیل و وثیقه‏ گذار می‌توانند در موارد زیر ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ دستور دادستان، درباره اخذ وجه التزام، وجه ‏الکفاله و یا ضبط وثیقه اعتراض کنند.

وثیقه برای زندانی (2)
وثیقه برای زندانی (2)

در مورد وثیقه برای زندانی توجه کنید:

وثیقه برای زندانی شرایط قانونی خاصی دارد و مرجع رسیدگی به این اعتراض، دادگاه کیفری دو است: هرگاه مدعی شوند در أخذ وجه التزام و وجه ‏الکفاله و یا ضبط وثیقه مقررات مربوط رعایت نشده است. ب- هرگاه مدعی شوند متهم در موعد مقرر حاضر شده یا او را حاضر کرده‏اند یا شخص ثالثی متهم را حاضر کرده است. پ- هرگاه مدعی شوند به جهات مذکور در این قانون، متهم نتوانسته حاضر شود یا کفیل و وثیقه‏ گذار به یکی از آن جهات نتوانسته‌اند متهم را حاضر کنند. ت- هرگاه مدعی شوند پس از صدور قرار قبولی کفالت یا التزام معسر شده‏اند. ث- هرگاه کفیل یا وثیقه‌گذار مدعی شوند تسلیم متهم، به علت فوت او در مهلت مقرر ممکن نبوده است.

در صورتی‌که متهم پس از صدور دستور دادستان مبنی بر أخذ وجه‌التزام یا وجه‌الکفاله و یا ضبط وثیقه و پیش از اتمام عملیات اجرایی، در مرجع قضایی حاضر شود یا کفیل یا وثیقه‏ گذار او را حاضر کند، دادستان با رفع اثر از دستور صادره، دستور أخذ یا ضبط حداکثر تا یک چهارم از وجه قرار را صادر می‌کند. در این‌صورت، اعتبار قرار تأمین صادره به قوت خود باقی است. هرگاه متهم خود ایداع وثیقه کرده باشد، مکلف است، نسبت به تکمیل وجه قرار اقدام کند و چنانچه شخص ثالث از متهم کفالت نموده و یا ایداع وثیقه کرده باشد و رفع مسئولیت خود را درخواست نکند، مکلف است نسبت به تکمیل وجه قرار اقدام کند. در صورتی‌که شخص ثالث، رفع مسئولیت خود را درخواست کند، متهم حسب مورد، نسبت به معرفی کفیل یا وثیقه‏ گذار جدید اقدام می‌کند.

هرگاه متهم یا وثیقه‏ گذار یا کفیل، ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ دستور ضبط بخشی از وجه قرار، معادل وجه مقرر را به صندوق دولت واریز کند، ضبط انجام نمی‌شود و اعتبار قرار تأمین صادره به‌صورت کامل به قوت خود باقی است. در صورت تحت تعقیب قرار گرفتن اتباع بیگانه و تقاضای آنان بازپرس مکلف است مشخصات و نوع اتهام آنها را بلافاصله جهت اقدام لازم به دادستانی کل کشور اعلام نماید، تا از آن طریق وفق مقررات به مراجع ذیربط اعلام شود. چنانچه تعقیب این افراد منجر به محکومیت قطعی شود، قاضی اجرای احکام خلاصه ای از دادنامه را جهت اجرای این تبصره به دادستانی کل اعلام می‌کند. در صورت تقاضای ملاقات از سوی کنسولگری مربوط، مراتب به دادستانی کل اعلام می‌شود تا براساس تصمیم آن مرجع، مطابق مقررات اقدام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×