وکیل ملکی لواسان

وکیل ملکی لواسان (12)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل ملکی لواسان

وکیل ملکی در لواسان

وکیل ملکی لواسان

وکیل ملکی لواسان کیست؟ مهمترین کارکرد وکیل ملکی لواسان چیست؟ چه کارکردهایی می توانیم از وکیل ملکی لواسان انتظار داشته باشیم؟ وکیل ملکی لواسان چه اهمیتی در جامعه دارد؟ بهترین وکیل ملکی لواسان کیست؟ بهترین وکیل ملکی لواسان چه خصوصیاتی دارد؟ یک وکیل ملکی لواسان چه ویژگی هایی دارد؟ از کجا می توانیم بهترین وکیل ملکی لواسان را پیدا کنیم؟

وکیل ملکی لواسان کسی است که با حوزه گسترده ای از قوانین مربوط به امور ملکی سر و کار دارد. به نوعی می توانیم اینگونه بیان کنیم که بر اساس قوانین ملکی حوزه کاری وکیل ملکی لواسان می تواند بسیار گسترده باشد. بنابراین اولین نکته ای که باید در اینجا به آن اشاره کنیم است که شما باید بر اساس نیاز خودتان سراغ وکیل ملکی لواسان بروید. به بیان ساده تر شما برای پیدا کردن بهترین وکیل ملکی لواسان باید نیاز خودتان را به درستی بشناسید و بر اساس نیاز خودتان سراغ وکیل ملکی لواسان بروید. از این رو در این مقاله ما قصد داریم به شما نشان دهیم که حیطه کاری اصلی کاری وکیل ملکی لواسان چیست و شما در چه زمینه هایی به این وکیل می توانید نیاز پیدا کنید. بنابراین با شناخت حوزه های کاری یک وکیل ملکی لواسان می توانید متوجه شوید که نیاز قانونی شما در چه سمتی است و در چه حوزه ای می توانید از این وکیل استفاده کنید.

اما مسئله ای که وجود دارد این است که شما برای فهم این حوزه ها باید با زبان قانون آشنا شوید. در واقع کارکرد وکیل ملکی لواسان و تمامی مفاهیم وابسته به آن در حوزه قانون است. بنابراین ما باید با زبان قانون آشنا باشیم که بتوانیم این مفاهیم را درک کنیم. برای فهم زبان قانون نیاز است که با الفبای این زبان آشنا شویم. درست مانند هر زبان دیگر، قانون نیز از الفبای خاص خودش تشکیل شده است. از این رو ما نیز در ادامه به برخی از الفبای مرتبط با حوزه کاری وکیل ملکی لواسان می پردازیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اساسا ما در این مقاله این فرصت و توان را نداریم که به تمامی الفباهای قانونی بپردازیم. از این رو تنها به بخشی از الفبا می پردازیم که به صورت مستقیم با مفهوم کارکرد وکیل ملکی لواسان در ارتباط باشد. توجه داشته باشید که مطالعه دقیق این بخش می تواند مانند چراغ راهنمایی برای درک کامل کارکرد وکیل ملکی لواسان محسوب شود.

وکیل ملکی لواسان باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

وکیل ملکی لواسان به عنوان یک وکیل پایه یک دادگستری باید دارای ویژگی های مختلفی باشد تا بتوان تفاوت او را با دیگر وکلایی همچون وکیل سرقفلی و وکیل زمین متوجه شد. به چند مورد از اساسی ترین و مهم ترین وکیل ملکی لواسان دقت کنید:

وکیل ملکی لواسان باید دارای دانش حقوقی باشد و سال های زیادی را در زمینه پرونده های مربوط به این حوزه گذرانده باشد و پرونده های مختلفی را برای موکلان مختلف مورد پیگیری قرار داده باشد و آنها را به نتیجه نرسانده باشد. وکیل ملکی لواسان یکی از متخصص ترین و معتبرترین کسانی است که می تواند در مدت زمان کوتاهی این پرونده ها را به نتیجه برساند و شرایط خوبی را برای افراد ایجاد کند تا در مسیر احقاق حقوق خود قدم بردارند.

وکیل ملکی لواسان از تمامی روش های دادرسی و راه های فرعی و میانبر آشنایی دارد و می داند برای جلوگیری از اطاله دادرسی و کاهش میزان آسیب و خسارت چگونه باید عمل کند واز چه شیوه های قانونی و حقوقی استفاده کند. کسانی که به وکیل ملکی لواسان مراجعه می کنند باید در ابتدا در مورد او ویژگی هایی که باید داشته باشد اطلاعات کاملی بدست آورند تا بتوانند جریان دادرسی را به نحوی مناسب پشت سر بگذارند.

وکیل ملکی لواسان میتواند تمامی اسناد قانونی و حقوقی را که موکل به آنها احتیاج دارد تا در دادگاه حضور یاب و یک دعوای ملکی را آغاز كند تهیه کند و مورد استفاده قرار دهد. در مواردی که موکل قصد ابطال قرارداد ملکی را دارد و میخواهد از اسناد و ادله ای مناسب در این حوزه بهره مند شود بهتر است از وکیل بطلان معامله کمک بگیرد.

وکیل ملکی لواسان (1)
وکیل ملکی لواسان (1)

وکیل ملکی لواسان و مشاوره حقوقی

وکیل ملکی لواسان میتواند از راه های حقوقی مختلفی به ارائه خدمات مشاوره ای بپردازد و به افراد مختلف کمک کند تا جریان دادرسی پرونده های خود را به بهترین شیوه پیش ببرد. در مورد وکیل آنلاین چیزی شنیده اید؟ آیا میدانید چگونه می توان از توانایی های وکیل تلفنی بهره مند شد؟

 یکی از عمده ترین روش هایی که معمولا همه افراد از آن استفاده می کنند، روش مشاوره حضوری است. در جریان مشاوره حضوری افراد می توانند به راحتی جریان دادرسی پرونده های خود را با وکیل ملکی لواسان در میان بگذارند تا راه حل مناسبی به آنها ارائه شود و تمامی سوالات خود را نیز بپرسند اما راه دیگری نیز وجود دارد که برای مشاوره وکیل ملکی لواسان بسیار مورد استفاده است و طرفداران زیادی دارد.

وکیل ملکی لواسان می تواند از طریق انواع برنامه های چت آنلاین به صورت فوری به سوالات افراد پاسخ دهد و راه های قانونی مناسبی را به آنها ارائه دهد تا آنها بتوانند به راحتی و در مدت زمانی کوتاه پرونده های خود را به بهترین شیوه مورد تحلیل و بررسی قرار دهند. مشاوره آنلاین بسیار ساده است و همه افراد می توانند در هر زمان ومکانی از تجربیات وکیل ملکی لواسان استفاده کنند.

یکی دیگر از روش های مشاوره با وکیل ملکی لواسان که بسیار مورد تقاضا قرار گرفته است و افراد بسیار زیادی از آن استفاده میکنند، مشاوره تلفنی است. افراد می توانند به راحتی با وکیل ملکی لواسان تماس بگیرند و بدون هیچگونه نگرانی و محدودیتی سوالات خود را بیان کنند تا راه حل مناسب و کاربردی به آنها پیشنهاد داده شود. کسانی که نمی توانند به صورت حضوری به سراغ وکیل ملکی لواسان بروند باید به صورت تلفنی و آنلاین سوالات خود را بپرسند.

وکیل ملکی لواسان (2)
وکیل ملکی لواسان (2)

وکیل ملکی لواسان در کدام حوزه قانونی فعالیت می کند؟

وکیل ملکی لواسان را هم می توان یک وکیل حقوقی و هم می توان یک وکیل کیفری دانست. در واقع وکیل ملکی لواسان بر اساس نوع پرونده قانونی که در جریان است می تواند تحت یکی از عناوین کیفری یا حقوقی وارد کار شود. بنابراین این حوزه کاری است که مشخص می کند وکیل ملکی لواسان به عنوان کدام نوع از وکلا در دادگاه حضور پیدا کند.

به طور کلی قانون ایران از دو بخش بزرگ حقوقی و کیفری تشکیل شده است. به زبان ساده تر هر چیزی که قانون گذار تدوین کرده و هر آن چیزی که شما در قانون میبینید تحت یکی از عناوین مهم حقوقی و کیفری است. حقوقی یا کیفری بودن می تواند چارچوب اصلی کاری وکیل را مشخص کند.

حقوقی به آن بخش از قانون اشاره می کند که در آن قانون گذار حقوق هر فرد در جامعه را بیان کرده است. به نوعی می توان گفت که قانون در بخش حقوقی چارچوب روابط انسان با سایر مفاهیم اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهد و سعی می کند این چارچوب ها را به نوعی بسازد که علاوه بر تامین نیاز افراد جامعه، مانع از بروز تعارض های مختلف شود. افراد بر اساس این بخش از قوانین می دانند که چه حقوقی را باید رعایت کنند و از چه حقوقی برخوردار هستند و در هر موقعیتی چگونه می توانند به این حقوق برسند. این نکته بسیار مهمی است که می توان بر اساس آن به کارکرد وکلا در این حوزه رسید.

اما قانون در بخش کیفری به مفهوم مهم جرم می پردازد. در واقع در این بخش از قانون مشخص می شود که چه افعالی جرم است و چه مجازاتی برای آن باید در نظر گرفت. به نوعی می توان گفت که کارکرد اصلی وکیل ملکی لواسان به عنوان یک وکیل کیفری این است که بتواند بر اساس قانون مشخص کند که آیا فاعل مجرم است یا خیر و در صورت مجرم بودن چه مجازاتی برای او باید در نظر گرفت. در بخش کیفری است که برای جان یا مال افراد تصمیم گیری می شود. به نوعی می توان گفت که در این حوزه برای زنده ماندن یا نماندن فرد نیز می توان تصمیم گیری کرد. این مهمترین نکته ای است که در این خصوص باید به آن توجه داشته باشید. توجه داشته باشید که تنها یک وکیل کیفری امکان شکایت کیفری و پیگیری جرم را دارد.

وکیل ملکی لواسان (10)
وکیل ملکی لواسان (10)

وکیل ملکی لواسان و مفهوم قرارداد

وکیل ملکی لواسان اگر در حوزه حقوقی فعالیت داشته باشد با مفهوم مهم قراردادها سر و کار دارد. به نوعی می توان گفت که مهمترین قوانین مربوط به امور ملکی به طور مستقیم با مفهوم قرارداد ها سر و کار دارد. زمانی که شما ملکی را خرید و فروش می کنید، وقتی شما ملکی را به اجاره می دهید، وقتی ملکی به عنوان موقوفه شناخته می شود و در ده ها مورد دیگر این قراردادها است که اهمیت خودشان را نشان می دهند. از این رو بهتر است به عنوان یکی از مهمترین مفاهیم مرتبط به کارکرد وکیل ملکی لواسان به مفهوم قراردادها بپردازیم.

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که قرارداد به عنوان ذات اصلی قانون شناخته می شود. به بیان ساده تر هر جایی که یک انسان بخواهد در جامعه با انسان دیگر وارد رابطه شود قرارداد به عنوان یک مفهوم پنهان یا آشکار می تواند عمل کند. قرارداد بدین معنی است که طرفین بر اساس یک موضوع مشخص و مشترک تعهداتی نسبت به یکدیگر تقبل می کنند. بعد از امضا و ثبت قرارداد این تعهدات برای طرفین لازم الاجرا می شود. بنابراین بر اساس مفهوم قرارداد است که انسان ها بر اساس یک هدف مشترک می دانند که چه وظایفی نسبت به یکدیگر دارند و چه رفتاری باید از خود نشان دهند.

نکته مهم در خصوص قراردادها این است که بر اساس قرارداد است که یک جامعه می تواند اهداف خود برسد. مادامی که قراردادها به درستی تنظیم شده باشد و به اندازه کافی قوام و دوام داشته باشد جامعه می تواند نظم خودش را بهتر حفظ کند. از این رو مفهوم قرارداد برای قانون بسیار مهم و قابل اتکا است. یک قرارداد رسمی یا غیر رسمی برای دادگاه بسیار اهمیت دارد و همواره می توان از آن به عنوان یک شاخص در دادگاه استفاده کرد.

در خصوص املاک نیز قراردادها یک عامل بسیار مهم و بزرگ محسوب می شود. زمانی که قرار است انتقال مالکیت صورت بگیرد این قرارداد است که مشخص می کند این انتقال مالکیت باید به چه نحوی باشد. نکته مهم دیگر این است که در صورتی که یکی از طرفین به قرارداد پایبند نباشد و تعهدات خودش را انجام ندهد این امکان برای فرد مقابل ایجاد می شود که بتواند به صورت قانونی حقوقی خود را پیگیری کند. به نوعی با نقض قرارداد به صورت یک طرفه امکان شکایت و پیگرد قانونی برای طرف مقابل ایجاد می شود.

وکیل ملکی لواسان (9)
وکیل ملکی لواسان (9)

وکیل ملکی لواسان و مفهوم سند

وکیل ملکی لواسان کسی است که به صورت مستقیم در بسیاری از موارد با مفهوم سند سر و کار دارد. در واقع اگر بخواهیم بهتر بیان کنیم اینگونه باید بگوییم که یکی از مهمترین دعاوی که وکیل ملکی لواسان با آن سروکار دارد دعاوی مربوط به سند است. به طور مثال فردی در انتقال ملک یا زمین خود مدعی است که سند صادر شده مشکل دارد و یا انتقال سند به درستی صورت نگرفته است. از این رو ما باید بدانیم که سند چیست و چه کارکردی در قانون دارد.

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که سند یکی از مهمترین مفاهیم قانونی است. بر اساس سند است که مشخص می شود چه اتفاقی به چه شکلی صورت گرفته است. به نوعی سند اثبات کننده یک فعل یا یک اتفاق است. یکی از مهمترین کاربری های سند در اثبات مالکیت است. اسناد در قانون به دو دسته رسمی و عادی تقسیم می شود.

سند رسمی به سندی گفته می شود که توسط نماینده قانونی تدوین و ثبت شود. به بیان ساده تر قانون نمایندگانی را مشخص کرده است که اگر سند در نزد آن ها تدوین و ثبت شود به عنوان یک سند رسمی شناخته می شود. مسئله ای که وجود دارد این است که اعتبار سند رسمی از منظر قانونی بسیار بالاست. بنابراین بر اساس سند رسمی دادگاه و قانون و سایر مسیرهای دولتی و قضایی کارهای مهمی انجام می شود.

اما یک سند عادی یا غیر رسمی به هر سندی گفته می شود که شرایط سند رسمی را نداشته باشد. به طور مثال یک مبایعه نامه یا یک سند خطی یا هر سندی دیگر که به شکل غیر رسمی باشد به عنوان یک سند ساده شناخته می شود. یک سند عادی با وجود این که می تواند به عنوان یک عنصر قانونی شناخته شود و از اعتبار قانونی برخوردار باشد اما به هر حال اعتبار این سند نسبت به اسناد رسمی کمتر است.

یکی از مهمترین کارکردهای وکیل ملکی لواسان می تواند در حوزه ثبت، تدوین و انحلال اسناد رسمی یا غیر رسمی باشد. در واقع عمدتا ما در خصوص اسناد رسمی به کمک وکیل ملکی لواسان احتیاج پیدا می کنیم. این نکته مهمی است که باید در خصوص وکیل ملکی لواسان و کارکرد آن توجه کنیم.

وکیل ملکی لواسان (7)
وکیل ملکی لواسان (7)

وکیل ملکی لواسان و مفهوم جرم

وکیل ملکی لواسان اگر در حوزه کیفری فعالیت کند با مفهوم جرم سر و کار دارد. از این رو برای این که بدانیم یک وکیل ملکی لواسان چه کارکرد مهمی می تواند در این حوزه داشته باشد باید با مفهوم جرم آشنا شویم و بدانیم که اساسا این وکیل چه کارکرد مهمی می تواند در این حوزه داشته باشد.

همانطور که گفتیم حوزه کیفری حوزه ای است که به صورت مستقیم با مفهوم جرم سر و کار دارد. این سخن بدین معنی است که قانون مشخص می کند که چه افعالی جرم است و چه مجازاتی باید برای آن در نظر گرفت. بر اساس قانون سه فاکتور یا سه رکن برای اثبات جرم وجود دارد. زمانی که این سه رکن به صورت همزمان ثابت شود می توان گفت که جرم اثبات می شود. این سه رکن عبارتند از رکن مادی، رکن معنوی و رکن قانونی.

به طور کلی می توان اینگونه بیان کرد که رکن مادی به آسیب هایی توسط فعل صورت گرفته نگاه می کند. در واقع در رکن مادی به این سوال پاسخ داده می شود که آیا جرم اثر منفی و قابل اثباتی داشته است یا خیر. اگر پاسخ مثبت باشد می توان گفت که رکن مادی اثبات شده است.

رکن معنوی نیز به فاعل توجه می کند. در واقع در این رکن مشخص می شود که آیا فاعل به صورت عمد و با نیت قبلی و بر اساس آگاهی این کار را انجام داده است یا خیر. اگر ثابت شود که فعل به صورت سهوی انجام شده و فاعل غیر عمد این کار را انجام داده است جرم اثبات نمی شود. اما با عمدی بودن جرم و اثبات آن اساسا می توان فاعل را مجرم دانست. یکی از مهمترین کارکرد های وکیل ملکی لواسان در همین حوزه است.

در خصوص رکن قانونی نیز می توان به این موضوع اشاره کرد که اساسا اگر قانون نسبت به جرم سخنی گفته باشد و مصادیقی برای آن عنوان کرده باشد می توان آن فعل را جرم بدانیم. به بیان ساده تر می توانیم اینگونه بیان کنیم که بر اساس ماده دو قانون مجازات اسلامی اگر قانون در خصوص فعلی سکوت کرده باشد نمی توان آن فعل را جرم تلقی کرده باشد. یکی از مهمترین کارکرد های وکیل ملکی لواسان این است که سعی کند نشان دهد آیا فعل صورت گرفته دارای مصداق قانونی است یا خیر. این ارکان به عنوان مهمترین ابزارهای وکیل ملکی لواسان شناخته می شود.

وکیل ملکی لواسان (6)
وکیل ملکی لواسان (6)

وکیل ملکی لواسان و کارکردهای آن در جامعه

وکیل ملکی لواسان می تواند کارکردهای مختلفی در جامعه داشته باشد. در جامعه ای مانند ایران از وکیل ملکی لواسان و سایر وکلا انتظار می رود که بتوانند در مسیرهای دادگاه و در مسیرهای قضایی از موکل خود دفاع کنند. به نوعی می توان گفت که یکی از مهمترین کارکردهایی که در کشورهایی مانند ایران برای وکیل وجود دارد، دفاع از موکل در مسیرهای قضایی و یا دولتی است.

به طور مثال در فروش ملک تعارضی ایجاد شده است و یا ملک توسط فردی تصاحب شده است در این حالت موکل از وکیل ملکی لواسان خود می خواهد که در این مسیر همراه او باشد تا وی بتوند رای دادگاه را بگیرد. اما در کشورهای اروپایی و آمریکایی می توان کارکرد های دیگری نیز برای وکیل ملکی یا انواع دیگر وکلا پیدا کرد. کارکردی که می توان آن را برای یک وکیل ملکی لواسان در ایران نیز در نظر گرفت.

به طور کلی در کشورهای سطح اول جهان وکیل مانند یک مترجم عمل می کند. به نوعی می توانیم اینگونه بیان کنیم که حاکمیت در این چنین کشورهایی به این نتیجه رسیده اند که به علت سختی و ابهامی که قانون دارد نمی توانیم از اقشار مختلف جامعه انتظار داشته باشیم که بتوانند آن را به طور کامل و صحیح درک کنند. از طرف دیگر برای زندگی در جامعه لازم است که افراد جامعه نسبت به قوانین آن جامعه آگاهی کامل داشته باشند. عدم آگاهی به این قوانین می تواند باعث بروز انواع تعارض های قانونی مختلف شود. این تعارض ها می تواند بار زیادی به سیستم حاکمیتی جامعه وارد کند. بنابراین حاکمیت برای خلاص شدن از این بار مالی و روانی وارد شده بر جامعه باید بتواند تناقض ایجاد شده را به نحوی حل کند. این تناقض به کمک یک وکیل می تواند کاملا پاسخ داده شود. در واقع وکیل با توجه به دانشی که در خصوص قوانین دارد می تواند آن را به زبانی ساده تر برای افراد مختلف جامعه توضیح دهد. به نوعی می توان گفت که وکیل ملکی لواسان می تواند با توجه به این کارکردی که توضیح دادیم نقش مشاوره ای در جامعه داشته باشد. به بیان ساده تر ما می توانیم این انتظار را از وکیل ملکی لواسان داشته باشیم که بتوانیم از او به عنوان مشاور در بخش های مختلف استفاده کنیم. بنابراین کارکرد مهمی که می توانیم برای وکیل ملکی لواسان در نظر داشته باشیم این است که از او به مشاور حقوقی در کنار خودمان استفاده کنیم. این کار می تواند ما را از انواع تعارضات قانونی و مسیرهای عجیب و غریب قضایی دور نگه دارد.

وکیل ملکی لواسان (3)
وکیل ملکی لواسان (3)

وکیل ملکی لواسان و تشریح آیین نامه قانون ثبت املاک

وکیل ملکی لواسان کسی است که می تواند جریان پرونده های حقوقی مربوط به این حوزه را با تکیه بر دانش قانونی که دارد  مورد حل و فصل قرار دهد و آنها را به بهترین نحو ممکن مورد بررسی قرار دهد. به چند مورد از اساسی ترین قوانین ثبت املاک دقت کنید:

در موقعی که اداره ثبت قطعه یا بخشی را برای ثبت عمومی در نظر میگیرد باید پیش‌نویس آگهی ماده 9 قانون ثبت را تهیه و برای نمونه (امضاء) و انتشار باداره کل ثبت بفرستد و در ضمن این مدت بایستی وسائل مقدمات توزیع اظهارنامه را از انتشار آگهی ماده در محل و تهیه پلاک از مرکز و غیره در نظر گرفته که در موقع مقرر بتواند نماینده در محل حاضر شده و تاخیری در کار پلاک ‌کوبی و توزیع اظهارنامه نشود. در قراء و قصبات خرده مالک قبل از شروع به عملیات ثبت عمومی لازم است نماینده عمل بوسائل مقتضی از قبیل جار و غیره مالکین را مطلع و با اطلاع کدخدا و ریش‌سفیدان قریه را به ‌بخش‌های معینی که حدود طبیعی داشته باشد تقسیم و اسامی و سایر مشخصات مالک و ملک را در کتابچه یا صورت مجلس نوشته به نمونه (امضاء) کدخدا و ریش‌سفیدان برساند و بعد بشماره‌گذاری و توزیع اظهارنامه شروع کند و نمایندۂ مامور توزیع اظهارنامه باید دقیقاً مراقبت کند که اظهارنامه‌ها با صورت مجلس فوق‌الذکر کاملا تطبیق نموده و در صورت مزبور کلیه قطعات با مشخصات و معروفیت آنها و اسامی مالکین که معرفی می شوند و حدود اربعه آن ذکر گردد و شماره و نوع املاک و اسامی مالکین در دفتر توزیع اظهارنامه نوشته شود و در روی اظهارنامه نیز که بمالکین و در صورت غیبت آنها به مستاجر یا کدخدای محل تسلیم و در دفتر توزیع اظهارنامه رسید داده میشود شماره ملک و مشخصات آن یادداشت و به نمونه (امضاء) نماینده مربوطه برسد.

در املاک شهری و مستغلات نیز پس از تعیین بخشی که مورد ثبت عمومی واقع میشود شماره‌‌گذاری و توزیع اظهارنامه طبق مواد بالا به استثنای جار و صورت مجلس که مخصوص املاک مزروعی خورده مالک است بعمل خواهد آمد. در مستغلات برای هر ملک یک شماره و در املاک مزروعی نیز برای قراء و مزارع شش دانگ یک شماره اصلی منظور میشود و در صورتیکه مزرعه مشتمل بر قطعات مفروز و اعیانی و غیره باشد برای هر قسمت یک شماره فرعی از همان شماره اصلی منظور خواهد شد. چنانچه پس از شماره‌گذاری املاک هر قطعه یا بخشی معلوم شود که ملکی از قلم افتاده آخرین شماره آن بخش برای آن اختصاص داده می‌شود و اگر ملکی پس از شماره‌گذاری مفروزاً به قطعاتی تقسیم شد برای هر یک از قطعات شماره فرعی از همان شماره اصلی منظور خواهد شد.

وکیل ملکی لواسان (5)
وکیل ملکی لواسان (5)

از دیگر مسائل قانونی که توسط وکیل ملکی لواسان مورد بررسی قرار می گیرد:

برای سرعت جریان باید قطعـات ثبت عمومی کوچک انتخاب شود. در مورد کاروانسرا و امثال آن که دارای حجرات متعدده است در صورتیکه متعلق به یک نفر یا مشاعاً متعلق به اشخاص باشد یک شماره و در صورتیکه حجرات مالک جداگانه داشته باشد برای هر یک شماره مستقلی منظور خواهد شد. وکیل ملکی لواسان می تواند این اقدامات را در کوتاه ترین زمان ممکن و به بهترین شیوه انجام دهد. هر بخشی که به ثبت عمومی گذارده میشود قنوات آن بخش هم باید جزو سایر املاک برای ثبت عمومی منظور و آخرین نمره آن بخش بقنوات داده شود و در اظهارنامه و دفتر توزیع اظهارنامه و آگهی‌ها نیز شماره و اسم قنوات و مبدا و مظهر آن قید شود. هرگاه قنات از متعلقات ملک است و جداگانه مورد معامله واقع نمی‌شود تابع اصل ملک بوده و شماره مستقلی لازم ندارد.

در موقع توزیع اظهارنامه در قرائت مامورین عمل بوسائل مقتضی در محل رسیدگی نموده پس از تشخیص اینکه اعیانی قریه متعلق ب رعایا میباشد تعیین شماره فرعی نموده و از روی شماره ردیف در دفتر توزیع اظهارنامه وارد و مالکین اعیانی اظهارنامه میدهد- مالکین عرصه هم پس از تعیین سهام آنها اظهارنامه توزیع می نماید سپس اظهارنامه‌ های مالکین اعیانی و عرصه را جداگانه با اخذ حق‌الثبت از هر یک از آنها تنظیم و قبول می نماید در موقع تنظیم آگهی ابتداء عرصه و بعداً اعیانی باسم مالکین آگهی میشود درصورتیکه اختلافی بین مالکین عرصه و اعیانی پیدا شود باید بدواً بمدارک و قبالجات و بنچاق مالکین اصل مزرعه و عرصه مراجعه شود چنانچه مدارک مالکین عرصه حاکی است که اعیانی‌ها متعلق بانان بوده و رعایا مدارکی برای مالکیت خود از طرف مالک یا مالکین فعلی یا قبلی ندارند درخواست ثبت را باید از مالک عرصه و ده پذیرفته و رعایا معترض شناخته شوند و چنانچه مدارک مالکیت مالکین قراء و قصبات حکایتی از اعیانی‌ها ندارند یا رعایا مدارکی بر مالکیت خود دارند حق درخواست ثبت با رعایا است.

نسبت بدرخواست‌های ثبتی که قبلا شده و نسبت باعیانی‌های آن که تشریفات این نظامنامه بعمل نیامده چنانچه در موقع تعیین حدود مالکین عرصه اعیانی را برای رعایا گواهی نماید یا قبلا بطور کلی گواهی کرده باشند باید برای اعیانی‌ها شماره فرعی منظور درخواست ثبت پذیرفته آگهی نموده. در مورد املاکی که قبلا درخواست ثبت شده و تعیین حدود بعمل آمده و مالکین حق رعایا را نسبت باعیانی با اسامی معین قید و گواهی نموده‌اند و آگهی هم شده است با دریافت حق‌الثبت و مخارج از صاحبان اعیانی و تعیین حدود آن میتوان در دفتر املاک ثبت و سند مالکیت صادر نمود. املاکی که در جریان ثبت عادی بدون قید حق اعیانی برای رعایا به ثبت رسیده و بعداً در ثبت عمومی رعایا اظهارنامه داده‌اند چون سابقاً ملک ثبت شده و جریان ثبت عمومی موردی نداشته این قبیل پرونده‌ها باید برای رای مقتضی به هیات نظارت احاله شود.

وکیل ملکی لواسان (4)
وکیل ملکی لواسان (4)

وکیل ملکی لواسان و تنظیم درخواست ثبت

وکیل ملکی لواسان می تواند انواع دادخواست تنظیم را تهیه و تنظیم کند. برای تنظیم چنین دادخواست هایی وکیل ملکی لواسان باید از قانون مطلع باشد. به چند مورد اساسی و مهم قانونی در حوزه تنظیم دادخواست دقت کنید:

اظهارنامه شامل نکات زیر خواهد بود: نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه یا کد ملی و محل صدور آن و نام پدر و سمت دهنده اظهارنامه نسبت به ملک مورد درخواست و محل اقامت مستدعی ثبت. تابعیت مستدعی ثبت. نوع مال غیر منقولی که درخواست ثبت آن می شود با تعیین محل وقوع ملک (حوزه ثبتی، بخش یا روستا و شماره پلاک اعم از اصلی و فرعی)، حدود و مشخصات اجزاء و متعلقات آن و آدرس ملک (خیابان، کوچه، پلاک شهرداری) و محل اقامت متقاضی. بهای ملک در تاریخ درخواست ثبت طبق قیمت منطقه بندی. شرح حقوق عینی که برای اشخاص در آن ملک است با تعیین صاحبان حقوق و همچنین حقوق عینی که مستدعی ثبت در املاک مجاور دارد.

دهنده اظهارنامه باید اسناد و قباله جات و بنچاق ملک و مدارک راجع مالکیت و تصرف خود را به اداره ثبت ارائه دهد تا رونوشت یا خلاصه آن ضمیمه اظهارنامه و در پرونده عمل بایگانی شود و اگر دلیل مالکیت منحصر به تصرف است ادله و نشانی‌های تصرف فعلی خود را کتبا باداره ثبت تسلیم نماید و در هر حال درخواست‌کننده باید نحوه تصرف خود را که او را برای تقاضای ثبت مجاز میدارد معلوم کند. پس از ارائه مدارک از طرف متقاضی ثبت و معرفی ملک باید نقشه آن توسط نقشه بردار ثبت ترسیم و صورتمجلس مبنی بر تصرف مالکانه مستدعی ثبت وسیله نماینده و نقشه بردار تهیه شود، در اظهارنامه میزان و مقدار املاک و اراضی مورد درخواست باید به دانگ و سهم قرار داده شود اصطلاحات محل از قبیل جام و فنجان و پیمان و غیره را بر حسب تحقیقات محلی با دانگ و سهم تطبیق بنمایند.

در هر موقع که اداره ثبت اجراء ثبت عمومی را در بخش معینی در نظر میگیرد باید لااقل پانزده روز قبل انتشار آگهی مقرر در ماده 10 قانون ثبت نماینده اوقاف آن محل اطلاع دهد تا نماینده مزبور متولیان موقوفات عام‌المنفعه محل اخطار کند که در ظرف 30 روز از تاریخ نشراولین آگهی نامبرده در ماده 10 قانون ثبت نسبت به املاک موقوفه که در آن بخش واقع و تحت تصدی و تولیت آن ها میباشد درخواست ثبت نمایند. اظهارنامه اتباع خارجه و قنسول‌گریها و سفارتخانها در برگ هایی که برای این کار تخصیص داده شده تنظیم و یک نسخه در محل بایگانی و نسخه دیگر اداره کل ثبت فرستاده میشود تا پس از صدور اجازه جریان ثبت اقدام گردد.

در مورد تهیه و تنظیم دادخواست توسط وکیل ملکی لواسان بر اساس قانون یک موارد زیر دقت کنید:

اراضی که قبلاً جزء شوارع یا میدانهای عمومی بوده و همچنین انهار متروکه که بعداً تبدیل به ملک می شود از طرف مالک یا شهرداری یا مرجع ذیربط درخواست ثبت نسبت به آنها پذیرفته خواهد شد.  هر اظهارنامه و صورتمجلس تحدید حدود مختص یک پلاک است. هرگاه درخواست چندین شماره در یک بخش یا قطعاتی که در یک قریه و مزرعه واقع است و قبلاً در یک اظهارنامه پذیرفته شده باشد در موقع تحدید حدود برای هر شماره یک صورتمجلس تحدید حدود تنظیم شود.

 متصدی تنظیم اظهارنامه باید مراقبت نماید که اسم و نام خانوادگی و شماره شناسنامه ومحل صدور آن و مقدار مورد درخواست و سهام مالکین و کلیه مطالب اظهارنامه صحیحا و صریحا نوشته شود که بعداً موجب اشتباه نگردد و هر نوع اشتباهی هم که در مطالب اظهارنامه روی دهد و معلوم شود در اثر بی‌مراقبتی متصدی بوده موجب مسئولیت خواهد بود. در قراء و قصبات که به ثبت عمومی گذارده می‌شـود نماینده توزیع اظهارنامه بامر مدیر ثبت مأمور تنظیم اظهارنامه‌ها نیز خواهد بود.

در موقعی که اظهارنامه‌ها عودت داده می‌شود وصول آن مرتباً با قید تاریخ در دفتر توزیع اظهارنامه قید شود. در پیش‌نویس آگهی‌های نوبتی باید مراقبت شود که کلمات روشن و خوانا بوده و در اسامی درخواست کنندگان ثبت و شماره و اسم املاک اشتباهی نشود و لازم است اولین نسخه آگهی چاپ شده قبلا در اداره ثبت با پیش‌نویس آگهی مطابقه شود و پس از غلط‌گیری بچاپ آن اقدام گردد رؤساء ثبت و مدیر مجله رسمی مستقیماً مسئول صحت تنظیم و چاپ آگهیها میباشند اولین نسخه آگهی که برای غلط گیری مقابله شده باید به نمونه (امضاء) رئیس ثبت محل برسد و پس از چاپ آگهی ها در پرونده اداری بایگانی شود.حتی‌الامکان برای هر ملکی نباید یک آگهی تحدید جداگانه تهیه کرد املاکی که برای تحدید در نظر گرفته میشود باید به تعداد و با رعایت اهمیت ملک و استعداد نمایندگان لااقل برای ده الی بیست شماره از املاک شهری و اعیانی و قطعات مفروز یک آگهی منتشر و متوالیاً تحدید شود مگر آنکه درخواست‌کننده ثبت در موقع تجدید تعیین حدود هزینه آگهی و فوق‌العاده و هزینه سفر نماینده را (در صورتی که لازم باشد) بوسیله اداره بپردازد و نسبت به املاک مزروعی با رعایت اهمیت آن باید یک یا چند روز وقت تجدید آن را قرار دهند.

وکیل ملکی لواسان و یک نکته مهم حقوقی :

متصدیان مربوطه ثبت املاک مکلفند پس از وصول خلاصه معامله از دفترخانه در ظرف 24 ساعت آن را در دفتر املاک ثبت نموده و در پرونده مربوطه بایگانی نمایند و چنانچه خلاصه معامله دارای نواقص باشد در ظرف همان مدت از دفترخانه مربوطه توضیحات لازمه بخواهد تسامح و تأخیر و یا غفلت در اجرای این دستور مستلزم تعقیب اداری و کیفر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر از وکیل ملکی لواسان کمک بگیرید.

در موارد صلح‌های محاباتی با حق خیار فسخ و با استفاده از سود و غیره برای مصالح نسبت به املاک ثبت شده مطابق خلاصه معامله با قید حق خیار و سایر حقوق منظور شده به نام متصالح در دفتر ثبت و سند مالکیت صادر می‌شود و در صورت فسخ از طرف مصالح و یا انقضاء مدت خیار یا اسقاط حق مذکور مراتب در دفتر و در برگهای مالکیت قید می‌شود. در قسمت املاک مشاع که یک قسمت از آن در ثبت عادی بدون ذکر شماره املاک مجاور ثبت شده و برای بقیه در ثبت عمومی سند مالکیت صادر می شود بایستی شماره املاک مجاور در ثبت سهام اخیر قید و در ملاحظات ثبت سهم اولیه نیز تصریح شود و در صورتیکه تمام سهام ملک مشاع بدون قید شماره املاک ثبت شده باشد در موقع انتقال و صدور سند مالکیت تازه بایستی شماره املاک مجاورین قید گردد و همچنین نسبت بهر ملکی که در ثبت عادی سند آن صادر شده است.

اظهارنامه باید به نمونه (امضاء) مستدعی ثبت یا وکیل یا جانشین قانونی او باداره ثبت محل داده شود هرگاه دهنده اظهارنامه نتواند نمونه (امضاء) کند علامت انگشت خود را زیر اظهارنامه خواهد گذاشت و در صورتیکه اظهارنامه توسط وکیل یا جانشین مستدعی ثبت داده شود باید وکالت نامه یا اوراق مربوطه ضمیمه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×