وکیل زنای محصنه

وکیل زنای محصنه (1)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل زنای محصنه

وکیل زنای محصنه

وکیل زنای محصنه کیست؟ کارکرد وکیل زنای محصنه چیست؟ چگونه می توانیم از وکیل زنای محصنه استفاده کنیم؟ اهمیت استفاده از وکیل زنای محصنه چیست؟ بهترین وکیل زنای محصنه کیست؟ ویژگی های یک وکیل زنای محصنه چیست؟ چگونه می توانیم بهترین وکیل زنای محصنه را پیدا کنیم؟

وکیل زنای محصنه یکی از مهمترین وکلا در حوزه کیفری محسوب می شود. این اهمیت از چند جنبه قابل بررسی است. اول این که زنا عملی خلاف شرع و خلاف قانون محسوب می شود که مجازات سنگینی برای آن در نظر گرفته شده است. دوم این که زنای محصنه از نظر اجتماعی به عنوان یک بزه بسیار مهم شناخته می شود. زیرا این بزه می تواند بنیاد خانواده را نابود کند و با نابودی خانواده جامعه تضعیف می شود و به سمت نابودی حرکت می کند. همه این ها نشان می دهد که کارکرد وکیل زنای محصنه بسیار اهمیت دارد. از این رو برای درک بهتر این عملکرد باید کمی عمیق تر به موضوع زنای محصنه نگاه کنیم. اما برای این کار لازم است که با زبان قانون آشنا شویم.

در واقع زنای محصنه یک مفهوم کاملا شرعی و قانونی محسوب می شود از این رو برای فهم این موضوع باید با زبان قانون آشنا شویم. بدون فهم زبان قانون و الفبای آن اساسا نمی توان یک مفهوم قانونی و کارکرد مفاهیم وابسته به آن مانند وکیل زنای محصنه را متوجه شد. از این رو در ابتدای این مقاله سعی ما بر این است که بتوانیم به نوعی شما را با این زبان آشنا کنیم. اما مسئله ای که وجود دارد این است که اساسا نمی توان در این فرصت کم و محدود تمامی مفاهیم ابتدایی قانون را توضیح دهیم. از این رو در ادامه ما تنها به چند مفهوم مهم و اولیه از قانون می پردازیم که در خصوص کارکرد وکیل زنای محصنه بسیار کاربردی و مهم است. بنابراین تلاش ما در ابتدای این مقاله این است که شما را کمی با زبان قانون مورد نیاز برای فهم کارکرد وکیل زنای محصنه آشنا کنیم. توجه داشته باشید که بدون درک درست این مفاهیم و بدون داشتن زبان مشترک با قانون اساسا نمی توان مفهوم زنای محصنه را به درستی درک کنیم. بنابراین پیشنهاد ما این است که بخش ابتدایی این مقاله را به خوبی مطالعه کنید.

وکیل زنای محصنه را بشناسید.

وکیل زنای محصنه یکی از متخصص ترین وکلای پایه یک دادگستری است. هر وکیل پایه یک دادگستری معمولا دارای تخصص و مهارت هایی است که بسیاری از افراد با انها اشنایی ندارند و نمی دانند که چگونه باید این مهارت ها را کسب کنند. وکیل زنای محصنه دارای تخصص و تجربه بسیار زیادی در زمینه پرونده های مختلف حقوقی است و تعداد زیادی از این پرونده ها را با موفقیت روبرو کرده است. وکیل زنای محصنه را می توان از طریق راه های مختلفی شناسایی کرد اما بهترین و موثر ترین راه ممکن آن است که افراد دانش حقوقی خود را د رمورد این وکیل افزایش دهند تا بتوانند پرونده های خود را به او واگذار کنند.

آمار و ارقام بدست آمده در سال های اخیر این موضوع را به خوبی اثبات کرده است که تعداد افرادی که با وکیل زنای محصنه آشنایی ندارند در جامعه ما بسیار زیاد است و همین موضوع باعث شده است تا افراد معمولا در این پرونده ها با شکست مواجه شوند. اگر شما می خواهید اطلاعات خود را در مورد وکیل زنای محصنه افزایش دهید و در مورد این وکیل متخصص آگاهی کاملی داشته باشید به شما توصیه می کنیم که در ادامه متن با ما همراه باشید.

برخی از افراد ممکن است بارها نام وکیل رابطه نامشروع را شنیده باشند اما ندانند که این وکیل چه کاری انجام می دهند و اصلا توانایی ها و تخصص او در چه زمینه ای است و با وکیل زنای محصنه چه تفاوتی دارد. وکیل زنای محصنه و وکیل رابطه نامشروع دارای حوزه حقوقی یکسانی هستند اما جزییات پرونده های آنها با یکدیگر تفاوت دارد و نمی توان انتظار داشت که تمام این وکلا دارای حرفه یکسانی باشند. شما می توانید برای آشنایی با وکیل زنای محصنه، حوزه کاری او و نمونه پرونده هایی را مورد وکالت قرار داده است را به صورت دقیق بررسی کنید تا به نتایج نسبتا خوبی دست پیدا کنید.

وکیل زنای محصنه (10)
وکیل زنای محصنه (10)

وکیل زنای محصنه یا همان وکیل کیفری؟

وکیل زنای محصنه از جمله وکلا در حوزه کیفری محسوب می شود. بنابراین یک وکیل زنای محصنه امکان طرح شکایت را دارد و به طور کلی با مفهوم جرم باید سر و کله بزند. در واقع بستر اصلی کاری وکیل زنای محصنه در حوزه قوانین کیفری است. از این رو برای این که بتوانیم بهتر کارکرد وکیل زنای محصنه را متوجه شویم باید ابتدا با چارچوب کاری آن آشنا شویم. این چارچوب کاری را همان قانون کیفری می دانیم.

به طور کلی قانون از دو بخش عمده حقوقی و کیفری تشکیل شده است. به عبارتی می توان گفت که هر چیزی که در قانون وجود دارد و شما آن را می بینید و یا از قانون می شنوید همه و همه زیرمجموعه ای از یکی از این دو گروه بزرگ قانون است. حقوقی آن بخش از قانون است که در آن قانون گذار مشخص می کند که هر فرد در جامعه از چه حقوقی برخوردار است و چگونه باید به این حقوق برسد. به نوعی می توان گفت که در بخش حقوقی چارچوب هایی برای هر فرد در جامعه و برای هر موقعیت مکانی و زمانی تعریف شده است. بنابراین هر فرد در جامعه باید بر اساس این قوانین عمل کند و در هر موقعیتی بداند که قانون در بخش حقوقی چه چارچوب هایی تعیین کرده است. در این بخش از مفهوم جریمه و تخلف نیز استفاده شده است.

اما در بخش کیفری داستان به نحوی دیگر است. در واقع در بخش کیفری قانون از جرم و مفاهیم وابسته به آن از جمله مجازات صحبت می کند. در واقع در این بخش از قانون مشخص می شود که جرم چیست و چگونه اثبات می شود. بعد از تعریف جرم نوبت به تعریف مجازات می رسد. در واقع در این بخش قانون سعی کرده است متناسب با جرم، مجازات مربوط به آن را تعیین کند. همچنین در این بخش از قانون از مفاهیمی مانند مجرم، جانی و جنایت صحبت شده است. نکته مهمی که در خصوص بخش کیفری وجود دارد این است که در این جنبه از قانون امکان تعیین مرگ و زندگی یک فرد نیز وجود دارد. همین موضوع اهمیت این بخش از قانون را به خوبی نشان می دهد. بر اساس همین می توان گفت که کارکرد وکیل زنای محصنه می تواند بسیار مهم تر از چیزی باشد که فکرش را می کنید.

وکیل زنای محصنه (3)
وکیل زنای محصنه (3)

وکیل زنای محصنه و مشاوره حقوقی با او

وکیل زنای محصنه خدمات حقوقی مختلفی را به عموم مردم ارائه می دهد. کسانی که به دنبال سپردن وکالت پرونده های خود به وکیل زنای محصنه هستند معمولا با خود فکر می کنند که چگونه باید به وکیل مربوطه اعتماد کنند و از میزان تخصص و مهارت های او اطلاع پیدا کنند؟ در چنین مواقعی می توان گفت که یکی از بهترین خدمات برای شناسایی وکیل زنای محصنه، خدمات مشاوره ای است.

 مشاوره حقوقی با وکیل از زمان های گذشته برای تمامی افراد کاربردی بود و باعث ایجاد آگاهی بسیار زیادی در میان مردم جامعه می شد اما امروزه تعداد زیادی از افراد به دلیل مشغله کاری که دارند و شرایط نامطلوب زندگی نمی توانند برای مشاوره حضوری به سراغ دفتر وکالت وکیل زنای محصنه بروند، در چنین شرایطی تکلیف چیست و افراد چگونه می توانند از مزایای مشاوره حقوقی با وکیل استفاده کنند؟

مشاوره حقوقی تلفنی یکی از بهترین و تخصصی ترن خدماتی است که توسط وکیل زنای محصنه ارائه می گردد و دارای کاربرد بسیار زیادی است. برخی از افراد هیچ اطلاعی در مورد ر ندارند و نمی دانند که اصلا باید از چه طریقی به سراغ مشاوره تلفنی با وکیل زنای محصنه بروند و سوالات خود را از او بپرسند. در چنین شرایطیی به افراد توصیه می کنیم که از موسسه حقوقی وکلای پارسا کمک بگیرند. گروه وکلای پارسا یکی از بهترین و متخصص ترین موسسات حقوقی است که دارای کادری حرفه ای از بهترین وکلای متخصص همچون وکیل زنای محصنه است.

شما با کمک گروه وکلای پارسا علاوه بر اینکه می توانید با بهترین وکیل زنای محصنه در تهران آشنا شوید به راحتی می توانید از مزایای مشاوره حقوقی تلفنی و مشاوره آنلاین حقوقی هم بهره مند شوید. وکیل زنای محصنه می توانید در اسرع زمان به سوالات شما هم از طریق تلفن وهم از طریق جلسات اینترنتی پاسخ دهد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

یکی از مشکلات و چالش های اساسی مردم در جلسات مشاوره حضوری آن است که نمی توانند در زمان و مکان مقرر حضور یابند و مجبور هستند برای استفاده از مشاوره با وکیل زنای محصنه، مسیری طولانی را بپیمایند و هزینه نسبتا زیادی را صرف کنند و این در حالی است که در خدمات مشاوره غیر حضوری وکیل زنای محصنه، تمامی اسن مشکلات حل می شود.

وکیل زنای محصنه (4)
وکیل زنای محصنه (4)

وکیل زنای محصنه و مزایای او

وکیل زنای محصنه برای عموم مردمی که به او مراجعه می کنند دارای مزایای بسیار زیادی است و می تواند به انها کمک کند تا جریان پرونده های خود را تا حد زیادی بهبود بخشند اما برخی از افراد هیچ اطلاع کاملی در مورد مزایای مراجعه به وکیل زنای محصنه و سپردن وکالت پرونده های خود به چنین فرد متخصصی ندارند و نمی دانند چرا اصلا باید به وکیل زنای محصنه مراجعه کرد.  به چند مورد از مزایای مراجعه به وکیل زنای محصنه اشاره ی کنیم تا با انها اشنا شوید:

اولین و مهم ترین مزیت مراجعه به وکیل زنای محصنه آن است که جریان پرونده تسریع داده می شود و در مدت زمانی کوتاه تمامی جوانب آن از طریق یک فرد متخصص که دارای سال ها تجربه ایت مورد بررسی قرار می گیرد تا کوتاه ترین و راحتترین راه های حقوقی برای آن مشخص شود. این در حالی است که معمولا بدون حضور وکیل زنای محصنه، پرونده های مربوط به این حوزه دارای اطاب ی شوند و مسئله مهمی به نام اطاله دادرسی باعث به هدر رفتن زمان و هزینه مردم می شود. به همین دلیل هم به افراد توصیه می شد برای آنکه از بوجود آمدن چنین مسائل و مشکلاتی پیشگیری کنند از همان ابتدا جریان دادرسی پرونده های خود را به وکیل زنای محصنه بسپارند.

دومین مزیت وکیل زنای محصنه آن است که می توان با کمک این فرد متخصص تمامی اسناد قانونی لازم در پرونده را در مدت زمانی کوتاه اماده کرد. وکیل زنای محصنه می تواند تمامی دادخواست ها، لوایح، درخواست ها و… را در مدت زمانی کوتاه آماده کند و آنها را به همراه تمامی ادله اثبات و اسناد لازم ارائه دهد.

از دیگر مزیت های وکیل زنای محصنه آن است که این فرد متخصص و حرفه ای می تواند با داشتن وکالتنامه از جانب موکل خود به راحتی در دادگاه و دیگر محاکم قضایی حضور یابد و جریان پرونده را مورد پیگیری قرار دهد. در چنین حالتی دیگر هیچ نیازی به حضور مستقیم موکل در دادگاه نیست.

وکیل زنای محصنه می تواند تمامی اطلاعات مورد نیاز موکل خود را در جریان پرونده به او ارائه دهد و راهنمایی های لازم در خصوص تمامی مسائل و جزییات پرونده را به طور کامل برای او توضیح دهد. وکیل زنای محصنه بهترین و با تجربه ترین کسی است که می تواند به افراد مشاوره حقوقی ارائه دهد.

وکیل زنای محصنه (1)
وکیل زنای محصنه (1)

وکیل زنای محصنه و مفهوم جرم

وکیل زنای محصنه یک وکیل در حوزه کیفری محسوب می شود. این بدین معنی است که وکیل زنای محصنه با مفهوم بسیار مهمی به نام جرم سر و کار دارد. به بیان ساده تر زنای محصنه در قانون یک جرم محسوب می شود. از این رو برای این که بتوانیم بدانیم که وکیل زنای محصنه چه کارکردی دارد ابتدا باید بدانیم که اساسا جرم چیست و چگونه تعریف می شود.

یک فرد عادی معمولا جرم را برابر با هر فعل خلاف قانون می داند. اما این تعریف چندان درست و دقیقی نیست. مهمترین ضعف این تعریف این است که به کارهای خلاف قانون در حوزه حقوقی تخلف گفته می شود و نه جرم. از این رو باید به دنبال تعریف دقیق تر و بهتری بود. به طور کلی قانونگذار در قانون مجازات اسلامی سعی کرده است که جرم را به درستی تعریف کند. از این رو با توجه به این تعریف اینگونه باید بیان کرد که جرم عبارت است از اثبات سه رکن مادی، معنوی و قانونی به صورت همزمان. بنابراین با نگاه به این سه رکن می توانیم جرم را تعریف کنیم. در واقع می خواهیم بدانیم قانون چگونه زنای محصنه را جرم تلقی کرده است.

رکن مادی به فعلیت جرم نگاه می کند. یعنی سراغ اصل فعل و اثرات آن می رود. در این رکن به این موضوع توجه می شود که اساسا یک فعل چه اثراتی دارد و آیا این اثرات می تواند آسیب زننده باشد؟ اگر آسیب زننده باشد قابل اثبات است؟ اگر این چنین باشد رکن مادی جرم اثبات می شود. در رکن معنوی فاعلیت جرم بررسی می شود. یعنی قانون در این رکن به این سوال می خواهد پاسخ دهد که آیا متهم به عنوان فاعل سهوا این کار را انجام داده است و یا دانش و آگاهی قبلی نسبت به این موضوع داشته است؟ اگر اثبات شود که متهم سهوا این کار را انجام داده از جرم تبرئه می شود و یا مجازات های سبک تری برای او در نظر گرفته می شود. همچنین در رکن قانونی نیز به این سوال پاسخ داده می شود که آیا قانون در این مورد صحبتی کرده است یا خیر؟ برای اثبات کامل جرم بعد از بررسی دو رکن قبلی نوبت به این می رسد که مصادیق فعل مذکور را در قانون پیدا کنند. بر اساس همین مصادیق است که مجازات جرم تعیین می شود.

وکیل زنای محصنه (5)
وکیل زنای محصنه (5)

وکیل زنای محصنه و نگاه به انواع مجازات

وکیل زنای محصنه کسی است که در کنار مفهوم جرم با مفهوم مجازات ارتباط بسیار تنگاتنگی دارد. در واقع اثبات جرم و یا رد آن تنها بخشی از کارکرد وکیل زنای محصنه محسوب می شود. آن چیزی که می تواند بیشتر اهمیت کار وکیل زنای محصنه را نشان دهد مفهوم مجازات است. چرا که در بین جرایم مختلف به واقع مجازات زنای محصنه از همه مجازات ها سنگین تر است. همین موضوع باعث شده است که در این مجال بخواهیم بدانیم اساسا مجازات زنای محصنه در کدام دسته قرار دارد و وکیل زنای محصنه چه کارکردهایی در این حوزه می تواند داشته باشد.

وکیل زنای محصنه به خوبی می داند که مجازات در قانون ایران به چهار دسته تعزیری، حدی، قصاص و دیه تقسیم می شود. البته اگر بخواهیم بهتر بیان کنیم می توانیم قصاص و دیه را زیرمجموعه ای از دسته مجازات حدی بدانیم. بنابراین در کل در قانون مجازات ایران دو مجازات حدی و تعزیری وجود دارد.

حدی آن دسته از مجازات است که توسط اسلام مشخص شده است. بگذارید اینگونه بیان کنیم. بخش عمده ای از قوانین ایران بر اساس قوانین شرعی تدوین شده است. از این رو کاملا طبیعی است که برخی از جرایم و مجازات ها را اسلام تعیین کرده باشد. آن دسته از مجازات هایی که اسلام مشخص کرده است را مجازات های حدی می گوییم. ویژگی مهم این مجازات ها این است که غیر قابل تغییر هستند و هیچ قدرتی نمی تواند آن را تغییر دهد و یا کم و زیادش کند. اما مجازات تعزیری دقیقا برعکس آن است. در واقع این مجازات توسط قانون گذار تدوین شده و قابل تقلیل یا تخفیف در آن وجود دارد. مجازات تعزیری بر اساس کیفیت و شدت جرم و سایر فاکتورهای اجتماعی و فردی تعیین می شود.

حال به کارکرد وکیل زنای محصنه بازگردیم. آیا می دانستید که مجازات زنای محصنه یک مجازات حدی است؟ یعنی این مجازات باید عینا اجرا شود و غیر قابل تغییر یا تخفیف است. بنابراین زمانی که در اسلام گفته شده است که سنگسار مجازات زنای محصنه محسوب می شود، باید دانست که این مجازات یا باید کامل اجرا شود و یا به طور کامل اجرا نشود. تغییر یا تخفیف در آن امکان پذیر نیست. همین موضوع می تواند بستر کاری وکیل زنای محصنه را به خوبی به ما نشان دهد.

وکیل زنای محصنه (8)
وکیل زنای محصنه (8)

وکیل زنای محصنه و مفهوم زنای محصنه

وکیل زنای محصنه بر اساس مفهوم زنای محصنه فعالیت خودش را انجام می دهد. یعنی او می داند که در چه شرایطی این جرم رخ می دهد و اساسا جرم چه کیفیتی دارد. بنابراین برای این که بدانیم یک وکیل زنای محصنه چگونه فکر می کند و چگونه می تواند از موکل خود دفاع کند. بهتر است کمی هم از عنوان زنای محصنه به خصوص از دید قانون صحبت کنیم.

به طور کلی این گونه می توانیم بیان کنیم که اگر در ارتباط میان زن و مرد یکی از طرفین متاهل باشد زنای محصنه رخ می دهد. بگذارید کمی ساده تر توضیح دهیم. زنا به معنی داشتن ارتباط نامشروع میان زن و مرد است. هر نوع ارتباط جنسی منجر به دخول میان زن و مرد غیر از زن و شوهر زنا تلقی می شود. محصنه در لغت به معنی زن شوهردار است اما در اصطلاح حقوقی در صورتی که هر کدام از طرفین رابطه جنسی منجر به دخول متاهل باشد به این رابطه زنای محصنه گفته می شود.

این مسئله در اسلام بسیار نهی شده است و از آن به عنوان یک گناه کبیره یاد شده است. به نوعی اسلام معتقد است که زنای محصنه از بدترین گناهان است و باید برای آن بدترین مجازات ها در نظر گرفت. از این رو در اسلام مجازاتی بدتر از اعدام و قصاص برای زنای محصنه در نظر گرفته شده است که آن سنگسار است. سنگسار حالتی بسیار وحشتناک از مجازات است که می تواند تن هر کسی را به لرزه دربیاورد. همه این موارد به ما نشان می دهد که وکیل زنای محصنه تا چه اندازه کارایی مهمی می تواند داشته باشد.

مسئله مهم دیگری که در خصوص زنای محصنه وجود دارد این است که اسلام راه اثبات این جرم را بسیار سخت کرده است. در واقع شرایط سخت و نسبتا عجیب و غریب برای اثبات زنای محصنه عملا نشان می دهد که تا چه اندازه اسلام دوست ندارد سنگسار اجرایی شود. به طور مثال برای اثبات زنای محصنه حداقل چهار شاهد مرد باید به صورت همزمان و بدون داشتن شکی شهادت زنای محصنه را بدهند. در صورتی که جرم در نهایت اثبات نشود این 4 شاهد هستند که به جرم قذف به مجازات حدی 80 ضربه شلاق محکوم می شوند. بنابراین همانطور که می بینید شرایط وکیل زنای محصنه بسیار عجیب و حساس و سخت است.

وکیل زنای محصنه (7)
وکیل زنای محصنه (7)

وکیل زنای محصنه و اهمیت آن در جامعه

وکیل زنای محصنه یک وکیل مهم در حوزه کیفری محسوب می شود. در واقع با وجود این که وکیل زنای محصنه در حوزه کیفری فعالیت می کند اما اثرات بسیاری در جنبه های اجتماعی جامعه دارد. این مسئله را می توانیم از اهمیت جرم زنای محصنه در اسلام متوجه شویم.

بگذارید ساده تر بیان کنیم. اسلام یک دین اجتماعی است. یعنی به دنبال این است که بتواند جامعه ای مطابق معیارها و ارزش های خودش بنا کند. بنابراین عناصر ساخت جامعه و اجتماع برای چنین دینی می تواند بسیار مهم باشد. حال خود شما بیان کنید. آیا خانواده مهمترین عنصر تشکیل دهنده یک جامعه نیست؟ خانواده کوچکترین و مهمترین نهاد اجتماعی در جامعه محسوب می شود. این خانواده است که نیروی انسانی مورد نیاز جامعه را در سمت و سوی اهداف جامعه تربیت می کند. این خانواده است نسل های بعدی را به جامعه معرفی می کند و به نوعی باعث قوام اجتماع می شود. همه این ها نشان می دهد که خانواده و حفظ آن برای اسلام از چه اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.

بنابراین کاملا طبیعی است که اسلام نسبت به هر چیزی که مخالف بنیادهای خانواده باشد مخالفت کند و با آن به مقابله بپردازد. یکی از مهمترین عوامل تخریب بنیاد خانواده زنای محصنه است. زمانی که زن و شوهری با یک دیگر دارای ارتباط سالم جنسی هستند و می توانند نیازهای یک دیگر را برطرف کنند اگر یکی از این ها با فرد دیگری وارد رابطه جنسی شود عملا بدین معنی است که مهمترین دلیل وجودی خانواده یعنی زناشویی زیر سوال می رود و این یعنی این خانواده از هم پاشیده محسوب می شود. حال تصور کنید که این مسئله در جامعه اشاعه پیدا کند. بدین ترتیب خانواده های بیشتری از بنیاد تخریب می شود و این یعنی تضعیف جامعه و از بین رفتن آن. بنابراین مجازات تعیین شده برای زنای محصنه اولا باید به نوعی باشد که بتواند جزای از هم پاشیده شدن یک خانواده را بدهد و ثانیا آنقدر باید سخت باشد که باعث شود افراد جامعه در برابر لذت شهوانی خودشان مقاومت کنند تا درگیر چنین مجازات هایی نشوند. بنابراین اسلام سخت ترین مجازات ها در طول تاریخ را برای زنای محصنه در نظر گرفته است تا بدین ترتیب اشاعه این کار را در جامعه بگیرد. حال متوجه می شویم که اهمیت کارکرد وکیل زنای محصنه از نظر اجتماعی و حتی از نظر اسلام چیست.

وکیل زنای محصنه (6)
وکیل زنای محصنه (6)

وکیل زنای محصنه را از کجا پیدا کنیم؟

وکیل زنای محصنه می توان از راه های مختلفی پیدا کرد و جریان دادرسی پرونده های خود را به او واگذار کرد اما یکی از بهترین و راحتترین راه هایی که می توان با کمک وکیل زنای محصنه جریان پرونده های مختلف مربوط به این حوزه را پیگیری کرد آن است که از یک موسسه حقوقی معتبر در این زمینه کمک گرفت و جریا پرونده های خود را به این موسسه واگذار کرد.

موسسه حقوقی پارسا سال های زیادی است که در زمینه پرونده های مختلف فعالیت می کند یکی از پرونده های بسیار حساسی که توسط وکیل زنای محصنه در گروه پارسا مورد پیگیری قرار می گیرد، پرونده های زنا و رابطه نامشروع است شما میتوانید در هر زمان ومکانی که نیاز به وکیل زنای محصنه داشتید با گروه پارسا تماس بگیرید تا بهترین وکیل زنای محصنه در تهران توسط به شما معرفی شود.

وکیل زنای محصنه (9)
وکیل زنای محصنه (9)

وکیل زنای محصنه و دیدگاه قانون مجازات

وکیل زنای محصنه باید بر قانون مجازات مسلط باشد تا بتوانید جریان پرونده های مربوط به این حوزه را بررسی کند و انها را به نتیجه برساند. بر اساس قانون مجازات در مورد این جرم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

زنا عبارت است از جماع مرد و زنی که علقه زوجیت بین آنها نبوده و از موارد وطی به شبهه نیز نباشد. جماع با دخول اندام تناسلی مرد به اندازه ختنه گاه در قُبُل یا دُبُر زن محقق می شود. هرگاه طرفین یا یکی از آنها نابالغ باشد، زنا محقق است لکن نابالغ مجازات نمی شود و حسب مورد به اقدامات تامینی و تربیتی مقرر در کتاب اول این قانون محکوم می گردد.

جماع با میت، زنا است، مگر جماع زوج با زوجه متوفای خود که زنا نیست لکن موجب سی و یک تا هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزیری درجه شش می شود. هرگاه متهم به زنا، مدعی زوجیت یا وطی به شبهه باشد، ادعای وی بدون بینه یا سوگند پذیرفته می شود مگر آنکه خلاف آن با حجت شرعی لازم ثابت شود.

هرگاه کسی با زنی که راضی به زنای با او نباشد در حال بیهوشی، خواب یا مستی زنا کند رفتار او در حکم زنای به عنف است. در زنا از طریق اغفال و فریب دادن دختر نابالغ یا از طریق ربایش، تهدید و یا ترساندن زن اگر چه موجب تسلیم شدن او شود نیز حکم فوق جاری است.

حد زنا برای زانی محصن و زانیه محصنه رجم است. در صورت عدم امکان اجرای رجم با پیشنهاد دادگاه صادرکننده حکم قطعی و موافقت رییس قوه قضاییه چنانچه جرم با بینه ثابت شده باشد، موجب اعدام زانی محصن و زانیه محصنه است و در غیر این صورت موجب صد ضربه شلاق برای هر یک می باشد.

احصان در هریک از مرد و زن به نحو زیر محقق می شود: الف احصان مرد عبارت است از آنکه دارای همسر دائمی و بالغ باشد و در حالی که بالغ و عاقل بوده از طریق قُبُل با وی در حال بلوغ جماع کرده باشد و هر وقت بخواهد امکان جماع از طریق قُبُل را با وی داشته باشد. ب احصان زن عبارت است از آنکه دارای همسر دائمی و بالغ باشد و در حالی که بالغ و عاقل بوده، با او از طریق قُبُل جماع کرده باشد و امکان جماع از طریق قُبُل را با شوهر داشته باشد.

وکیل زنای محصنه (3)
وکیل زنای محصنه (3)

در مورد زنای محصنه دقت کنید:

اموری از قبیل مسافرت، حبس، حیض، نفاس، بیماری مانع از مقاربت یا بیماریی که موجب خطر برای طرف مقابل می گردد مانند ایدز و سفلیس، زوجین را از احصان خارج می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است از وکیل زنای محصنه کمک بگیرید.

در زنا با محارم نسبی و زنای محصنه، چنانچه زانیه بالغ و زانی نابالغ باشد مجازات زانیه فقط صد ضربه شلاق است. مردی که همسر دائم دارد، هرگاه قبل از دخول، مرتکب زنا شود حد وی صد ضربه شلاق، تراشیدن موی سر و تبعید به مدت یک سال قمری است.

حد زنا در مواردی که مرتکب غیر محصن باشد، صد ضربه شلاق است. در موارد زنای به عنف و در حکم آن، در صورتی که زن باکره باشد مرتکب علاوه بر مجازات مقرر به پرداخت ارش‌ البکاره و مهرالمثل نیز محکوم می‌ شود و در صورتی که باکره نباشد، فقط به مجازات و پرداخت مهرالمثل محکوم می‌ گردد.

هرگاه مرد یا زنی کمتر از چهار بار اقرار به زنا نماید به سی و یک تا هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزیری درجه شش محکوم می شود. حکم این ماده در مورد لواط، تفخیذ و مساحقه نیز جاری است.

مرد را هنگام رجم تا نزدیکی کمر و زن را تا سینه در گودال قرار می دهند به نحویکه دست ها خارج از گودال و آزاد باشد. در اجرای مجازات رجم بزرگی سنگ نباید به اندازه ای باشد که محکوم با اصابت یک یا دو عدد کشته شود. هم چنین کوچکی آن نباید به اندازه ای باشد که عنوان سنگ بر آن صدق نکند.

قاضی اجرای احکام کیفری پیش از اجرای مجازات رجم با هماهنگی ماموران ذیربط اقدامات انجام یافته به شرح مواد فوق را بررسی کرده و در صورت تایید، مراتب را برای ضبط در پرونده صورت مجلس می کند. هرگاه زنای محصنه با اقرار یا علم قاضی ثابت شده باشد، هنگام رجم ابتدا قضات صادرکننده حکم بدوی سنگ می زنند و سپس دیگران و در صورتی که با شهادت شهود ثابت شده باشد،  ابتدا شهود و سپس قضات صادرکننده حکم بدوی و پس از آن دیگران سنگ می زنند.

وکیل زنای محصنه (2)
وکیل زنای محصنه (2)

وکیل زنای محصنه و آیین نامه نحوه اجرای مجازات زنا

وکیل زنای محصنه از تمامی مباحث مربوط به اجرای مجازات زنا آشنایی دارد. آیین نامه مربوط به اجرای مجازات ها در مورد مجازات زنای محصنه نیز به نکات متعددی اشاره کرده است که به چند مورد از اسی ترین آنها اشاره می کنیم:

هرگاه فرد به دو یا چند محکومیت شلاق حدی و یا محکومیت حدی و تعزیری محکوم شود، پس از اجرای محکومیت اولیه، اجرای حکم دوم تا بهبودی محل اصابت ضربات شلاق به تأخیر می افتد؛ مگر آن که محکوم خواهان اجرای حکم دوم پیش از بهبودی باشد و به تشخیص پزشکی قانونی اجرای حکم دوم بدین نحو برای سلامتی محکوم مخاطره آمیز نباشد. در فرض تاخیر در اجرای شلاق، قرار تامین مناسب صادر می شود.

قاضی اجرای احکام کیفری در صورت ادعای محکوم دایر بر وجود مانع پزشکی برای اجرای مجازات شلاق، وی را به پزشکی قانونی معرفی می کند. هرگاه به تشخیص پزشک قانونی امید به رفع مانع باشد، تا زمان بهبودی اجرای مجازات شلاق به تعویق می افتد و در غیر این صورت، در شلاق تعزیری قانون آیین دادرسی کیفری اقدام می شود و در شلاق  حدی به دستور دادگاه با یک دسته ترکه یا شلاق (ضغث) که به تعداد ضربات حد است، فقط یک بار به محکوم زده می شود؛ هرچند همه آن ها به بدن او نرسد.

ضربات شلاق حدی محکومان زن از شانه تا پایین کمر و به صورت مساوی و غیر متمرکز در تمام نقاط مذکور نواخته می شود. محکوم باید پوششی داشته باشد که بدن وی نمایان نشود و حکم توسط مأمور زن مجرب و بدون حضور مردان اجرا می شود.

وکیل زنای محصنه (11)
وکیل زنای محصنه (11)

در مورد اجرای حد زنا در نظر داشته باشید:

وکیل زنای محصنه می تواند تمامی نکات حقوقی لازم را به افراد توضیح دهد و آیین نامه را با زبانی ساده برای انها تحلیل کند. شلاق حدی محکوم مرد به نحو ایستاده از شانه تا مچ پا به صورت مساوی و غیر متمرکز در تمام نقاط مذکور اجرا می شود و در حد زنا، لواط، تفخیذ و شرب خمر در حالی که پوشاکی غیر از ساتر عورت نداشته باشد و در حد قوادی و قذف از روی لباس متعارف اجرا می شود. حد شلاق زنا و تفخیذ شدیدتر از حد شرب خمر و حد شرب خمر شدیدتر از حد قذف و قوادی است.

پوشش محکوم حین اجرای شلاق تعزیری باید متعارف باشد و تشخیص آن با قاضی اجرای احکام کیفری است. شلاق تعزیری در حالتی که محکوم بر روی شکم خوابیده و پوشش او لباس متعارف است، به پشت بدن و به جز سر و صورت، گردن و عورت زده می شود. ضربات شلاق به نحو یکنواخت در یک مجلس و با شدت متوسط به گونه ای که موجب خطر جانی یا نقص عضو محکوم نشود، نواخته می شود.

حکم شلاق در مورد محکوم مونث، به دستور قاضی اجرای احکام کیفری و توسط مامور مجرب زن و بدون حضور مردان به نحو فوق اجرا می شود؛ مگر این که محل اجرای حکم شلاق در رای دادگاه یکی از اماکن عمومی باشد که در این صورت حضور مردان مانع اجرای حکم نیست و شلاق در حالت نشسته اجرا می شود.

در مواردی که به تشخیص دادستان اجرای مجازات رجم میسر نباشد و دادگاه نیز قانون مجازات اسلامی پیشنهاد تبدیل مجازات را به رئیس قوه قضاییه نداده باشد، دادستان مراتب را به دادگاه پیشنهاد می دهد. دادگاه در صورت تایید، پرونده را از طریق رئیس کل دادگستری استان به معاونت قضایی ارسال می کند. در صورت موافقت رئیس قوه قضاییه با تبدیل مجازات رجم، پرونده جهت صدور حکم جدید به دادگاه ارسال می شود و در صورت عدم موافقت، مقدمات اجرای مجازات رجم فراهم می شود.

در صورت رضایت محکوم و ساعاتی پیش از اجرای حکم رجم و ترجیحاً در شب اجرا، مراسم مذهبی توسط فرد بصیر و آگاه به مسائل مذهبی و در غیاب وی توسط قاضی اجرای احکام کیفری انجام و به وی تفهیم می شود تا چنانچه اظهاراتی مانند توبه یا وصیت دارد اعلام کند. همچنین انجام غسل میت و تحنیط و تکفین توسط محکوم را به وی یادآوری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×