وکیل کیفری لواسان

وکیل کیفری لواسان (9)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل کیفری لواسان

وکیل کیفری در لواسان

وکیل کیفری لواسان

وکیل کیفری لواسان کیست؟ وکیل کیفری لواسان چه کارکردی می تواند داشته باشد؟ چه انتظاراتی از وکیل کیفری لواسان می توانیم داشته باشیم؟بهترین وکیل کیفری لواسان کیست؟ ویژگی های یک وکیل کیفری لواسان چیست؟ چگونه می توانیم بهترین وکیل کیفری لواسان را پیدا کنیم؟ ویژگی های بهترین وکیل کیفری لواسان چیست؟

وکیل کیفری لواسان یک وکیل پایه یک دادگستری در حوزه کیفری محسوب می شود. این وکیل از جنبه اثبات جرم و تعیین مجازات کارایی بسیار مهمی دارد. نکته بعدی این است که با توجه به این که عمدتا دادگاه های محل وقوع جرم به عنوان دادگاه صالح رسیدگی پرونده انتخاب می شود، عمده فعالیت وکیل کیفری لواسان در حوزه تهران و لواسانات است. اما در این مقاله می خواهیم کمی بیشتر با این عنوان آشنا شویم. در واقع می خواهیم از چند جنبه به وکیل کیفری لواسان و کارکرد او نگاه کنیم. جنبه اول این است که این فرد یک وکیل است و ما می خواهیم بدانیم که از یک وکیل چه انتظاراتی می توانیم به صورت کلی داشته باشیم. جنبه دوم کیفری بودن کارکرد این وکیل است. اما برای فهم جنبه کیفری لازم است که با مفاهیمی مانند جرم، مجازات و انواع آن بپردازیم. بنابراین اگر بخواهیم به صورت ساده و کلی بیان کنیم اینگونه باید بگوییم که برای این که بتوانیم با وکیل کیفری لواسان آشنا شویم و کارکرد او را درک کنیم باید یک سری از مفاهیم قانونی را به طور کامل درک کنیم.

در واقع اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم باید بگوییم که وکیل کیفری لواسان یک مفهوم و عنوان قانونی محسوب می شود. از این رو برای فهم آن باید سعی کنیم با زبان قانون آشنا شویم و به نوعی به زبان قانون صحبت کنیم. آن چیزی که مسلم است این است که اساسا ما نمی توانیم به طور کامل مفاهیم اولیه و الفبای قانون را مورد بررسی قرار دهیم. از این رو تنها به بخشی از مفاهیمی می پردازیم که برای درک کارکرد وکیل کیفری لواسان لازم و ضروری است. در واقع به بخشی از الفبای قانونی می پردازیم که به صورت مستقیم با عنوان وکیل کیفری لواسان در ارتباط است. از این رو پیشنهاد ما این است که این مفاهیم را به صورت کامل مطالعه کنید تا دقیق تر بدانید که وکیل کیفری لواسان کیست.

وکیل کیفری لواسان و مفهوم قانون

وکیل کیفری لواسان به عنوان یک وکیل پایه یک دادگستری کسی است که در حوزه قانون است. بنابراین اولین و شاید مهمترین عنوانی که باید بدانیم و بشناسیم مفهوم قانون است. به نظر شما قانون چیست؟ در واقع تاکنون فکر کرده اید که قانون چیست و چه کارکردی در جامعه دارد؟ آیا می توانیم جامعه ای بدون قانون را تصور کنیم؟ قانون مفهومی است که عناوینی مانند وکیل کیفری لواسان بر اساس آن بنا شده است. از این رو شناخت قانون به عنوان پایه ای ترین مفهوم موجود می تواند بسیار در شناخت کارکرد و وظایف وکیل کیفری لواسان به ما کمک کند.

بسیاری مبدا تاریخ از زمانی می دانند که اولین پادشاهان به اداره جامعه از مفهوم قانون استفاده کردند. اما واقعیت این است که قانون حتی قبل از خلقت انسان وجود داشته است. در واقع قانون از معدود مفاهیم ازلی است که وجود دارد. این موضوع را می توان با نگاه به مفهوم قانون متوجه شد. قانون در نهایت به دنبال یک هدف است و آن هدف چیزی جز تعریف چارچوب نیست. یک خوشه گندم نمی تواند گل رز به بار بیاورد و این یک قانون است. این قانون طبیعت و بر اساس غریزه ذاتی حیوانات و گیاهان تعیین شده است. اما انسان موجودی است که در کنار نیروی غریزه از نیروی عقل و اختیار بهره مند است. از این رو می تواند بر خلاف برخی از قوانین طبیعی عمل کند و از طرف دیگر هیچ قانونی به صورت ذاتی برای قوه اختیار انسان تعبیه نشده است. بنابراین برای اولین بار انسان بود که برای سطح خود قانون تعیین کرد. بر اساس این قانون انسان خودش را موظف کرد که چارچوب هایی را رعایت کند اما چرا؟

انسان موجودی نیست که به صورت ذاتی بتواند در اجتماع حضور داشته باشد. اما انسان رفته رفته فهمید که برای برخی از نیازهای خود باید وارد همکاری و هماهنگی با سایر انسان ها شود. برای این کار لازم بود که چارچوب های برای تنظیم روابط انسان در اجتماع وجود داشته باشد. این چارچوب ها در مجموع مفهوم قوانین را می سازد. بنابراین اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم قانون چیزی جز تنظیم کننده روابط انسان با سایر مفاهیم جامعه به واسطه ایجاد چارچوب هایی در موقعیت های مختلف نیست. قانونی کامل و دقیق تر است که بتواند موقعیت های بیشتری را پیش بینی کند و برای آن ها شرایطی در نظر بگیرد. یک وکیل کیفری لواسان با چنین مفهوم مهمی سر و کار دارد.

وکیل کیفری لواسان (6)
وکیل کیفری لواسان (6)

وکیل کیفری لواسان و کارکرد آن در جامعه

وکیل کیفری لواسان به عنوان یک شخصیت قانونی کارکرد های بسیاری می تواند در جامعه داشته باشد. در واقع همانطور که گفته شد قانون مفهوم و پایه اصلی ایجاد یک جامعه است. به بیان ساده تر ما بدون قانون جامعه ای هم نخواهیم داشت و این یعنی نابودی انسان! همین جمله به خوبی می تواند بستر کارکرد وکیل کیفری لواسان را به ما نشان دهد. به زبان ساده تر وکیل کیفری لواسان و سایر مفاهیم قانونی مهمترین عنصر در ایجاد و پایداری یک جامعه محسوب می شود. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

اما بر اساس این صحبت و شناختی که از مفهوم قانون پیدا کردیم می خواهیم بدانیم یک وکیل مانند وکیل کیفری لواسان چه کارکردهایی می تواند داشته باشد. در این خصوص دو دیدگاه عمده وجود دارد. در کشورهایی مانند ایران عمده دیدگاه ها در خصوص وکیل مانند وکیل کیفری لواسان اینگونه است که وکیل تنها در دادگاه ها و مسیرهای قضایی کارایی دارد. به بیان ساده تر در کشورهایی مانند ایران و جامعه ای هایی در این سطح کارکرد وکیل محدود به دستگاه های قضایی و دادگاه ها شده است. این تصور را می توان ناشی از چند عامل بدانیم. اولا این که بسیاری از مردم با وجود لزوم استفاده از قانون و ضرورت فهم آن نسبت به آن آگاهی کاملی ندارند. از این رو بسیاری از مردم با ساده ترین مفاهیم قانونی آشنایی ندارند و نمی دانند که از یک وکیل کیفری لواسان یا هر وکیل دیگری چه انتظاراتی می توانند داشته باشند. همین موضوع باعث شد که تصور بسیاری از کارکرد وکلا محدود به دانش آن از فیلم ها و داستان ها و … شود. در این مدیا ها معمولا وکلا در مسیرهای قضایی نشان داده شده است. همین موضوع باعث شده است که بسیاری اینگونه تصور کنند که کارکرد وکلا مانند وکیل کیفری لواسان تنها در مسیرهای دادگاهی است. مسلما یکی از مهمترین کارکردهای وکلا در مسیرهای قضایی و دادگاهی است اما باید گفت که این تنها کارکرد آن ها محسوب نمی شود. در واقع دیدگاه دیگری وجود دارد که عمدتا در کشورهای سطح اول جهان به آن پرداخته شده است. بر اساس این دیدگاه می توان کارکرد بسیار مهمترین برای یک وکیل در نظر گرفت.

وکیل کیفری لواسان (5)
وکیل کیفری لواسان (5)

وکیل کیفری لواسان و نگاه جامعه سطح اول به آن

وکیل کیفری لواسان کارکردهای مختلفی دارد. دانستیم که یکی از مهمترین جنبه های کارکرد وکیل کیفری لواسان در حوزه دادگاه ها و مسیرهای قضایی است. اما این کارکرد تنها کارکرد وکیل کیفری لواسان نیست. در کشورهای سطح اول جهان دیدگاه دیگری نیز به کارکرد وکلا دارند.

بگذارید اینگونه بیان کنیم. قوانین بر اساس روابط انسان با سایر مفاهیم جامعه ساخته شده است و با گذشت زمان و پیچیده تر شدن روابط این قوانین بودند که به سمت پیچیدگی کشیده شدند. اما از طرف دیگر هر فردی که در جامعه زندگی می کند باید بداند که بر اساس چه قوانینی باید فعالیت کند و چگونه روابط خودش را تنظیم کند. این لزوم فهم قانون در کنار پیچیدگی آن عملا پارادوکسی بسیار مهم را در جامعه ایجاد کرده است. در واقع قوانین امروز به اندازه ای پیچیده شده است که نمی توان از یک فرد عادی این انتظار را داشته باشیم که بتواند آن را متوجه شود. حتی امروز بسیاری در روخوانی ساده آن هم مشکل دارند. این مسئله ای بسیار مهم برای جامعه محسوب می شود. چرا که وقتی فرد نتواند قانون را بخواند و متوجه شود اساسا نمی تواند بر اساس آن عمل کند. بنابراین باعث ایجاد تعارض های قانونی مختلفی می شود. همچنین ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که همه اقشار جامعه کسب و کار و زندگی خودشان را رها کنند و تنها مشغول به مطالعه قانون و فهم آن شوند. این خلع مهمی است که در جوامع سطح اول به آن توجه شده است.

در واقع حاکمیت در این چنین جامعه هایی به خوبی می داند که اگر بتواند از زیر بار تعارض هایی که ناشی از عدم فهم قانون ایجاد می شود خلاص شود ( تعداد این تعارض ها معمولا بسیار زیاد است ) از نظر مالی، روانی و اجتماعی بسیار پیشرفت خواهد کرد. زیرا هزینه های مالی و روانی بسیاری برای حل این تعارض ها ایجاد می شود. همچنین با حذف این تعارضات سیستم قضایی می تواند ساده تر و سریع تر به سایر تعارض های مهم ایجاد شده بپردازد. اینجاست که حاکمیت در چنین جوامعی از وکلا مانند وکیل کیفری لواسان به عنوان مترجم قانون در جامعه استفاده می کند. یعنی در این جوامع معتقد هستند که مهمترین کارکرد یک وکیل در جامعه این است که بتواند قوانین و مفاهیم آن را با زبانی ساده تر در جامعه توصیف کند. به زبانی ساده تر مشاوره حقوقی مهمترین کارکرد هر وکیل در جامعه به حساب می آید.

وکیل کیفری لواسان (2)
وکیل کیفری لواسان (2)

وکیل کیفری لواسان و حوزه کیفری

وکیل کیفری لواسان همانطور که از عنوانش پیداست، در حوزه کیفری فعالیت می کند. بنابراین برای این که بدانیم این وکیل چه کارکردهایی می تواند داشته باشد باید با مفهوم کیفری آشنا شویم و بدانیم که اساسا یک وکیل کیفری لواسان بر اساس چه مفاهیمی فعالیت می کند. در واقع می خواهیم بدانیم یک وکیل کیفری چه تفاوتی با یک وکیل حقوقی دارد.

به طور کلی قانون ایران تحت دو بخش کیفری و حقوقی ساخته و پرداخته شده است. به نوعی می توان اینگونه بیان کرد که هر چیزی که شما در قانون می بینید و یا از قانون می شنوید تحت یکی از این بخش های قانونی تعریف شده است. حقوقی آن بخش از قانون است که در آن قانونگذار به حقوق هر فرد در جامعه پرداخته است. در واقع در این بخش از قانون مشخص می شود که هر فرد چه چارچوب هایی را در جامعه باید رعایت کند و چگونه بر اساس این چارچوب ها دست به اقدام بزند. در این بخش از قانون مشخص شده است که هر فرد برای زندگی در جامعه و داشتن ارتباط با دیگران در موقعیت های مختلف از چه حقوقی برخوردار است. در این بخش از قانون از مفهوم جریمه و تخلف نیز استفاده شده است.

اما وکیل کیفری لواسان یک وکیل کیفری است. کیفری آن بخش از قانون است که با مفهوم جرم عجین شده است. بدین معنی که در این بخش از قانون جرم تعریف، اثبات یا رد می شود و بر اساس جرم، مجازات متناسبی تعیین می شود. بدین ترتیب در بخش کیفری با مفهوم متهم، مجرم، جرم، جنایت، جانی و مجازات سروکار داریم. نکته مهمی که باعث می شود اهمیت وکیل کیفری لواسان بهتر مشخص شود این است که در بخش کیفری می توان برای زنده ماندن یا نماندن یک فرد ( اعدام ) تصمیم گیری کرد. به بیان ساده تر مال یا جان افراد در این بخش قانون مورد بررسی و تصمیم گیری قرار می گیرد. این موضوع به سادگی می تواند نشان دهد که وکیل کیفری لواسان چه کارکرد مهمی می تواند برای موکل خود داشته باشد.

وکیل کیفری لواسان (5)
وکیل کیفری لواسان (5)

وکیل کیفری لواسان و مفهوم جرم

وکیل کیفری لواسان کسی است که با مفهوم جرم سر و کار دارد. در واقع می توان از این وکیل به عنوان وکیل جنایی نیز یاد کرد. به بیان ساده تر وکیل کیفری لواسان باید جرم را بشناسد و سعی کند بر اساس جرم مشخص شده مجازات متناسبی را از دادگاه درخواست کند. در سوی دیگر ماجرا نیز وکیل کیفری لواسان تلاش می کند مانع از اثبات جرم برای موکل خود شود. همه این کار ها بر اساس تعریف جرم صورت می گیرد. یعنی این وکیل باید جرم را بشناسد و بداند که بر اساس چه مفهومی باید پیش برود. از این رو در ادامه می خواهیم بدانیم جرم چیست و چگونه تعریف می شود.

به طور کلی اگر از یک فرد عادی بپرسید که جرم چیست احتمالا او به شما خواهد گفت که هر کار خلاف قانون را جرم می دانیم. اما این تعریف از دید قانون چندان درست نیست. در واقع در قانون برای اثبات جرم از سه رکن مادی، معنوی و قانونی استفاده شده است. زمانی که این سه رکن به صورت همزمان اثبات شود می توان گفت که جرم اتفاق افتاده و فاعل مجرم است و باید برای او مجازاتی متناسب تعیین شود. بنابراین یکی از مهمترین ابزارهای وکلایی مانند وکیل کیفری لواسان را می توانیم همین سه رکن بدانیم. در واقع وکلا سعی می کنند این ارکان را بر اساس این که در کدام سوی دعوی قرار دارند رد یا اثبات کنند.

رکن مادی به اثرات فعل می پردازد. در واقع در این رکن به این سوال پاسخ داده می شود که آیا فعل اثرات منفی و قابل اثباتی داشته یا خیر. اگر این فعل ( انجام یا ترک آن ) اثرات منفی قابل اثبات بر فرد یا جامعه داشته باشد این رکن اثبات می شود. در رکن معنوی قانون به دنبال پاسخ این سوال است که آیا فرد با دانش و آگاهی قبلی و با نیت قبلی این کار را کرده است یا خیر؟ در واقع اگر اثبات شود که عمدی در کار بوده رکن معنوی اثبات می شود اما در صورت سهوی بودن داستان به نحوی دیگر رقم می خورد. در رکن قانونی نیز وکلایی مانند وکیل کیفری لواسان به دنبال این هستند که نشان دهند فعل صورت گرفته دارای مصادق قانونی می باشد یا خیر. چرا که اگر قانون در خصوص فعلی صحبت نکرده باشد اساسا نمی توان آن را جرم تلقی کرد. بر اساس همین رکن است که مجازات متناسب جرم تعیین می شود. با اثبات این سه رکن در کنار یکدیگر جرم اثبات می شود.

وکیل کیفری لواسان (4)
وکیل کیفری لواسان (4)

وکیل کیفری لواسان و انواع مجازات

وکیل کیفری لواسان در کنار جرم، با مفهوم مجازات نیز سر و کار دارد. این مفهوم شاید برای بسیاری از ما یکتا باشد. به بیان ساده تر شاید بسیاری از ما مفهوم مجازات ساده بدانیم. اما در قانون برای مجازات انواع مختلفی در نظر گرفته شده است. بر اساس نوع مجازات کارکرد وکلایی مانند وکیل کیفری لواسان می تواند تغییر کند. از این رو در ادامه سعی می کنیم به صورت کوتاه و جامع انواع مجازات را برای شما معرفی کنیم.

در قانون ایران دو نوع مجازات در نظر گرفته شده است. این مجازات ها عبارتند از مجازات حدی و مجازات تعزیری. با توجه به این که عمده قانون ایران بر اساس شرع و اسلام تدوین شده کاملا طبیعی است که برخی از جرایم توسط اسلام مشخص شده باشد و برای آن مجازات هایی نیز تعیین شده باشد. به نوعی می توان اینگونه گفت که آن دسته از مجازات هایی که توسط اسلام مشخص شده به عنوان مجازات حدی در نظر گرفته می شود. ویژگی بارز این مجازات ها این است که غیر قابل تخفیف یا تقلیل هستند. در واقع همانطور که در اسلام آورده شده باید اجرا شود. مگر در شرایط خاصی که فرد توبه کرده و به طور کلی از مجازات معاف می شود. به طور مثال مجازات شرب خمر 80 ضربه شلاق حدی است. هیچ قانون و قانون گذاری نمی تواند ضربه ای به این مجازات اضافه یا ضربه ای از آن کم کند. این مهمترین ویژگی مجازات حدی محسوب می شود.

اما در مجازات تعزیری داستان به نحوی دیگر رقم می خورد. در واقع آن دسته از مجازات هایی که توسط قانونگذار تعیین می شود به عنوان مجازات های تعزیری در نظر گرفته می شود. این دسته از مجازات ها معمولا به صورت بازه ای مشخص می شود. بطور مثال برای یک جرم حبس 1 تا 3 ماهه در نظر گرفته شده است. نکته مهمی که در خصوص مجازات های تعزیری وجود دارد این است که این مجازات ها در شرایطی قابلیت تخفیف و تغییر را دارند. از این رو معمولا وکلایی مانند وکیل کیفری لواسان دارای عملکرد بیشتری در این حوزه است. اما در خصوص مجازات حدی اهمیت کاری وکیل کیفری لواسان بیشتر است.  

وکیل کیفری لواسان (2)
وکیل کیفری لواسان (2)

وکیل کیفری لواسان و چالش های قانونی

وکیل کیفری لواسان از جمله وکلایی محسوب می شود که با یکی از مهمترین مفاهیم قانونی سر و کار دارد. در واقع می توانیم اینگونه بیان کنیم که وکیل کیفری لواسان مانند بسیاری دیگر از انواع وکلایی کیفری کارایی مهمی دارد و این کارایی مهم باعث شده است که به سختی کار این دسته از وکلا اضافه شود. این سختی کار را می توانیم از چند جنبه مورد بررسی قرار دهیم.

اولین جنبه این است که قانون و حاکمیت نسبت به مفهوم جرم بسیار حساس است. در واقع جرم فعلی است که بر اساس سه رکن مادی، معنوی و قانونی اثبات می شود. رکن قانونی نشان می دهد که فعل یا جرم دارای اثرات منفی برای افراد دیگر یا جامعه است. بر اساس همین مسئله است که قانون در برابر جرم حساسیت بسیاری دارد. زیرا جرم باعث می شود که جامعه به صورت کلی یا جزئی آسیب ببیند. از این رو قانون در خصوص اجرای حوزه کیفری بسیار حساس تر است. این حساسیت باعث شده است که وکیل کیفری لواسان سختی های بسیاری را در برابر قانون متحمل شود.

دیگر جنبه سختی کار وکیل کیفری لواسان را می توان این موضوع دانست که در حوزه کیفری قانون برای مال یا جان افراد تصمیم گیری می کند. در واقع قانون در حوزه کیفری بر اساس مفهوم مجازات می تواند برای جان یا مال مجرم تصمیم گیری کند. در واقع قانون در این حوزه می تواند برای زندانی کردن فرد، مجازات نقدی و یا حتی زنده ماندن یا نماندن افراد تصمیم گیری کند. همین مسئله خود به خود نشان می دهد که وکیل کیفری لواسان کارکرد بسیار مهمی دارد. تصور کنید که به عنوان مجرم با مجازات اعدام رو به رو هستید. اینجاست که وکیل کیفری لواسان می تواند به شکل یک منجی و نجات دهنده برای شما معنی می شود. البته همین مسئله و موضوع زنده ماندن یا نماندن مجرم خود به خود سختی کار وکیل کیفری لواسان را افزایش می دهد. اما این ها تنها سختی کار وکیل کیفری لواسان محسوب نمی شود. مهمترین سختی کار وکیل کیفری لواسان جو حاکم بر دادگاه است.

وکیل کیفری لواسان (1)
وکیل کیفری لواسان (1)

وکیل کیفری لواسان و اهمیت کاری او

وکیل کیفری لواسان با موارد بسیاری رو به رو است. اما شاید بتوانیم مهمترین سختی کار وکیل کیفری لواسان را جو حاکم بر دادگاه های کیفری دانست. بگذارید ساده تر این موضوع را توضیح دهیم. آن چیزی که باعث می شود یک پرونده یا دادگاه کیفری تشکیل شود این است که اساسا یکی از طرفین دعوی متضرر شده است. این ضرر می تواند مالی یا جانی باشد.

همین که یکی از طرفین به عنوان محق و متضرر در دادگاه حاضر می شود خود به خود باعث می شود که جو سنگینی در دادگاه ایجاد شود. در واقع در این دادگاه ها بعد احساسی به شکل محسوسی می تواند تاثیرگذار باشد. شما فرض کنید که در دادگاه رسیدگی به قتل، خانواده مقتول با چه حس و حالی در این دادگاه شرکت می کنند. همین حس و حال و همچنین داغ از دست دادن عزیزشان باعث می شود که اساسا کار وکیل کیفری لواسان سخت شود. زیرا این افراد عمدتا بر اساس احساس از دست دادن عزیز خودشان تصمیم گیری می کنند. بنابراین نمی توان به صورت منطقی با آن ها وارد صحبت شد. همین موضوع سختی کار وکیل کیفری لواسان را چند برابر می کند.

البته می توان اینگونه گفت که وکیل کیفری لواسان با تجربه می تواند از همین جو احساسی نیز استفاده کند و به نوعی کاری کند که احساس موجود در دادگاه به در جهت کمک به موکل او قرار بگیرد. البته این کار نیاز به دانش و تجربه بسیار بالایی دارد. به نوعی می توانیم اینگونه بیان کنیم که وکیل کیفری لواسان کسی است که به جز قانون بتواند از ابزارهایی مانند همین احساسات کمک بگیرد.

به جز این سختی کار دیگری نیز می توانیم برای وکیل کیفری لواسان در نظر بگیریم. این وکیل علاوه بر قوانین کیفری و مجازات اسلامی باید بر یک سری از مفاهیم فقهی نیز مسلط باشد. در واقع بخش عمده ای از قانون مجازات بر اساس شرع و اسلام تدوین شده است. از این رو شناخت مسائل فقهی و تسلط بر آن ها می تواند بسیار مهم باشد. چرا که استفاده از چنین مفاهیمی در دادگاه می تواند نظر قاضی را جلب کند.

وکیل کیفری لواسان (1)
وکیل کیفری لواسان (1)

وکیل کیفری لواسان و مفهوم تخفیف مجازات

وکیل کیفری لواسان کسی است که می تواند برای موکل خود به عنوان مجرم تخفیف در مجازات بگیرد. در واقع تخفیف در مجازات بدین معنی است که مجازاتی کمتر از مجازات تعیین شده در قانون برای مجرم در نظر گرفته شود. به نوعی می توان اینگونه بیان کرد که وکیل کیفری لواسان می تواند بر اساس قانون و شرایط تخفیف در مجازات، برای موکل خود مجازاتی کمتر از مجازات تعیین شده در قانون را بگیرد. به طور مثال اگر برای یک جرم مجازات سه تا 6 ماهه در نظر گرفته شده باشد به واسطه مفهوم تخفیف در مجازات می توان برای این جرم مجازاتی کمتر از سه ماه در نظر گرفت. این موضوع در خصوص کارکرد وکیل کیفری لواسان می تواند بسیار مهم و تاثیر گذار باشد.

اما مسئله ای که وجود دارد این است که وکیل کیفری لواسان نمی تواند در خصوص همه انواع جرایم وارد عمل شود. در واقع شرایط خاصی برای تخفیف در مجازات در نظر گرفته شده است که مهمترین آن ها تعزیری بودن مجازات است. در واقع شما نمی توانید برای مجازات حدی درخواست تخفیف در مجازات داشته باشد. این مسئله بسیار مهمی است که باید به آن دقت کنید. بنابراین از وکیل کیفری لواسان تنها می توانید در حوزه مجازات تعزیری استفاده کنید. اما به جز این همچنان شرایط خاصی برای وکیل کیفری لواسان وجود دارد. در واقع صرفا تعزیری بودن مجازات دلیل بر تخفیف مجازات نمی شود. برخی از جرایم تعزیری مانند اخلال در نظام اقتصادی، جرایم مربوط به مواد مخدر، مجازات های مربوط به کلاهبرداری و چند مورد دیگر غیر قابل تخفیف هستند.

اما وکیل کیفری لواسان به جز نگاه به جرم به شرایط تخفیف در مجازات نیز باید توجه داشته باشد. در واقع این وکیل می تواند بر اساس یکی از شرایط گذشت شاکی، همکاری موثر با دادگاه و یا ضابطین قانون، اقرار یا ندامت متهم پیش از اثبات جرم و چند مورد دیگر. در صورتی که هر کدام از این شرایط حادث شود وکیل کیفری لواسان می تواند نسبت به گرفتن تخفیف در مجازات اقدام کند. توجه داشته باشید که در صورتی که دو حالت یا بیشتر از موارد گفته شده وجود داشته باشد یعنی هم شاکی گذشت کند و هم مجرم پیش از اثبات جرم اقرار کند قاضی می تواند برای هر کدام تخفیف در مجازات جداگانه در نظر بگیرد. البته یادتان باشد که همه این ها به نظر قاضی بستگی دارد و در این خصوص الزامی برای دادگاه وجود ندارد.

https://www.parsalawyers.com/wp-content/uploads/2022/11/ووکیل کیفری لواسان (7)کیل-کیفری-لواسان-7.jpg
وکیل کیفری لواسان (7)

وکیل کیفری لواسان و قابل گذشت بودن یا غیر قابل گذشت بودن یک جرم

وکیل کیفری لواسان با انواع جرایم سر و کار دارد. در بالاتر بیان کردیم که جرم از نظر مجازات به انواع تعزیری و حدی تقسیم می شود. اما این تنها تقسیم بندی مربوط به حوزه کاری وکیل کیفری لواسان نیست. در واقع می توان برای جرم انواع دیگری از تقسیم بندی ها را نیز انجام داد. یکی از مهمترین این تقسیم بندی ها قابل گذشت یا غیر قابل گذشت بودن جرم است.

برخی از جرایم تنها بر اساس شکایت شاکی و وجود یک شاکی خصوصی قابل پیگرد قانونی است. به طور مثال در صورتی که جرم تدلیس در نکاح صورت بگیرد. یعنی فردی به صورت عمدی فرد دیگری را در مسیر ازدواج فریب دهد تنها زمانی به عنوان مجرم شناخته می شود که شاکی خصوصی در بین باشد. در صورتی که شاکی خصوصی این مسئله را مورد پیگیری کیفری قرار ندهد و یا از آن گذشت کند این جرم قابل پیگرد قانونی نیست. برای آخرین بار در سال 1399 لیستی از جرایم قابل گذشت اعلام شد و چند جرم به این لیست اضافه شد.

به جز جرایمی که در لیست جرایم قابل گذشت آورده شده، سایر جرایم غیر قابل گذشت محسوب می شود. یعنی اینگونه جرایم چه شاکی خصوصی داشته باشد و چه شاکی خصوصی نداشته باشد قابل پیگرد قانونی و کیفری است. به نوعی این دسته از جرایم دارای اثرات عمومی و اجتماعی است و صرفا با گذشت شاکی خصوصی قانون از حق خودش نمی گذرد و همچنان این جرم را پیگیری می کند. بنابراین مهمترین مفهومی که باید در اینجا بدانیم این است که اگر جرایم قابل گذشت باشد با گذشت شاکی خصوصی جرم بخشیده می شود اما در صورتی که جرم غیر قابل گذشت باشد همچنان پرونده کیفری باز است. این موضوع در کارکرد وکیل کیفری لواسان می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. همچنین این دو مفهوم در خصوص مفهوم مرور زمان که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد بسیار تاثیرگذار است. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه بسیاری داشته باشیم.

وکیل کیفری لواسان (3)
وکیل کیفری لواسان (3)

وکیل کیفری لواسان و نگاه به مفهوم مشمول مرور زمان

وکیل کیفری لواسان به خوبی می داند که مرور زمان یکی از ابزارهای مهم قانونی و کیفری است. در واقع قانون به واسطه این موضوع می تواند کمی بار کاری دستگاه قضایی را کنترل کند و مانع از باز شدن پرونده هایی شود که سال ها قبل اتفاق افتاده است. در واقع مرور زمان اجازه نمی دهد که یک جرم بعد از گذشت مدت زمان معینی قابل پیگیری باشد. این موضوع در قانون ایران با عنوان مرور زمان شناخته می شود.

اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم مرور زمان بدین معنی است که بعد از گذشت زمانی مشخص از وقوع یک جرم و یا اطلاع از وقوع جرم دیگر امکان پیگیری شکایت وجود ندارد. این موضوع تنها مشمول جرایم تعزیری است و در خصوص جرایم حدی اجرا نمی شود. به طور مثال اگر جرمی اتفاق بیفتد که قانون برای آن مرور زمان سه سال در نظر گرفته باشد. شاکی نمی تواند بعد از سه سال به دادگاه مراجعه کند و آن را مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

وکیل کیفری لواسان به خوبی می داند مرور زمان بسته به قابل گذشت بودن یا غیر قابل گذشت بودن جرایم متفاوت است. اگر جرمی در دسته جرایم قابل گذشت باشد، تنها یک سال بعد از وقوع جرم یا اطلاع از وقوع جرم امکان پیگرد قانونی برای شاکی وجود دارد. اما برای سایر انواع جرایم که در دسته غیر قابل گذشت هستند، اساسا بر اساس نوع مجازات تعزیری این مدت زمان تعیین می شود. شما می توانید از یک وکیل کیفری لواسان بخواهید تا بر اساس نوع مجازات تعزیری برای شما توضیح دهد که هر جرم مشمول چه زمانی برای عنوان مرور زمان می شود.

نکته ای که وجود دارد در دسته جرایم غیر قابل گذشت هم اگر جرمی مشمول مرور زمان شود نه تنها شاکی خصوصی بلکه دادگاه و قانون نیز امکان پیگرد آن را از دست می دهد. این موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم. نکته مهم دیگر این است که مبدا شروع مرور زمان از وقوع جرم و یا از زمان اطلاع از وقوع جرم است. همچنین در شمارش زمان آن هر ماه سی روز در نظر گرفته می شود. این ها نکاتی مهمی بود که می تواند بعد جدیدی از کارکرد وکیل کیفری لواسان به ما نشان دهد.

وکیل کیفری لواسان (3)
وکیل کیفری لواسان (3)

وکیل کیفری لواسان و مسئله ای به نام اعاده دادرسی

از وکیل کیفری لواسان می توان به عنوان یک وکیل اعاده دادرسی نیز استفاده کرد. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم، اعاده دادرسی بدین معنی است که حکم قطعی صادر شده باشد اما طرف متضرر نسبت به این حکم اعتراض دارد، بنابراین بر اساس اعاده دادرسی سعی می کند ثابت کند که حکم بر خلاف قانون یا شرع صادر شده است. بنابراین اعاده دادرسی در خصوص کارکرد وکیل کیفری بسیار اهمیت دارد.

به نوعی می توانیم این گونه بیان کنیم که با صدور حکم قطعی امکان فرجام خواهی و تجدید نظر از بین می رود و تنها راه باقی مانده اعاده دادرسی خواهد بود. از این رو یکی از مهمترین کارکردهایی که می توانیم برای وکیل کیفری در نظر داشته باشیم این است که بتواند در خصوص اعاده دادرسی کارکرد خوبی داشته باشد.  

وکیل کیفری لواسان (4)
وکیل کیفری لواسان (4)

انتخاب بهترین وکیل کیفری لواسان

اما برای انتخاب بهترین وکیل کیفری لواسان باید به چه ویژگی هایی توجه کنیم؟ دو ویژگی دانش و تجربه مهمترین ویژگی هایی است که می توانیم برای انتخاب یک وکیل کیفری لواسان به آن ها توجه داشته باشیم. بر اساس آن چیزی که در این مقاله عنوان کردیم به نظر می رسد یک وکیل کیفری لواسان باید تخصص خوبی در حوزه قوانینی مانند مجازات اسلامی و سایر قوانین کیفری داشته باشد. اما این تخصص زمانی کارآمدتر می شود که این وکیل بتواند در حوزه فقهی نیز تخصص خوبی داشته باشد. در واقع با توجه به اهمیت کاری این دسته از وکلا لازم است که هر ابزار ممکنی که وجود دارد مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از مهمترین این ابزارها در قانون ایران، فقه و شرع است.

اما در خصوص تجربه باید گفت که تجربه در کار وکالت عامل بسیار مهمی محسوب می شود. در واقع مسیرهای قضایی به اندازه ای سخت و پیچیده است که می تواند هر کسی را سر در گم کند. این تجربه است که تنها در این مسیر می تواند کارایی خوبی داشته باشد و باعث شود که شما بتوانید ساده تر و راحت تر به مقصد برسید. در واقع دانش و تخصص می تواند مسیر های رسیدن به هدف را به شما نشان دهد و تجربه این قدرت را به شما می دهد که بتوانید بهترین مسیر را انتخاب کنید. بنابراین اثر تجربه را کم ندانید. یک وکیل مجرب می تواند بارها کمک بالایی به شما در این حوزه داشته باشد. در واقع این وکیل می داند که در هر موقعیتی باید چه رفتاری داشته باشد. او می داند که برای هر موقعیتی بهترین عملکرد چیست و در هر جایگاهی باید چه کاری بکند. از این روست که گفته می شود استفاده از یک وکیل مجرب می تواند به عنوان یک سرمایه گذاری عالی محسوب شود و نه هزینه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×