وکیل تغییر کاربری اراضی

وکیل تغییر کاربری اراضی (1)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل تغییر کاربری اراضی

وکیل تغییر کاربری اراضی

وکیل تغییر کاربری اراضی کیست؟ وکیل تغییر کاربری اراضی چه کارکردی دارد؟ وکیل تغییر کاربری اراضی را در چه حوزه ای می توانیم استفاده کنیم؟ بهترین وکیل تغییر کاربری اراضی کیست؟ حیطه کاری وکیل تغییر کاربری اراضی کدام بخش از قانون است؟ ویژگی های یک وکیل تغییر کاربری اراضی چیست؟ چه انتظاراتی می توانیم از یک وکیل تغییر کاربری اراضی داشته باشیم؟ بهترین وکیل تغییر کاربری اراضی کیست؟ بهترین وکیل تغییر کاربری اراضی چه خصوصیاتی دارد؟ از کجا می توانیم بهترین وکیل تغییر کاربری اراضی را پیدا کنیم؟

وکیل تغییر کاربری اراضی از جمله وکلای مهم در قانون حقوقی محسوب می شود. این دسته از وکلا این وظیفه را بر عهده دارند تا بتوانند کاربری تعیین شده برای اراضی را به نفع موکل خود تغییر دهند. به طور مثال یک زمین دار زراعی می خواهد از امتیازاتی مانند برق و آب و گاز برخوردار شود و اقدام به ساخت و ساز در زمین خود کند. این ساخت و ساز زمانی قانونی است و زمانی این امتیازات به وی داده می شود که ابتدا او بتواند کاربری زمین را از زراعی به مسکونی تغییر دهد. این مسئله در خصوص سایر تغییر کاربری ها مانند تغییر کاربری زمین آموزشی به مسکونی یا تجاری نیز وجود دارد. یک وکیل تغییر کاربری اراضی می تواند در این مسیر همراه موکل خود باشد و کاری کند که این مسیر ساده تر و سریع تر رقم بخورد.

ما در این مقاله به دنبال این هستیم که بتوانیم بهترین وکیل تغییر کاربری اراضی را پیدا کنیم. اما برای این کار لازم است که که بدانیم وکیل تغییر کاربری اراضی چه کارکردی دارد و چه از ابزارهای قانونی استفاده می کند. در واقع شناخت کارکرد و اهمیت کاری وکیل تغییر کاربری اراضی می تواند کمک بزرگی به ما در پیدا کردن ویژگی های وکیل تغییر کاربری اراضی کند. اما برای این که بتوانیم با کارکرد وکیل تغییر کاربری اراضی آشنا شویم باید مفاهیم قانونی مربوط به این حوزه را به خوبی بدانیم. به طور مثال باید بدانیم که وکیلی که در حوزه حقوقی فعالیت می کند چه تفاوت هایی با یک وکیل کیفری دارد. یا تغییر کاربری اراضی بر اساس چه قانونی اجرایی می شود  و قانون گذار در این خصوص چه نکاتی را بیان کرده است. همه این موارد به خوبی به ما نشان می دهد که ما به هر طریق باید با زبان قانون آشنا شویم. این آشنایی می تواند مسیر ما برای رسیدن به فهم درست از کارکرد وکیل تغییر کاربری اراضی هموارتر کند.

وکیل تغییر کاربری اراضی و ویژگی هایی که باید داشته باشد.

وکیل تغییر کاربری اراضی باید دارای ویژگی های متعددی باشد و بتواند به صورت جدی جریان پرونده های مختلف مربوط به این حوزه را بررسی کند در حالت کلی برای آنکه بتوان ویژگی هر وکیلی حتی وکیل تغییر کاربری اراضی یا غیره را مورد شناسایی قرار داد لازم است تا از منابع معتبر قانونی استفاده کرد. حتی اگر شما قصد مراجعه به وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری را نیز داشته باشید بهتر است در ابتدا اطلاعات قانونی و حقوقی کاملی در مورد این وکیل پیدا کنید و سپس برای انعقاد قرارداد وکالت به سراغ او بروید تا با خیال راحت جریان دادرسی پرونده های خود را به او واگذار کنید. به چند مورد از اساسی ترین و اصلی ترین ویژگی های وکیل تغییر کاربری اراضی اشاره می کنیم تا شما نیز میتوانید با خیال راحت جریان دادرسی پرونده های خود را به او واگذار کنید:

وکیل تغییر کاربری اراضی باید از تمامی مسائل قانونی و حقوقی اطلاعات کاملی داشته باشد تا بتواند اقدامات نسبتا مناسبی را رد جهت حفظ منافع موکلان خود انجام دهد. برخی از وکلایی که ادعا دارند دارای دانش حقوقی کاملی هستند اما به صورت تئوری و عملی در مورد مباحث حقوقی لازم در حوزه پرونده اطلاعی ندارند ممکن است باعث ایجاد آسیب و ضرر و زیان به موکل شوند. وکیل تغییر کاربری اراضی حرفه ای بهترین و حرفه ای ترین کسی است که در راستای پرونده های مربوط به حوزه تغییر کاربری می توان به او اطمینان کرد و جریان دادرسی پرونده های خود را به او واگذار کرد تا با دقت مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.

وکیل تغییر کاربری اراضی باید دارای مهارت های عملی باشد و بتواند جریان دادرسی پرونده های مختلف را رد حوزه قضایی به دنبال کند و بداند که برای هر مرحله از دادرسی باید چه موضوعاتی را در نظر بگیرد و چه اسناد حقوقی و مدارکی را نیز تهیه کند. البته شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که یک وکیل تغییر کاربری اراضی با تجربه به راحتی می تواند انواع مدارک قانونی و قابل استناد را برای موکلان خود در مدت زمانی کوتاه تهیه و آماده کند و در اختیار آنها قرار داد تا کمتر دچار مشکل شوند. یکی از اساسی ترین چالش ها و مشکلاتی که معمولا افراد مختلف با ان مواجه می شوند آن است که نمی دانند چگونه باید اسناد و مدارک لازم را فراهم کنند تا جریان دادرسی پرونده به خوبی پیش برود و وکیل تغییر کاربری اراضی توانسته است این شکل به صورت حرفه ای در کوتاه ترین زمان ممکن مورد حل  فصل قرار دهد تا افراد کمتر دچار مشکل شوند.

وکیل تغییر کاربری اراضی (10)
وکیل تغییر کاربری اراضی (10)

وکیل تغییر کاربری اراضی و دیگر تخصص های او

وکیل تغییر کاربری اراضی جز آن دسته از افرادی است که دلیل داشتن فن بیان بسیار قوی می تواند برای دفاع از حقوق موکلان خود در دادگاه حضور یابد و بهترین شرایط را برای به نتیجه رساندن پرونده های مختلف مهیا کند. وکیل تغییر کاربری اراضی حتی در برخی از جلسات دادگاه میتواند بدون حضور موکل خود نیز حضور یابد و جریان پرونده را به بهترین نحو ممکن مورد پیگیری قرار دهد و از به هدر رفتن زمان و هزینه موکلان خود جلوگیری کند.

وکیل تغییر کاربری اراضی می تواند انواع مشاوره حقوقی را که افراد به آن نیاز دارند را در اختیار آنها قرار داده تا بتوانند به اطلاعات قانونی حقیقی دست پیدا کنند. شما بای این موضوع را در نظر داشته باشید که بسیاری از مباحث قانونی که مطرح می گردند و دعاوی که در دادگاه ها رخ می دهند به دلیل عدم اطلاعات قانونی افراد با مشکلات بسیار متعددی مواجه می شوند و حتی ممکن است حقوق آنها را مورد تضییع نیز قرار دهند. به همین دلیل نویز بهترین راه حل مشکل آن است که افراد از همان ابتدا جریان دادرسی پرونده های خود را به وکیل تغییر کاربری اراضی ارجاع دهند و با شرکت در جلسات قانونی و حقوقی سوالات خود را بپرسند تا راه حلی مناسب برای رفع این مشکلات پیدا کنند.

وکیل تغییر کاربری اراضی جز آن دسته از وکلای متخصص است که می تواند در مراحل تجدید نظر نیز در کنار موکلان خود حضور داشته باشد و به آنها کمک کند تا در جهت حفظ منافع و حقوق قانونی خود قدم بردارد. وکیل تغییر کاربری اراضی بهترین و حرفه ای ترین اقدامات قانونی را به نحوی صحیح و در مدت زمانی کوتاه انجام می دهد تا افراد بتوانند در صرف هزینه و زمان خود صرفه جویی کنند. البته باید دقت داشته باشید در مراحل مربوط به پیش از صدور رای نهایی، وکیل تجدید نظر خواهی نیز می تواند اقدامات قانونی مفیدی را به افراد ارائه دهد و به آنها کمک کند تا با استناد به مدارک و ادله کافی درخواست قانونی خود را تهیه و آماده کنند.

وکیل تغییر کاربری اراضی به تمامی کسانی که نیاز به مشاوره حقوقی دارند می تواند خدمات مشاوره ای ارائه دهد و فرقی ندارد که این افراد دقیقا برای انعقاد قرارداد وکالت اقدام کرده باشند یا خیر. تمامی افراد می تواننند حتی بدون انعقاد قررداد وکالت از خدمات حقوقی وکیل تغییر کاربری اراضی استفاده کنند و مشکلات قانونی و حقوقی خود را حل کنند.

وکیل تغییر کاربری اراضی (3)
وکیل تغییر کاربری اراضی (3)

وکیل تغییر کاربری اراضی را بشناسید.

وکیل تغییر کاربری اراضی را می توان به عنوان یک وکیل توانا معرفی کرد که توانسته است در سال های اخیر بهترین و تخصصی ترین اقدامات را در جهت حفظ منافع موکلان خود انجام دهد و شرایط نسبتا مطلوبی را برای آنها ایجاد کند. وکیل تغییر کاربری اراضی به دلیل آنکه دارای رزومه کاری نسبتا قوی و بسیار ارزشمندی است به راحتی می تواند جریان دادرسی پرنده های مختلف را به بهترین شکل ممکن مورد بررسی قرار دهد و آنها را به نحوی مناسب پیگیری کند. وکیل تغییر کاربری اراضی دارای توانایی علمی کامل در مورد مسائل مختلف مربوط به تغییر کاربری ات  به خوبی می داند که جریان دارد این پرونده ها دارای چه جزییات قانونی و مسائل مهمی هستند. وکیل تغییر کاربری اراضی را باید از طریق راه های مختلفی مورد بررسی قرار داد تا بتوان در مورد توانایی و تخصص های او اطلاعات جامع و کاملی را بدست آورد. اگر شما نیز جزء آن دسته از کسانی هستید که به وکیل تغییر کاربری اراضی احتیاج دارید و میخواهید اطلاعات قانونی خود را در مورد این وکیل متخصص و حرفه ای افزایش دهید به شما توصیه میکنیم ک در ادامه این متن با ما همراه باشید.

وکیل تغییر کاربری اراضی را می توان مانند بسیاری دیگر از وکلا به عنوان یک فرد متخصص در جریان دادرسی پرونده ها یخود به عنوان یک فرد متخصص و حرفه ای به کار گرفت. وکالت جز آن دسته از مشاغلی است که دارای شاخه های بسیار متنوعی هستند و ممکن است و شرایط بسیار مختلفی در جریان پرونده های گوناگون آن وجود داشته باشد، به همین خاطر نیز بهتر است افراد قبل از آنکه به وکیل تغییر کاربری اراضی مراجعه کنند در ابتدا در مورد تخصص ها  توانایی های این فرد حرفه ای اطلاعات لازم را کسب کنند و بدانند که اصلا حوزه پرونده آنان در مورد چه بحث قانونی است و چه مسائلی را شامل می شود تا بتواننند به صورت کاملا تخصصی پرونده خود را به ویلی با تجربه در حوزه دعوایی که در آن درگیر شده اند بسپارند. برای مثال در صورتی که افراد بخواهند در جریان پرونده ای مربوط به تغییر نام حضور داشته باشند بهتر است از همان ابتدا به سراغ وکیل تغییر نام بروند و از او کمک بگیرند تا این فرد بتواند تمامی اطلاعات قانونی را به نحوی دقیق در اختیار آنها قرار دهد. در چنین شرایطی مسلما یک وکیل تغییر کاربری اراضی نمی تواند اسناد و مدارک و مربوط به این حوزه را تهیه و آماده کند.

وکیل تغییر کاربری اراضی (4)
وکیل تغییر کاربری اراضی (4)

وکیل تغییر کاربری اراضی یک وکیل حقوقی است.

وکیل تغییر کاربری اراضی را از نظر قانونی می توانیم یک وکیل حقوقی بدانیم. در واقع این دسته از وکلا بر اساس قوانین حقوقی و چارچوب های تعیین شده در این بخش از قانون کارکرد خودشان را ارائه دهند. یک وکیل در حوزه حقوقی مانند وکیل ملکی به خوبی می داند که این بخش از قانون از چه چارچوب هایی ساخته شده است و یک وکیل در این حوزه بر اساس چه قوانین کلی باید پیش برود.

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که قانون ایران بر اساس دو ساخت مهم کیفری و حقوقی تشکیل شده است. از این رو هر چیزی که در قانون جریان دارد به جز این دو رودخانه بستر دیگری برای ارائه شدن ندارد.از این رو برای این که بدانیم وکیل تغییر کاربری اراضی چه کارکردی دارد و از چه قوانینی پیروی می کند باید ساختار حقوقی را بشناسیم و آن را با ساختار کیفری مقایسه کنیم.

به طور کلی قانون در بخش حقوقی به این مسئله می پردازد که هر فرد در جامعه از چه حقوقی برخوردار است و چگونه می تواند در موقعیت های مختلف به این حقوق برسد. به نوعی می توان گفت که قانون در  بخش حقوقی چارچوب ها را مشخص می کند و بر اساس این چارچوب ها نشان می دهد که هر فرد در جامعه چه نوع رابطه ای با سایر انسان ها و دیگر مفاهیم اجتماعی می تواند داشته باشد. بر اساس این قانون مشخص می شود که چه حقوقی باید از طرف فرد رعایت شود. این مهمترین کارکرد وکلای این حوزه مانند وکیل طلاق است.

اما قانون در بخش کیفری به این سوال پاسخ می دهد که چه فعلی جرم است؟ چگونه می توان این جرم را اثبات کرد؟ چه مجازاتی برای این جرم باید در نظر گرفت؟ و چگونه این مجازات باید اجرا شود؟ در واقع وکلای این حوزه مانند وکیل شکایت از پزشک با مفهوم مهم جرم و اثبات آن سر و کار دارند. نکته مهمی که در خصوص بخش کیفری وجود دارد این است که قانون در این بخش این توانایی و قدرت را دارد که در زندگی، جان و مال افراد تاثیرگذار باشد. به طور مثال این بخش از قانون می تواند برای زنده ماندن یا نماندن افراد ( اعدام ) تصمیم گیری کند. نکته مهم دیگر که در خصوص تفاوت های وکلای حقوقی و کیفری باید به آن توجه داشته باشید این است که وکیل تغییر کاربری اراضی امکان شکایت کیفری و اعلام جرم را ندارد. این نکته مهمی است که باید به خاطر داشته باشید.

وکیل تغییر کاربری اراضی (9)
وکیل تغییر کاربری اراضی (9)

وکیل تغییر کاربری اراضی و مفهوم کاری او از نظر قانون

وکیل تغییر کاربری اراضی با مسئله ای سر و کار دارد که به صورت مستقیم با قوانین اجتماعی مرتبط است. به نوعی می توانیم اینگونه بیان کنیم که وکیل تغییر کاربری اراضی بر اساس قوانین میتواند کاری کند که یک زمین از کاربری به طور مثال زراعی به کاربری مانند مسکونی تغییر پیدا کند. اما بیایید به این کارکرد از دید دیگری نگاه کنیم.

مسئله مهمی که در خصوص کارکرد وکیل تغییر کاربری اراضی وجود دارد این است که زمین برای هر جامعه ای به عنوان یک سرمایه شناخته می شود. در واقع هر جامعه ای به خوبی می داند که زمین سرمایه ای برای آن محسوب می شود که می تواند بر اساس آن منابعی که در اختیار دارد را مدیریت کند. بنابراین منابعی که هر جامعه دارد بر اساس زمین تعریف می شود. از این نظر زمین را می توان یکی از مهمترین سرمایه های هر جامعه بدانیم. اما چه زمانی این سرمایه بالقوه به یک سرمایه بالفعل تبدیل می شود و جامعه می تواند از آن بهره مند شود. این مسئله زمانی رخ می دهد که اساسا جامعه این قدرت و توانایی را داشته باشد که بتواند این سرمایه بسیار بزرگ ملی را به درستی مدیریت کند.

در واقع مسئله بسیار مهمی که وجود دارد این است که هر کدام از زمین ها و اراضی که در جامعه وجود دارد کارکردی متفاوت می تواند داشته باشد. به طور مثال زمینی توانایی کشت دارد و فرد می تواند با کشاورزی یا باغداری بر روی آن به محصولات خوبی برسد. اما زمینی دیگر این توانایی را ندارد و یا در موقعیتی نیست که این چنین کارکردی را بتوان از آن انتظار داشت. به طور مثال زمینی که در دل شهر قرار دارد نمی تواند به عنوان یک زمین کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین هر زمینی که در شهر یا خارج از شهر وجود دارد بر اساس نیاز اجتماعی و شرایط جامعه کاربری مختلفی برای آن در نظر گرفته می شود. این مهمترین و پایه ای ترین مسئله ای است که باید در خصوص کارکرد وکیل تغییر کاربری اراضی به آن توجه داشته باشید. در واقع مسئله اصلی که وجود دارد این است که یک وکیل تغییر کاربری اراضی بر اساس نیاز اجتماعی و تغییر این نیاز می تواند نسبت به تغییر کاربری اراضی اقدام کند. اما چگونه این کار را انجام می دهد؟ یک وکیل تغییر کاربری اراضی از چه ابزارهایی برای این موضوع استفاده می کند؟ این ها مهمترین پرسش هایی است که پاسخ آن ها می تواند ما را به اهمیت کاری وکیل تغییر کاربری اراضی برساند.

وکیل تغییر کاربری اراضی (8)
وکیل تغییر کاربری اراضی (8)

وکیل تغییر کاربری اراضی و اهمیت کاربری اراضی

وکیل تغییر کاربری اراضی به خوبی می داند مسئله کاربری اراضی برای جامعه بسیار مهم است. در واقع حاکمیت بر اساس فاکتورهای مختلف که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم سعی می کند کاربری های مختلف برای اراضی ایجاد کند تا بتواند بر اساس این کاربری ها نیاز های مختلف جامعه را پوشش دهد. یکی از مهمترین تفاوت های وکیل تغییر کاربری اراضی با وکلایی مانند وکیل خانواده دقیقا اینجاست. که وکیل تغییر کاربری اراضی با حاکمیت جامعه سر و کار دارد و به نوعی باید حاکمیت را برای این موضوع راضی کند. اما چگونه؟ پیش از پاسخ به این سوال بیایید کمی از فاکتورهایی که حاکمیت اقدام به تعیین کاربری اراضی می کند صحبت کنیم. این مسئله می تواند بیشتر ما را با کارایی وکیل تغییر کاربری اراضی آشنا کند.

همانطور که گفتیم حاکمیت به زمین ها به دید سرمایه ای برای جامعه نگاه می کند. از این رو باید بتواند این سرمایه را به درستی مدیریت کند. این مسئله نیاز به فاکتورها و شاخص های مختلفی دارد. نیاز های اجتماعی اولین و مهمترین فاکتور برای تعیین کاربری ها محسوب می شود. در واقع نیازهای اجتماعی مفهومی به اندازه ای گسترده می شود سایر فاکتورها را مانند جمعیت هر منطقه و نیازهای همان منطقه زیر پوشش خود قرار می دهد.

بگذارید ساده تر بیان کنیم یک جامعه بر اساس اهدافی که دارد نیازهای خود را تعریف می کند. به طور مثال در جامعه ای هدف اصلی خودکفایی در محصولات کشاورزی عنوان می شود. بنابراین عمده زمین هایی که در این جامعه وجود دارد باید تحت عنوان زمین های کشاورزی محسوب شود. اما در جامعه ای دیگر آموزش به عنوان هدف اصلی شناخته می شود. بنابراین در این جامعه سعی می شود عمده زمین ها در اختیار فضاهای آموزشی باشد. این ها همه به اهداف اجتماعی بر می گردد. اما سوال مهم اینجاست که یک وکیل تغییر کاربری اراضی چگونه می تواند با وجود مشخص بودن نیازهای اجتماعی و تعیین کاربری ها بر اساس این نیاز اقدام به تغییر کاربری کند. در واقع وکیل تغییر کاربری اراضی به عنوان یک وکیل پایه یک دادگستری باید ثابت کند که این تغییر کاربری در راستای همان نیاز اجتماعی است و یا می تواند به نیازی مهمتر پاسخ دهد. در واقع این تغییر کاربری باید بتواند ارزش اقتصادی برای جامعه داشته باشد و به نوعی بتواند به نیازی مهم از جامعه پاسخ دهد. این کارکرد مهمی است که می توانیم برای وکیل تغییر کاربری اراضی در نظر داشته باشیم.

وکیل تغییر کاربری اراضی (2)
وکیل تغییر کاربری اراضی (2)

وکیل تغییر کاربری اراضی را چگونه پیدا کنیم؟

وکیل تغییر کاربری اراضی وکیلی نیست که بتوانیم به سادگی آن را در هر جای شهر پیدا کنیم. از این رو انتخاب این دسته از وکلا می تواند کار نسبت سختی محسوب شود. بنابراین باید در انتخاب این دست از وکلا کمی سختگیرانه عمل کرد. برای انتخاب وکیل تغییر کاربری اراضی باید به چند نکته مهم توجه داشته باشیم.

اولین و مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اساسا وکیل تغییر کاربری اراضی را برای چه کارکردی می خواهید؟ در واقع در این مقاله به دنبال نام یک یا چند وکیل تغییر کاربری اراضی به عنوان بهترین وکلا در این حوزه نباشید. مسئله ای که وجود دارد این است که شما در گام اول باید نیاز خودتان را به درستی تشخیص  دهید و بدانید که پرونده شما در چه مرحله ای قرار دارد. به نوعی می توانیم اینگونه بیان کنیم که تشخیص نیازی قانونی و حقوقی اولین گام برای پیدا کردن بهترین وکیل تغییر کاربری اراضی محسوب می شود. بنابراین این نیاز شماست که مشخص می کند بهترین وکیل تغییر کاربری اراضی برای شما چه کسی می تواند باشد.

اما فارغ از این مسئله می توانیم اینگونه بیان کنیم که وکیل تغییر کاربری اراضی باید از یک سری شرایط عمومی و اختصاصی نیز برخوردار باشد.مهمترین این شرایط داشتن تخصص کافی است. در واقع یک وکیل تغییر کاربری اراضی زمانی یک وکیل مجرب محسوب می شود که تخصص کافی در حوزه قوانین مدنی و قوانین شهری داشته باشد. در واقع این وکیل باید بداند که با چه قوانینی سر و کار دارد. به نوعی می توان گفت این دست از وکلا وظیفه دارند بتوانند تغییر کاربری مورد نیاز موکل را بر اساس این دانش و تخصص ایجاد کنند.

اما مهمتر از این ویژگی، وکیل تغییر کاربری اراضی باید از تجربه کاری خوبی نیز برخوردار باشد. در واقع وکیل تغییر کاربری اراضی زمانی می تواند از دانش و تخصص خودش استفاده کند که تجربه خوبی در این حوزه داشته باشد. این مسئله بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. در واقع مسیرهای قضایی و قانونی به اندازه ای سخت و پیچیده است که می تواند هر کسی را گمراه کند. از این رو این تنها تجربه است که می تواند به عنوان چراغ راه عمل کند. در واقع وکیل با تجربه به خوبی می داند که در هر موقعیتی باید از چه ابزاری استفاده کند و چگونه در این مسیر پیش برود. استفاده از این وکیل باتجربه می تواند به عنوان یک سرمایه گذاری محسوب شود.

وکیل تغییر کاربری اراضی (7)
وکیل تغییر کاربری اراضی (7)

وکیل تغییر کاربری اراضی و سختی های کاری او

وکیل تغییر کاربری اراضی با مسئله ای سر و کار دارد که هم برای فرد و هم برای جامعه اهمیت بالایی دارد. در واقع به مسئله کارکرد و کاربرد وکیل تغییر کاربری اراضی باید از دو دید فردی و اجتماعی نگاه کرد. وجود همین دو دیدگاه مختلف را می توان یکی از سختی های کار وکیل تغییر کاربری اراضی دانست.

به طور کلی فرد بنا بر هدف شخصی و نیازی که دارد به دنبال تغییر کاربری است. به طور مثال فرد می خواهد در دل باغ خود خانه ای بسازد. این فرد تنها به این فکر می کند که چگونه می تواند مجوز ساخت این ساختمان را بگیرد و چگونه می تواند از امتیازاتی مانند آب و برق و گاز بهره مند شود. بنابراین تمام خواسته و نیاز این فرد در این موضوع خلاصه می شود که بتواند خانه ی خود را در این زمین بنا کند. از دید این فرد این زمین برای خودش است و این اجازه را می تواند داشته باشد که بر آن هر نوع بنایی که بخواهد بسازد. اما این دیدگاهی نیست که حاکمیت اجتماع داشته باشد.

در واقع از دید جامعه کاربری زمین و هدفی که برای آن در نظر گرفته شده اهمیت دارد. مسئله ای که فرد نمی تواند آن را به سادگی قبول کند این است که در جامعه منافع عمومی مهمتر از منافع فردی محسوب می شود. این مهمترین سختی کار وکیل تغییر کاربری اراضی از نظر عملی محسوب می شود. این نوع سختی کار از جنس سختی هایی است که یک وکیل تصادفات نیز تحمل می کند. اما داستان به اینجا ختم نمی شود.

در عمل سختی های بیشتری را می توانیم برای وکیل تغییر کاربری اراضی متصور شد. در واقع فرض کنیم که فردی در زمینی که برای کاربری غیر مسکونی در نظر گرفته شده مسکنی بنا کرده باشد. قانون می تواند حکم تخریب این بنا را در شرایطی صادر کند. حال اینجاست که وکیل تغییر کاربری اراضی می تواند مانند یک ناجی عمل کند و کاری کند که این مسکن پا برجا بماند و مانع از فرو ریختن آن شود. این مسئله بسیار مهمی است که باید در خصوص کارکرد وکیل تغییر کاربری اراضی به آن توجه داشته باشید. این مسئله زمانی می تواند اهمیت بیشتری پیدا کند که پایه سازه های چند میلیاردی در میان باشد. در واقع بسیاری از ثروتمندان وجود دارند که در دل جنگل و در اراضی که اساسا کاربری غیر از مسکونی و تجاری دارند اقدام به ساخت انواع خانه ها کرده اند. این مسئله ای است که می تواند اهمیت کاری وکیل تغییر کاربری اراضی را نشان دهد.

وکیل تغییر کاربری اراضی (5)
وکیل تغییر کاربری اراضی (5)

وکیل تغییر کاربری اراضی و کارکرد دیگری که دارد.

وکیل تغییر کاربری اراضی شاید برای بسیاری از ما تنها این کارکرد را دارد که به عنوان یک وکیل در مسیر قضایی و حقوقی حضور داشته باشد. در واقع بسیاری از ما این انتظار را از وکیل تغییر کاربری اراضی داریم که بتواند در مسیر مربوط به تغییر کاربری و مراجعه به کمیسیون مربوطه سعی کند دستور لازم مبنی بر تغییر کاربری را بگیرد. این مسلما کاربردی مهم برای وکیل تغییر کاربری اراضی محسوب می شود. اما این وکیل درست مانند یک وکیل تخلیه یا سایر وکلا کارکردی دیگری نیز دارند.

در واقع در بسیاری از کشورهای سطح اول جهان کارکردی بسیار مهم تر از آن چیزی که بیان کردیم برای وکلا در نظر گرفته می شود. به نوعی می توان گفت که در جوامعی با سطح فکری و اجتماعی بالا وکیل را به عنوان یک مترجم قانون می شناسند. بگذارید کمی ساده تر بیان کنیم. در واقع آن چیزی که در همه جوامع وجود دارد این است که در عین الزام به اجرای قوانین توسط افراد جامعه فهم این قوانین برای همین دسته از افراد غیر ممکن شده است. در بیان ساده تر افراد جامعه باید چیزی را بخوانند و اجرا کنند که به سبب پیچیدگی و سختی که دارد عملا غیر قابل درک شده است و تنها کسانی می توانند قانون را درک کنند که عملا تخصصی در این حیطه داشته باشند. در واقع این وکلا هستند که با توجه به تجربه و تخصصی که در این حوزه دارند می توانند قوانین را به درستی درک کنند و بدانند که هر فرد در جامعه در چه موقعیتی چه رفتاری از خود نشان دهند. این نکته بسیار مهمی است که بر اساس آن می توان دومین و شاید مهمترین کارکرد یک وکیل را متوجه شد.

به نوعی می توان گفت که وکیل می تواند به عنوان مشاور در جامعه حضور فعالی داشته باشد. در واقع وکیل فردی است که قوانین را به خوبی می داند. از این رو می تواند بر اساس موقعیت پیش آمده بهترین مسیرها را به شما پیشنهاد دهد. در کشورهای سطح اول جهان افراد جامعه یاد گرفته اند که پیش از هر تصمیم گیری از یک وکیل کمک بگیرند. همین مسئله باعث شده است که تا حدود زیادی تعارضات قانونی کم شود و سیستم قضایی بتواند با فراغ بال بیشتری به مسائل مهمتر رسیدگی نماید. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. حال شما دوست دارید از وکیل تغییر کاربری اراضی بر اساس کدام کارکردش استفاده کنید؟

وکیل تغییر کاربری اراضی (7)
وکیل تغییر کاربری اراضی (7)

وکیل تغییر کاربری اراضی و رای وحدت رویه 822 دیوان عالی کشور

وکیل تغییر کاربری اراضی  یکی از بهترین و متخصص ترین وکلایی است که در تمامی مراحل دادری حتی صدور ارای وحدت رویه می تواند حضور داشته باشد. در خصوص پرونده وحدت رویه قضایی ردیف ۵/۱۴۰۱ هیأت عمومی دیوان عالی کشور به نمایندگی از دادستان محترم کل کشور به شرح زیر اظهار عقیده می‌نمایم: حسب گزارش معاونت قضایی دیوان عالی کشور در امور هیأت عمومی ملاحظه می‌گردد اختلاف نظر در مورد آنی یا مستمر بودن بزه«تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و در نتیجه شمول یا عدم شمول مرور زمان تعقیب» بین شعبه هشتم دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی و شعبه هشتم دادگاه تجدیدنظر استان البرز می‌باشد. همچنان که اساتید محترم مستحضرید تشخیص جرم آنی و مستمر، همانطور که بیان شده است، طول زمان تحقق رفتار مجرمانه است، به نحوی که چنانچه رفتار مجرمانه در لحظه و یا در مدت زمان کوتاهی محقق شود جرم آنی است، حتی اگر آثار و نتایج این رفتار مجرمانه ادامه و استمرار داشته باشد؛ اما چنانچه تحقق بزه، مستلزم استمرار مادی رفتار مجرمانه باشد به طوری که در هر لحظه رفتار مجرمانه با تمام عناصر تشکیل‌دهنده جرم تکرار و تجدید شود، این بزه، جرم مستمر خواهد بود؛ اگر چه این تقسیم‌بندی مطلق نبوده و برخی جرایم نیز از حیث زمان وقوع همانند جرایم آنی و از حیث نتیجه شبیه جرایم مستمرند که به جرایم استمراریافته معروف می‌باشند، اما در هر حال این تقسیم‌بندی از جهات مختلف واجد آثار و فوایدی است که بیانگر وجه تمایز و تفکیک بین این جرایم است، به طوری که به عنوان مثال از حیث مرور زمان، در جرایم آنی، مرور زمان در لحظه‌ای آغاز می‌شود که جرم تحقق یافته است در حالی که مرور زمان در جرایم مستمر از زمان قطع رفتار مجرمانه آغاز می‌شود و از حیث قانون حاکم و تأثیر قانون جدید نیز چون جرم علی‌الاصول تابع قانون حاکم در زمان وقوع آن است، جرم آنی نیز تابع این قانون است و دادگاه نمی‌تواند حکم قانون لاحق را به مصادیق سابق تسری دهد، لیکن در جرایم مستمر چون رفتار مجرمانه تا زمان حکومت قانون لاحق لحظه به لحظه تجدید و پی در پی محقق می‌شود، مشمول مقررات جدید قرار می‌گیرد، حتی اگر این قانون شدیدتر از قانون سابق باشد.

وکیل تغییر کاربری اراضی (11)
وکیل تغییر کاربری اراضی (11)

وکیل تغییر کاربری اراضی و بررسی رای نهایی دیوان عالی کشور

وکیل تغییر کاربری اراضی می تواند تمامی ارای وحدت رویه را به خوبی مورد تفسیر و تحلیل قرر دهد. با توجه به اینکه در بزه تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، مسأله‌ای که وجود دارد و ابتدا باید به آن پاسخ داده شود، این است که رفتار مجرمانه که عنصر مادی جرم را تشکیل می‌دهد «انجام اقدامات ‌ مادی و فیزیکی از قبیل احداث بنا و تاسیسات، خاک‌ریزی و خاک‌برداری، برداشتن شن و ماسه، گودبرداری، پی‌کنی، دپوی زباله و نخاله و …» است یا این اقدامات مقدمه بوده و رکن مادی این جرم «بهره‌برداری غیر زراعی و غیر باغی از اراضی با استفاده از اقدامات مقدماتی انجام شده» است؟ چنانچه اقدامات مادی و فیزیکی مزبور رکن مادی بزه را تشکیل دهد، بزه تغییر کاربری اراضی، جرم آنی خواهد بود و چنانچه رکن مادی این جرم «بهره‌برداری غیر زراعی و باغی از اراضی» باشد که در هر لحظه تکرار و تجدید شود، جرم مستمر خواهد بود. از طرفی هر یک از اعمال و عناوین مقرر در قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات مصوب ۱۳۷۴ از مصادیق اعمال و عناوین مصرح در ماده۶۹۰  قانون مجازات اسلامی بوده و از جمله آثار مترتب بر آنها حتی در صورت ارتکاب برای یک بار موجب اضرار منافع عموم در مدت‌های مدید می‌گردد. از این روی، فعل مجرمانه موضوع قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات دارای وصف جرم مستمر می‌باشد. لذا من حیث‌المجموع، نظر شعبه هشتم دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی را مطابق با قانون و قابل تأیید می‌دانم.

با توجه به عبارات به کار رفته در ماده ۱۰ (اصلاحی ۱۳۸۵/۸/۱) قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها مصوب ۱۳۷۴، «ایجاد بنا»، «برداشتن یا افزایش شن و ماسه» و «سایر اقداماتی که بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب می ‌ گردد»، رکن مادی بزه تغییر غیرمجاز کاربری اراضی موضوع ماده ۳ این قانون را تشکیل می‌دهد و با ارتکاب هر یک از این اقدامات، بزه یادشده واقع می‌شود و با عنایت به اینکه تداوم آثار و نتایج جرم، به معنای استمرار ارتکاب رکن مادی آن نیست، بنابراین، بزه مذکور از جرایم مستمر به شمار نمی‌آید و از تاریخ وقوع، مشمول مقررات عام مرور زمان تعقیب در جرایم تعزیری موضوع ماده ۱۰۵ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ می‌شود. بنا به مراتب، رای شعبه هشتم دادگاه تجدیدنظر استان البرز که با این نظر انطباق دارد، به اکثریت آراء صحیح و قانونی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×