وکیل ابطال صلح نامه

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل ابطال صلح نامه

وکیل ابطال صلح نامه

وکیل ابطال صلح نامه کیست؟ وکیل ابطال صلح نامه چه کارکردی می تواند داشته باشد؟ مهمترین ویژگی های وکیل ابطال صلح نامه چیست؟ یک وکیل ابطال صلح نامه در چه حوزه هایی فعالیت می کند؟ مهمترین ویژگی های یک وکیل ابطال صلح نامه چیست؟ بهترین وکیل ابطال صلح نامه چه ویژگی هایی دارد؟ از کجا می توانیم بهترین وکیل ابطال صلح نامه را پیدا کنیم؟ شما چه تصوری در خصوص وکیل ابطال صلح نامه دارید؟

وکیل ابطال صلح نامه یک وکیل در دسته قراردادها محسوب می شود. در واقع می توان اینگونه بیان کرد که وکیل ابطال صلح نامه یک وکیل حقوقی است که بر اساس قوانین قراردادها می تواند نسبت به ابطال یک صلح نامه اقدام کند. اما این کارکرد چه هدفی را دنبال می کند؟ در واقع از نظر اجتماعی و قانونی اصلی ترین کاربرد وکیل ابطال صلح نامه چیست و چه اهمیتی می تواند داشته باشد؟ این مسئله مهمترین سوالی است که در این مقاله به دنبال پاسخ آن هستیم.

به طور کلی برای این که به این سوال پاسخ دهیم باید به یک نکته بسیار مهم توجه داشته باشیم و آن این است که اساسا وکیل ابطال صلح نامه و مفاهیم وابسته به آن عنصری قانونی محسوب می شوند. بنابراین ما باید بدانیم که قانون از چه زبانی استفاده می کند. به زبان ساده تر ما باید پیش از این که بخواهیم هر مفهومی را متوجه شویم باید با زبان قانون آشنا شویم و این ممکن نیست مگر از طریق الفبای این زبان. در واقع قانون درست مانند هر زبان دیگر از الفبای خاص خودش تشکیل شده است. بنابراین برای فهم این زبان به ناچار باید به الفبای آن مراجعه کنیم. اما مسئله مهم این است که ما در این مقاله این قدرت و فرصت را نداریم که به تمامی الفباهای قانونی بپردازیم. از این رو در ادامه تنها به آن دسته از مفاهیم اشاره می کنیم که به صورت مستقیم با مفهوم وکیل ابطال صلح نامه در ارتباط است. این کار به ما این فرصت را می دهد که بتوانیم در خصوص کارکرد وکیل ابطال صلح نامه به زبانی مشترک برسیم. پیشنهاد ما این است که اگر دوست دارید دقیق تر با روند کاری وکیل ابطال صلح نامه آشنا شوید حتما این الفبای ساده اما اساسی قانون را بخوانید و با آن آشنا شوید.

وکیل ابطال صلح نامه و شناسایی او

وکیل ابطال صلح نامه یکی از بهترین و متخصص ترین انواع وکیل پایه یک دادگستری است که بسیاری از افراد در مورد آن اطلاعات بسیار کامل و با اهمیتی در دست ندارند. وکیل ابطال صلح نامه دارای تخصص و مهارت های بسیاری است که به شما توصیه می کنیم قبل از هرگونه اقدامی برای انعقاد قرارداد با این وکیل متخصص در ابتدا در مورد توانایی ها ومهارت های وکیل ابطال صلح نامه اطلاعات لازم را بدست آورید. وکیل ابطال صلح نامه می تواند در جریان پرونده های مختلف با موضوعات مختلف فعالیت های متفاوتی داشته باشد به همین خاطر نیز نباید انتظار داشت که عملکرد وکیل ابطال صلح نامه در تمامی موارد پرونده ها یکسان باشد.

وکیل ابطال صلح نامه یکی از متخصص ترین و حرفه ای ترین انواع وکیل تجاری است و می تواند انواع مختلف پرونده های مربوط به اینحوزه را با تکیه بر دانش و مهارتی که دارد مورد حل  فصل قرار دهد. در سال های اخیر شاهد این موضوع بوده ایم که بیشتر مشاغل دنیا به سمت تخصصی شدن رفته اند و افراد با تجربه و متخصص در حرفه های مختلف بهتر از هر شخص دیگری می توانند جریان این مشاغل را بر عهده گیرند. در مورد پرونده های حقوقی  انواع دعاوی قانونی نیز این موضوع صدق می کند و افراد معمولا به سراغ وکیل با تجربه می روند که سالهای زیادی را رد زمینه موضوع حقوقی پرونده مربوطه فعالیت کرده باشد و بتواند تخصص نسبتا خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

یکی از نمونه های پرونده هایی که وکیل ابطال صلح نامه میتواند در ان ها فعالیت کند، پرونده ها یملکی است. دقت داشته باشید در چنین مواردی تخصص و مهارت وکیل ملکی با افراد متخصص دیگر متفاوت است. وکیل ملکی کسی است که می تواند تمامی دعاوی را در زمینه املاک مورد حل و فصل قرار دهد و ایندر حالی است که وکیل ابطال صلح نامه تنها در موارد پرونده های مربوط به صلح نامه می تواند فعالیت تخصصی داشته باشد.

وکیل ابطال صلح نامه (8)
وکیل ابطال صلح نامه (8)

وکیل ابطال صلح نامه و ویژگی هایی که باید داشته باشد.

وکیل ابطال صلح نامه باید ویژگی های مختلفی داشته باشد تا بتواند فعالیت های تخصصی انجام دهد و شرایط نسبتا خوبی را رد پرونده های حقوقی مختلف بوجود آورد. به چند مورد از اساسی ترین و مهم ترین ویژگی های وکیل ابطال صلح نامه اشاره می کنیم تا بتوانید در مورد آنها اطلاعات نسبتا خوبی بدست آورید.

مهم ترین و تخصصی ترین فعالیت وکیل ابطال صلح نامه آن است که می تواند جریان پرونده های مختلف را در مدت زمانی کوتاه به نتیجه برسانید و در جریان این پرونده از تخصصی ترین و حرفه ای ترین اقدامات ممکن استفاده کند. وکیل ابطال صلح نامه باید دارای دانش حقوقی باشد تا بتواند قوانین و مفاد مختلف در زمینه صلح نامه و دیگر مباحث وابسته به آن را به افراد توضیح دهید و با زبانی ساده آنها را مورد تحلیل قرار داد.

یکی از مهمترین مباحثی که شما باید در مورد وکیل ابطال صلح نامه آن است که این وکیل حرفه ای و با تجربه باید دارای ویژگی های مختلفی باشد تا بتوانیم بگوییم توانایی های متعددی دارد. به بیانی بهتر شما باید این موضوع را بدانید که وکیل ابطال صلح نامه کسی است که علاوه بر داشتن دانش حقوقی دارای مهارت های قضایی نیز باشد و بتواند در جریان پرونده های مختلف راه حل حقوقی نسبتا خوبی را برای به نتیجه رساندن آنها پیدا کند.

وکیل ابطال صلح نامه را می توان از راه های مختلفی پیدا کرد و یکی از بهترین راه های پیدا کردن بهترین وکیل ابطال صلح نامه آن است که سوابق کاری او را مورد شناسایی قرار داد. وکیلی که دارای سوابق کاری درخشانی باشد این توانایی را دارد تا تخصصی ترین اقداماتی را که بر پایه تجربه بوجود امده اند را به کار گیرد.

شاید در ظاهر اینور به نظر بیاید که حیطه کاری وکیل متخصص در امور اراضی و وکیل زمین نیز همانند وکیل ابطال صلح نامه است اما این تصور کاملا اشتباه است و هر یک از این وکلا دارای مهارت و تخصص های مختلفی هستند که نمیتوان آنها را نادیده گرفت. برای آنکه بتوانید با انواع تخصص ها و مهارت های وکیل ابطال صلح نامه آشنا شوید به شما توصیه می کنیم که در ابتدا نوع پرونده خود را مورد شناسایی کنید تا بتوانید وکیل متخصص در این حوزه را انتخاب کنید.

وکیل ابطال صلح نامه (7)
وکیل ابطال صلح نامه (7)

وکیل ابطال صلح نامه چه می کند؟

وکیل ابطال صلح نامه می تواند از صفر تا صد پرونده های مربوط به این حوزه را بر عهده گیرد و جریان این پرونده ها را به بهترین نحو ممکن مورد بررسی قرار دهد و آنها را تا حد زیادی مدیریت کند. اگر شما جز کسانی هستید که می خواهید از وکیل ابطال صلح نامه کمک بگیرید بهتر است از همان ابتدای دعاوی پرونده های ابطال صلح نامه که با ارائه دادخواست توسط افراد ذینفع غاز می گردد به وکیل ابطال صلح نامه مراجعه کنید.

انواع اسناد قانونی و رسمی که برای جریان دادرسی پرونده های مختلف الزامی است معمولا توسط وکیل ابطال صلح نامه به صورت کاملا تخصصی و در مدت زمان کوتاهی انجام می گیرد. دقت داشته باشید که برخی از صلح نامه ها مربوط به وصایا و ارث وو  میراث هستند و د رچنین موارد یلازم است تا از وکیل تحریر و مهر و موم ترکه نیز کمک گرفت.

وکیل ابطال صلح نامه این توانایی را دارد تا در تمامی مراحل دادرسی پرونده به افراد کمک کند تا احساس آرامش خود را بدست آورد و کمتر دچار مشکل شوند. به بیانی بهتر شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که مهم ترین عاملی که باعث ایجاد ترس و سردرگمی در پرونده های حقوقی می گردد، عدم آگاهی افراد است. پس لازم است تا عموم کسانی که با این مشکلات مواجه می شوند، جریان پرونده های خود را به وکیل ابطال صلح نامه واگذار کنند تا این فرد حرفه ای در ابتدا مشکلات پرونده را به طور کامل موشکافی کند و راه حلی مناسب برای حل چالش های افراد پیدا کند و در نهایت نیز با آگاه کردن و دادن اطلاعات کافی به آنها کمک کند تا احساس آرامش خود را بدست آورند.

وکیل ابطال صلح نامه (2)
وکیل ابطال صلح نامه (2)

وکیل ابطال صلح نامه چگونه به ارائه مشاوره حقوقی می پردازد؟

وکیل ابطال صلح نامه می تواند از راه های مختلفی به ارائه مشاوره حقوقی بپردازد و به افراد کمک کند تا پاسخ پرسش های قانونی خود را بدست آورند، یکی از مهمترین و اساسی ترین راه های مشاوره حقوقی که ا زمان های گذشته تاکنون وجود داشته است و افراد بسیاری از آن استفاده می کنند، مشاوره حضوری است . مشاوره حضوری بسیار ساده است و همه افراد می توانند از تمامی نقاط کشور به راحتی به دفاتر وکالت وکیل ابطال صلح نامه مراجعه کنند تا سوالات خود را مطرح کنند و پرونده های آنها با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

وکیل ابطال صلح نامه به صورت غیر حضوری نیز به سوالات افراد پاسخ می دهد. عموم مردم می توانند به راحتی در هر زمان و مکانی با وکیل ابطال صلح نامه تماس بگیرند و سوالات خود را بپرسند تا به صورت فوری به انها مشاوره حقوقی ارائه شود و راه حل های قضایی به انها معرفی شود. گاهی مشاوره فوری بسیار موثر است باعث جلوگیری از بوجود امدن اسیب ها و خسارات بسیار زیادی می گردد.

وکیل ابطال صلح نامه (4)
وکیل ابطال صلح نامه (4)

وکیل ابطال صلح نامه یک وکیل حقوقی است.

وکیل ابطال صلح نامه را از نظر قانونی می توانیم یک وکیل حقوقی بدانیم. در واقع این مفهوم اولین مفهوم اساسی در قانون محسوب می شود. حقوقی یا کیفری بودن یک مفهوم در قانون می تواند چارچوب کلی و روند آن مفهوم را نشان دهد. بنابراین اگر می خواهیم بدانیم وکیل ابطال صلح نامه در چه بستری فعالیت می کند باید بدانیم که قانون حقوقی چیست و چه تفاوت هایی با بخش کیفری دارد.

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که قوانین ایران تنها تحت یکی از عناوین کیفری یا حقوقی بیان شده است. به زبان بهتر هر چیزی که در قانون وجود دارد خارج از این دو گروه بزرگ نیست. بنابراین وکلا یا در دسته حقوقی و یا در دسته کیفری فعالیت می کنند. این دو گروه چارچوب های اصلی آن ها را تشکیل می دهند.

حقوقی آن بخش از قانون است که در آن به حقوق هر فرد در جامعه اشاره می شود. در واقع در این بخش از قانون مشخص می شود که هر فرد در جامعه از چه حقوقی برخوردار است و این فرد چگونه می تواند از این حقوق استفاده کند. نوع دیگر این صحبت بدین معنی است که قانون در بخش حقوقی چارچوب های خاصی را برای انواع مختلف روابط انسان با سایر مفاهیم اجتماعی بیان می کند و هر فرد در جامعه موظف است که این چارچوب ها را بداند و در موقعیت مناسب خود آن را رعایت کند.

اما قانون در بخش کیفری تنها و تنها به دنبال مفهوم جرم است. به بیان ساده تر در این بخش از قانون مشخص می شود که چه افعالی جرم است و چه مجازاتی باید برای آن در نظر گرفته شود. به بیان ساده تر در این بخش از قانون به اثبات جرم و تعیین مجازات برای آن می پردازند. یکی از تفاوت های عمده وکیل ابطال صلح نامه به عنوان یک وکیل حقوقی با یک وکیل کیفری دقیقا اینجاست که وکیل حقوقی امکان طرح جرم و شکایت کیفری را ندارد. بنابراین از وکیل ابطال صلح نامه به عنوان یک وکیل کیفری نمی توانیم این انتظار را داشته باشیم که اقدام به طرح شکایت و پیگیری کیفری کند. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

وکیل ابطال صلح نامه (5)
وکیل ابطال صلح نامه (5)

وکیل ابطال صلح نامه و مفهوم قرارداد

وکیل ابطال صلح نامه همانطور که گفته شد یک وکیل قراردادها محسوب می شود. به بیان ساده تر وکیل ابطال صلح نامه کسی است که بر اساس قوانین مربوط به قرارداد ها پیش می رود. از این رو برای این که بتوانیم بهتر و دقیق تر با کارکرد وکیل ابطال صلح نامه آشنا شویم باید بدانیم که قرارداد در قانون به چه معنی است و چه کارکردی در جامعه دارد.

به طور کلی اگر بخواهیم به ذات قراردادها نگاه کنیم، باید به ابتدای تاریخ باز گردیم. همان جایی که انسان ها برای اولین بار دانستند که از قدرت مهم اختیار برخوردار هستند. در واقع انسان بر اساس این قدرت این امکان را دارد که بتواند در هر موقعیت مکانی یا زمانی هر نوع تصمیم گیری داشته باشد و این قدرت چیز چندان جالبی برای جامعه نیست. در واقع جامعه به یک نوع ثبات رفتاری نیاز دارد و قدرت اختیار این ثبات رفتاری را از بین می برد. از این رو قانون تحت عنوان قرارداد ها ایجاد می شود. به زبان ساده تر قانون ذاتا خود یک قرارداد است.

 بر اساس قرارداد مشخص می شود که طرفین چه تعهداتی نسبت به یکدیگر دارند. با امضای این قرارداد تعهدات برای طرفین لازم الاجرا محسوب می شود و هر دو طرف باید نسبت به اجرای این تعهدات پایبند باشد. در صورتی که این تعهدات به درستی اجرا نشود قانون قرارداد ها و شرایط آن قرارداد مشخص می کند که باید چه واکنشی در قبال این موضوع داشت. به نوعی می توان گفت که قرارداد مشخص می کند که هر رابطه انسان با انسان دیگر در جامعه به چه نحوی باید انجام بگیرد. آن چیزی که واقعیت دارد این است که قرارداد ها به عنوان اصلی ترین عنصر هر جامعه محسوب می شود. به عبارت بهتر شما هیچ رابطه ای در جامعه را نمی توانید پیدا کنید که در آن مفهوم قرارداد به صورت پنهان یا آشکار وجود نداشته باشد. از خرید شما از یک سوپر مارکت تا فروش یک ملک همه و همه تحت عنوان قرارداد ها تعریف می شود. این نکته بسیار مهم و تاثیرگذار است. حال بر اساس شناخت مفهوم قراردادها نوبت این است که کمی در خصوص کارکرد وکیل ابطال صلح نامه دقیق تر شویم و این مفهوم را بهتر و دقیق تر مورد بررسی قرار دهیم.

وکیل ابطال صلح نامه (6)
وکیل ابطال صلح نامه (6)

وکیل ابطال صلح نامه و انواع قراردادها

وکیل ابطال صلح نامه یک وکیل در حوزه قراردادها محسوب می شود. از این رو باید دید که قرارداد ها در قانون به چند دسته تقسیم می شود و هر کدام از این دسته بندی ها چه کارکردی در قانون دارد. به نوعی می توان گفت که می خواهیم بدانیم وکیل ابطال صلح نامه در کدام دسته از قرارداد ها فعالیت می کند این موضوع می تواند در خصوص ابطال قرارداد ها بسیار مهم و کاربردی باشد. این نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که بر اساس قراردادها دو نوع قرارداد در قانون تعریف شده است. قرارداد جایز و قرارداد لازم این دو نوع قرارداد ها را تشکیل می دهند. قرارداد جایز قرارداد است که در آن طرفین قرارداد این امکان را دارند که در هر موقعیت مکانی یا زمانی که بخواهند این قرارداد را منحل کنند. به نوعی می توان اینگونه بیان کرد که در قرارداد جایز ضمانت اجرایی خاصی وجود ندارد و طرفین می توانند بدون پیگرد قانونی اقدام به انحلال قرارداد کنند. به طور مثال در قرارداد وکالت، موکل این امکان را دارد در هر زمانی که بخواهد وکیل خود را عزل و قرارداد را منحل کند.

اما همانطور که میدانید در جامعه باید قراردادهایی وجود داشته باشد که کمی هم این قدرت اختیار را کنترل کند و به راحتی اجازه تصمیم گیری و عمل در قرارداد ها به اشخاص داده نشود. از این رو قانون در بخش دوم قرارداد، قرارداد لازم را معرفی می کند. این نوع قرارداد ها هم در تدوین و هم در انحلال شرایط خاصی را دنبال می کنند. به نوعی باید اینگونه بیان کنیم که قانون نسبت به تدوین و انحلال قراردادهای لازم بسیار حساس است. حتی این حساسیت به نحوی است که در غالب موارد برای انحلال یک قرارداد لازم باید دادگاه دستور لازم را صادر کند. این نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

حال به نظر شما وکیل ابطال صلح نامه با کدام دسته از این قرارداد ها سر و کار دارد. قرارداد صلح یک قرارداد لازم محسوب می شود. در واقع این نوع قرارداد باید پایدار باشد تا بر اساس آن اقدامات قانونی لازم صورت بگیرد. بنابراین قرارداد صلح یک قرارداد لازم است و وکیل ابطال صلح نامه باید بتواند بر اساس قوانین این نوع قراردادها عمل کند. در واقع شیوه های انحلال قرارداد لازم به عنوان مهمترین ابزار وکیل ابطال صلح نامه شناخته می شود.

وکیل ابطال صلح نامه (3)
وکیل ابطال صلح نامه (3)

وکیل ابطال صلح نامه و انحلال یک قرارداد لازم

وکیل ابطال صلح نامه وکیلی در حوزه حقوقی و دسته قوانین قراردادهای لازم است. بنابراین این وکیل به خوبی می داند که انحلال یک قرارداد لازم از چه شرایطی برخوردار است. در واقع با توجه به این که قرارداد صلح یک قرارداد لازم محسوب می شود وکیل ابطال صلح نامه باید بر اساس شرایط انحلال قراردادهای لازم عمل کند.

مسئله ای که وجود دارد این است که در عنوان ” وکیل ابطال صلح نامه ” از مفهوم ابطال استفاده شده است. این در حالی است که ابطال یکی از شیوه های 4 گانه انحلال قرارداد محسوب می شود. بنابراین بر اساس مفهوم قانونی ما از وکیل ابطال صلح نامه تنها می توانیم در حوزه ابطال یک قرارداد صلح انتظار داشته باشیم. این در حالی است که این وکیل از 3 شبوه دیگر نیز بهره میبرد. بنابراین عنوان درست این وکیل باید وکیل انحلال صلح نامه باشد. اما بر اساس آن چیزی که در اصطلاح عامیانه جریان دارد ما نیز این وکیل را ” وکیل ابطال صلح نامه ” نامگذاری می کنیم.

همانطور که اشاره کردیم برای انحلال یک قرارداد لازم تنها چهار حالت پیش بینی شده است. در صورتی که یکی از این حالت ها ایجاد شود امکان انحلال آن قرارداد به وجود می آید. این چهار حالت عبارتند از ابطال قرارداد، فسخ قرارداد، انفساخ قرارداد و اقاله. در صورتی که یکی از چهار حالت ایجاد شود عملا می توان انتظار داشته باشیم که دادگاه رای بر انحلال قرارداد لازم دهد.

وکیل ابطال صلح نامه (9)
وکیل ابطال صلح نامه (9)

وکیل ابطال صلح نامه و بررسی شرایط چهارگانه انحلال یک قرارداد

وکیل ابطال صلح نامه با استفاده از ابزار چهارگانه انحلال قرارداد می تواند درخصوص ابطال یا همان انحلال یک قرارداد صلح اقدام کند. این چهار ابزار عبارتند از ابطال یک قرارداد، فسخ یک قرارداد، انفساخ یک قرارداد و اقاله. برای این که بدانیم یک وکیل ابطال صلح نامه از چه ابزارهایی استفاده می کند بهتر است این چهار حالت را به صورت مجزا بررسی کنیم.

ابطال یک قرارداد بدین معنی است که اساسا قرارداد زیر سوال برود. یعنی در صورت اثبات ابطال قرارداد تمامی تعهدات و بند های آن از بین می رود و شرایط باید به پیش از انعقاد قرارداد باز گردد. ابطال یک قرارداد زمانی صورت می گیرد که مشخص شود اساسا قرارداد از شرایط صحت برخوردار نیست و بر اساس قوانین تنظیم نشده است. یکی از مهمترین شرایط صحت قرارداد، اهلیت طرفین است. اهلیت بدین معنی است که طرفین باید دارای سه شرط بلوغ، عقل و رشد باشند. به طور مثال یک مجنون یا محجور امکان انعقاد قرارداد را ندارد. در صورتی که ثابت شود یکی از طرفین در زمان انعقاد قرارداد از اهمیت برخوردار نبوده این قرارداد و نتایج آن مانند سند باطل می شود.

فسخ قرارداد بدین معنی است که یکی از طرفین بر اساس اختیاراتی که در قرارداد دارد این امکان را دارد که بتواند قرارداد را منحل کند. به طور مثال در یک قرارداد فروش، فروشنده بیان می کند در صورتی که مبلغ مشخصی در زمان مشخص به وی تحویل داده نشد این قرارداد منحل می شود. بنابراین فسخ بر اساس اختیارات یا خیاراتی است که در قرارداد بیان می شود. انفساخ نیز شرایطی است که خارج از اختیارات طرفین قرارداد است. به طور مثال درگیر جنون شدن یکی از طرفین قرارداد یا فوت یکی از آن ها باعث می شود که بالاجبار قرارداد منحل شود. همچنین اقاله بدین معنی است که طرفین بر اساس قراردادی تحت عنوان اقاله با یک دیگر به توافق می رسند تا قرارداد مادر یا بخشی از آن قرارداد را منحل اعلام کنند. رضایت طرفین در اقاله از شروط اصلی است. یک وکیل ابطال صلح نامه می تواند بر اساس این چهار حالت و چهار ابزاری که در اختیار دارد نسبت به ابطال قرارداد صلح اقدام کند. این نکته بسیار مهمی است که باید در خصوص کارکرد وکیل ابطال صلح نامه به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

وکیل ابطال صلح نامه و مفهوم قرارداد صلح

وکیل ابطال صلح نامه با مفهوم قرارداد صلح سر و کار دارد. بنابراین برای این که بدانیم اساسا این وکیل چه کارکردی در جامعه دارد و در خصوص چه مفهومی صحبت می کند باید بدانیم که قرارداد صلح به چه معنی است و چه ویژگی هایی دارد.

همانطور که تا به اینجا متوجه شدیم قرارداد صلح یک قرارداد لازم محسوب می شود. بدین معنی است که این قرارداد از دید قانون مهم و دارای اعتبار بالایی است و به جز در شرایط خاص امکان انحلال آن وجود ندارد. اما یک قرارداد صلح به چه معنی است و در چه موقعیت هایی کاربرد دارد؟ پاسخ این سوال می تواند جنبه مهمی از کارکرد وکیل ابطال صلح نامه را برای ما بیان کند.

آن چیزی که در تصور عموم مردم وجود دارد این است که قرارداد صلح به عنوان یک قرارداد برای پایان یک منازعه در نظر گرفته است. به بیان ساده تر بر اساس این قرارداد طرفین یک نزاع به توافق می رسند که نزاع را چگونه به پایان برساند. اما به جز این بر اساس قانون قرارداد صلح در مقام یک معامله نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به بیان ساده تر افراد جامعه می توانند بر اساس این قرارداد در خصوص نزاعی که ممکن است در آینده پیش بیاید به توافق برسند.

بگذارید با یک مثال ساده این مسئله را بررسی کنیم. فرض کنیم که مالک یک ملک طی یک قراردادی مشخص می کند که فرزند بزرگ او بعد از مرگ وی وکالت این ملک را بر عهده می گیرد. این قرارداد به نوعی یک قرارداد صلح در قانون محسوب می شود. حال کارکرد وکیل ابطال صلح نامه دقیقا در اینجا مشخص می شود که اگر سایر وراث نسبت به این صلح نامه مشکل داشته باشند چگونه می توانند آن را منحل کنند. این کارکردی است که می توانیم برای وکیل ابطال صلح نامه در نظر داشته باشیم.

وکیل ابطال صلح نامه را از کجا پیدا کنیم؟

وکیل ابطال صلح نامه می توان از طریق راه های متعددی پیدا کرد. یکی از بهترین راه هایی که می توان با استفاده از وکیل ابطال صلح نامه را پیدا کرد آن است که از طریق موسسات حقوقی متخصص در این حوزه اقدام کرد. یکی از بهترین و حرفه ای ترین موسسات حقوقی که می تواند بهترین وکیل ابطال صلح نامه را به ما معرفی کند. گروه وکلای پارسا است. گروه وکلای پارسا می تواند به عموم مردم کمک کند تا وکیل مورد نظر خود را در مدت زمانی کوتاه پیدا کنند و جریان پرونده خود را به او واگذار کنند. وکلای پارسا دارای کادری مجرب و کارکشته از بهترین افراد متخصص است که همه آنها دارای تجربه هستند و قادر به مدیریت پرونده های بسیار تخصصی در این زمینه هستند. اگر شما نیز جز کسانی هستید که به بهترین وکیل ابطال صلح نامه در تهران نیاز دارید به شما توصیه می کنیم به گروه متخصص پارسا مراجعه کنید و جریان دادرسی پرونده خود  را به بهترین وکیل ابطال صلح نامه بسپارید.

وکیل ابطال صلح نامه و بررسی قانونی موضوع صلح

وکیل ابطال صلح نامه از تمامی مباحث قانونی اشنایی دارد و میتواند مفاد حقوقی آن را نیز به افرادی که به او مراجعه می کنند اطلاع دهد. به چند مورد از این قوانین اساسی در حوزه پرونده های صلح دقت کنید:

صلح ممکن است یا در مورد رفع تنازع موجود و یا جلوگیری از تنازع احتمالی در مورد معامله و غیر آن واقع شود. برای صحت صلح طرفین باید اهلیت معامله و تصرف در مورد صلح داشته باشند.

هر صلح نافذ است جز صلح بر امری که غیر مشروع باشد. صلح با انکار دعوی نیز جایز است بنابراین درخواست صلح اقرار محسوب نمی‌شود. حقوق خصوصی که از جرم تولید می‌شود ممکن است مورد صلح واقع شود. صلح بلاعوض نیز جائز است.

صلح در مقام معاملات هر چند نتیجه معامله را که بجای آن واقع شده است میدهد لیکن شرایط و احکام خاصه آن معامله را ندارد ‌بنابراین اگر مورد صلح عین باشد در مقابل عوض نتیجه آن همان نتیجه بیع خواهد بود بدون اینکه شرایط و احکام خاصه بیع در آن مجری شود. حق شفعه در صلح نیست هر چند در مقام بیع باشد.

صلح عقد لازم است اگرچه در مقام عقود جائزه واقع شده باشد و بر هم نمیخورد مگر در موارد فسخ به خیار یا اقاله. صلحی که در مورد تنازع یا مبنی بر تسامح باشد قاطع بین طرفین است و هیچیک نمی‌تواند آنرا فسخ کند اگرچه به ادعای غبن باشد‌مگر در صورت تخلف شرط با اشتراط خیار. تدلیس در صلح موجب خیار فسخ است. صلح دعوی مبتنی بر معامله باطله باطل است ولی صلح دعوی ناشی از بطلان معامله صحیح است.

اگر طرفین بطور کلی تمام دعاوی واقعیه و فرضیه خود را به صلح خاتمه داده باشند کلیه دعاوی داخل در صلح محسوب است اگرچه‌منشاء دعوی در حین صلح معلوم نباشد مگر اینکه صلح بحسب قرائن شامل آن نگردد. اگر بعد از صلح معلوم گردد که موضوع صلح منتفی بوده است صلح باطل است.

در عقد صلح ممکن است احد طرفین در عوض مال‌الصلحی که میگیرد متعهد شود که نفقه معینی همه ساله یا همه‌ماهه تا مدت معین‌تأدیه کند این تعهد ممکن است ب نفع طرفین مصالحه یا بنفع شخص یا اشخاص ثالث واقع شود. در تعهد مذکور در ماده قبل بنفع هرکس که واقع شده باشد ممکن است شرط نمود که بعد از فوت منتفع نفقه به وراث او داده شود. صلحی که بر طبق دو ماده فوق واقع می‌شود ورشکستگی یا افلاس متعهد نفقه فسخ نمی‌شود مگر اینکه شرط شده باشد.

وکیل ابطال صلح نامه و فرق صلح و رهن

وکیل ابطال صلح نامه به خوبی از تفاوت های اساسی مسائل مربوط به صلح و رهن آگاهی دارد و آنها را به موکلان خود نیز اطلاع می دهد. به چند مورد از مهم ترین مباحث حقوقی مربوط به صلح و رهن دقت کنید:

رهن عقدی است که بموجب آن مدیون مالی را برای وثیقه بداین میدهد. رهن دهنده را راهن و طرف دیگر را مرتهن میگویند. مال مرهون باید به قبض مرتهن یا به تصرف کسی که بین طرفین معین میگردد داده شود ولی استمرار قبض شرط صحت معامله نیست. هر مالی که قابل نقل و انتقال قانونی نیست نمی‌تواند مورد رهن واقع شود.

مال مرهون باید عین معین باشد و رهن دین و منفعت باطل است. برای هر مالی که در ذمه باشد ممکن است رهن داده شود ولو عقدی که موجب اشتغال ذمه است قابل فسخ باشد. ممکن است یک نفر مالی را در مقابل دو یا چند دین که به دو یا چند نفر دارد رهن بدهد در اینصورت مرتهنین باید بتراضی معین کنند‌ که رهن در تصرف چه کسی باشد و هم‌چنین ممکن است دو نفر یک مال را به یک نفر در مقابل طلبی که از آن‌ها دارد رهن بدهند.

در ضمن عقد رهن یا به موجب عقد علیحده ممکن است راهن مرتهن را وکیل کند که اگر در موعد مقرر راهن قرض خود را اداء ننموده‌مرتهن از عین مرهونه یا قیمت آن طلب خود را استیفاء کند و نیز ممکن است قرار دهد وکالت مزبور بعد از فوت مرتهن با ورثه او باشد و بالاخره ممکن‌است که وکالت به شخص ثالث داده شود. اگر شرط شده باشد که مرتهن حق فروش عین مرهونه را ندارد باطل است.

هرگاه مرتهن برای فروش عین مرهونه وکالت نداشته باشد و راهن هم برای فروش آن و اداء دین حاضر نگردد مرتهن بحاکم رجوع‌مینماید تا اجبار ببیع یا اداء دین بنحو دیگر بکند. برای استیفاء طلب خود از قیمت رهن مرتهن بر هر طلبکار دیگری رجحان خواهد داشت.  

در مورد وکیل ابطال صلح نامه و قوانین مختلف این حوزه دقت کنید:

هر چیزی که در عقد بیع بدون قید صریح بعنوان متعلقات جزء مبیع محسوب می‌شود در رهن نیز داخل خواهد بود. وکیل ابطال صلح نامه می تواند اطلاعات دقیقی را در این حوزه به شما ارائه دهد.

ثمره رهن و زیادتی که ممکن است در آن حاصل شود در صورتی که متصل باشد جزء رهن خواهد بود و در صورتیکه منفصل باشد‌متعلق براهن است مگر اینکه ضمن عقد بین طرفین ترتیب دیگری مقرر شده باشد. عقد رهن نسبت به مرتهن جایز و نسبت به راهن لازم است و بنابراین مرتهن می‌تواند هر وقت بخواهد آن را بر هم زند ولی راهن‌نمی‌تواند قبل از اینکه دین خود را ادا نماید و یا به نحوی از انحاء قانونی از آن بری شود رهن را مسترد دارد. بموت راهن یا مرتهن رهن منفسخ نمی‌شود ولی در صورت فوت مرتهن راهن می‌تواند تقاضا نماید که رهن بتصرف شخص ثالثی که‌ بتراضی او و ورثه معین می‌شود داده شود.

‌در صورت عدم تراضی شخص مزبور از طرف حاکم معین می‌شود. رهن در ید مرتهن امانت محسوب است و بنابراین مرتهن مسئول تلف یا ناقص شدن آن نخواهد بود مگر در صورت تقصیر. بعد از برائت ذمه مدیون رهن در ید مرتهن امانت است لیکن اگر با وجود مطالبه آن را رد نماید ضامن آن خواهد بود اگر چه تقصیر‌نکرده باشد. اگر عین مرهونه به واسطه عمل خود راهن یا شخص دیگری تلف شود باید تلف‌کننده بدل آن را بدهد و بدل مزبور رهن خواهد بود.

راهن نمی‌تواند در رهن تصرفی کند که منافی حق مرتهن باشد مگر به اذن مرتهن. راهن می‌تواند در رهن تغییراتی بدهد یا تصرفات دیگری که برای رهن نافع باشد و منافی حقوق مرتهن هم نباشد به‌عمل آورد بدون اینکه مرتهن بتواند او را منع کند، در صورت منع اجازه با حاکم است.  هرگاه مال غیرمنقول قابل تقسیم بین دو نفر مشترک باشد و یکی از دو شریک حصه خود را ب قصد بیع بشخص ثالثی منتقل کند‌ شریک دیگر حق دارد قیمتی را که مشتری داده باو بدهد و حصه مبیعه را تملک کند. اگر مبیع متعدد بوده و بعض آن قابل شفعه و بعض دیگر قابل شفعه نباشد حق شفعه را میتوان نسبت به بعضی که قابل شفعه است بقدر حصة آن بعد از ثمن اجرا نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×