وکیل متخصص در امور اراضی

وکیل متخصص در امور اراضی (7)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل متخصص در امور اراضی

وکیل امور اراضی

 وکیل متخصص در امور اراضی تا چه حد در حل پرونده های مختلف ملکی تاثیر گذار است؟ آیا با بهترین وکیل متخصص در امور اراضی در تهران آشنایی دارید و می دانید که چگونه می توان چنین شخص تخصصی را برای وکالت پرونده های مختلف ملکی پیدا کرد؟ وکیل متخصص در امور اراضی دارای چه وظایفی است و چگونه می تواند به موکلان خود کمک کند؟

بسیاری از افرادی که به وکیل متخصص در امور اراضی مراجعه می کنند، دقیقا با وظایف و ویژگی های این وکیلی آشنایی ندارند و همین موضوع باعث می شود تا نتوانند به نتیجه مطلوب و دلخواه خود در جریان پرونده برسند. در چنین مواقعی متاسفانه علاوه بر آنکه هزینه و پول افراد به هدر می رود، نمی توانند از حقوق خود دفاع کنند و با مشکلات متعددی روبرو می شوند. اگر افراد بتوانند قبل از انعقاد قرارداد وکالت اطلاعات لازم را در مورد وکیل متخصص در امور اراضی بدست آورند، دیگر جای هیچ گونه نگرانی باقی نخواهد ماند. عموم مردم می توانند با انتخاب صحیحی وکیل متخصص در امور اراضی از به هدر رفتن زمان و هزینه خود جلوگیری کنند.

یکی از بهترین وکلای پایه یک دادگستری که می تواند به افراد مختلف کمک کند و انها را در جریان دادرسیی پرونده های مربوط به املاک راهنمایی کند، وکیل متخصص در امور اراضی است. برای آنکه بتوانید با وکیل متخصص در امور اراضی آشنا شوید و اطلاعات جامع و کاملی در مورد ان بدست اورید در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا تمامی نکات قانونی و حقوقی لازم را برای شما بیان کنیم.

 وکیل متخصص در امور اراضی کیست؟

 وکیل متخصص در امور اراضی دقیقا به چه کسی گفته می شود و تفاوت این وکیل با دیگر وکلای پایه یک دادگستری چه می باشد؟ مسئله مهم و اساسی که وجود دارد آن است که وکیل متخصص در امور اراضی با دیگر وکلای پایه یک دادگستری که می شناسید متفاوت است و عملکرد آن نیز در دعاوی مختلف با دیگر وکلا فرق دارد. برای انکه بتوان اشنایی بیشتری با وکیل متخصص در امور اراضی پیدا کرد در ابتدا به معرفی این وکیل حرفه ای و با تجربه می پردازیم و در ادامه مطلب ویژگی های او را به طور دقیق مورد بررسی قرار می دهیم تا شما تمامی اطلاعات لازم را رد رابطه با وکیل متخصص در امور اراضی ق بدست آورید و با آگاهی کامل اقدام به انعقاد قرارداد کنید.

در تعریف وکیل متخصص در امور اراضی باید بگوییم که چنین فرد متخصصی علاوه بر آنکه در رشته حقوق تحصیل کرده است و پروانه وکالت خود را از کانون وکلای مرکزی دریافت کرده است، ناگفته نماند که وکیلی می تواند اقدام به انعقاد قرارداد با موکل خود کند که پروانه وکالت او دارای اعتبار باشد. در برخی از مواقع این موضوع دیده می شود که وکیل با وجود آنکه پروانه وکالتش را دریافت کرده است و دارای مهارت و تخصص کافی است اما مدت اعتبار پروانه وکالتش گذشته است و تا زمان تمدید آن نمی تواند اقدام به انعقاد قرارداد کند.

 وکیل متخصص در امور اراضی باید به طور کامل بر مباحث مختلف حقوقی و قوانین مربوط به اراضی اشراف داشته باشد تا بتواند در جلسات دادگاه از موکل خود دفاع کنند و از تضییع حقوق او جلوگیری کند. یک وکیل متخصص باید دارای تجربه کافی در زمینه وکالت پرونده های مختلف باشد و بتواند موضوعات پرونده های ملکی و دعاوی مربوط به اراضی را به خوبی پیگیری کند و مورد تحلیل قرار دهد.

 وکیل متخصص در امور اراضی دارای تخصص و مهارت کافی در زمینه پرونده های ملکی  است و دارای تجربه بسیار زیادی در این زمینه است. وکیل با تجربه این توانایی را دارد که با تکیه بر تجربیات خود از تمامی جزئیات مربوط به مراحل مختلف دادرسی آگاه باشد و آن را به موکل خود نیز انتقال دهد.

 وکیل متخصص در امور اراضی و ویژگی هایی که باید داشته باشد.

مسلما همه افراد دوست دارد که وکالت پرونده خود را به بهترین وکیل متخصص در امور اراضی بسپارند تا بهترین نتیجه را در جریان دادرسی پرونده بدست آورند. اما حقیقت آن است که بسیاری از افراد در انتخاب بهترین وکیل متخصص در امور اراضی دچار اشتباه می شوند و نمی توانند چنین وکیل حرفه ای را پیدا کنند. در چنین مواردی معمولا به عموم مردم توصیه می شود که ویژگی های بهترین وکیل متخصص در امور اراضی را شناسایی کنند و سپس اقدامات لازم را رد جهت انتخاب وکیل پرونده انجام دهند. برای اینکه میزان موفقیت شما در انتخاب وکیل متخصص در امور اراضی افزایش پیدا کند و بتوانید عملکرد مناسبی در این زمینه داشته باشید، به طور خلاصه به تمامی ویژگی های بهترین وکیل متخصص در امور اراضی اشاره می کنیم تا با آنها به طور کامل آشنا شوید.

 وکیل متخصص در امور اراضی باید دارای تخصص باشد.

بسیاری از افرادی که ادعا می کنند دارای مهارت و حرفه کافی در زمینه وکالت پرونده های ملکی و اراضی هستند معمولا دارای اطلاعات کافی در این زمینه نیستند و حتی تخصص لازم را هم ندارند. وکیل متخصص در امور اراضی دارای تخصص و مهارت بسیار زیادی در زمینه وکالت پرونده های مربوط به املاک و اراضی شهری است و به خوبی می تواند شرایط لازم را برای احقاق حقوق موکل خود ایجاد کند. هر وکیلی معمولا با توجه به رشته تخصصی که در گرایش های مربوط به حقوق تحصیل کرده است و بر اساس تجربیات مختلف خود در زمینه پرونده های گوناگون دارای تخصص می گردد، وکیل متخصص در امور اراضی نیز دقیقا از همین قاعده پیروی می کند.

وکیل متخصص در امور اراضی با تمامی راه های حقوقی ارائه اسناد حقوق اشنایی دارد.

 وکیل متخصص در امور اراضی دارای ویژگی های مختلفی است. یکی از اساسی ترین و اصلی ترین ویژگی های وکیل متخصص در امور اراضی  آن است که با تمامی مراحل دادرسی دعاوی مربوط به املاک و اراضی آشنایی دارد و به خوبی می تواند اسناد قانونی و راه های حقوقی را ارائه کند که  منجر به احقاق حقوق موکل خود شود.

همانطور که میدانید یک دعوای ملکی یا پرونده مربوط به اراضی با ارائه دادخواست حقوقی آغاز می گردد. به همین علت نیز تمامی کسانی که قصد اغاز یک دعوای حقوقی را دارند باید در همان ابتدا به وکیل متخصص در امور اراضی مراجعه کنند تا دادخواستی مبنی بر آغاز دعوا طراحی شود و توسط وکیل به مراجع قضایی تحویل داده شود.

 دستمزد وکیل متخصص در امور اراضی با توجه به خدماتی که ارائه می دهد کاملا به صرفه و اقتصادی است.

بسیاری از افرادی که از مراجعه به وکیل متخصص در امور اراضی خودداری می کنند، معمولا از دستمزد و هزینه های مربوط به خدمات حقوقی چنین وکیلی واهمه دارند و ای تصور اشتباه در ذهن آنها جا افتاده است که تمامی وکلای تخصصی هزینه سنگین و بسیار گران قیمتی را از موکلان خود دریافت می کنند اما حقیقت آن است که تعداد وکلای منصف در مراکز حقوقی مختلف کم نیست. بسیاری از انواع وکیل متخصص در امور اراضی معمولا دستمزد مقرون به صرفه ای را از موکلان خود دریافت می کنند و این هزینه در مقایسه با خدماتی که ارائه می دهند کاملا به صرفه است.

 وکیل متخصص در امور اراضی خدمات حقوقی مختلفی را ارائه می دهد.

جالب است بدانید که برخلاف تصور بسیاری از افراد، خدمات حقوقی وکیل متخصص در امور اراضی تنها محدود به خدمات مربوط به وکالت نمی شود. این وکیل حرفه ای و با تجربه علاوه بر خدمات مربوط به وکالت، خدمات حقوقی دیگری مانند خدمات مشاوره ای را نیز به موکلان خود ارائه می دهد. با استفاده از خدمات مشاوره ای وکیل متخصص در امور اراضی، عموم مردم میتوانند از تمامی قوانین و مفاد قانونی اشنایی پیدا کنند و از مراحل دادرسیی در محکام قضایی اگاهی پیدا کنند.

 وکیل متخصص در امور اراضی و مشاوره حقوقی با او

همانطور که اشاره کردیم وکیل متخصص در امور اراضی علاوه بر پذیرش وکالت، خدمات مشاوره ای نیز ارائه می دهد. خدمات مشاوره ای وکیل متخصص در امور اراضی به گونه ای است که عموم مردم در تمامی شرایط می توانند از آن استفاده کنند. گاهی افراد فکر می کنند که به دلیل آنکه وکالت پرونده خود را به وکیل متخصص در امور اراضی نسپرده اند، نمی توانند از خدمات مشاوره ای استفاده کنند اما در رابطه با این موضوع باید گفت که حتی کسانی که وکالت پرونده خود را به وکیل نسپرده اند هم می توانند در جلسات مشاوره حقوقی شرکت کنند.

جلسات مشاوره حقوقی با هدف انتقال آگاهی و قانون تشکیل میشوند و به صورت فوری توسط وکیل متخصص در امور اراضی  ارائه می گردند. راه های مشاوره حقوقی با وکیل متخصص در امور اراضی  متفاوت است. افراد مختلف می توانند در هر موقعیت زمانی و مکانی به وکیل متخصص در امور اراضی مراجعه کنند.

جالب است بدانید که افرادی که وکالت پرونده خود را به وکیل متخصص در امور اراضی نسپرده اند هم می توانند از خدمات مشاوره ای وکیل متخصص در امور اراضی بهره مند شوند و از مزیت های مختلف آن استفاده کنند. جلسات مشاوره ای با وکیل متخصص در امور اراضی به گونه ای هستند که تمامی ابهامات ذهنی و سوالات مراجعان در آن پاسخ داده می شود و اطلاعات لازم به افراد انتقال داده می شود. از آنجایی که برخی از افراد در هنگام مواجهه با پرونده های مختلف ملکی و اراضی شهری دچار سردرگمی می شوند و احساس نگرانی به آنها دست میدهد آنان به دنبال فردی می گردند که رد زمینه پرونده های ملکی تخصص داشته باشد تا اطلاعات لازم را با بیانی ساده توضیح دهند. درچنین موارد ی احساس سردرگمی افراد به طور کامل رفع می گردد و انان به خوبی متوجه این موضوع می شوند که باید از چه راه هایی استفاده کنند تا در جریان پرونده با موفقیت روبرو شوند.

راه های استفاده از خدمات حقوقی و مشاوره ای وکیل متخصص در امور اراضی

در گذشته تمامی افرادی که قصد استفاده از خدمات مشاوره حقوقی با وکیل متخصص در امور اراضی را داشتند، مجبور بودند که به صورت حضوری به دفتر کاری وکیل مراجع کنند و برای تشکیل جلسه مشاوره در اینده، وقت تعیین کنند و هزینه نسبتا زیادی را بابت آن بپردازند. بسیاری از افراد توانایی استفاده از خدمات مشاوره حضوری وکیل متخصص در امور اراضی نداشتند و به همین دلیل ترجیح می دادند که مشکلات حقوقی خود را با وکیل مطرح نکنند و در جلسه مشاوره حضوری حاضر نشوند.

امروزه با گسترش ارتباطات و بوجود آمدن تجهیزات هوشمندی همچون تلفن های همراه و رایانه های پیشرفته، دیگر این مشکل به طور کامل حل شده است. برای داشتن جلسه مشاوره حقوقی با وکیل متخصص در امور اراضی  می توان از مزایای خدمات غیر حضوری بهره مند شد.

افراد می توانند به راحتی از طریق تلفن های هوشمند و رایانه و خط تلفن ثابت یا همراه با وکیل متخصص در امور اراضی صحبت کنند و سوالات خود را از او بپرسند. در این روش دیگری هچگونه محدودیتی برای مراجعان وجود ندارد و هم انان می توانند به راحتی در هر کجایی که هستند تلفن همراه خود را بردارند و سریعا با وکیل خود ارتباط برقرار کنند و از مشاوره حقوقی فوری بهره مند شوند.

بسیاری از افرادی که فرصت جابجایی در ترافیک شهری را ندارند به راحتی می توانند حتی در محل کار و زندگی خود با وکیل تماس بگیرند و سوالات خود را مطرح کنند تا راه حلی مناسب برای حل مشکلات آنها ارائه شود. برخی از افراد گاهی در شرایطی قرار می گیرند که مجبور هستند ظرف مدت کمی تصمیم گیری کنند و سپس یک اقدام قانونی مهم را انجام دهند. در چنین مواردی هرگونه خطا و اشتباه در تصمیم آنها می تواند باعث آسیب و زیان مالی و غیر مالی شود. مسلم است که در چنین شرایطی نمی توان به دفتر وکیل مراجعه کرد و مسیری طولانی را برای رسیدن به جلسه مشاوره حقوقی با وکیل متخصص در امور اراضی طی کرد.

بهترین راهکار ممکن آن است که افراد به صورت کاملا فوری با وکیل متخصص در امور اراضی  ارتباط برقرار کنند و از لوازم هوشمند مختلفی برای ارتباط با این وکیل استفاده کنند و قبل از اقدام به هر کاری در ابتدا تمامی سوالات خود را بپرسند و از مشورت های تخصصی وکیل استفاده کنند و سپس اقدامات لازم را انجام دهند.

چه زمانی باید به وکیل متخصص در امور اراضی مراجعه کنیم؟

بهترین زمان مراجعه به وکیل متخصص در امور اراضی در جریان ابتدای آغاز پرونده های حقوقی مربوط به اراضی شهری و کشاورزی و املاک مختلف است. وقتی که وکیل متخصص در امور اراضی از همان ابتدا وکالت پرونده را بر عهده می گیرد، دیگر احتمال بوجود آمدن هرگونه خطا و اشتباه در جریان دادرسی پرونده به نحو چشمگیری کاهش می یابد.

افرادی که به وکیل متخصص در امور اراضی  مراجعه نمی کنند معمولا رد مراحل قضایی پرونده با مشکلات قانونی مختلفی روبرو می شوند و دچار آسیب ها و خسارت های شدیدی می شوند، در نهایت نیز متوجه این نکته می شوند که حقوق انها مورد تضییع قرار گرفته است، چرا که نتوانسته اند با کمک یک فرد حرفه ای از مدارک و اسناد معتبر در جهت اثبات حق و حقوق خود استفاده کنند.

البته باید دقت داشت که امکان بوجود آمدن آسیب ها و خطاهای بیشتر در تمامی مراحل دادرسی پرونده های اراضی و ملکی وجود دارد. به همین دلیل نیز بهتر است افراد در هر زمان که متوجه نیاز خود به وکیل متخصص در امور اراضی دند، سریعا به سراغ این وکیل بروند و وکالت پرونده خود را به او بسپارند.

برای انتخاب وکیل متخصص در امور اراضی می توان در ابتدا از خدمات مشاوره ای استفاده کرد و در نهایت نیز پس از شرکت در جلسه مشاوره و آگاهی شدن از سطح تسلط وکیل به مفاد قانونی و جریان دادرسیی پرونده، با اعتماد کامل وکیل را برای انعقاد قرارداد وکالت انتخاب کرد، هیچگاه نباید به تبلیغات مختلف در رابطه با انتخاب چنین موضوع حساسی در زندگی توجه کرد.

قانون اراضی شهری چه می گوید؟

 وکیل متخصص در امور اراضی باید بر قانون اراضی شهری کاملا مسلط باشد. یکی از قوانین بسیار مهمی که در جریان پرونده های ملکی و املاک شهری بسیار به آن توجه می شود و سالانه پرونده های بسیار زیادی در رابطه با چنین موضوعاتی به دادگاه ها تحویل داده می شود. وکیل متخصص در امور اراضی این توانایی را دارد تا با استناد به مفاد مربوط به این قانون برای دفاع از حقوق موکلان خود در مراجع قضایی حاضر شود. به چند مورد از اساسی ترین و طلایی ترین نکات مربوط به قانون اراضی شهری اشاره می کنیم بتا به طور کامل با آنها آشنا شوید:

اراضی شهری زمینهایی است که در محدوده قانونی شهرها و شهرکها قرار گرفته باشد. اراضی موات شهری زمینهایی است که سابقه عمران و احیاء نداشته باشد. اراضی بایر شهری زمینهایی است که سابقه عمران داشته و به تدریج به حالت موات برگشته است اعم از آنکه صاحب مشخصی داشته و یا‌نداشته باشد.

کلیه زمینهای موات شهری در اختیار دولت جمهوری اسلامی است و اسناد و مدارک مالکیت گذشته ارزش قانونی ندارد مگر آنکه از تاریخ 57.11.22 توسط دولت واگذار شده باشد. اسناد مالکیت زمینهای مواتی که به موجب قانون لغو مالکیت اراضی موات شهری و این قانون به اختیار دولت درآمده یا در می‌آید و در‌وثیقه می‌باشند آزاد تلقی و غیر از مطالبات اشخاص ناشی از فروش آن گونه اراضی که منتفی می‌گردد مطالبات دیگر وسیله طلبکار از سایر اموال‌بدهکار وصول خواهد شد.

کسانی که طبق مدارک مالکیت رسمی از زمینهای موات شهری داشته‌اند مشروط بر آنکه مسکن مناسبی نداشته باشند طبق ضوابط مسکن‌و شهرسازی در سراسر کشور زمینی در حد نصاب  قانون در اختیارشان گذاشته می‌شود تا عمران و احیاء کنند و در صورت عدم عمران و احیاء حق‌مذکور ساقط و زمین به دولت باز می‌گردد.

در مورد کسانی که به تاریخ قبل از قانون لغو مالکیت اراضی موات شهری با اسناد عادی دارای زمین بوده و در مهلتهای تعیین شده قبلی از‌طرف مراجع مربوط تشکیل پرونده داده‌اند و نیز در شهرهایی که تاکنون مهلتهای مذکور برای تشکیل پرونده اعلام نشده در صورتی که تاریخ تنظیم سند‌عادی و صحت معامله از طرف مراجع ذیصلاح قضایی تأیید گردد برابر ضوابطی که در آیین‌نامه اجرایی این قانون تعیین می‌شود اجازه عمران داده‌خواهد شد.

نکات قانونی دیگری که دیگری که باید در مورد وکیل متخصص در امور اراضی بدانید:

کلیه اراضی بایر شهری بلاصاحب معلوم در اختیار دولت باشد. مالکان اراضی بایر شهری می‌توانند طبق ضوابط وزارت مسکن و شهرسازی در سراسر کشور فقط زمینی را به مساحت کمتر از دو برابر‌بالاترین حداقل نصاب تفکیکی مناطق مسکونی در شهر محل وقوع زمین حداکثر تا 1000 متر مربع طبق ضوابط شهرسازی مصوب عمران و احیاء کنند‌یا به دولت بفروشند و در شهرهایی که نصاب تفکیک مشخص نگردیده بر طبق آیین‌نامه اجرایی خواهد بود که وزارت مسکن و شهرسازی تهیه و‌تصویب می‌نماید و زائد بر آن (‌نه عین و نه منفعت) قابل واگذاری نیست مگر به دولت و با تقویم دولت.

مالکین اراضی مشاعی هر یک می‌توانند تا حد نصاب مذکور از مزایای این قانون استفاده کنند مشروط بر آنکه تحت تکفل دیگری،‌نباشند (‌به استثنای همسر) که در این صورت فقط یک اجازه عمران و احیاء برای زمین در حد نصاب یاد شده به افراد مذکور داده می‌شود. طریقه افراز و‌اختصاص سهام مالکین مشاعی بر طبق آیین‌نامه اجرایی خواهد بود.

کسانی که به حکم مواد شش و هشت این قانون مالک قطعه زمینی موات و قطعه زمینی بایر می‌شوند در صورتی که مجموع هر دو زمین‌بیشتر از مقدار تعیین شده در قانون باشد فقط می‌توانند یکی از آنها را به دلخواه خود نگه دارند و در هر مورد برای افرادی که تحت تکفل دیگری باشند(‌به استثنای همسر) یک اجازه عمران صادر می‌گردد و از نظر حد نصاب تابع ضوابط این قانون است.

واگذاری سهام مشاعی مالکین اراضی موات و بایر شهری به یکدیگر در یک یا چند قطعه زمین به نحوی که سهم هر یک از مالکین پس‌از انتقال زائد بر حد نصاب مقرر در این ماده نگردد با رعایت سایر شرایط مندرج در این قانون بلامانع است. شرکتهای تعاونی مسکن که قبل از تصویب این قانون به موجب اسناد رسمی مالک زمینهایی باشند با رعایت حداقل نصاب تفکیک‌محل وقوع زمین برای هر یک از اعضاء در قالب ضوابط وزارت مسکن و شهرسازی حق بهره‌برداری از زمین خود را دارا می‌باشند و زمینهای مازاد بر نیاز‌آنها و نیز زمینی که طبق ضوابط مذکور در مهلت مقرر عمران نگردد تابع مقررات این قانون بوده و در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

تقویم دولت بر اساس قیمت منطقه‌ای (‌ارزشهای معاملاتی) زمین می‌باشد. مالکین زمینهای بایر و دایر شهری موظفند زمینهای مورد نیاز دولت یا شهرداریها را با تقویم دولت به آنها بفروشند و دولت می‌تواند به جای‌زمینهایی که مساحت آنها بیش از سه هزار متر مربع می‌باشد با رعایت ضوابط عوض آن را از سایر اراضی دولتی که ارزش معاملاتی آن معادل بهای زمین‌واگذاری به دولت باشد به فروشنده واگذار کند.

وکیل متخصص در امور اراضی در جریان پرونده ها چه می کند؟

یکی از سوالات بسیار مهم و اساسی که معمولا در مورد وکیل متخصص در امور اراضی برای بسیاری از افراد پیش می آید آن است که این وکیل حرفه ای و با تجربه در جریان پرونده های مربوط به املاک شهری چه می کند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که وکیل متخصص در امور اراضی معمولا با استناد به قانون اراضی شهری عمل می کند. با استناد به مفاد 10 الی 15 قانون اراضی شهری می توان در مورد وکیل متخصص در امور اراضی به موارد زیر اشاره کرد:

مقررات این قانون نسبت به زمینهای تملکی قبلی دولت و بانکها که تمام یا قسمتی از بهای آن را پرداخت نکرده‌اند نیز قابل اجرا است. در صورت استنکاف یا عدم مراجعه یا عدم دسترسی به مالک پس از اعلام وزارت مسکن و شهرسازی و با وجود تعارض ثبتی و در‌وثیقه بودن ملک و هر گونه اشکالات حقوقی دیگر که مانع از انجام معامله دولت گردد دولت زمین را تملک و حسب مورد وزارت مسکن و شهرسازی‌یا شهرداری به قائم مقامی مالک سند انتقال را امضاء می‌نماید و در موقع مراجعه مالک پس از ارائه مفاصا حسابهای لازم و رفع هر گونه اشکال بهای آن‌پرداخت یا زمین معوض واگذار می‌گردد.

از تاریخ تصویب این قانون کلیه زمینهای متعلق به وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و بانکها و سازمانهای وابسته به دولت و مؤسسات که‌شمول حکم مستلزم ذکر نام آنها است و کلیه بنیادها و نهادهای انقلابی در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی قرار می‌گیرد.

شهرداریها و شرکتها و سازمانهای وابسته به شهرداریها از شمول این ماده مستثنی هستند ولی حق واگذاری آن گونه اراضی را بدون‌اجازه وزارت مسکن و شهرسازی ندارند مگر به عنوان رفع نیازمندیهای عمومی شهر و معوض املاک واقع در طرحهای مصوب شهری.

اراضی غیر موات وقفی به وقفیت خود باقی و عمل به وقف می‌شود، لکن هر گونه واگذاری اراضی از طرف اوقاف یا استان قدس‌رضوی یا سایر متولیان بایستی بر طبق ضوابط شهرسازی با نظر وزارت مسکن و شهرسازی صورت گیرد.

وزارت مسکن و شهرسازی مکلف است اراضی حاصل از موضوع این ماده را به ادارات و سازمانهای مذکور در حد نیاز اداری و‌تأسیساتی مجاناً واگذار نماید. وزارت مسکن و شهرسازی موظف است بر اساس سیاست عمومی کشور بر طبق آیین‌نامه اجرایی نسبت به واگذاری و عمران زمینهای‌موات و بایر شهری خود بر طبق طرحهای مصوب شهرسازی اقدام کند و در محدوده مصوب شهر تهران با نظر شهرداری تهران می‌باشد.

دولت از پرداخت هرگونه مالیات و حق تمبر و هزینه‌های ثبتی و معاملاتی بابت تفکیک و فروش اراضی معاف است.

بهای واگذاری زمین به اشخاص نباید از قیمت‌های منطقه‌ای (‌ارزشهای معاملاتی) تجاوز نماید. ولی چنانچه هزینه تمام شده زمینی‌برای دولت بیش از قیمتهای منطقه‌ای (‌ارزشهای معاملاتی) باشد با بهای هزینه تمام شده واگذار می‌گردد.

در مورد وکیل متخصص در امور اراضی دقت داشته باشید که:

 وکیل متخصص در امور اراضی بر تمامی مفاد آیین نامه تسلط دارد و به خوبی می داند که تشخیص عمران و احیاء و تاسیسات مناسب و تمیز بایر و موات اراضی با کمیسیونی مرکب از نمایندگان وزرای دادگستری و مسکن و‌شهرسازی و شهردار محل بر طبق آیین‌نامه اجرایی خواهد بود. تشخیص کمیسیون ظرف ده روز از تاریخ اعلام وزارت مسکن و شهرسازی قابل‌اعتراض در دادگاه محل است.

‌دادگاه نسبت به اعتراض مدعی خارج از نوبت رسیدگی کرده و حکم صادره قطعی است. تغییر اساسنامه و یا ادغام و تعیین شیوه کار سازمانهای عمران اراضی و هیئت های 5 نفری به طریقی است که در آیین‌نامه اجرایی مشخص‌خواهد شد. از تاریخ تصویب این قانون هرگونه تصرف و تجاوز به اراضی شهری متعلق یا منتقل شده به دولت و شهرداریها یا احداث هرگونه بنا و یا‌هر گونه نقل و انتقالات به موجب اسناد عادی یا رسمی و تفکیک و افراز آن اراضی و یا هر گونه عملی بر خلاف این قانون جرم شناخته می‌شود از زمین‌مزبور خلع ید شده و آثار تجاوز رفع می‌گردد و مرتکبین و واسطه‌ها و اشخاصی که در این اعمال دخالت داشته باشند هر یک علاوه بر پرداخت ضرر و‌زیان وارده طبق نظر کارشناس رسمی دادگستری به مدت پنج سال از انجام هرگونه معاملات اموال غیر منقول در سراسر ایران محروم می‌شوند.

وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداری‌ها باید این متجاوزین را به دادسرا و دادگاههای صالحه معرفی و از اراضی مورد تصرف و تجاوز با‌دخالت مستقیم قوای انتظامی رفع تصرف و تجاوز نموده و بر حسب مورد در اختیار دولت یا شهرداریها قرار دهد.

هر یک از کارمندانی که در اجرای این قانون به تشخیص دادگاه صالح رعایت دقیق مقررات آن را ننموده و تخطی نمایند علاوه بر جبران‌خسارات وارده به دولت یا اشخاص و اعاده وضع، بر حسب مورد به انفصال موقت یا دائم از خدمات دولتی محکوم می‌گردند و برای اعاده چنین دعوایی وکیل متخصص در امور اراضی می تواند عملکرد نسبتا خوب و حرفه ای در جریان دادرسی داشته باشد.

قانون اراضی کشاورزی

شاید هنگامی که در مورد وکیل متخصص در امور اراضی صحبت کردیم، شما با خود فکر کردید که این وکیل تنها می تواند وکالت پرونده های شهری را بر عهده گیرد، اما این تصور اشتباه را کنار بگذارید و آن را فراموش کنید. وکیل متخصص در امور اراضی این توانایی را دارد تا علاوه بر پرونده های شهری ، تمامی پرونده های کشاورزی را نیز برعهده گیرد و آنها را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد. قانون اراضی کشاورزی نیز همچون قانون اراضی شهری در کشور ما دارای مواد گوناگونی است که در ادامه به چند مورد از مهم ترین انان اشاره می کنیم تا با انها اشنا شوید. بر اساس ‌قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها می توان گفت:

به منظور حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و تداوم و بهره‌وری آن‌ها از تاریخ تصویب این قانون تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در‌خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک‌ها جز در موارد ضروری ممنوع می‌باشد. در موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به عهده کمیسیونی مرکب از نمایندگان وزارتخانه‌های کشاورزی، مسکن و‌شهرسازی، جهاد سازندگی و سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری که در هر استان زیر نظر وزارت کشاورزی تشکیل می‌شود محول می‌گردد و‌تصمیمات کمیسیون مزبور که واجد آراء اکثریت اعضاء باشد معتبر خواهد بود و این کمیسیون موظف است ظرف مدت دو ماه از تاریخ دریافت تقاضا یا‌استعلام نسبت به صدور پاسخ اقدام نماید.

مرجع تشخیص اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک‌ها وزارت کشاورزی است و تغییر کاربری اراضی‌موضوع این قانون در روستاها طبق ضوابطی که وزارت کشاورزی تعیین خواهد کرد مجاز می‌باشد.

ادارات ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی مکلفند در موارد تفکیک اراضی زراعی و باغ‌ها و تغییر کاربری آن‌ها در خارج از محدوده‌قانونی شهرها و شهرک‌ها از وزارت کشاورزی استعلام و نظر وزارت مذکور را اعمال نمایند.

به منظور حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و تداوم و بهره‌وری آن‌ها از تاریخ تصویب این قانون تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در‌خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک‌ها جز در موارد ضروری ممنوع می‌باشد.

در موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به عهده کمیسیونی مرکب از نمایندگان وزارتخانه‌های کشاورزی، مسکن و‌شهرسازی، جهاد سازندگی و سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری که در هر استان زیر نظر وزارت کشاورزی تشکیل می‌شود محول می‌گردد و‌تصمیمات کمیسیون مزبور که واجد آراء اکثریت اعضاء باشد معتبر خواهد بود و این کمیسیون موظف است ظرف مدت دو ماه از تاریخ دریافت تقاضا یا‌استعلام نسبت به صدور پاسخ اقدام نماید.

مرجع تشخیص اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک‌ها وزارت کشاورزی است و تغییر کاربری اراضی‌موضوع این قانون در روستاها طبق ضوابطی که وزارت کشاورزی تعیین خواهد کرد مجاز می‌باشد.

ادارات ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی مکلفند در موارد تفکیک اراضی زراعی و باغ‌ها و تغییر کاربری آن‌ها در خارج از محدوده‌قانونی شهرها و شهرک‌ها از وزارت کشاورزی استعلام و نظر وزارت مذکور را اعمال نمایند.

 وکیل متخصص در امور اراضی و نحوه عملکرد او بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها

همانطور که اشاره کردیم وکیل متخصص در امور اراضی بر اساس قانون عمل می کند و تمامی لوایح و دادخواست های قانونی را نیز بر اساس همین مفاد قانونی تهیه و آماده می نماید. وکیل متخصص در امور اراضی بهتر از هرکس دیگری از تمامی مفاد قانونی آگاهی دارد و از آنها برای جلوگیری از تضییع حقوق موکلان خود استفاده می کند. به چند مورد از اساسی ترین و مهم ترین نکات قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها که وکیل متخصص در امور اراضی از آنها استفاده می کند، دقت کنید:

 وزارت مسکن و شهرسازی مکلف است جهات توسعه شهرها و شهرک‌ها (‌متصل یا منفصل) را حتی‌المقدور در خارج از اراضی زراعی‌و باغ‌ها طراحی و از اراضی غیر زراعی و غیر قابل کشاورزی استفاده نماید و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ های موجود داخل محدوده قانونی شهرها‌را به حداقل ممکن برساند.

مالکین و متصرفین اراضی زراعی و باغ‌های موضوع این قانون که غیر مجاز، اراضی زراعی و باغ‌ها را تغییر کاربری دهند علاوه بر الزام به‌پرداخت عوارض موضوع قانون به پرداخت جزای نقدی تا سه برابر بهای اراضی و باغ‌ها به قیمت روز زمین با کاربری جدید محکوم خواهند شد. در‌صورت تکرار جرم علاوه بر مجازات مذکور به حبس از یک ماه تا شش ماه محکوم خواهند شد. وزارت کشاورزی موظف است پرونده‌های متخلفین از‌این قانون را به مراجع قضائی ارسال تا مراجع مذکور دستور توقیف عملیات مربوط به موارد مذکور در این قانون را صادر و در خارج از نوبت رسیدگی و‌بر اساس ضوابط مربوطه حکم قطعی صادر نمایند.

سازمان‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها و نهادهای عمومی و شرکت‌ها و مؤسسات دولتی که شمول قانون نسبت به‌آن‌ها مستلزم ذکر نام است نیز مشمول مقررات این قانون می‌باشند. هر یک از کارکنان دولت و شهرداری‌ها و نهادها که در اجرای این قانون به تشخیص دادگاه صالح تخطی نموده باشند به جزای نقدی تا‌سه برابر بهای اراضی و باغ‌ها به قیمت روز زمین با کاربری جدید و در صورت تکرار علاوه بر جریمه مذکور به انفصال دائم از خدمات دولتی و‌شهرداری‌ها محکوم خواهند شد. سردفتران متخلف نیز به شش ماه تا دو سال تعلیق از خدمت محکوم خواهند شد.

دولت مکلف است همه ساله اعتباری معادل هشتاد درصد (80%) از درآمدهای موضوع این قانون را در بودجه سالیانه وزارت کشاورزی‌منظور نماید تا وزارت مزبور طبق ضوابط قانونی مربوطه به مصرف امور زیربنائی کشاورزی شامل تسطیح اراضی، احداث کانال، آبیاری، زه‌کشی، سدها‌و بندهای خاکی تأمین آب و احیاء اراضی موات و بایر برساند و بیست درصد 20% باقیمانده از درآمد موضوع این قانون به منظور مطالعه و آماده سازی‌زمین‌های غیر قابل کشت و زرع برای توسعه شهرها و ایجاد شهرک‌ها در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی قرار می‌گیرد.

بهترین وکیل متخصص در امور اراضی را پیدا کنیم؟

از دیگر چالش های اساسی و بسیار مهمی که رد ذهن بسیاری از افراد شکل می گیرد آن است که چگونه می توان بهترین وکیل متخصص در امور اراضی را پیدا کرد و وکالت پرونده خود را به او سپرد و از دیگر خدمات حقوقی او نیز استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که یک موسسه حقوقی معتبر و با تجربه می تواند بهترین کمک را در این زمینه به شما بکند.

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که به وکیل متخصص در امور اراضی نیاز دارید و دقیقا نمی دانید که باید چگونه این وکیل را پیدا کنید به شما توصیه می کنیم که در سریعترین زمان ممکن به موسسه حقوقی گروه وکلای پارسا مراجعه کنید. گروه وکلای پارسا دارای سال ها سابقه و تجربه در زمینه ارائه خدمات حقوقی مختل است و می تواند به شما کمک کند تا بهترین وکیل متخصص در امور اراضی را برای پرونده خود انتخاب کنید و از خدمات ارزنده او در این زمینه استفاده کنید.

مقالات مرتبط:

وکیل حقوقی

وکیل کیفری

وکیل ملکی

وکیل طلاق توافقی

وکیل پایه یک دادگستری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×