نکات مهم در قولنامه فروش

نکات مهم در قولنامه فروش (3)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

نکات مهم در قولنامه فروش

نکات مهم در قولنامه فروش از منظر قانونی

نکات مهم در قولنامه فروش چیست؟ مهمترین نکات مهم در قولنامه فروش چیست؟ نکات مهم در قولنامه فروش که باید به آن ها توجه کنیم کدام است؟ مهمترین شرایط و نکات مهم در قولنامه فروش بر اساس قانون چیست؟ چرا باید نکات مهم در قولنامه فروش توجه کنیم؟ کارکرد یک وکیل پایه یک دادگستری در خصوص نکات مهم در قولنامه فروش چیست؟ نکات مهم در قولنامه فروش را چگونه می توانیم متوجه شویم؟ برای رعایت نکات مهم در قولنامه فروش باید چه کاری کنیم؟ چرا توجه به نکات مهم در قولنامه فروش می تواند تاثیرگذار باشد؟

نکات مهم در قولنامه فروش از جمله شرایطی است که طرفین قرارداد باید به آن آشنا باشند. قولنامه یک قرارداد لازم در قانون محسوب می شود که بر اساس آن طرفین برای انجام کاری در آینده به توافق می رسند. توجه به برخی نکات مهم در قولنامه فروش می تواند مانع از ورود طرفین به مسیر پر پیچ و خم قضایی و دادگاهی شود. یکی از مهمترین کارکرد وکیل حقوقی تدوین درست قراردادهای مختلف از جمله قولنامه فروش است.

حال ما در این مقاله می خواهیم بدانیم برای تدوین یک قرارداد قولنامه فروش به چه نکاتی باید توجه کرد؟ نکات مهم در قولنامه فروش کدام ها هستند و چگونه می توان آن ها را رعایت کرد؟ توجه داشته باشید که همیشه فاصله خاصی میان عمل و تئوری در قانون وجود دارد. در کلام ساده تر ممکن است قانون در خصوص قولنامه نکته خاصی بیان کرده باشد اما در عمل و عرف این مسئله رعایت نشود و یا برعکس، نکته ای وجود داشته باشد که تنها به صورت عرفی انجام می شود. با توجه به این که در دادگاه های حقوقی استناد قانونی اهمیت دارد، تلاش ما این است که نقطه مشترک عمل و تئوری را در این مقاله تحت عنوان نکات مهم در قولنامه فروش بیان کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

نکات مهم در قولنامه فروش بر اساس مفاهیم

مهمترین نکات مهم در قولنامه فروش را می توان در مفاهیم پایه ای و اساسی قولنامه پیدا کرد. در واقع زمانی که ما بتوانیم این مفهوم را بشناسیم و آن را از منظر قانونی مورد بررسی قرار دهیم، می توانیم ساده تر نکات مهم در قولنامه فروش را کشف کنیم.

در تعریف قولنامه آمده است که قولنامه قراردادی است که در خصوص هر موضوعی ممکن است منعقد شود. بر اساس این قرارداد طرفین تصمیم می گیرند که در آینده و یا در زمان مشخص کاری را انجام دهند. به طور مثال در قولنامه فروش، طرفین متعهد می شوند که در زمانی مشخص نسبت به انعقاد قرارداد مبایعه نامه فروش اقدام کنند.

حال ممکن است در این قرارداد شرایط فروش مشخص شده باشد و یا اینکه شرایط فروش از جمله ثمن معامله موکول به آینده شده باشد. در این خصوص از نظر قانونی اجباری وجود ندارد. کلام ساده تر از جمله نکات مهم در قولنامه فروش باید بدانید این است که در صورتی که طرفین توافقات نهایی را به آینده موکول کرده باشند، الزام قانونی به تعیین جزئیات فروش نیست.

نکته مهم دیگری که باید در خصوص قولنامه بدانید این است که این قرارداد از جمله قراردادهای لازم محسوب می شود. بدین معنی که این قرارداد غیر قابل انحلال است مگر این که یکی از حالت های انفساخ قرارداد، فسخ قرارداد، ابطال قرارداد و اقاله ایجاد شود.

از جمله مهمترین کارکرد های یک وکیل حقوقی تهران یا شهرستان در خصوص نکات مهم در قولنامه فروش این است که به نحوه انحلال قرارداد فکر کرده باشد و راهکارهای مشخصی برای این کار در نظر بگیرد. در واقع استفاده از شرایط فسخ مناسب و قرار دادن مسیرهای فرار درست و قانونی برای طرفین که موجب حفظ حقوق آن ها شود از جمله کارکردهای مهم وکلای قراردادها محسوب می شود.

از طرف دیگر نباید فراموش کرد از اهداف و نکات مهم در قولنامه فروش یا هر قولنامه دیگری این است که به نتیجه ختم شود. بنابراین شرایط فسخ و انحلال به نحوی باید تعیین شود که امکان انحلال ساده قرارداد وجود نداشته باشد. این ها از نکات مهم در قولنامه فروش است که بر اساس مفهوم قراردادها می توان بیان کرد.

نکات مهم در قولنامه فروش (2)
نکات مهم در قولنامه فروش (2)

نکات مهم در قولنامه فروش از جنبه های دیگر

نکات مهم در قولنامه فروش جنبه های مختلفی می تواند داشته باشد. از جمله این که این قرارداد می تواند رسمی یا غیر رسمی باشد. در صورتی که قولنامه توسط نماینده رسمی قانون تدوین و ثبت شده باشد به آن سند رسمی گفته می شود. همچنین قراردادی که این شرایط را نداشته باشد به آن سند غیر رسمی گفته می شود.

در نظر داشته باشید که اسناد رسمی و غیر رسمی هر دو از منظر قانونی دارای اعتبار هستند. اما اعتبار اسناد رسمی بسیار بالاتر است و استناد به آن در دادگاه ساده تر است. این در حالی است که برای استناد به اسناد غیر رسمی ابتدا باید اصالت و صحت سند تایید شود.

نکته دیگری که در خصوص قولنامه فروش وجود دارد این است که برای صحیح بودن این قرارداد ( شرایط عدم ابطال ) لازم است که شرایط صحت عمومی و اختصاصی قراردادها رعایت شود. شرایط صحت عمومی همان است که در خصوص تمامی قراردادها از جمله قولنامه فروش باید رعایت شود. از جمله این شرایط می توان به اهلیت طرفین قرارداد اشاره کرد. زمانی یک قرارداد صحیح است که طرفین از نظر قانون محجور نبوده و اهلیت کامل را داشته باشند.

این ها از جمله نکات مهم در قولنامه فروش محسوب می شود. توجه داشته باشید که قرارداد قولنامه فروش یک قرارداد برای تعیین شرایط و قراری برای فروش در آینده ای مشخص است. بر اساس این قرارداد امکان انتقال سند وجود ندارد. بلکه باید مبایعه نامه ای در این خصوص تدوین شده باشد. بنابراین قرارداد قولنامه صرفا قراردادی است که پیش شرط ها و شرایطی در خصوص فروش و تدوین قرارداد مبایعه نامه مشخص می کند. همانطور که گفتیم در این قرارداد ممکن است شرایطی مانند ثمن عنوان شود یا نشود. این ها از شرایط اختصاصی قولنامه محسوب نمی شود.

شما در این خصوص می توانید از یک وکیل یا مشاور حقوقی بخواهید تا در زمان تدوین قرارداد قولنامه فروش در کنار شما حضور داشته باشد. این حضور می تواند یک سرمایه گذاری بزرگ برای شما محسوب شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×