اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه

اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه (2)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه

اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه در قانون

اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه چیست؟ اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه چه کارکردی دارد؟ مهمترین کارکرد اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه چیست؟ چه زمانی از اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه استفاده می شود؟ مهمترین نکات مربوط به اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه چیست؟ کارکرد وکیل پایه یک دادگستری در خصوص اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه چیست؟ اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه در چه دعاوی کارکرد دارد؟ دادگاه صالح در خصوص اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه چیست؟ روش های اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه چیست؟

اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه یکی از روش هایی است که در موارد اختلافی میان خریدار و فروشنده می تواند کارساز باشد. در کلام ساده تر اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه یک نوع ابزار برای صدور رای در دعاوی مربوط به مبایعه نامه است. چرا که در این نوع دعاوی معمولا مهم است که ثمن توسط فروشنده دریافت شده است یا خیر. در صورت اقرار به دریافت ثمن روند دعوی مشخص می شود. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

در این مقاله به دنبال این هستیم که بدانیم اولا اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه به چه معنی است و در چه موقعیت هایی کاربرد دارد؟ همچنین به دنبال این هستیم که بدانیم اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه از چه روش هایی امکان پذیر است؟ در ضمن آیا این احتمال در قانون پیش بینی شده است که در صورت اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه امکان بازگشت از اقرار وجود داشته باشد؟ در کلام ساده تر اگر فروشنده نسبت به دریافت ثمن اقرار کرده باشد، آیا امکان بازگشت از این اقرار وجود دارد؟ این ها مهمترین شرایطی است که در ادامه بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه و مفاهیم مربوط به آن

برای درک مفهوم اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه و شناخت این ابزار لازم است که با چند مفهوم آشنا شویم. شناخت این مفاهیم می تواند به ما نشان دهد که چه دعاوی در این خصوص ممکن است ایجاد شود و اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه چه کمکی به این شرایط می کند.

هر وکیل حقوقی به خوبی می داند که مبایعه نامه از جمله قرارداد لازم در قانون شناخته می شود. قرارداد لازم به قراردادی گفته می شود که امکان انحلال آن وجود ندارد مگر این که یکی از 4 حالت ابطال قرارداد، انفساخ قرارداد، فسخ قرارداد یا اقاله ایجاد شود. بنابراین طرفین در قرارداد مبایعه نامه ملزم به عمل به تعهدات خود هستند. در غیر این صورت امکان پیگیری قانونی برای طرف مقابل ایجاد می شود.

مسئله مهم دیگری که در این بین وجود دارد این است که هر قراردادی دارای شرایط صحت عمومی و اختصاصی است. در صورتی که شرایط صحت رعایت نشود عملا قرارداد باطل شده و تمام مفاد آن از بین می رود. شرایط صحت عمومی برای تمامی قراردادها یکسان است. به طور مثال در زمان انعقاد قرارداد لازم است که فرد دارای اهلیت باشد. در غیر این صورت این قرارداد باطل است.

در خصوص مبایعه نامه از جمله شرایط صحت اختصاصی این است که خریدار، فروشنده، مال مورد فروش و همچنین ثمن معامله مشخص شود. در صورتی که یکی از این موارد مجهول یا مبهم باشد مبایعه نامه باطل شناخته می شود. اکنون مشخص است که چرا اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه به عنوان یک ابزار بسیار مهم در قانون و دادگاه ها شناخته می شود. علت این موضوع این است که ثمن جزئی از شرایط اصلی مبایعه نامه است که در صورت عدم تعیین یا مبهم بودن باعث می شود که مبایعه نامه و به طور کلی خرید و فروش باطل شود.

در برخی از موارد ممکن است ثمن در مبایعه نامه ذکر نشده باشد. این مبایعه نامه در حالتی صحیح است که طرفین نسبت به ثمن توافق شده اقرار کرده و آن را قبول کنند. این یکی از کارکردهای مهم اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه محسوب می شود. در صورتی که توافقی در این خصوص وجود نداشته باشد مبایعه نامه باطل اعلام می شود.

اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه و کارکرد آن

همانطور که گفتیم اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه به عنوان مهمترین روش در دعاوی مربوط به مبایعه نامه محسوب می شود. اولین نکته ای که باید بدانید این است که اقرار به دریافت ثمن معامله معمولا باید توسط فروشنده صورت بگیرد. در واقع فروشنده می تواند نسبت به دریافت ثمن معامله در دادگاه اقرار کند. با اقرار فروشنده مبایعه نامه تایید می شود و دادگاه می تواند دعوی را مدیریت کند.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مبایعه نامه از جمله اسناد غیر رسمی محسوب می شود. یعنی اعتبار قانونی آن منوط به اثبات اصالت و صحت آن است. از این رو اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه می تواند باعث اثبات یا رد یک مبایعه نامه در دادگاه شود.

برای اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه مسیرهای متنوعی وجود دارد. طرفین می توانند با ارائه مدارکی مانند فیش واریزی یا صورت حساب بانکی و … نسبت به این کار اقدام کنند. اما در صورتی که مدرک قابل استنادی وجود نداشته باشد دادگاه نسبت به اقامه قسم اقدام می کند. البته در این خصوص بهتر است از یک وکیل حقوقی تهران یا شهرستان کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که نحوه اقرار و اثبات آن بر اساس شرایط دعوی و دستور دادگاه مشخص می شود.

مسئله مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که فروشنده می تواند از اقرار به دریافت ثمن معامله در مبایعه نامه خود بازگردد. در واقع در صورتی که فرد نسبت به پولی که دریافت نکرده اقرار کرده باشد می تواند از این اقرار بازگردد. این ها مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×