مشاوره حقوقی بیمه بیکاری

مشاوره حقوقی بیمه بیکاری (1)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

مشاوره حقوقی بیمه بیکاری

مشاوره حقوقی بیمه بیکاری یکی از انواع مشاوره هایی محسوب می شود که می تواند کمک زیادی به افراد واجد شرایط بیمه بیکاری کند. نکته بسیار مهم این است که نه تنها بسیاری از افراد مشاوره حقوقی بیمه بیکاری اطلاع ندارند بلکه حتی نمی دانند بیمه بیکاری یک قانون و حق معین شده است و این حق باید از سمت نهاد مربوطه اجرا شود.

اقتصاد یک دنیای غیر قابل پیش بینی است که به شرایط و فاکتورهای مختلف وابسته است. گاهی اوقات شرایطی ایجاد می شود که ممکن است یک یا چندین شغل در معرض خطر قرار بگیرند و افرادی از کار بیکار شوند. واضح ترین مثالی که می توانیم بزنیم و همه ما به نوعی آن را درک کرده ایم، همین شرایط کرونایی است که جوامع مختلف درگیر ان شده اند.

مسئله بیکاری علاوه بر این که جان انسان ها را تهدید می کند، به طور مستقیم بسیاری از مشاغل را به مرز نابودی کشاند. چرا که به خاطر همه گیری ویروس کرونا عملا خرید و فروش حضوری تا حدود زیادی محدود شد و این چیزی نبود که اقتصاد دوست داشته باشد. بنابراین عده قابل توجهی بیکار شدند. اما سوال اصلی اینجاست که این افراد چه کار باید کنند؟

قانونگذار کشور ما در قانون تجارت راه حل قانونی به نام بیمه کاری برای چنین معضلاتی در نظر گرفته است. قانون با تعیین حق بیمه بیکاری برای این افراد سعی کرده است که به آن ها برای مدتی فرصت تنفس ایجاد کنند تا این افراد علاوه بر گذران زندگی، فرصت تغییر موقعیت شغلی پیدا کنند. اما گاهی اوقات ممکن است نهاد دولتی از دادن این بیمه خودداری کند یا این که فرد شرایط لازم برای دریافت بیمه بیکاری را نداشته باشد. در این موقعیت مشاوره حقوقی بیمه بیکاری می تواند کارمند باشد.

اهمیت استفاده از مشاوره حقوقی بیمه بیکاری

به طور کلی می توان حدس زد که شرایط اعطای بیمه بیکاری چندان ساده نیست. بیمه بیکاری نیز همانند بسیاری دیگر از مسائل قانونی دارای شرایط و مراحلی است که باید آن ها رابشناسید. مسلما همه افراد از چنین اطلاعاتی آگاهی ندارند، مشاوره حقوقی بیمه بیکاری برای حل این مشکل اماده خدمت رسانی به مردم است.

کسی که اقدام به دریافت حقوق بیکاری می کند باید به خوبی با قوانین مربوط به این بیمه آشنایی داشته باشد تا در ادامه به مشکل نخورد. به طور مثال باید به خوبی بداند که این حقوق در مدت زمان محدود به او تعلق دارد و این زمان تحت هیچ عنوان قابل تمدید نیست. با توجه به شرایط اقتصادی کشور و افزایش جمعیت بیکار، به نظر می رسد تعداد متقاضی برای دریافت این وام بیشتر شده و این خود می تواند عاملی برای عدم تخصیص وام به برخی از واجدین شرایط باشد.

شما باید بداند که این بیمه بر اساس سابقه کاری و سابقه واریز بیمه تامین اجتماعی محاسبه می شود. دانستن این نکته حتی برای کسانی که بیکار نشده اند می تواند بسیار مهم باشد، زیرا عدم واریز حق بیمه تامین اجتماعی می تواند شما را از گرفتن حقوق بیکاری منع کند.

مشاوره حقوقی بیمه بیکاری وظیفه دارد تمام شرایط گفته شده در بالا در کنار دیگر مواد قانونی این بیمه توضیح دهد. در کلام ساده تر مشاوره حقوقی بیمه بیکاری باید راه دریافت این بیمه را به شما یاد بدهد و به شما بگوید که چه کارهایی باعث می شود این بیمه را از دست بدهید و یا چه کارهایی می تواند طول مدت دریافت بیمه بیکاری را بیشتر کند.  

مشاوره حقوقی بیمه بیکاری باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اما سوال مهم دیگر این است که مشاوره حقوقی بیمه بیکاری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ به عبارت بهتر از چه کسی می توانید در مورد بیمه بیکاری مشورت بگیرید؟ بعد از دانستن این که بیمه بیکاری یک حق شهروندی محسوب می شود و قانون این حق را برای واجدین شرایط در نظر گرفته و بعد از بیان اهمیت مشاوره حقوقی بیمه بیکاری، حال نوبت به این رسیده که بدانیم کسی که می خواهیم از او مشورت بگیریم باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اولین نکته ای که باید بدانید این است که مشاوره حقوقی بیمه بیکاری می تواند توسط وکلای پایه یک دادگستری یا فارغ التحصیلان رشته حقوق در مقاطع مختلف صورت بگیرد. اما آن چیزی که مشخص است این است که فردی می تواند بهترین مشاوره را به ما داشته باشد که به صورت عملی با این مسئله دست و پنجه نرم کرده باشد. در کلام ساده تر بر اساس قانون و شرایط گفته شده اگر بخواهید پیش بروید مسلم بدانید که در جایی جلوی کار شما گرفته می شود.

هر نهاد و هر دولتی برای خود قوانین خاصی دارد. بنابراین فردی موفق تر است که بتواند با قوانین عملی کار خودش را پیش ببرد. از این رو بهترین مشاوره حقوقی بیمه بیکاری کسی است که به صورت عملی با این موارد آشنایی دارد و به نوعی راه و چاه مسیر رسیدن به بیمه بیکاری را به خوبی می داند. این فرد می تواند کمک موثری در گرفتن این بیمه محسوب شود.

مدارک لازم برای اخذ بیمه بیکاری

کپی صفحه اول دفترچه بیمه

معرفی‌نامه کارفرما

اصل و کپی یکسال آخر قرارداد کار عکس ۴*۳ جدید (۴ قطعه)

اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه

اصل و کپی کارت ملی

اصل و کپی گواهی کار

اصل و کپی مدرک تحصیلی یا فنی

اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه

اصل و کپی کارت ملی

اصل و کپی گواهی کار

اصل و کپی کارت پایان خدمت  

چرا مشاوره حقوقی بیمه بیکاری؟

به طور کلی می توان گفت که بیمه بیکاری از جمله بهترین راه کارهایی است که قانونگذار به عنوان حقوق شهروندی آن را در نظر گرفته است. هر فرد واجد شرایطی می تواند از این حق برای مدت مشخص شده استفاده کند. اما سوال اینجاست که چه افرادی واجد شرایط هستند و این بیمه چگونه و با چه شکلی به آن ها داده می شود؟

این ها سوالاتی است که مشاوره حقوقی بیمه بیکاری می تواند پاسخ بدهد. علاوه بر این مشاوره حقوقی بیمه بیکاری می تواند شما را در مسیر قانونی اخذ این بیمه کمک کند.

به هر حال مشاور کسی است که روند دادرسی مسائل حقوقی را می داند و می تواند راه و چاه را به خوبی نشان بدهد. اگر شما هم جز ان دسته از کسانی هستید که به مشاوره حقوقی بیمه بیکاری نیاز دارید، گروه وکلای پارسا آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×