لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات

لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات (2)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات

لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات الکلی و تدوین آن

لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات الکلی چیست؟ لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات الکلی چه کارکردی دارد؟ چرا از لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات الکلی استفاده می شود؟ مهمترین آثار استفاده از لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات الکلی چیست؟ در چه موقعیت هایی می توان از لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات الکلی استفاده کرد؟ کارکرد اصلی لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات الکلی چیست؟ کارکرد یک وکیل پایه یک دادگستری در خصوص لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات الکلی چیست؟ نحوه تدوین لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات الکلی چگونه است؟ بهترین لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات الکلی چه ویژگی هایی دارد؟ برای تدوین لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات الکلی باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات الکلی یکی از مهمترین ابزارهای قانونی در مسیر کیفری رسیدگی به جرایم مربوط به مشروبات الکلی است. در واقع از دید قانون هر فردی که به نحوی به روند تهیه، نگهداری، حمل، توزیع یا مصرف مواد الکلی مرتبط باشد مجرم محسوب می شود. قانون تا جایی که توانسته سعی کرده هر کدام از این موارد را از یکدیگر جدا کند. به نوعی برای هر کدام از موارد، مجازات خاصی در نظر بگیرد. یکی از عمده ترین تفاوت مجازات های تعیین شده در این بین این است که مجازات مصرف مشروبات الکلی حدی است و سایر جرایم دارای مجازات تعزیری است. این نکته مهمی است که می تواند در تدوین لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات الکلی توسط یک وکیل کیفری مجرب مورد استفاده قرار بگیرد.

آن چیزی که ما در این مقاله به دنبال آن هستیم این است که می خواهیم بدانیم چگونه می توان یک لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات الکلی مناسب تدوین کرد که به واسطه آن امکان تبرئه متهم ایجاد شود و یا در طرف مقابل شاکی به ارائه این لایحه بتواند نسبت به اثبات اتهام های وارد شده اقدام کند. همچنین توجه داشته باشید که جرایم مربوط به مشروبات الکلی در دسته جرایم غیر قابل گذشت است. همین موضوع می تواند اهمیت لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات الکلی را بیشتر کند.

لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات الکلی و شناخت چارچوب

لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات الکلی را زمانی می توانیم به درستی درک و از آن استفاده نماییم که بتوانیم چارچوب های مربوط به آن را بشناسیم. همانطور که گفتیم لایحه در روند دادرسی مورد استفاده قرار می گیرد. طرفین دعوی به کمک لوایح مختلف می توانند با دادگاه در ارتباط باشند. به واسطه ارائه لایحه است که امکان اقامه ادعا، دفاع از ادعا، امکان ارائه مدارک، دفاع از خود در برابر ادعای فرد مقابل، رد ادعای فرد مقابل و … را ایجاد می کند. بنابراین لایحه ابزاری است که مدام در دادگاه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و دادگاه بر اساس مجموع موارد گفته شده و لوایح رد و بدل شده می تواند نسبت به صدور رای قطعی اقدام کند.

بنابراین می توان گفت که لایحه از مهمترین ابزارهای قانونی در روند قضایی است. نکته بسیار مهمی که در خصوص لوایح وجود دارد این است که در آن ها شما می خواهید از خود و خواسته خود در روند دعوی دفاع کنید. بنابراین لایحه باید بر اساس شرایط دعوی و موقعیت قانونی فرد تدوین شود. از این رو شناخت شرایط قانونی این امکان را می دهد که فرد بتواند لایحه درستی تنظیم کند.

لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات الکلی، لایحه ای است که در دادگاه مربوط به مشروبات الکلی و به صورت اختصاصی در خصوص جرم حمل و نگهداری مشروبات الکلی اقامه شده مطرح می شود. مسئله ای که باید در نظر داشته باشید این است که این جرم غیرقابل گذشت و تعزیری است. به بیان ساده تر قانون بدون داشتن شاکی خصوصی می تواند نسبت به این مسئله اعلام جرم و پیگیر کند، همچنین مجازات این جرم را قانونگذار تعیین کرده است. بنابراین امکان تغییر در آن بنا بر شرایط ویژه قانونی وجود خواهد داشت.

نکته دیگر در خصوص لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات الکلی این است که مجازات تعیین شده در قانون مجازات اسلامی برای این جرم عبارت است از 6 ماه تا 1 سال حبس، 74 ضربه شلاق و جزای نقدی به اندازه 5 برابر ارزش جنس کشف شده. به این نکته توجه داشته باشید که اگر مشروبات کشف شده خارجی باشد، فرد به جرم قاچاق کالا نیز متهم خواهد شد. این نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

تدوین لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات الکلی

در تدوین و ارائه لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات الکلی باید به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. اول این که هدف از ارائه این لایحه چیست؟ دو گام مهم برای این هدف گذاری می توان در نظر گرفت. اول این که این لایحه قصد دارد با زیر سوال بردن یکی از ارکان سه گانه اثبات جرم ( رکن مادی، رکن معنوی و رکن قانونی ) بتواند باعث رد اتهام از متهم شود. در واقع اگر لایحه به درستی تنظیم شده باشد می تواند به نوعی دادگاه را قانع کند که یکی از ارکان اثبات جرم وجود ندارد و همین مسئله برای رفع اتهام از وی کفایت می کند.

به طور مثال در لایحه ثابت شود که فرد از موادی که حمل می کند اطلاعی نداشته  و یا قصدی مبنی بر حمل ای مواد نداشته است، عملا می تواند یکی از مهمترین ارکان جرم یا همان رکن معنوی را زیر سوال ببرد. اما در صورتی که امکان دفاع از متهم در خصوص اتهام وارد شده به نوعی وجود نداشته باشد و ارکان به وضوح قابل اثبات باشد، لایحه دفاعیه نگهداری مشروبات الکلی موظف است بتواند کاری کند که مجازات کمتری برای متهم تعیین شود. با توجه به این که مجازات تعیین شده به صورت تعزیری خواهد بود، این امکان ایجاد می شود که فرد بتواند با ارائه مدارک و مستندات لازم و بنا بر جهات قانونی نسبت به دریافت تخفیفات قانونی اقدام کند.

نکته نهایی که باعث می شود استفاده از یک وکیل کیفری تهران یا شهرستان را در این خصوص قوت ببخشد این است که لایحه یک ابزار قانونی است که باید به زبان قانون تدوین شود. از این رو لازم است در این خصوص از فردی آشنا به قوانین و مفاهیم قانونی استفاده شود. این کار می تواند اثر بخشی لایحه را چند برابر کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×