لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه

لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه (4)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه

لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه چیست؟

لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه را می شناسید؟ آیا در مورد چارچوب های حقوقی لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه چیزی می دانید؟ لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه را باید چگونه تهیه کنیم؟ یک وکیل پایه یک دادگستری در مورد لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه چیزی می داند؟ آیا تاکنون برای شما هم پیش آمده است که نیاز به لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه داشته باشید؟ لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه در چه صورتی قابل پذیرش است؟ مرجع قانونی رسیدگی به لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه کجاست؟

لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه به عنوان یکی از اسناد قانونی که برای دفاع از حقوق افراد باید ارائه شود دارای اهمیت بسیار زیادی است و بسیاری از افراد در مورد آن اطلاع ندارند و در نهایت هم به دلیل ناآگاهی دچار مشکلات و مصائب بسیار زیادی می شوند. لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه جز حساس ترین و مهمترین لوایحی است که باید توسط وکیل کیفری تنظیم شود و درمان آن نیز باید مفاهیم و مسائل بسیار زیادی رعایت شود تا به نتایج صحیحی برسد و شرایط بسیار مناسبی در آن رعایت گردد.

همه ما به خوبی می دانیم که نگهداری اسلحه جز مهمترین موضوعاتی است که در هر جامعه ای به آن توجه شده است و در صورت عدم بی توجهی به آن شرایط بسیار سختی برای افراد پیش می آید و مجازات هایی برای آنها تعیین می شود که گاهی باعث ایجاد آسیب های روحی و مادی می گردد. اسلحه جز خطرناک ترین ابزارهایی است که قانونگذار کشور ما تنها در شرایطی خاص اجازه نگهداری آن را به برخی افراد می دهد و عموم مردم نمی توانند از آن استفاده کنند و نظم اجتماعی را مختل کنند. بنابراین کاملا طبیعی است که در صورت ایجاد یک دعوای حقوقی در این زمینه لازم باشد که لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه را تنظیم کرد و به محاکم قضایی تحویل داد.

لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه و کاربرد ان

لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه دارای اصول قانونی مهمی است که باید به خوبی رعایت شود و از آنجایی که پرونده دارای موضوع کیفری است، مرجع قانونی رسیدگی کننده به آن نیز دادگاه کیفری دو است. دقت داشته باشید که در صورت عدم ارائه لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه مناسب، جرمی که به افراد منتسب می گردد جرم حمل سلاح است که به عنوان یکی از جرایم علیه امنیت است و در صورتی که چنین فردی اسلحه را در منظر عموم مردم با خود حمل کند جرم ایجاد رعب و وحشت نیز به دیگر جرائم او اضافه می گردد.

اکنون ممکن است سوال مهمی برای افراد مطرح شود و بخواهند بدانند که جرم نگهداری اسلحه با جرم حمل سلاح چه تفاوتی دارد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم جرم حمل سلاح شامل تمامی سلاح های گرم و سرد و می گردد و حتی اگر فردی با خود شمشیر یا چاقو به همراه داشته باشد و توسط ماموران دستگیر شود باید لایحه دفاعیه حمل سلاح ارائه دهد.

اما مسئله دیگری که قرار است در مورد آن صحبت کنیم جرم نگهداری اسلحه است که دارای حساسیت بسیار بیشتری است و کسی که مرتکب حمل یا نگهداری اسلحه های گرم مانند اسلحه شکاری یا کلت شود باید لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه را به دادگاه کیفری دو ارائه دهد.

لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه (3)
لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه (3)

لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه شکاری و پروانه قانونی آن

مسئله مهم دیگری هم که باید به آن اشاره کنیم در مورد پروانه حمل سلاح است. در برخی از موارد پیشمی اید که برخی از افراد دارای محدودیت های شغلی و حساسیت های قانونی مختلفی هستند که مجبور به نگهداری اسلحه شکاری هستند و در چنین شرایطی باید برای کسب مجوز قانونی حمل سلاح اقدام کنند و در غیر این صورت جرم صورت می گیرد.

از طرفی دیگر این افراد باید پس از گذشت مدت زمان اعتبار پروانه حمل سلاح برای تمدید ان مجددا اقدام کننند و تا زمان تمدید مجدد به هیچ عنوان از اسلحه استفاده نکنند و ان را با خود حمل نکنند. موضوع دیگری که باید در مورد آن صحبت کنیم آن است که اگر کسی بعد از گذشت 3 ماه برای تمدید کردن پروانه حمل اسلحه هیچگونه اقدامی انجام ندهد قانون او را به پرداخت جریمه که بر اساس موقعیت زمانی ومکانی مبلغ آن تعیین می گردد، محکوم می کند. هیچ کس به جز فردی که دارای پروانه قانونی است اجازه حمل و استفاده از اسلحه را ندارد و در چنین مواقعی جرم صورت می گیرد و نیاز به تنظیم لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه است.

لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه (2)
لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه (2)

لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه را چه کسی تنظیم می کند؟

لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه را باید کسی تنظیم کند که از قوانین به خوبی آگاهی دارد و میداند که بر اساس چه مفاد قانونی باید یک متن قابل پذیرش در دادگاه آماده کند. کسانی که در مورد لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه آگاهی ندارند میتوانند متن دفاعیه خوبی را تهیه کنند و برای احقاق حقوق خود به تنهایی حرکت کنند. به همین دلیل هم املا طبیعی است که افراد ترجیح دهند که به سراغ یک وکیل متخصص در این زمینه بروند.

برخی از افراد باخود فکر می کنند که تهیه و تنظیم لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه کار آسانی است خود به تنهایی میتوانند ان را آماده کنند اما شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که هر کسی نمی تواند لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه تهیه کند. در متن لایحه دفاعیه باید ادله استنباطی کافی وجود داشته باشد و از مدارک معینی برای پیشبرد جریان پرونده استفاده کرد و هر چقدر که این متن تخصصی تر اماده شده باشد و متن ان حقوقی تر باشد امکان پیشبرد جریان پرونده هم بیشتر است. از طرفی دیگر دقت داشته باشید که در صورت رد لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه جریان دادرسی پیچیده خواهد شد و شرایط نامساعدی همچون  اطاله دادرسی و اطناب جریان پرونده پیش می آید و گاهی دیگر نمی توان به راحتی این شرایط را کنترل کرد. اطاله دادرسی یکی از آفت های اساسی است که در هر پرونده ای ممکن است باعث به هدر رفتن حقوق افراد شود و زندگی آنها را تا حد زیادی مختل کند.

یک وکیل کیفری تهران بهترین کسی است که علاوه بر تنظیم حرفه ای لایحه دفاعیه نگهداری اسلحه می تواند در جلسات مشاوره حقوقی تمامی توضیحات لازم را به موکلان یا حتی کسانی که به عنوان مراجع به دفتر او می روند ارائه دهد و در این جلسات تمامی پرسش ها و پاسخ ها به صورت کاملا تخصصی پاسخ داده می شود و راه حل های قانونی برای حفظ حقوق افراد به آنها پیشنهاد داده می شود. چنین فردی با تکیه بر تجربیاتی که در گذشته رد جریان پرونده های مختلف کسب کرده است به عموم مردم کمک می کند تا حقوق آنها در هیچ دادگاه کیفری ضایع نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×