لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد

لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد (2)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد

لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد و تدوین آن

لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد چیست؟ لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد چه کارایی دارد؟ مهمترین شرایط لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد چیست؟ چرا از لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد استفاده می شود؟ زمان استفاده از لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد چه زمانی است؟ آثار استفاده از لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد چیست؟ کارکرد لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد چیست؟ کارکرد یک وکیل پایه یک دادگستری در خصوص لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد چیست؟ در تدوین لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد باید به چه نکاتی توجه کرد؟ تدوین لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد چگونه است؟

لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد ابزاری است که به واسطه آن زوج می تواند دلایل خود در جریان دادرسی طلاق را به دادگاه ارائه دهد و یا در برابر ادعاهای صورت گرفته از طرف زوجه از خود دفاع نماید. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که لایحه این امکان را به طرفین دعوی می دهد که بتوانند از حقوق خود دفاع کنند. بنابراین در دادگاهی که برای بررسی دادخواست طلاق از جانب مرد برپا شده، طرفین می توانند با ارائه لایحه های مختلف از تمام حقوق خودشان در این دادرسی دفاع کنند. حال در ادامه بیشتر در این خصوص توضیح خواهیم داد.

در واقع آن چیزی که ما در این مقاله به دنبال آن هستیم این است که می خواهیم بدانیم از لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد چه انتظاراتی می توانیم داشته باشیم و در تدوین و ارائه آن به دادگاه باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ نکته ای که در این خصوص باید به آن توجه داشت این است که در دادرسی طرفین دعوی امکان استفاده از این لایحه را دارند. بنابراین در ادامه سعی می کنیم به نوعی چارچوب های مربوط به این لایحه را مورد بررسی قرار دهیم که زوج و زوجه فهم کلی و مناسبی از آن به دست بیاورند. در ادامه با ما همراه باشید.

لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد و بررسی مفاهیم مربوط

لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد و کارکرد آن را زمانی می توانیم به درستی متوجه شویم که با مفهوم بسیار مهم طلاق آشنا شویم. در واقع ابتدا ما باید بدانیم که طلاق چیست و چه تعریفی در قانون دارد و همچنین یک دادگاه چگونه می تواند نسبت به مسئله طلاق تصمیم گیری کند. پاسخ به این سوالات می تواند ما را با چارچوب کلی لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد آشنا تر کند.

به طور کلی برای فهم طلاق باید به تعریف نکاح در قانون نگاه کنیم. در قانون ایران نکاح در قالب و چارچوب یک قرارداد تعریف شده است. بدین ترتیب زمانی که زوج و زوجه با یک دیگر ازدواج می کنند در واقع بدین معنی است که قراردادی را میان خودشان منعقد کرده اند. بر اساس این قرارداد طرفین سعی می کنند بنا بر شرایط تعیین شده نسبت به آغاز و ادامه زندگی مشترک اقدام کنند. نکاح نیز درست مانند هر قرارداد دیگری شرایط عمومی و اختصاصی مربوط به خودش را دارد که در زمان انعقاد به آن ها توجه می شود.

همچنین این قرارداد مانند هر قرارداد دیگری بر اساس قانون امکان انحلال یا فسخ را دارد. بنابراین اگر یکی ازطرفین یا هر دو آن ها توانایی ادامه زندگی مشترک را نداشته باشند می توانند نسبت به انحلال قرارداد اقدام کنند که به این مسئله در قانون طلاق گفته می شود. اما نکته ای که وجود دارد این است که قرارداد نکاح یک قرارداد مهم در خصوص زندگی خصوصی افراد است. از این رو نمی توان انتظار داشت که قانون نسبت به انعقاد و انحلال آن ساده گیر باشد. از این رو طلاق شرایط خاص خودش را دارد.

به طور مثال یکی از مهمترین شرایطی که در این خصوص وجود دارد این است که حق طلاق و فسخ قرارداد نکاح در اختیار مرد است. بنابراین مرد می تواند بدون رضایت زوجه نسبت به طلاق وی اقدام کند. اما زمانی این طلاق امکان پذیر است که تمام حقوق مربوط به زوجه پرداخت شده باشد. از جمله این حقوق می توان به نفقه و مهریه و شرایط دیگری مانند شرط تنصیف اموال اشاره کرد. همه این مفاهیم در کنار یک دیگر چارچوب کلی لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد را تعریف می کند و هر وکیل حقوقی به آن آگاه است.

تدوین لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد

لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد از جمله ابزارهای قانونی است که طرفین دعوی طلاق از طریق آن می توانند با دادگاه ارتباط قانونی داشته باشند. در واقع طرفین دعوی به واسطه لایحه می توانند ادعایی را مطرح کنند، از ادعای خود دفاع نمایند، مدارک و استدلال هایی را به دادگاه ارائه دهند و یا این که در برابر ادعای طرف مقابل و مدارک ارائه شده از خود دفاع کنند. این کلیت کارکرد هر لایحه ای در قانون محسوب می شود.

یک وکیل حقوقی تهران یا شهرستان به خوبی می داند که لایحه یک ابزار مهم قانونی است. از این رو به زبان قانون باید تدوین شود. در کلام ساده تر طرفین دعوی نمی توانند با زبان عامیانه و ساده لایحه را تدوین کنند. در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد عملا می توان گفت که لایحه قدرت واقعی و قانونی خود را از دست می دهد. زمانی شما می توانید از لایحه ارائه شده خود انتظار داشته باشید که این لایحه بتواند با زبان قانون شرایط شما را در دادگاه عنوان کند.

توجه داشته باشید که در دادگاهی که درخواست طلاق از طرف زوج داده شده است، با وجود این که قانون حق طلاق را در اختیار مرد قرار داده است اما همچنان دادگاه نسبت به بررسی این دادخواست و شرایط زندگی مشترک و ده ها فاکتور دیگر توجه می کند. از این رو طرفین دعوی برای این که بتوانند از حقوق خودشان در این پروسه دفاع کنند می توانند از لایحه دفاعیه طلاق از جانب مرد استفاده کنند. با توجه به اهمیت این لایحه و همچنین نکات گفته شده در بالا پیشنهاد ما این است که برای تدوین این لایحه حتما از یک وکیل مجرب در این حوزه استفاده کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×