لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی

لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی (2)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی

لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی و کارکرد آن

لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی چیست؟ چه زمانی لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی تدوین می شود؟ مهمترین نکاتی که در خصوص لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی وجود دارد چیست؟ کارکرد یک وکیل پایه یک دادگستری در خصوص لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی چیست؟ در تدوین لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی به چه مواردی باید توجه شود؟ نکات مهم در خصوص لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی چیست؟ لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی در قانون چیست؟ لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی چه نکات مهم قانونی دارد؟

لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی یکی از روش ها و ابزارهایی است که امکان تخفیف در مجازات رانندگی در مستی را ایجاد می کند. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که رانندگی در حالت مستی در مواقعی که آسیب جسمی یا مالی وارد نکرده باشد به عنوان یک جرم مستقل شناخته نشده است. از این رو لازم است که وکیل کیفری در دادگاه مربوطه با استناد به این موضوع در لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی مانع از صدور مجازات سنگین برای موکل شود. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشت.

ما می خواهیم در این مقاله بدانیم که شرایط تدوین لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی چیست و چه زمانی می توان از آن استفاده کرد؟ آیا این لایحه می تواند کارکردی برای ما داشته باشد؟ همچنین در صورت رد لایحه و دفاعیه چه حکمی برای مجرم صادر می شود؟ این ها مهمترین مواردی است که در ادامه به ان ها خواهیم پرداخت. با ما در ادامه همراه بمانید.

لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی و بررسی جرم

لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی زمانی می تواند کارایی خودش را به خوبی نشان دهد که ما با مفهوم جرم رانندگی در مستی آشنا شویم. یعنی بدانیم که قانون چه تعریفی از این جرم داشته و چه مجازات هایی برای آن در نظر گرفته است. در واقع یک وکیل کیفری بر اساس این تعاریف و فعل صورت گرفته است که می تواند یک لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی درست و مناسب تنظیم کند.

مسئله ای که وجود دارد این است که در قانون رانندگی در حالت مستی  به عنوان تشدید کننده جرم شناخته شده است. در کلام ساده تر در حالت عادی و بدون این که آسیب یا ایرادی به کسی یا چیزی وارد نشده باشد، رانندگی در مستی به عنوان یک جرم مستقل شناخته نشده است. این فعل تنها در قانون راهنمایی و رانندگی به عنوان یک تخلف شناخته شده است و جریمه خاص خودش را دارد.

بگذارید کمی ساده تر بیان کنیم. رانندگی در حالت مستی در دو حالت قابل بررسی است. در حالت اول زمانی است که آسیب جسمی یا مالی بر اساس رانندگی در حالت مستی وارد نشده باشد. در این صورت مستی به عنوان یک جرم موجب مجازات حدی است. در این مجازات رانندگی تاثیری نخواهد داشت همچنین موجب تشدید مجازات و اضافه شدن یک مجازات تعزیری نخواهد شد.

اما در صورتی که رانندگی در حالت مستی موجب آسیب جسمی یا مادی شده باشد علاوه بر مجازات حدی مستی و جریمه راهنمایی رانندگی فرد از یک تا 5 سال به حبس محکوم خواهد شد. بر اساس این مسئله می توان گفت که رانندگی در مستی تنها در زمانی که موجب آسیب جسمی یا مادی به فرد یا جامعه شده باشد به عنوان یک جرم مستقل شناخته میشود. این نکته است که باید به آن توجه داشته باشید.

لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی (1)
لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی (1)

کارکرد لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی

لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی در حالتی کارایی دارد که آسیبی وارد نشده باشد. در واقع می توان اینگونه گفت در صورتی که ثابت شود فرد در حین رانندگی از مشروبات الکلی مصرف کرده و این جرم اثبات شده باشد، تنها در صورتی امکان استفاده از لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی وجود دارد و می تواند کارایی داشته باشد که اساسا آسیب جسمی یا مادی وارد نشده باشد. علت این موضوع این است که قانونگذار رانندگی در حالت مستی را به عنوان یک جرم مستقل در این شرایط معرفی نکرده است.

اما برای این که بتوانیم بهتر با کارکرد لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی آشنا شویم باید با مفهوم لایحه نیز آشنا شویم. در واقع لایحه یک نوع ابزار در اختیار انواع وکیل حقوقی و کیفری است که بر اساس آن می توانند با دادگاه در ارتباط باشند. در واقع اگر سند و مدرکی قرار است ارائه شود و یا فرد از خود دفاع کند تحت عنوان لایحه باید تقدیم دادگاه شود.

توجه داشته باشید که لایحه از ابتدای شروع دادرسی تا انتهای آن مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین پیش از شروع دعوی و اقامه آن در دادگاه همچنین پس از پایان دادرسی امکان استفاده از لایحه وجود ندارد. بنابراین بر اساس لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی یک وکیل می تواند از موکل خود در دادگاه کیفری دفاع کند و بر اساس اسناد قانونی و مواد ذکر شده در قانون مانع از اعمال مجازات های سنگین برای مجرم شود.

تدوین لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی توسط وکیل

لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی بهتر است توسط یک وکیل تدوین شود. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که لایحه یک ابزار قانونی و بر اساس زبان قانون است. از این رو فردی که بخواهد از این ابزار استفاده کند باید با زبان قانون آشنا باشد. در کلام ساده تر در تدوین انواع لوایح الزام قانونی برای استفاده از وکیل وجود ندارد اما شناخت به قانون و استفاده درست از ابزار های مختلف می تواند تاثیر مستقیم و مهمی در روند دعوی داشته باشد.

از طرف دیگر یادتان باشد که لایحه خود یک سند قانونی محسوب می شود و می توان از آن در دادگاه استفاده کرد. این ها همه باعث شده است که ما پیشنهاد دهیم برای تدوین لایحه بهتر است از یک وکیل یا فرد مجرب در این حوزه استفاده شود. شناخت به قوانین مجازات اسلامی و سایر قوانین مربوط به دعوی می تواند در این خصوص بسیار تاثیرگذار باشد. دانستن این نکته که رانندگی در حالت مستی خود به عنوان یک جرم مستقل شناخته نمی شود می تواند بزرگ ترین عامل در تدوین لایحه دفاعیه رانندگی در حالت مستی محسوب شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×