فریب در ازدواج باکره نبودن

فریب در ازدواج باکره نبودن (2)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

فریب در ازدواج باکره نبودن

فریب در ازدواج باکره نبودن، بر اساس قانون

فریب در ازدواج باکره نبودن چگونه است؟ فریب در ازدواج باکره نبودن به چه معنی است؟ آیا فریب در ازدواج باکره نبودن موجب ابطال عقد می شود؟ آیا فریب در ازدواج باکره نبودن جرم است؟ شرایط اثبات فریب در ازدواج باکره نبودن چیست؟ چگونه می توان نسبت به اثبات فریب در ازدواج باکره نبودن اقدام کرد؟ مهم ترین نکات مربوط به فریب در ازدواج باکره نبودن چیست؟ کارکرد یک وکیل پایه یک دادگستری در خصوص فریب در ازدواج باکره نبودن چیست؟ آیا ترمیم پرده بکارت به عنوان فریب در ازدواج باکره نبودن محسوب می شود؟ دادگاه صالح در خصوص فریب در ازدواج باکره نبودن کدام است؟

فریب در ازدواج باکره نبودن یکی از مهمترین شرایط و نکاتی است که در خصوص نکاح وجود دارد. در واقع اگر زوج بر اساس اعتماد و شرایط ایجاد شده و با تصور باکره بودن زوجه اقدام به نکاح با وی کند و سپس متوجه شود که وی باکره نبوده می تواند بر اساس خیار تدلیس بدون رعایت تشریفات طلاق اقدام به فسخ نکاح کند. در این شرایط همه چیز باید به پیش از عقد بازگردد. بنابراین زوج مکلف به پرداخت مهریه نخواهد بود. توجه داشته باشید که خیار تدلیس از جمله خیارات فوری محسوب می شود. یعنی به محض این که زوج متوجه فریب در نکاح شد باید نسبت به فسخ اقدام کند. در صورت مرور زمان امکان استفاده از این شرایط وجود ندارد.

ما در این مقاله می خواهیم بدانیم که شرایط فریب در ازدواج باکره نبودن چیست و چگونه می توانیم نسبت به اثبات آن اقدام کنیم؟ همچنین امروزه امکان عمل های مختلف جراحی برای ترمیم پرده بکارت وجود دارد. آیا اثبات این مسئله می تواند تحت عنوان فریب در ازدواج باکره نبودن شناخته شود؟ این ها مهمترین سوالات و شرایطی است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. با ما در ادامه همراه بمانید.

فریب در ازدواج باکره نبودن و مفاهیم مربوط به آن

فریب در ازدواج باکره نبودن را زمانی می توانیم به عنوان یک مفهوم حقوقی و کیفری مورد بررسی قرار دهیم که ابتدا بدانیم فریب در ازدواج باکره نبودن چه مفهومی دارد و از چه عناصری تشکیل شده است.

به طور کلی هر وکیل حقوقی می داند که ازدواج از نوع یک قرارداد لازم است. در خصوص قراردادهای لازم قوانین خاصی وجود دارد. به طور مثال امکان انحلال قرارداد برای هیچ کدام از طرفین وجود ندارد مگر این که یکی از حالت های ابطال قرارداد، انفساخ قرارداد، اقاله یا فسخ قرارداد ایجاد شود.

فسخ قرارداد بدین معنی است که شرایط قانونی یا از پیش تعیین شده ای اتفاق بیفتد که یکی از طرفین امکان انحلال قرارداد را پیدا کند. توجه کنید که فسخ قرارداد به صورت اختیاری است. یعنی فرد حتی با در اختیار داشتن این قدرت می تواند نسبت به ادامه دادن این شرایط و قرارداد اقدام کند. اما در حالت انفساخ عملا اختیاری در کار نیز و قرارداد به صورت خودکار فسخ می شود.

قانون به صورت عمومی برای تمامی قراردادها خیاراتی مشخص کرده است که در صورت وقوع امکان فسخ یا انفساخ قرارداد ایجاد می شود. یکی از مهمترین این خیارات، خیار تدلیس است. تدلیس به معنی فریب در قرارداد است. در واقع اگر قراردادی بر اساس اطلاعات یا شرایطی غیر واقعی اما تاثیرگذار تدوین و امضا شده باشد این امکان وجود دارد که طرف مقابل بعد از متوجه شدن این فریب نسبت به فسخ قرارداد اقدام کند. توجه داشته باشید که این خیار از جمله خیارات فوری محسوب می شود. یعنی طرف قرارداد که متوجه فریب شده باید به سرعت نسبت به فسخ قرارداد اقدام کند. در غیر این صورت این فرض ایجاد می شود که وی مشکلی با این فریب نداشته و قدرت فسخ قرارداد را از دست می دهد.

همین موضوع در خصوص فریب در ازدواج باکره نبودن نیز وجود دارد. در واقع اگر زوج متوجه باکره نبودن زوجه شود و اگر با آن مسئله مشکلی نداشته باشد می تواند نکاح را نگه دارد و به آن ادامه دهد. در غیر این صورت باید به سرعت نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید. با فسخ نکاح زوجه حقوق مالی خود را از دست می دهد و هیچ مهریه ای به او تعلق نمی گیرد.

آثار فریب در ازدواج باکره نبودن

فریب در ازدواج باکره نبودن دارای دو ماهیت حقوقی و کیفری است. در کلام ساده تر در صورتی که اثبات شود فریب در ازدواج باکره نبودن رخ داده این امکان برای وکیل کیفری زوج ایجاد می شود که بتواند نسبت به اقدام کیفری علیه زوجه اقدام کند. در کلام ساده تر فریب در ازدواج باکره نبودن از دید قانون جرم تلقی شده و این امکان ایجاد می شود که بتوان نسبت به این عمل اعلام جرم کرد.

از دیگر آثار فریب در ازدواج باکره نبودن به عنوان ماهیت حقوقی آن امکان فسخ قرارداد نکاح است که در بالاتر در خصوص آن توضیح کامل داده شد. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که مسیر اثبات و شرایط آن می تواند در هر مورد متفاوت باشد. معمولا در این خصوص نظر پزشکی قانونی و زمان از بین رفتن پرده بکارت اهمیت دارد. در واقع مشخص است که پرده بکارت طی چه مدت زمان از بین رفته است. در صورتی که این زمان پیش از زمان نکاح بوده امکان اثبات این مسئله ایجاد می شود.

یک نکته مهم دیگر در این موضوع وجود دارد، مسئله ترمیم پرده بکارت است. در واقع مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ترمیم پرده بکارت و اثبات آن در صورتی که زوج از وجود آن بی اطلاع باشد به عنوان تدلیس محسوب می شود. البته ممکن است این اتفاق برای حفظ آبرو صورت گرفته باشد. اما در هر صورت عدم اطلاع زوج از این مسئله می تواند حق فسخ قرارداد نکاح را برای وی ایجاد کند. در کلام ساده تر شاید زوجه بتواند در شرایطی از بار کیفری مسئله فرار کند اما همچنان حق فسخ برای زوج ایجاد می شود. این مسیر می تواند سختی ها و پیچیدگی های خاصی داشته باشد. از این رو بهتر است در این مورد از یک وکیل یا مشاور مجرب راهنمایی بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×