طلاق به علت نازایی زن

طلاق به علت نازایی زن (2)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

طلاق به علت نازایی زن

طلاق به علت نازایی زن و مهریه آن

طلاق به علت نازایی زن چگونه امکان پذیر است؟ آیا طلاق به علت نازایی زن از طرف مرد ممکن است؟ شرایط طلاق به علت نازایی زن چیست؟ بهترین روش برای طلاق به علت نازایی زن چیست؟ مسیر طلاق به علت نازایی زن چگونه است؟ آیا قانون اجازه طلاق به علت نازایی زن را صادر می کند؟ مهریه در حالت طلاق به علت نازایی زن چگونه است؟ آیا حقوق مالی خاصی در طلاق به علت نازایی زن ایجاد می شود؟ طلاق به علت نازایی زن چه شرایط و مراحلی دارد؟ کارکرد یک وکیل پایه یک دادگستری در خصوص طلاق به علت نازایی زن چیست؟

طلاق به علت نازایی زن یکی از اتفاقاتی است که در جامعه رخ می دهد. این اتفاق از جمله مسائل و دلایل سنتی است که در جامعه وجود داشته و دارد. اما این تنها دلیلی است که می تواند باعث طلاق شود. در کلام ساده تر از نظر قانون طلاق به علت نازایی زن وجهه قانونی ندارد. چرا که زوج می تواند بدون اثبات هیچ دلیل و بدون نیاز  به ارائه مدارک خاصی نسبت به طلاق زوجه اقدام کند. بنابراین نیازی به اثبات نازا بودن زوجه وجود ندارد. این نکته بسیار مهمی است که در همین ابتدای کار باید به آن توجه داشته باشید.

ما در این مقاله می خواهیم شرایط طلاق به علت نازایی زن را بیشتر مورد توجه قرار دهیم. در واقع همانطور که گفتیم طلاق به علت نازایی زن از نظر قانونی فرقی با اقدام به طلاق از سمت زوج بدون ارائه هیچ دلیلی وجود ندارد. بنابراین در این مقاله می خواهیم بدانیم این نوع طلاق چه تبعاتی دارد و زوجه از چه حقوقی بهره مند می شود؟ آیا زوجه می تواند از حقوق مالی بیشتری در این مسیر بهره مند شود؟ این ها مهمترین سوالاتی است که به کمک یک وکیل حقوقی می توان به آن ها پاسخ داد. ما نیز در ادامه این مسائل را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار می دهیم.

طلاق به علت نازایی زن از منظر مفاهیم

طلاق به علت نازایی زن را زمانی می توانیم به طور دقیق و کامل مورد بررسی قرار دهیم که ابتدا مفاهیم مربوط به آن را بشناسیم. از جمله این موارد می توان به مسئله طلاق، حقوق مالی زوجه و همچنین نازایی زن اشاره کرد.

طلاق به معنی انحلال قرارداد نکاح است. بر اساس قانون نکاح یک نوع قرارداد لازم شناخته می شود که امکان انحلال آن تنها در شرایط خاصی ایجاد می شود. یکی از مهمترین حالت هایی که امکان انحلال این قرارداد را ایجاد می کند، حق فسخ یا همان حق طلاق است که در اختیار مرد قرار می گیرد.

یعنی زوج می تواند تحت هر شرایطی نسبت به انحلال این قرارداد یا همان طلاق اقدام کند. نکته ای که وجود دارد این است که این حق کاملا در اختیار زوج بوده و نیازی به اثبات شرایط خاص و یا وجود موارد قانونی مشخص نیست. بنابراین طلاق به علت نازایی زن نیز می تواند زیر مجموعه ای از این مسئله محسوب شود. در کلام ساده تر زوج می تواند به علت نازایی همسر خود از حق طلاق استفاده کرده و اقدام به متارکه کند. اما نیازی به اثبات نازا بودن همسر وی در دادگاه نیست. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

نکته دیگری که در خصوص حق طلاق وجود دارد این است که در صورتی زوج می تواند نسبت به استفاده از حق طلاق اقدام کند که تمامی حقوق مالی مشخص شده برای زوجه را پرداخت کند. از جمله این حقوق می توان به مهریه، نفقه در دوره عده، اجرت المثل و … دانست. همچنین در نظر داشته باشید که با توجه به این که طلاق از سمت زوج بوده دادگاه با شرایط سخت تری نسبت به قبول اعسار اقدام می کند. این ها از جمله مهمترین مفاهیمی است که در این جا وجود دارد. حال در ادامه می خواهیم این مسائل و شرایط را به شکل بهتری مورد بررسی قرار دهیم.

تبعات طلاق به علت نازایی زن برای زوج

همانطور که گفتیم طلاق به علت نازایی زن بر اساس حق طلاق زوج صورت می گیرد. در نظر داشته باشید که این حق طلاق حتی در صورت دادن وکالت به زوجه از بین نمی رود و می تواند توسط زوج استفاده شود.

مسئله ای که وجود دارد این است که زمانی زوج می تواند از این حق استفاده کند که حقوق مالی زوجه را پرداخت کند. در این حالت مهریه زوجه، اجرت المثل و همچنین نفقه در زمان عده باید پرداخت شود.

در کلام ساده تر با توجه به این که در این حالت طلاق از نوع رجعی محسوب می شود، زوج می تواند در زمان عده به همسر خود بازگردد. از این رو زوج مکلف است در زمان عده نفقه زوجه را پرداخت کند. همچنین در صورتی که در زمان نکاح شرط ضمن عقدی مبنی بر تنصیف اموال توسط زوج امضا شده باشد در صورت طلاق به علت نازایی زن، زوجه می تواند نسبت به مطالبه نیمی از اموال بعد از ازدواج اقدام کند.

نکته دیگری که هر وکیل حقوقی تهران یا شهرستان به خوبی به آن آگاه است این موضوع است که با اقدام زوج برای طلاق این مسئله به وجود می آید که وی نسبت به پرداخت این حقوق تمکن مالی کافی را دارد. از این رو در مواردی قانون و دادگاه نسبت به قبول اعسار شرایط سخت تری را در نظر می گیرند. این مسئله ای است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

در نهایت می توان اینگونه بیان کرد که طلاق به علت نازایی زن نمی تواند به عنوان یک دلیل قانونی شناخته شود. این دلیل را می توان از ابعاد اجتماعی و فرهنگی مورد بررسی قرار داد. چرا که در قانون ایران و شرع اسلام حق طلاق در اختیار مرد قرار گرفته و وی می تواند در هر زمانی که بخواهد نسبت به استفاده از این حق اقدام کند.  البته این مسیر سختی ها و پیچیدگی های خاص خودش را دارد. از این رو پیشنهاد می شود که بهتر است در این خصوص از یک وکیل یا مشاور جهت راهنمایی استفاده کنید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×