دلایل طلاق در ایران

دلایل طلاق در ایران (2)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

دلایل طلاق در ایران

اصلی ترین دلایل طلاق در ایران

دلایل طلاق در ایران چیست؟ دلایل طلاق در ایران را به چند دسته می توان تقسیم کرد؟ مهمترین دلایل طلاق در ایران چیست؟ چرایی دلایل طلاق در ایران چیست؟ کارکرد یک وکیل پایه یک دادگستری در خصوص دلایل طلاق در ایران چیست؟ بیشترین دلایل طلاق در ایران چیست؟ اصلی ترین دلایل طلاق در ایران چیست؟ ریشه های دلایل طلاق در ایران را چگونه می توان کشف کرد؟ چگونه می توان در برابر دلایل طلاق در ایران ایستاد؟ آیا دلایل طلاق در ایران ریشه در فرهنگ دارد؟ ریشه های اصلی ترین دلایل طلاق در ایران چیست؟

دلایل طلاق در ایران را می توان از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار داد. اما به واقع می توان اختلافات مالی و مسائل اقتصادی را از مهمترین این دلایل دانست. قانون زوج را مکلف به تامین مایحتاج مادی زندگی مشترک کرده است. از این رو زوجه کاملا می تواند محقانه از او بخواهد تا نیازهای مالی زندگی و شخص او را تامین کند. اما با توجه به نوسانات قیمتی و همچنین شرایط نه چندان جالب اقتصادی این نیازها تامین نمی شود. همچنین فشارهای اقتصادی باعث شده است که بسیاری از زوجه ها نیز وارد وادی کار و اشتغال شوند. همین موضوع خود به خود مسائل جدیدی را وارد فرهنگ خانواده های ایرانی کرده است. این اتفاق را می توان از دیگر دلایل طلاق در ایران دانست.

ما در این مقاله به دنبال این هستیم که از جنبه های مختلفی دلایل طلاق در ایران را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که گفتیم مسلما اقتصاد و مسائل مالی را می توان از مهمترین دلایل طلاق در ایران دانست. اما این تنها دلیل برای جدایی نیست. چرا که آمار طلاق در قشر مرفه جامعه به خوبی نشان می دهد که حتی با تامین مالی و وجود درآمد های سرشار طلاق به تعداد کمی رخ نمی دهد. بنابراین به نظر می رسد که دلایل طلاق در ایران به جنبه های مختلفی وابسته است. در ادامه این شرایط را مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه بمانید.

دلایل طلاق در ایران از بعد فرهنگی

آن چیزی که اهمیت دارد بدانیم این است که یک زندگی مشترک، زندگی دو انسان به صورت جداگانه با یک دیگر نیست. زمانی که زندگی مشترک شروع می شود در واقع دو انسان باید یاد بگیرند که چگونه تبدیل به یک واحد یکسان شوند. اینجاست که اصلی ترین تنش ها و مشکلات ایجاد می شود.

در واقع پیش از ازدواج کلیات و موارد اساسی مورد توجه اغلب افراد قرار دارد. به طور مثال میزان درآمد، محل زندگی، اخلاقیات کلی، زیبایی و … از جمله مواردی است که پیش از ازدواج مورد توجه قرار می گیرد. اما زندگی مشترک نشان می دهد که هر کدام از طرفین چه اخلاقیات خاصی دارد.

در واقع ممکن است برای زوج شستن جوراب در سینک ظرفشویی یا حمام تفاوتی نداشته باشد و این مسئله ای کاملا عادی برای وی شناخته شود. اما این عادت و اخلاق می تواند زوجه را به شدت عصبانی کند. از این دست اختلافات رفتاری و اخلاقی پنهان بارها و بارها در زندگی مشترک رخ می دهد. می توان یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایل طلاق در ایران و خارج از کشور را همین مسئله دانست.

اما این موضوع زمانی تبدیل به یک بحران واقعی می شود که اختلافات فرهنگی به آن اضافه شود. فرض کنید که زوج از شمال کشور و زوجه از جنوب کشور باشد. در این حالت رفتارها از نظر بنیادی با یک دیگر متفاوت خواهند بود. اینجاست که تصحیح رفتار و ایجاد یک رفتاری مشترک کار سختی می شود.

به جز این می توان اختلافات فرهنگی خانوادگی در خصوص برخی رسوم و مراسمات را نیز از جمله دلایل طلاق در ایران دانست. به خصوص این که در ایران این نوع فرهنگ بسیار مورد توجه و احترام افراد قرار دارد. بعد از مسائل اقتصادی می توان مسائل فرهنگی را از جمله مهمترین دلایل طلاق در ایران دانست.

دلایل طلاق در ایران از بعد حقوقی

اما قانون و شرع نیز دلایل خاصی برای طلاق پیش بینی کرده است. به طور مثال یکی از مهمترین این دلایل عدم توانایی برقراری رابطه جنسی است. در صورتی که یکی از طرفین بنابر دلایل جسمی یا روحی نتواند با فرد مقابل رابطه جنسی برقرار کند عملا این احتمال وجود دارد که طرفین از یکدیگر طلاق بگیرند. این مسئله نیز از مهمترین دلایل طلاق در ایران و خارج از کشور محسوب می شود.

اما امروزه بر اساس آمار منتشر شده می توان گفت که متاسفانه طی سال های گذشته آمار خیانت توسط زوج یا زوجه بسیار افزایش پیدا کرده است. این خیانت ها باعث شده که بسیاری از زندگی ها دچار مشکلات عمده شود و در نهایت به طلاق بیانجامد. امروز یکی از مهمترین درگیری های هر وکیل حقوقی این است که بتواند به نفع موکل خود خیانت های صورت گرفته را ثابت کند و یا مانع از اثبات آن شود.

از دیگر دلایل طلاق در ایران را می توان دروغ و پنهانکاری دانست. گرچه از نظر بنیادی دروغ نیز نوعی خیانت محسوب می شود. اما به هر حال با توجه به تفاوت های شکلی، دروغ را می توان عاملی دیگری برای طلاق دانست. هر وکیل حقوقی تهران یا شهرستان به خوبی می داند که در فقه و قانون گفته شده است که زن و شوهر لباس یکدیگر هستند. این سخن بدین معنی است که هیچ فردی در جهان از زوجین نسبت به یکدیگر نزدیک تر و آگاه تر نیست. حال اگر دروغی وجود داشته باشد و یا پنهان کاری اتفاق بیافتد عملا این اصل زیر سوال می رود.

می توان دلایل دیگری مانند اعتیاد، تفاوت های تحصیلی، اختلافات سنی، اختلافات خانوادگی و ده ها مورد دیگر را از جمله مهمترین دلایل طلاق در ایران شناخت. نکته ای که وجود دارد این است که زندگی مشترک دارای دردسرهای مشترک است. هیچگاه به این موضوع فکر نکنید که قرار است در زندگی مشترک تماما با خوشی ها رو به رو شوید. ممکن است در یک زندگی مشترک طرفین روزی به حد مرگ از یکدیگر متنفر باشند اما این احساسی است که گذراست. از این رو به نظر می رسد مهمترین و اصلی ترین دلایل طلاق در ایران عدم آموزش درست پیش از ازدواج است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×