وکیل جعل اسناد

وکیل جعل اسناد (8)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل جعل اسناد

وکیل جعل سند

وکیل جعل اسناد

وکیل جعل اسناد کیست؟ وکیل جعل اسناد چه کارکردی دارد؟ وکیل جعل اسناد در چه حوزه ای فعالیت می کند؟ چگونه می توانیم بهترین وکیل جعل اسناد را پیدا کنیم؟ ویژگی های یک وکیل جعل اسناد چیست؟ بهترین وکیل جعل اسناد کیست؟ در چه زمینه ای می توانیم از وکیل جعل اسناد استفاده کنیم؟

وکیل جعل اسناد با یکی از مهمترین عناصر قانونی یعنی اسناد سر و کار دارد. در واقع این وکیل موظف است بر اساس قوانین و شرایط مختلف از موکل خود در حوزه جعل اسناد دفاع کند. وکیل جعل اسناد هم می تواند در سمت خوانده و هم در سمت خواهان حضور داشته باشد. وکیل جعل اسناد سمت خوانده تلاش می کند موکل خود را از جرم جعل سند تبرئه کند و وکیل جعل اسناد سمت خواهان به دنبال این است که نشان دهد سند مورد بحث مجعول است و باید باطل شود. همچنین او می تواند درخواست مجازات برای جاعل را داشته باشد.

در قانون جدید جرم جعل سند در دسته جرایم قابل گذشت قرار گرفته است. یعنی اگر شاکی رضایت دهد و از شکایت خود بگذرد عملا این جرم دیگر قابل پیگیری نخواهد بود. البته این موضوع در خصوص اسناد غیر رسمی صادق است. در خصوص اسناد رسمی حتی بدون وجود شاکی همچنان جرم قابل پیگیری است.

 از این رو کمی حوزه جعل سند حوزه پیچیده و البته مهمی محسوب می شود. بنابراین بهتر است بیشتر با کارکرد وکیل جعل اسناد به عنوان مهمترین فردی که می تواند در این حوزه به ما کمک کند آشنا شویم. اما مسئله ای که وجود دارد این است که حوزه کاری وکیل جعل اسناد یک حوزه کاری قانونی است. پس باید با زبان قانون آشنا بود تا بتوان بهتر کارکرد این وکیل را درک کرد. ما در ابتدای این مقاله سعی می کنیم با بررسی تنها چند مورد از مفاهیم مورد نیاز برای کارکرد وکیل جعل اسناد کمی به زبان قانون نزدیک تر شویم. به بیان ساده تر برای فهم یک مفهوم قانونی باید با زبان قانون آشنا شد. آن چیزی که مسلم است این است که اساسا در این جا امکان بررسی تمامی الفبای قانون وجود ندارد. بنابراین در ادامه تنها به چند مورد از این الفبا خواهیم پرداخت.

وکیل جعل اسناد و اهمیت کاری او

وکیل جعل اسناد دارای اهمیت بسیار زیادی در پرونه ها یمختلف حقوقی است و می تواند اعمال حقوقی مختلف را به بهترین نحو ممکن انجام دهد و شرایط خوبی را در پرونده های مختلف برای جریان مسائل قضایی مختلف ایفا کند. جعل اسناد یکی از جرایمی است که از گذشته تاکنون وجود داشته است و هنوز هم در جامعه ما و دیگر جوامع وجود دارد و نمی توان گفت که افراد مختلف می توانند ب تنهایی جریان این پرونده ها را پیگیری کنند. وکیل جعل اسناد به عنوان یک فرد متخصص و حرفه ای بهترن کسی است که می تواند جریان این پرونده ها را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهد و آنها را در رویه قضایی به نتیجه برساند.

وکیل جعل اسناد می تواند با تکیه بر مهارت و تخصصی که دارد به افراد کمک کند تا شرایط نسبتا خوبی را تجربه کنند. امروزه به دلیل نا آگاهی افراد از جریان پرونده های جعل شرایط پرونده های آنها دچار اطاله می گردد و اطاله دادرسی نیز باعث ایجاد هزینه ها و خسارت های بسیار زیادی می گردد. برای انکه افراد بتوانند جریان پرونده های جعل اسناد را تسریع کنند و شرایط این پرونده ها را به بهترین نحو ممکن پیش ببرند باید از یک فرد متخصص همانند وکیل جعل اسناد کمک بگیرند.

وکیل جعل اسناد از صفر تا صد این پرونده های حقوقی را بر عهده می گیرد و می تواند رد مدت زمانی کوتاه مسائل قضایی پرونده های جعل را به نتیجه برسانید و از بوجود آمدن آسیب ها و خسارات مختلف جلوگیری کند. اگر شما جز کسانی هستید که می خواهید وکیل جعل اسناد را بشناسید و با کمک در مسائل قضایی عملکرد خوبی از خود نشان دهید به شما توصیه می کنیم که تمامی مدارک و اسناد قانونی مختلف را تهیه و تنظیم کنید و برای ارائه به مراجع قانونی مختلف از وکیل جعل اسناد کمک بگیرید.

وکیل جعل اسناد باید دارای ویژگی های باشد تا باعث ایجاد وجه تمایز با انواع دیگر وکیل پایه یک دادگستری شود. اگر شما فکر میکنید که نیاز دارید یک فرد متخصص را در این زمینه پیدا کنید تا به شما کمک کند پرونده های مربوط به جعل را پیش ببرید و تمام راه های قانونی لازم را به شما معرفی کنید تا بتوانید عملکرد خوبی داشته باشید و به راحتی جریان پرونده های خود را مدیریت کنید و کمتر دچار آسیب و خسارت شوید.

متاسفانه پرونده ها یجعل دارای پیچیدگی های بسیار زیادی هستند وهمین موضوع باعث می شود تا شرایط افراد تا حد زیادی دچار مشکل شود. اگر شما جز کسانی هستید که به وکیل جعل اسناد نساز دارید و نمی دانید این فرد حرفه ای را از کجا پیدا کنید به شما توصیه می کنیم که در ادامه متن ما را همراهی کنید.

وکیل جعل اسناد (6)
وکیل جعل اسناد (6)

وکیل جعل اسناد و خصوصیات او

وکیل جعل اسناد باید دارای ویژگی ها و خصوصیات مختلفی باشد که بسیاری از افراد از آن اطلاع ندارند و نمی دانند دقیقا چه مواردی باعث می شوند تا بتوان به بهترین وکیل تهران مراجعه کرد. به چند مورد از مهم ترین ویژگی های وکیل جعل اسناد اشاره می کنیم تا با انها اشنا شوید و بتوانید اطلاعات دقیقی در مورد ان بدست اورید. وکیل جعل اسناد باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

وکیل جعل اسناد باید دارای اطلاعات قانونی و حقوقی کامل باشد تا بتواند عملکرد خوبی در جریان پرونده ها ی مختلف در این حوزه از خود نشان دهد. وکیل کیفری متخصص کسی است که بتواند بهترین مدارک و استنادات قانونی را در مدت زمانی کوتاه تهیه کند و جریان دادرسی پرونده های مختلف را رد مدت زمانی کوتاه پیش ببرد.

وکیل جعل اسناد باید بتواند تمامی پرونده هایی را که رد حوزه جعل اسناد و تقلب مطرح می شوند را به بهترین نحو ممکن به نتیجه برساند. برای مثال در برخی از پرونده های که رد حوزه جعل و تقلب مطرح می شود، پرونده های مربوط به حوزه ی تقلب و جعل علامت تجاری است که بسیار آسیب زنگنه و زیان ده است. وکیل علامت تجاری در این حوزه تخصص کامل دارد و این پرونده ها را به بهترین نحو ممکن می تواند به نتیجه برساند و انها را تا حد زیادی به صورت تخصصی بررسی کند. برای آنکه بتوانید با وکیل جعل اسناد آشنا شوید و در صورت مشاهده جرم جعل در پرونده های خود از او استفاده کنید به شما توصیه میکنم از یک موسسه حقوقی معتبر همچون وکلای پارسا د راین حوزه کمک بگیرید.

وکیل جعل اسناد دارای ویژگی های مختلفی است. یکی از ویژگی های وکیل جعل اسناد آن است که این فرد متخصص می تواند پرونده هایی را که دارای چالش و مرضیه هستند را به بهترین نحو ممکن مورد بررسی قرار دهد تا راه بسیار کوتاه و مفیدی را برای به نتیجه رساندن آنها پیدا کند. یک وکیل متخصص می تواند بهترین دلایل راه برای به نتیجه رساندن این پرونده ها پیدا کند. دقت داشته باشید در صورت مشاهده هرگونه مشکل و چالش قانونی برای پیش بریدن پرونده های خود به شما توصیه می کنیم از وکیل تامین دلیل کمک بگیرید تا پرونده های شما در مدت زمانی کوتاه پیش برود و چالش های قانونی آن به خوبی مرود حل و فصل قرار گیرد. وکیل جعل اسناد با استفاده از مهارت هایی که دارد می تواند میزان هزینه و زمان را در پرونده های مختلف کاهش دهد و آنها را به صورت کاملا به صرفه به  نتایج نسبتا خوبی برساند.

وکیل جعل اسناد (1)
وکیل جعل اسناد (1)

وکیل جعل اسناد یک وکیل حقوقی یا کیفری؟

وکیل جعل اسناد را می توان یک وکیل حقوقی در حوزه کیفری دانست. در واقع این وکیل امکان شکایت و طرح جرم علیه خوانده را دارد و می تواند برای او مجازات متناسبی از دادگاه درخواست کند. در واقع می توان اینگونه گفت که اصلی ترین چارچوبی که وکیل جعل اسناد بر اساس آن فعالیت می کند، چارچوب کیفری است. از این رو برای درک کارکرد وکیل جعل اسناد باید بدانیم حوزه کیفری به چه معنی است؟

به طور کلی باید اینگونه بیان کرد که اساسا قانون از دو بخش بسیار مهم کیفری و حقوقی تشکیل شده است. یعنی هر چیزی که شما در قانون می بینید و یا از قانون میشنوید تحت عنوان این دو بخش مهم قانونی تعریف می شود. در بخش حقوقی قانون به دنبال این است که مشخص کند هر کدام از افراد در جامعه دارای چه حقوقی هستند و در هر موقعیت مکانی یا زمانی چگونه می توانند به این حقوق دست پیدا کنند. به بیان ساده تر قانون در بخش حقوقی اقدام به معرفی چارچوب های مختلف بر اساس فاکتورهای مختلف می کند. بر اساس این چارچوب ها افراد در جامعه می دانند که چگونه باید رفتار کنند. در این حوزه مفاهیمی مانند جرم و … طرح نمی شود. در این حوزه عمدتا از مفهوم تخلف و جریمه استفاده می شود.

اما در بخش کیفری موضوع به نوعی دیگر رقم می خورد. در بخش کیفری قانون به دنبال تعریف جرم است. در واقع در این بخش مشخص می شود که انجام یا ترک چه افعالی جرم محسوب می شود و برای آن ها باید چه نوع مجازاتی در نظر گرفته شود. برخی از این مجازات ها تعزیری و برخی دیگر حدی محسوب می شود.

 بنابراین مهمترین مسئله و مفهومی که در قانون کیفری وجود دارد مفهوم جرم است. نکته بسیار مهم دیگری که باید بر اساس این گفته به آن اشاره کرد این است که در ابن بخش امکان طرح شکایت و درخواست مجازات ایجاد می شود. این یکی از مهمترین کارکرد های وکلای این حوزه مانند وکیل جعل اسناد است. آن چیزی که اهمیت کارکرد وکیل جعل اسناد ار بیش از پیش برای ما مشخص می کند این است که در این حوزه امکان تصمیم گیری برای زنده ماندن یا نماندن یک فرد نیز وجود دارد. اعمال حقوقی وکیل جعل اسناد می تواند اهمیت بسیار زیادی در جریان پرونده های مختلف داشته باشد و شرایط بسیار خوب را در پرونده های آنها ایفا کند. کسانی که با وکیل جعل اسناد آشنایی ندارند میتوانند برای انتخاب وکیل جعل اسناد عملکرد خوبی داشته باشند. همین موضوع باعث شده است تا به شما توصیه کنیم که در ادامه این متن با ما همراه باشید تا تمامی مسائلی را که باید در مورد وکیل جعل اسناد بدانید را به شما معرفی کنیم و درمورد آنها صحبت کنیم.

وکیل جعل اسناد (5)
وکیل جعل اسناد (5)

وکیل جعل اسناد و مفهوم جرم

وکیل جعل اسناد در حوزه کیفری فعالیت می کند. همانطور که میدانید مهمترین مفهوم حوزه کیفری، جرم است. از این رو برای این که بدانیم کارکرد وکیل جعل اسناد و چه انتظاراتی می توانیم از او داشته باشیم باید بیشتر با مفهوم جرم آشنا شویم. جرم از دید بسیاری اینگونه معنی می شود که به هر کار خلاف قانون جرم گفته می شود. اما این نکته چندان دقیق نیست. در واقع همانطور که میدانید قانون در بخش حقوقی نیز حرف های زیادی زده است. اما خلاف این حرف ها عمل کردن در بخش حقوقی جرم محسوب نمی شود. بنابراین باید به دنبال تعریف دقیق تری از جرم باشیم. شناخت این مفهوم می تواند کلید مهمی برای درک کارکرد وکیل جعل اسناد به ما بدهد.

جرم در قانون بر اساس سه رکن مادی، معنوی و قانون تعریف می شود. به بیان ساده تر در قانون ایران زمانی که سه رکن مادی، معنوی و قانونی به صورت همزمان اثبات شود، جرم اثبات می شود. در رکن مادی قانون سعی می کند به چند سوال پاسخ دهد. در واقع در این بخش قانون، مجریان قانون و وکلایی مانند وکیل جعل اسناد می پرسند که فعل چه اثراتی داشته است؟ آیا این اثرات مخرب و آسیب زننده بوده است؟ آیا این اثرات و آسیب های آن قابل اثبات است؟ اگر پاسخ این سوال مثبت باشد و این اثرات آثار سوئی داشته باشد عملا رکن مادی قابل اثبات است.

در رکن معنوی قانون به دنبال این است که بداند آیا فاعل با قصد و نیت و آگاهی قبلی این کار را انجام داده است یا خیر؟ اگر وکلا و قانون بتوانند عمدی بودن فعل را بر اساس اقرار خود متهم و یا مدارک ضمنی اثبات کنند، رکن معنوی اثبات می شود. اما اگر ثابت شود فرد به صورت سهوی این کار صورت گرفته، این رکن اثبات نمی شود و اساسا مسئله جرم به نوعی دیگر رقم می خورد.

در رکن قانونی نیز مسئله به نوعی دیگر است. در واقع در رکن قانونی مشخص می شود که آیا مصادیق قانونی در خصوص انجام یا ترک فعل مطروحه وجود دارد یا خیر. در واقع در ماده دو قانون مجازات اسلامی آورده شده است که اگر قانون در خصوص فعلی سکوت کرده باشد نمی توان آن فعل را جرم دانست. وکلا در این بخش سعی می کنند فعل را بر اساس ظرف قانونی تعریف کنند.

وکیل جعل اسناد (7)
وکیل جعل اسناد (7)

وکیل جعل اسناد و انواع مجازات

وکیل جعل اسناد در کنار مفهوم جرم با مفهوم مجازات نیز سر و کار دارد. در واقع بعد از اثبات جرم نوبت به انتخاب مجازات است. به بیان ساده تر وکیل جعل اسناد در سمت خواهان به دنبال این است که سخت ترین مجازات ممکن را برای مجرم درخواست کند و در سمت خوانده یا مجرم نیز وکیل جعل اسناد به دنبال این است که از دادگاه کمترین مجازات را بگیرد و برای همین مجازات تخفیف هم بگیرد. تا به این جا با کارکرد کلی وکیل جعل اسناد در حوزه کیفری و مفهوم جرم آشنا شدیم. حال نوبت به بخش دیگری از کارکرد وکیل جعل اسناد می رسد.

وکیل جعل اسناد به خوبی می داند که با مجازات هایی تحت عنوان مجازات های تعزیری سر و کار دارد. اما ویژگی های مجازات های تعزیری چیست؟ این سوال شاید اکنون برای شما مهم نباشد اما برای کسانی که درگیر این جرم هستند حدی یا تعزیری بودن مجازات می تواند به اندازه فاصله زمین تا آسمان متفاوت باشد.

در قانون مجازات ایران دو نوع مجازات در نظر گرفته شده است. این نوع مجازات ها عبارتند از حدی و تعزیری. البته برخی از حقوقدان ها مجازات قصاص و دیه را به صورت جداگانه و تحت یک قالب جدا بیان می کنند. اما در واقعیت این مجازات ها زیر مجموعه ای از مجازات های حدی است. در واقع بخش مهمی از قوانین ایران بر اساس قوانین اسلامی تدوین شده است. بنابراین کاملا طبیعی است که بخشی از جرایم و مجازات ها بر اساس قوانین اسلامی مشخص شده باشد. این دسته از مجازات ها را مجازات های حدی می گوییم. نکته مهمی که در خصوص مجازات حدی وجود دارد این است که این مجازات تحت هیچ عنوانی قابل تغییر، تقلیل یا تخفیف نیست و عینا باید اجرا شود.

اما مجازات تعزیری همان دسته از مجازات هایی است که توسط قانونگذار تعیین شده است. این دسته از مجازات ها بر اساس کیفیت جرم، شرایط اجتماعی، شدت جرم و … تعیین می شود. نکته مهمی که در خصوص این دسته از جرایم وجود دارد این است که اساسا این جرایم قابل تغییر و تخفیف هستند. یعنی می توان مجازاتی کمتر از مجازات در نظر گرفته در قانون را برای مجرم درخواست کرد و یا برعکس. این انعطاف پذیری که در مجازات های تعزیری وجود دارد عملا دست وکلایی مانند وکیل جعل اسناد را بازتر می کند. این نکته بسیار مهمی است که می تواند به ما در فهم بهتر کارکرد وکیل جعل اسناد کمک کند.

وکیل جعل اسناد (4)
وکیل جعل اسناد (4)

وکیل جعل اسناد و انواع سند

وکیل جعل اسناد با اسناد سر و کار دارد. بنابراین بهتر است برای درک کارکرد وکیل جعل اسناد کمی هم از مفهوم سند در قانون صحبت کنیم. در واقع می خواهیم بدانیم تحت چه تعریفی یک مفهوم را سند می نامیم و انواع سند کدام است. آیا نوع سند در کارکرد وکیل جعل اسناد تغییری ایجاد می کند؟

سند در قانون ایران به نوع رسمی و غیر رسمی تقسیم می شود. همانطور که در ابتدای این مقاله بیان کردیم، وکیل جعل اسناد در خصوص جعل اسناد غیر رسمی می تواند بر اساس قانون جدید عمل کند. چرا که در قانون جدید اعلام شده است که جعل سند غیر رسمی یک جرم قابل گذشت است و با گذشت خواهان دیگر قابل پیگیری نیست. بنابراین مهم است که بدانیم سند رسمی و غیر رسمی چیست و چه تفاوت هایی با یک دیگر دارند.

سند رسمی سندی است که در حضور نماینده قانون تدوین و ثبت شده باشد. قانون لیستی از این نماینده ها در شرایط مختلف ارائه داده است. به طور مثال سردفتر اسناد رسمی به عنوان نماینده قانون محسوب می شود و یا متصدی صدور شناسنامه نیز خود به عنوان نماینده قانون محسوب می شود. نکته بسیار مهمی که در خصوص اسناد رسمی وجود دارد این است که این اسناد دارای اعتبار بالای قانونی هستند و در بسیاری از موارد همین اسناد برای اثبات در دادگاه کافی است.

اما در خصوص اسناد غیر رسمی داستان به نوعی دیگر است. در واقع هر سندی که رسمی نباشد را غیر رسمی می دانیم. مثلا قولنامه یا مبایعه نامه یا یک سند خطی به عنوان اسناد غیر رسمی شناخته می شود. با وجود این که این اسناد از اعتبار قانونی برخوردار است. اما واقعیت این است که اعتبار قانونی این اسناد نسبت به اسناد رسمی بسیار پایین تر است. بنابراین کاملا طبیعی است که در مقایسه بین اسناد رسمی و غیر رسمی، قانون کفه سنگین تری برای اسناد رسمی در نظر بگیرد و سخت گیری های بیشتری در این خصوص داشته باشد. احتمالا اکنون به خوبی می توانید متوجه شوید که چرا وکیل جعل اسناد می تواند در خصوص اسناد غیر رسمی کارکرد بسیار بیشتری داشته باشد و در خصوص اسناد رسمی قانون سخت گیری های بیشتری نشان دهد.

وکیل جعل اسناد (3)
وکیل جعل اسناد (3)

وکیل جعل اسناد به عنوان یک وکیل آنلاین متخصص

وکیل جعل اسناد می تواند خدمات مشاوره ای خود را به صورت آنلاین و حتی تلفنی ارائه دهد و به افراد کمک کند تا در مدت زمانی کوتاه پاسخ سوالات خود را پیدا کنند و راه حلی مناسب برای جریان پرونده های خود پیدا کنند. وکیل جعل اسناد می تواند به صورت غیر حضوری خدماتی مانند مشاوره آنلاین و تلفنی را ارائه دهد. مشاوره انلاین با وکیل جعل اسناد به گونه ای است که افراد مختلف می توانند بدون محدودیت زمان و مکانی به این فرد متخصص مراجعه کنند. وکیل جعل اسناد کسی است که می تواند به عنوان وکیل آنلاین تمامی پرونده هایی را که دچار چالش هستند را مدیریت کند  راه حل قانونی مناسب برای آنها پیدا کند.

وکیل جعل اسناد می تواند انواع اسناد حقوقی را به صورت آنلاین بررسی کند و آنها را به نحوی مناسب پیگیری کند تا با بررسی تخصصی و حرفه ای شرایط مختلف پرونده های مربوط به این حوزه را به نتایج مناسبی برساند. وکیل جعل اسناد با ارائه مشاوره آنلاین باعث کاهش هزینه های جانبی افراد می شود و باعث می شود تا افراد بتوانند در زمان و هزینه های صرفه جویی کنند. وکیل جعل اسناد می تواند انواع دادخواست ها و لوایح را حتی به صورت انلاین و غیر حضوری مورد تالیف قرار دهد وانها را به نتیجه برساند.

وکیل جعل اسناد کسی است که حتی به صورت تلفنی نیز می تواند به افرادی که دارای شرایط مناسبی برای خدمات حضوری نیستند، مشاوره ارائه دهد. وکیل تلفن دارای تخصص و توانایی های گوناگونی است که بسیاری از افرا با انها اشنایی دارند و نمی دانند چگونه می توان از این فرد متخصص و خدمات او استفاده کرد. به چنین افراد یتوصیه می شود که در جلسات غیر حضوری مشاوره با وکیل جعل اسناد شرکت کنند تا بتوانند به نتایج نسبتا خوبی دست پیدا کنند و وکیل مورد نظر خود را بشناسند و از میزان تخصص ها و توانایی های و اطلاع پیدا کنند تا بتوانند جریان پرونده های خود را درمدت زمان کوتاه به نتیجه برسند.

وکیل جعل اسناد (9)
وکیل جعل اسناد (9)

وکیل جعل اسناد و اهمیت سند در قانون

وکیل جعل اسناد از نظر اجتماعی و فرهنگی و قانونی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع میزان کارکرد و اهمیت وکیل جعل اسناد در جامعه به میزان اهمیت و کارکرد سند در جامعه و قانون وابسته است. از این رو بیایید کمی از اهمیت سند در قانون صحبت کنیم.

اسناد یکی از مهمترین عناصر سازنده قانون در هر جای دنیا محسوب می شوند. در واقع بر اساس مفهوم سند است که قانون می تواند اقدام به چارچوب گذاری کند. بگذارید ساده تر بیان کنیم انسان موجودی است با قدرت اختیار. از این رو لازم است قانون ابزارهایی برای کنترل این قدرت داشته باشد. مهمترین این ابزارها سند است. سند مانع از این می شود که فرد بتواند در هر موقعیتی کارکردها و تصمیمات مختلفی داشته باشد. از این رو سند برای قانون از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

به طور کلی این گونه می توان بیان کرد که سند در قانون به عنوان یک شاخص در نظر گرفته شده است. قانون بر اساس سند است که می تواند مفهوم قرارداد را بیان کند. بگذارید این گونه بیان کنیم که انسان ها زمانی می توانند با یک دیگر وارد رابطه شوند که بتوانند بر اساس یک شاخص و مفهوم پایه ای به توافق برسند. این شاخص معمولا تحت عنوان قرارداد بیان می شود و آن چیزی که نشان می دهد قراردادی میان طرفین منعقد شده سند است. بنابراین سند می تواند همه چیز را در خود داشته باشد و همه مفاهیم را بیان کند. این نکته بسیار مهمی است که در خصوص سند وجود دارد.

بنابراین کاملا طبیعی است که قانون نسبت به مفهوم سند بسیار حساس باشد. این موضوع در خصوص اسناد رسمی بسیار بیشتر است. زیرا در اسناد رسمی این خود قانون و نمایندگان آن است که این اسناد را تدوین کرده اند. بنابراین کارکردهای بسیاری برای این سند در جامعه و مجامع قضایی در نظر گرفته شده است. اما اگر فردی اقدام به جعل سند رسمی کند بدین معنی است که تمام این اعتبار قانونی را نادیده گرفته است. این یعنی دست درازی کردن به یکی از مهمترین بنیانهای قانونی. از این روست که قانون جعل سند رسمی را در قانون جدید هم در دسته مجازات های قابل گذشت قرار داده است و در هر صورت آن را پیگیری می کند و برای مجرم مجازات های مختلفی در نظر می گیرد. همین موضوع می تواند کارکرد وکیل جعل اسناد را به خوبی به ما نشان دهد.

وکیل جعل اسناد را از کجا پیدا کنیم؟

وکیل جعل اسناد می توان از راه های مختلفی پیدا کرد. برای پیدا کردن بهترین وکیل جعل اسناد به شما توصیه میکنم که در ابتدا با وکیل جعل اسناد به صورت تخصصی مشاوره کنید تا بتوانید از توانایی ها یاو استفاده کنید و پرونده های خود را به او بسپارید. اگر شما نیز به وکیل جعل اسناد نیاز دارید و نمی دانید او را از کجا پیدا کنید به شما توصیه می کنیم از یک موسسه حقوقی در این حوزه کمک بگیرید.

در صورتی که بتوانید بهترین موسسه حقوقی برای پیدا کردن وکیل جعل اسناد را پیدا کنید به شما توصیه می کنیم که به سراغ گروه پارسا بروید. گروه متخصص پارسا سال های زیادی است که در زمینه ارائه خدمات حقوقی مختلف فعالیت می کند و می تواند بهترین و حرفه ای ترین خدمات را در حوزه پرونده های تخصصی ارائه دهد. به شما توصیه می  کنیم برای پیدا کردن وکیل جعل اسناد متخصص را پیدا کنید هم اکنون با گروه پارسا تماس بگیرید. گروه متخصص پارسا سال های زیادی است که در زمینه انواع مختلف پرونده های حقوقی فعالیت می کند و می تواند به همه افراد کمک کند تا در مدت زمانی کوتاه به نتایج مطلوبی برسند.

وکیل جعل اسناد و بررسی قانون مجازات اسلامی در مورد جرم جعل

وکیل جعل اسناد می  تواند قوانین مختلف در حوزه جعل را به نحوی مناسب بررسی کند و حتی به مراجعان خود کمک کند تا در مورد این مسائل قانونی آگاهی پیدا کنند. به چند مورد از بهترین و مهم ترین قوانین در این حوزه دقت کنید:

هر کس شبیه هر نوع مسکوک طلا یا نقره داخلی یا خارجی از قبیل سکه بهار آزادی، سکه‌های حکومت‌های قبلی ایران، لیره و نظایر آن را از پول‌ها و ارزهای دیگر که مورد معامله واقع میشود، بسازد یا عالماً داخل کشور نماید یا مورد خرید و فروش قرار دهد یا ترویج سکه قلب نماید به حبس از یک تا ده سال محکوم می‌شود.

هر کس به قصد تقلب به هر نحو از قبیل تراشیدن، بریدن و نظایر آن از مقدار مسکوکات طلا یا نقره ایرانی یا خارجی بکاهد یا عالماً عامداً‌ در ترویج این قبیل مسکوکات شرکت یا آن را داخل کشور نماید به حبس از یک تا سه سال محکوم می‌شود.

هر کس شبیه مسکوکات رایج داخلی یا خارجی غیر از طلا و نقره را بسازد یا عالماً عامداً آنها را داخل کشور نماید یا در ترویج آنها‌ شرکت کند یا مورد خرید و فروش قرار دهد به حبس از یک تا سه سال محکوم می‌شود.

هر گاه اشخاصی که مرتکب جرایم مذکور شود، قبل از کشف قضیه، مامورین تعقیب را از ارتکاب جرم‌مطلع نمایند یا در ضمن تعقیب به واسطه اقرار خود موجبات تسهیل تعقیب سایرین را فراهم آورند یا مامورین دولت را به نحو موثری در کشف جرم‌ کمک و راهنمائی کنند بنا به پیشنهاد رئیس حوزه قضائی مربوط و موافقت دادگاه و یا با تشخیص دادگاه در مجازات آنان تخفیف متناسب داده می‌شود و‌حسب مورد از مجازات حبس معاف می‌شوند مگر آنکه احراز شود قبل از دستگیری توبه کرده‌اند که در اینصورت از کلیه مجازاتهای مذکور معاف‌ خواهند شد.

جعل و تزویر عبارتند از: ساختن نوشته یا سند یا ساختن مهر یا امضای اشخاص رسمی یا غیر رسمی خراشیدن یا تراشیدن یا قلم بردن یا الحاق یا محو یا اثبات یا سیاه کردن یا تقدیم یا تاخیر تاریخ سند نسبت به تاریخ حقیقی یا الصاق نوشته‌ای به نوشته دیگر یا بکار بردن مهر دیگری ‌بدون اجازه صاحب آن و نظایر اینها به قصد تقلب.

هر کس احکام یا امضاء یا مهر یا رحمان یا دستخط مقام رهبری و یا روسای سه قوه را به اعتبار مقام آنان جعل کند یا با علم به جعل یا تزویر استعمال نماید به حبس از سه تا پانزده سال محکوم خواهد شد.

وکیل جعل اسناد و مجازات های این پرونده

هر کس یکی از اشیای ذیل را جعل کند یا به علم به جعل یا تزویر استعمال کند یا داخل کشور نماید علاوه بر جبران خسارت وارده به‌حبس از یک تا ده سال محکوم خواهد شد ، وکیل جعل اسناد می تواند این مفاهیم را به شما توضیح دهد:

 احکام یا امضاء یا مهر یا دستخط معاون اول رئیس جمهور یا وزراء یا مهر یا امضای اعضای شورای نگهبان با نمایندگان مجلس شورای‌اسلامی یا مجلس خبرگان یا قضات یا یکی از روسا با کارمندان و مسئولین دولتی از حیث مقام رسمی آنان. مهر یا تمبر یا علامت یکی از شرکتها یا موسسات یا ادارات دولتی یا نهادهای انقلاب اسلامی. احکام دادگاهها یا اسناد یا حواله‌های صادره از خزانه دولتی. منگنه یا علامتی که برای تعیین عیار طلا یا نقره بکار می‌رود. اسکناس رایج داخلی یا خارجی یا اسناد بانکی نظیر برات‌های قبول شده از طرف بانکها یا چکهای صادره از طرف بانکها و سایر اسناد‌ تعهدآور بانکی.

هر کس عمدا و بدون داشتن مستندات و مجوز رسمی داخلی و بین‌المللی و به منظور القاء شبهه در کیفیت تولیدات و خدمات از نام و‌علائم استاندارد ملی یا بین‌المللی استفاده نماید به حداکثر مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهد شد.

هر کس اسکناس رایج داخلی یا خارجی یا اسناد بانکی نظیر برات‌های قبول شده از طرف بانکها یا چکهای صادره از طرف بانکها و‌سایر اسناد تعهدآور بانکی و نیز اسناد یا اوراق بهادار یا حواله‌های صادره از خزانه را به قصد اخلال در وضع پولی یا بانکی یا اقتصادی یا بر هم‌زدن نظام‌ و امنیت سیاسی و اجتماعی جعل یا وارد کشور نماید یا با علم به مجعول بودن استفاده کند چنانچه مفسد و محارب شناخته نشود به حبس از پنج تا‌بیست سال محکوم می‌شود.

هر کس مدارک اشتغال به تحصیل یا فارغ‌التحصیلی یا تاییدیه یا ریز نمرات تحصیلی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی‌داخل یا خارج از کشور یا ارزشنامه‌های تحصیلات خارجی را جعل کند یا با علم به جعلی بودن آن را مورد استفاده قرار دهد علاوه بر جبران خسارت، به‌حبس از یک تا سه سال محکوم خواهد شد.

‌در صورتی که مرتکب، یکی از کارکنان وزارتخانه‌ها یا سازمانها و موسسات وابسته به دولت یا شهرداریها یا نهادهای انقلاب اسلامی‌باشد یا به‌ نحوی از انحاء در امر جعل یا استفاده از مدارک و اوراق جعلی شرکت داشته باشد به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد.

هر کس مهر یا منگنه یا علامت یکی از ادارات یا موسسات یا نهادهای عمومی غیر دولتی مانند شهرداریها را جعل کند یا با علم به جعل‌استعمال نماید علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

در مورد وکیل جعل اسناد و قوانین دیگری که باید بدانید، توجه داشته باشید:

هر کس مهر یا منگنه یا علامت یکی از شرکتهای غیر دولتی که مطابق قانون تشکیل شده است یا یکی از تجارتخانه‌ها را جعل کند یا با‌علم به جعل استعمال نماید علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از سه ماه تا دو سال محکوم خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیتر در این حوزه باید به وکیل جعل اسناد مراجعه کرد.

هر کس مهر یا تمبر یا علامت ادارات یا شرکت‌ها یا تجارتخانه‌های مذکور در مواد قبل را بدون مجوز بدست‌آورد و به طریقی که به‌حقوق و منافع آنها ضرر وارد آورد استعمال کند یا سبب استعمال آن گردد علاوه بر جبران خسارت وارده به دو ماه تا دو سال حبس محکوم خواهد شد.

اشخاصی که مرتکب جرایم مذکور در مواد قبل شده‌اند هر گاه قبل از تعقیب به دولت اطلاع دهند و سایر مرتکبین را در صورت بودن‌معرفی کنند یا بعد از تعقیب وسایل دستگیری آنها را فراهم نمایند حسب مورد در مجازات آنان تخفیف داده می‌شود و یا از مجازات معاف خواهند‌شد.

هر یک از کارکنان ادارات دولتی و مراجع قضایی و مامورین به خدمات عمومی که در تحریر نوشته‌ ها و قراردادهای راجع به وظایفشان ‌مرتکب جعل و تزویر شوند اعم از این که موضوع یا مضمون آن را تغییر دهند یا گفته و نوشته یکی از مقامات رسمی، مهر یا تقریرات یکی از طرفین را ‌تحریف کنند یا امر باطلی را صحیح یا صحیحی را باطل یا چیزی را که بدان اقرار نشده است اقرار شده جلوه دهند علاوه بر مجازات‌ های اداری و جبران ‌خسارت وارده به حبس از یک تا پنج سال محکوم خواهند شد.

عکسبرداری از کارت شناسائی، اوراق هویت شخصی و مدارک دولتی و عمومی و سایر مدارک مشابه در صورتی که موجب اشتباه باشد باید ممهور به مهر یا علامتی باشد که نشان دهد آن مدارک رونوشت یا عکس میباشد، در غیر این صورت عمل فوق جعل محسوب میشود‌ و تهیه‌ کنندگان اینگونه مدارک و استفاده‌ کنندگان از آنها بجای اصلی عالماً عامداً علاوه بر جبران به جزای نقدی محکوم خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×