وکیل تخلیه متخصص و حرفه ای

وکیل تخلیه متخصص و حرفه ای (3)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل تخلیه متخصص و حرفه ای

یکی از موضوعات حقوقی که امروزه در جامعه ما بسیار مطرح است، مسئله روابط میان موجر و مستاجر می باشد. وکیل تخلیه کسی است که با استفاده از توانایی و مهارتی که دارد به موکل خود کمک می کند تا از تضییع حقوقش جلوگیری کند.

عقد اجاره یکی از عقود معوض تملیکی به حساب می آید که میان مالک ملک و فرد مستاجر منعقد می شود. هنگامی که عقد اجاره در چارچوب های قانونی منعقد می شود، دو طرف قرارداد دارای تعهداتی نسبت به یکدیگر می شوند که باید آنها را رعایت کنند. در صورت سرپیچی هر یک از طرفین قرارداد، امکان پیگیری قانونی وجود دارد. وکیل تخلیه کسی است که می تواند در چنین مواقعی اقدامات قانونی لازم را برای احقاق حقوق فرد زیان دیده انجام دهد.

معمولا در پرونده های مربوط به تخلیه فوری مستاجر، خواهان پرونده، مالک است. هنگامی که مستاجر به تعهداتی که در مفاد قرارداد اجاره آمده است، عمل نمی کند و وظایف خود را در مقابل ملک استیجاری بر عهده نمی گیرد، این امکان برای مالک بوجود می آید که با کمک وکیل تخلیه از طریق محاکم قانونی اقدام به فسخ قرارداد کند. پس کاملا طبیعی است که با فسخ قرارداد اجاره، مستاجر نیز باید ملک مذکور را تخلیه کند.

حضور وکیل تخلیه در دعاوی میان موجر و مستاجر

با کمک وکیل تخلیه فوری می توان از بوجود آمدن بسیاری از خسارت های مادی و معنوی جلوگیری کرد. قانون کشور ما شرایط قانونی را بوجود آورده است تا تمامی افراد بتوانند از طریق ان برای آغاز دعاوی حقوقی اقدام نمایند. یکی از اهداف وجود چنین قوانینی، ایجا نظم و امنیت در جامعه است.

 هنگامی که افراد این موضوع را نادیده می گیرند که امکان طرح دعاوی حقوقی در مراجع قانونی وجود دارد و سعی می کنند تا برخی از مشکلات را با ایجاد خصومت و خشم حل و فصل کنند، معمولا باعث ایجاد آسیب به خود و اطرافیانشان می گردند، به همین خاطر نیز بهترین راه ممکن آن است که در صورت مشاهده هرگونه مشکل و چالش در زندگی اجتماعی و شخصی در همان ابتدا به سراغ استفاده از مشاوره حقوقی برویم.

یک مشاور حقوقی حرفه ای تمامی اطلاعات قانونی لازم را در مورد موضوعات مختلف به مراجعه کننده ارائه می دهد. در رابطه با موضوع اجاره نیز همین قانون صدق می کند. بنابراین بهترین و منطقی ترین راه در هنگام بوجود آمدن مشکل میان مستاجر و مالک آن است که برای استفاده از مشاوره حقوقی به وکیل تخلیه مراجعه کرد. در چنین حالتی وکیل تخلیه بهتر از هر شخص دیگری می تواند راه حل حقوقی مناسب را به مراجعین خود معرفی کند.

با مراجعه به وکیل تخلیه و پیگیری موضوع سرپیچی از تعهدات در عقد اجاره می توان از میزان بسیاری از درگیری هایی که معمولا میان موجر و مستاجر پیش می اید جلوگیری کرد و از طرفی دیگر نیز خواهان پرونده می تواند تمامی خسارت های وارد شده را نیز از طرف مقابل خود اخذ نماید.

مزایای کمک گرفتن از وکیل تخلیه

شاید هنگامی که از وکیل تخلیه صحبت میکنیم برای بسیاری از افراد این سوال پیش آید که مزایای کمک گرفتن از وکیل تخلیه چه می باشد و چرا باید به این وکیل مراجعه کرد؟ در حالت کلی می توان مزایای مراجعه به وکیل تخلیه را در دسته بندی زیر گنجاند:

با کمک وکیل تخلیه می توان در کوتاهترین زمان ممکن حکم تخلیه مستاجری را که برخلاف تعهداتش عمل کرده است را از مراجع قانونی اخذ کرد.

در طول مدت زمان دعوای میان مالک و مستاجر ممکن است آسیب های مادی و خسارت های زیادی به ملک مورد اجاره وارد شده باشد که در چنین مواردی وکیل تخلیه می تواند مدارک و اسناد مربوط به آن ها را جمع آوری کند و ضمیمه پرونده کند تا تمامی این خسارات توسط مستاجر به حکم قانون جبران شود.

در مواردی که افراد به وکیل تخلیه مراجعه می کنند، دیگر جای هیچگونه نگرانی و مشغولیت ذهنی برای آنان باقی نمی ماند؛ چرا که وکیل تخلیه بهتر از هر شخص دیگری به قوانین آگاهی دارد و تمامی کارهای لازم را برای اخذ حقوق موکل خود انجام می دهد.

در چه مواردی حکم تخلیه مستاجر از جانب مراجع قانونی صادر می شود؟

یکی از سوالات اساسی و بسیار مهمی که معمولا در هنگام مراجعه به وکیل تخلیه برای بسیاری از افراد پیش می آید آن است که دقیقا در چه مواردی موجر می تواند حکم تخلیه مستاجر را از مراجع قضایی اخذ کند ؟ برای پاسخ به این سوال می توان به ماده 8 قانون روابط مالک و مستاجر اشاره کرد:

 در موردی که مستأجر مسکن با وجود سلب حق انتقال به غیر مورد اجاره را که کلاً یا جزئاً به هر صورتی که باشد به غیر رسماً واگذار نموده و‌یا عملاً از قبیل وکالت یا نمایندگی و غیره در اختیار و استفاده دیگری قرار داده باشد.

در موردی که عین مستأجره به منظور کسب یا تجارت یا پیشه خود مستاجر اجاره داده باشد ولی مستاجر شخصاً در استفاده از عین مستأجره‌مباشرت نکرده و به دیگری به عناوینی از قبیل وکالت و امثال آن واگذار کرده باشد.

در صورتی که مستاجر در مورد اجاره تعدی یا تفریط کرده باشد.

در صورتی که عین مستأجره محل سکنی بوده و موجر در اجاره‌نامه حق فسخ اجاره را برای خود هنگام انتقال قطعی قید کرده باشد.

 در صورتی که مورد اجاره محل سکنی بوده و موجر پس از انقضاء مدت اجاره احتیاج قطعی به مورد اجاره برای خود یا اشخاص مذکور در بند‌فوق داشته باشد.

در صورتی که از مورد اجاره بر خلاف منظوری که در اجاره‌نامه قید شده استفاده گردد.

در صورتی که مستاجر تا ده روز پس از سررسید بدهی خود بابت اجرت‌المسمی یا اجرت‌المثل از پرداخت اجاره‌بها خودداری نموده و یا ابلاغ‌اخطار دفتر اسناد رسمی تنظیم‌کننده سند یا دفتر اسناد رسمی نزدیک به ملک ظرف سه روز قسط و یا اقساط عقب‌افتاده اجرت‌المسمی یا اجرت‌المثل را‌نپردازد موجر حق دارد از دفتر اسناد رسمی تنظیم‌کننده سند و یا از اجراء ثبت تقاضای اجرائیه بنماید.

هر گاه مورد اجاره محل سکنی کلاً یا جزئاً در معرض خرابی بوده و قابل تعمیر نباشد و یا برای بهداشت و سلامت مضر بوده و باید خراب‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×