سپردن امور کیفری به وکیل کیفری تهران

سپردن امور کیفری به وکیل کیفری تهران (3)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

سپردن امور کیفری به وکیل کیفری تهران

وکیل کیفری تهران را شاید بتوان یکی از مهمترین انواع وکلا دانست. این دسته از وکلا در امور کیفری تخصص دارند. اما برای این که بیشتر بتوانیم با وکیل کیفری تهران آشنا شویم، باید ابتدا صلاحیت های دادگاه های کیفری را بشناسیم. این شناخت می تواند بیشتر به ما گستره حوزه فعالیت وکیل کیفری را نشان دهد.

دادگاه کیفری در برابر دادگاه حقوقی

همانطور که اشاره کردیم، مرکز اصلی فعالیت وکیل کیفری تهران در دادگاه های کیفری است. قوانین در ایران به دو بخش کیفری و حقوقی تقسیم می شوند. برخی از دعاوی ناشی از اختلاف نظر بین دو یا چند شخصیت حقیقی یا حقوقی است. مثلا در مورد یک قراداد معامله اختلاف نظری وجود دارد و هیچ کدام یک از طرفین از حق خود عقب نشینی نمی کند. در این موارد عملا جرمی رخ نداده است و هیچ قانونی پایمال نشده است.

اما در مواردی که فعلی خلاف قانون اتفاق بیفتد این دادگاه کیفری است که باید به این جرائم رسیدگی کند. مثلا کشیدن چک بی محل یک کار خلاف قانون محسوب می شود و پیگرد کیفری دارد. انواع محکومیت های اعدام، حبس ابد و … توسط همین دادگاه ها صادر می شود.

بنابراین دادگاه کیفری زمانی تشکیل می شود که عملی خلاف قانون صورت گرفته باشد. حتی اگر در این عمل شاکی خصوصی وجود نداشته باشد یا شاکی از گناه محکوم گذشته باشد، همچنان جنبه عمومی جرم ثابت است. زیرا در این موارد قانون شکسته شده است و نظم عمومی جامعه دچار اختلال شده است. این اتفاق درست شبیه به این است که همیشه راننده ای که از چراغ قرمز عبور کند باید جریمه شود. این که او با این کار باعث خسارت جانی یا مالی به فرد دیگری شده باشد یا نه نمی تواند مانع از جریمه شدنش شود.

بنابراین می توان گفت که دادگاه کیفری حساسیت های خاصی در مقابل دیگر محاکم قانونی دارد. فرق اصلی این دادگاه با انواع دادگاه های حقوقی این است که شما در دادگاه های حقوقی در برابر طرف دیگر دعوی قرار می گیرید اما در دادگاه کیفری طرف شما قانون است.

در دادگاه کیفری در صورتی که جرم ثابت شود، حتما محکومیت هایی نیز به همراه دارد. از این رو گفته می شود که این دادگاه ها حساسیت های خاص خودشان را دارند.

وکیل کیفری تهران موظف است بر اساس این حساسیت و این گستره نسبتا بالای دادگاه کیفری عمل کند. در واقع این وکیل باید بتواند حساسیت این دادگاه را به موکل خود تفهیم کند و او را برای رویارویی با قانون آماده کند.

سختی دیگر وکیل کیفری تهران و سایر استان ها در این است که در این دادگاه ها وکیل به طور مستقیم در برابر قاضی قرار می گیرد و به نوعی در اینجا جنگی میان وکیل و قاضی رخ می دهد.

انواع دادگاه های کیفری

 دادگاه های کیفری در ایران به دو بخش یک و دو تقسیم می شود. دادگاه کیفری یک که در گذشته با نام دادگاه کیفری استان شناخته می شد، مسئول رسیدگی به جرایمی مانند قتل، نقص عضو، جرایم سیاسی، جرایم مطبوعاتی، جرایم منجر به حبس ابد و … است.

این دادگاه ها در گذشته با عنوان دادگاه کیفری استان شناخته می شد. از این رو معمولا وقتی گفته می شود وکیل کیفری تهران، به صورت ضمنی اشاره به وکیلی دارد که توانایی و تجربه حضور در دادگاه کیفری یک را دارد.

هر نوع جرم دیگری که در حیطه دادگاه کیفری یک نباشد، در دادگاه کیفری دو بررسی می شود. کاملا مشخص است که دادگاه کیفری یک بسیار حساس تر از دادگاه کیفری دو محسوب می شود. زیرا در این دادگاه محکومیت هایی صادر می شود که به طور مستقیم با جان افراد در ارتباط است.

از آن جهت که این محکومیت ها بسیار سنگین و حساس محسوب می شود در دادگاه کیفری یک از سه قاضی به صورت همزمان استفاده می شود. رای این سه قاضی در مجموع مشخص کننده محکومیت متهم خواهد بود.

حال شما احتمالا می توانید میزان حساسیت وکیل کیفری تهران را درک کنید. در دادگاهی که سه قاضی داشته باشد و در آن جرائم و محکومیت های سنگین مورد بررسی قرار می گیرد عملا وکیل می تواند نقش بسیار بسیار تاثیرگذاری داشته باشد.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در این دادگاه ها وکیل باید بتواند از نظر احساسی طرفین دعوی را در اختیار خود داشته باشد. این مسئله به خصوص در دادگاه کیفری یک بسیار بیشتر است.

بهترین وکیل کیفری تهران را می شناسید؟

احتمالا تا این جا بر اساس حساسیت دادگاه های کیفری پی به اهمیت استفاده از بهترین وکیل کیفری تهران برده باشید. این وکیل باید قوانین کیفری را به طور کامل و دقیق بداند. هر نکته ای در این قوانین می تواند به تنهایی ابزاری برای پیشبرد پرونده محسوب شود. از طرف دیگر یک وکیل کیفری بهتر است سایر قوانین را تا جای ممکن بداند. زیرا ممکن است یک قانون یا یک ماده بتواند جان متهم را نجات بدهد و یا باعث شود که محکومیت سبک تری صادر شود.

از طرف دیگر وکیل کیفری تهران باید یک روانشناس خوب باشد. همانطور که گفتیم در این دادگاه ها بعد احساسی طرفین دعوی بسیار زیاد است و این احساسات می تواند درست مانند یک سلاح باشد.

همچنین وکیل کیفری تهران باید سخنور خوبی هم باشد. چرا که در این دادگاه ها وکیل به طور مستقیم در برابر دادگاه و قاضی قرار گرفته است. از این رو باید بتواند قاضی یا قضات را قانع کند. تسلط بر قوانین زمانی کارایی خودش را نشان می دهد که با لحنی قوی و محکم بیان شود.

بنابراین اگر بخواهیم به طور کلی بیان کنیم وکیل کیفری تهراندر مقایسه با دیگر انواع وکلا دارای مهارت و تخصص بسیار بیشتری در زمینه پرونده های کیفری است. شما می توانید با استفاده از خدمات گروه وکلای پارسا بهترین وکلای کیفری تهران و یا سایر استان ها را در اختیار داشته باشید.

در نهایت توجه داشته باشید که در این دادگاه ها درست مانند بسیاری از دادگاه های حقوقی، استفاده از وکیل یک امر ضروری است. پس شما یا به خواست خود یا توسط دادگاه باید حتما از یک وکیل استفاده کنید. پس اگر دوست دارید رای دادگاه به نفع شما باشد، بهترین وکیل کیفری تهران را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×