وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی

وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی (1)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی

 وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی دارای چه خصوصیاتی است؟ چگونه می توان به سراغ وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی رفت؟ آیا پیدا کردن وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی کار سختی است یا به راحتی امکان پذیر می باشد؟ وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی باید دارای ویژگی ها و توانایی های مختلفی باشد تا بتوان با اطمینان خاطر به او مراجعه کرد و وکالت پرونده حقوقی را به او سپرد.

در بسیاری از موارد دیده می شود که وقتی صحبت از وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی می شود، بسیاری از افراد نسبت به این موضوع واکنش نشان می دهند و با خود فکر می کنند که اصلا چه دلیلی دارد تا برای پیگیری پرونده های تابعیت به وکیل مراجعه کرد؟ آیا افراد عادی نمی توانند اعمالی را که وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی انجام می دهد را خودشان به راحتی انجام دهند؟

گرفتن تابعیت ایرانی کار ساده ای نیست و معمولا دارای مراحل قضایی پیچیده ای است؛ همین موضوع باعث شده است تا افرادی که با پرونده های مختلف تابعیت در ایران مواجه میشوند به دنبال یک وکیل حرفه ای بگردند تا برای پیشبرد روند پرونده از او کمک بگیرند.

از آنجایی که قوانین مربوط به تابعیت و اهلیت در قانون کشور ما بسیار گسترده است و جزییات قانونی بسیار زیادی دارد، بنابراین به افراد توصیه می شود که قبل از بوجود آمدن هرگونه مشکل در جریان دادرسی پرونده هایی که درگیر آن هستند، به سراغ وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی بروند. وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی از تمامی مراحل دادرسی و قوانین مختلف مربوط به این موضوع آگاهی دارد و میتواند به راحتی جریان پرونده را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.

بسیاری از کسانی که در جریان پرونده های مربوط به تابعیت دچار شکست و اسیب می شوند؛ همان کسانی هستند که در جریان پرونده به سراغ وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی نمی روند و این مسئله را نادیده می گیرند و فکر می کنند که خودشان بدون کمک وکیل متخصص می توانند در جریان دادرسی چنین پرونده هایی حضور یابند و از حقوق خود دفاع کنند. واقعیت چیز دیگری است و در حالت کلی باید بگوییم که وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی دارای اهمیت بسیار زیادی در روند قضایی پرونده های مختلف حقوقی هستند.

 وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی چه می کند؟

 وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی اعمال حقوقی مهمی را انجام می دهد تا پرونده در سریعترین زمان ممکن به نتیجه برسد.  اولین و مهمترین اقدامی که توسط وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی انجام می شود، نوشتن درخواست از جانب خواهان پرونده است. برای مثال افغانان مقیم کشور که قصد دارند تابعیت ایرانی کسب کنند و به صورت قانونی در کشور به فعالیت بپردازند به راحتی می توانند از وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی کمک بگیرند و وکالت پرونده خود را به او بسپارند تا در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب و دلخواه خود برسند.

 وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی تمامی اقدامات قانونی لازم را در جهت پیشبرد اهداف موکل خود انجام می دهد واز مدارک و ادله اثبات مناسب در جهت احقاق حقوق او استفاده می کند. وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی دارای تخصص و مهارت کافی در زمینه حل و فصل پرونده های حقوقی مختلف می باشد و با تکیه بر تجربیاتی که دارد می تواند بهترین عملکرد را در جریان دادرسی پرونده از خود نشان دهد.

عموم افرادی که قصد کسب تابعیت کشور ایران را دارند باید از طریق قانونی اقدامات لازم را انجام دهند تا به نتایج مطلوبی در این مسیر برسند. یکی از چالش های اساسی که باعث تضییع حقوق افرادی که تابعیت ایران را ندارند، بی اطلاعی آنها از قوانین بین المللی و قانون مدنی کشور ایران می باشد. فراموش نکنید که برای جلوگیری از ایجاد هرگونه آسیب و خسارت لازم است تا افراد از متخصصان ان رشته کمک بگیرند و از راه های قانونی اقدامات حقوقی لازم را انجام دهند، هر گونه ناآگاهی و بی اطلاعی از قوانین باعث می شود تا قانون افراد متخلف را مجازات کند.

 وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی می تواند تمامی قوانین لازم را به متقاضیان کسب تابعیت ایران انتقال دهد و باعث پیشبرد اهداف پرونده آنها شود. انتخاب وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی کار ساده ای نیست و باید به نکات مهمی در مورد آن توجه داشت تا بتوان در مسیر احقاق حقوق خود قدم برداشت.

 وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی چه کارایی دارد؟

 وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی دارای کارایی های بسیار زیادی است. قبل از آنکه بخواهیم در مورد وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی به صورت دقیق توضیح دهیم باید به این نکته اشاره داشته باشیم که در صورت نداشتن تابعیت، انسان ها نمی توانند در کشوری که در آن ساکن شده اند به فعالیت قانونی بپردازند و حتی عبور و مرور آنها در این کشور نیز دارای مجازات می شود و جز اعمال غیر قانونی به حساب می آید. بنابراین برای اینکه فردی بتواند رد ایران به فعالیت قانونی بپرداز و دارای حق تمتع بشود، لازم است تا از طریق محاکم قانونی درخواست خود را ارائه دهد و سپس برای کسب تابعیت اقدام کند.

 وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی با هدف حل مشکل افراد خارجی که در ایران ساکن شده اند و قصد کسب اهلیت دارند به فعالیت میپردازد و وکالت پرونده های بسیار زیادی را در این زمینه می پذیرد و آنها در سریعترین زمان ممکن به نتیجه می رساند.

وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی دارای مدرک حقوقی در این زمینه می باشد و از آنجایی که پروانه وکالت خود را نیز از کانون وکلا دریافت کرده است، این توانایی را دارد تا برای انعقاد قرارداد با افراد خارجی اقدام کند. توجه داشته باشید که همه وکلای پایه یک دادگستری دارای تخصص و تجربه کافی در زمینه وکالت پرونده های مربوط به تابعیت نمی باشند. حقیقت آن است که هر وکیل دادگستری با توجه به مهارت و تحصیلات تکمیلی که دارد می تواند وکالت پرونده های مختلف را بپذیرد.

 وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی دارای تفاوت های عمده ای با دیگر وکلای پایه یک دادگستری می باشد. اصلی ترین و اساسی ترین تفاوت این وکیل با دیگران آن است که سالهای زیادی را در حیطه پرونده های مربوط به تابعیت فعالیت کرده است و به همین خاطر نیز می تواند د رکوتاهترین زمان ممکن آنها را به نتیجه برساند.

از دیگر تفاوت های وکیل برای گرفتن تابعیت با دیگر وکلای دادگستری آن است که این وکیل توانایی جمع آوری اسناد و مدارک لازم و کافی را رد جهت احقاق حقوق خارجیان مقیم کشور دارد و به آنها کمک می کند تا بتوانند سریعتر تابعیت خود را دریافت کنند و به صورت قانونی در کشور به فعالیت های عادی و روزمره زندگی خود بپردازند.

  وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

از دیگر موارد که باید در مورد وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی به بررسی آن بپردازیم، ویژگی ها و خصوصیاتی است که این وکیل حرفه ای و با تجربه باید داشته باشد تا بتواند از حقوق موکل خود دفاع کند. اولین و اساسی ترین ویژگی وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی آن است که او دارای تحصیلات حقوقی باشد و پروانه وکالت خود را در این زمینه دریافت کرده باشد. متاسفانه امروزه بسیار مشاهده می شود که افراد سودجو و متقلب خود را به عنوان وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی جا می زنند اما متاسفانه آنان حتی دارای مدرک حقوقی نمی باشند و برای آن که بتوانند منابع مالی خود را تامین کنند اقدام به چنین اعمال ناشایست و غیر شرعی می کنند.  وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی برای آنکه بتوانید اقدام به انعقاد قرارداد کند نیاز دارد تا پروانه وکالت داشته باشد. بدون داشتن پروانه وکالت هیچ کس نمی تواند به عنوان وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی در دادگاه حاضر شود.

دومین و مهمترین ویژگی وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی آنست که تجربه و مهارت کافی را در این زمینه داشته باشد. همانطور که اشاره کردیم، بسیاری از افراد دارای تابعیت ایرانی نیستند ام قصد زندگی در کشور ما را دارند، آنان نیاز دارند تا به کمک یک فرد متخصص، گواهی قانونی را در این زمینه دریافت کنند. وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی تنها کسی است که دارای تخصص و مهارت بسیار بالایی در این زمینه است و می تواند به عموم متقاضیان کسب تابعیت کمک کند.

سومین ویژگی وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی آن است که دارای اخلاق قضایی باشد. شاید اکنون با خود فکر کنید که اصلا داشتن اخلاق قضایی یعنی چه و کارایی آن دقیقا چیست؟ در پاسخ به چنین سوالاتی باید بگوییم که اخلاق قضا یعنی اینکه وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی در مورد حفظ منافع موکل خود راسخ باشد و هیچ کاری را بر ضرر او و بدون مشورت با موکل انجام ندهد. از طرفی دیگر نیز داشتن اخلاق قضایی باعث حفظ منافع موکل می شود و دیگر هیچگونه مشکل قانونی بر علیه او تکرار نخواهد شد.

وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی و مشاوره حقوقی با او

با استفاده از خدمات مشاوره حقوقی با وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی می توان تمامی سوالات حقوقی را که در ذهن دارید به راحتی بپرسید و از پاسخ آنها اطلاع حاصل نمایید. در گذشته معمولا برای استفاده از خدمات مشاوره حقوقی وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی افراد مجبور بودند مسیری طولانی را بپیمایند تا به دفتر وکالت وکیل برسند اما امروزه کار بسیاری راحت تر شده است و عموم متقاضیان می توانند با استفاده از خدمات غیر حضوری وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی، پاسخ تمامی سوالات خود را بدست آورند.

برای انکه بتوان از خدمات مشاوره حقوقی وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی لازم نیست تا افراد حتما وکالت پرونده خود را به او سپرده باشند. همه افراد حتی کسانی که وکالت پرونده خود را به وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی نسپرده اند هم می توانند از خدمات مشاوره ای او بهره مند شوند. یکی از مزایای خدمات وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی آن است که دیگر شرایط مکانی و زمانی هیچ گونه محدودیتی برای افراد ایجاد نمی کند؛ چرا که به صورت غیر حضوری و با استفاده از لوازم هوشمندی چون تلفن همراه و رایانه نیز می توان از این خدمات استفاده کرد.

بررسی موضوعات مربوط به اهلیت و تابعیت

بیشتر کسانی که به وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی مراجعه می کنند، دوست دارند بدانند که اصلا چرا باید تابعیت را از طریق قانون بدست اورد و منشا حقوقی موضوعاتی همچون اهلیت و تابعیت چیست؟ برای پاسخ به این سوال لازم است تا به مفاد 956 الی 965 قانون مدنی استناد کنیم:

اهلیت برای دارا بودن حقوق بازنده متولد شدن انسان شروع و با مرگ او تمام می‌شود. حمل از حقوق مدنی متمتع می‌گردد مشروط بر این که زنده متولد شود. هر انسان متمتع از حقوق مدنی خواهد بود لیکن هیچ کس نمی‌تواند حقوق خود را اجرا کند مگر این که برای این امر اهلیت قانونی‌داشته باشد. هیچ کس نمی‌تواند به طور کلی حق تمتع و یا حق اجراء تمام یا قسمتی از حقوق مدنی را از خود سلب کند.

هیچ کس نمی‌تواند از خود سلب حریت کند و یا در حدودی که مخالف قوانین و یا اخلاق حسنه باشد از استفاده از حریت خود صرف‌نظر کند. جز در موارد ذیل اتباع خارجه نیز از حقوق مدنی متمتع خواهند بود: در مورد حقوقی که قانون آن را صراحتاً منحصر به اتباع ایران نموده و یا آن را صراحتاً از اتباع خارجه سلب کرده است. در مورد حقوق مربوط به احوال شخصی که قانون دولت متبوع تبعه خارجه آن را قبول نکرده. در مورد حقوق مخصوصه که صرفاً از نقطه نظر جامعه ایرانی ایجاد شده باشد.

تشخیص اهلیت هر کس برای معامله کردن بر حسب قانون دولت متبوع او خواهد بود معذلک اگر یک نفر تبعه خارجه در ایران عمل‌حقوقی انجام دهد در صورتی که مطابق قانون دولت متبوع خود برای انجام آن عمل واجد اهلیت نبوده و یا اهلیت ناقصی داشته است آن شخص برای‌انجام آن عمل واجد اهلیت محسوب خواهد شد در صورتی که قطع نظر از تابعیت خارجی او مطابق قانون ایران نیز بتوان او را برای انجام آن عمل‌دارای اهلیت تشخیص داد.

‌حکم اخیر نسبت به اعمال حقوقی که مربوط به حقوق خانوادگی و یا حقوق ارثی بوده و یا مربوط به نقل و انتقال اموال غیر منقول واقع در خارج ایران‌می‌باشد شامل نخواهد بود.

اگر زوجین تبعه یک دولت نباشند روابط شخصی و مالی بین آنها تابع قوانین دولت متبوع شوهر خواهد بود. روابط بین ابوین و اولاد تابع قانون دولت متبوع پدر است مگر این که نسبت طفل فقط به مادر مسلم باشد که در این صورت روابط بین‌طفل و مادر او تابع قانون دولت متبوع مادر خواهد بود.

ولایت قانونی و نصب قیم بر طبق قوانین دولت متبوع مولی‌علیه خواهد بود. تصرف و مالکیت و سایر حقوق بر اشیاء منقول یا غیر منقول تابع قانون مملکتی خواهد بود که آن اشیاء در آن جا واقع می‌باشند معذلک‌حمل و نقل شدن شیء منقول از مملکتی به مملکت دیگر نمی‌تواند به حقوقی که ممکن است اشخاص مطابق قانون محل وقوع اولی شیء نسبت به‌آن تحصیل کرده باشند خلل وارد آورد.

ترکه منقول یا غیر منقول اتباع خارجه که در ایران واقع است فقط از حیث قوانین اصلیه از قبیل قوانین مربوط به تعیین وارث و مقدار‌سهم‌الارث آنها و تشخیص قسمتی که متوفی می‌توانسته است به موجب وصیت تملیک نماید تابع قانون دولت متبوع متوفی خواهد بود. تعهدات ناشی از عقود تابع قانون محل وقوع عقد است مگر این که متعاقدین آن را صریحاً یا ضمناً تابع قانون دیگری قرار داده باشند.

قانون تابعیت چه می گوید؟

بسیاری از افرادی که از مشاوره حقوقی با وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی استفاده می کنند معمولا از قانون تابعیت اطلاع ندارند و نمی دانند که این قانون در مورد تابعیت چه می گوید. به طور خلاصه به مفاد قانونی که وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی از آنها استفاده می کند، اشاره می کنیم تا آنها را بشناسید:

 اشخاص ذیل تبعه ایران محسوب می‌شوند: کلیه ساکنین ایران به استثنای اشخاصی که تابعیت خارجی آنها مسلم باشد تابعیت خارجی کسانی مسلم است که مدارک تابعیت آنها مورد‌اعتراض دولت ایران نباشد. کسانی که پدر آنها ایرانی است اعم از اینکه در ایران یا در خارج متولد شده باشند. کسانی که در ایران متولد شده و پدر و مادر آنان غیر معلوم باشد. کسانی که در ایران از پدر و مادر خارجی که یکی از آنها در ایران متولد شده است به وجود آمده‌اند. کسانی که در ایران از پدری که تبعه خارجه است به وجود آمده و پس از رسیدن به سن هجده سال تمام در ایران سکونت Domicile داشته‌باشند. هر زن تبعه خارجه که شوهر ایرانی اختیار کند.هر تبعه خارجی که تابعیت ایران را تحصیل کرده باشد.

اطفال متولد از نمایندگان سیاسی و قنسولی خارجه مشمول فقره 4 و 5 نخواهند بود.  اشخاص مذکوره حق دارند پس از رسیدن به سن 18 سال تمام تا یک سال تابعیت پدر خود را قبول کنند مشروط بر اینکه‌در ظرف مدت فوق احضاریه کتبی تقدیم وزارت امور خارجه نمایند و تصدیق دولت پدرشان دائر به اینکه آنها را تبعه خود خواهند شناخت ضمیمه‌اظهاریه باشد.

نسبت به اطفالی که در ایران از اتباع دولی متولد شده‌اند که در مملکت متبوع آنها اطفال متولد از اتباع ایرانی را به موجب مقررات تبعه‌خود محسوب داشته و رجوع آنها را به تبعیت ایران منوط به اجازه می‌کنند معامله متقابله خواهد شد.

اشخاصی که دارای شرایط ذیل باشند این اختیار را دارند تا به وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی مراجعه کنند: به سن هجده سال تمام رسیده باشند. پنج سال اعم از متوالی یا متناوب در ایران ساکن بوده باشند. فراری از خدمت نظامی نباشند. در هیچ مملکتی به جنحه مهم و جنایت غیر سیاسی محکوم نشده باشند.

کسانی که به امور عام‌المنفعه ایران خدمت یا مساعدت شایانی کرده باشند بدون رعایت شرط اقامت ممکن است به تبعیت ایران قبول‌شوند. اگر تا پنج سال از تاریخ صدور سند تابعیت معلوم شود شخصی که به تبعیت ایران قبول شده فراری از خدمت نظام بوده و همچنین هر‌گاه قبل از انقضای مدتی که مطابق قوانین ایران مرور زمان حاصل می‌شود معلوم گردد شخصی که به تبعیت قبول شده محکوم به جنحه مهم یا جنایت‌عمومی است هیأت وزراء حکم خروج او را از تابعیت ایران صادر خواهد کرد.

اشخاصی که تحصیل تابعیت ایرانی نموده یا بنمایند از کلیه حقوقی که برای ایرانیان مقرر است به استثناء حق رسیدن به مقام وزارت و‌کفالت وزارت و یا هرگونه ماموریت سیاسی در خارج بهره‌مند می‌شوند لیکن نمی‌توانند به مقامات ذیل نائل گردند مگر پس از ده سال از تاریخ صدور‌سند تابعیت: عضویت مجالس مقننه. عضویت انجمن‌های ایالتی و ولایتی. استخدام در وزارت امور خارجه.

تنظیم درخواست قانونی توسط وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی

درخواست تنظیم شده توسط وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی باید مستقیماً یا به توسط حکام یا ولات به وزارت امور خارجه تسلیم شده و دارای منضمات ذیل باشد: سواد مصدق اسناد هویت تقاضاکننده و عیال و اولاد او. تصدیق نامه نظمیه دایر به تعیین مدت اقامت تقاضا کننده در ایران و نداشتن سوء سابقه و داشت مکنت کافی یا شغل معین برای تامین معاش.

‌وزارت امور خارجه رسیدی با تعیین تاریخ وصول داده و در صورت لزوم اطلاعات راجع به شخص تقاضاکننده را تکمیل و آن را به هیأت وزراء ارسال‌خواهد نمود تا هیأت مزبور در قبول یا رد آن تصمیم مقتضی اتخاذ کند در صورت قبول شدن تقاضا سند تابعیت به درخواست‌کننده تسلیم خواهد شد.

زن و اولاد صغیر کسانی که بر طبق این قانون تحصیل تابعیت ایران می‌نمایند تبعه دولت ایران شناخته می‌شوند ولی زن در ظرف یک‌سال از تاریخ صدور سند تابعیت شوهر و اولاد صغیر در ظرف یک سال از تاریخ رسیدن به سن هجده سال تمام می‌توانند احضاریه کتبی به وزارت امور‌خارجه داده و تابعیت مملکت سابق شوهر و یا پدر را قبول کنند لیکن به اظهاریه اولاد ذکور باید تصدیق مذکور در قانون  شود.

تحصیل تابعیت ایرانی پدر به هیچ وجه درباره اولاد که در تاریخ تقاضانامه به سن هجده سال تمام رسیده‌اند موثر نمی‌باشد. زن غیر ایرانی که در نتیجه ازدواج ایرانی می‌شود می‌تواند بعد از تفریق یا فوت شوهر ایرانی به تابعیت اول خود رجوع نماید مشروط‌بر اینکه وزارت امور خارجه را کتباً مطلع کند ولی هر زن شوهر مرده که از شوهر سابق خود اولاد دارد نمی‌تواند مادام که اولاد او به سن هیجده سال‌تمام نرسیده از این حق استفاده کند .

در هر حال زنی که مطابق این ماده تبعه خارجی می‌شود حق داشتن اموال غیر منقول نخواهد داشت مگر در‌حدودی که این حق به اتباع خارجه داده شده باشد و هر گاه دارای اموال غیر منقولی بیش از آنچه که برای اتباع خارجه داشتن آن جایز است بوده و یا‌بعداً به ارث اموال غیر منقولی بیش از آن حد به او برسد باید در ظرف یک سال از تاریخ خروج از تابعیت ایران یا دارا شدن ملک در مورد ارث مقدار‌مازاد را به نحوی از انحاء به اتباع ایران منتقل کند و الا اموال مزبور با نظارت مدعی‌العموم محل به فروش رسیده و پس از وضع مخارج فروش قیمت به‌آنها داده خواهد شد.

زن ایرانی که با تبعه خارجه مزاوجت می‌نماید به تابعیت ایرانی خود باقی خواهد ماند مگر اینکه مطابق قانون مملکت زوج تابعیت‌شوهر به واسطه وقوع عقد ازدواج به زوجه تحمیل شود ولی در هر صورت بعد از وفات شوهر و یا تفریق به صرف تقدیم درخواست به وزارت امور خارجه به‌انضمام ورقه تصدیق فوت شوهر و یا سند تفریق تابعیت اصلیه زن با جمیع حقوق و امتیازات راجع به آن مجدداً به او تعلق خواهد گرفت.

در نظر داشته باشید که :

اتباع ایران نمی‌توانند تبعیت خود را ترک کنند مگر به شرایط ذیل: به سن هجده سال تمام رسیده باشند. هیأت وزراء خروج از تابعیت آنان را اجازه دهد. قبلاً تعهد نمایند که در ظرف یک سال از تاریخ ترک تابعیت حقوق خود را بر اموال غیر منقول که در ایران دارا می‌باشند و یا ممکن است‌بالوراثه دارا شوند ولو قوانین ایران اجازه تملک آن را به اتباع خارجه بدهد به نحوی از انحاء به اتباع ایرانی منتقل کنند زوجه و اطفال کسی که بر طبق‌این ماده ترک تابعیت می‌نماید اعم از اینکه اطفال مزبور صغیر یا کبیر باشند از تابعیت ایرانی خارج نمی‌گردند مگر اینکه اجازه هیات وزراء شامل آنها هم‌باشد.

هر تبعه ایران که بدون رعایت مقررات فوق تابعیت خارجی تحصیل کند تبعیت خارجی او کان‌لم‌یکن بوده و تبعه ایران شناخته‌می‌شود ولی در عین حال کلیه اموال غیر منقول او با نظارت مدعی‌العموم محل به فروش رسیده و پس از وضع مخارج فروش قیمت آن به او داده‌خواهد شد و به علاوه از رسیدن به مقام وزارت و معاونت و عضویت مجالس مقننه و انجمنهای ایالتی و ولایتی و بلدی و هر گونه مشاغل دولتی‌محروم خواهد بود.

از اتباع ایرانی کسانی که خود یا پدرشان موافق مقررات تبدیل تابعیت کرده باشند و بخواهند به تابعیت اصلیه خود رجوع نمایند به‌مجرد درخواست به تابعیت ایران قبول خواهند شد.

اشخاص ذیل تبعه ایران محسوب میشوند: کلیه ساکنین ایران به استثنای اشخاصی که تابعیت خارجی آنها مسلم باشد. تابعیت خارجی کسانی مسلم است که مدارک تابعیت آنها مورد‌اعتراض دولت ایران نباشد. کسانی که پدر آنها ایرانی است اعم از این که در ایران یا در خارج متولد شده باشند. کسانی که در ایران متولد شده و پدر و مادر آنان غیر معلوم باشد.  کسانی که در ایران از پدر و مادر خارجی که یکی از آنها در ایران متولد شده به وجود آمده‌اند. کسانی که در ایران از پدری که تبعه خارجه است به وجود آمده و بلافاصله پس از رسیدن به سن هجده سال تمام لااقل یک سال دیگر در ایران‌اقامت کرده باشند و الا قبول شدن آنها به تابعیت ایران بر طبق مقرراتی خواهد بود که مطابق قانون برای تحصیل تابعیت ایران مقرر است. هر زن تبعه خارجی که شوهر ایرانی اختیار کند. هر تبعه خارجی که تابعیت ایران را تحصیل کرده باشد.

قانون مدنی در مورد کسب تابعیت قانونی چه می گوید؟

 وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی بر تمامی مفاد قانون مدنی در مورد کسب تابعیت اشراف دارد و با استناد بر این مفاد قانونی برای دفاع از حقوق موکلان خود در دادگاه حاضر می شود. به چند مورد از اساسی ترین و مهم ترین نکات قانونی که وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی از آنها استفاده می کند، اشاره می کنیم تا شما نیز با انها اشنا شوید:

اشخاص حق دارند پس از رسیدن به سن هجده سال تمام تا یک سال تابعیت پدر خود را قبول کنند مشروط بر این‌که در ظرف مدت فوق احضاریه کتبی تقدیم وزارت خارجه نمایند و تصدیق دولت متبوع پدرشان دایر به این که آنها را تبعه خود خواهند شناخت ضمیمه‌اظهاریه باشد.

نسبت به اطفالی که در ایران از اتباع دولی متولد شده‌اند که در مملکت متبوع آنها اطفال متولد از اتباع ایرانی را به موجب مقررات تبعه‌خود محسوب داشته و رجوع آنها را به تبعیت ایران منوط به اجازه می‌کنند معامله متقابله خواهد شد.

کسانی که به امور عام‌المنفعه ایران خدمت یا مساعدت شایانی کرده باشند و همچنین اشخاصی که دارای عیال ایرانی و از او اولاد دارند‌و یا دارای مقامات عالی علمی و متخصص در امور عام‌المنفعه هستند و تقاضای ورود به تابعیت دولت شاهنشاهی را می‌نمایند در صورتی که دولت‌ورود آنها را به تابعیت دولت شاهنشاهی صلاح بداند بدون رعایت شرط اقامت ممکن است با تصویب هیات وزراء به تبعیت ایران قبول شوند.

اگر در ظرف مدت پنج سال از تاریخ صدور سند تابعیت معلوم شود شخصی که به تبعیت ایران قبول شده فراری از خدمت نظام بوده و‌همچنین هر گاه قبل از انقضای مدتی که مطابق قوانین ایران نسبت به جرم یا مجازات مرور زمان حاصل می‌شود معلوم گردد شخصی که به تبعیت قبول‌شده محکوم به جنحه مهم یا جنایت عمومی است هیأت وزراء حکم خروج او را از تابعیت ایران صادر خواهد کرد.

اتباع خارجه که به تابعیت ایران قبول می‌شوند در صورتی که در ممالک خارجه متوقف باشند و مرتکب عملیات ذیل شوند علاوه بر‌اجرای مجازاتهای مقرره با اجازه هیات وزراء تابعیت ایران از آنها سلب خواهد شد.

‌الف – کسانی که مرتکب عملیاتی بر ضد امنیت داخلی و خارجی مملکت ایران شوند و مخالفت و ضدیت با اساس حکومت ملی و آزادی بنمایند.

ب – کسانی که خدمت نظام وظیفه را به طوری که قانون ایران مقرر می‌دارد ایفاء ننمایند.

درخواست تابعیت باید مستقیماً یا به توسط حکام یا ولات به وزارت امور خارجه تسلیم شده و دارای منضمات ذیل باشد: سواد مصدق اسناد هویت تقاضاکننده و عیال و اولاد او. تصدیق‌نامه نظمیه دایر به تعیین مدت اقامت تقاضا کننده در ایران و نداشتن سوء سابقه و داشتن مکنت کافی یا شغل معین برای تأمین معاش‌وزارت امور خارجه در صورت لزوم اطلاعات راجع به شخص تقاضاکننده را تکمیل و آن را به هیأت وزراء ارسال خواهد نمود تا هیأت مزبور در قبول‌یا رد آن تصمیم مقتضی اتخاذ کند در صورت قبول شدن تقاضا سند تابعیت به درخواست‌کننده تسلیم خواهد شد.

زن و اولاد صغیر کسانی که بر طبق این قانون تحصیل تابعیت ایران می‌نمایند تبعه دولت ایران شناخته می‌شوند ولی زن در ظرف یک‌سال از تاریخ صدور سند تابعیت شوهر و اولاد صغیر در ظرف یک سال از تاریخ رسیدن به سن هجده سال تمام می‌توانند احضاریه کتبی به وزارت امور‌خارجه داده و تابعیت مملکت سابق شوهر و یا پدر را قبول کند لیکن به اظهاریه اولاد اعم از ذکور و اناث باید تصدیق مذکور در قانون ضمیمه شود.

تحصیل تابعیت ایرانی پدر به هیچ وجه درباره اولاد او که در تاریخ تقاضانامه توسط وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی  به سن هجده سال تمام رسیده‌اند موثر نمی‌باشد. زن غیر ایرانی که در نتیجه ازدواج ایرانی می‌شود می‌تواند بعد از طلاق یا فوت شوهر ایرانی به تابعیت اول خود رجوع نماید مشروط بر‌این که وزارت امور خارجه را کتباً مطلع کند ولی هر زن شوهر مرده که از شوهر سابق خود اولاد دارد نمی‌تواند مادام که اولاد او به سن هجده سال تمام‌نرسیده از این حق استفاده کند و در هر حال زنی که مطابق این ماده تبعه خارجه می‌شود حق داشتن اموال غیر منقوله نخواهد داشت مگر در حدودی که‌این حق به اتباع خارجه داده شده باشد و هر گاه دارای اموال غیر منقول بیش از آن چه که برای اتباع خارجه داشتن آن جایز است بوده یا بعداً به ارث‌اموال غیر منقولی بیش از آن حد به او برسد باید در ظرف یک سال از تاریخ خروج از تابعیت ایران یا دارا شدن ملک در مورد ارث مقدار مازاد را به‌نحوی از انحاء به اتباع ایران منتقل کند و الا اموال مزبور با نظارت مدعی‌العموم محل به فروش رسیده و پس از وضع مخارج فروش قیمت به آنها داده‌خواهد شد.

مسائل مهمی که باید در مورد وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی و دیگر نکات قانونی مربوط به آن بدانید:

زن ایرانی که با تبعه خارجه مزاوجت می‌نماید به تابعیت ایرانی خود باقی خواهد ماند مگر این که مطابق قانون مملکت زوج تابعیت‌شوهر به واسطه وقوع عقد ازدواج به زوجه تحمیل شود ولی در هر صورت بعد از وفات شوهر و یا تفریق به صرف تقدیم درخواست به وزارت امور‌خارجه به انضمام ورقه تصدیق فوت شوهر و یا سند تفریق تابعیت اصلیه زن با جمیع حقوق و امتیازات راجع به آن مجدداً به او تعلق خواهد گرفت.

هر گاه قانون تابعیت مملکت زوج زن را بین تابعیت اصلی و تابعیت زوج مخیر بگذارد در این مورد زن ایرانی که بخواهد تابعیت‌مملکت زوج را دارا شود و علل موجهه هم برای تقاضای خود در دست داشته باشد به شرط تقدیم تقاضانامه کتبی به وزارت امور خارجه ممکن است‌با تقاضای او موافقت گردد.

زنهای ایرانی که بر اثر ازدواج تابعیت خارجی را تحصیل می‌کنند حق داشتن اموال غیر منقول جز آن چه که در موقع ازدواج دارا بوده‌اند ‌ندارند این حق هم به وراث خارجی آنها منتقل نمی‌شود. هر تبعه ایرانی که بدون رعایت مقررات قانونی بعد از تاریخ 1280 شمسی تابعیت خارجی تحصیل کرده باشد تبعیت خارجی او‌کان‌لم‌یکن بوده و تبعه ایران شناخته می‌شود ولی در عین حال کلیه اموال غیر منقول او با نظارت مدعی‌العموم محل به فروش رسیده و پس از وضع‌مخارج فروش قیمت آن به او داده خواهد شد و به علاوه از اشتغال به وزارت و معاونت وزارت و عضویت مجالس مقننه و انجمنهای ایالتی و ولایتی و‌بلدی و هر گونه مشاغل دولتی محروم خواهد بود.

از اتباع ایران کسی که خود یا پدرشان موافق مقررات تبدیل تابعیت کرده باشند و بخواهند به تبعیت اصلیه خود رجوع نمایند به مجرد‌درخواست به تابعیت ایران قبول خواهند شد مگر آن که دولت تابعیت آنها را صلاح نداند.

تکالیف مربوطه به اجراء قانون تابعیت و اخذ مخارج دفتری (‌حقوق شانسلری) در مورد کسانی که تقاضای ورود و خروج از تابعیت‌دولت شاهنشاهی و تقاضای بقاء به تابعیت اصلی را دارند به موجب نظامنامه که به تصویب هیات وزراء خواهد رسید معین خواهد شد.

وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی را چگونه پیدا کنیم؟

یکی از چالش ها و مشکلاتی که برای متقاضیان کسب تابعیت ایرانی معمولا پیش می آید و باعث مشغول شدن ذهن انسان می گردد آن است که اصلا چگونه می توان وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی را پیدا کرد و به او اعتماد کرد؟ این موضوع کاملا مسلم است که همه وکلا دارای توانایی و تجربه کافی در زمینه وکالت پرونده های مربوط به تابعیت نیستند.  .وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی تنها کسی است که می تواند بهترین عملکرد را در دادگاه و دیگر محاکم قضایی از خود نشان دهد.

موسسه حقوقی وکلای پارسا با در نظر گرفتن نیاز اساسی بسیاری مردم به وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی، این امکان را فراهم آورده است تا تمامی متقاضیان بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن وکیل مورد نظر خود را پیدا کنند و پس از استفاده از خدمات حقوقی ارزشمندی همچون مشاوره، تنظیم دادخواست و…. در صورت داشتن رضایت کامل، وکالت پرونده خود را به وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی بسپارند.

وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی دارای تجربه و مهارت کافی در زمینه ارائه خدمات مشاوره ای و پذیرش وکالت پرونده های مربوط به این حوزه است و تحصیلات حقوقی و تکمیلی در این حوزه را با موفقیت پشت سر گذاشته و می تواند به عموم مردم کمک کند تا مشکلات قانونی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن حل کنند و به نتایج دلخواه خود برسند. برای احقاق حقوق تمامی خارجیان در ایران، وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی تمام تلاش خود را در این زمینه می کند.

 وکیل برای گرفتن تابعیت ایرانی بهترین فردی است که می تواند به خارجیان مقیم کشور کمک کند تا در کوتاهترین زمان ممکن از طریق راه های قانونی، تابعیت خود را کسب کنند و دارای اهلیت تمتع و استیفا در کشور شوند. موسسه حقوقی وکلای پارسا از بهترین و حرفه ای ترین وکلا تشکیل شده است و دارای سابقه درخشانی در جریان وکالت انواع پرونده های حقوقی می باشد. برای آنکه بتوانید بهترین کیفیت را در جریان وکالت پرونده های حقوقی خود تجربه کنید به راحتی می توانید از خدمات حقوقی این موسسه حقوقی تخصصی بهره مند شوید.

مقالات مرتبط:

وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق

وکیل مهریه

وکیل کیفری

وکیل ملکی

وکیل حقوقی

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری

وکیل دیوان عالی کشور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×