مشاوره حقوقی چک

مشاوره حقوقی چک (4)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

مشاوره حقوقی چک

سال های زیادی است ک دیگر استفاده از چک در میان مردم رایج شده است. این موضوع کاملا درست است که با عرضه چک در میان مردم دیگر نیازی به استفاده از مسکوکات و نقدینگی وجود نداشت اما حقیقت آن است که چک دارای قوانین نسبتا گسترده و پیچیده ای می باشد که عموم مردم از آنها آگاهی ندارند. مشاوره حقوقی چک در جهت اطلاع رسانی به مردم و افزایش اگاهی انان بوجود امده است.

اگر به پرونده های مختلفی که در رابطه با امور مالی در مراجع قضایی وجود دارند، دقت کنید به خوبی متوجه این نکته خواهید شد که تعداد زیادی از این پرونده ها مربوط به دعاوی چک هستند، به همین خاطر نیز کمک گرفتن از یک فرد متخصص در این زمینه بسیار مهم و ضروری است.

مشاوره حقوقی چک برای تمامی مردم لازم است؛ چراکه عموم مردم دارای تخصص حقوقی نمی باشند و از انجایی که قوانین مربوط به چک بسیار گسترده است، انان باید حتما از یک فرد حرفه ای و با تجربه در این زمینه کمک بگیرند. مشاوره حقوقی چک با در نظر گرفتن این نیاز اساسی مردم، تمامی اطلاعات مورد نیاز آنها را در کوتاهترین زمان ممکن در اختیارشان قرار می دهد.

کسی که مشاوره حقوقی چک را ارائه می دهد باید دارای تخصص کافی باشد و در زمینه وکالت پرونده های مربوط به چک، تجربه داشته باشد؛ به همین علت نیز مشاوره حقوقی چک معمولا در مراکز قانونی و معتبر توسط وکیل حرفه ای پایه یک دادگستری ارائه می گردد.

رسیدگی به دعاوی مربوط به چک

هنگامی که افراد مختلف چک صادر می کنند، ممکن است چک های آنان برگشت بخورد و یا انکه جرائم دیگری را با استفاده از چک انجام دهند، در چنین مواردی تکلیف چیست؟ آیا مشاوره حقوقی چک می تواند اطلاعات لازم در رابطه با این موضوع را به افراد ارائه دهد؟

امروزه با ورود کلاهبرداران و سودجویان به تمامی عرصه ها، تعداد تخلفات به خصوص در زمینه مالی، بسیار افزایش پیدا کرده است. به همین علت نیز کسانی که اطلاعات کافی حقوقی در زمینه چک ندارند، ممکن است حقوقشان مورد تضییع قرار گیرد.

 در زمان های گذشته شاهد وجود احساس اعتماد در میان مردم بودیم. یعنی افراد به راحتی می توانستند به یکدیگر اعتماد کنند و برای یکدیگر ارزش و احترام قائل بودند، به همین علت هم کسی که دارای اعتبار زیاد در میان مردم بود، حرف و قولش دارای ارزش زیادی بود و به نوعی همانند یک سند قابلیت استناد داشت. اما امروزه دیگر چنین چیزی وجود ندارد.

 اولین و اساسی ترین اصل در تجارت و کسب و کارهای مختلف آن است که به هیچ کس نباید اعتماد کرد. اعتبار هرکس در جایگاه های مختلف را میزان دارایی اش مشخص می کند.  همین موضوع باعث شده تا اصطلاحاتی مانند: چک بی محل کشیدن دارای معنای عرفی و حقوقی بسیار مهمی در جامعه شود.

چک بی محل کشیدن یعنی انکه فرد صادر کننده چک بدون در نظر گرفتن میزان پول و سرمایه ای که در بانک ها دارد، اقدام به صدور چک می کند. در چنین حالتی میگوییم صادر کننده چک دارای اعتبار نبوده است، در اینجا اعتبار به معنای ارزش مالی افراد و میزان سپرده ای که در بانک دارند، می باشد.

مشاوره حقوقی چک در راستای کاهش مشکلات تجاری و دعاوی مالی میان اشخاص قدم بر می دارد و تمامی افرادی که از چک به عنوان یک ابزار مالی استفاده می کنند، بهتر است از طریق مشاوره حقوقی چک، تمامی اطلاعات لازم را در زمینه صدور چک و دریافت آن اخذ کنند.

چرا هرچه سریعتر باید به مشاوره حقوقی چک مراجعه کنیم؟

هنگامی که در مورد مشاوره حقوقی چک صحبت می کنیم، به تمامی افراد توصیه می کنیم از همان ابتدا و از همان اول که با مشکل حقوقی مواجه می شوند، بدون اتلاف وقت به مشاوره حقوقی چک مراجعه نمایند. به نظر شما دلیل چنین توصیه ای چیست؟

در رابطه با این موضوع باید بگوییم که هنگامی که چک صادر شده از جانب یک نفر وصول نمی گردد، دو را برای پیگیری قانونی موضوع چک وصول نشده وجود دارد. راه اول آن است که افراد از طریق حقوقی موضوع را پیگیری کنند و بدون هیچ گونه حکم کیفری برای وصول آن اقدام نمایند. راه دوم آن است که موضوع از طریق اقامه دعوی کیفری مورد بررسی قرار گیرد. هنگامی که می گوییم فردی به دلیل کشیدن چک بی محل دارای حکم جلب می باشد و پلیس او را دستگیر کرده است، یعنی مسئله کشیدن چک بی محل از طریق کیفری مورد پیگیری قرار گرفته است.

بر اساس قانون کشور ما، دارنده چک تنها شش ماه فرصت دارد که موضوع چک وصول نشده را از طریق کیفری مورد پیگیری قرار دهد. پس کاملا طبیعی است که بعد از شش ماه این حق برای او از بین می رود و دیگر نمی تواند حکم جلب کسی را که بدون داشتن اعتبار مالی کافی يا، چک کشیده است را بگیرد. به همین خاطر نیز به تمامی افراد پیشنهاد می کنیم از همان ابتدا که با مشکلات و چالش های مربوط به چک مواجه شدند، هرچه سریعتر برای احقاق حقوق خود به مشاوره حقوقی چک مراجعه نمایند.

قانون صدور چک

یکی از عمده ترین دلایلی که افراد به مشاوره حقوقی چک مراجعه می نمایند، آن است که از تمامی جزییات قانونی آگاهی پیدا کنند. وظیفه اصلی مشاوره حقوقی چک آن می باشد که تمامی مسائل قانونی مربوط به چک را به طور کامل و شفاف برای مراجعین خود شرح دهند. به چند مورد از مهم ترین نکات حقوقی قانون صدور چک، اشاره می کنیم تا با انها اشنا شوید:

‌دارنده چک اعم است از کسی که چک در وجه او صادر گردیده یا به نام او پشت‌نویسی شده یا حامل چک (‌در مورد چکهای در وجه حامل) یا قائم مقام‌قانونی آنان.

‌ صادرکننده چک باید در تاریخ صدور معادل مبلغ چک در بانک محال علیه محل (‌نقد یا اعتبار قابل استفاده) داشته باشد و نباید تمام یا‌قسمتی از وجهی را که به اعتبار آن چک صادر کرده به صورتی از بانک خارج نماید یا دستور عدم پرداخت وجه چک را به دهد و نیز نباید چک را به‌صورتی تنظیم نماید که بانک به عللی از قبیل عدم مطابقت امضاء یا قلم خوردگی در متن چک یا اختلاف در مندرجات چک و امثال آن از پرداخت‌وجه چک خودداری نماید.

در صورتی که موجودی حساب صادرکننده چک نزد بانک کمتر از مبلغ چک باشد به تقاضای دارنده چک بانک مکلف است مبلغ‌موجودی در حساب را به دارنده چک بپردازد و دارنده چک با قید مبلغ دریافت شده در پشت چک و تسلیم آن به بانک گواهی‌نامه مشتمل بر‌مشخصات چک و مبلغی که پرداخت شده از بانک دریافت می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×