مشاوره حقوقی جرایم امنیتی داخلی و خارجی

مشاوره حقوقی جرایم امنیتی داخلی و خارجی (3)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

مشاوره حقوقی جرایم امنیتی داخلی و خارجی

آیا تاکنون از مشاوره حقوقی جرایم امنیتی داخلی و خارجی استفاده کرده اید؟ آیا از اهمیت مشاوره حقوقی جرایم امنیتی داخلی و خارجی اگاهی دارید؟ به نظر شما چگونه می توان از مشاوره حقوقی جرایم امنیتی داخلی و خارجی استفاده کرد؟

همه ما به خوبی می دانیم که هدف اصلی و مهمی که در تمامی جوامع برای قانونگذار وجود دارد، ایجاد امنیت و آسایش می باشد. تمامی اقداماتی که باعث ایجاد اختلال در نظم و آسایش عمومی مردم جامعه شود، دارای مجازات قانونی می باشند. از آنجایی که امنیت کشور جز اولین و مهم ترین مسائلی است که در قانون هر کشوری به آن توجه می شود، قانون به مصادیق جرایم امنیتی داخلی و خارجی و تعیین مجازات برای ان، بسیار توجه کرده است.

یکی از مشکلات رایج و اساسی که برای بسیاری از افراد وجود دارد آن است که بسیاری از مردم از مصادیق و نکات حقوقی مربوط به چنین جرائمی آگاهی ندارند و دقیقا نمی دانند که مجازات آنها چه می باشد. مشاوره حقوقی جرایم امنیتی داخلی و خارجی به عموم مردم کمک می کند تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنند و از تمامی نکات حقوقی اطلاع کسب کنند.

مزایای استفاده از مشاوره حقوقی جرایم امنیتی داخلی و خارجی

اگر شما به دنبال یک منبع قابل اطمینان می گردید تا پاسخ سوالات خود را در مورد امنیت ملی و قوانین مربوط به آن بپرسید، به شما توصیه می کنیم که به مشاوره حقوقی جرایم امنیتی داخلی و خارجی مراجعه نمایید.

مشاوره حقوقی جرایم امنیتی داخلی و خارجی تمامی اطلاعات و نکات لازم را در کوتاهترین زمان ممکن به شما ارائه می کند. از آنجایی که قوانین مربوط به امنیت ملی دارای پیچیدگی های خاص و گستردگی بسیار زیادی است، بسیاری از افراد از نکات حقوقی مربوط به آن اطلاع ندارند. مشاوره حقوقی جرایم امنیتی داخلی و خارجی با در نظر گرفتن چنین نیازی در میان مردم، آماده خدمات رسانی به افراد می باشد.

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که میخواهید از نکات و قوانین مربوط به امنیت داخلی و خارجی کشور اطلاع کسب و کنید و از روند دادرسی پرونده های مربوط به آنها اطلاع کسب کنید، به شما توصیه می کنیم که از گروه حقوقی وکلای پارسا کمک بگیرید.

موسسه حقوقی وکلای پارسا دارای کادری مجرب و حرفه ای در زمینه خدمات مشاوره حقوقی جرایم امنیتی داخلی و خارجی می باشد و به تمامی سوالات حقوقی افراد پاسخ می دهد و در صورت لزو نیز وکالت پرونده های آنان را هم می پذیرد.

مجازات جرایم ضد امنیت داخلی و خارجی و مصادیق قانونی آن

در جلسات مشاوره حقوقی جرایم امنیتی داخلی و خارجی معمولا مجازات های مربوط به جرائم نیز به طور کامل تشریح می گردد. قانون مجازات کشور ما، تمامی مصادیق مربوط به جرایم ضد امنیت ملی و خارجی را به همراه مجازات آن ها مشخص کرده است. از جمله این قوانین می توان به مفاد 500 الی 504 اشاره کرد:

هر کس با هر مرامی، دسته، جمعیت یا شعبه جمعیتی بیش از دو نفر در داخل یا خارج از کشور تحت هر اسم یا عنوانی تشکیل دهد یا ‌اداره نماید که هدف آن بر هم زدن امنیت کشور باشد و محارب شناخته نشود به حبس از دو تا ده سال محکوم می‌شود.

 هر کس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع گروهها و سازمانهای مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی نماید به حبس از سه ماه تا ‌یکسال محکوم خواهد شد.

هر کس نقشه‌ها یا اسرار یا اسناد و تصمیمات راجع به سیاست داخلی یا خارجی کشور را عالما و عامدا در اختیار افرادی که صلاحیت ‌دسترسی به آنها را ندارند قرار دهد یا از مفاد آن مطلع کند به نحوی که متضمن نوعی جاسوسی باشد، نظر به کیفیات و مراتب جرم به یک تا ده سال‌حبس محکوم می‌شود.

هر کس به نفع یک دولت بیگانه و به ضرر دولت بیگانه دیگر در قلمرو ایران مرتکب یکی از جرایم جاسوسی شود به نحوی که به امنیت ‌ملی صدمه وارد نماید به یک تا پنج سال حبس محکوم خواهد شد.

هر کس به قصد سرقت یا نقشه‌برداری یا کسب اطلاع از اسرار سیاسی یا نظامی یا امنیتی به مواضع مربوطه داخل شود و همچنین ‌اشخاصی که بدون اجازه مامورین یا مقامات ذیصلاح در حال نقشه‌برداری یا گرفتن فیلم یا عکس برداری از استحکامات نظامی یا اماکن ممنوعه دستگیر‌شوند به شش ماه تا سه سال حبس محکوم می‌شوند.

هر کس نیروهای رزمنده یا اشخاصی را که به نحوی در خدمت نیروهای مسلح هستند تحریک موثر به عصیان، فرار، تسلیم یا عدم اجرای ‌وظایف نظامی کند در صورتی که قصد براندازی حکومت یا شکست نیروهای خودی در مقابل دشمن را داشته باشد محارب محسوب می‌شود والا ‌چنانچه اقدامات وی موثر واقع شود به حبس از دو تا ده سال و در غیر این صورت به شش ماه تا سه سال حبس محکوم می‌شود.

توجه داشته باشید که:

هر کس با هدف برهم زدن امنیت کشور به هر وسیله اطلاعات طبقه‌بندی شده را با پوشش مسئولین نظام با مامورین دولت یا به نحو دیگر ‌جمع‌آوری کند چنانچه بخواهد آن را در اختیار دیگران قرار دهد و موفق به انجام آن شود به حبس از دو تا ده سال و در غیر این صورت به حبس از یک‌تا پنج سال محکوم می‌شود.

چنانچه مأموران دولتی که مسئول امور حفاظتی و اطلاعاتی طبقه‌بندی شده می باشند و به آنها آموزش لازم داده شده است در اثر ‌بی‌مبالاتی و عدم رعایت اصول حفاظتی توسط دشمنان تخلیه اطلاعاتی شوند به یک تا شش ماه حبس محکوم می‌شوند.

هر کس داخل دستجات مفسدین یا اشخاصی که علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور اقدام می‌کنند بوده و ریاست یا مرکزیتی نداشته ‌باشد و قبل از تعقیب، قصد جنایت و اسامی اشخاصی را که در فتنه و فساد دخیل هستند به مامورین دولتی اطلاع دهد و یا پس از شروع به تعقیب با‌ مامورین دولتی همکاری موثری بعمل آورد از مجازات معاف و در صورتی که شخصاً مرتکب جرم دیگری شده باشد فقط به مجازات آن جرم محکوم‌خواهد شد.

هر کس به قصد بر هم‌زدن امنیت کشور و تشویق اذهان عمومی تهدید به بمب‌گذاری هواپیما، کشتی و وسایل نقلیه عمومی نماید یا ادعا‌ نماید که وسایل مزبور بمب‌گذاری شده است علاوه بر جبران خسارت وارده به دولت و اشخاص به شش ماه تا دو سال حبس محکوم می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×