مشاوره حقوقی ثبتی

مشاوره حقوقی ثبتی (1)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

مشاوره حقوقی ثبتی

وقتی که در مورد مشاوره حقوقی ثبتی صحبت می کنیم شما باید توجه داشته باشید که موضوع ثبت دارای صورت های مختلف و متنوعی می باشد و تنها منحصر به یک موضوع خاص نمی شود. مشاوره حقوقی ثبتی یکی از مهمترین ضروریات حقوقی هر جامعه به حساب می اید؛ چرا که قوانین مربوط به مسائل ثبتی مانند ثبت شرکت ها، ثبت احوال و….. دارای گستردگی و همچنین پیچیدگی های خاصی می باشند.

اگر شما هم جز آن دسته از کسانی هستید که دچار مشکلات ثبتی شده اید و دقیقا نمیدانید که باید چگونه این مشکلات و چالش ها را پشت سر بگذارید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما به مشاوره حقوقی ثبتی مراجعه کنید.

با مراجعه به مشاوره حقوقی ثبتی علاوه بر آنکه در هزینه و زمان شما صرفه جویی می شود به میزان اطلاعات حقوقی شما نیز افزوده می شود. معمولای وکلای پایه یک دادگستری که دارای تجربه بسیار زیادی در زمینه وکالت پرونده های ثبتی هستند، خدمات مشاوره ای را به مردم ارائه می دهند.

اهمیت مراجعه به مشاوره حقوقی ثبتی

اگر نگاهی به پرونده های ثبت اسناد و املاک کشور بیندازید، به خوبی می توانید این موضوع را درک کنید که امروزه عدم توجه به مسائل قانونی باعث بوجود آمدن خسارات و آسیب های بسیار زیادی به افراد شده است، به همین دلیل نیز به تمامی افراد توصیه می شود که برای کسب اطلاعات در مورد موضوعات مختلف به مشاوره حقوقی ثبتی مراجعه نمایند.

از آنجایی که مشاوره حقوقی ثبتی توسط افراد متخصص و حرفه ای ارائه می شود، افراد می توانند تمامی پاسخ پرسش های خود را بدست آورند و از تمامی جزئیات قانونی آگاهی پیدا کنند. شاید در برخی از موارد افراد فکر کنند که نیازی نیست تا برای مسائل مختلف ثبتی به مشاوره حقوقی مراجعه کنند و خود به تنهایی آنها را حل کنند اما فراموش نکنید که هیچ کس جز افراد با تجربه و متخصص نمی توانند به عموم مردم کمک کنند تا روند قانونی پرونده های مختلف را در کوتاهترین زمان ممکن طی کنند.

موضوعات مورد بحث در مشاوره حقوقی ثبتی

هنگامی که در مورد مشاوره حقوقی ثبتی صحبت می کنیم، ممکن است این سوال برای بسیاری از افراد پیش اید که اصلا مشاوره حقوقی ثبتی شامل چه مسائلی می شود و در چه زمینه ای ارائه می گردد؟ در پاسخ به این سوال می توان به طور خلاصه به موارد زیر اشاره کرد:

الف _ ثبت املاک:

معمولا صلاحیت رسیدگی به دعاوی ثبت املاک در اختیار محاکم عمومی دادگستری است. از جمله موارد مربوط به مشاوره حقوقی ثبت املاک:

اعتراض به حقوق ارتفاقی

اعتراض به ثبت ملک

اعتراض به تحدید حدود

قانون تعیین تکلیف وضعیت اراضی و ساختمان‌

اعتراض به اشتباهات قبل از ثبت ملک در دفتر املاک

اعتراض به رای هیات حل اختلاف

ب_ ثبت اسناد:

دعاوی مربوط به اشتباهات ثبتی

دعاوی اعتراض افرازی

 دعاوی مربوط به ابطال سند

اسناد مالکیت معارض

ج_ اجرای اسناد رسمی لازم‌ الاجرا:

یکی دیگر از دعاوی که معمولا در هیئت نظارت و شورای عالی ثبت و محاکم دادگستری مورد بررسی قرار می گیرد، دعاوی مرتبط با اسناد لازم الاجرا است و امروزه افراد زیادی در جامعه با این مسئله درگیر می باشند.

دعاوی مختلف ثبتی

 مشاوره حقوقی ثبتی به افرادی که درگیر پرونده های مختلف مربوط به دعاوی ثبتی می باشندف کمک می کند تا از روند دادرسی این پرونده ها اگاه شوند. از مهمترین دعاوی ثبتی که امروزه در محاکم قضایی مورد بررسی قرار می گیرند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دعوای اِفراز ملک مشاع.

ابطال سند رسمی ملک مشاع.

دعاوی مربوط به مادتین ۱۴۷ و ۱۴۸ قانون ثبت، مانند: اعتراض به ثبت سند، اصلاح سند رسمی مالکیت صادره به نام متقاضی بر اساس رای هیات، اعتراض به رای تنظیم سند رسمی انتقال ملک شهرداری یا دولت به نام متقاضی، اعتراض به ثبت توافقی به علت جعل یا اشتباه، اعتراضات ثبتی.

 ابطال معامله معارض، مانند: اعتراض به تحدید ملک مورد درخواست ثبت، اعتراض به حقوق ارتفاقی.

قوانین مختلف در مورد اسناد و املاک

یکی از پرکاربرد ترین مسائلی که معمولا در جلسات مشاوره حقوقی ثبتی مورد بررسی قرار میگیرد، قوانین مربوط به اسناد و املاک است. مشاوره حقوقی ثبتی به افراد کمک می کند تا از تمامی این موضوعات اطلاع کسب نمایند. به چند مورد از مهم ترین قوانین ثبتی اسناد و املاک اشاره می کنیم تا با انها اشنا شوید:

 در هر اداره یا دایره ثبت به تناسب توسعه آن یک یا چند نفر محقق ثبت برای رفع اختلافات و اعتراضات ناشی از تقاضای ثبت املاک معین‌خواهد شد.

هر کس نسبت به ملک مورد ثبت اعتراضی داشته باشد باید از تاریخ نشر اولین اعلان نوبتی تا 90 روز اقامه دعوی نماید عرض حال مزبور‌مستقیماً به اداره یا دایره یا شعبه ثبتی که در ضمن اعلان نوبتی معین شده است تسلیم می‌شود، در مقابل عرضحال باید رسید داده شود در صورتی که‌عرضحال در مدت قانونی داده شده باشد اداره ثبت آن را نزد محقق ثبت و یا دفتر محکمه که مرجع رسیدگی است ارسال می‌دارد.

 اگر اداره ثبت‌تشخیص دهد که عرضحال خارج از مدت داده شده کتباً نظر خود را اظهار خواهد کرد و به حاکم محکمه ابتدایی محل اطلاع می‌دهد تا حاکم مزبور در‌جلسه اداری موافق نظامنامه وزارت عدلیه رسیدگی کرده رأی دهد رأی حاکم محکمه ابتدایی در این موضوع قاطع است.

هر گاه راجع به ملک مورد تقاضای ثبت بین تقاضاکننده و دیگری قبل از انتشار اولین اعلان نوبتی دعاوی اقامه شده و در جریان باشد‌کسی که طرف دعوی با تقاضاکننده است باید از تاریخ نشر اولین اعلان نوبتی تا 90 روز تصدیق محکمه را مشعر به جریان دعوی به اداره ثبت تسلیم‌ نماید و الا حق او ساقط خواهد شد.

  هر گاه شورای عالی ثبت یا هیأت نظارت تشخیص دادند که در جریان ثبت املاک اشتباه مؤثری واقع شده عملیاتی که در نتیجه آن اشتباه و یا بعد از‌آن به عمل آمده و یا اشتباه مربوط به آن بوده ابطال و جریان ثبت بر طبق مقررات این قانون تجدید یا تکمیل یا اصلاح می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×