مشاوره حقوقی جرم هک

مشاوره حقوقی جرم هک (4)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

مشاوره حقوقی جرم هک

آیا تاکنون در مورد جرم هک چیزی شنیده اید؟ در مورد هکر ها چه می دانید؟ به نظر شما چگونه می توان از مجازات ها و قوانین مربوط به جرم هک اطلاع پیدا کرد؟ مشاوره حقوقی جرم هک چگونه می تواند به عموم مردم در این زمینه کمک کند؟

امروزه مشاوره حقوقی جرم هک در راستای اطلاع رسانی به مردم توسط وکلای پایه یک دادگستری و افراد حرفه ای ارائه می گردد. از آنجایی که در دنیایی زندگی میکنیم که فناوری و اطلاعات در آن حرف اول را می زند و بدون استفاده از اینترنت و فضای مجازی نمی توان بسیاری از کارهای روزمره را انجام داد، پس باید راه های امنیتی و قانونی آن را نیز بشناسیم.

از آنجایی که هر مسئله و موضوعی در دنیا دارای جوانب مثبت و منفی مختلفی است، کاملا طبیعی است که دنیای اینترنت و فضای مجازی نیز با وجود فواید بسیار زیادی که دارد، جوانب منفی مختلفی نیز داشته باشد. یکی از مصداق های منفی مربوط به جوانب منفی فضای مجازی آن است که حریم شخصی اشخاص مختلف مورد حمله سودجویان و کلاهبرداران قرار می گیرد. حال ممکن است حریم شخصی که به آن اشاره کردیم مربوط به اشخاص حقوقی باشد و یا انکه مربوط به اشخاص حقیقی باشد.

اشخاص حقیقی به همان افراد عادی گفته می شود که به صورت فردی در جامعه حضور دارند و دارای حریم خصوصی می باشند. اما اشخاص حقوقی به سازمان ها و مجموعه های مختلفی گفته می شود که دارای یک هدف مشترک می باشند و برای آن تلاش می کنند. چنین مجموعه هایی نیز از نظر قانون کشور ما دارای اعتبار قانونی هستند و مانند اشخاص حقیقی باید دارای حریم شخصی باشند.

سودجویان و کلاهبردار معمولا با هدف کسب منافع مالی از راه های غیرقانونی استفاده می کنند تا وارد حریم شخصی دیگران شوند و به اطلاعات شخصی آنان دست پیدا کنند. یکی از راه هایی که چنین افرادی برای دستیابی به اطلاعات اشخاص حقیقی و حقوقی از ان استفاده میکننند، هک کردن می باشد. با مراجعه به مشاوره حقوقی جرم هک میتوان با تمامی جزئیات قانونی مربوط به این جرم اشنا شد.

جرم هک چیست؟

اولین سوالی که با مراجعه به مشاوره حقوقی جرم هک برای بسیاری از افراد پیش می آید آن است که اصلا جرم هک چیست و به چه معنا است؟ جرم هک در حقیقت به ایجاد اختلال در سیستم ها و رایانه های مختلف به صورت غیر مجاز و غیر قانونی می گویند.

 هنگامی که افراد سودجو اطلاعات و داده های مختلف را که مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشند را به صورت غیر مجاز و غیر قانونی بدست آوردن، جرم هک می گویند. در برخی از موارد نیز دیده می شود جرم هک با از بین بردن برخی اطلاعات بسیار مهم و شخصی افراد  همراه می باشد.

هنگامی جرم هک اتفاق می افتد باعث ایجاد مشکلاتی همچون عدم پردازش اطلاعات و ایجاد اختلال در عملکرد سیستم های رایانه ای می شود. اصلی ترین ملاک و ویژگی که می توان برای جرم هک در نظر گرفت، غیرقانونی بودن و غیر مجاز بودن آن می باشد. در واقع فرد مرتکب یا همان فردی که اقدام به انجام جرم هک میکند، بدون در نظر داشتن رضایت اشخاص حقیقی و حقوقی، اطلاعات فردی آنان را جمع آوری می کند.

شاید برخی از افراد با خود فکر کنند که برای استفاده از مشاوره حقوقی جرم هک حتما باید این جرم اتفاق بیفتد و سپس قدامت لازم را انجام دهند، اما این تصور کاملا اشتباه است؛ چرا که از قدیم گفته اند پیشگیری بهتر از درمان است. هنگامی که جرم هک اتفاق می افتد، آسیب ها و خسارات مادی و غیر مادی زیادی را با خود همراه دارد. به همین خاطر نیز به تمامی اشخاص حقوقی و حقیقی پیشنهاد می کنیم که از همان ابتدا که با فضای مجازی و اینترنت کار می کنند از خدمات مشاوره حقوقی جرم هک نیز استفاده کنند. با استفاده از مشاوره حقوقی جرم هک دیگر جای هیچ نگرانی از بابت تهدید شدن حریم شخصی مجازی باقی نمی ماند و می توان از اقدامات پیشگیرانه آگاه شد.

مشاوره حقوقی جرم هک و مجازات آن در قانون

یکی از موضوعات بسیار مهم و اساسی که باید در جلسات مشاوره حقوقی جرم هک مورد بررسی قرار گیرد، مجازات جرم هک می باشد. از آنجایی که قوانین کشور ما به هدف حفظ نظم در جامعه تنظم شده اند، هرگونه عمل و رفتاری که باعث ایجاد اختلال در نظم جامعه می گردد دارای مجازات می باشد، اما نباید فراموش کرد که مجازات اعمال مختلف با یکدیگر یکسان نمی باشند و متفاوت هستند.

 جرم هک نیز دارای مجازات هایی معین شده در قانون می باشد. اما نوع مجازات و میزان آن به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید آنها را شناسایی کرد. با کمک مشاوره حقوقی می توان از این عوامل آگاهی پیدا کرد.

با استناد به ماده 25 قانون جرایم رایانه ای می توان گفت که هر شخصی که مرتکب اعمال زیر شود، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد:

الف) تولید یا انتشار یا توزیع و در دسترس قرار دادن یا معاملة داده ها یا نرم افزارها یا هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفاً به منظور ارتکاب جرائم رایانه ای به کار می رود.

 ب) فروش یا انتشار یا در دسترس قرار دادن گذرواژه یا هر داده ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده ها یا سامانه های رایانه ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را بدون رضایت او فراهم می کند.

ج) انتشار یا در دسترس قرار دادن محتویات آموزش دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه ای و تخریب و اخلال در داده ها یا سیستم های رایانه ای و مخابراتی.

توجه داشته باشید که چنانچه مرتکب، اعمال یاد شده را حرفه خود قرار داده باشد، به حداکثر هر دو مجازات مقرر محکوم خواهد شد. اگر شما احساس می کنید که هنوز سوالات بسیار زیادی در رابطه با این جرم و مجازات مربوط به آن دارید، در کوتاهترین زمان ممکن می توانید از مشاوره حقوقی جرم هک استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×