مشاوره حقوقی جرم تهدید

مشاوره حقوقی جرم تهدید (3)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

 مشاوره حقوقی جرم تهدید

مشاوره حقوقی جرم تهدید یکی دیگر از خدمات حقوقی است که افراد می توانند در زندگی روزمره خود از آن استفاده کنند. تهدید کردن جز آن دسته از اعمال نادرستی است که امروزه بسیار اتفاق می افتد.

 شاید وقتی کسی شما را تهدید می کند، دقیقا از این موضوع اطلاع نداشته باشد که مرتکب جرم شده است. اما حقیقت آن است که تهدید کردن یکی از جرایمی می باشد که در قانون مجازات کشور ما برای آن مجازات در نظر گرفته شده است. به همین علت نیز مشاوره حقوقی جرم تهدید با هدف اطلاع رسانی به عموم مردم و ارائه خدمات حقوقی در رابطه با ارتکاب این جرم به فعالیت میپردازد.

تهدید کردن دارای اثرات منفی بسیار زیادی در روحیه و احساسات افراد می باشد؛ شاید هنگامی که از افرادی که متهم به جرم تهدید شده اند، سوال کنید که چرا از این افعال و جملات تهدید کننده استفاده کرده اند، بسیاری از آنها بگویند که قصد انجام کاری را که با آن طرف مقابل را تهدید کرده اند، نداشته اند و هدف اصلی انان از بیان جملات و الفاظ تهدید کننده آن بوده است که احساس ترس را منتقل کنند، .هیچ کدام از این دلایل مانع از مجازات جرم تهدید نمی شود.

به این موضوع دقت داشته باشید که هر زمان که الفاظ تهدید کننده نامشروع و غیر قانونی به کار برود، جرم تهدید به وقوع پیوسته است. اگر فرد تهدید کننده علاوه بر استفاده از الفاظ تهدیدی اقدام به انجام کارهای نامشروع و خلاف قانونی کند که با ان طرف مقابل را ترسانده است، دیگر نه تنها جرم تهدید به وقوع پیوسته است بلکه پرونده های جدیدی مربوط به انجام جنایات دیگر که به وقوع پیوسته اند و تعیین مجازات آنها نیز تشکیل می شود.

از آنجایی که جرم تهدید دارای جزئیات بسیار زیادی می باشد و باید از جوانب مختلف مورد بررسی قرار گیرد به تمامی افرادی که قصد پیگیری چنین پرونده هایی را دارند و می خواهند از تضییع حقوق خود جلوگیری کنند، توصیه می کنیم که در اسرع وقت از خدمات مشاوره حقوقی جرم تهدید استفاده کنند تا بتوانند از تمامی نکات حقوقی مربوط به این موضوع آگاه شوند.

ویژگی های جرم تهدید

مسلما هر حرف و سخنی که باعث ایجاد احساس ترس در افراد می شود به معنای وقوع جرم تهدید نمی باشد. بنابراین اولین و مهمترین اقدامی که باید در رابطه با جرم تهدید انجام داد آن است که با کمک مشاوره حقوقی جرم تهدید از ویژگی ها و ملاک های قانونی مربوط به این جرم آگاهی پیدا کرد.

هنگامی که افراد به مشاوره حقوقی جرم تهدید مراجعه می کنند، در ابتدا می خواهند از این موضوع آگاهی پیدا کنند که جرم تهدید باید دارای چه ویژگی هایی باشد تا مجازات قانونی شامل حال آن بشود؟

 در پاسخ به این سوال باید گفت که تهدید نیز مانند بسیاری از جرائم دیگر در قانون مجازات دارای ملاک های مشخص و معین شده ای برای جرم واقع شدن می باشد. به طور خلاصه می توان این ملاک ها را به موارد زیر تقسیم کرد:

ترساندن از یک عمل غیر قانونی و غیر شرعی:

وقتی که فردی دارای حقی می باشد و آن حق نیز از نظر قانونی شناخته شده باشد، می تواند از آن استفاده کند. در چنین حالتی اگر فرد طرف مقابل خود را هشدار دهد که حق او را بپردازد تا از طریق مراجع قانونی یا محاکم قضایی موضوع را پیگیری نکند، جرم تهدید اتفاق نیفتاده است؛ چرا که این حق قانونی به طور کامل متعلق با صاحب ان می باشد، پس اختیار قانونی استفاده از این حق نیز برای او وجود دارد. مشاوره حقوقی جرم تهدید به خوبی این مسئله را برای شما توضیح خواهد داد.

 نکته قابل توجهی که وجود دارد آن است که اگر فردی، شخص دیگری را از انجام یک عمل غیر قانونی و غیر شرعی بترساند در حقیقت جرم تهدید اتفاق افتاده است. با ذکر یک مثال این موضوع را توضیح می دهیم تا به خوبی از آن آگاه شوید.

مثلا زمانی را فرض کنید که موجر ملک خود را به مستاجری اجاره داده است و با وجود انقضای مدت زمان قرارداد، مستاجر ملک را تخلیه نمی کند. در چنین حالتی موجر این اختیار قانونی را دارد تا به مستاجر اخطار دهد که در صورت عدم تخلیه ملک به سراغ مراجع قضایی می روند و حکم تخلیه را می گیرد. در چنین حالتی حتی اگر مستاجر دچار ترس هم شود، چرم تهدید اتفاق نیفتاده است.

اما اگر درمثال ذکر شده، مالک یا همان موجر به مستاجر بگوید که در صورت عدم تخلیه ملک، او را خواهد کشت، در حقیقت جرم تهدید اتفاق افتاده است؛ چرا که کشتن یکی از مصداق های بارز عمل غیر شرعی و غیر قانونی است.

اجباری بودن :

در مشاوره حقوقی جرم تهدید به این نکته اشاره می شود که معمولا جرم تهدید با اجبار همراه می باشد. به بیانی بهتر معمولا فرد تهدید کننده سعی دارد تا طرف مقابل خود را بترساند که کاری را به اجبار انجام دهد. یعنی قصد دارد که فرد را مجبور به انجام عملی کند که خود فرد برای انجام آن رضایت ندارد.

مطلق بودن:

اگر به مشاوره حقوقی جرم تهدید مراجعه کنید، به خوبی متوجه این نکته خواهید شد که یکی از ویژگی های اصلی جرم تهدید، مطلق بودن آن است. وقتی که در مورد مطلق بودن جرم تهدید صحبت می کنیم، منظورمان ان است که برای به وقوع پیوستن این جرم نیاز نیست تا حتما سخن تهدید آمیز به مرحله عمل برسد. همین که این حرف زده شود، جرم تهدید اتفاق افتاده است.

مشاوره حقوقی جرم تهدید در مورد مجازات آن

 مشاوره حقوقی جرم تهدید، تمامی جوانب حقوقی و قانونی مربوط به این جرم را به خوبی مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. یکی از مهمترین موضوعاتی که معمولا در مشاوره حقوقی جرم تهدید مورد بررسی قرار می گیرد، مجازات مربوط به این جرم می باشد.با استناد به مفاد 668 و 669 قانون در رابطه با مجازات جرم تهدید می توان گفت:

 هر کس با جبر و قهر یا با اکراه و تهدید دیگری را ملزم به دادن نوشته یا سند یا امضاء و یا مهر نماید و یا سند و نوشته‌ای که متعلق به او‌یا سپرده به او می‌باشد را از وی بگیرد به حبس از سه ماه تا دو سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

هر گاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید،‌اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا (۷۴) ضربه یا زندان از دو‌ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×