مشاوره حقوقی در پرونده جعل

مشاوره حقوقی در پرونده جعل (2)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

مشاوره حقوقی در پرونده جعل

یکی از جرائمی که امروزه بسیاری از سودجویان و متقلبان از آن استفاده می کنند، جعل است. در مورد مشاوره حقوقی در پرونده جعل چه می دانید؟ آیا از دلایل اهمیت مشاوره حقوقی در پرونده جعل اگاهی دارید؟

 مشاوره حقوقی در پرونده جعل به عموم مردم کمک می کند تا میزان آسیب ها و خسارات مربوطه را تا حد زیادی کاهش دهند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که اسکناس تقلبی دریافت کنید، در چنین مواردی مسلما دچار ضرر و زیان می شوید؛ چراکه این اسکناس ها دارای هیچ ارزش مادی نمی باشند. اسکناس های تقلبی تنها یکی از نمونه های رایج جرم جعل می باشند که باعث وارد شدن آسیب و خسارت به مردم و اقتصاد یک جامعه می شود.

اگر بخواهیم جرم جعل را در ابعاد گسترده تری مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که جعل اسناد و مدارک نیز باعث ایجاد آسیب و ها و خسارات مالی و معنوی بسیاری شدیدی به دیگران می شود. گاهی آسیب ها و خسارات ناشی از این جرم چنان گسترده می باشد که اصلا افراد زیان دیده توانایی جبران و پرداخت آن را ندارند.

 از آنجایی که تعداد متقلبان و سودجویان، روز به روز در حال افزایش میباشد، به تمامی مردم توصیه می شود که قبل از انکه دچار ضرر و زیان شوند، اطلاعات لازم را در رابطه با جرم جعل بدست آورند تا بتوانند از وقوع چنین جرمی جلوگیری کنند.

بهترین راهی که می توان برای کسب اطلاعات کافی در مورد جرم جعل از آن استفاده کرد، مشورت کردن با یک متخصص حقوقی می باشد. مشاوره حقوقی در پرونده جعل باعث احقاق حقوق افراد می شود، حتی اگر این جرم اتفاق افتاده باشد هم می توان با کمک یک وکیل متخصص و با تجربه از مراحل قانونی و دلایل معتبر برای اثبات جرم جعل، آگاه شد.

ویژگی های قانونی جرم جعل

شما با استفاده از مشاوره حقوقی در پرونده جعل می توانید تمامی جوانب قانونی این جرم را به کمک یک وکیل خبره مورد بررسی قرار دهید. از آنجایی که جرم جعل باعث ایجاد اختلالات زیادی در جریان اقتصاد و قانون یک جامعه می شود و با هدف تضییع حقوق دیگران صورت میگیرد، کاملا طبیعی است که جز جرایم غیر قابل گذشت باشد و مجازات های نسبتا سنگینی را نیز در پی داشته باشد.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در جرم جعل میتوان آن را مشاهده کرد، استفاده از اقدامات متقلبانه است. اکنون ممکن است این سوال بسیار مهم برای بسیاری از افراد بوجود آید که فعل یا همان اقدام متقلبانه دقیقا به چه معنا است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هرگونه اقدامی که باعث نقض قانون و ضایع شدن حقوق دیگران برای منافع شخصی، فعل متقلبانه نام دارد. در عرف یک جامعه معمولا به جای کلمه تقلب از لفظ کلاهبرداری استفاده میشود. بنابراین جرم جعل نیز یک نوع رفتار متقلبانه می باشد و به آن کلاهبرداری نیز گفته می شود.

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی هایی که میتوان در مورد جرم جعل به ان اشاره کرد، مطلق بودن این جرم می باشد. توجه داشته باشید که عموما جرائم را می توان به دو دسته تقسیم کرد، اولین مورد جرایمی می باشند وابسته به نتیجه هستند، دومین مورد جرائمی می باشند که برای تحقق آنان نیازی به وقوع نتیجه نمی باشد.

در رابطه با جرائم مطلق می توان گفت که از همان ابتدا که فرد مرتکب اقدام به انجام عمل خلاف قانون می کند، حتی اگر به نتیجه مورد نظر خود نیز دست پیدا نکند، جرم اتفاق افتاده است و شامل مجازات خواهد شد. 

از آنجایی که جرم جعل دارای مصادیق گوناگونی می باشد و اثرات حقوقی گسترده ای دارد، مجازات آن در پرونده های مختلف نیز متفاوت است. مشاوره حقوقی در پرونده جعل به شما کمک می کند تا با مجازات های مختلف این جرم آشنایی پیدا کنید.

 مشاوره حقوقی در پرونده جعل و عوامل تحقق این جرم

یکی از مهمترین موضوعاتی که معمولا در جلسه مشاوره حقوقی جرم جعل مورد بررسی قرار میگیرد، عوامل تحقق این جرم می باشد. تا زمانی که تمامی عوامل تحقق جرم جعل وجود نداشته باشد، نمی توان انتظار داشت که مجازات شامل حال آن گردد. بنابراین قبل از هر چیزی باید با کمک مشاوره حقوقی در پرونده جعل تمامی عوامل تحقق آن را با دقت مورد بررسی قرارداد. در حالت کلی این عوامل را می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

 تحریف سند یا نوشته اصلی

 خلاف واقع بودن

 قابلیت اضرار

 شباهت مورد مجعول با اصلی

 مصادیق جرم جعل

شما می توانید با استفاده از مشاوره حقوقی در پرونده جعل از تمامی جزئیات و نکات قانونی مربوط به این جرم آگاهی پیدا کنید. بر اساس ماده 5 قانون مجازات اسلامی، هر شخص ایرانی یا غیرایرانی که در خارج از قلمرو حاکمیت ایران مرتکب یکی از جرایم زیر یا جرایم مقرر در قوانین خاص گردد، طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران محاکمه و مجازات می شود و هرگاه رسیدگی به این جرائم در خارج از ایران به صدور حکم محکومیت و اجرای آن منتهی شود، دادگاه ایران در تعیین مجازات های تعزیری، میزان محکومیت اجراء شده را محاسبه می کند:

الف- اقدام علیه نظام، امنیت داخلی یا خارجی، تمامیت ارضی یا استقلال جمهوری اسلامی ایران

ب- جعل مهر، امضاء، حکم، فرمان یا دستخط مقام رهبری یا استفاده از آن

پ- جعل مهر، امضاء، حکم، فرمان یا دست خط رسمی رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه، رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس خبرگان، رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور، اعضای شورای نگهبان، رئیس واعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزرا یا معاونان رئیس جمهور یا استفاده از آنها

ت- جعل آراء مراجع قضایی یا اجراییه های صادره از این مراجع یا سایر مراجع قانونی و یا استفاده از آنها

ث- جعل اسکناس رایج یا اسناد تعهدآور بانکی ایران و همچنین جعل اسناد خزانه و اوراق مشارکت صادر شده یا تضمین شده از طرف دولت یا تهیه یا ترویج سکه قلب در مورد مسکوکات رایج داخل

کمک گرفتن از مشاوره حقوقی در پرونده جعل

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که می خواهید پرونده تان به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و از یک فرد حرفه ای و با تجربه در جریان دادرسی پرونده کمک بگیرید، به شما توصیه میکنیم که از مشاوره حقوقی کمک بگیرید. مشاوره حقوقی در پرونده جعل به شما کمک می کند تا در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخ تمامی سوالات خود را در رابطه با این موضوع بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×