تایید و تنفیذ فسخ نکاح به علت بیماری صرع

تایید و تنفیذ فسخ نکاح به علت بیماری صرع (3)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

تایید و تنفیذ فسخ نکاح به علت بیماری صرع

تایید و تنفیذ فسخ نکاح به علت بیماری صرع یکی از جمله دلایل مختلف برای گرفتن طلاق است. در واقع زمانی که شخصی بیماری خاصی داشته باشد و قبل از عقد آن را با همسر خود مطرح نکرده باشد، این نکاح می‌تواند فسخ شود. اما همانطور که گفتیم باید برای مجوز طلاق مراحل بسیاری سپری شود و مدارک و شواهد مختلفی به دادگاه ارائه گردد. چرا که کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند پرونده شما را رد کند یا به تاخیر بیندازد. همچنین پیشنهاد ما به شما کمک گرفتن از وکلای حرفه‌ای و متخصص در این زمینه است. چرا که عدم آشنایی با قوانین حقوقی می‌تواند بسیار دردسر ساز باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با شیوه و مراحل فسخ نکاح در صورت وجود بیماری صرع آشنا کنیم تا بتوانید بهترین و درست‌ترین تصمیم را بگیرد. گروه وکلای پارسا در این مسیر به شما کمک خواهند کرد.

تدلیس چیست؟

از جمله مواردی که به طرفین این امکان را می‌دهد تا اقدام به فسخ نکاح کنند، تدلیس یکی از طرفین است. زمانی که یکی از زوجین دروغی را گفته و عقد صورت گرفته باشد، در صورتی که دروغ آشکار شود، امکان فسخ وجود دارد. تایید و تنفیذ فسخ نکاح به علت بیماری صرع از جمله مواردی است که در این دسته قرار می‌گیرد. برای اثبات این موضوع قبل از هر چیزی باید آزمایش‌های لازم انجام شود و پزشک گواهی مبنی بر تایید این موضوع بنویسد. در صورتی که بیماری از قبل وجود داشته باشد، امکان فسخ وجود دارد.

بیماری صرع چیست؟

بیماری صرع همانطور که گفتیم از جمله بیماری‌های شایع است. اگرچه در گذشته راه‌های درمان این بیماری چندان زیادی نبوده است اما با پیشرفت علم داروها و شیوه‌های کنترل این بیماری افزایش پیدا کرده‌اند. به همین دلیل در گذشته در صورت تایید و تنفیذ فسخ نکاح به علت بیماری صرع روند سریع‌تری داشته است اما این روزها روند این کار طولانی‌تر شده است، چرا که این بیماری مخل زندگی زناشویی نیست. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه فسخ می‌توانید از وکلای متخصص و مجرب برای حل پرونده فسخ و طلاق کمک بگیرید.

تحت چه شرایطی فسخ با بیماری صرع امکان پذیر است؟

از جمله بیماری‌های بسیار شایع در جامعه بیماری صرع است. این بیماری در صورتی که به سرعت تشخیص داده شود می‌تواند به راحتی کنترل شود. اما شرایط تایید و تنفیذ فسخ نکاح به علت بیماری صرع چیست؟ آیا شخص می‌تواند بعد از فهمیدن این بیماری اقدام به فسخ نکاح کند؟ برخی از مواقع زمان امضا عقدنامه زوجین برگه‌ای را با عنوان نداشتن بیماری‌های خاص امضا می‌کنند. در صورتی که این برگه امضا شده باشد و بعد یکی از طرفین متوجه بیماری و دروغ شود، امکان فسخ وجود دارد اما در صورتی که شخص بیمار بعد از عقد متوجه بیماری شود، فسخ صورت نمی‌گیرد. مهم‌ترین کار بعد از متوجه شدن بیماری مراجعه به وکیل و کمک گرفتن از یک شخص متخصص در زمینه‌های حقوقی است. با این کار شما می‌توانید پرونده حقوقی خود را در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسانید.

فسخ نکاح چه تفاوتی با طلاق دارد؟

شاید تصور کنید فسخ نکاح و طلاق یکسان هستند، اما در واقع اینطور نیست. طلاق تشریفات و مراحل بسیاری دارد برای مثال زمانی که فردی درخواست طلاق می‌دهد بعد از گرفتن مجوز به شهود برای اجرای صیغه طلاق نیاز دارد اما در فسخ اینطور نیست در واقع زمانی که فسخ در نکاح انجام می‌شود، اینگونه به نظر می‌رسد که هیچ ازدواجی صورت نگرفته است و تمامی آثار ازدواج از بین می‌روند. این مسئله درباره تایید و تنفیذ فسخ نکاح به علت بیماری صرع نیز صدق می‌کند. همچنین لازم است بدانید این فسخ نه تنها برای نکاح دائم بلکه برای نکاح موقت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مراحل فسخ کردن نکاح در صورت داشتن بیماری

در صورتی که سوال و ابهاماتی درباره تایید و تنفیذ فسخ نکاح به علت بیماری صرع دارید همانطور که گفتیم بهتر است از یک وکیل کمک بگیرید. در ادامه با مراحلی که بعد از مراجعه باید سپری کنید. بیشتر آشنا می‌شوید.

مراجعه هر یک از زوجین که درخواست فسخ دارند به وکیل

ارائه و تحویل مدارک لازم به وکیل

سایر مراحل بدون حضور موکل و بعد از دریافت تاییدیه از پزشکی قانونی انجام می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای تایید و تنفیذ فسخ نکاح به علت بیماری صرع

ارائه شناسنامه یا کپی برابر با اصل صفحات اول و دوم

ارائه اصل عقدنامه یا رونوشت برابر یا اصل عقدنامه

چرا باید از وکیل کمک بگیریم؟

احتمالا این سوال نیز برای شما ایجاد شده است که چرا باید برای تایید و تنفیذ فسخ نکاح به علت بیماری صرع از وکیل کمک بگیرید؟ واگذار کردن پرونده به یک وکیل حرفه‌ای مزایای بسیاری دارد. برای مثال مدت زمان فسخ نکاح کمتر می‌شود. همچنین موکل نیازی به حضور در دادگاه پیدا نمی‌کند. بعد از فسخ مهریه به زن تعلق نمی‌گیرد. همچنین وکیل می‌تواند بعد از بسته شدن پرونده نام زوج یا زوجه را از شناسنامه حذف کند.

نظر آیت‌الله مکارم شیرازی درباره بیماری صرع

با توجه به نظر آیت‌الله مکارم شیرازی بیماری صرع موجب خیار فسخ و عقد نکاح نیست ( این مورد در حالتی است که دختر اطلاعی از بیماری خود نداشته باشد) در این شرایط در صورت طلاق مهریه باید کامل پرداخت شود. برای پیگیری پرونده خود و تغییراتی که بعد از فسخ نکاح انجام می‌شود پیشنهاد ما به شما کمک گرفتن از یک وکیل متخصص و مجرب است تا به شما در تسریع روند و گرفتن نتیجه بهتر در پرونده کمک کند.

موسسه حقوقی وکلای پارسا

همانطور که گفتیم بهترین راه برای تایید و تنفیذ فسخ نکاح به علت بیماری صرع کمک گرفتن از یک وکیل متخصص و مجرب است. موسسه حقوقی وکلای پارسا با سال‌ها تجربه و بکارگیری بهترین وکلای رسمی و پایه یک دادگستری است و شما می‌توانید برای پیگیری و واگذار کردن پرونده‌های حقوقی و خانوادگی خود به این موسسه مراجعه کنید.این موسسه در حوزه‌های مختلفی از جمله دعوای، خانوادگی و … فعالیت می‌کند. برای دریافت راهنمایی می‌توانید با مشاوران این مجموعه صحبت کنید و بعد از آن تصمیم بگیرید که ادامه کار را به یک وکیل بسپارید یا اینکه به تنهایی پرونده را پیگیری کنید.

مقالات مرتبط

وکیل متخصص امور شرکت ها

وکیل برای کلاهبرداری

نوشتن لایحه توسط وکیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×