پس گرفتن حضانت فرزند

پس گرفتن حضانت فرزند (4)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

پس گرفتن حضانت فرزند

پس گرفتن حضانت فرزند به چه نحو است؟

پس گرفتن حضانت فرزند چگونه امکان پذیر است؟ آیا بر اساس قانون پس گرفتن حضانت فرزند دارای شرایط خاصی است؟ پس گرفتن حضانت فرزند توسط مادر باید چگونه انجام شود؟ پس گرفتن حضانت فرزند با استناد به چه دلایل و مدارکی به مرحله وقوع می رسد؟ پس گرفتن حضانت فرزند در جریان دادرسی چقدر طول می کشد؟ آیا پس گرفتن حضانت فرزند توسط یک وکیل کارکشته و متخصص راحتتر است؟ پس گرفتن حضانت فرزند توسط وکیل خانواده دارای چه مزایایی است؟ پس گرفتن حضانت فرزند در چه صورتی منتفی میگردد و قانون اجازه آن را صادر نمیکند؟ در مورد استثناهای حقوقی مربوط به پرونده های پس گرفتن حضانت فرزند اطلاعی دارید؟ پس گرفتن حضانت فرزند دختر یا پسر با یکدیگر تفاوت دارد؟

پس گرفتن حضانت فرزند برای تمامی کسانی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با جریان دادرسی ان روبرو میشوند دارای شرایطی است که نیاز به آگاهی حقوقی و قانونی دارد. قبل از آنکه بخواهیم در مورد پس گرفتن حضانت فرزند توضیح دهیم شما باید این موضوع را به خوبی در نظر داشته باشید که موضوع حضانت فرزند با دیگر مسائلی همچون: قیمومت، ولایت، سرپرستی و…. متفاوت است و طبیعی است که جریان پرونده های مربوط به آنها در جریان دادرسی با یکدیگر تفاوت داشته باشد.

پس گرفتن حضانت فرزند و اهمیت آن در قانون کشور ما

پس گرفتن حضانت فرزند جز مباحثی است که باید در قانون مدنی و حمایت از خانواده به دنبال مفاد اساسی و تعیین کننده انگشت. همه ما به خوبی می دانیم که آمار طلاق و جدایی و پرونده های حقوقی مربوط به آن روز به روز در حال افزایش است و کاملا طبیعی است که در این میان جریان پرونده هایی همچون حضانت فرزندان نیز مطرح گردد و به عنوان یک چالش اجتماعی زوجین و حتی خود فرزند را هم درگیر کند. بیتش زوجین پس از جدایی و به نتیجه رسیدن پرونده طلاق به دنبال پس گرفتن حضانت فرزند خود هستند و برای انکه بتوانند این کار را از طریق مباحث قانونی پیگیری کنند باید توسط یک فرد متخصص و با تجربه اقدامات لازم را از طریق ارائه دادخواست مبنی پس گرفتن حضانت فرزند انجام دهد.

پس گرفتن حضانت فرزند به عنوان یکی از پرونده های چالش برانگیز در جریان قضایی دارای مراحل مختلفی است که باید برای طی کردن این جریان قانونی از مدارک و استنادات مناسبی استفاده کرد. آمار و ارقام بدست آمده در سال های اخیر این موضوع را ثابت کرده است که بسیاری از کسانی که به دنبال پس گرفتن حضانت فرزند معمولا با ناکامی مواجه می شوند و عمده دلیل این موضوع، عدم داشتن اطلاعات کافی است. پس اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که می خواهید در مورد پس گرفتن حضانت فرزند اطلاعات کافی بدست آوید در ادامه این متن با ما همراه باشید تا تمامی جزئیات و مسائل مربوط به پس گرفتن حضانت فرزند را برای شما توضیح دهیم.

پس گرفتن حضانت فرزند (3)
پس گرفتن حضانت فرزند (3)

پس گرفتن حضانت فرزند به کمک وکیل

پس گرفتن حضانت فرزند شاید در ظاهر برای برخی از افراد اینگونه باشد که با خود فکر کنند که می توانند به راحتی بدون حضور یک وکیل حرفه ای آن را به سرانجام برسند اما در واقع پرونده های مربوط به پس گرفتن حضانت فرزند باید در جریان دادرسی تامین دلیل شوند، تمامی مدارک لازم به صورت معتبر و قانونی تهیه شوند، تمامی دادخواست ها و اسناد قانونی در هر مرحله دادرسی تهیه شوند تا جزیان این پرونده به نتیجه برسد.

حضانت به معنای تربیت و حفاظت از فرزند است و به همین دلیل نیز از لحاظ قانونی دارای اهمیت بسیار زیادی است و نباید انتظار داشت که جریان رسیدگی به آن در مجامع قضایی به سادگی صورت گیرد. از آنجایی که فرزند پس از جدایی پدر و مادر خود ممکن است دچار آسیب های مختلفی شود باید در جریان حضانت صحیح میزان این آسیب ها به حداقل برسد و دادگاه با سنجیدن شرایط زوجین این کار را انجام می دهد. برای پس گرفتن حضانت فرزند باید خواهان( زوج یا زوجه) بتواند این موضوع را به صورت حقوقی ثابت کند که طرف مقابل او شرایط نگهداری و سرپرستی از فرزند را ندارد.

پس گرفتن حضانت فرزند توسط وکیل بسیار ساده است؛ چرا که وکیل این توانایی را دارد تا از صفر تا صد پرونده را بدون حضور موکل خود بر عهده گیرد و آن را در کوتاه ترین زمان ممکن به نتایج مناسبی برساند، عموم کسانی که می خواهند در جریان دادرسی پرونده های خود درگیر مسائلی همچون اطاله دادرسی نشوند می توانند به راحتی جریان پرونده خود را به وکیلی حرفه ای واگذار کنند تا در هزینه ها و زمان آنها صرفه جویی شود.

پس گرفتن حضانت فرزند توسط مادر یا پدر

پس گرفتن حضانت فرزند در صورتی امکان پذیر است که ادله ای که در قانون مدنی به انها اشاره شده است وجود داشته باشد. شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که بر اساس قانون مادر این حق قانونی را دارد تا برای حضانت فرزند فارغ از جنسیت او تا سن 7 سالگی اقدام نماید. در چنین حالتی پدر نیز می تواند در مدتی که حضانت فرزند بر عهده مادر است برای ملاقات او اقدام نماید. پس از سن 7 سالگی این وظیفه بر عهده پدر است و در صورتی که موارد مربوط به پس گرفتن حضانت فرزند وجود داشته باشد و عدم توانایی مادر یا پدر برای نگهداری فرزند اثبات گردد، حضانت فرزند منتقل می گردد.

بر اساس ماده ماده 1170 قانون مدنی در مورد پس گرفتن حضانت فرزند باید بگوییم: هر گاه در اثر عدم مواظبت یا انحطاط اخلاقی پدر یا مادر، صحت جسمانی و یا ترتیب اخلاقی طفل در معرض خطر باشد، محکمه می تواند به تقاضای اقربای طفل یا به تقاضای قیم او یا به تقاضای رئیس حوزه قضائی هر تصمیمی را که برای حضانت طفل مقتضی بداند, اتخاذ کند.

از جمله موارد و مثال های قانونی برای پس گرفتن حضانت می توان به مواردی همچون: ضرب و جرح خارج از حد متعارف . اعتیاد زیان آور, اشتهار به فساد. ابتلا به بیماریهای روانی. سوء استفاده از طفل, تکدی گری و قاچاق. اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×