ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر

ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر (3)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر

ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر

ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر امکان پذیر است؟ شرایط ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر چیست؟ ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر دارای مجازات است؟ آیا زن میتواند از ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر شکایت کند؟ ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر را چگونه باید مورد پیگیری قانونی قرارداد؟ ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر در چه مواردی مانعی ندارد؟

ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر بر اساس آمار و ارقام بدست آمده در سال های اخیر جز آن دسته موضوعات و مباحثی است که باعث بوجود آمدن چالش های حقوقی و قانونی بسیار زیادی شده است، به همین دلیل هم در این متن سعی داریم تا به همه پرسش ها و سوالات ذهنی شما در حوزه ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر پاسخ دهیم و مسائل مربوط به این حوزه را مورد پیگیری دقیق قرار دهیم تا به نتایج اساسی و مهمی برسیم.

ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر در حالت کلی تحت شرایط خاصی از منظر قانون امکان پذیر است و در برخی از موارد ننیز دارای منع قانونی نیست و بر اساس شرایط افراد به راحتی می توان با کمک یک وکیل پایه یک دادگستری برای احقاق حقوق افراد اقدام کرد. از آنجایی که در جریان هر مسئله ای لازم است تا از افراد متخصص و حرفه ای کمک گرفت تا موضوع پرونده با بهترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان ممکن مورد پیگیری قرار گیرد به همین دلیل هم یک وکیل حقوقی بهترین کسی است که می توان در این زمینه به او اعتماد کرد.

ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر (2)
ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر (2)

ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر در چه شرایطی امکان پذیر است؟

ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر در شرایطی امکان پذیر است که زن قصد ترک خانه و منزل را داشته باشد و مخالفت مرد در راستای جلوگیری از ایجاد چالش و مشکل در زندگی مشترک باشد. در غیر اینصورت در صورتی که زن نیاز داشته باشد تا به دلایل ضروری به منزل پدر مراجعه کند و این مراجعه هیچ گونه آسیب و صدمه جدی به زندگی مشترک او وارد نکند، ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر معنایی ندارد اما مسئله ای که وجود دارد آن است که در برخی از موارد ممکن است مرد بنا به دلایل خاصی که در راستای حفظ زندگی باشد اقدام به ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر کند و اذن خروج زن از خانه را صادر نکند و در چنین شرایطی زن وظیفه دارد تا از مرد تمکین کند. البته باید به این موضوع هم دقت داشته باشید که نظر فقها در مورد ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر متفاوت است و نمی توان نظر قطعی در این راستا بیان کرد اما در حالت کلی قانون مدنی می تواند بهترین مرجع برای تصمیم گیری باشد.

برخی از فقها اینگونه بیان می دارند که در مواردی که مرد نتواند معاش زندگی خود را تامین کند زن این اجازه را دارد تا به خانه پدر مراجعه کند و در برخی از موارد نیز فقها این موضوع را ذکر کرده اند که در هر حالتی زن باید برای خروج از خانه اذن مرد را داشته باشد و ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر باید اجرا شود. برای اینکه بتوان این موضوع را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داد و در مورد آن سوال کرد، وکیل حقوقی تهران می تواند بهترین گزینه برای راهنمایی باشد.

بر اساس قانون مدنی کشور ما،همین که نکاح به طور صحت واقع شد رابطه زوجیت بین طرفین موجود و حقوق و تکالیف زوجین در مقابل همدیگر برقرار میشود. زن و شوهر مکلف به حسن معاشرت با یکدیگرند زوجین باید در تشیید مبانی خانواده و تربیت اولاد خود به یکدیگر معاضدت نمایند.

در روابط زوجین ریاست خانواده از خصایص شوهر است. در عقد دائم نفقه زن بعهده شوهر است نفقه عبارت است از همه نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن از قبیل مسکن، البسه، غذا، اثاث منزل و هزینه های درمانی و بهداشتی و خادم در صورت عادت یا احتیاج به واسطه نقصان یا مرض.

ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر و بررسی قانونیوکیل حقوقیوکیل حقوقی

ممانعت مرد از رفتن زن به خانه پدر بر اساس قانون مدنی در حوزه وظایف زن و مرد در مقابل یکدیگر قرار می گیرد. به چند مورد از اساسی ترین و مهمترین وظایفی که بعد از عقد نکاح زن و مرد در مقابل هم دارا می شوند اشاره می کنیم:

هرگاه زن بدون مانع مشروع از ادای وظایف زوجیت امتناع کند مستحق نفقه نخواهد بود. نفقه مطلقه رجعیه در زمان عده بر عهده شوهر است مگر اینکه طلاق در حال نشوز واقع شده باشد  لیکن اگر عده از جهه فسخ نکاح‌ یا طلاق بائن باشد زن حق نفقه ندارد مگر در صورت حمل از شوهر خود که در اینصورت تا زمان وضع حمل حق نفقه خواهد داشت در ایام عده وفات، مخارج زندگی زوجه عندالمطالبه از اموال اقاربی که پرداخت نفقه به عهده آنان است ( در صورت عدم پرداخت) تأمین می گردد. زن می‌تواند در صورت استنکاف شوهر از دادن نفقه بمحکمه رجوع کند در این صورت محکمه میزان نفقه را معین و شوهر را ب دادن آن محکوم خواهد کرد.

 اگر بودن زن با شوهر در یک منزل متضمن خوف ضرر بدنی و یا مالی یا شرافتی برای زن باشد زن می‌تواند مسکن علیحده اختیار کند‌ و در صورت ثبوت مظنه ضرر مزبور محکمه حکم بازگشت به منزل شوهر نخواهد داد و مادام که زن در بازگشتن بازگشتن به منزل مزبور مذکور است نفقه بر‌عهده شوهر خواهد بود. در مورد مادۀ فوق مادام که محاکمه بین زوجین خاتمه نیافته محل سکنای زن به تراضی طرفین معین می‌شود و در صورت عدم‌تراضی  محکمه با جلب نظر اقربای نزدیک طرفین منزل زن را معین خواهد نمود و در صورتیکه اقربایی نباشد خود محکمه محل مورد اطمینان را‌ معین خواهد کرد.  شوهر می‌تواند زن خود را از حرفه یا صنعتی که منافی مصالح خانوادگی یا حیثیات خود یا زن باشد منع کند. زن مستقلا می‌تواند در دارائی خود هر تصرفی را که میخواهد بکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×