مشاوره حقوقی طلاق چه کارکردی دارد؟

مشاوره حقوقی طلاق چه کارکردی دارد؟ (3)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

مشاوره حقوقی طلاق چه کارکردی دارد؟

مشاوره حقوقی طلاق چه کارکردی دارد؟

مشاوره حقوقی طلاق چیست؟ مشاوره حقوقی طلاق به چه معنی است؟ مهم ترین نکاتی که در خصوص مشاوره حقوقی طلاق باید به آن توجه کرد چیست؟ چرا مشاوره حقوقی طلاق اهمیت دارد؟ نقش مهریه در مشاوره حقوقی طلاق چیست؟ چه زمانی می توان از مشاوره حقوقی طلاق استفاده کرد؟ شرایط استفاده از مشاوره حقوقی طلاق چیست؟ کارکرد یک وکیل پایه یک دادگستری به عنوان مشاوره حقوقی طلاق چیست؟ عناصر مشاوره حقوقی طلاق چیست؟ مهم ترین شرایطی در خصوص مشاوره حقوقی طلاق به آن اشاره می شود چیست؟ بهترین روش برای مشاوره حقوقی طلاق چیست؟ کدام مراکز نسبت به مشاوره حقوقی طلاق اقدام می کنند؟

مشاوره حقوقی طلاق یکی از امکاناتی است که افراد بر اساس آن می توانند نیازهای خودشان را در مسیر طلاق برطرف کنند. در واقع طلاق یک فرایند حقوقی و قانونی محسوب می شود. از این رو لازم است که طرفین با مفاهیم قانونی آشنا باشند و ابزارهای قانونی در این مسیر را بشناسند. اما مسئله ای که وجود دارد این است که شرایط و مراحل قانونی به اندازه ای سخت و پیچیده است که نمی توان انتظار داشت که تمامی افراد جامعه نسبت به آن ها آگاهی کامل داشته باشند. از طرف دیگر همه افراد نیز قدرت مالی مناسبی برای انتخاب وکیل ندارند. اینجاست که مشاوره حقوقی طلاق می تواند با هزینه اندک نیازهای قانونی افراد را برطرف کند.

به طور کلی ما در ادامه به چند سوال مهم پاسخ خواهیم داد. اول این که می خواهیم بدانیم از یک مشاوره حقوقی طلاق چه انتظاراتی می توانیم داشته باشیم؟ دوم این که آیا استفاده از مشاوره حقوقی طلاق می تواند جای یک وکیل حقوقی را بگیرد؟ سوم این که چه مفاهیمی در مشاوره حقوقی طلاق اهمیت دارد؟ این ها مهم ترین مسائلی است که در خصوص مشاوره حقوقی طلاق وجود دارد و ما باید نسبت به آن ها آگاهی داشته باشیم. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که می خواهیم بدانیم مشاوره حقوقی طلاق چه مزایا و معایبی برای ما می تواند داشته باشد؟

مشاوره حقوقی طلاق بر اساس مفاهیم

مشاوره حقوقی طلاق را زمانی می توانیم دقیقا بشناسیم و با کارکرد آن آشنا شویم که بدانیم با چه مفاهیمی در خصوص طلاق سروکار داریم. به نوعی ما باید طول و عرض مسئله حقوقی طلاق را بشناسیم تا بدانیم بر اساس چه مفاهیمی چه انتظاراتی از یک مشاوره حقوقی طلاق می توانیم داشته باشیم.

به طور کلی از دید قانون و علم حقوق نکاح یک نوع قرارداد لازم است. بر این اساس این قرارداد منحل نخواهد شد مگر این که یکی از حالت های اقاله، فسخ قرارداد، انفساخ یا باطل شدن قرارداد ایجاد شود. در خصوص نکاح امکان استفاده از اقاله وجود ندارد. همچنین حق فسخ یا همان حق طلاق در اختیار مرد قرار گرفته است. یعنی زوج می تواند در هر زمان و بدون در نظر گرفتن رضایت زوجه تنها با پرداخت حقوق مالی وی از جمله مهریه و نفقه در دوره عده نسبت به طلاق اقدام کند.

به طور کلی به انحلال قرارداد نکاح، طلاق گفته می شود. این که طلاق توسط کدام یک از طرفین و به چه دلیل حادث شود می تواند تبعات و آثار حقوقی مختلفی داشته باشد. همچنین مسیرهای مختلفی برای انواع طلاق در نظر گرفته شده است. همانطور که گفته شد حق طلاق در اختیار مرد است. بنابراین زوج برای طلاق به جز پرداخت حقوق مالی زوجه هیچ پیش شرط دیگری ندارد. اما زوجه برای این که بتواند از زوج طلاق بگیرد باید دلایل منطقی و قابل قبولی به دادگاه ارائه کند.

این دلایل می تواند شامل خیاراتی است که موجب ایجاد حق فسخ برای زوجه می شود و یا این که شرایطی ایجاد شود که ضمانت اجرایی آن دادن حق طلاق به زوجه باشد. به طور مثال در صورتی که زوجه تمکین کرده باشد اما زوج از دادن نفقه خودداری کند، قانون امکان جدایی و طلاق را برای زوجه فراهم می کند.

در خصوص مسئله طلاق حقوق مالی، حضانت فرزندان و شرایط بعد از طلاق بسیار مورد توجه قرار می گیرد. به طور مثال زوج می تواند با اثبات عدم تمکن مالی نسبت به ارائه دادخواست اعسار اقدام کند. زوجه نیز می تواند بر اساس تمکن مالی زوج نسبت به دریافت مهریه خود از دادگاه درخواست کند. این ها مهم ترین و شاید کلی ترین نکاتی است که در خصوص طلاق مورد توجه قرار می گیرد.

مشاوره حقوقی طلاق چه کارکردی دارد؟ (1)
مشاوره حقوقی طلاق چه کارکردی دارد؟ (1)

چرا مشاوره حقوقی طلاق؟

سوال مهمی که در خصوص کارکرد مشاوره حقوقی طلاق وجود دارد این است که این مشاوره چه مزایا و معایبی دارد؟ آیا می توان به جای استفاده از یک وکیل حقوقی تهران یا شهرستان از یک مشاور متخصص در حوزه طلاق بهره برد؟

اولین و شاید مهم ترین عیب بزرگ مشاوره حقوقی طلاق این است که شما از وی نمی توانید به عنوان وکیل در مسیر قضایی استفاده کنید. در کلام ساده تر مشاور حقوقی در جایگاهی نیست که بتواند به جای شما در دادگاه حضور پیدا کند و از حقوق شما دفاع کند. برای این کار تنها یک وکیل می تواند اقدام کند.

اما مزیت اصلی مشاوره حقوقی طلاق یا هر نوع مشاوره در حوزه قانونی این است که می تواند بر اساس دعوی که در آن قرار دارید و بنا بر اهدافی که دنبال می کنید، شما را راهنمایی کند. در واقع این مشاوره می تواند نسبت به استفاده از یک وکیل بسیار ارزان تر و حتی سریع تر باشد. برای این که کسی وکالت شما را بر عهده بگیرد باید وکیل پایه یک دادگستری باشد اما زمانی که نیاز به مشاور حقوقی دارید، فردی آگاه و مجرب نیز می تواند نیاز شما را برطرف کند. بنابراین گستردگی انتخاب و در دسترس بودن در کنار ارزان تر بودن استفاده از مشاوره می تواند از مزایای بزرگ استفاده از یک مشاوره حقوقی طلاق باشد.

نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که این مشاوره می تواند بر اساس نیاز شما مسیر را مشخص کند و ابزارهای مناسب خودتان را به شما معرفی کند. اما این خود شما هستید که باید این مسیر را تا انتها بروید و سعی کنید در آن موفق باشید. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×