مشاوره حقوقی تجاوز به عنف

مشاوره حقوقی تجاوز به عنف (4)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

مشاوره حقوقی تجاوز به عنف

یکی از موضوعات اساسی که از گذشته تاکنون رد جوامع وجود داشته است و همیشه دارای پیامدهای ناگواری بوده است، مبحثی به نام تجاوز است. آیا تاکنون برای استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تجاوز به عنف، اقدام کرده اید؟

تجاوز یکی از جرائم بسیار سنگینی است که در تمامی نقاط دنیا دارای مجازات است. مجازات های سنگینی که برای این جرم در نظر گرفته شده است معمولا با هدف کاهش وقوع این عمل نادرست می باشد اما حقیقت آن است که با وجود تدابیر قانونگذار، هنوز هم این جرم اتفاق می افتد. شما می توانید با مراجعه به مشاوره حقوقی تجاوز به عنف از تمام جزییات قانونی مربوط به مجازات آن اطلاع پیدا کنید.

حقیقت آن است که بسیاری از اشخاصی که برای شکایت از فرد متجاوز اقدام نمی کنند از آبروی خود و پیامد های اجتماعی و فردی آن واهمه دارند. چنین واهمه ای اشتباه است و باعث تضییع حقوق آنان می گردد. مشاوره حقوقی تجاوز به عنف می تواند به تمامی افراد کمک کند تا سریعا از طریق راه های قانونی برای اثبات این جرم اقدام نمایند.

چرا مشاوره حقوقی تجاوز به عنف؟

یکی از دلایل تاکید بر استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تجاوز به عنف آن است که میزان ارتکاب به این جرم کاهش یابد. اگر کمی دقت کنید و به صورت دقیق چنین جرایمی را مورد بررسی قرار دهید، متوجه این نکته می گردید که بیشتر قربانیان این جرم دارای یک ویژگی مشترک می باشند، آنان از قوانین مربوط به این جرم بی اطلاع می باشند. همین موضوع نیز باعث شده است تا متجاوزان ترجیح دهند تا در اکثر موارد به سراغ افراد ناآگاه بروند.

برای مثال اگر به پرونده های مربوط به این جرم دقت نمایید با تعداد زیادی از قربانیانی مواجه می گردید که دارای سن بسیار پایینی می باشند و توانایی دفاع از خود را ندارند. در چنین مواردی بهتر است اطلاعات و آگاهی های لازم را به نحوی به چنین افرادی انتقال داد تا بتوانند رد در صورت مواجه با این مشکل، سریعا جریان را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند.

شاید برخی از افراد اینگونه تصور کنند که استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تجاوز به عنف برای زمانی مناسب است که این جرم به مرحله وقوع رسیده است اما این تصور کاملا اشتباه است؛ چراکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. به خصوص در رابطه با موضوع بسیار مهمی مانند تجاوز که می تواند زندگی یک فرد را به طور کامل نابود کند. پس بهترین راهکار ممکن آن است که اطلاع رسانی های مربوط به این جرم به طور کامل انجام شود. مشاوره حقوقی تجاوز به عنف یکی از راه هایی است که می توان بدون دردسر، اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورد.

مشاوره حقوقی تجاوز به عنف یا رابطه نامشروع ؟

در برخی از پرونده های مربوط به مسئله تجاوز، این موضوع به خوبی دیده می شود که مرتکب ادعا می کند که فرد بزه دیده خودش هم برای برقراری ارتباط دارای رضایت بوده است، در چنین مواردی تکلیف چیست؟

قبل از پاسخگویی به این سوال شما باید توجه داشته باشید که تجاوز به عنف به معنای ایجاد رابطه اجباری است، یعنی در شرایطی که فرد مفعول دارای هیچگونه رضایتی برای برقراری ارتباط نبوده است و فاعل یا همان مجرم، بدون در نظر گرفتن مخالفت مفعول با زور و تهدید او را به برقراری ارتباط جنسی مجبور کرده است. مشاوره حقوقی تجاوز به عنف در این مواقع به افراد کمک می کند تا از پایمال شدن حقوق خود جلوگیری کنند؛ چرا که مجازات تجاوز به عنف در مقایسه با مجازات رابطه نامشروع، بسیار شدید تر می باشد و در صورت عدم اثبات این مسئله توسط فرد متهم ممکن است قانون او را به مجازات اعدام محکوم کند.

عوامل بسیار زیاد و متعددی برای تشخیص تمایز میان رابطه نامشروع و تجاوز به عنف وجود دارد که فرد متهم باید آنها را به کمک مشاوره حقوقی تجاوز به عنف و مدارک کافی اثبات کند. یکی از اصلی ترین مزایای مشاوره حقوقی تجاوز به عنف، آن است که روند رسیدگی به پرونده تسریع می یابد.

تفاوت مجازات های مربوط به جرم تجاوز به عنف با رابطه نامشروع

بر اساس ماده  قانون مجازات اسلامی، هرگاه کسی با زنی که راضی به زنای با او نباشد در حال بیهوشی، خواب یا مستی زنا کند رفتار او در حکم زنای به عنف است. در زنا از طریق اغفال و فریب دادن دختر نابالغ یا از طریق ربایش، تهدید و یا ترساندن زن اگرچه موجب تسلیم شدن او شود نیز حکم فوق جاری است.

در ماده 637 نیز در رابطه با این موضوع آمده است که هرگاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب رابطه نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه ‌شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه‌کننده تعزیر می‌شود.

همانطور که از این مفاد قانونی مشخص است اثبات جرم تجاوز و رابطه نامشروع با یکدیگر متفاوت می باشد، به همین خاطر نیز بهتر است برای شناسایی و تحلیل پرونده های مربوط در این زمینه به مشاوره حقوقی تجاوز به عنف مراجعه کرد.

مشاوره حقوقی تجاوز به عنف را جدی بگیرید.

کودکان و نوجوانان در هر جامعه بیشتر از دیگر افراد به مشاوره حقوقی تجاوز به عنف نیاز دارند، البته این جمله به معنای ان نمی باشد که دیگر افراد مورد تجاوز قرار نمی گیرند، چرا که امکان وقوع جرم تجاوز برای همه وجود دارد، اما مسئله اساسی و بسیار مهم آن است که بسیاری از کودکانی که مورد تجاوز قرار می گیرند، نمی توانند به راحتی مشکل خود را بیان کنند، پس بهتر است با کمک مشاوره حقوقی تجاوز به عنف، تمامی اطلاعات لازم در رابطه با این موضوع را به آنها اطلاع داد.

از آنجایی که اثبات جرم تجاوز به عنف یا حتی اثبات عدم وقوع این جرم، کار نسبتا سختی است و هیچ کس بدون داشتن یک وکیل متخصص نمیتواند آن را انجام دهد. در چنین شرایطی بهترین انتخاب برای افراد در هر سن و سالی، مشاوره حقوقی تجاوز به عنف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×