مسدود کردن کد ملی محکوم علیه

مسدود کردن کد ملی محکوم علیه (1)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

مسدود کردن کد ملی محکوم علیه

مسدود کردن کد ملی محکوم علیه

مسدود کردن کد ملی محکوم علیه چگونه است؟ مسدود کردن کد ملی محکوم علیه بر اساس کدام قانون امکان پذیر است؟ مسدود کردن کد ملی محکوم علیه بر اساس کدام شرایط قانونی ایجاد می شود؟ شرایط مسدود کردن کد ملی محکوم علیه چیست؟ قانون چه نظری در خصوص مسدود کردن کد ملی محکوم علیه دارد؟ مسدود کردن مسدود کردن کد ملی محکوم علیه چه فایده ای دارد؟ چه زمانی می توانیم نسبت به مسدود کردن کد ملی محکوم علیه اقدام کنیم؟ مهمترین نکات مسدود کردن کد ملی محکوم علیه چیست؟ کارکرد یک وکیل در حوزه مسدود کردن کد ملی محکوم علیه چیست؟

مسدود کردن کد ملی محکوم علیه یکی از ابزارهای قانونی در جهت کنترل و جلب محکوم علیه محسوب می شود. از آن جهت که بسیاری از کارهای قضایی و دولتی و بانکی بر اساس کد ملی انجام می شود یا مسدود کردن کد ملی محکوم علیه عملا همه امکانات و اختیارات از وی سلب می شود. بدین ترتیب این فرد قدرت هیچ کاری ندارد و برای رفع مسدودیت کد ملی خود باید به دادگاه مراجعه کند. در این صورت قانون می تواند نسبت به رفع ضرر خواهان اقدامات لازم را انجام دهد.

مسدود کردن کد ملی محکوم علیه معمولا در حوزه مالی اتفاق می افتد. در واقع زمانی که خواهان نسبت به طلب مالی خود به دادگاه مراجعه می کند. دادگاه استعلام سه گانه ای از سازمان ثبت، پلیس راهور و بانک مرکزی انجام می دهد. در صورتی که خوانده بر اساس این استعلام ها اموال یا سرمایه ای نداشته باشد، خواهان می تواند لایحه جلب خوانده را به دادگاه ارائه دهد. بدین ترتیب قانون و دادگاه حکم حبس وی را صادر می کند.

اما اگر فرد متواری باشد یا محل دقیقی از او در دسترس نباشد خواهان می تواند لایحه مسدود کردن کد ملی محکوم علیه را به دادگاه ارائه دهد. بر اساس این لایحه کارت ملی خوانده مسدود می شود و دیگر وی نمی تواند بر اساس این کارت ملی اقدامی انجام دهد. در ادامه بیشتر از این موضوع خواهیم گفت.

مسدود کردن کد ملی محکوم علیه چه کارکردی دارد؟

مسدود کردن کد ملی محکوم علیه از ابزار مهم قانونی محسوب می شود. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که دادگاه و قانون باید به هر نحوی که می تواند حق خواهان را از خوانده مطالبه کند. زمانی که حکم جلب فرد ( بدهکار) صادر می شود، در واقع قانون این اجازه را به مجری می دهد که فرد را دستگیر و حبس کند و خواهان این قدرت را پیدا می کند تا زمانی که طلب خود را وصول نکرده باشد اجازه آزادی فرد را ندهد. اما زمانی که فرد متواری و یا جای مشخص و قابل دسترسی نداشته باشد عملا نمی توان از این مسیر استفاده کرد. اینجاست که از طریق دیگری باید نسبت به این موضوع اقدام کرد. یکی از مهمترین ابزارها در این موقعیت مسدود کردن کد ملی محکوم علیه محسوب می شود.

کارکرد مسدود کردن کد ملی محکوم علیه زمانی مشخص می شود که بدانیم هر کاری که شما بخواهید به لحاظ قانونی انجام دهید نیاز به کد ملی دارید. زمانی که شما برای کاری به بانک مراجعه می کنید فارغ از کاری که دارید باید کد ملی خودتان را به بانک ارائه دهید. اگر بخواهید خرید و فروشی انجام دهید کد ملی شما استعلام می شود. اگر قصد استخدام شدن در محلی را داشته باشید و یا حتی اگر بخواهید از بیمه درمانی خود استفاده کنید باید کد ملی خودتان را ارائه دهید. بنابراین عملا بخش بزرگی از نیازهای افراد در جامعه بر اساس کد ملی انجام می شود. بنابراین زمانی که دادگاه دستور مسدود کردن کد ملی محکوم علیه را صادر می کند بدین معنی است که دادگاه فرد را از بسیاری از خدمات اجتماعی محروم کرده است. بدین ترتیب خواسته یا ناخواسته فرد برای استفاده از چنین امکاناتی ناچار است به دادگاه و مراجع قضایی مراجعه کند. در این موقعیت است که قانون این امکان را پیدا می کند که بتواند از وی ضرر و زیان خواهان را مطالبه کند.

بنابراین اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم مسدود کردن کد ملی محکوم علیه ابزاری است که به واسطه آن امکان بازگشت محکوم علیه و جلب او ایجاد می شود. این مهمترین کارکردی است که می توانیم برای مسدود کردن کد ملی محکوم علیه در نظر داشته باشیم.

مسدود کردن کد ملی محکوم علیه (1)
مسدود کردن کد ملی محکوم علیه (1)

مسدود کردن کد ملی محکوم علیه و کارکرد یک وکیل در این حوزه

مسدود کردن کد ملی محکوم علیه بر اساس لایحه و شرایط قانون خاصی دارد. در واقع شما باید بر اساس زبان قانون از ابزار مسدود کردن کد ملی محکوم علیه استفاده کنید. در واقع شما باید بدانید که چه زمانی و چگونه از مسدود کردن کد ملی محکوم علیه استفاده کنید. از این رو بهترین کار این است که در خصوص این نوع پرونده ها از وکیل مجرب استفاده کنید. بدین ترتیب شما این امکان را پیدا می کنید که در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه برسید.

در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که اساسا شما باید برای استفاده از مسدود کردن کد ملی محکوم علیه لایحه ای تقدیم دادگاه کنید. نوشتن لایحه و استفاده از آن تنها زمانی موثر است که به زبان قانون باشد. استفاده از یک وکیل در این خصوص این قدرت را به شما می دهد که شما بتوانید بر اساس زبان قانون نیاز واقعی خودتان را بیان کنید. این کارکردی است که یک وکیل می تواند برای شما داشته باشد.

به طور کلی اگر بخواهیم به صورت خلاصه بیان کنیم مسدود کردن کد ملی محکوم علیه ابزاری است که به واسطه آن امکان محرومیت فرد از بسیاری خدمات اجتماعی فراهم می شود. بنابراین قانون گذار به سادگی این اجازه را نمی دهد که شما بدون دلیل یا در همان گام اول نسبت به این موضوع اقدام کنید. این مسئله فرایندی نسبتا طولانی دارد. یک وکیل بر اساس دانش و تجربه ای که دارد می تواند در خصوص این موضوع عملکرد خوبی داشته باشد و کاری کند که شما سریعتر به نتیجه برسید. بنابراین اگر دوست ندارید درگیر پیچ و خم قضایی شوید و اگر می خواهید سریع تر به نتیجه برسید منطقی ترین اره استفاده از یک وکیل مجرب است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×