مجازات استخراج بیت کوین

مجازات استخراج بیت کوین (4)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

مجازات استخراج بیت کوین

علیرغم این که ماینینگ و استخراج بیت کوین یا تمام ارزهای دیجیتال مشغله ای پرهزینه و پر دردسر است ولی باز سرمایه گذاران به عنوان فعالیت جذاب از آن اسم می برند. ماینرها در ازای دریافت ارز دیجیتال این فعالیت را انجام می دهند. همچنین برای استخراج و فعالیت ارز های دیجیتال، در مرحله اول در مورد آن تحقیق کنید سپس هزینه و وقت خود را به کار ببرید. همانطور که اطلاع دارید ماینرها در قبال کار، بیت کوین تحویل می گیرند و با پول نقد یا پول فیات بیت کوین را خریداری کرد؛ و یا با تبلیغ در بعضی سایت ها آن را به عنوان جایزه دریافت کرد.

هدف از استخراج بیت کوین

استخراج کنندگان یا ماینرها در قبال فعالیت های خود، بیت کوین دریافت می کنند. با دریافت این پاداش باعث ایجاد انگیزه در ماینرها می شود تا از شبکه پشتیبانی، نظارت و آن را قانونی کنند؛ که جزء وظیفه استخراج کنندگان است و بین آنها در دنیا توزیع شده است و نمی توان به عنوان یک شبکه متمرکز که کنترل آن به عهده یک سازمان است از آن نام برد.

استخراج کنندگان دقیقا چه کاری انجام می دهند؟

ماینرها در این شبکه به عنوان حسابرسان و اعتبار سنجان مشغول به فعالیت هستند. به این معنی سعی می کنند با انجام معاملات حقیقی و عدم خروج مجدد از شبکه، بررسی و سپس آنها را تایید کنند. خروج دوباره یا مجدد موضوعی است که شخص صاحب بیت کوین به صورت غیر قانونی دو بار کالا را خریداری می کند. برای مثال اگر پول شما نقد و یک اسکناس پنج هزاری باشد فقط یک بار می توانید با آن کالای مورد نیاز را خریداری کنید و برای بار دوم امکان پذیر نیست. ولی در ارزهای دیجیتالی متفاوت است. زیرا این ارزها جنبه فیزیکی ندارند و خرج کردن دوباره آنها فعالیت شبکه ها را مورد تهدید قرار می دهد. البته راه هایی برای کنترل وجود دارد که با یک مثال توضیح داده می شود. اگر شما یک اسکناس پنج هزاری اصل را در اختیار داشته باشید و از آن کپی بگیرد در این صورت دو اسکناس دارید که می توانید دو بار خرید کنید ولی اگر شخص گیرنده شماره سریال اسکناس را شناسایی کند به اسکناس جعلی پی می برد. در مورد ارزهای دیجیتال همین قانون حکم می کند و وظیفه اصلی ماینرها این است با تراکنش، بیت کوین را بررسی کنند تا مطمئن شوند که بیت کوین مورد نظر کپی نشده است در نتیجه توانایی خرج دوباره نداشته باشد.

مزایای استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین یا همان ارزهای دیجیتال دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی هستند که آنها را از پول های رایج دنیا متمایز می کند. همچنین دارای ویژگی هایی به شرح زیر است:

متمرکز نبودن:

متمرکز نبودن به این معنی است که برای انجام معاملات از طریق بیت کوین یا ارزهای دیجیتال به نفر سوم یا واسطه برای تایید و اثبات معامله نیازی نیست و هیچ دولتی یا سازمانی بر آن نظارت ندارد.

آسان بودن روال معامله:

عواملی مانند نبود سازمان نظارتی، نبود قوانین پیچیده و سخت جهت انجام معاملات، شفافیت و اطلاعات کامل در مورد بازار و عدم بازرسی هیچ سازمان و نهاد دولتی، انجام معاملات از طریق ارزهای دیجیتال و بیت کوین بسیار ساده تر و آسان تر نسبت به سایر بازارهای واقعی است.

امنیت بالا:

بیت کویین تعریف فیزیکی ندارد و تنها از طریق رمزهای دیجیتالی قابل شناسایی است که اشخاص با ارائه چنین رمزهایی می توانند وارد بازار دیجیتال شوند. البته استخراج آنها کار بسیار سخت و پیچیده ای است و دسترسی به این کدها غیر ممکن است در نتیجه امکان تقلب بسیار کم است.

عدم قابلیت شناسایی هویت افراد:

یکی از ویژگی های اصلی بازار بیت کوین این است که دو طرف معامله قابل شناسایی نیستند در نتیجه پیگیری افراد جهت انجام معاملات غیر ممکن است.

حمل یا جابه جایی سریع و آسان:

بیت کوین شاخه ایی از ارز دیجیتالی است که شکل فیزیکی ندارد درنتیجه حمل یا جابه جایی آن نسبت به سایر پول های رایج دنیا بسیار سریعتر و آسانتر است.

نبود مالیات:

در واقع ارزهای دیجیتالی و بیت کوین در هیچ کشوری رسمیت ندارد و دولت ها آگاهی کافی جهت برخورد با این ارزها را ندارند. در نتیجه فعالیت در این بازارها مالیاتی را شامل نمی شود و مکان مناسبی برای انجام معاملات کلان است.

عدم برگشت پذیری تراکنش ها:

هویت اشخاص در انجام معاملات بیت کوین ناشناس است و با ثبت تراکنش امکان تغییر و یا بازگشت آن وجود ندارد. در نتیجه سعی کنید هنگام انجام معاملات از صحت کیف پول شخص معامله گر مطمئن شوید زیرا اگر اشتباهی در معامله رخ دهد امکان تغییر تراکنش یا بازگشت آن وجود ندارد.

مجازات استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتالی در ایران قانونی محسوب می شود ولی برای انجام این فعالیت ها اخذ مجوز از وزارت معدن، صنعت و تجارت الزامی است وگرنه عواقب و مجازاتی دارد. در نتیجه استخراج آنها بدون کسب مجوز غیرقانونی است و همچنین باید از وزارت نیرو میزان برقی مصرفی جهت ماینینگ همراه تعرفه صادراتی درخواست کرد.

ای سیک و استخراج بیت کوین

ای سیک به صرفه ترین دستگاهی است که برای استخراج بیت کوین به کار می رود. این دستگاه ها جزء اقلام وارداتی هستند؛ که قبلا ورود آنها به ایران غیر قانونی بود و تنها از طریق قاچاق امکان پذیر می شد. درنتیجه قانون حق ضبط و توقیف این دستگاه های ارزی را داشت. ولی اکنون با گرفتن مجوز از طریق وزارت صنعت امکان ورود این دستگاه ها به ایران وجود دارد. دستگاه هایی که قبلا به صورت قاچاق وارد ایران شده اند افراد می توانند با معرفی خود، پرداخت جریمه و عوارض، آنها را آزاد کنند. در نتیجه استخراج بیت کوین در ایران قانونی و جزیی از صنعت است که با اخذ مجوز از وزارت نیرو و صنعت می توان در این زمینه فعالیت داشت. ولی اگر این دستگاه ها قانونی نباشند وزارت نیرو جلوی برق مصرفی را می گیرد و نیروی انتظامی دستگاه ها را ضبط می کند. همچنین میزان برق مصرفی در روزهای گرم تابستان موجب هدر رفتن برق شهری و صنعتی و کاهش انرژی و نیروی برق در کارخانه های تولیدی در سطح شهر می شود. با تخمین برق مصرفی این دستگاه ها برآورد شده است که معادل یک نیروگاه بزرگ کلان برق مصرف می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×