لایحه دفاعیه ملاقات فرزند

لایحه دفاعیه ملاقات فرزند (4)

گروه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد

لایحه دفاعیه ملاقات فرزند

لایحه دفاعیه ملاقات فرزند چیست؟

لایحه دفاعیه ملاقات فرزند باید به چه نحوی تنظیم شود؟ لایحه دفاعیه ملاقات فرزند برای چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟ آیا تاکنون برای شما پیش آمده است که درگیر پرونده طلاق شوید و بخواهید لایحه دفاعیه ملاقات فرزند را تنظیم کنید؟ لایحه دفاعیه ملاقات فرزند چه تفاوتی با دیگر انواع لایحه دارد؟ لایحه دفاعیه ملاقات فرزند را بر اساس کدام مفاد قانونی باید تهیه کرد؟ آیا برای تالیف لایحه دفاعیه ملاقات فرزند نیاز به وکیل پایه یک دادگستری داریم؟ مراجع ذیصلاح رسیدگی کننده به لایحه دفاعیه ملاقات فرزند کجاست؟ لایحه دفاعیه ملاقات فرزند بر اساس چه قواعد  حقوقی در دادگاه مورد استفاده قرار می گیرد؟

لایحه دفاعیه ملاقات فرزند یکی از انواع لایحه است که برای احقاق حقوق والدین و کسی که حضانت فرزند به او منتقل شده است مورد استفاده قرار می گیرد. تنظیم لایحه دفاعیه ملاقات فرزند کار ساده ای نیست و برای آن که بتوان آن را در چارچوب قانون تهیه کرد باید از یک فرد متخصص در این زمینه کمک گرفت و اطلاعات قانونی خود را نیز افزایش داد. کسانی که می خواهند در مورد لایحه دفاعیه ملاقات فرزند اطلاعات جمع اوری کنند بهتر است از منابع معتبر و حقوقی استفاده کنند. ما در این متن سعی کرده ایم تا تمامی نکات قانونی که لازم دارید در مورد لایحه دفاعیه ملاقات فرزند بدانید را به شما معرفی کنیم و رد مورد انها صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

لایحه دفاعیه ملاقات فرزند و بررسی قانونی آن

لایحه دفاعیه ملاقات فرزند در واقع جز اسناد حقوقی مکتوبی به حساب می آید که در روند قضایی پرونده های مربوط به ملاقات فرزند کاربرد دارد. در واقع لایحه دفاعیه ملاقات فرزند زمانی ارائه می شود که خواهان پرونده برای ادعای عدم ملاقات فرزندش به مراجع قضایی رفته باشد و شکایت خود را ارائه داده باشد. در چنین مواردی خوانده که همان کسی است که کودک با او زندگی می کند باید برای دفاع از خود لایحه دفاعیه ملاقات فرزند را ارائه دهد. در لایحه دفاعیه ملاقات فرزند باید از اسناد و مدارک معتبر و قابل استناد استفاده شود و نمی توان بدون دلیل و سند قانع کننده ای در مسیر حقوق خود قدم برداشت.

مسئله ملاقات فرزند از جانب پدر و مادر برای قانونگذار ما از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و به همین خاطر کسانی که از این موضوع تخطی می کنند را شامل مجازات کرده است. از آنجایی که هر کودک برای تربیت و زندگی اجتماعی خود به پدر و مادر نیاز دارد، هیچ یک از زوجین نباید به دلایل مختلف این حقوق قانونی فرزند خود را زیر پا بگذارند؛ این موضوع تا حدی برای قانونگذار کشور ما اهمیت دارد که در قانون حمایت از خانواده نیز به آن اشاره کرده است.

ذینفعی که از ملاقات فرزند خود منع می شود بر اساس قانون حمایت از خانواده این اختیار قانونی را دارد تا به دادسرا مربوطه مراجعه کند و شکواییه کیفری ممانعت از ملاقات فرزندش را ارائه دهد. در چنین مواقعی طرف مقابل می تواند برای دفاع از خود لایحه دفاعیه ملاقات فرزند را در چارچوب های قانونی ارائه دهد.

لایحه دفاعیه ملاقات فرزند (3)
لایحه دفاعیه ملاقات فرزند (3)

لایحه دفاعیه ملاقات فرزند و سلب این حق قانونی

لایحه دفاعیه ملاقات فرزند در مواردی ممکن است حاوی این نکته باشد که فرد خواهان دارای مشکلاتی است که باعث شده است خوانده پرونده به صورت کاملا منطقی و صحیح برای محافظت از طفل و به صلاحدید خود از ملاقات جلوگیری کند. در چنین مواردی در مقابل شکواییه ای که خواهان ارائه می ده خوانده پرونده می تواند در متن لایحه دفاعیه ملاقات فرزند مدارکی را که گویای این ادعا باشد.

بر اساس قانون حمایت از خانواده مسائلی همچون: خطرات جانی، بیماری های روانی یا امراض حاد و مسری، مواردی که بر حسب نظریه پزشکی قانونی به عبارتی خوف و تحولات روحی، روانی، اخلاقی و غیرهُم به حساب می آید، جز اساسی ترین و مهم ترین استناداتی هستند که می توان در لایحه دفاعیه ملاقات فرزند به آنها اشاره کرد.

لایحه دفاعیه ملاقات فرزند باید در مهلت زمانی مقرر به مرجع قانونی مربوطه تحویل داده شود و در آن مشخصات افراد ذکر شود. امروزه با گسترش خدمات الکترونیکی قایی به راحتی می توان موضوع را به صورت غیر حضوری مورد بررسی قرار داد و لایحه دفاعیه ملاقات فرزند را به خدمات الکترونیک قضایی محل زندگی جهت درج پرونده تحویل داد.

لایحه دفاعیه ملاقات فرزند (2)
لایحه دفاعیه ملاقات فرزند (2)

لایحه دفاعیه ملاقات فرزند و مشاوره با وکیل در این زمینه

لایحه دفاعیه ملاقات فرزند در ظاهر شاید ساده به نظر برسد و افراد با خود فکر کنند که به تنهایی می توانند آن را تهیه و آماده کنند اما حقیقت آن است که این لایحه تخصصی جزء آن دسته از موضوعاتی است که در صورت عدم توجه به آن ممکن است پیامدهای بسیار ناگواری داشته باشد و دیگر نتوان انتظار داشت که بتوان دعاوی مربوط به آن را به نتیجه برسند.

در حالت کلی در هر کار تخصصی بهتر است از افراد متخصص و کسانی که در آن حوزه تجربه کاری دارند کمک گرفت تا علاوه بر افزایش سرعت جریان رسیدگی پرونده از بوجود آمدن بسیاری از آسیب ها و خسارات مالی جلوگیری کرد و مانع از تضییع حقوق خود شد. کسانی که در این زمینه اطلاعات کافی ندارند نباید اقدام به تهیه و آماده کردن لایحه دفاعیه ملاقات فرزند کنند، چرا که ممکن است شرایط پرونده دچار تزلزل شود و به نتایج خوبی برسد و در نهایت اطاله دادرسی باعث ایجاد مشکلات متعددی شود.

یک وکیل حقوقی متخصص بهترین کسی است که می تواند در این حوزه به افراد کمک کند تا بهترین نتایج را بدست آورند. یک وکیل حرفه ای کسی است که در سال های اخیر تعداد زیادی لایحه دفاعیه ملاقات فرزند تنظیم کرده است و به خوبی به نحوه تهیه آن آشنایی دارد و میتواند در مدت زمانی کوتاه این لوایح قانونی را تهیه و تالیف کند و به مراجع ذیصلاح قانونی تحویل دهد.

اگر شما نیز جزو کسانی هستید که به دنبال وکیل حقوقی تهران برای تهیه لایحه دفاعیه ملاقات فرزند می گرید و می خواهید جریان پرونده خود را به او واگذار کنید به شما توصیه می کنیم که در این زمینه تحقیق کنید و از خدمات مشاوره حقوقی برای آشنایی بیشتر با وکیل خود بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با وکیل پایه یک دادگستری
×